A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. december 15., vasárnap
Hírek
/ 152 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.12.13, 10:39:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.13, 10:39:00

Cimkék:

Zólyomi Andrea | 2019.12.09, 12:41:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.09, 12:41:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség elnöksége a motokrosszos Szvoboda Bencét választotta az Év Férfi Sportolójának. A 27 éves somogyi motorversenyző idén az MX1-es kategória cseh bajnoka lett, valamint a csapatbajnoki cím mellett begyűjtötte tizedik egyéni titulusát Magyarországon. Első ízben érdemelte ki a motorsport legrangosabb hazai kitüntetését.
 
 
MAMS elnöksége ebben az évben is megválasztotta az év motorsportolóját. A zsűrizés mindig nehéz feladat az objektivitás szempontjából, hiszen a különböző motoros szakágak, eltérő kihívást állítanak a motorversenyzők elé. A MAMS égisze alatt 11 önálló szakág működik: dragbike, enduro, tereprally, gyorsasági, motokrossz, old timer, quad, salak, stunt riding, supermotor és trial.
 
 
A jelölési folyamat első fázisában a szakágak választják meg az adott évben legjobban teljesítő versenyzőjüket, majd a jelölteket felterjesztik az elnökség elé. Az elnökség a leadott nevekből dönti el, hogy az adott évben kié legyen a hazai motorsport legrangosabb kitüntetése. A zsűrizés során olyan szempontokat vizsgálnak, mint a világbajnoki és más nemzetközi versenyeken elért helyezések, győzelmek, bajnoki címek, de egy pályafutás egésze is döntő szempont lehet a cím odaítélésekor.
 
 
„Bence pályafutását már régóta figyelemmel kísérem, és már junior korától kezdve kiemelkedő eredményeket szerzett a motokrossz szakágban, hazai és nemzetközi versenyeken egyaránt. Idén Csehországban és Magyarországon is begyűjtötte a királykategória bajnoki címét és más rangos nemzetközi eredményt is felmutatott. A motorsportban eltöltött 19 éve során számtalanszor bizonyította, hogy Európa legjobbja közé tartozik. Szorgalma és alázata révén kitűnő példaképe az utánpótlásnak, a MAMS elnöksége ezért őt választotta meg a Motorsport Év Férfi Sportolójának 2019-ben.” – avatott be a döntés hátterébe Hermann Henrik, a MAMS elnöke.
 
Szvoboda Bence 9 évesen kezdte versenyzői karrierjét, és már második teljes szezonjában korosztályos bajnok volt Magyarországon. A motorsportban eltöltött 19 éve során olyan eredményeket ért el a motokrosszban, mint a világbajnoki pontszerzés, Európa-bajnoki futamgyőzelmek, osztrák junior bajnoki cím, két cseh felnőtt bajnoki cím, és tíz egyéni magyar bajnoki cím.
 
 
„Amikor elkezdődött a pályafutásom, csak remélni tudtam, hogy ilyen sikereket fogok majd elérni. 19 év után is szeretek motorozni, szeretem a felkészülés folyamatát és a versenyek hangulatát. Boldogság továbbá számomra, hogy egyre több helyen elismerik az eredményeimet, és ezzel a sportomat a nagyközönség előtt képviselhetem. A motokrosszban van egy mondás, miszerint tehetséggel lehet versenyeket nyerni, de bajnokságokat csak csapattal. Szerencsés vagyok, mert engem kiváló csapat, a HTS KTM Team segít, nélkülük és a szüleim áldozatai nélkül nem jutottam volna el idáig.” – mondta a MAMS Év Sportolója a díj átvétele után.
 
Szvoboda első ízben érdemelte ki a motorsport legrangosabb hazai kitüntetését.
 
