A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. november 19., kedd
Tereprally Hírek
/ 5 oldal

A side by side kategória mellett az abszolút versenyben is első helyen végzett Tadeusz Bialkowski és Dariusz Baskiewicz Nyirádon

Zólyomi Andrea | 2019.11.11, 09:45:00 | Utolsó módosítás: 2019.11.11, 09:45:00

Cimkék:

A mostoha időjárás ellenére végig hatalmas csata zajlott valamennyi kategóriában a Nyirádi Motorsport Centrum környékén rendezett Raid of the Champions tereprali versenyen. Az abszolút győzelmet a side by side kategória első helyezettje, a lengyel Tadeusz Bialkowski és Dariusz Baskiewicz lett, míg az autósok között a cseh Zdenek Porizek és Pavel Vaculik, a motorosok között a szlovák Jozef Oprchal diadalmaskodott. A hazánkban első alkalommal megrendezett Dacia Duster ELF Cup lengyel bajnoki futama nagy sikert aratott.
 
 
November második hétvégéjén, Nyirádon rendezték meg az idei tereprali bajnokság záró futamát, a Raid of the Championst, amelyen 315 kilométer megtétele után hirdettek kategóriánként bajnokot. Az idei viadal abszolút győztese a side by side kategóriában első helyet szerző lengyel páros, Tadeusz Bialkowski és Dariusz Baskiewicz lett, akik a megrendezett kilenc szakaszból hatban a leggyorsabbnak bizonyultak.
 
 
A side by side kategóriában Bialkowski, Blaskiewicz duó mögött 5 perc 4 másodperces hátránnyal a remekül teljesítő Gyimóti Péter, Kozma Patrik duó végzett, míg a harmadik helyen végül nagy küzdelem után, az utolsó szakaszt megnyerve a lengyel Stocerz, Marton kettős zárt. Negyedik lett a Kéry Szilveszter, Bartha Barbara páros, akik az ötödik Szabó Gergely, Farnadi Ágnes duó előtt.
 
 
 
Az autósok között a győzelmet végül a cseh Porizek, Vaculik kettős szerezte meg, akik 27 perc 08 másodperccel előzték meg a Varga Imre, Toma József párost. A harmadik helyre a lengyel Piec, Marczewski duó jött fel, akik 10 perc 29 másodpercre maradtak el Vargáéktól.
 
A motorosok versenyén a versenyigazgatóság a folyamatosan romló időjárási körülmények miatt törölte az utolsó szakaszt. Ennek megfelelően az idei Raid of the Championst ebben a kategóriában a szlovák Jozef Oprchal nyerte meg. A győztes előnye 43 másodperc a második, szintén szlovák Martin Dobis és 3 perc 33 másodperc a harmadik helyre visszacsúszó korábbi éllovas, szlovák Robert Bodor előtt. A kategória legjobb magyarja Holonics Sándor lett, aki negyedikként zárt.
 
 
 
A hazai tereprali történetében egy magyar versenybe először bekapcsolódó lengyel Dacia Duster ELF Cup is nagy sikerrel zárult, és a résztvevők úgy nyilatkoztak, hogy ez a mostani szereplésük valaminek a kezdete volt. A győzelmet a Brodnicki, Gorecki kettős szerezte meg, az előnyük mindössze 2 másodperc lett a végére a Rzezuchowski, Jermakow, és 7 perc 20 másodperc a Zajac, Ruszel párosok előtt.
 
 
 
Fotó: Raid of the Champions kommunikáció/Pataky Péter

A Raid of the Champions főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elárulta, idén ki kellett hagynia a pályák közül a Nyirádi Motorsport Arénát

Zólyomi Andrea | 2019.10.28, 09:07:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.28, 09:07:00

Cimkék:

Újra sorsdöntő viadalra kerül sor a terepraliban november 8-10. között a Nyirádi Motorsport Centrum környékén, hiszen a negyedik alkalommal megrendezendő Raid of the Champions versennyel zárul le az idei Közép-Európa (CEZ) és magyar bajnoki szezon. Noha az eddig megszokott pályákon 2019-ben módosítani kellett, ám ettől még izgalmasabb lesz a 315 kilométer össztávú viadal, melyen ismét megmutathatja magát a sportág utánpótlása.
 
