Zólyomi Andrea | 2023.03.27, 15:54:00 | Utolsó módosítás: 2023.03.27, 15:54:00
Cimkék:
A H-Moto Team pilótája folytatta idei szezonjára a felkészülést, ezúttal a gyári BMW-alakulattal, a BCC Alpha Van Zon BMW-vel tesztelt három napon keresztül a spanyolországi Cartagenában. A 21 éves motoros ez idő alatt nemcsak összeszokott a csapattal és a motorjával, de a harmadik nap végére a második legjobb köridőt is megszerezte csapaton belül.

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint az Endurance-világbajnokság mellett – ahol a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként indul – az IDM Superbike kategóriájában is rajthoz áll. Ráadásul a német bajnokság legjobb csapatával: Bálint gyári szerződéssel rendelkezik az Alpha BMW-vel. Az elmúlt napokat Spanyolországban töltötte a 21 éves motoros, ahol három napon keresztül tesztelte a 2023-as BMW-t. Cartagenában ott volt a teljes csapat, így többek között a többszörös IDM bajnok, Ilja Mikhalcsik, a korábbi WSBK versenyző, Leandro „Tati” Mercado, valamint a korábbi Red Bull Rookies Cup győztes, tavalyi ezüstérmes Florian Alt is.
Bálint a csapattal és a motorral is szinte azonnal összebarátkozott, az első körök után egyből komfortos volt számára az üléspozíció, a kezelőszerveket tökéletesen el tudta érni, kijelenthető, hogy a 190 cm magassága semmilyen problémát nem jelentett a teszt alatt.
„Nagyon hamar megtaláltam mindenkivel a közös hangot, és ami a leglényegesebb, az új szerelőmmel és a motorral is egészen összecsiszolódtam. Az első pillanattól kezdve nagyon komfortosan éreztem magam a motoron, ennek köszönhetően már az első nap végére sikerült találnunk egy jónak tűnő alapbeállítást. Kipróbáltunk többféle gumikeveréket, próbálgattuk a futóművet és az elektronikát, valamint jelentősen előre léptünk a kipörgésgátló beállítása terén is. Amikor végre megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is. A harmadik nap délelőttjén megfutottam a leggyorsabb időmet is, így második lettem a hat Alphás motor közül. A csapatvezetők is elégedettek voltak a teljesítményemmel, ami jót tett az önbizalmamnak. Összességében a három nap alatt megtaláltuk a megfelelő beállításokat, különböző körülmények között teszteltük a motort. Jól tudom azonban, hogy ez csak a munka eleje volt, ahhoz, hogy megfelelően felkészült legyek a szezonra, és képes legyek olyan eredmény elérésére, amit elvárok magamtól, még rengeteget kell dolgoznom” – fogalmazott Kovács Bálint.

