A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. július 23., kedd
Tereprally Hírek
/ 4 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.06.18, 13:15:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.18, 13:15:00

Cimkék:

Horváth Lajos a Morocco Desert Challenge óta kevés életjelt adott magáról. A népszerű váci terepralist az Afrikában összeszedett sérülése egyelőre hátráltatja a motorozásban, de Laller feltalálja magát: ha nem állhat rajthoz pilótaként, akkor versenyrendezőként szerepel!
 
 
 
Hogy érzed magad, hogy áll a sérülésed?
Még mindig a Morocco Desert Challenge „utórengései” keserítik meg az életem. Már eleve sérült lábbal és nehéz koncentrációval érkeztem meg a versenybe, ahol a hatodik napon 80 km/h-s sebességgel beleestem egy gödörbe. Épp a héten jártam orvosi felülvizsgálaton, sajnos nem sok jóval biztattak: hatodik hete van eltörve a vállam - plusz két bordám is -, és valami miatt nagyon nehezen akar összeforrni a csont. A helyzet elég komoly fejtörést okoz az orvosi stábnak, én pedig nem nagyon tudok mást tenni, minthogy türelmes vagyok.
 
 
Szerinted mikor láthatunk téged legközelebb pályára gurulni?
Most még a puszta létezés is nehézségeket okoz. Éjszakánként nem tudok aludni, hosszú ideje egy-két óra fájdalmas forgolódás jelenti a pihenést. Fáj is a szívem, mert amíg a többiek motoroznak, én csak dolgozom, és kínlódok…  Az elmúlt hétvégén megpróbáltam bicajra pattanni, hogy legalább a lét kerék feeling legyen meg, de sikerült egyet perecelni, így inkább hanyagolom a dolgot. Viszont az orvosoktól kaptam egy előzetes ígéretet, hogy a HunGarian Baja-n rajthoz állhatok. Már nagyon várom!
 
Apropó HunGarian Baja: azt csicsergik a madarak, hogy idén a Laller Dakar SE rendezi a népszerű tereprali világkupa futamot! Mit tudsz erről nekünk mondani?
Úgy gondoltam, hogy ha már egyszer nem tudok versenyezni, addig is a másik oldalon állva fogok részt venni a játékban. Ennek első momentumaként már a Riverside Baja is a sportegyesületem égisze alatt futott, most pedig Garamvölgyi Zoltán felkérésére egy igaz nagy vágyam válhat valóra: régi versenyzői álmom, hogy rendezőként is megmérettessem magam a HunGarian Baja-n.
 
 
Hogy indult el ez a rendezői szál?
A sportszakmában nagy elismertségnek örvendő Sasvári Sándor egyszer azt mondta nekem: „Ha nagy mezőnyt akarsz, szerezz magadnak játszótársakat.” Később megalakult a MAMS Tereprali szakága, ahol az a megtiszteltetés ért, hogy én képviselhetem a motoros-quados szekciót. Kiemelt feladatunknak tartom az utánpótlásképzést, a motorozás népszerűsítését, a versenyezni vágyó fiatalok felkutatását. Ehhez jelenleg rendezőként tudok a legtöbbet hozzátenni, és nagyon bízom benne, hogy egy kiemelkedően színvonalas világkupa futammal széles körben tudjuk majd öregbíteni szeretett sportágunk hírnevét!
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Laller Racing Dakar Team

A súlyos vízügyi helyzet miatt a rendezésben szerepet vállaló települések javaslatára egy őszi időpontra halasztották a Gyulán megrendezendő Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság viadalát

Zólyomi Andrea | 2019.05.31, 09:20:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.31, 09:20:00

Cimkék:

Sajnos rossz hírt kell közölnünk a terep-rallye szerelmeseivel. A rendkívül csapadékos időjárás okozta körülményekre tekintettel nem lesz megtartva június 7-9 között a gyulai SKUBA Cross-Country verseny. A Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság viadalát azonban nem törölték az idei versenynaptárból, ősszel mindenképpen megrendezik azt az eredeti helyszíneken.
 
