A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. szeptember 18., szombat
Tereprally Hírek
/ 11 oldal

A HunGarian Baja főszervezője, Garamvölgyi Zoltán szkeptikus a tereprallye-ban jövőre induló világbajnoki sorozattal kapcsolatban, egyáltalán nem biztos abban, hogy erre felkészült a világ gazdasága

Zólyomi Andrea | 2021.08.26, 09:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.08.26, 09:20:00

Cimkék:

Eltelt már több mint két hét a Várpalotán megrendezett 17. HunGarian Baja óta, és hazánk egyetlen tereprallye Vk-futamának szervezője szerint ma mindössze annyi az egyetlen pozitívum a viadallal kapcsolatban, hogy túl vagyunk rajta. Ahogy a világ más országaiban rendezett versenyeken, így itt is meglátszódott a pandémia okozta „berozsdásodás”, ám abban biztos Garamvölgyi Zoltán, hogy Várpalotán végre otthonra lelt a HunGarian Baja. 2022-ben biztos, hogy megrendezik a versenyt, csak az a kérdés, hogy a Világkupa-sorozat részeként, vagy CEZ és magyar bajnoki futamként.

 

 
- Az idei már a 17. HunGarian Baja és a verseny történetének tizedik Vk-futama lett megrendezve. Hova helyezné el az idei versenyt a viadal immár 18 éves történetében?
- Az ideit a tizennyolcadik versenynek számítom, hiszen a tizenhetedik is be volt jelentve fizikálisan, csak a pandémia történelmet írt és ezért elmaradt. Tavaly az volt a véleményem, hogy a kiszámíthatatlanság és tervezhetetlenség miatt jobb a versenyt lemondani, mert egy olyan élethelyzettel kerültünk szembe, amivel még soha, és akkor még nem is sejthettük a következményeit. De félek, hogy még most is nagyon vakon vagyunk a közeli jövőképpel is. Az idei évben szándékosan az eddigi legegyszerűbb versenyt szerettem volna megvalósítani, mert nagyon féltem az egy év kihagyástól, a megfelelő emberállomány összegyűjtésétől, a korábbi rutin feladatok felelevenítésétől és a gazdasági háttér előteremthetetlenségétől. Sajnos, minden téren beigazolódtak a várakozásaim, és ma számomra az egyetlen pozitív tény, hogy túl vagyunk rajta... Voltak már ettől sokkal jobb versenyeink, de akkor nem volt "otthonunk". Most a második várpalotai futamunk után kijelenthetem, hogy Talabér Márta polgármester asszony és Csővári Zsófia, a Thury Vár ügyvezetője olyan erőt és nyugalmat adott nekem a legnehezebb pillanatokban is, hogy tényleg az otthonává vált a város a HunGarian Bajának. Köszönöm az önzetlen segítségét továbbá Mária Györgynek, Mészáros Zsoltnak (Suzuki Mészáros), Salamon Tamásnak, Szabó Róbertnek (Practical), a rendkívül barátságos és türelmes várpalotaiaknak, valamint Török Julianna kolléganőmnek. Egy biztos, a tárgyalásokat már elkezdtük a 2022-es HunGarian Baja előkészületeiről! 
 
 
- Száz jármű nevezett. Ezzel elégedett?
- Ez mindenképp egy hosszú évekre visszavezetve is rekord létszám, de persze mindig elégedetlen az ember. Az az érzésem, hogy mind az FIA, mind a FIM világkupa sorozata rossz irányba megy, vagyis leginkább nem halad semerre. Túlszabályozottság, túlárazás, pökhendiség és valós érték teremtése nélkül zajlanak a futamok. Rengeteg mondanivalóm lenne ezzel kapcsolatban, de előbb azt szeretném, hogy a gondolatok leülepedjenek bennem és a számomra fontos személyek fejében, majd a közös döntésünket alaposan meg tudjuk indokolni akkor is, ha a jövőben megtartjuk a világkupa titulust vagy esetleg lemondunk róla. 
 
