A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. június 25., kedd
Hírek
/ 138 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.06.25, 12:02:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.25, 12:02:00

Cimkék:

Györfi Alen immár a második futamot teljesítette a Supersport-világbajnokságon. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka a jerezi bemutatkozást követően ezúttal Misanóban ült a Team Tóth motorjára, és folyamatosan javuló teljesítménnyel végül a 26. helyet szerezte meg.
 
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen nem akármilyen évet fut a 2019-es szezonban. A magyar motoros ugyanis március 16-án rajthoz állt a világ talán legismertebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, melyet a remek 13. pozícióban zárt. Alen azóta a Team Tóth versenyzőjeként a Supersport-világbajnokságon indul, és az elmúlt hétvégén, Misanóban már a második versenyhétvégéjét teljesítette. A korábbi Európa-bajnok a jerezi versenyen nem ért célba a magyar istálló Yamahájával, míg az elmúlt hétvégén a 33. rajthelyről indulva már meglátta a kockás zászlót: a 26. helyen zárta a futamot. Alen fokozatosan szokja meg ismét a világbajnokság légkörét, és olaszországi teljesítménye – minden felmenetelkor javított a köridején – bizakodásra ad okot, hogy a szezon végére sikerül a pontszerzők közé felzárkóznia.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: „Vártam a versenyt, hiszen egyrészt a jerezi premierem nem éppen úgy sikerült, ahogy azt elképzeltem, így mindenképpen javítani szerettem volna, másrészt Misano mindig különleges helyszín a számomra, ugyanis többször versenyeztem itt. Nagy reményekkel vágtam bele a hétvégébe, ám a változó időjárási viszonyok miatt már az első szabadedzésektől kezdve beállítási gondokkal küzdöttem. Ugyanakkor jó érzés volt látni, hogy folyamatosan javultam, és mire a futamra került sor, a versenytempóm a kezdetekhez képest két másodpercet javult körönként. Bevallom, ugyan versenyeztem már a Superbike-világbajnokság sorozatában korábban, most mégis újra szoknom kell a légkört, a közeget. Örömteli a fejlődés, ráadásul a minimális célomat, a verseny teljesítését sikerült megvalósítanom, azt pontosan tudom, hogy rengeteg munka vár még rám, ha oda szeretnék érni ebben az erős mezőnyben, amit elterveztem magamnak. Lépésről lépésre haladok, minden lépcsőt megmászok, és biztos vagyok abban, hogy a szezon végére már eséllyel fogok küzdeni a pontszerzésért.”
 
Fotó: Forty Racing

Zólyomi Andrea | 2019.06.25, 10:55:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.25, 10:55:00

Cimkék:

A sűrű hét után ismét versenyen jártunk, méghozzá Csehországban, a távolságban legközelebbi ADAC helyszínen. Sajnos indulás napjára Kolarovszki Mór nagyon belázasodott, így csak Vincze Martin utazott erre a hétvégére. Bíztunk benne, hogy Mór jobban lesz másnapra és akkor tud majd csatlakozni, hogy indulhasson a versenyen, de az orvos mandulagyulladást állapított meg nála és a láza sem akart csökkenni, így ki kellett hagynia ezt a futamot.
 

Közben Chebben pedig már zajlottak az edzések, ahol Martin az elejétől fogva a leggyorsabbak közé tartozott. Az esőnek folyamatosan lógott a lába a pálya felett, majd végül le is szakadt az ég. Ezt azért különösen fontos megjegyezni, mert az ADAC-ban az a szabály él, hogy egyfajta gumit szabad használni, az a száraz gumi. Ha esik, ha fúj, ugyanazzal a gumival kell mennie mindenkinek. A chebi pálya ezen felül különösen csúszós már akkor is, ha néhány csepp eső esik rá, hiszen rengeteg gokart megy rajta, aminek a gumija rárakódik az aszfaltra és ha egy kis víz éri, azonnal jégpályává változik.
 
 
Martinnak az időmérőn a negyedik helyet sikerült megszereznie, ami a rajtrácson az első sor végét jelentette. A negyedik pozíció a legelső forduló legbelső ívéhez legközelebbi hely volt, így jó rajtot kellett vennie, hogy ne zárják le az ívet előtte a többiek. Ez sikerült is, és Martin elsőnek fordult a rajt után. Az nem mondható, hogy sima versenye volt, mert a hazai cseh fiú végig a nyomában volt, többször előzésbe is kezdett, ám Martinnak sikerült megtartania az első helyet és kicsit több mint egy tizeddel a hazai versenyző előtt ért célba. A második futamon még inkább lógott az eső lába, ezért Martin azt a feladatot kapta, hogy mindenféleképpen érjen célba. Ennek hibátlanul eleget is tett és az ismételten jó rajtja után kockázatot nem vállalva a negyedik helyen ért célba. Ezzel az összesen 38 ponttal a tabella második helyére lépett és 12 pontra csökkentette a hátrányát a német versenytársával szemben.
 
