A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. november 24., kedd
Hírek
/ 171 oldal

A 2020-as év sok meglepetést és nem várt fejleményt tartogatott az orosházi sportoló számára

Zólyomi Andrea | 2020.11.16, 10:21:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.16, 10:21:00

Cimkék:

Az alapozó időszak és a felkészülés már a tavalyi évben megkezdődött decemberben. Egy gondosan felépített programot készített számára edzője, ami folyamatos kontroll és korrekció mellett került elvégzésére.
 
A Husqvarna Maurer Racing Team sportolójának idei első versenyei Olaszországban kezdődtek az Internazionali D’Italia Supermarecross nevű nagy bajnoki sorozat 85 köbcentis kategóriájában.
 
 
A mediterrán ország versenyeiről azt kell tudni, hogy igen nagy népszerűségnek örvend a motocross sport, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a gyerek kategóriákat Junior és Senior géposztályokra bontják, ahol utóbbi számít az igazi kemény magnak. Hát Noel ez utóbbiban tette próbára tudását. 
 
Az csak hab a tortán, hogy az említett magas létszám miatt A és B csoportban delegálják a pályára a versenyzőket az edzéseken, ahonnét a legjobb 20/20 fő jut be a futamokra. 
 
 
Az egyébként világbajnoki eseményeken edződött ellenfelekkel tűzdelt mezőnyben igen változatos rajtfogásokat követően zárkózott fel vagy épp tört az élre Noel, és a két verseny négy futamában szerzett pontjai alapján az első helyen várta az őszi folytatást.
 
Az öröm azonban nem tartott sokáig. A hazautazás után egy motoros edzésen esés következtében májsérülést szenvedett a Husqvarnás sportoló. 
Hosszú hónapokig tartó rehabilitációt jósoltak az orvosok, viszont  a hazai országos bajnokság kezdete a küszöbön állt.
 
A világjárvány miatt időt nyert Noel a gyógyulásra, így a májustól októberig zajló magyar szériában mégis részt tudott venni. 5 helyszín 10 futamából tevődött össze ez a sorozat.  
Az első májusi versenyen mindkét futamban győzni tudott Noel, majd őszig szünet következett a hazai bajnoki sorozatban, de a nyár folyamán sem álltak meg az edzések.
 
 
A motoros edzőtáborok, csoportos és személyes foglalkozások mellett integratív edzésmódszerek kerültek bevonására, ami alapján zajlott a teljesítményfokozás a Kerner Motorsport Akadémia foglalkozásain. 
 
Természetesen amint lehetőség nyílt nemzetközi versenyeken való indulásra, egyből a nevezők között találhattunk a Zanócz nevet. A cseh és a szlovén bajnokság maradéktalan teljesítését sajnos a pandémia akadályozta utazási nehézségek gátolták  meg, azonban ahol rajthoz állt Noel, ott mindig az elsők között végzett. Így volt a nyár végén megrendezésre került olasz versenyen is, ahol szintén diadalmaskodott a fiatalember.  
 
 
Ősszel folytatódott a második harmadik és negyedik versennyel a magyar bajnokság, ahol fej-fej mellett haladtak ellenfelével és szerezték az első és második helyeket, ami rendkívül izgalmassá tette a pontvadászatot.
 
Az utolsó versenyen azonban ismét dupla futamgyőzelmet aratott az orosházi motoros, így megnyerte az idei magyar bajnokság Mx85-ös kategóriáját 13 évesen.
 
Az idei tervek között szerepelt a junior Európa bajnokságon és világbajnokságon való részvétel, ahol nem titkolt szándék volt a győzelem. Az említett események nem került megrendezésre idén az említett járványhelyzet miatt.
 
A magyar bajnokság megnyerése után hátra volt még egy óriási cél, a hőn áhított olasz bajnokság elhódítása.
Gőzerővel készültek edzőjével az említett őszi versenyekre, mikor hivatalosan is megerősítette az olasz sportszövetség, hogy az utolsó verseny elmarad a pandémia miatt. 
Ez a hír egyben azt is jelentette, hogy Zanócz megnyerte azt az olasz bajnoki szériát is, amiben ezidáig magyar versenyzőnek nem sikerült diadalmaskodnia.
 