 
- A teljes magyar élmezőny ott volt Várpalotán, de csak 1-1 versenyző - Lónyai-Csató páros és Hodola Richárd - mérette meg magát a Világkupában. Minek tulajdonítható mindez?
- Manapság ez a realitás... Az előbb már utaltam rá, hogy nem vonzóak ezek a sorozatok, és igazán csak hálás lehetek a három barátomnak, hogy képviselték az országunkat. Szerintem fontosabb kérdés, hogy két héttel korábban Spanyolországban mitől van nyolcvan világkupás autó, és ide miért érkezik meg mindössze húsz, vagy a Lengyel Bajára harminc? Kicsit morbid szerintem, hogy az autós világkupa mezőnyre hét tisztségviselőt delegál az FIA, majd további kilencet igényelnek a magyar technikai bizottságtól a húsz autó megfelelő ellenőrzésére. A motorosoknál pedig örök vita az itiner használata, ami a Baja világkupa versenyeken nem kötelező. Így borítékolható, hogy egy esetleges 25 km/h-nál erősebb széllökés esetén a jelző szalagok, -táblák legalább egyike elszakad, eltörik, eldől és a jelzések alapján tájékozódó motorosok jobb esetben eltévednek, rosszabb esetben balesetet szenvednek. Éveken keresztül együtt vívtunk szélmalomharcot szegény Sasóval a FIM szemináriumokon, hogy legyen kötelező az itiner használata, mert az az egyetlen eszköz, amivel biztos információt tudunk átadni a versenyzőknek. Továbbra sem az... Ezért, mint rendező, inkább felvállalom azt a szabálytalanságot, hogy a motorosok helyett az autósok mennek elől, és így legalább a nyomokból könnyebben tájékozódnak azok, akik el sem viszik magukkal az itinert. Ha ezt nem tenném, néhányan még mindig a célt keresnék az első szelektíven...
 
 
- Mint szervező mennyire volt elégedett? Mi tetszett a legjobban? Mit csinálna teljesen másként?
- Az összlétszámmal és a hangulattal elégedett voltam. A lebonyolításban sok hiba volt, amik nagyon bosszantóak, főleg annak tudatában, hogy korábban ezek nem voltak. Sokunkban nagyot változtatott a másfél éves covid "szabadság", és nem sikerült minden tekintetben felvenni a ritmust. Nekem is sokkal többet kellett volna kommunikálnom, de az egész verseny szerkezete nagyon hasonlított a várpalotai főtér felújításhoz. Pár nappal korábban még ultra nagy káosz volt mindenhol, de amikor kellett, hirtelen minden a helyére került és ez a legfontosabb. Szombat este, amikor már a rendezői feladataimmal végeztem, akkor meglátogattam a csapatom, akikkel gyorsan kicseréltünk pár alkatrészt a versenyautón, majd a vacsora után kicsit kiengedtük a felgyülemlett gőzt is. Éjfél körül a szervizpark összes lakója nálunk táncolt... Na ez tereprally volt! 
 
 
- Marad-e jövőre is a HunGarian Baja Vk-futam, hiszen 2022-ben indul a világbajnokság is? Lát-e esélyt arra, hogy vb-futamot rendezzen Magyarország?
- Bármi megtörténhet és annak az ellenkezője is! Egy biztos, HunGarian Baja lesz 2022-ben is Várpalotán a Thury Várban. Világbajnokság, Tereprally világkupa, Baja világkupa, Baja Európa kupa, Közép-Európai Zóna bajnokság, Magyar bajnokság... Ezek mind üres szavak, ha nincs mögötte tartalom. Sem versenyzői létszám, sem promóció, sem média, sem élhető szabályrendszer, sem kiszámíthatóság. Ez egy viszonylag kis család, akik a sport mellett szeretnek szombat este szervizponyván a sátor alatt táncolni, és nem a versenyirodákon észrevételeket, óvásokat, kérvényeket írogatni. Nem hiszek benne, hogy az előbb felsorolt sorozatok száma segíteni fogja a versenyzői létszám növekedését, hiszen továbbra is az a véleményem, hogy ami hangulatban és anyagilag is elérhető, az a Zóna és a Nemzeti bajnokságok, ahol nincs semmi felesleges felhajtás, sem pedig képmutató külföldi tisztségviselők. Világbajnoki futamot Magyarország tud rendezni, de az én cégem és az anyagi lehetőségeim még egy ilyen veszteséges versenyt nem bírnak el, mint a 2021-es HunGarian Baja volt. Ma még megtippelni sem lennék képes, hogy az ASO kezébe került vb-sorozat milyen anyagi terhet jelenthet az adott országnak, de az biztos, hogy nem lesz elég rá az otthoni konyhaszekrényben rejtegetett boríték. A kérdés inkább az, hogy mindez mennyit is ér? Felkészült-e a világ gazdasága arra, hogy 2022-től gyakorlatilag évente öt-hat Dakar-szintű költséget felemésztő versenyen vegyenek részt a nagyobb tereprally csapatok? Én nem hiszem, hogy nekem ebben kellene gondolkodnom, bár egész életemben a kihívások éltettek. Egyértelműen képesek lennénk egy ilyen méretű rendezvény lebonyolítására, de nem minden áron.
 