Szvoboda Bence 2019-es eredményei:
·         Cseh MX1-es bajnok (6 versenyen 1 pole pozíció, 1 összetett győzelem, 5 dobogós helyezés)
·         Magyar MX Open bajnok (5 versenyen 4 pole pozíció, 3 összetett győzelem, 5 dobogós helyezés - tizedik bajnoki címét szerezte)
·         Magyar csapatbajnok a HTS KTM Team-el
·         Az ADAC MX masters első futamán dobogóra állhatott (2. hely)
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.12.09, 09:10:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.09, 09:10:00

Cimkék:

A H-Moto Team motorosa sikeres előkészítés és tárgyalássorozat után a jövő hétvégi maláj versenyen debütál az Endurance-vb mezőnyében, melyben akár teljes szezont is teljesíthet.
 
 
A H-Moto Team ifjú tehetsége remek idei teljesítményére sokan felfigyeltek, és ennek köszönhetően eddigi pályafutása legfontosabb hétvégéjére kerül sor Sepangban. Az IDM Suzuki Cup bajnoki címe után Kovács Bálint bemutatkozhat az Endurance világbajnokság 8 órás malajziai futamán. A 18 éves motoros az Exteria KSPCS Racing Team by Empora színeiben debütál a vb-mezőnyben egy Suzuki GSX-R 1000 nyergében.
 
 
A jövő hétvégén hatalmas megmérettetésre készül az idén az IDM bajnoki szezonjának Suzuki Cup sorozatát megnyerő Kovács Bálint. A H-Moto Team ifjú tehetsége a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora csapat tagjaként bemutatkozik az Endurance-világbajnokság következő futamán, a malajziai Sepangban. Már régóta érett ez a lehetőség, hiszen a 18 éves motoros eredetileg már a hosszútávú világbajnokság első futamán, a Bol d’oron mutatkozott volna be, ám a debütálást az utolsó pillanatban meghiúsította a cseh csapat egyik szponzorának visszalépése miatt. Ám most minden rendben, és Bálint rajthoz áll a FIM endurance-világbajnokság sepangi nyolc órás futamán a Superstock kategóriában, mégpedig a cseh Dominik Juda és a horvát Renato Novosel csapattársaként. A vb-mezőny erejét jól mutatja, hogy több MotoGP pilóta – Franco Morbidelli, Hafizh Syahrin –, több Superbike-vb motoros – Michael van der Mark, Markus Reiterberger – vagy több korábbi endurance-világbajnok – Freddy Foray, David Checa és az utolsó 125-ös világelső, Mike de Meglio – indul a sepangi versenyen. De a 2010-es Superstock 600-as Európa-bajnok, Jeremy Guarnoni, a 2013-as Moto3-as Európa-bajnok Karel Hanika és a korábban a Moto2-ben 5 futamgyőzelmet, míg a MotoGP-ben két dobogós helyet szerző Randy de Puniet is ott lesz a rajtrácson.
 
 
„Nem tagadom, nagyon izgatott vagyok, hiszen bemutatkozhatom a világbajnokságon. Korábban mindössze egy 24 órás robogóversenyen indultam hosszútávú viadalon, így a sepangi nyolcórás futam igencsak nagy kihívás lesz a számomra. Ebben a mezőnyben, ahol hemzsegnek a különböző világ-, és Európa-bajnokok, nekem nincs más dolgom, csak az, hogy behozzam a motort, illetve minél többet tanuljak ezen a hétvégén. Még sosem motoroztam a maláj pályán, de az edzéseken lesz időm megtanulni, hiszen itt is Suzuki GSX-R 1000-sel megyünk, így a motorral nem lesz gond, ilyennek a nyergében győztem a Suzuki Cup sorozatban. Bízom abban, hogy Dominikkal és Renatóval jó csapatot alkotunk majd. Semmilyen elvárás nincs velünk szemben, már ami az eredményt illeti, éppen ezért minden percét szeretném ennek a hétvégének kiélvezni” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
A cseh csapat vezetője úgy véli, számukra egy teljesen új világ nyílt meg, és abban bízik, hogy mindhárom versenyzője a maximumot nyújtja majd, és sikerül befejezniük a versenyt.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült eljutnunk erre a fantasztikus versenyre, és pályára gurulhatunk a világ legjobb versenyzői között. Biztos vagyok abban, hogy a csapatból mindenki a maximumot teljesíti majd. A motor és a versenyzők készen állnak, nem titok, nagy várakozással tekintünk a sepangi hétvége elé” – fogalmazott Michael Fojtik.
 