 
Óriási gratuláció a sportolónak, családjának, csapatának, támogatóinak, edzőjének és természetesen mindenkinek aki hozzájárult a sikereihez.  
 
Zanócz korábbi eredményei:
⁃ 2014 Magyar Bajnokság 2. hely, Francia Bajnokság 4. hely (Mx50)
⁃ 2015 Magyar Bajnokság 1. hely (Mx50) 
⁃ 2016 Osztrák KTM Junior Challenge 1. hely, Európa Bajnokság 11. hely (Mx65)
⁃ 2017 Magyar Bajnokság 1. hely, Európa bajnokság 9. hely, (Mx65)
⁃ 2018 Szlovén Bajnokság 1. hely, Francia Mx Masters Kids 1. hely,  (Mx85)
⁃ 2019 sérülés, egy-egy Magyar, Szlovén, Osztrák Cseh verseny győzelem.
 

Zólyomi Andrea | 2020.11.12, 10:37:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.12, 10:37:00

Cimkék:

Krízis helyzetben is a lehető legtöbbet kihozva a lehetőségekből, sor került az utolsó MAMS BALTYRE-OFFROADGUMI.HU nevet képviselő ENDURO ORSZÁGOS BAJNOKSÁG megrendezésére, november első hétvégéjén. Ezzel is bizonyítva, hogy a jó enduros semmilyen körülmény között sem adja fel.
 
 
 
Az elmúlt hétvégén minden perc és pillanat ajándék volt a versenyzők számára, a reggeli derűtől a délutáni tavaszi napsütésig minden!
Nem mellékesen a verseny megrendezése és pálya nyomvonala is, amit az idő és ember hiány szűkösségében sikerült Tóth Lászlónak #200 és Csapatának a város vezetéssel közösen együttműködve előkészítenie a verseny hétvégére. Kicsit rövidebb nyomvonal lett kijelölve, itt-ott gyorsabb, olykor hard-enduros jellegű nagyon élvezetes pályavonalon haladva.
 
 
 
Óriási siker volt ez az év végére, így pontot téve az I-re és a verseny szezonra, ahol bajnoki sorsok és pozíciók dőltek el a bajnokságban. Sokak számára kudarccal, sokak számára pedig nem várt meglepetéssel zárva a verseny hétvégét és az év végét.
 
Minden túlzás nélkül mondhatni, szenzációsan lett elbúcsúztatva a szezon kicsik és nagyok részéről, egyaránt. Népes mezőny gyűlt össze, 117-en tették tiszteletüket és vettek részt ezen a kemény megmérettetésen.
 
Mindehhez hozzátartozik, hogy ezen a versenyen tovább haladva egy jövőre vonatkozó vonalon, amit már Tamásiban Dravecz Balázs #402 kezdeményezett, mégpedig azt, hogy külön kupasorozatot és versenyzési lehetőséget biztosítanak az IFIK részére az endurozásban is, elősegítve az utánpótlást.
 
A pénteki napon korán érkezők, rekkenő napsütésben, jó időben már feltérképezték és bejárták a mért szakaszokat, egymással megvitatva mi lenne a legmegfelelőbb nyomválasztás, taktika a versenyre.
 
A pályabejárás során a tavalyi évhez képest módosított és meghosszabbított, csúszós, nedves talaj fogadta a versenyzőket, helyenként kacsaúsztatókkal tarkítva. Ezek az adottságok csak fokozták az izgalmakat és a pilóták motorozáshoz párosuló kedvét, mint hab a tortán. Kellemes hangulatban telő pénteki nap után, izgatottan várta mindenki a szombat reggeli startot.
 
 
 
Reggel már tető fokára hágott az izgalom, mikor az ablakon kitekintve láthatták, hogy deres a táj és 0 fok körül volt a hőmérséklet. Ettől függetlenül gyönyörű fehér télies látkép fogadta az indulókat, de sokakban felmerült a kérdés, hogyan fog ilyen hidegben beindulni a motor a rajtnál?
 