 
 

Fotó: Magyar Tereprallye Kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2021.08.10, 09:25:00 | Utolsó módosítás: 2021.08.10, 09:25:00

Cimkék:

Kőkemény hétvégén van túl a 2021-es HunGarian Baja tereprali világkupa futam mezőnye. Rekkenő hőség, gyilkos terepviszonyok, bonyolult navigáció, és nem utolsósorban erős ellenfelek - ez várt azokra a motorosokra, akik elrajtoltak Magyarország legnívósabb off-road versenyén.
 
 
A lőtér holdbéli tájain Horváth Lajos, ismertebb nevén Laller is ott húzta a gázt, aki nagyon élvezte a férfias játékot, és nem másnak, hanem magának szeretett volna bizonyítani:
„Nagyon vártam, hogy újra eljöjjön ez a verseny, ugyanis egy régi adósságot szerettem volna törleszteni magammal szemben. 2019-ben a Morocco Desert Challenge-en elég komoly sérüléseket szereztem, de sajnos nem vártam meg a teljes felépülést, hanem félemberként rajthoz álltam a HunGarian Baja-n. A vége egy korai búcsú lett, ami nagyon bántott, mivel előtte minden hazai világkupa futamon sikerült célba érnem. Ezért az idei versenynek úgy mentem neki, hogy muszáj ezt a csorbát kiköszörülnöm, így ennek megfelelő módon fokozottan készültem rá. Ez a futam minden évben a hazai tereprali ünnepe, egy komoly megmérettetés, ahol brutális nemzetközi mezőny áll fel.
 
 
Ha értékelnem kellene a hétvégét, azt mondanám, hogy az egyik szemem sír, a másik meg nevet: a szervezők lecsíptek a verseny össztávjából két gyorsasági szakaszt, mint később megtudtam, ez az autósok közötti hatalmas időkülönbségek miatt történt. A külföldiek között ennek biztos lesz még visszhangja, és én is sajnálom a két gyorsot, mert korábban nagyon élvezetes volt menni rajtuk, de mindent összevetve igazán jól éreztem magam! A pályák az én motoromnak lettek kitalálva, sőt, még kicsit túlerőben is volt a technika, mert vasárnap egészen extrém mértékben fogyott alattam a gumi. Ez része a dolgoknak, ilyen a tereprali, örülök, hogy itt lehettem, és hogy a versenyt végül hazai értékelésben a nyolcadik helyen zártam. A célom elértem, sikerült leküzdeni a „marokkói démont”, és teljesíteni a HunGarian Baja-t.
 
 
Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak a két endúrós versenyzőnek, Gáspár Janinak és Mária Gyurinak, akik erre a hétvégére beugrottak hozzánk, és megmérették magukat a terepraliban - ráadásul tették ezt remek eredménnyel. Bizonyosan sok élménnyel gazdagodtak a fiúk, hiszen ez is egy kemény sport, és izgalmas része az off-road világnak, ahol bizony meg kell küzdeni a méterekért. Én őszintén remélem, hogy ezzel a lépéssel sikerül majd közelednie egymáshoz a két szakágnak, és betemetni a még meglévő árkokat. Egy sportot szeretünk, a benzingőz a mi éltető erőnk, nagy sikerként élném meg, ha gyakrabban húzhatnánk együtt a gázt. Legalább mi, terepmotorosok tartsunk össze!” - zárta értékelését kicsit a jövőbe is tekintve a váci pilóta.
 