A versenyző számára nincs pihenés, ugyanis rövidesen utazik Le Mans-ba, hogy részt vegyen az EWC hivatalos tesztjén. Az IDM idei szezonja május 12-14-én a Sachsenringen indul, majd a versenynaptár során számos más helyszínen is versenyeznek, beleértve a Red Bull Ringet Ausztriában, az asseni aszfaltcsíkot Hollandiában, vagy éppen Mostot Csehországban. Az IDM várhatóan szeptember 24-én fejeződik be a Hockenheimringen.
szöveg és fotó: H-Moto Team
Zólyomi Andrea | 2023.03.24, 09:02:00 | Utolsó módosítás: 2023.03.24, 09:02:00
Cimkék:
A mögöttünk hagyott hétvégén a világ legjobb teremendúrósai a lengyelországi Gliwicében gyűltek össze, hogy az Arénában megütközzenek egymással. A mezőnyben a Laller Racing Dakar Team fiatal pilótája, Liszka Roland is ott volt, aki ezúttal a Junior Világbajnokságban állt rajthoz.
HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által is támogatott motorversenyző komoly felkészüléssel vágott neki 2023 utolsó Superenduro GP futamának, és a várt eredmény nem is maradt el: Roland a szintugrás után is a mezőny első hat versenyzője között húzta a gázt, a tempója pedig nagyon bíztatóan alakult:
.jpg&w=710&h=399)
„A forduló előtt tartottam tőle, hogy nagyon puha talajú pályán kell majd mennünk, de a félelmeim szerencsére alaptalanok voltak. Két szabadedzésen volt lehetőségem ismerkedni az akadályokkal, majd jött is a kvalifikáció, amelynek a tétje az esti döntőbe kerülés volt. A hatodik helyen jutottam be, a kvalifikáción pedig újfent ezt a pozíciót sikerült motorozni, ami azt jelentette, hogy a három futamból kettőn is az első sorból rajtolhattam. Az első futamon egy tömeges bukás és az emiatt kialakult emberi akadálynak köszönhetően sok időt vesztettem, de öt előzés után visszaküzdöttem magam hatodiknak. A következő versenyen a második sorból indultam, és végül nyolcadikként intett le a kockás zászló. Az utolsó futam alakult a legjobban, itt a hatodik pozícióból elstartolva az élmezőnybe verekedtem magam, és az utolsó körökig a harmadik helyen haladtam. Pechemre összeakadtam egy lekörözött pilótával, aki rendkívül agresszívan, a sportszerűség határait erősen súrolva viselkedett, ráadásul a kerekem is beakadt az övé alá. Az incidenst követően visszaestem az ötödik helyre, ráadásul én is hibáztam, így végül hatodikként zártam ezt a menetet is. Még ha az eredményben nem is feltétlenül köszön vissza, ez a versenyhétvége jóval jobban sikerült, mint az első Junior VB-s hétvégém. Az élmezőnnyel küzdöttem, a tempóm sokkal erősebb volt, én pedig dolgozni fogok rajta, hogy ez a tendencia töretlenül folytatódjon. Ennek szellemében már a hétvégén újból nyeregbe ülök, hiszen kezdődik az endurocross bajnokság, mellette idén is indulok endúróban, valamint egy-egy forduló erejéig nívós hard enduro és nemzetközi cross versenyek is terveim között vannak.” - összegzett a tehetséges fiatal.
.jpg&w=710&h=399)
A látottakkal Horváth Lajos „Laller”, a Laller Racing Dakar Team csapatvezetője is elégedett volt:
„Liszka Roland ismét megmutatta, hogy milyen potenciál rejlik benne. Fiatal versenyzőnknek ez még csupán a második szereplése volt a Superenduro GP Junior Világbajnokságának mezőnyében, de a nyers tempója már szinte azonos a top3-top5 pilótáéval. Dolgozni fogunk azon, hogy Roli tovább fejlődjön, a célunk az, hogy 2024-ben már teljes szezont fusson ebben a korosztályban. A teremendúró egy rendkívül speciális sport, ahol bizony sokszor nem elegendő az enduro/cross/triál múlt és technikai tudás, a szerencse is komoly faktort képvisel. Úgy gondolom, hogy jó úton járunk, ezzel a következetes munkával jönni fognak az eredmények, és egy napon nem csupán Magyarországon, de világszinten is a legnagyobbak közé emelkedhet Roland.” - nyilatkozott elismerően Horváth Lajos.
forrás: Laller Racing Dakar Team
Zólyomi Andrea | 2023.03.23, 09:20:00 | Utolsó módosítás: 2023.03.23, 09:20:00
Cimkék:
Csaba korábban még nem járt ezen a versenypályán, így hatalmas kíváncsisággal és izgalommal vágott neki a két napos tesztnek.

