A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2025. május 17., szombat
Hírek
/ 277 oldal

Zólyomi Andrea | 2025.05.13, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.13, 10:23:00

Cimkék:

A Northern Talent Cup egy gyorsasági-motorverseny sorozat, amelyet a MotoGP-t szervező Dorna hozott létre azzal a céllal, hogy segítse az utánpótlás-nevelést Közép- és Észak-Európában.

 
A versenyzők Honda NSF250R motorokkal versenyeznek, és a legtehetségesebbek akár a Red Bull MotoGP Rookies Cup mezőnyébe is bekerülhetnek. Idén a sorozat hatodik alkalommal indult, és a futamokat olyan rangos eseményekkel párhuzamosan rendezik, mint a MotoGP vagy a Superbike-világbajnokság. Magyar szempontból különösen izgalmas, hogy Lukács Tomi egyetlen magyarként indul a versenyen, miután tavaly megnyerte a Mini gyorsaságimotoros-Európa-bajnokságot.
 
 
A bajnokság Assen-i nyitóhétvégéjét a Team Lukas Pesek fiatal tehetségének egy nagyon csúnya vírusfertőzés miatt kellett kihagynia.
Ezen a hétvégén a Northern Talent Cup az IDM bajnoksággal együtt szerepelt a németországi Oschersleben-ben.
 
Csütörtökön és pénteken a szabadedzésekkel kezdődött a hétvégi versenyprogram, ahol Tomi csapatának sikerült a megfelelő beállításokat megtalálni, és futóművet is jól felkészíteni a versenyre. A szombati időmérőn sajnos egy műszaki hiba miatt a motor nem működött megfelelően, ezért Tomi csak a 13. rajtrácsot szerezte meg az első versenyre.
 
A versenyen az első kört már a 10. helyen sikerült végezni, majd a 13. körig folyamatosan 11. 12. helyen motorozott, míg végül óriási csatában a 10. helyen intette le a kockás zászló, ami 6 bajnoki pontot jelent a fiatal tehetségnek.

Lukács Tomi a vasárnapi második időmérőn már lényegesen jobban szerepelt és négy helyet javítva az szombati pozícióhoz képest a 9. helyről várhatta a piros lámpák utáni rajtot, ami olyan jól sikerült, hogy az első kanyart már az 5. helyen vette be.
 
 
A vasárnapi második versenyen a második körtől kezdődtek megint a műszaki a problémák a motorral, ami nagyon megnehezítette Tomi dolgát, mert a második körben a hármas kanyarban nem vette be a kettest a motor, így a szélesen vett kanyar után visszaesett a 15. helyre. Ilyenkor mutatkozik meg egy pilóta tehetsége, hiszen Tomi azonnal reagált és változtatott a motorozásán, és visszaharcolta magát a top 10 be, végül a 8. helyen végzett, amiért még 8 pontot adhatott hozzá az eddigihez, így a bajnokságban a 13. helyen áll.
 
Az első futamot egyébként Anina Urlaß nyerte, aki az egyetlen női versenyző a Northern Talent Cup 2025 mezőnyében. A 14 éves német motorversenyző tavaly vendégszereplőként már bemutatkozott a sorozatban. A második helyet a szintén német Fynn Kratochwil nyerte a belga Lorenzo Pontillo előtt. A vasárnapi verseny drámája az első két helyen versenyző német pilóták Fynn Kratochwill és Anina Urlaß ütközés miatti kiesése. Ezen a versenyen szintén a fekete, sárga, piros színű zászlók domináltak, hiszen az első helyet a német Robin Seigert nyerte Tom Rolin és Lorenzo Pontillo belga versenyzők előtt.
 
A következő futam június 22-én Csehországban, Most városában lesz.
 
fotó: Team Lukas Pesek
 

Zólyomi Andrea | 2025.05.05, 09:40:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.05, 09:40:00

Cimkék:

A Révész Racing Next Generation Riders Team magyar-amerikai tehetsége, a Team MMR színeiben állt rajthoz május 4-én az portugáliai Estorilban, hogy megkezdje szereplését a FIM JuniorGP sorozat Moto2-es kategóriájában.
 