 
A H-Moto Team csapattulajdonosa szerint Kovács Bálint az idei teljesítményével kiérdemelte ezt a lehetőséget, és ha minden a tervek szerint zajlik a hétvégi versenyen, akkor a fiatal tehetség valamennyi hátralévő vb-futamon ott lehet az indulók között.
 
 
„Nagy várakozással tekintek az első endurance versenyünkre. Teljesen más közeg vár minket, mint amit eddig megszoktunk. Ötven csapat 150 versenyzője egy nyolcórás versenyen. Hihetetlen, hogy eddig eljutottunk Bálinttal közösen, nagyon rászolgált az idei fejlődésével, hogy megkapja ezt a lehetőséget. Biztos vagyok benne, hogy a hozzáállásával és a személyiségével jó benyomást tesz majd a csapattársaira, és a csapatvezető is elégedett lesz a teljesítményével. Nem titok, hogy Bálint számára a tét a teljes vb-szezon teljesítése, ami egyébként nincs semmilyen irracionális eredményhez kötve. A háttér mindenesetre biztosított ehhez, és ha nem csinál végzetes hibát, akkor a csapat tagjaként ott lesz az összes hátralévő vb-futamon” – mondta Kelemen Krisztián.
 
A sepangi nyolcórás világbajnoki futamot az Eurosport2 élőben közvetíti.
 
Fotó: JK Sportsfoto

Zólyomi Andrea | 2019.12.04, 09:11:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.04, 09:11:00

Cimkék:

Györfi Alen számára kezd nagyon komollyá válni a motoros pályafutása az Egyesült Államokban. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ugyanis több ajánlatot is kapott az amerikai bajnokságban rajthoz álló csapatoktól. A legkomolyabb érdeklődő a volt vb-ezüstérmes Simone Corsit is foglalkoztató istálló.

 

 

A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen és a menedzsmentje még szeptember elején úgy döntött, kiszáll a Supersport vb-ről, és az Egyesült Államokban fog versenyezni. Azóta már be is mutatkozott Daytonában, és a premier ragyogóan sikerült, hiszen valamennyi futamon a mezőny végéről indult, ám kétszer is dobogóra állhatott. Alen többek között azzal a Simone Corsival is versenyben volt – kétszer az olasz, egyszer a magyar motoros volt a jobb –, aki annak idején a Moto3-ban vb-összetett második volt, és a Moto2-ben is több alkalommal dobogóra állhatott. Az október végi viadalt követően felgyorsultak az események, és az olasz világklasszis csapata, a szintén Yamahával versenyző Squid Hunter Racing vezetése ajánlatott tett Alennek, hogy a 2020-as szezonban legyen a pilótájuk, és a bajnoki szezonon kívül a jövő márciusi legendás Daytona 200-on is az ő színeikben álljon rajthoz.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: Nem titok, számomra nagyon megtisztelő az, hogy egy ilyen világklasszis versenyző csapattársaként számítanak rám. A Hunteren kívül még két másik megkeresésem is volt, ám ha sikerül Corsi csapatával megegyeznem, akkor náluk folytatom, mégpedig teljes szezont teljesítve. Néhány részlet kidolgozása van hátra, és ha minden a helyére kerül, az sincs kizárva, hogy még az idén újra kiutazom a csapathoz tesztelni. Úgy tűnik, jól döntöttem, amikor az amerikai karrierem felépítése lett a fő célom, és egy jó felkészüléssel sikerülhet a legjobb ötbe bekerülnöm a legendás Daytona 200-on jövőre.”
 
 
fotó: Forty Racing

Egy mindenkiért, mindenki a versenyzőért!

