A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. június 16., szerda
Tereprally Hírek
/ 10 oldal

A váci Dakaros higgadt versenyzéssel a szezon harmadik versenyét is abszolválta, és bizakodóan várja a június végi ötnapos, 1500 kilométeres kihívást.

Zólyomi Andrea | 2021.06.07, 11:05:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.07, 11:05:00

Cimkék:

Laller rutinosan számított arra, hogy az eddigiektől merőben eltérő terepviszonyok fogadják majd őt Szatmárnémetiben, ezért a Dakar motorja helyett a kisebbik KTM-et „csomagolta” el. Számítása végül csak félig jött be, mivel a könnyebb terepen fürgébb és fordulékonyabb technika tartogatott néhány kellemetlen meglepetést is.
 
 
Ennek ellenére az igazi terepralis környezetben zajló verseny nagyon tetszett Horváth Lajosnak, aki minden motoron töltött percet élvezve, elégedetten tért haza Romániából:
 
„Remek rendezvény volt a Baja Satu Mare 2021, a román srácok komoly pályákat pakoltak össze nekünk, minden elismerés érte. Pénteken indítottuk a napot a rajtceremóniával és egy rövid bemelegítő szakasszal, majd másnap érkezett a kemény meló, négyszer hatvan kilométer mért szakasz. Volt itt minden, amit szeretünk ebben a sportban: gyors, tempós szakaszok, mélyhomokos részek, erdei fűzőcske, vízmosások, sziklás terep. Ezt látva tudatosult bennem, hogy talán mégis érdemesebb lett volna a Dakaros technikát magammal hoznom, hiszen sajnos sok esetben bizony kevésnek bizonyult a kismotor ereje. Úgy meg pláne, hogy olyan technikai hibák is nehezítették a versenyzésem, mint pl. a letört kuplungkar. A verseny vége emiatt már kicsit nyögvenyelősre sikerült, de ennek ellenére nagyon jól éreztem magam! Értékes versenykilométereket gyűjtöttem a Rally Breslau előtt, és az M1 kategória 7. helyén végeztem.” - vont mérleget Horváth Lajos, aki következőleg Lengyelországban pattan majd nyeregbe.
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk

Sporttörténelmi pillanatokat élt át a magyar tereprallye Szatmárnémetiben: először rendeztek közös bajnoki futamot a románokkal, és a sportág hazai történtében először állt összetettben három hölgy a dobogón

Zólyomi Andrea | 2021.06.07, 10:21:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.07, 10:21:00

Cimkék:

 


Befejeződött a 2021-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság második viadala, a Baja Satu Mare, melynek ezúttal Szatmárnémeti és környéke adott otthont. A sportág történetének első közös magyar-román rendezésű versenyét végül a Molnár Balázs, Molnár Gabriella páros nyerte meg. És ami még sporttörténelmibbé tette a versenyt: az összetett dobogójára három magyar hölgy állhatott fel, hiszen Molnárék mellett Miklós Csaba Szőke Nikolettel az oldalán a második, míg Gyimóti Péter és Horváth Mira lett a harmadik. Csató Attila a Baja Satu Mare magyar szervezője elárulta, az öt nemzet versenyzőit felvonultató viadalon zökkenőmentesen dolgoztak együtt a román és magyar szakemberek, és az értékeléseket követően a közös folytatás sem kizárt.
 
 
 
Remek házigazdája volt Szatmárnémeti a június 4-e és 5-e között megrendezett első közös magyar-román tereprallye bajnoki viadalának. A hatalmas érdeklődés mellett megtartott Baja Satu Mare a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság második állomása volt. A pályák egy része a kelet-magyarországihoz hasonló, homokos, erdős, míg egy részét pedig a Kárpátok előhegyein, köves, murvás és erdős részeken rendezték meg. A résztvevők összesen hat szakaszt teljesítettek – kétszer 25 kilométert pénteken és négyszer 60 kilométert szombaton –, míg a szervízpark a határmenti város központjában volt.
 
 
Hatalmas magyar siker született összetettben, ugyanis kizárólag magyarok állhattak fel a dobogóra. Az első helyet az előző versenyen, a Riverside Baján is a legjobb magyarként célba érkező Molnár Balázs, Molnár Gabriella páros szerezte meg, akik pályafutásuk első diadalát aratták. Molnárék 1:27 percet adtak a végül a második helyezett Miklós Csabának és Szőke Nikolettnek, míg a harmadik helyen a Gyimóti Péter, Horváth Míra duó végzett, utóbbiak 4:42 percre zártak az éllovastól. Mindez azt jelenti, hogy a hazai tereprallye sporttörténelmet írt, hiszen olyan még sosem fordult elő korábban, hogy egy verseny összetettjében a dobogó három fokán három hölgy végezzen. Ugyanez volt a sorrend az autósok kategóriájában.
 