 
November második hétvégéjén, 8-a és 10-e között végleg kiderül, hogy az idei tereprali bajnokságban ki lesz 2019 legjobbja az autósok kategóriáján kívül – Miroslav Zapletal már korábban megszerezte az abszolút első helyet – a kamion, a side by side, a motoros és quados mezőnyben. A verseny főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elmondta, módosítani kellett a pályákat, hiszen ezúttal a Nyirádi Motorsport Aréna salakos pokla kimarad, ám így is izgalmas 315 kilométer vár majd a rajthoz állókra. A rendkívül erős nemzetközi mezőny pénteken kétszer 10 kilométerrel „melegít” majd be a szombati kétszer 55, és kétszer 37 kilométeres szakaszokra, míg a zárónapon, vasárnap háromszor 37 kilométer vár majd a versenyzőkre.
 
 
„Nagyon elégedett vagyok a nevezések eddigi alakulásával, hiszen minden jel arra mutat, hogy rekordmezőny gyűlik össze Nyirádon. Az már biztos, hogy ennyi nemzet versenyzője, mint a mostani Raid of the Champions viadalán, még nem gyűlt össze a verseny történetében, hiszen összesen kilenc ország képviselői – lengyel, német, szlovák, cseh, olasz, san marinói, holland, román és magyar – állnak majd oda a pénteki rajthoz. Ráadásul az olasz rekorder bajnok, aki tízszer nyerte meg eddig hazája összetett bajnokságát, is itt lesz közöttünk” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán, aki hozzátette, a mostani lesz a viadal történetének negyedik versenye: 2010-ben Győrből indulva a HungExpo területén ért célba a mezőny, míg az elmúlt két évben már Nyirád adott otthont a Raid of the Championsnak.
 
 
A főszervező egyébként rengeteget tesz a tereprali utánpótlásának kinevelésében is. Egyrészt a terepmotorozás iránt érdeklődő fiatalok számára teszteket, oktatást szervez – többek között most november 2-án, Királyszentistvánban várja a gyakorolni vágyókat –, hogy azok megismerkedhessenek a sportággal, másrészt UP! néven egy utánpótlás kategóriát hozott létre. Itt a versenyzéssel kacérkodó fiatalok alacsonyabb költségekkel, rövidített távon és egy nappal kevesebb ideig tartó, de mégis a profik által használt pályán, biztonságos keretek között tehetik magukat próbára.
 
 
„Nyirádon idén is megrendezzük az UP! viadalunkat, immár kétnapos verseny keretein belül. Szombaton és vasárnap kétszer 37 kilométert kell majd megtenniük, azaz ugyanazon a pályán mehetnek, ahol a profik. Külön öröm a számomra, hogy a 2019-es viadalon az UP-kategóriákon kívül, azaz a motor, quad és side by side szakág mellett már az úgynevezett Challenge-versenyt is megrendezzük az autósok számára, amely szintén az adott szakág utánpótlását öleli fel” – fogalmazott a főszervező.
 
 
A Raid of the Champions minden tudnivalójáról, eseményéről a viadal hivatalos Facebook oldalán (https://www.facebook.com/raidofthechampions/) olvashatnak.
 
Fotó: Raid of the Champions kommunikáció/Tenk László

Szép magyar sikerekkel ért véget az október 4-6. között a Gyulán megrendezett Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság utolsóelőtti viadala

Zólyomi Andrea | 2019.10.07, 09:55:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.07, 09:55:00

Cimkék:

A hétvégén – október 4-től 6-ig – rendezték meg a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság utolsóelőtti futamát, a SKUBA Cross-Countryt. A remek, izgalmas viadalon az abszolút győzelmet a Dakart többször is megjárt, Gyulán valamennyi gyorsaságin legjobb cseh Miroslav Zapletal szerezte meg, akinek hű társa, a szlovák Marek Sykora diktálta az itinert. A többi kategóriában magyar győzelmeknek örülhetett a szép számú közönség.
 
 
Ugyan a rendkívül csapadékos időjárás miatt június elején le kellett fújni a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság gyulai futamát, a szervezőknek hála, az elmúlt hétvégén nemcsak sikerült pótolni a viadalt, de egy nagyon emlékezetes versennyel ajándékozták meg a szép számmal a helyszínre kilátogató nézőket is. A majd ötven fős mezőnnyel elrajtolt SKUBA Cross-Country viadalon a versenyzők hét gyorsaságit teljesítettek: négyet szombaton és hármat pedig vasárnap.
 