forrás: Laller Racing Dakar Team

Tizenkilenc ország versenyzői állnak rajthoz a hétvégén rendezendő HunGarian Baján, amely éppen tíz esztendővel ezelőtt lett Világkupa-futam

Zólyomi Andrea | 2021.08.03, 09:42:00 | Utolsó módosítás: 2021.08.03, 09:42:00

Cimkék:

Még három nap, és elkezdődik augusztus 6-a és 8-a között hazánk egyetlen terep-rallye Világkupa-viadala, a HunGarian Baja. A veszprémi lőtéren rendezett versenyen a világsztárok mellett a teljes magyar élmezőny elindul, hiszen a hazai bajnokságban kiemelten fontos ez a viadal. A motorosok között az összetettben vezető Kárpáti Péter remek formában van, és abban bízik, hogy képes lesz megnyerni a versenyt, ami remek felkészülés lehet a számára egy komoly, többnapos versenyre.
 
 
Három nap van még hátra, és egy esztendő kényszerszünet után ismét megrendezik a HunGarian Baját, melyre 19 országból összesen száz jármű nevezett, köztük a teljes magyar élmezőny tagjai. A 2004 óta rendezett verseny éppen 10 esztendeje vált Világkupa-viadallá, és az emlékezetes versenyt akkor Győrben rendezték meg. A legtöbbször Nasser Al-Attiyah nyert a HunGarian Baján, a katari összesen négyszer győzött, utoljára 2017-ben, míg az utolsó, 2019-es viadalon az argentin Terranova bizonyult a legjobbnak.
 
 
Idén immár hagyományosan a veszprémi lőtéren száguldoznak majd az autók, a side by side-ok, a motorok, a quadok, és augusztus 6-tól 8-ig összesen 612,5 kilométert tesz majd meg a mezőny. A HunGarian Baja főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elmondta, az időjárás akár kedvezően változhat is a verseny idejére, ugyanis a kánikula helyett egy kis esőt jósolnak az előrejelzések, ami nem tenne rosszat a viadalnak. Pénteken a látványos rajtceremóniával kezdődik Várpalota főterén, majd még aznap este egy kvalifikációs szakaszt tartanak meg. Szombaton két, összesen 290 kilométeres szakasz vár a mezőnyre, míg vasárnap szintén két szakaszon, összesen 167 kilométert teljesítenek a versenyzők.
 
 
Miután maga a HunGarian Baja egyben a Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság következő viadala is, a motorosok között az összetettben élen álló Kárpáti Péter – aki idén egy 8. hellyel kezdett, majd jött egy 5. hely, és a Nyír1 Baját pedig megnyerte – nemcsak abszolútban, hanem saját kategóriájában is győzni szeretne. Kárpáti nincs rossz formában, hiszen 3. helyen végzett a Breslau Rally-n. Saját bevallása szerint kemény felkészülésen van túl, ráadásul a motorja is készen áll a száguldásra.
 
 
„Ezt a szezont szerelő nélkül csinálom végig, és úgy vélem, remekül sikerült a motor felkészítése, így a technika biztosan bírni fogja a megpróbáltatásokat. Fantasztikus lesz olyan világklasszisokkal egy mezőnyben motorozni, akik nemcsak teljesítették már a Dakart, hanem eredményt is elértek a versenyek versenyén. Egy biztos, tempós, és nem annyira technikás viadalra számítok a hétvégén. Nekem elsősorban a hazai vetélytársakra kell odafigyelnem, hiszen nem titok, ismét szeretném megnyerni a magyar bajnoki versenyt. Természetesen nagy kihívás lesz a legjobb külföldi motorosokkal egy mezőnyben menni, és mindent megteszek azért, hogy a tempójukat megpróbáljam felvenni” – fogalmazott Kárpáti Péter.
 
 
A szervezők elárulták, hogy a mezőny köves, murvás pályákra számítson, rengeteg ugratóval, gyönyörű környezetben, míg a nézők számára – akik ingyenesen léphetnek be a szervízparkba, vagy vehetnek részt a rajtceremónián és a díjátadón – nézői pontok lesznek kijelölve, amit a HunGarian Baja hivatalos honlapján és Facebook-oldalán adnak majd tájékoztatást a verseny kezdetéig.
 

