A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. december 02., hétfő
Salak Korábbi hírek
/ 38 oldal

Zólyomi Andrea | 2015.07.07, 11:22:00 | Utolsó módosítás: 2015.07.07, 11:22:00

Cimkék:

Zólyomi Andrea | 2015.05.05, 22:16:00 | Utolsó módosítás: 2015.05.05, 22:19:00

Cimkék:

Piroska István búcsúztatása 2015. május 14-én csütörtökön, 14 órától lesz a debreceni Köztemető 2. számú ravatalozó termében.

Zólyomi Andrea | 2015.04.27, 17:33:00 | Utolsó módosítás: 2015.04.27, 17:33:00

Cimkék:

2015. április 27-én, 77 éves korában elhunyt Piroska István volt FIM licences vezetőbíró, a debreceni salakmotorsport meghatározó alakja, a Hajdú Volán SC volt ügyvezető elnöke.

 

Ezúton szeretnénk részvétünket kifejezni István családjának.

 

 

Zólyomi Andrea | 2015.04.22, 09:48:00 | Utolsó módosítás: 2015.04.22, 10:20:00

Cimkék:

A család tájékoztatása szerint István temetése 2015. április 28-án kedden, 14 órától lesz Miskolcon, a Szentpéteri kapui köztemetőben.

Zólyomi Andrea | 2015.04.19, 19:55:00 | Utolsó módosítás: 2015.04.19, 19:55:00

Cimkék:

A világ a bírói toronyból sem rózsaszínűbb, bár sok minden másképp látszik. Ez volt a most elhunyt Daragó István mottója annál a cikksorozatnál, melyben a salakmotorsport szabálypontjait magyarázta el a nézőknek, hogy tisztábban lássunk egy-egy versenyen, amikor nem értjük miért is döntött a vezetőbíró úgy, ahogy a szabályok diktálják.

 

„Valaki végleg elmehet, őrizd meg emlékét, és el ne feledd, így majd veled lesz mindig. Lelke szabadon száll, vár a túlsó parton, hol nincsen határ.
 
2015. április 17-én pénteken éjszaka, hosszan tartó betegség után elhunyt a honi és nemzetközi salakmotorsport emblematikus alakja. Sportbírói engedélyt 1984-ben kapott, sikeres vizsgája után. Mint mindenki, aki bíróként tevékenykedik ebben a sportágban, ő is végigjárta a szakmai szamárlétrát. Volt kanyarbíró, depóbíró, időmérő ő is, azelőtt, mielőtt vezetőbírói megbízatást kapott 1989-ben, amikor Nyíregyházán egy OB II-es versenyen debütálhatott.
 
A bemutatkozás annyira sikeres volt, hogy 1990. augusztus 20-án őt bízták meg a 16. alkalommal megrendezett „Debrecen Város Nagydíja” elnevezésű verseny levezetésével. A verseny fantasztikus hangulatú volt, teltház, számtalan világbajnoki döntőt megjárt versenyző, és a salakmotorozás „professzora” Hans Nielsen állt a startszalaghoz. Nielsen a debreceni vendégszereplése előtt 1986-ban, 1987-ben és 1989-ben is megnyerte az egyéni salakmotoros világbajnokságot. Az addigra háromszoros egyéni, ötszörös páros, és nyolcszoros csapatvilágbajnok egy percig nem hagyott kétségek közt senkit azzal kapcsolatosan, hogy nyerni érkezett a „Cívisvárosba”. A 16. Debreceni Nagydíjat maximális pontszámmal nyerte meg a dánok kedvence. Erről a versenyről is szívesen beszélt Daragó István éppúgy mint arról, ami nem annyira a szépségéről vált híressé, hanem arról, hogy az volt az utolsó verseny a Tisza parton, Szegeden a Napos úti pályán.
 
 
A rendszerváltás a salakmotorsport honi hanyatlásának a kezdetét jelentette. A Volán már nem tudta támogatni a klubokat, oly módon, mint azelőtt. Ebben az új időszakban kellett új lehetőségeket találni és nyitni a nemzetközi porondra. A FIM először 1994-ben bízta meg VB futam dirigálásával. Ezt követően közel két évtizeden keresztül volt Világ- és Európa bajnoki versenyek vezetőbírója. A szakág minden versenyágában kapott lehetőséget, gyakorlatilag mindent elért, amit ezen a pályán egy bíró elérhet.
Habitusából adódóan minden versenyzővel igyekezett megtalálni a megfelelő hangot, legyen az élete első megmérettetésére készülő junior, vagy éppen a sportág minden apró csínyját-bínját ismerő vaspapucsos.
 
Amikor hosszú csend után Miskolcon újra beindult a salakszórás, ott volt a kezdetektől és minden sportdiplomáciai tudását és a sportág iránti alázatát segítségül adta a borsodi megyeszékhely salakos világának. Végig része volt annak a folyamatnak, ami egy évtizeden át arról szólt, hogy Debrecen és Gyula mellé újra odasorakozhasson Miskolc, később pedig Nagyhalász.
A vezetőbírói munkáját 2011-ben Debrecenben fejezte be, az utolsó bajnoki futamon. Ezt követően már csak zsűri elnökként tevékenykedett.
 
Régtől tudtuk, hogy beteg, de bíztunk benne minél tovább bírja majd a küzdelmet a betegségével szemben.
A küzdelem, idén tavasszal véget ért…
 
„A szeretetben nincs felejtés. Ezért megrendítő, ha elveszíted azt, akit szerettél: a halál olyasmit kér tőled, ami lehetetlen, hogy felejtsd el, akivel egy vagy. Soha senki nem tudta ezt megtenni…”
 
Daragó István emléke, személye örökre velünk marad.
 
szöveg: Üveges Tamás/speedwayracing.info
/ 38 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.