Ráadásul az NTR Team pilótája kicsit megnehezítette a saját dolgát, ugyanis a Kawasaki 400-as és a számára friss Yamaha R6-os nyergében is ki szerette volna próbálni magát a híres nyomvonalon. A Kawa 400-assal motorozott többet az edzések alkalmával. Ezzel a technikával folyamatosan gyorsult, már a pénteki nap végére sikerült összeraknia egy remek kört. Ezt folyamatosan, már körről-körre gyorsulva érte el. A csapatvezetés nem támasztott hatalmas elvárást felé, csupán annyi kérés volt irányába, hogy érezze jól magát és a korábban tanultak alapján építse fel a napját . Lehetőség szerint ez alapján csökkentse köridejeit. Az R6-ost próbaképp vitte ki a helyszínre, leginkább élménymotorozott vele.

„Nagyon hálás vagyok az NTR Team-nek ezért az edzés lehetőségért. Mind a pálya, mind a hangulat remek volt. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, kellemes koratavaszi hőmérsékletben motoroztam. Nagyon élveztem és úgy érzem sokat is tudtam fejlődni. Ami az idei terveket illeti, még nem körvonalazódott teljesen, hogy melyik bajnokságban fogom megmérettetni magam.” – Foglalta össze gondolatait Kun Csaba.

forrás: Háfra Zsolt
Zólyomi Andrea | 2023.03.20, 14:39:00 | Utolsó módosítás: 2023.03.21, 12:16:00
Cimkék:
Piliscsév patinás pályáján került megrendezésre az idei motocross bajnokság nyitánya. A versenyt komoly háttérmunka előzte meg.

Az előzetesen felmért igényeknek megfelelően, hiánypótló szinten hoztuk létre rekord gyorsasággal, alig 3 hónap alatt a TCR versenycsapatot, amely a
>> KRNR Motorsport Akadémia és az
>> SM#795 Motorsport Sulinak a képzett tanulóit tömöríti.

A TCR fő profilja a motocross és enduro sport területe. Alapvető célja pedig az utánpótlásnevelés és tehetséggondozás.
Emellett egy komplex egyesületi, edzői szolgáltatás biztosítása, egységes, magas színvonalú csapatkiállás és megjelenés, amivel sportolóink mellett méltán képviselhetjük szponzoraink és partnereink igényeit.

Nem csak a versenyzők felkészítésére fordítottunk nagy hangsúlyt az alapozó időszakban, hanem az egyesület kiépítésére is.
Ennek eredményeképp a közel 40 főt számláló csapatunkban hazai és külföldi sportolók is jelen vannak, közülük 9 versenyző nevezett be az igen nívós bajnoki eseményre.