Az autósoknál papírforma győzelem született, ráadásul a Dakart többször is teljesítő cseh Miroslav Zapletal és a szlovák Marek Sykora kettőse mind a hét gyorsaságin a legjobbnak bizonyult, és 9 perc 49 másodpercet vertek az egész hétvégén remekül teljesítő Lónyai Pál, Horn Albert duóra. A harmadik helyen 11 perc 11 másodperces hátránnyal a lengyel Mariusz Wiatr, Lukasz Laskawiec páros végzett, míg a negyedik a cseh Tomas Ourednicek, David Kripal duó lett, ötödikként a szlovák Juraj Ulrich végzett. Zapletalék teljesítménye az abszolút győzelemre is elegendő volt, így idén ő lett Gyula hőse.
 
 
„Nagyon elégedett vagyok az elért eredménnyel, ugyanis Gyula az egyik kedvenc városom, igaz, nemcsak a verseny, hanem az itteni fürdő miatt is. A pálya néhány helyen alaposan próbára tett minket, néhányszor bizony sokat voltunk a levegőben, de a végén minden rendben volt, és fantasztikusan végződött a számunkra” – jelentette ki a győzelmét követően Zapletal.
 
A magyar szurkolók nagy örömére a többi kategóriában kizárólag hazai versenyzők végeztek az élen a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben. A kamionosoknál a Merkovics Viktor, Komáromi László, Valkai János trió szintén remek tempót diktálva húzta be a győzelmet.
 
A legnépesebb mezőny és talán a legizgalmasabb verseny is a side by side kategóriához fűződött, ahol szinte szakaszonként változott az élen állók személye. Menet közben a végső sikerre is esélyes párosok estek ki, ám végül nagyon szép magyar siker született, ugyanis a végső győzelmet a Gyimóti Péter, Kozma Patrik páros szerezte meg, mégpedig az utolsó gyorsasági megnyerésével, aminek köszönhetően 34 másodperccel verték meg a lengyel Miroslav Stocerz, Rafal Marton duót, míg a cseh Ladislav Závrtalek, Ivo Sevcik kettős 1 perc 36 másodperc hátránnyal lett harmadik.
 
 
 
A motorosoknál elképesztően izgalmasan alakult az utolsó gyorsasági, hiszen ezredre azonos idővel vágott neki a hetedik szakasznak a győzelemért harcoló 2018-as magyar bajnok Kárpáti Péter és a szlovák Martin Dobis. Nos, kettejük harcát végül Kárpáti Péter nyerte, aki az időbüntetések kiosztását követően 2 perc 8 másodperccel előzte meg a + 1 perc büntetést is elkönyvelő Martin Dobist. A harmadik helyre a cseh Jozef Oprchal ért oda, persze ehhez az is kellett, hogy a hétvége két legpechesebb versenyzőjét, a három szakaszon győztes szlovák Martin Landlt, és a négy szakaszsikert arató ifjabb Dallos Andort nyolc, illetve tizenegy perces büntetéssel sújtsák. Így végül a szlovák a 4., míg a magyar versenyző 5. lett összesítésben.
 
 
A quadosoknál egyszer sem hibázott Heiszer Károly, ráadásul az első és a hetedik gyorsaságit meg is nyerte, így végül győzedelmeskedett összetettben - előnye 6 perc 48 másodperc -, a második helyet végül nagy küzdelemben megszerző Gombás Attila előtt, míg az öt szakaszt megnyerő, ám pályalevágás miatt 15 perces büntetést kapó Soós Péter lett a harmadik.
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.06.18, 13:15:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.18, 13:15:00

Cimkék:

Horváth Lajos a Morocco Desert Challenge óta kevés életjelt adott magáról. A népszerű váci terepralist az Afrikában összeszedett sérülése egyelőre hátráltatja a motorozásban, de Laller feltalálja magát: ha nem állhat rajthoz pilótaként, akkor versenyrendezőként szerepel!
 
 
 
Hogy érzed magad, hogy áll a sérülésed?
Még mindig a Morocco Desert Challenge „utórengései” keserítik meg az életem. Már eleve sérült lábbal és nehéz koncentrációval érkeztem meg a versenybe, ahol a hatodik napon 80 km/h-s sebességgel beleestem egy gödörbe. Épp a héten jártam orvosi felülvizsgálaton, sajnos nem sok jóval biztattak: hatodik hete van eltörve a vállam - plusz két bordám is -, és valami miatt nagyon nehezen akar összeforrni a csont. A helyzet elég komoly fejtörést okoz az orvosi stábnak, én pedig nem nagyon tudok mást tenni, minthogy türelmes vagyok.
 