 
„A verseny előtt éppen arról nyilatkoztam, hogy a férjemmel az a titkos vágyunk, hogy sikerüljön egyszer úgy a legjobb magyarként zárni egy viadalt, hogy azt meg is nyerjük. Nem gondoltuk volna azt, hogy az álmunkból ilyen gyorsan valóság válik. Hihetetlen ez az egész számunkra, és már a célba érkezésünk után észlelhettük, a mezőny immár nem átutazó hobbiautósként tekint ránk. Nem titok, amikor az ötödik szakaszt megnyertük, felvetődött bennünk, hogy megint sikerülhet a legjobb magyarként zárnunk, ám kiderült, sebességtúllépés miatt időbüntetést kaptunk. Ám maradtunk másodikok, és úgy vágtunk neki az utolsó majd hatvan kilométernek, ha nem hibázunk, meglehet a második hely. A táv harmadánál láttuk, hogy az addig vezető lengyel páros kiesett, és nem titok, ott bevillant, hogy akár…. Stabilan végigmentünk, és amikor a technikai ellenőrzésen is átestünk, futott át rajtunk, te jó ég, megcsináltuk!” – jelentette ki Molnár Gabriella.
 
 
A motorosok és a quadosok esetében az első helyet a végig vezető, négy szakaszt is megnyerő, korábbi MX-világbajnok cseh Libor Podmol szerezte meg, összesen 11:08 perccel verte a remekül hajrázó, az utolsó két szakaszt megnyerő, de 5 perces időbüntetést "cipelő" cseh Roman Krejcit. A harmadik a szlovák Martin Dobis lett, őt 3:54 perces hátrányban a kategória legjobb magyarjaként Lhotsky Rudolf követte (4.), míg tőle 7:10 perccel elmaradva lett ötödik Kárpáti Péter, a 6. pozícióba végül Michal Dobis ért célba.
 
 
„Azt hiszem, minden érdekelt elégedetten dőlhet hátra, hiszen ez a verseny igazi unikum volt a két ország szakága számára. Mindenképpen megérte kihozni Szatmárnémetibe a viadalt, ami a román tereprallye-nak is egy újabb lökést adhat. Tökéletes volt az együttműködés a versenyigazgatóságok, a versenybírók és a különböző más feladatokat ellátó munkatársak között, valamennyien hozták azt a magas színvonalat, amiben reménykedtünk. Teljesen problémamentes versenyen vagyunk túl, és ha megszületnek a jegyzőkönyvek és a különböző értékelések, utána ismét felvesszük egymással a kapcsolatot, miszerint lesz-e a jövőben ennek a kezdeményezésnek folytatása” – árulta el Csató Attila, a verseny magyar szervezője.
 
 
A 2021-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság július 9-e és 11-e között folytatódik, és a viadalnak Bér ad majd otthont.
 
fotó: Baja Satu Mare Kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2021.05.11, 09:41:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.11, 09:41:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén Pápócon kezdődött meg a 2021-es magyar tereprali szezon, a kis Vas megyei faluban olyan mennyiségű és minőségű mezőny jött össze, amelyre még nemzetközi szinten is elismerően csettintenének. A motorosok között Horváth Lajos „Laller” és csapata, a Laller Racing Dakar Team is képviseltette magát.
 
 
Magyarország legnagyobb motoros off-road egyesületét vezető Lallernek ez már a szezon második versenye volt, a váci versenyző a Baja Drawsko Pomorskie után ezúttal hazai pályákon száguldozott:
 
„Nagy örömünkre szolgált - talán beszélhetek többesszámban - , hogy idén végre idejében elindult a hazai tereprali szezon. Mindig nagy örömmel érkezünk meg ide Pápócra, a Riverside Bajára, ahol rendszerint kitűnő pályák, kedves helyiek, és a Szamáristálló Pizzéria révén remek vendéglátás is vár bennünket. A verseny előtt kicsit aggasztott, hogy a motorosok java része már egy éve nem versenyzett, és ez a későbbiekben sajnos problémát is okozott. Maga a verseny pénteken, kétszer 15 kilométer szuperspeciál szakasszal indult, ahol az időjárás nem volt épp kegyes hozzánk. Változatos pályákon mentünk, erdőn és mezőn keresztül, majd másnap érkezett az igazi kihívás, a több, mint 220 kilométer mért szakasz, méghozzá négy felvonásban. Szombaton már kegyesebb arcát mutatta a májusi ősz, a nyomok elkezdtek száradni, annyira, hogy a nap végére már porzott is a határ. Ezzel egyenesen arányosan a tempó is megnőtt, mi pedig látványos csatákat vívhattunk, és végre motorozhattunk egy jót ezeken az ismerős pályákon.
 