 
 
Javarészt így vagy úgy a motorokat beindítva, de sikeresen útjára indították a versenyzőket. A rajttól nem messze található volt az első enduro mért szakasz rajtja, ahol már a nyirkos, csúszós körülmények között kellett a legtöbbet kihozni a versenyzőknek magukból.
 
A két mért szakasz közötti összekötő etap rengeteg izgalmas és látványos helyet tartogatott a tarsolyban. Közel a szerviz depóhoz, igencsak csalogató hely várta a nézőket tárt karokkal, amikor a láposabb részen megkellett küzdeniük az utat keresztül szegő patakmederrel, ezzel nem kis fejtörést okozva egyes versenyzőknek a nézők nagy örömére.
 
Az idő kegyességének köszönhetően a pálya óráról-órára száradt, ezért körről-körre gyorsabb tempót tudtak rajta produkálni, sőt a pihenni vágyóknak és a versenyzők hozzátartozóinak lehetősége adódott élvezni a napsütést és a cirka 14 fokos meleget a verseny időtartama alatt.
 
Az ősz varázsa, míg reggel szinte télre ébredve izgulhattak a pilóták, utána pedig a déli órákban a tavaszba csöppenve, hajtottak motorjaikkal a cél fele.
 
 
 
Az ELSŐ OSZTÁLYBAN Holló Bence #53 foglalta el az első pozíciót a nap végén, akinek nagyon kedvezett a szombati nyálkás talaj, annak ellenére, hogy a crossozás nem az erőssége, sikeresen maga mögé utasította Zsigovits Norbertet #3. Másnapra viszont Zsigó újragondoltan, a kiegyensúlyozott motorozásával megfordította a versenyt és Bence elé kerülve, megnyerte az utolsó bajnoki fordulót, amivel ezúton a Pro2-es kategória bajnokává is vált.
 
 
 
Harmadiknak hozta be motorját a rutinos versenyzőnek számító Jäger István #5, aki magabiztos higgadtsággal, stabilan végig motorozva, az abszolút értékelésben a dobogó legalsó fokára ért fel.

 

 

 

Mögötte, enduro versenyen idén először rajthoz álló Ábrahám Márk #19 végzett az abszolút negyedik helyen, Brenner Ádámot #29, Nádor Tamást #2, Jäger Norbertet #28 és Kubik Richárdot #54 megelőzve, akinek ismételten meggyűlt a baja a motorjának az akksijával.
 
 
 
Hozzátartozik a kora reggeli starthoz, hogy az őszi körülményeknek betudhatóan, hogy az első 8-10 versenyző végezte el a piszkos munkát a többiek előtt, ezzel kijárva és megtisztítva a falevelekkel elfedett nyomokat, ami plusz másodpercbeli előnyt jelentett már az utánuk indulók számára.

 

 

 

A VETERÁN kategóriában egy rég nem látott remek pilóta, Havrán Attila #204 húzta be az elsőséget a két napi versengés folyamán, nagy csatát vívva Molnár Krisztiánnal #203 és Nagy Péterrel #201, aki a szombati napot kuplung probléma miatt feladni kényszerült, igen ám, de motorját megjavítva a vasárnapi napon helytállva, leggyorsabbként érkezett a célba, ezzel is értékes pontot szerezve a szombati kudarc után.
Miksi Péter #207 kihasználva a lehetőséget, stabil és folyamatosan gyorsuló motorozásával, felzárkózva zárt kategóriájuk harmadikjaként. Az első három helyezett után lemaradva, ment a jobbnál jobb helyekért a küzdelem Örményi Gábor #258, Szabolcska Zoltán #235 és Gáspár János #232 között.
 
 
 
A soron következő SZUPERVETERÁN kategóriában nem várt csata alakult ki, ahol Majoros Tamás #228 mindösszesen 1,44 másodperccel végzett az első helyen, a verseny kiemelkedő rendezője Tóth László #200 előtt, akiket, nevét már mindenki számára ismertté tevő, Buchvald János #224 követett. Nem ért a szuperveterán kategória leggyorsabbjai nyomába, Forrai Zsolt #296, Szabó János #214 és Müller Lajos #929, de az első hat értékelt közé jutva, sikeresen teljesítették a két napot.
 