Fotó: Magyar Tereprallye Kommunikáció

 

Zólyomi Andrea | 2021.07.14, 09:35:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.14, 09:35:00

Cimkék:

Nagykállón és környékén csaknem 300 kilométer várta a magyar tereprali bajnokság és a CEZ mezőnyét, köztük a motorosokat, amelyben szokás szerint Horváth Lajost is megtaláltuk. Laller nemrég tért haza Lengyelországból, a maratoni Rally Breslauról, és elmondása szerint nem igazán élvezte/érezte a nyírségi pályákat.

 

 

Hogy a nagy meleg, az előző verseny fáradtsága, a nehéz terep, vagy ezek összessége volt a ludas, azt maga a versenyző sem tudja, de mindennek ellenére becsülettel végig hajtotta a Nyír1Baját:
 
„Mióta ebben a sportágban vagyok, még sosem hagytam ki versenyt, 2010 óta minden fordulón rajthoz álltam, volt olyan, hogy törött lábbal, vagy bordával tettem ezt. Tőlem szokatlan módon a Nyír1Baja előtt az utolsó pillanatig kivártam, de végül mégiscsak elindultam, mert a szívem vérzett volna, ha ez a szép és időtálló sorozat megszakad. A versenyen nehezen találtam meg magam, ebben valószínűleg szerepet játszott az előző maratoni futam fáradtsága, valamint eltaktikáztam a gumizást. Tapadáshiánnyal küszködtem, folyamatosan ki akart törni a motorom eleje, ezért a legkisebb komfortérzet nélkül csináltam végig a hétvégét. Talán kicsit túlzott magabiztossággal álltam oda, mondván, ha 1500 kilométer nem terhelt le, akkor ez a 265 sima ügy lesz, de ez most valamiért nem esett jól, nem igazán „adta ki”. Ilyen momentumok is vannak egy sportoló életében, ezzel együtt kell tudni élni. Nem utolsósorban, ezúton is szeretnék gratulálni a csapattársaimnak, ügyesek voltak, nagyon büszke vagyok rájuk! Nincs megállás, gondolatban már a HunGarian Bajára készülök, a tavalyi kimaradt verseny után nagyon várom a hazai TR szezon ékkövének számító világkupafutamot!” - nyilatkozta Horváth Lajos, aki minden bizonnyal rekordernek számít azzal, hogy az elmúlt 11 esztendőben az összes Magyarországon rendezett tereprali viadalon ott volt, és húzta a gázt.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Remekül szerepeltek a magyarok a nagykállói tereprallye viadalon, hiszen az autósok összetettjében a Gyimóti Péter Horváth Mira kettős a második, míg a motorosoknál Kárpáti Péter az első lett

Zólyomi Andrea | 2021.07.12, 09:40:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.12, 09:40:00

Cimkék:

Véget ért a Nagykállón megrendezett Nyír1 Baja, ami a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság következő viadala volt. A versenyt – az idei szezonnyitó Riverside Bajához hasonlóan – nagy hátrányból hatalmasat hajrázva, a Dakart többször is teljesítő cseh Miroslav Zapletal nyerte meg, akinek a szlovák Marek Sykora diktálta az itinert. A magyarok kiválóan teljesítettek, hiszen az autósoknál egy ezüstérmet, míg a motorosoknál egy első helyet szereztek meg összetettben.
 
 
Egészen elképesztő izgalmak közepette fejeződött be a Tereprallye versenynaptárába 2016 óta most visszakerült nagykállói viadal, a Nyír1 Baja, ami a harmadik megmérettetése volt a hazai bajnokságban. Szerencsére semmilyen komoly gond nem merült fel a verseny két napja alatt – voltak ugyan bukások, de senki sem sérült meg –, és az izgalmak az utolsó pillanatig kitartottak, hisz az összetettben és a különböző kategóriákban az utolsó szakaszon dőlt el az elsőség sorsa.
 