Egyes kategóriákban talán soha nem látott nevezői létszám gyűlt össze a magyar mellett számos nemzet versenyzőiből a két nap folyamán.
Az eredmények a következőképp alakultak:
- Horváth Gergő - 1. hely (Mx65)
Gergő bajnoki címvédőként érkezett a helyszínre és ennek megfelelően nagy profizmussal utasította térdre ellenfeleit. Mindkét futamban jelentős fölénnyel verhetetlennek bizonyult a mai napon.
- Gál Szabolcs - 4. hely (III.o. Mx2)
Szabolcs kategóriájában igaz felállni nem tudott az összesítés alapján a dobogóra, de vészesen megközelítette azt, ami alapján bizakodva várja a sorozat következő fordulóját, ahol cél a legjobb háromban végezni.
- Balogh Gábor - 5. hely (II.o. Mx1)
Gábor igaz ötödik helyen fejezte be a versenyt, de kategóriája legjobb hazai versenyzője volt ma.
- Rauscher Roland - 5. hely (Senior A)
Roli az egyik legkeményebb versenyzőnk, korábbi Magyar Köztársaság Kupa győztes, Dombok Királya cím birtokosa és Endurocross Magyar Bajnok sportoló.
- Leszkovics Vince - 14. hely (Mx85)
Vincét az első futamban fellökték, az utolsók közül verekedte fel magát a 16. helyre a 40 fős mezőnyben. A második futamban újabb balszerencsés helyzet állt elő. A rajtnál az egyik versenyző lekeresztezte, ami miatt ismert a mezőny hátsó fele jutott neki az első fordulóban. Innét kellett felzárkóznia ismét. Reálisan a legjobb 10-ben a helye!
- Hegedűs Dávid - 18. hely (Mx50)
- ifj. Andrusik Gábor - 23. hely (Mx50)
A két ifjú titán a legkisebbek között próbált szerencsét. Életük legelső motocross versenyén vannak túl és tisztesen helytálltak a picikék.
- Halasi József - 27. hely (Mx85)
Jocika messze túlteljesíti a tőle elvárható szintet, alig csöppent bele másfél évvel ezelőtt a motorsportba, mégis számos nála jóval tapasztaltabb versenyzőt utasított maga mögé a mai napon.
- Kiss Csongor - 28. hely (Mx85)
Csongi óriási utat tett meg az elmúlt másfél évben. Testalkata egyedülálló változáson ment át, igen szorgalmasan végzi integratív feladatai mellett a motoros edzéseket is, aminek hamarosan megjön az eredménye.
- Heizer Zsolt - 34. hely (Mx85)
Zsoltika indulása végig bizonytalan volt, hisz egy ilyen rendkívül erős nemzetközi mezőnyben a 40 közé jutás is szép feladatnak bizonyult a mai nap qualifikációs edzésén, a futamok alapján pedig több versenyzőt is leelőzött az alig 11 éves kisfiú.

A Team Corona Racing csapat nevében gratulálunk minden résztvevőnek az eredményekhez.
.jpg&w=602&h=803)
Továbbá köszönjük mindenkinek a munkáját aki hozzájárult csapatunk létrehozásába. Nagyszerű érzés volt látni hogy egyként segíti egymást az egész alakulat.

Nagyok vagytok.
Hajrá TCR hajrá fiúk, lányok.
Köszönet támogatóinknak:
- Tanker - BB Vill Kft.
- ABL-technik Kft.
- Skalár Terv Kft.
- RS Oil Kft.
- UFO Sport
- Fadepó Fatelep & B-mat
- KERNER Autó és Motor Szervíz
- GOLDblond Kft.
- GOLDfren
- MOTOcomplet Kft.
- Véber és T. 2006 Kft.
- Hidraklíma Kft.
- auner
- Print Works nyomda
Laci & Márk
•T•C•R•

(a képeken a csapat egy része)
Írta: ifj. Kerner László
Forrás: TCR
Forrás: TCR
Zólyomi Andrea | 2023.03.10, 09:49:00 | Utolsó módosítás: 2023.03.10, 09:49:00
Cimkék:
A Laller Racing Dakar Team hosszú és fárasztó 2022-es szezonon van túl. A csapat még alig ocsúdott fel az előző esztendőből, máris itt van 2023. Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy Horváth Lajos „Laller” gárdája feltartott kézzel megy neki az évnek, épp ellenkezőleg!
Ebből az apropóból beszélgettünk „Lallerrel”, aki idén sem teszi alacsonyra a lécet.