 
A versenyhétvége első két napja – csütörtök és péntek – a szabadedzésekkel telt. Az időjárás kiszámíthatatlan volt: szombat délelőtt teljesen vizes pályán rendezték az edzéseket. A még nem ideális beállításokkal Rossi kétszer is bukott, ami jelentősen csökkentette az elérhető pályaidőt. A Q1-re azonban a csapat teljesen új beállításokkal készült, beleértve egy új áttételt is, amely már a rajtszimulációk során is ígéretesnek bizonyult.
 
 
A reggeli esések miatt Rossi kisebb zúzódásokkal és fájdalmakkal küzdött, ennek ellenére mindent beleadott, és az első időmérő szakaszt az 5. helyen zárta – mindössze 0,078 másodperccel lemaradva a 4. helyről és így a Q2-ről. Ennek eredményeként vasárnap a 19. rajtkockából indulhatott.
 
A délelőtti verseny idején a pálya kb. 80%-ban száraz volt – bár az eső nem esett, a felület még nem száradt fel teljesen. Logikus döntés lett volna a slick gumi, de Rossi vezető mérnöke másképp gondolta, és sajnos a vizes gumi választása nem vált be. A verseny egyik legnagyobb vesztese az élen motorozó Eric Fernandez volt, aki az utolsó előtti körben bukott. Rossi végig harcolt a pontszerző helyekért, de a rossz gumiválasztás és a motor teljesítménye csak a 17. helyre volt elegendő. Az első futamot a spanyol Unai Orradre nyerte, megelőzve Francesco Mongiardót és a szintén olasz Alberto Surrát.
 
 
A délutáni második versenyen Rossi remek rajtot vett, és a motor is jobban reagált az íveken. Folyamatosan előzte meg riválisait, és végül a 13. helyen intették le, ami 3 értékes bajnoki pontot jelent számára.
 
A következő versenyig rengeteg feladatunk van még. Tudjuk hol hibáztunk a motorbeállításokkal, és tudjuk mit kell még tennünk azért, hogy a június 1-én a Jerez-i második fordulón már végig a 92 -es motort mutassa a kamera.
 
 
forrás: Révész Racing NGRT

Zólyomi Andrea | 2025.04.23, 09:57:00 | Utolsó módosítás: 2025.04.23, 09:57:00

Cimkék:

MEGHÍVÓ
A Magyar Motorsport Szövetség Elnökségi ülése:
 
Időpont: 2025. április 30. 10h
Helyszín: Magyar Sport Háza, 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
 
Napirendi pontok:
2.      A sportág szakmai tevékenységéről szóló beszámoló elfogadása (javaslat a közgyűlés részére)
3.      A Szövetség 2024. évi pénzügyi tervének végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása (javaslat a közgyűlés részére)
4.      2024. évi közhasznúsági melléklet elfogadása (javaslat a közgyűlés részére)
5.      2025. évi szakmai terv elfogadása (javaslat a közgyűlés részére)
6.      2025. évi pénzügyi terv elfogadása (javaslat a közgyűlés részére)
7.      Elektronikusan meghozott határozatok megerősítése
8.      Egyebek
 
A hatályos SZMSZ alapján az Elnökség üléseinek munkájában az elnökség tagjai, valamint a meghívottak vesznek részt. Az érdeklődők csak az elnök, vagy az ülést levezető elnökségi tag engedélyével nyilváníthatnak véleményt.
 
Hermann Henrik                                                                                                                            
elnök
 

Zólyomi Andrea | 2025.04.17, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2025.04.17, 09:24:00

Cimkék:

 

Szomorú hírre ébredtünk ma reggel, váratlanul elhunyt Varga Ákos “Alma” egykori versenyzőnk, az első magyar motoros, aki végigment a Dakaron.
 
