A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. október 06., csütörtök
Tereprally Hírek
/ 18 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.07.27, 09:12:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.27, 09:12:00

Cimkék:

A gazdasági válság hatásait értelemszerűen a sportvilág is megszenvedi, nem kivétel ez alól a hazai tereprali motoros szakága sem. A MAMS új szakági vezetését a lehető legnehezebb pillanatban átvevő Horváth Lajos „Laller” azonban változást ígért, és a sportvezető pilóta tartotta is magát a korábban megfogalmazott célokhoz.
 
 
A Horváth Lajos csapatát már hosszú évek óta támogató, professzionális nyomdai szolgáltatásokkal foglalkozó és a hazai piacon jól csengő nevű COPYGURU a motoros szakág segítségére sietett. A megállapodás értelmében a cég a szezon hátralévő részéig kiemelt támogatóként, a sorozat névadó szponzoraként lesz jelen:
 
„Évek óta jelen vagyunk a terepraliban, hiszen partnerségben állunk Magyarország egyik legnagyobb off-road csapatával, a Laller Racing Dakar Teammel. Az évek során több rendkívül nívós versenyen, többek között a Dakar Rally-n is támogattuk Horváth Lajos istállóját, és nem csupán remek munkakapcsolat, de barátság is kialakult a felek között. Mikor Lajos vezető pozícióba került a szakágban, felvetette nekünk egy együttműködés vízióját, mi pedig több kör egyeztetés után szívesen vállaltuk, hogy belevágunk, és szponzorálni fogjuk a MAMS tereprali motoros sorozatát. Bízunk benne, hogy a COPYGURU patronálásával segítünk a szakágnak, és a kialakult gazdasági helyzet ellenére is színvonalas és izgalmas szezont futhatnak a versenyzők.” - nyilatkozta Holló Ákos cégvezető/résztulajdonos a COPYGURU képviseletében.
 
 
A névadó támogató érkezésével Horváth Lajos elmondása szerint sikerült szintet lépni, a szakágvezető bízik benne, hogy a COPYGURU példáját követve más cégek/vállalatok is meglátják majd a tereprali népszerűségében rejlő lehetőségeket:
„Sok munkánk van abban, hogy eljutottunk ide, de annál nagyobb büszkeségként éljük meg, hogy egy ilyen komoly cég, mint a COPYGURU a csapatunk mellett immáron a teljes kupasorozathoz is a támogatását adja. Kinevezésemkor az egyik legfontosabb célként az új szponzorok sportágba történő bevonását neveztem meg, és bízom benne, hogy ez még csak a kezdet. Magyarországon óriási hagyománya van az off-road motorozásnak, amely egyúttal kiaknázatlan piac is a véleményem szerint. A tereprali motorozás nagyon látványos cirkusz, ami tömegeket képes megmozgatni, remélem, ezt hamarosan még többen észreveszik majd. Mi a szakági tanáccsal továbbra is megteszünk ezért minden tőlünk telhetőt!” - mondta el Horváth Lajos.
 
A COPYGURU Tereprali Kupasorozat motorosait legközelebb a HunGarian Baja világkupafutamon, augusztus 5-től Várpalota térségében láthatjuk majd a pályán.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 

A váci terepmotoros Lengyelországban is jelesre vizsgázott küzdeni akarásból, ám KTM-jének elektromos rendszere megmakacsolta magát, így „Laller” kénytelen volt feladni ezt a versenyt.

Zólyomi Andrea | 2022.07.07, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.07, 09:24:00

Cimkék:

Már a kezdés sem volt egyszerű, hiszen a rajt napján a pilóta erős fejfájással és hányingerrel küszködött. Ennek ellenére a lazítás nem volt opció, Horváth Lajos keményen nekiment az első kilométereknek:
„A nulladik napon reggel ötkor, iszonyú fejfájással és hányingerrel ébredtem. A rajtig vegetációs programra kapcsoltam, így valamennyivel jobb lett a helyzet, de korántsem volt tökéletes. Hét kilométer szakasz várt rám, ez határozta meg a rajsorrendet. Már ekkor kóstolót kaptunk a “lengyel Szaharából”, én pedig éreztem, sőt tudtam, hogy nagyon nehéz öt nap következik…
 
A következő nap jól indult, két rövid mérttel kezdtünk. Nagyon tetszett a pálya, vagy viccesen szólva inkább beletörődtem a sorsomba, hogy itt kell mennem! Viszont a rendezés nem mindig volt topon, persze 404 indulót kordában tartani nem kis dolog. Minden információ a Sportity alkalmazáson volt, és ez nem csak nekem haladta meg a képességeimet. Jöttünk-mentünk, fogalmunk sem volt, merre van az előre, és a különböző módosítások már ekkor is folyamatosan késtek. A nap utolsó mértjére teljesen fitten érkeztem meg, de ez a fittség hamar oda is lett a mély homokos szaharai körülmények között. A végére sajnos kikéstem a limitidőmet, ezért pedig büntetést kaptam.
 