Ahogy a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság előző futamának, a Riverside Baja szervezőinek is bőven okozott gondot a rengeteg eső, ám akkor szerencsére csak bizonyos szakaszrészeket kellett az időjárás miatt kivenni a verseny távjából. Azonban a Gyulára meghirdetett június 7-e és 9-e közötti SKUBA Cross-Country szervezőinek már nem volt ilyen szerencséjük. Hiába jelezték négy országból is indulási szándékukat a versenyzők, a viadal sajnos elmarad. De nem végleg, ugyanis az eredeti helyszíneken ősszel – a tervezett időpont október első hétvégéje, 4-től 6-ig – megtartják a versenyt.
 
Az elmúlt hetek esői, és az előrejelzések alapján a szervező bizottsággal és a verseny által érintett települések polgármestereivel, és a gazdálkodókkal egyeztetve azt a felelősségteljes döntést hoztuk, hogy a SKUBA Cross-Country Gyula, elnevezésű versenyt a rendkívül komoly vízügyi helyzet, azaz a II. fokú belvízvédelmi készültség, valamint az utak járhatatlansága miatt a június 7-e és 9-e közötti versenyt lemondjuk. A térség várja évről évre a versenyeinket, ezért egy ilyen időjárási viszonyok között megrendezendő viadal helyrehozhatatlan károkat okozna a területnek és főleg a jó kapcsolatoknak. A verseny pótlásáról, más dátumra helyezéséről a szakág bevonásával megkezdjük az egyeztetéseket” – árulta el Merkovics Viktor, a SKUBA Cross-Country főszervezője, aki hozzátette, úgy tűnik, az október 4-e és 6-a közötti időpont lehet a befutó.
 
A terep-rallye szerelmesei a verseny új időpontjával kapcsolatban minden információt megtalálnak majd a SKUBA Cross-Country hivatalos Facebook oldalán (https://www.facebook.com/sccgy/).

Négy ország versenyzői vágnak neki június 7-9 között a Gyulán megrendezendő Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság következő viadalának

Zólyomi Andrea | 2019.05.29, 09:45:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.29, 09:45:00

Cimkék:

Kevesebb, mint két hét múlva – június 7-től 9-ig – elrajtol a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság következő futama, a SKUBA Cross-Country. A versenynek idén is Gyula és környéke ad otthont, és az előzetes nevezés alapján egyértelműen kijelenthető, hogy remek csatákra van kilátás mind az autós, mind a kamionos, mind a motoros, mind pedig a side by side mezőnyben, ahol ezúttal négy hölgy is megtalálható.
 
 
 
Alig telt el egy kis idő a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság előző futama, a Riverside Baja óta, máris folytatódik a kiélezett csata a 2019-es bajnoki címekért. Ezúttal Gyulán mérik össze a tudásukat a négy országból érkező versenyzők, és annak ellenére egy komoly mezőny gyűlik össze a június 7-e és 9-e közötti SKUBA Cross-Country viadalon, hogy éppen ugyanebben az időpontban rendezik a lengyel bajnokság aktuális versenyét is. A szervezőknek jelen pillanatban a meglehetősen csapadékos időjárás okoz egy kis fejtörést, ám úgy tűnik, ezzel semmilyen gond nem lesz a verseny ideje alatt.
 
 
„Eddig minden rendben van a verseny körül, minden a tervezett mederben halad. Természetesen a mi figyelmünket sem kerüli el a meglehetősen szokatlan májusi időjárás, így meteorológiai alapismereteket is elsajátítunk lassan. De félre a tréfával, az előrejelzések alapján a jelenlegi időjárás ellenkezője, azaz nagy szárazság és kánikula várható a verseny időpontjára. Semmi gond, megrendeltem a jó időt, míg az izgalmakról az egyre erősebb nemzetközi mezőny gondoskodik majd, amelyben nagy örömömre négy hölgy is megtalálható” – árulta el Merkovics Viktor, a SKUBA Cross-Country főszervezője, aki egyébként maga is elindul a kamionosok mezőnyében.
 
 
Ellenfélben éppen nem lesz hiány, többek között ott lesz a rajtnál a kamionos kategória tavalyi magyar bajnoka, az Africa Race-en többször bizonyított Kovács Zoltán és csapata is, de szintén nevezett a sivatagot szintén megjárt Varga Imre, vagy a nem kevés nemzetközi rutinnal rendelkező két cseh pilóta, mint Tomas Ourednicek vagy Zdenek Porizek, illetve a motorosok 2018-as magyar bajnoka, Kárpáti Péter. Elmondható, hogy kategóriánként legalább 2-3, a végső győzelemre is esélyes versenyző van ott a mezőnyben, azaz az utolsó pillanatig garantált az izgalom.
 