Zólyomi Andrea | 2019.11.18, 09:18:00 | Utolsó módosítás: 2019.11.18, 09:18:00

Cimkék:

Első szezonját zárta a Hungarian Racing Engineering (HRE) Team  csapata. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a MAMI Szakközépiskola és a Széchenyi István Egyetem által 2019 elején közösen útjára indított versenyszerelő mérnökképzésben résztvevő hallgatók átestek a tűzkeresztségen, sikeresen lezárták első képzésüket. Tegyük hozzá, ebben a formációban, hiszen egyébként a csapat tagjai régóta ismerik egymást és a versenypályák benzingőzös közegét, szinte valamennyien a MAMI motorszerelő képzéséből érkeztek.
 
 
Ahogyan a csapat versenyzője, Laczkó Máté (17) is, aki ezt megelőzően hét éven át a Mohai János vezette MW Performance csapatában edződött és halmozott sikert sikerre, a hazai és külföldi versenypályákon, a magyar bajnoki címektől kezdve a német juniorbajnoki címig. A kapcsolat természetesen nem szakadt meg, a mentor, ahová tudja, most is elkíséri tanítványát, és ha már ott van a boxban, tanácsaival segíti a csapatot is – ha igénylik. Már csak azért is, mert a MAMI-Mohai kapcsolat is évtizedes, nagyjából akkortól datálható, amikor a középiskola 2009-ben belecsapott a versenyrendezésbe és utánpótlás-versenyeztetésbe, 2018-ban pedig már egy félig-meddig együtt, de legalábbis közös motoron abszolvált versenyidényt is maguk mögött hagytak. Az akkor szerzett tapasztalatok döntötték el, hogy a beszűkült hazai és elérhetetlen anyagi megterhelést jelentő külföldi lehetőségekkel szemben ez az egyetlen, valóban a fejlődést szolgáló, az előrelépést is magában hordozó lehetőség maradt a nemzetközi közegben is egyre ismertebb és elismertebb Laczkó Máté számára.
 
 
– Rendkívül örömteli, hogy ez a lehetőség adódott Máté számára, hiszen elért azokba a kategóriákba, amelyekben már igen komoly anyagi megterhelést jelent a versenyzés, ezt én már nem tudtam vállalni – mondja Mohai János, amikor az elmúlt idényt összegzi. – Máténak viszont motoroznia kell, hiszen a nagy álom nem változott, ő vb-menő akar lenni, amihez meg is van a tehetsége és az elszántsága, de figyelembe véve a hazai viszonyokat és anyagi lehetőségeket, magyar csapat tagjaként csak ezzel a teammel van erre esélye. Ez volt a próbaév, Máté és a csapat egy nagyon erős mezőnyű Alpok Adria keretein belül megrendezett Stock1000 Európa Kupán állt helyt. Az idény végén az ötödik helyen zárt, az utolsó négy futamon háromszor is a dobogóra állhatott, visszahódította a magyar bajnoki címet, és a cseh bajnokságban is harmadik lett. Ezek az eredmények magukért beszélnek, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy Máté motorozásban: technikailag és gyorsaságban is nagyot lépett előre. Tavaly vette használatba a Stock 1000-es Suzukit, és amellett, hogy két végigmotorozott idényben egyszer sem „dobta el”, idén 10-30 lóerővel erősebb versenytársakkal küzdött sikeresen – elektronikai csomag nélkül!
 
 
Nemhogy küzdött, de amikor technikai problémák nem hátráltatták rendre meg is szorongatta őket és gyakran került ki győztesen a párviadalokból. Különösen a sorozat végén, Rijekában és Mostban versenyzett élményszámba menően, az OB zárófordulójában, a Slovakiaringen pedig pazar teljesítménnyel, taktikailag is érett motorozással utasította maga mögé a mezőnyt és biztosította be a magyar bajnoki címet.
 