 
A harmadik napom is káoszos volt, 88 km-el nyitottunk, ugyanaz volt a penzum, mint az előző szakaszon, csak épp visszafelé, és egy kicsit enyhébb időben. A pálya viszont az eső ellenére is nagyon rossz volt, mély homokhullámok, és az autók/kamionok által kijárt gigantikus nyomok nehezítették a dolgunkat. Amíg mi a pályán voltunk, jött egy üzenet a már sokat emlegetett Sportityn, hogy felcserélték a 2. és a 3. mértet, ezt azonban szóban senki nem közölte velünk. Teljesen véletlenül vettem észre a módosítást… Ez leginkább a tervezett tankolásokat borította fel, de szerencsére bírta üzemanyaggal a motorom. Az utolsó mért szakasz volt a legbrutálisabb, ahol méteres, vagy annál is mélyebb vájatok keletkeztek a mezőny után.
 
 
Másnap 15h-ra volt a tervezve a rajt, de ez elhúzódott 21h utánra. Ültünk a kocsiban teljesen beöltözve és vártuk a Sportytin a híreket, és az engedélyt a startra… 21:11-kor végre elrajtolhattam, és nagy kedvel kezdtem bele a menetbe: erdei és földutak, homokos részek váltogatták egymást. Közben teljesen besötétedett, és be kellet vetni az új csodafegyert, a két éjszakai lámpát, ami a várakozásnak megfelelően szinte nappali fényt adott nekem. Igen ám, de akkora tempót nem tudtam menni, hogy kellő fordulat legyen a két lámpának, a visszatöltés pedig kevésnek bizonyult. Szép lassan lemerült az akksi, megállt alattam a motor, és se kép se hang... Hajnal kettőkor jött a segítség, de mire visszaértünk a táborba már három óra lett. Reggel hatkor pedig már keltünk is, mert jött a következő nap, és a motort is rendbe kellett tennünk.
 
Ez sikerült is, megtaláltuk a hiba okát, de sajnos korai volt az örömünk. Pont a legélvezetesebb, általam leginkább kedvelt terepralis részeken sajnos ismét megadta magát a technika. Megállt a motor, és már nem is tudtam beindítani többet, ekkor már sejtettem, hogy ezzel valószínűleg vége a versenyemnek. A táborba visszatérve kiméregettük a generátort, és beigazolódott a gyanúm, ennyi volt számomra a 2022-es Rally Breslau. Ugyan a futamot nem tudtam befejezni, de mégis nagyon boldog vagyok, hogy ott lehettem. Fantasztikus atmoszférája volt a Rallye Breslaunak, az embert és gépet maximálisan próbára tevő verseny hű volt régi hírnevéhez. Nekem most nem sikerült, a lengyel Szahara nem engedett át. Le a kalappal a rendező felé is, mert ugyan néha akadtak problémák, de 404 embert és a kiszolgáló személyzetet ilyen körülmények közepette menedzselni heroikus feladat. Minden elismerésem az övék!
 
 
Remélem, jövőre több magyar társunk is követni fogja törekvéseimet, és itt lesznek velem Lengyelországban. Nem adom fel, megyünk előre, a motor hibáját már feltártuk, az alkatrész megrendelve, a Hungarian Baján pedig támadunk!” – nyilatkozta Horváth Lajos „Laller”, aki így is szép sorozatot tudhat maga mögött, hiszen nem egész egy hónap leforgása alatt teljesítette a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.06.23, 09:12:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.23, 09:12:00

Cimkék:

Horváth Lajos számára nincs pihenő, hiszen a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is sikeresen teljesítő „Lallerre” újabb elképesztő kihívás vár. Ez a Rally Breslau, amely a Dél-Lengyelországi régión keresztül vágtat majd, hogy a versenyző kedvenc terepén, a Drawsko Pomorski közelében lévő hatalmas lőtérén üdvözölje a célba érkezőket.
 
 
A váci versenyző idén már harmadjára áll rajthoz nívós nemzetközi versenyen. A Rally Breslau komoly kihívás, hiszen az európai tereprali krémje gyűlik itt össze, hogy öt nap alatt több mint 1500 kilométert tegyen meg. A pilóta már rutinos a lengyel versenyt, hiszen tavaly már sikeresen vette az akadályt:
„Mindig szívesen jövök Lengyelországba, és nem csupán a két nemzet közötti legendás jóbarátság miatt. A lengyel szervezők hagyományosan fantasztikus pályákat raknak össze, ahol mindenki megtalálja a számításait. A Rally Breslau nagyon kemény kihívásnak ígérkezik, hasonló mértékű erőbedobással számolok, mint amit a Hellas Rally támasztott velünk szemben. Talán annyi a különbség, hogy kevesebb hard endurós szakasz lesz, és több tempós, erdei részen húzhatjuk majd a gázt. Na meg természetesen a Drawsko Pomorskie mellett fekvő hatalmas katonai polygon, az óriási lőtér, ahol tempót motorozni maga a megtestesült álom. A menet vasárnap délután, a rajtceremóniával indul, ami után rögtön egy kvalifikációs szakasz következik. Hétfőn és kedden jönnek az igazán komoly távok, amikor is Zagan és Swietoszow között fogunk száguldani, majd következik Drawsko, ahová többek között egy éjszakai mértet is beiktattak.
 