 
A három nap alatt összesen 560,4 kilométert tesznek meg a versenyzők, ám amíg pénteken a rajtceremónián kívül egyéb izgalmak nem várhatóak, addig szombaton és vasárnap is 4-4 szakaszt teljesítenek majd az indulók.
 
„Természetesen gondoltunk a nézőkre is, egyrészt a biztonságuk miatt, így fokozottan megkérnek mindenkit a szervezők, hogy tartsák be az előírásokat: Gyulán belül elsősorban a Vértanúk útján található szervizpark környékén, míg a városon kívül szombaton a Sarkad-Sarkadkeresztúr, vasárnap pedig Kötegyán és Sarkad környékén. Másrészt minden érdeklődőnek kedvezni is szerettünk volna, így az adott napokon és szakaszokon olyan nézői pontokat jelölünk ki, ahol testközelből követhetik majd az eseményeket” – állította Polgár László, a SKUBA Cross-Country szervezőbizottságának elnöke.
 
 
A terep-rallye szerelmesei a nézői pontokat, időtervet, nevezési listát és minden hasznos információt a verseny hetében megtalálnak majd a SKUBA Cross-Country hivatalos Facebook oldalán – https://www.facebook.com/sccgy/ –, és ugyanitt nyomon követhetik a verseny aktuális állását.
 
 
Fotó: Magyar Terep-rallye
 

Annyi induló volt a jubileumi, ötödik Riverside Baján, mint az azt megelőző négy esztendőben összesen

Zólyomi Andrea | 2019.05.27, 13:26:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.27, 13:26:00

Cimkék:

Véget ért az immár ötödik alkalommal megrendezett Riverside Baja, ami a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság soron következő futama is volt egyben. Mindhárom kategóriában az utolsó szakasz utolsó méteréig komoly harc zajlott a győzelemért és a különböző helyezésekért, ráadásul a hazai terep-rallye versenyek részvételi arányaihoz képest hatalmas mezőny gyűlt össze. Garamvölgyi Zoltán főszervező abban bízik, hogy jövőre ugyancsak Magyargencsen rendezhetik meg a viadalt.

 

 
Immár több mint egy hete befejeződött a Tereprallye versenynaptárába 2014-ben bekerült Riverside Baja, és annak ellenére semmilyen gond nem merült fel a verseny két napja alatt, hogy az utolsó pillanatban a hét eleji zord időjárás és a rengeteg csapadék miatt át kellett tervezni a pénteki pályákat. Garamvölgyi Zoltán, a verseny főszervezője elmondta, talán arra a legbüszkébb az elmúlt öt esztendőből, hogy a mostani viadalon rekordnevezéssel annyi versenyző állt rajthoz, mint az előző négyen összesen.
 
 
„Beért az a kemény munka, amit évek óta folytatunk a sportág népszerűsítéséért. Külön öröm a számomra, hogy a külföldi versenyzők is ideszoktak a magyar viadalokra, és többek között ennek is köszönhetjük azt, hogy az elejétől a végéig tényleges verseny zajlott, nem pedig túraautózás. A MAMS terep-rallye szakágának áldozatos munkája is meghozta az eredményét, hiszen nemcsak folyamatosan nő a motoros, quados és side by side mezőny, de a tavalyihoz képest egyenesen megháromszorozódott a számuk” – állította a főszervező.
 
 
Természetesen azzal, hogy győzteseket hirdettek, még nem ért véget a munka a Riverside Baja dolgozói számára. Jelenleg az útkarbantartások zajlanak, és az már most kijelenthető, hogy a verseny rendezésében részt vállaló minden település elégedett.
 