 
Szerinted mikor láthatunk téged legközelebb pályára gurulni?
Most még a puszta létezés is nehézségeket okoz. Éjszakánként nem tudok aludni, hosszú ideje egy-két óra fájdalmas forgolódás jelenti a pihenést. Fáj is a szívem, mert amíg a többiek motoroznak, én csak dolgozom, és kínlódok…  Az elmúlt hétvégén megpróbáltam bicajra pattanni, hogy legalább a lét kerék feeling legyen meg, de sikerült egyet perecelni, így inkább hanyagolom a dolgot. Viszont az orvosoktól kaptam egy előzetes ígéretet, hogy a HunGarian Baja-n rajthoz állhatok. Már nagyon várom!
 
Apropó HunGarian Baja: azt csicsergik a madarak, hogy idén a Laller Dakar SE rendezi a népszerű tereprali világkupa futamot! Mit tudsz erről nekünk mondani?
Úgy gondoltam, hogy ha már egyszer nem tudok versenyezni, addig is a másik oldalon állva fogok részt venni a játékban. Ennek első momentumaként már a Riverside Baja is a sportegyesületem égisze alatt futott, most pedig Garamvölgyi Zoltán felkérésére egy igaz nagy vágyam válhat valóra: régi versenyzői álmom, hogy rendezőként is megmérettessem magam a HunGarian Baja-n.
 
 
Hogy indult el ez a rendezői szál?
A sportszakmában nagy elismertségnek örvendő Sasvári Sándor egyszer azt mondta nekem: „Ha nagy mezőnyt akarsz, szerezz magadnak játszótársakat.” Később megalakult a MAMS Tereprali szakága, ahol az a megtiszteltetés ért, hogy én képviselhetem a motoros-quados szekciót. Kiemelt feladatunknak tartom az utánpótlásképzést, a motorozás népszerűsítését, a versenyezni vágyó fiatalok felkutatását. Ehhez jelenleg rendezőként tudok a legtöbbet hozzátenni, és nagyon bízom benne, hogy egy kiemelkedően színvonalas világkupa futammal széles körben tudjuk majd öregbíteni szeretett sportágunk hírnevét!
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Laller Racing Dakar Team

A súlyos vízügyi helyzet miatt a rendezésben szerepet vállaló települések javaslatára egy őszi időpontra halasztották a Gyulán megrendezendő Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság viadalát

Zólyomi Andrea | 2019.05.31, 09:20:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.31, 09:20:00

Cimkék:

Sajnos rossz hírt kell közölnünk a terep-rallye szerelmeseivel. A rendkívül csapadékos időjárás okozta körülményekre tekintettel nem lesz megtartva június 7-9 között a gyulai SKUBA Cross-Country verseny. A Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság viadalát azonban nem törölték az idei versenynaptárból, ősszel mindenképpen megrendezik azt az eredeti helyszíneken.
 
Ahogy a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Terep-rallye Bajnokság előző futamának, a Riverside Baja szervezőinek is bőven okozott gondot a rengeteg eső, ám akkor szerencsére csak bizonyos szakaszrészeket kellett az időjárás miatt kivenni a verseny távjából. Azonban a Gyulára meghirdetett június 7-e és 9-e közötti SKUBA Cross-Country szervezőinek már nem volt ilyen szerencséjük. Hiába jelezték négy országból is indulási szándékukat a versenyzők, a viadal sajnos elmarad. De nem végleg, ugyanis az eredeti helyszíneken ősszel – a tervezett időpont október első hétvégéje, 4-től 6-ig – megtartják a versenyt.
 
Az elmúlt hetek esői, és az előrejelzések alapján a szervező bizottsággal és a verseny által érintett települések polgármestereivel, és a gazdálkodókkal egyeztetve azt a felelősségteljes döntést hoztuk, hogy a SKUBA Cross-Country Gyula, elnevezésű versenyt a rendkívül komoly vízügyi helyzet, azaz a II. fokú belvízvédelmi készültség, valamint az utak járhatatlansága miatt a június 7-e és 9-e közötti versenyt lemondjuk. A térség várja évről évre a versenyeinket, ezért egy ilyen időjárási viszonyok között megrendezendő viadal helyrehozhatatlan károkat okozna a területnek és főleg a jó kapcsolatoknak. A verseny pótlásáról, más dátumra helyezéséről a szakág bevonásával megkezdjük az egyeztetéseket” – árulta el Merkovics Viktor, a SKUBA Cross-Country főszervezője, aki hozzátette, úgy tűnik, az október 4-e és 6-a közötti időpont lehet a befutó.
 
A terep-rallye szerelmesei a verseny új időpontjával kapcsolatban minden információt megtalálnak majd a SKUBA Cross-Country hivatalos Facebook oldalán (https://www.facebook.com/sccgy/).
/ 5 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.