Őszinte részvétünket küldjük a gyászoló családnak.
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2025.04.11, 09:01:00 | Utolsó módosítás: 2025.04.11, 09:01:00

Cimkék:

Vác off road csapata, a Laller Racing Dakar Team sűrű programot teljesített a mögöttünk hagyott hétvégén. Liszka Roland Portugáliában, az Enduro EB 3-4. fordulóján, Dervadelin Tamás a Magyar Classic MotoCross Bajnokságban, a csapat nagyobbik fele pedig az Enduro Országos Bajnokság soros fordulóján állt rajthoz.
 
Ezen a hétvégén aztán volt minden: Győzelmek, dobogók, sajnálatos sérülések és technikai hiba...
 
Liszka Roland az előző heti dupla EB győzelme után szintén Portugáliában, ám ezúttal már Fafe városában kezdte meg a sorozat harmadik-negyedik fordulóját. Az előző hétvége homokos talaja után éles váltás volt a köves borítás és a változékony idő, de ez sem tudott kifogni a pilótán, aki összetett értékelésben egy második és egy első helyet gyűjtött be. Nem mellékes, hogy Roland ezzel magabiztosan vezeti a bajnokságot is. Külön dicsőség, hogy ezen a hétvégén a világkupában is értékelték a Laller Racing Dakar Team pilótáját, aki az Open 2T kategóriában az első helyen végzett.
 
 
Dervadelin Tamás a terepraliból érkezett meg a Classic Motocross világába, így számára az ajkai első futam sokkal inkább szólt az élmények gyűjtéséről és az alkalmazkodásról, mint az eredmények hajszolásáról. A tereprali és a motocross két nagyon eltérő közeg, sebesség és ritmus, nehéz is az átmenet, amit jól érzékeltet Tamás nyilatkozata: “Igaz, mozgó akadálynak éreztem magam, de nagyon jó buli volt, és fizikai felkészülésnek sem utolsó a Classic MotoCross.”
 
A csapat nagyobb hányada az Enduro OB első két fordulójára utazott. Zalaegerszegen Torma Luca, Torma Balázs, Görgényi Mihály, valamint Féja Szabolcs és Tisza Olivér képviselte a narancs színeket, méghozzá nem is akárhogyan.
 
 
Luca és édesapja harmadosztály E1-ben álltak rajthoz, de sajnos nem minden probléma nélkül. Szombaton még minden a lehető legjobban alakult, hiszen Torma Luca győzni tudott a kategóriájában. Torma Balázs szenvedett ugyan egy kisebb sérülést, de ez nem hátráltatta a versenyzését, olyannyira nem, hogy végül harmadik helyen zárta a napot. A vasárnap már nem alakult ennyire vidáman, az első körben ugyanis Luca “lemásolta” az apukáját, de ő nem úszta meg zúzódásokkal: kézközépcsont törés lett a történet és a verseny vége, a balszerencse megakadályozta a remek családi sportteljesítményt.
 
Nagyot ment viszont Tisza Olivér, aki a harmadosztály E2-es kategóriájában rendre bizonyítja, hogy az off-road motorsportokban nem minden a tehetség és a tempó, nagyon fontos a vasakarat és a kitartás is! Olivér szintén a harmadikként zárta a szombatot, és ráadásul vasárnap még csavart is ezen egyet, hiszen remek versenyzéssel fellépett a dobogó második fokára. Hasonlóan szépen teljesített Féja Szabolcs is, aki harmadosztály E3-as kategóriájában szombaton a második helyen, míg vasárnap harmadikként ért célba.
 
 
Nem volt ilyen szerencsés Görgényi Mihály, akinek az Expert 1-ben sem szombaton, sem vasárnap nem jött ki a lépés. Mihály az első nap tőle szokatlan módon csak a mezőny végén motorozott, míg a másodikon egy technikai hiba húzta keresztül a számításait.
 
 
Összességében elmondható, hogy minden desztinációban és bajnokságban eredményesen és kitartóan zártak a Laller Racing Dakar Team sportolói, akik már készülnek az újabb megmérettetésre.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
Fotó: Motopixi
/ 277 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.