 
Chrobák János: Először is nagyon sajnálom, hogy Mór megbetegedett, mert a legutóbbi versenyen lendületben volt és szerintem itt is jó eredményt tudott volna elérni. Másodszor pedig nagyön örülök Martin újabb sikerének, mert tartogatott nehézségeket ez a hétvége. De szerencsére 12 pontra apadt a hátránya az 50 pontról, ami az első hétvégén abból keletkezett, hogy akkor még a kezdőbb kategóriába indult. Hétévégén újabb verseny, azonban most hazai vizekre evezünk. A Kakucs ringen rendezik a MAMI Kupa következő fordulóját, ahol szintén drukkolhattok több versenyzőnek is a csapatból.
 

Zólyomi Andrea | 2019.06.24, 08:59:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.24, 08:59:00

Cimkék:

Az idei szezon legszerencsétlenebb hétvégéjén, a Superport-világbajnokság 7. fordulóján.  Sebestyén Peti a 16. helyen végzett. Jerez után mindenki az ott elkezdett irányt szerette volna folytatni, de sajnos Misanóban egyáltalán nem úgy működött a motor, ahogy azt várták. A szabadedzések már kisebb gondokkal kezdődtek. Bár a 3. szabadedzésen vizes körülmények uralkodtak, ami kedvező volt Peti számára, hiszen 5. végzett azon az edzésen. Azonban a hétvége rosszul folytatódott, ugyanis a kvalifikáción egy kisebb bukást szenvedett, melynek következtében csak a 20. helyről tudott elrajtolni vasárnap.
 
 
„Sajnos tegnap egy apró hibát elkövettem a Superpole-on, a gyorskörök elején elestem és ennek ma megfizettem az árát. A versenytempóm jó volt a TOP10-re, de sajnos a rajtnál visszaesetem jó pár pozíciót, kicsit ki is löktek. Nagyon sajnálom, mert az eddigi legjobb eredményemet terveztem itt elérni, ehhez képest elég rosszul alakultak a dolgok. Összeségében tudjuk mik a hibák és ezen fogunk dolgozni, nem keseredtem el, Doningtonban még jobban küzdök majd!”
 
 
Simon Buckmaster a PTR Honda csapatfőnöke is értékelt a verseny után:
„Ilyen helyzetből rajtolva sajnos a pontszerzés is nehéz célnak bizonyult. A rajt utáni helyezkedés sem sikerült jól, így Peti még hátrébb csúszott, onnan pedig nagyon nehéz feljönni, már a gumik miatt is. Péter csalódott és én is csalódott vagyok, a csapat keményen dolgozott, de nincs mit tenni csak előre nézni. A következő verseny a Donington Park, és az nekünk hazai verseny lesz, ott meg kell mutatnunk, mire vagyunk képesek.
 
 
A Világbajnokság 2 hét múlva a PTR Honda csapat otthonában Doningtonban tér majd vissza.
 
 
Faster Promotion
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.06.21, 09:40:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.21, 09:40:00

Cimkék:

A remekül sikerült jerezi hétvége után nagyon motiváltan tér vissza Sebestyén Peti Olaszországba, a misanoi aszfaltcsíkra. Rövid volt a szünet, de annál intenzívebben telt. A Tour de Hongrie és a Kométa szervezésében Peti együtt bringázott a kétszeres Giro d‘Italia győztes Ivan Bassoval, korosztályában negyedik helyezést érte el a keszthelyi triathlon versenyen, az indulás előtt pedig a Mini Ring gyerektáborát is meglátogatta a Hungaroringen.
 
 
 
 “Jerez után alig várom, hogy újra a Hondámon ülhessek. Nagyon jó beállításokat találtunk legutóbb. Sokkal jobban rá tudtam koncentrálni a motorozási stílusomra, mint valaha, szóval ezen az úton szeretnék tovább haladni. Sokat edzettem a rövid szünetben, elindultam egy triathlon versenyen, mentem az edzőmotorommal, szóval úgy érzem felkészült vagyok és képes rá, hogy a jerezinél is jobb versenyt teljesítsek. Nagyon szeretek Misanoban versenyezni, mindig jó itt menni és ennyi szurkolóval találkozni. Általában jól szoktam itt menni, úgy gondolom a motor jó lesz. Tavaly ezen a pályán volt a debütálásom a CIA Landlord Insurance Honda színeiben, így szeretném egy nagyon jó eredménnyel megköszönni a csapat munkáját! A csapatfőnököm Simon pódiumon is állt itt egy régebbi grand prix versenyen és bár akkoriban még a ellentétes irányba ment a pálya, gondolom ez alkalommal is remek tanácsokat fog adni :)”- fejtette ki a Sport&Events Academy pilótája.
 
 
 A CIA Landlord Insurance Honda csapatfőnöke, Simon Buckmaster további előrelépést vár magyar pilótájától a hétvégén:
“Kíváncsian várom a misanoi hétvégét, jól szoktunk szerepelni ezen a pályán. Péter jelentős lépést tett a jerezi versenyen. Eredményben ez “csak” a 10. helyet jelentette, de nagyon közel volt az elejéhez és eltávolodott a mögötte haladó bolytól. Most ezt kell megtartanunk, ismét a top 10-be kvalifikálni és minél jobb pozíciókért harcolni a versenyen.”
 