 
Én a magam részéről nem foglalkoztam az eredménnyel, csupán élvezni szerettem volna a motorozást, és ez hibátlanul meg is valósult. Csak azt sajnálom, hogy nézőközönség nem lehetett jelen, de néhány lelkes pápóci lakos kijött buzdítani bennünket, ami nagyon jólesett. Sajnos szomorú események is történtek a futam zárónapján, hiszen barátom és csapattársam, Dervadelin Tamás bukott, és súlyos sérüléseket szenvedett. A verseny után jött az újabb rossz hír, miszerint a szintén nagyot eső Jozef Oprchal bajtársunkat is kórházban ápolják. Innen is szeretnék jobbulást kívánni a két srácnak, valamint megköszönni a szervezők nagyszerű munkáját, hiszen a történtek ellenére szuper versenyt futhattunk, és minden idők egyik legnagyobb mezőnye jött össze a Riverside Baján. Személyes motivációm, hogy a poraiból feltámasztott motoros mezőnyt a jövőben is összetartsuk!” - nyilatkozta a Dakart kétszer is megjárt Laller.
 
A tereprali OB június elején Romániában folytatódik, a Baja Satu Mare eseményeiről mi is beszámolunk majd.
 
 

Hagyományt szeretne teremteni az újonnan megválasztott szakágvezetés a május 1-jén, Tabajdon tartandó tereprallye iskolából

Zólyomi Andrea | 2021.04.16, 10:12:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.16, 10:12:00

Cimkék:

Nem egészen egy hónap múlva – május 7-től 8-ig – elrajtol a 2021-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság a Pápocon és környékén rendezendő Riverside Bajával, ám a szakágnak nem ez lesz az első idei rendezvénye. Ugyanis május 1-jén Tabajdon kerül megrendezésre az első tereprallye Majáliskola, amelyet egy három és fél kilométeres pályán a 2021-es esztendő első hivatalos tesztje fog követni.
 
 
A Tereprallye szakág újonnan megválasztott vezetősége mindent elkövet annak érdekében, hogy a sportág visszakerüljön oda, ahova mindig is tartozott. Ennek érdekében a tavalyi esztendőben a vírus áldozatává vált bajnoki szezon után 2021-ben egy hat állomásból álló Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokságot szerveztek, melynek szezonnyitójára, a Riverside Bajára május 7-én és 8-án kerül sor Pápócon. Ám senki sem szeretné, hogy valaki is felkészületlenül álljon rajthoz az első versenyen, így mindenki számára lehetőséget biztosítanak egy tesztre május 1-jén, ahol a szervezők reményei szerint a sportág valamennyi képviselője a tiszteletét teszi.
 
 
„Nagyon sokat dolgoztunk azon az elmúlt majd másfél évben, hogy a poraiból ismét feltámasszuk a hazai tereprallyet. Éppen ezért szerveztük meg Tabajdon az év első hivatalos tesztjét, valamint a sportág iránt érdeklődők és az újonc versenyzők számára a Majáliskolát, amely a tereprallye rejtelmeibe vezeti be az érdeklődőket. Tabajdra azért esett a választásom, mert 2000-ben éppen itt rendeztem meg életem első versenyét, és most az akkori pálya megmaradt részén, egy három és fél kilométeres szakaszon teheti próbára mindenki a saját és versenygépének felkészültségét. A visszajelzések alapján a teljes bajnoki, illetve az újoncokat magába foglaló Challenge Kupa mezőnye itt lesz a rendezvényen” – fogalmazott Garamvölgyi Zoltán, a Majáliskola megálmodója, aki hozzátette, abban reménykedik a szakág vezetőivel egyetértésben, hogy sikerül hagyományt teremteniük a május 1-jei rendezvénnyel.
 
A tereprallye iskola minden része egyébként végig szabadtéren zajlik majd – félnapos elméletet a félnapos gyakorlat követi majd az újak számára –, ám ennek ellenére szigorúan betartják és betartatják az érvényben lévő egészségügyi szabályokat.
 