 
– Szerény, de konkrét céljaink voltak az idény elején, először is, hogy álljon össze a motor, azután ezzel menjünk végig a magyar bajnokságban, és nyerjük is meg – tekintett vissza a szezon elejére Máté. – Az Alpok Adriában ugyanakkor az erősen átalakult mezőny miatt – tavaly még a Superbike VB Európa-bajnoki futama volt a verseny, idénre Európa Kupa lett belőle – nem igazán tudtunk tervezni, ott inkább a tapasztalatszerzés volt a cél: menjünk végig minden versenyen, azután oda érünk, ahová érünk. Ma már tudjuk, hogy milyen mezőny gyűlt össze, és azt mondom, hogy ennek ismeretében az elején én is aláírtam volna az ötödik helyet. Ezzel együtt, ha az első négy versenyen nem csak egy-egy futamot sikerül abszolválnom technikai problémák miatt, hanem mind a kettőt, akkor két hellyel előrébb, az év végi összetett dobogóján is végezhettem volna. Nem vagyok elégedetlen, csak mondom, hogy a sansz megvolt, hogy nem tudtuk behúzni, az a csapat és a technika összeszokatlanságán is múlt. Azért merem ezt mondani, mert az MW Performance munkája mellett nekem volt alkalmam betekinteni egészen fiatalon a Moriwaki kupán a Ten Kate istálló hátterébe, majd a Moto3-as Northern Europe Cup versenyein a Kiefer Team munkájába, van viszonyítási alapom. De ebből is tanulnunk kell, ahogy minden versenyen tanultunk is, hiszen az első Európa Kupa futamokon például a legjobb időket tekintve még két-három másodperc különbség volt az élmezőny és köztem, míg a végére, Rijekában és Mostban már alig több, mint fél másodpercre csökkent, ami mindenképpen előrelépés. Nekem is, a csapatnak is. Az elején még arra gondoltam, hogy valahol az első hat utáni csoportban lesz a helyem, az meg sem fordult a fejemben, hogy még idén sikerülhet legyőzni egykori VB menőket, Praseket, vagy a még most is Endurance vb-n versenyző Szkopeket, hogy a végső győztes Bergmannról vagy Filáról ne is beszéljek. De megtörtént, és, ha jövőre is maradunk ebben a mezőnyben, akkor már a dobogó lesz a minimum cél!
 
 
Okkal elégedett az eredménysorral Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke, a MAMI iskola igazgatója, ám számára legalább ennyire fontos az is, hogy a csapat fejlődjön, elsősorban önmagához képest:
 
 
– Egy hagyományosan vett versenycsapat célja a lehető legjobb versenyző kiválasztása, menedzselése, a versenyző győzelemre segítése. A mi célunk inkább a szerelői, mérnöki háttérmunka oktatása és szervezése. Ehhez nagyon jó tesztpilótákra van szükségünk, olyanokra, akik a pályán élesben tapasztaltakat át tudják adni a hallgatóknak, ezzel segítve az oktatást. Ezért esett a választásunk a saját diákunkra Mátéra, akit 2010 óta ismerünk, mivel akkor kezdett versenyezni a MAMI Kupában. Azért is jött hozzánk, hogy versenyzőként minél többet tudjon a technikáról, ez segíti őt a tesztvezetői képességek fejlesztésében. Meg persze az a sok-sok versenykilométer, amit a pályán tölt, nyilván azért, hogy nyerjen. Ahogyan a mögötte álló csapat is: mi is szeretnénk mindenütt nyerni, elvégre azért vagyunk versenycsapat. Az év eleji nehézkes, sőt késői indulás ellenére az év végére összeállt, jövőre pedig már vérmesebb reményekkel indulhatunk!
/ 152 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.