A Nagykállón és környékén rendezett Nyír1 Baján a négy országból érkezett, komoly mezőny vágott neki az összesen 265 kilométer – pénteken kétszer 20 kilométert, míg szombaton összesen 225 kilométert teljesítettek az indulók – hosszú versenynek. Az autósok között a többszörös Dakar-induló, Miroslav Zapletal, Marek Sykora kettős győzött, mégpedig úgy, hogy az első három szakaszt követően több mint három perc hátrányt szedtek össze. Ám Zapletalék megtalálták a gázpedált, és az utolsó három szakaszon a maguk javára fordították a küzdelmet. A cseh-szlovák kettős 4:03 perccel bizonyult jobbnak a szintén remekül hajrázó Gyimóti Péter, Horváth Mira párosnál – ők ezzel a T4-es kategóriában elsők lettek –, míg a harmadik helyen a lengyel Marcin Graczyk, Artur Kordala végzett, akik 13 másodpercet kaptak a magyaroktól.
 
 
Fantasztikus ez az eredmény, nagyon örülünk annak, hogy az összetett mellett sikerült a kategóriánkban győznünk. Végig tartottuk magunkat az előzetes időtervünkhöz, noha több technikai gondunk is volt a két nap alatt, illetve egyszer eltévedtünk. Az utolsó két szelektíven azonban remekül ment minden, és a másfél perces hátrányunkból végül 13 másodperces előny lett. Nagyon színvonalas volt a verseny, kifejezetten nehéz pályákkal, és bízom abban, hogy ez az eredmény megfelelő lökést ad a folytatásra” – jelentette ki Gyimóti Péter.
 
 
A quadosok között a végig egyenletes teljesítményt nyújtó szlovák Juraj Varga diadalmaskodott, míg a második helyen az összetettben élen álló Balog László lett a második.
 
 
A motorosok összetettjében szép magyar siker született, hiszen az egy hete a Breslau Rally-n harmadikként záró Kárpáti Péter diadalmaskodott, miután 2:57 perccel megelőzte az idénynyitó Riverside Baját megnyerő szlovák Bodor Róbertet, míg a harmadik helyre ezúttal Gerencsér Tamás ért oda, aki 58 másodpercet kapott szlovák vetélytársától.
 
 
„Elképesztően nehéz versenyen vagyok túl, hiszen ebben a kánikulában nem volt egyszerű ezeken a pályákon motorozni. Az első szakasz az ismerkedéssel telt, és a második napon annyi előnyöm mindig volt, hogy én rajtolhattam el elsőként a szakaszokra. Nagy csatát vívtam Robival, aki egyszer utol is ért, de a nagy porban eltévesztett egy kanyart, és a kerítésen landolt, és komoly időveszteséggel tudta csak folytatni a versenyt. Az utolsó szakasz előtt sikerült kiépítenem egy háromperces előnyt, amit aztán sikerült megtartanom a végén. Jó formában vagyok, és nagyon remélem, hogy ezt sikerül majd átmentenem az augusztus elején rendezendő hazai világkupa-viadalra, a Hungarian Bajára” – fogalmazott Kárpáti Péter, aki csak a zárónapon két kilót fogyott a verseny alatt.
 
 
Csató Attila, a verseny főszervezője elmondta, nem volt egyszerű ilyen rövid idő alatt új helyszínt találni a versenynek, de hála Nagykállónak és a környékbeli településeknek, sikerült egy mindenben kielégítő viadalt rendezni.
 
„Beért az a kemény munka, amit évek óta folytatunk a sportág népszerűsítéséért. A 2020-as esztendő után, amikor egyetlenegy versenyt sem tudtunk megtartani, immár a harmadik versenyen vagyunk túl, azaz elérkeztünk a magyar bajnokság feléhez. Nagyon nagy köszönet vendéglátóinknak, Nagykálló és környékén található települések polgármestereinek, képviselőtestületeinek és lakóinak, hogy befogadtak bennünket. Öröm volt ide visszatérnünk öt esztendőt követően, és hiszem, hogy a következő nagykállói versenyre nem kell újabb éveket várni. A bajnokság egyre izgalmasabb, egyre több külföldi versenyző indul nálunk, ami egyértelműen annak köszönhető, hogy megtörtént a sportág felélesztése Magyarországon” – állította a Csató Attila.
 
 
A hazai tereprallye idény augusztus elején folytatódik a HunGarian Bajával, ami hosszú évek óta tagja a világkupa-versenynaptárának. A nemzetközi versenyt – amire a sportág legjobbjait várják a szervezők – augusztus 5-8. között rendezik meg Várpalota központtal.
 

Fotó: Nyír1 Baja Kommunikáció

/ 11 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.