Változatosan alakultak a helyezések a MÁSODOSZTÁLYBAN, amivel az év végi tabella sorrendje is átrendeződött. A bajnokságban harmadik helyen álló Utasi Martin #558 rettentő gyors tempójával mindkét napot megnyerte, a másik nagyon gyors, bajnokságban élen álló György Lóránd #516 előtt, aki a második hellyel bebiztosította magának a bajnoki címet.
 
 
 
A sors furcsa fintora vagy az őszi óraátállítás okozott fejtörést? Egy kis figyelmetlenség, amely +1 perces hátrányt hozott össze Oroszlán Ádámnak #514 a többiekkel szemben a szombati napon, holott harmadikként zárt, volna, ha nem tréfálja meg a szomszéd, újra versenyben lévő Kiss Attila #515 merülőben lévő órája, amely nem a pontos időt mutatta. Kevésnek bizonyult már a feszített vasárnapi tempó is, hogy a dobogóra fel tudjon zárkózni. Így szoros küzdelmek közepette Csepi Tamás #530 tudhatta magáénak a dobogós helyet, Faragó Dávidot #414, Oroszlán Ádámot #514 és Tarr Lászlót #433 megelőzve.

 

 

 

Érdekesen alakult a helyzet a HARMADOSZTÁLYÚ versenyzők számára. Csiba Attila #734 eddig vezette a bajnokságot, de sajnálatos módon az egyik ugratót elnézve, a rossz földet érés közben jó pár bokaszalagja elszakadt, ezért kiállni kényszerült, ezzel tovább adva az esélyeket mások számára. Az első helyért járó kupát Akács Norbert #906 napi licenccel induló pilóta vihette haza, de az első helyért járó pontokat viszont Molnár Lázár #848 kapta, ezzel megszerezte a harmadosztályú kupasorozat győztes címét az év végi összesítésben. Ezen a versenyen igaz, hogy csak negyedikként zár, de mivel az előtte végző fiúk napi licenccel indultak, így csak a serlegekre pályázhattak.
 
 
 
Meinczinger Péter #987 a tavalyi sérüléséből felépülve, bomba formában visszatérve, Norbi mögött végzett. Legfiatalabbként vette fel a harcot és üldözte az élbolyt, a remekül helytálló 12 éves Ott Kornél #986 végzett utánuk a dobogón, pedig akár még az ifiben is indulhatott volna. Szintén napi licences versenyző Kósa Roland #900 az ötödik helyen, míg hatodik helyen Turi Ákos #707 az idei év endurocross kupagyőztese ért célba.
 
 
 
Hab a tortán, mikor a „nagyok” célba érkezése után, mindkét napot az IFI kategória versenyzői zárták, esetenként szülői motoros kísérettel.

 

 

 

Szép számmal jelen voltak ők is, nagy elánnal végig motorozva, egy számukra kijelölt rövidített útvonalon. Az endurocrossban is jeleskedő, jól ismert Hateier Botond #120 vitte el a prímet, nem talált legyőzőre a 85ccm-es KTM-el az ifi junior kupasorozat abszolút értékelésében.
 
 
 
Horváth Zsombor #199 a kis 65 ccm-es motorral dicső helytállással a 85 ccm-esek között lett a második, a dobogós harmadik helyezésű Kolmont Máté #108 elé beférkőzve. A srácok meghazudtolva korukat, férfi módjára és magabiztos hozzáállással teljesítették a két napos versenyt, ezzel is rengeteg tapasztalatot és élményt szerezve.
 
Közel egymáshoz fej-fej mellett érkezett a további három díjazott helyezett a célba, Dorkó Dániel #194, Szántó Alex #148, hatodikként pedig ifj. Szabó János #137. Példaértékűnek számít, hogy 15-en eljöttek az ifi kategória versenyzői és részt vettek ezen az eseményen, egy hölgy résztvevő, Kovács Dóra #175 kíséretében, aki az idei évben képviselte a másik nemet az endurocross és enduro bajnokságban.
 