 
„Már most hatalmas az érdeklődés mindenki részéről, ám olyan sikeres autóversenyzők is jelezték a részvételüket, mint a korábbi rallye Európa-bajnok Bessenyei Zoltán, vagy éppen a rallycrossban többszörös magyar bajnok Révész Tamás. De kipróbálja magát a hazai rap egyik legnagyobb sztárja, Curtis is, aki szintén ott lesz Tabajdon. Sőt, lesz arra is lehetőség, hogy a média képviselői is egészen közelről megismerkedhessenek a sportággal, azaz megtegyék az első métereiket, mondjuk egy side by side kormánya mögött” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
 
 
A Majáliskola és a teszt főszervezője hozzátette, hogy Krajnyák Péter szakágvezető és a szakági bizottság tagjai ezen az eseményen ismertetik a 2021-es idény terveit, valamint itt válik véglegessé a szezonnyitó Riverside Baja nevezési listája. Természetesen a vendéglátásról sem feledkeztek meg a szervezők, hiszen a tesztpálya szomszédságában található a remek tereprallye-versenyző, Lónyai Pál farmja, ahol minden résztvevőt szeretettel várnak majd egy jó ebédre.
 
 
Fotó: Tereprallye kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 11:50:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 11:50:00

Cimkék:

Hosszú idő után végre megtört a jég, és a lengyelországi Baja Drawsko Pomorskie-val időben megkezdődött a 2021-es tereprali szezon. A nyitányon a Laller Racing Dakar Team is képviseltette magát, és Horváth Lajos „Laller”, valamint Kárpáti Péter is sikeresen teljesítette az igencsak keménynek bizonyuló versenyt.
 
 
Már a kiutazás is kalandos volt, de a magyar motoros különítménynél nem bánták meg, hogy bevállalták a csaknem 2000 kilométeres túrát:
 
„A Tátrán keresztül vezetett az utunk, és ez bizony okozott meredek pillanatokat: csaknem 20 cm-es hó fogadott bennünket a hegyek között. Ezzel még nem volt vége az izgalmaknak, mert a lengyel autópályán akadt egy kis félreértés a szállítójármű, na meg a hozzákapcsolt vontatmány miatt, de némi késéssel mégiscsak célt értünk. Másnap elrendeztük a gépátvételt, majd teszteltünk és briefingen voltunk, ami szintén érdekesen alakult, mert az egyiknél az odavezető út közlése, a másiknál pedig a kommunikáció is egy online applikáción keresztül zajlott. Ez rendesen akadozott, lévén a teszt pontos helye nem érkezett meg, így magunknak kellett azt megkeresni, és stb… Hála az égnek, a pályákat még nem sikerült „virtualizálni”, így egy 20 kilométeres speciállal végre megnyitottuk a Baja Drawsko Pomorskie-t! Az időjárás nem volt kegyes hozzánk, nyakig verettük a sárban, a viharos szél pedig eltörte a szervizsátrunk lábát, de azt hiszem, mindannyiunknak hiányzott már ez a hamisítatlan tereprali feeling.
 
 
Az utolsó napra jutott a verseny színe-java, 140 kilométer, három celsiusban, és szakadó esőben - nyitásnak. Az első 70 km az erdőben, a sárban, és a gigantikus nyomvályúkban embert próbáló volt, de a következő 70-re egy valódi álomként fogok visszaemlékezni! Egy mélyhomokos részen vezetett végig a nyomvonal, ahol komoly tempót mehettünk, én magam helyenként 150/160-el is haladtam, amit rettentő módon élveztem. A következő körben ennek már csak a felét teljesítettük, ismét erdei körülmények között. Az előttünk haladó autók tették a dolgukat, széthordták a vizet, így egy sokkal jobb állapotú, ám igencsak mély pálya várta a motorosokat. Büszke vagyok, hogy mind Kárpáti Péter, mind jómagam célba értünk, és természetesen szeretném megköszönni a szervizes kollégánk munkáját is! Azt gondolom, kezdésnek elég tökös volt ez a történet, mellette pedig őszintén remélem, hogy egész évre leadóztunk az ördögnek! Ismét sokat tanultunk és tapasztaltunk, számomra nagy öröm, hogy az új motorom minden körülmény között megállja a helyét, már csak nekem kell elhinni azt, amit ez a gép tud!” - mondta el Horváth Lajos.
 
 
A fiúk nem sokat pihenhetnek, hiszen pár héten belül a hazai bajnokság is elstartol, a Riverside Baja-val.
/ 10 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.