Hogyan telnek mostanság a mindennapjaid?
„Köszönöm a kérdést, munkával, rengeteg munkával. Akik ismernek, azok jól tudják, hogy a motorsport mellett a saját vállalkozásomban is helyt kell állnom. A Laller Car Service folyamatosan épül-szépül, mellette pedig újabb évet kezdek meg a Magyar Motorsport Szövetség tereprali szakágának vezetőjeként. Ez utóbbi sem kis kihívás és felelősség, a stábommal együtt szeretnénk elérni azt, hogy a hazai motoros tereprali egyszer visszanyerje a régi fényét, hogy mind a nevezők számában, úgy a versenyek mennyiségét és minőségét tekintve is egy új aranykor jöjjön el. És akkor még nem is beszéltem a csapattal járó teendőkről, és az egyéni pályafutásomról, amelyek szintét sok-sok időt és energiát emésztenek fel. Ez most visszaolvasva kicsit úgy tűnhet, mintha panaszkodnék, de eszemben sincs, imádom, ha zajlik az élet körülöttem!”
Hogy halad a felkészülés?
„Lassan jönnek a jó idők, aminek nagyon örülök, mert motorversenyzőként mégiscsak az a legjobb edzés, ha a nyeregben ülve húzod a gázt. Sokkal szórakoztatóbb, mint a monoton edzőtermi felkészülés, vagy a kardió munka, amelyet egyénként szezonon kívül rendszeresen végzek. Szeretem, amikor a srácokkal együtt végre nekilódulunk a teszteknek, megvitatjuk az előző szezon konzekvenciáit, a következő feladatait, és technikai kérdésekben is eszmét cserélünk. Számomra ez az igazi felkészülés és szezonbevezető.”

2023-ban hol fog versenyezni a csapatod és milyen célokkal?
2023-ban is egy szerteágazó szezont igyekszünk majd teljesíteni. Szinte minden kétkerekű off-road bajnokságban lesz Laller Racinges versenyző, és nem csupán idehaza, de nemzetközi szinten is komoly terveink vannak. Szeretnénk magunkat világbajnoki szinten is megmutatni, nívós külföldi versenyeken, a Hellas Rally-n, és több hasonló külföldi futamon elindulni. Természetesen az istálló gerincét idén is a terepralis versenyzők adják, de ott leszünk a motocrossban, az enduróban és az endurocrossban, sőt a SuperEnduroGP-n is! Eredménykényszert egyik bajnokságban sem helyezünk senkire sem, célunk a lehetőségekhez és képességekhez mért lehető legjobb eredmény elérése. Ha sikerül, boldogok vagyunk, ha nem, dolgozunk rajta tovább.
Lesz olyan pont, amire kiemelt figyelmet fordítasz majd?
„Igen, van egy ilyen pontunk, akit Liszka Rolandnak hívnak. Roli a Laller Racing Dakar Team legfiatalabb, legtehetségesebb és egyik legeredményesebb pilótája, aki hazai viszonylatban is az egyik, ha nem a legjobb versenyző. Rolanddal csapatfőnökként és mentorként is nagy céljaim vannak, neki tulajdonképpen már meg is kezdődött a szezon, hiszen nemrégiben a budapesti SuperenduroGP-n állt rajthoz, hamarosan pedig Lengyelországban, a junior világbajnokságon méreti meg magát. Az ő felkészülése folyamatos, nemrégiben Spanyolországban járt, ahol kitűnő körülmények között tudott gyúrni az idei év kihívásaira. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által is támogatott sportolóval nagy terveink vannak, idén szeretnénk vele feljebb lépni a SuperenduroGP Európa-kupájából a junior világbajnokságra, és ott az eddigiekhez hasonló eredményeket elérni.

A Laller Racing Dakar Teamről már sokat meséltél, mik a terveid egyéni versenyzőként?
„Minden vállalt kötelezettségem és a csapatom építése, vezetése mellett számomra az a legfontosabb, hogy élvezzem a motorozást. Tavaly nagyon terveztem, hogy beiktatok egy sivatagi edzést/levezetést a szezonomba, ám ez végül a veretes teendőim miatt elmaradt. Jó lenne ezt idén pótolni, ezenkívül minél több nívós nemzetközi versenyen elindulni, hogy minél inkább megszokjam a hosszútávú futamok monotóniáját, és hogy mindemellett gyorsuljak is. Szeretnék javítani a tempómon, mert tudjátok, még nem tettem le arról, hogy egy „nagyon nagy” versenyen elinduljak, és ott célba is érjek…” (kacsint)
Forrás: Tóth Krisztián Márk
Fotó: Pataky Péter