 
 
Büszkén a nagy fiúk között, fülig érő szájjal várták a gyerekek a díjátadót, ahol Hadobás Ádám még egy gyors interjúra is bírta a legényeket!
 
A következőképpen alakult a sorrend az IFI 65 ccm-es kategóriában. Az Ácsi Motoracing Se pilótája Horváth Zsombor #199 hozta formáját és megnyerte a legkisebb kategóriát. Új közegben, ismeretlen terepen folyt a harc a pozíciókért. Őt követte, a versenyhétvégén szabadidejét kihasználva, pecázással töltve, a humoros Szántó Alex #148, megelőzve a helyi lakosú tőrős Oszit, azaz Papp Kornélt #142, aki végig vezényelt idegenvezetéssel elirányította a felnőtteket a cross mért bejárása során. 
 
Utánuk sorakoztak fel a Béta Motor SE versenyzői, ifj. Vágó Norbert #150 és Vass Ádám #133, majd a szintén Ácsi Motoracing Team Se színekben versenyző Bellabás Andor #111 végzett a hatodik helyen.
 
 
 
Ahogy az ifi kategória abszolút értékelésben Hateier Botond #120 végzett, úgy nyerte meg a 85 ccm-es kategóriát is. Óriás fölényt halmozott fel magának Botond, viszont mögötte szoros időbeli különbséggel alakult ki a végeredmény. Egytől-egyig keményen izzadva küzdöttek és szerezték meg pozíciójukat. Kolmont Máté #108 megszerezte a második helyezést, Dorkó Dánielt #194 lehagyva. Ifjabbik Szabó János #137, Szlovákiából érkező Dvoran Danko #139 és Cseri Bence #167 voltak azok, akik egy újabb relikviát vihettek haza a megérdemelt teljesítményükért cserébe.
 
 
 
Az év utolsó bajnoki fordulójával, egy kis időre lezárult a versenyidőszak. Egy nehéz kiszámíthatatlan év közepette, de sikeresen túl vagyunk egy teljes értékű bajnoki sorozaton, köszönve a rendezők- segítők munkájának illetve a versenyzők sportiránti szeretetének és kitartásának. Így, hát nincs más tennivaló, mint újult erővel előre, találkozunk jövőre a versenypályákon.
 
Fotók: Lajos Panna-LP Photos, Jombach László, Jäger István #5
Írta: Brenner Ádám #29

Zólyomi Andrea | 2020.11.11, 10:19:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.11, 10:19:00

Cimkék:

 
Magyarország Kormánya a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: 484/2020-as kormányrendelet, kivonatának szövegét lásd az 1. mellékletben) 2020. november 11-től egy sor korlátozó intézkedést rendelt el a hazánkban kialakult járványhelyzetre tekintettel.
Ezek közül kiemelem a következőket:
- este 8 óra és reggel 5 óra között kijárási tilalom lép életbe, mindenkinek haza kell érnie este 8 óráig,
- mindennemű rendezvény megtartása tilos, ideértve a kulturális eseményeket, valamint a karácsonyi vásárokat,
‑ minden gyülekezés tilos,
‑ az üzletek – a gyógyszertárak és a benzinkutak kivételével – este 7 óráig maradhatnak nyitva, és utána a kijárási tilalom lejártával, tehát leghamarabb reggel 5 órakor nyithatnak ki,
‑ az éttermek vendéget nem fogadhatnak, vendégnek ott csak az étel elvitele céljából lehet tartózkodni,
‑ a szállodák turistákat nem, csak üzleti, gazdasági vagy oktatási célból érkezett vendégeket fogadhatnak,
‑ a maszkviseléssel és távolságtartással kapcsolatosan eddig bevezetett szabályok továbbra is érvényesek, azzal, hogy a 10.000 főnél nagyobb település egyes közterületein a maszkviselés kötelező. A területek kijelölése a polgármester feladata.
 