 
 Stefano Favaro, a Sport&Events Academy alapítója is elkíséri Petit a hétvégi olasz futamra:
„Nagyon izgatott vagyok a mostani versenyhétvége miatt is, mint mindig. Az utóbbi három hétben az Academy összes versenyzője óriási fejlődést mutatott be és rengeteg boldogságot okoznak nekem ezzel. Peti Jerezben már a Yamahákkal csatázott és ismételten a legjobb Hondás volt. A cél mindig a TOP10-ben lenni és a csapattársat, illetve márkatársakat legyőzni, de Peti ezt rendre teljesíti. Nagyon keményen dolgozik ő is és a csapat, persze azt mindenkinek tudnia kell, hogy ő egy más technikán ül, mint TOP pilóták. Ez nem a csapat hibája, mert ők folyamatosan fejlesztenek, de a Honda gyár részéről nem érkezik újdonság a 600-as kategóriába. Úgy gondolom a Supersport-világbajnokság az egyik legkeményebb kategória, nehéz felvenni az elejével a versenyt, de Petinek egyre jobban sikerül. Én mindig azt szeretném, hogy ő meg legyen elégedve a teljesítményével, biztos vagyok benne hogy most is 120%-ot fog beleadni, meglátjuk az milyen eredményt jelent majd.
 
 
  Sebestyén Peti és Győrfi Alen szereplését a Team Tóth csapat színeiben, szombaton és vasárnap élőben lehet majd követni a SpílerTV műsorán.
 
Szombat, Supersport kvalifikáció    12:35      Csúsztatott ÉLŐ
Vasárnap, Supersport Futam          12:10      ÉLŐ
 

Zólyomi Andrea | 2019.06.20, 11:54:00 | Utolsó módosítás: 2019.06.20, 11:54:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú tehetsége a hétvégén Belgiumban folytatja az IDM Suzuki Cup sorozatában idei szereplését, és a tavalyi pole pozíció és két második hely után ezúttal előrébb szeretne lépni. A zolderi csatákra egy kecskeméti 24 órás robogóversennyel készült, így az állóképességével biztosan nem lesz probléma.
 
 
Eljött a várva várt pillanat, ésezen a hétvégén a belgiumi Zolderben folytatódik az IDM bajnoki sorozat, ahol ezúttal is ott lesz a rajtrácson a H-Moto Team. Kovács Bálint tavaly fantasztikusan szerepelt ezen a pályán, hiszen megszerezte a pole pozíciót, és a mezőny legfiatalabb tagjaként végül mindkétszer a második helyen zárt. A 17 éves motoros 2019-ben már a második teljes szezonját teljesíti az erős nemzetközi mezőnyben, és az idei bemutatkozó versenyhétvégén, a lausitzringi pályán két 3. hellyel adta meg az alaphangot a folytatásra. Bálint célja a mostani hétvégén, hogy a tavalyi eredményéhez képest sikerüljön előre lépnie, de minimum követelményként azt tűzte ki maga elé, hogy a szezonnyitóhoz hasonlóan dobogóra állhasson mindkét futamot követően.
 
 
„Már vártam nagyon, hogy visszatérjen a sorozat Zolderbe, ahol tavaly nagyon jól szerepeltem. A belga pálya nem sorolható a könnyű aszfaltcsíkok közé, ugyanis sok a szintkülönbség és a szűk sikán rajta. A felkészülésem most sokkal jobb, mint a szezonnyitó előtt, ugyanis többször motorozhattam, és ez az idő nagyon értékes volt a különböző beállítások miatt. Zolderben új első futóművel állok rajthoz, melyet a Slovakiaringen teszteltem, és úgy érzem, a segítségével képes lehetek a tavalyi eredményemet minimum megismételni, de a köridőben jelentős javulást várok a 2018-as pole pozíciót érő körömnél” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Ezúttal nemcsak a Suzukival motorozhatott, hanem az elmúlt hétvégén az első 24 órás robogóversenyén is elindult, mégpedig egy elektromos járgány nyergében. A versenyt ugyan technikai okok miatt fel kellett adnia csapatának, ám az itt szerzett tapasztalatokat Zolderben is hasznosíthatja.
 
„A totalbike24 egy nagyon jó hangulatú és érdekes verseny volt számomra, és az izgalmakat csak növelte, hogy elektromos motorral álltunk rajthoz. Sajnos sok hátráltató tényező volt a motorral kapcsolatban, és nem bírta ki a 24 órát, de ennek ellenére jó volt kipróbálni. Most is bebizonyosodott, az erőnlétemmel nincs gond, és ki tudja, lehet, hogy a későbbiekre tekintettel értékes tapasztalatokat gyűjtöttem. A lehetőséget szeretném megköszönni Gerendás Szabolcsnak” – jelentette ki a 17 éves versenyző.
 
 
Fotó: H-Moto Team, JK Sportsfoto
 
/ 138 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.