 
„A terveim szerint szeretném harmadszor is ugyanitt, Magyargencs központtal rendeznénk meg a 2020-as Riverside Baját, ráadásul valamennyi település tárt karokkal vár minket. A versenyzők is szívesen jönnek ide, hiszen fantasztikus környezetben, a hadtörténeti parkban tökéletes szervizparkban tölthetik el a viadal napjait. Ráadásul egy nagy magyar siker is született, ugyanis sikerrel debütált a Copyguru által kifejlesztett, az időjárásnak ellenálló itiner, ami nagy előrelépés ebben a szakágban, különösen a nyitott side by side-ok esetében” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán. A MAMS terep-rallye szakágvezetője egy percet sem pihen, hiszen egyrészt elindul az Italian Baján a Yamaha Garillával, valamint idén új helyszínre viszi hazánk egyetlen terep-rallye Világkupa futamát, a HunGarian Baját, melynek 2019-ben Várpalota ad majd otthont.
 
 
fotó: Riverside Baja Kommunikáció

Valamennyi kategóriában hatalmas küzdelem után dőlt el, hogy ki nyeri a jubileumi, ötödik Riverside Baját, melynek méltó házigazdája volt Magyargencs

Zólyomi Andrea | 2019.05.13, 09:33:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.13, 09:33:00

Cimkék:

Véget ért az immár ötödik alkalommal megrendezett Riverside Baja, ami a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság soron következő futama is volt egyben. A végeredmény valamennyi kategóriában a papírforma szerint alakul, hiszen az autósoknál a tavalyi sikere után idén sem talált legyőzőre a többszörös Dakar-induló Miroslav Zapletal, akinek Marek Sykora diktálta az itinert. A side by side kategóriában a lengyel Tomasz Bialkowski, Dariusz Baskiewicz páros végzett az élen, míg a motorosoknál a szlovák Juraj Varga szerezte meg az abszolút győzelmet a magyar Soós Péter előtt.
 
 
Befejeződött a Tereprallye versenynaptárába 2014-ben bekerült Riverside Baja, és annak ellenére semmilyen gond nem merült fel a verseny két napja alatt, hogy az utolsó pillanatban a hét eleji zord időjárás és a rengeteg csapadék miatt át kellett tervezni a pénteki pályákat. Garamvölgyi Zoltán, a verseny főszervezője a verseny leintését követően elmondta, nagyon büszke arra, hogy a viadalon 53 rajtolt el pénteken délután, ami egyértelműen jelezte, az elmúlt évek legkomolyabb mezőnye versengett egymással.
 
 
Az autósok között a többszörös Dakar-induló, Miroslav Zapletal, Marek Sykora kettős győzött, mégpedig úgy, hogy a hét szakaszból ötöt megnyert. Végül 7 perc 50 másodperc előnnyel védték meg tavalyi elsőségüket Zdenek Porizek, Pavel Vaculik páros előtt, míg a harmadik helyre az első szakaszt fölényesen megnyerő lengyel Wlodzimierz Grajek, Piotr Brakowiecki ért oda, az ő hátrányuk 18 perc 38 másodperc lett az élen végzettekhez képest. Az autósoknál az idei Africa Race-t is teljesítő Varga Imre, Toma József duó lett a legjobb magyar induló, ők az abszolút 4. helyen végeztek, ugyanakkor kategóriájukban, a T1.2-ben elsőként teljesítettek. A TH kategóriában – dízel autók – lengyel siker született, Jacek Sobon és Rafal Jedrys 18 perc 19 másodperccel előzte meg a magyar Horváth Béla, Nagy Szabolcs kettőst.
 
 
 
 
A side by side kategória első két helyét kisajátították a lengyelek. Az első helyen a Tomasz Bialkowski, Dariusz Baskiewicz páros végzett, előnyük 2:01perc volt az Artur Brzozowski, Maciej Piotr Albinowski kettős előtt. Ebben a kategóriában a legjobb magyar páros, Molnár Balázs és Molnár Gabriella végül felállhatott a dobogóra, ugyanis 8:44 perces hátrányuk ellenére a harmadik helyen végeztek. A motorosoknál hatalmas csatát vívott egymással a szlovák Juraj Varga, valamint a magyar Soós Péter (Korda Racing Kft), volt úgy, hogy holtversenyben állt egymással a két versenyző, míg végül Juraj Vargáé lett a győzelem, igaz, mindössze 4 másodperccel lett jobb Soós Péternél. A harmadik helyet a szlovák Jozef Oprchal szerezte meg, aki az első nap után még vezetett, ám a végén 8:37 perces hátránnyal végzett.
 
 
 
 
 
fotó: Riverside Baja Kommunikáció
 
/ 4 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.