A sporttevékenységre, és különösen a versenyszerű sporttevékenységre a 484/2020-as kormányrendelet jelentős engedményeket tartalmaz a fent említett szigorú korlátozások alól. Erre tekintettel a MAMS versenyengedéllyel (licenccel) rendelkező versenyzők számára biztosítottak a következő lehetőségek:
a)      szabadtéren és zárt térben egyaránt lehetséges a sporttevékenység folytatása, ehhez nem kötelező a maszkviselés,
b)      este 8 óra és reggel 5 óra között is megengedett a lakóhely, a tartózkodási hely vagy a szálláshely elhagyása, illetve a közterületen történő tartózkodás:
ba) edzésen vagy sportrendezvényen való részvétel céljából,
bb) edzés vagy sportrendezvény helyszínére közlekedés céljából,
bc) edzés vagy sportrendezvény helyszínéről a lakóhelyre, a tartózkodási helyre, illetve a szálláshelyre történő közlekedés céljából,
c)      edzésen vagy sportrendezvényen való részvétel céljából látogathatók a jégpályák, az uszodák, az edző- és fitnesztermek és a sportlétesítmények,
 
A sportrendezvény (a MAMS versenynaptárában szereplő, MAMS versenyrendszeréhez tartozó verseny, valamint a regisztrációs verseny) nézők nélkül, zárt körülmények között tartható meg.
 
A következőkben megadom a fenti szabályban található fogalmak definícióját.
Néző:
- az a természetes személy, aki a sportrendezvény helyszínén annak időtartama alatt, valamint a sportrendezvényt megelőzően vagy követően másfél órával tartózkodik,
- aki a szervező (MAMS tag sportszervezet vagy regisztrációs versenyeknél nem MAMS tag sportszervezet is) tudomásával, az ő hozzájárulásával lép be a verseny helyszínére, tehát ezzel jogviszony keletkezik a szervező és közötte,
- a szervező szolgáltatásokat biztosít számára. Minimálisan a verseny megtekintését teszi lehetővé. A sportról szóló 2004. évi I. törvény nézővel kapcsolatos legfőbb rendelkezéseit jelen tájékoztatás 2. melléklete tartalmazza.
 
Nem minősül nézőnek az a természetes személy, aki:
- a versenyző, a verseny megtartásához igénybe vett, a MAMS a motorsport területén képesítéshez kötött tevékenységek gyakorlásának feltételeiről szóló szabályzat 2. §-a szerinti sportszakember (l. a 3. mellékletben), kiskorú versenyző esetén törvényes képviselője (szülei vagy szülője),
- a szervező közreműködése, kvázi engedélye nélkül tekinti meg a versenyt vagy annak egy részét. Pl. zárt sportlétesítményhez közelálló magas épületből rálát a versenyre, a sportlétesítményt övező kerítésen kívül tartózkodik a szervező engedélye nélkül. Nyíltpályás, sportlétesítményen kívüli (pl. enduro) verseny esetén, aki egyéb tevékenységével összefüggésben (pl. kirándulás) válik szemtanúvá,
 

Zárt körülmények: ahol kiépített, kerítéssel körülvett sportlétesítmény a verseny helyszíne, ott a szervezőnek gondoskodnia kell arról, hogy a verseny időtartama alatt és közvetlenül előtte, utána a létesítménybe való be- és kilépés meghatározott rendben történjen, egyébként a létesítmény mindvégig zárva maradjon. 

A H-Moto Team versenyzője dupla dobogóval zárta le a 2020-as szezont a Spanyol Superbike Bajnokság Open 1000 kategória hétvégi futamain

Zólyomi Andrea | 2020.11.10, 10:10:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.10, 10:10:00

Cimkék:

 
A H-Moto Team élversenyzője feltette a pontot az i-re, az egyébként sikeres csonka szezonjára, hiszen kétszer is dobogóra állhatott – mind a kettő futamon második lett – Jerezben a hétvégén rendezett Spanyol Superbike Bajnokság (ESBK) zárófutamainak Open 1000-es kategóriájában. Kovács Bálint ezúttal is a NEW2Project csapat pilótájaként állt rajthoz, és az összevont értékelésben – közösen versenyzett a Superbike és az Open 1000 – előbb a 12., majd a 10. helyen zárt, így összesen 10 pontot szerzett a világsztároktól hemzsegő bajnokságban.
 