 
Nagyon várom már, hogy útra keljünk, és bízom abban, hogy ezen az újabb neves tereprali versenyen is folytatom a jó sorozatom, és minden gond nélkül célba érek.” - nyilatkozta motiváltan Horváth Lajos, aki a versenyzése mellett a MAMS szakágvezetőjeként újfent igyekszik segíteni a magyar motorosokat is.
 
 
Horváth Lajos „Laller” szereplését természetesen lapunk is nyomon követi majd, ha pedig elsőkézből szeretnél információt kapni róla, kövesd az oldalát ITT.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 
 

Igencsak sűrű mostanság Horváth Lajos "Laller" élete: a váci terepmotoros néhány hete érkezett haza Görögországból, a Hellas Rallyról, most pedig a Baja Satu Mare futamot is kipipálta.

Zólyomi Andrea | 2022.06.13, 12:55:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.13, 12:55:00

Cimkék:

Ami nem volt egyszerű feladat, hiszen még az előző, maratoni hosszúságú verseny fáradalmait sem pihente ki:
"A pénteki nyitány után vegyes érzéseim voltak. Azt gondoltam, hogy két hét elegendő lesz a Hellas Rally kipihenésére, de ez sajnos nagyon nem így volt. Még alaposan bennem volt az "ütés", kezdetben nem éreztem jól magam. Bizonytalan volt a motor alattam, nehezen találtam önmagam, pluszban az eső is elkezdett szakadni, de közben megjött a tapadás, ami határozottan jót tett a pályának és a lelkivilágomnak is. Kezdtem élvezni a motorozást, kezdtem életre kelni. Ezután kíváncsian vártam a szombatot, amikorra a szervezők homokos pályákat ígértek. Számomra a lényeg az volt, hogy semmilyen kalandba ne keveredjek bele, hiszen két hét múlva már Lengyelországban, a patinás Rally Breslau-n fogom húzni a gázt.
 
 
Ennek megfelelően álltam neki a szombatnak, amely nagyon keményre sikeredett: valóban homokos, laza talajú pályákat kaptunk, olyan bugaci félét, amit ráadásul az éjszakai eső is megáztatott. 4x70 kilométer volt a napi táv, ami alapjában véve nem sok, de itt meg kellett dolgozni miden méterrel. Néhol nedves, fogós ösvények, másutt pedig sáros tócsák vártak minket, de cserébe a rendezők fantasztikus körítést rittyentettek, a nézők pedig nagyon élvezték a showt! Volt itt minden, a kirakodó vásártól a vurstliig, komplett falunap feeling a száguldás mellé.
 
 
Ismét nagyon jól éreztem magam a srácokkal, jókat csatáztunk, jó csapat alakult ki. Szakágvezetőként nézve örülök, hogy újból egy balesetmentes versenyt zártunk, hozzáteszem, hogy van olyan terület, ahol javítani kell, de fogunk is. Zárásként szeretnék gratulálni minden résztvevőnek és helyezettnek, szép munka volt!" - nyilatkozta lapunknak Horváth Lajos.
 
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.06.09, 09:45:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.09, 09:45:00

Cimkék:

Még ott érzi a csontjaiban a Hellas Rally pokoli 2000 kilóméterét Horváth Lajos, de ez természetesen nem gátolja meg abban, hogy folytassa a menetelését. A Laller Racing Dakar Team motoros csapatvezetője ismét útnak indul, hogy ezúttal a hazai bajnokság következő fordulóján, a Baja Satu Mare-n álljon rajthoz.
 
 
A verseny egyik nagy különlegessége a 350 kilóméteres össztáv borításában jelentkezik, hiszen merőben szokatlan módon 70%-ban homokos talaj, és csak 30%-ban várja murva a pilótákat. Ez bizonyára a motorosokat, köztük Horváth Lajos „Lallert” is alaposan megdolgoztatja majd:
 
„Tavaly már versenyeztünk itt, jó élmények maradtak bennem, szívesen térek vissza. 2021-hez képest változás, hogy a verseny központja és a szervizpark Szatmárnémeti helyett Nagykárolyban lesz. A 350 kilométeres mért távolság ne tévesszen meg senkit, állítom, hogy nagyon keményen meg fogunk dolgozni. Pénteken és szombaton hét szakasz vár majd ránk, három/négy leosztásban. Újdonság, hogy a nyitónap végén lesz egy rövid városi rally szakasz is. Utóbbit mindannyian izgatottan várjuk, remélem rengeteg néző előtt húzhatjuk majd a gázt! A magam részéről nagy motivációm, hogy a Görögországban tapasztalt csapategységet fenntartsuk, tovább építsük, és hogy ezúttal is segítsem a srácokat. Természetesen a saját versenyzésemre is nagy hangsúlyt fektetek, célom, hogy a pokolian kemény görög futam után a romániai hegyeket is leküzdjem.” - nyilatkozott eltökélten a Dakar Rallyn nevet szerzett váci sportoló.
 
 
A Baja Satu Mare eseményeiről, valamint Horváth Lajos szerepléséről lapunk is beszámol majd.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
/ 18 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.