 
Kovács Bálint bebizonyította, hogy a rosszul végződő főpróbát bizony sikeres előadás követ. Az Andalúz Bajnokság Open 1000-es kategóriájában egy héttel korábban eleső 19 éves motoros ezúttal az Open 1000-es kategóriában kétszer is a második helyen végzett cseh csapata, aNew2Projekt Yamahájának nyergében. Az abszolút értékelésben, ahol együtt értékelték a közösen versenyző Superbike és az Open 1000 kategóriákat, összesen 10 pontot szerzett, miután szombaton a 15. rajtkockából indulva 12., míg vasárnap a 10. helyen zárt. Mindezt nem akármilyen erősségű mezőnyben! Ugyanis az Angel Nietóról elnevezett pályán ott motorozott többek között az idei Moto-E Világkupát megnyerő Jordi Torres vagy éppenséggel az Endurance-világbajnokságon győztes Jeremy Guarnoni, vagy éppen a korábbi vb-menő Roman Ramos, Carmelo Morales vagy Marc Alcoba. Bálint ezzel a szerepléssel méltóképpen fejezte be a 2020-as, a járványügyi helyzet miatt csonka idényét, hiszen korábban élete első Superbike szezonjában az élen zárta a pontversenyt az Alpok Adria Sorozatban, míg a Cseh Nemzeti Bajnokságban az összetett második helyén végzett a New2Project versenyzőjeként.
 
 

„Bevallom, nagyon elfáradtam ezen a hétvégén, ám büszke vagyok arra, amit elértem. A szombati időmérőt esőben rendezték, és én ennek megfelelően igencsak óvatosan róttam a köröket. Eleve azzal a céllal mentem ki az aszfaltra, hogy minél több kört teljesítsek, miközben a végére sikerüljön egy igazán gyors kört összeraknom. Az utolsó körre minden összeállt, rengeteget javítottam az időmön, ám a mezőny erősségét jól mutatja, hogy ez is mindössze a 15. rajtpozícióra volt elegendő. A rajtom jól sikerült, ám a kettes kanyarban rosszul mértem fel a lehetőségeimet, így visszaestem. Körökön keresztül vívtam egy lassabb csoporttal, és mire áthámoztam magam rajtuk, rengeteg időt veszítettem. Mindenesetre onnantól kezdve sokkal jobb köridőket értem el, és végül az összetettben a 12., míg az Open 1000-ben pedig a második helyen intettek le. A vasárnap sok mindenért kárpótolt, hiszen egy jó rajtot követően feljöttem a tizedik helyig, és sokkal jobb tempóra voltam képes, mint szombaton. Végig hatalmas csatában voltam az Open 1000 első helyéért, ám végül ismételten másodiknak intettek le, míg összetettben megőriztem a tizedik pozíciómat. Ami a leglényegesebb, hogy két másodpercet tudtam javítani az addigi legjobb köridőmön. Ez a két hét nagyon komoly erőfelmérő volt a számomra, hiszen felmérhettem, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságának élmenőihez képest hol is tartok. Úgy érzem, nem kell szégyenkeznem az elért eredményeim miatt, köszönöm a csapatomnak, hogy a körülmények ellenére ilyen komoly szezont tudtak számomra biztosítani” – jelentette ki Kovács Bálint, aki most pár napig kipiheni a szezont, majd a felsőfokú tanulmányaira fordítja a fő figyelmet. 

 

 

 

 

 

Fotó: H-Moto Team

 

Zólyomi Andrea | 2020.11.10, 09:23:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.10, 09:23:00

Cimkék:

 Figyelembe véve a COVID-19 vírus rohamos terjedését, valamint a 2020. november 9-én elrendelt korlátozásokat, ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy 2020. november 11-től a MAMS titkárság home office-ban, otthonról fog dolgozni, a személyes ügyintézés így bizonytalan ideig szünetel.

Elérhetőek vagyunk az office@mams.hu emailcímen a hivatalos ügyfélfogadási időben, valamint a postai úton beküldött anyagokat is feldolgozzuk.
 
Köszönjük a megértést és reméljük, hogy mihamarabb visszaállhatunk a hagyományos munkavégzésre.
 
Vigyázzunk magunkra és egymásra!
 
 
/ 171 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.