A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. október 18., péntek
Hírek
/ 150 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.10.16, 11:09:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.16, 11:09:00

Cimkék:

Október első hétvégéjén a Kakucsring adott otthont a Nemzetközi Utánpótlás Bajnokság záró hétvégéjének. Az időjárás nem volt kegyesnek nevezhető, hiszen a reggeli szabadedzések után szinte minden időmérő és futam vagy esőben zajlott, vagy eső nélkül ugyan, de vizes pályán. Próbáratette a versenyzőket a nem éppen nyárias hőmérséklet és a víz, de ennek ellenére mindenki tisztességgel versenyzett.
 
 
Hat kategóriában versenyeztek a fiatalok, amiből ötben érdekelt is volt a Chrobák Motorsport Egyesület. A legkisebbeknél a PW50-es géposztályban csapatunkból ketten, Kalmár Zalán és Lukács Tamás álltak rajthoz. A két időmérő edzés végén Tomi a hatodik, míg Zalán a hetedik helyről várhatta mindkét futam rajtját. Zalán a bajnokságban a harmadik helyért csatázva érkezett a hétvégére, így neki elegendő pont kellett, hogy azt meg is tartsa. A futamokon sikerült egy pozíciót javítania, így mindkét futamon a hatodik helyen sikerült végeznie. Ezzel 20 pontot szerzett ezen a hétvégén, ami elegendő is volt ahhoz, hogy megtartsa az év végi értékelésben a dobogós helyezését.
 

Tomi mindkét versenyét a hatodik helyről kezdhette. Év végére Tomi is összekovácsolódott motorjával és ennek eredményeképpen az első futamon a negyedik helyig tornázta fel magát, míg a másodikon nagy csatában az ötödik helyet sikerült megszereznie. Tomi ezzel a hajrával az év végi értékelés ötödik helyét szerezte meg.
 
 
Következő kategória a Minimotard géposztály volt, ahol a PitBike 140-160 ccm-es motorokkal versenyeznek. Ebben a kategóriában Czepó Donát, Hernádi Barnabás és Vincze Martin versenyeztek egyesületünkből. A két időmérő végére a pole pozíciót Vincze Martin szerezte meg, második helyet Hernádi Barnabás, míg Czepó Donát a hatodik leggyorsabb kört futotta.
 
 

Első futam érdekesen alakult, hiszen a rajt után a csapat három tagja vezette a versenyt, Martin, Donát és Barnabás sorrendben. Azonban a hatodik kanyarban a vizes pályán Martin motorjának elcsúszott az eleje és a mögötte haladó Donát is elesett a váratlan eséstől. Így Barnabás vette át a vezetést, amit onnantól kezdve magabiztosan meg is tartott és megnyerte a futamot. Martin és Donát mindketten felálltak és tovább folytatták a versenyt. Martin a harmadik helyre zárkózott fel, míg Donát sajnos még egyszer elcsúszott a nagy igyekezetben, ő a negyedik helyen tudta befejezni az első futamot.

Második futamon a három fiatal nagyot motorozott az élen haladva. Martint végig szorongatták, azonban folyamatosan stabilan tartotta az első helyét a leintés pillanatáig. Donát és Barnabás helyet cseréltek a futamon többször is, amiből végül Donát jött ki jobban, így ő lett a második, míg Barnabás a harmadik helyen fejezte be a második futamot. Ezzel az év végi értékelésben Vincze Martin megőrizte az első helyét és megnyerte az év végi értékelést. Barnabás szerezte meg a második helyet, míg Donáté lett a dobogó harmadik foka egész éves teljesítményéért.
 
 
A Minimotard kategória után a MiniGp O (Ohvale) kategóriában voltunk érdekeltek. Bagdány Máté volt ebben az évben egyedüli a csapatból, aki az egyforma 110-es Ohvale motorokkal futó kategóriában versenyezett. Máté nagy pontelőnnyel érkezett már a záró fordulóra, ahol egyben a 10. születésnapját is ünnepelte. Máté az időmérőkön szépen hozta a tőle megszokottat és megszerezte a pole pozíciót. Azonban a vizes pályán az utolsó körökben elcsúszott. Neki semmi baja nem lett, azonban a motorja úgy megsérült, hogy nem tudtuk a helyszínen megjavítani. Szerencsére a pontelőnye már behozhatatlan volt, így nem vette el tőle az év végi Bajnoki címet, azonban Máté csalódott volt, mert nagyon szeretett volna versenyezni.
 
 
Az Ohvalekkal együtt ugyan, de külön értékeléssel betét futamként versenyezhettek a 124 4T motorok. Hernádi Barnabás volt érdekelt a mi fiataljaink közül ebben a kategóriában. Az időmérőkön a második helyet sikerült megszereznie, amit a futamokon is megtartott.
 
 
Utolsó kategória a MiniGP Open volt, ahol Czepó Donát a bajnoki címért küzdve kezdte meg a hétvégét. Donát jól is indult, hiszen az időmérőkön két tized előnnyel ugyan, de sikerült a pole pozíciós időt megfutnia. A versenyek viszont kevésbé voltak Donát versenyei. Első futamon nem sikerült megtartania a vezető helyét és az utolsó körökben megelőzték, a visszaelőzésre meg már nem maradt ideje, így a második helyen végzett. Második futamon viszont a rajt után elcsúszott, ahol rosszul is esett és megütötte a térdét. Az új rajthoz nem is tudott visszaállni, így sajnos ott pontot nem tudott szerezni, ezzel nem sikerült a Bajnoki cím megszerzése, második lett a végső értékelésben.
 
 
Egy héttel később a nagypályás bajnokság záró fordulóját rendezték Szlovákiában, ahol Nagy Attila versenyzik idén csapatunkból az SSP300-as kategóriában. Attila a negyedik helyen állva érkezett a hétvégére. Az utolsó fordulót a Cseh, Szlovák, bajnokságokkal egybe rendezték meg, így a népes mezőnyt sok gyors legény gazdagította. A magyar bajnokság résztvevői közül ennek következtében többen nem tudták megfutni a limitet és így nem állhattak rajthoz. Attila a versenyen szépet csatázott egy szlovák versenytársával, amiből győztesen jött ki. A köridejéből ismét faragott egy keveset és ugyan kis szerencsének köszönhetően, de végül az első helyért járó díjat vehette át. Ezzel éppen hogy ugyan, de az év végi értékelésben a harmadik helyre lépett fel.
 
 
 
Vége a versenyszezonnak. Lezárult az összes bajnokság, ahol részt vettünk. Sikeresek voltunk idén is, így gratulálok minden versenyzőmnek. Idei évre még az alkalmas időt kihasználva 1-2 edzés van hátra, akinek már megvan a jövő évi motorja annak azzal a barátkozás kezdődik meg. Utána a jól megérdemelt pihenés, bár a gyerekek már most azt kérdezgetik, hogy „mikor megyünk motorozni?” és ez a legjobb érzés az egészben, hogy szeretik csinálni amit csinálnak.
 

Zólyomi Andrea | 2019.10.15, 09:13:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.15, 09:13:00

Cimkék:

Nagyon tanulságos és kemény hétvége van a Mugenrace Junior Team csapatának háta mögött. Már csütörtökön elkezdődtek a szabadedzések, ahol sajnos a hideg körülmények között bukott Görbe Soma, aki így már nem tudott az aznapi többi szabadedzésen részt venni. Somának ez a kihagyás a fő versenyre való kvalifikációba került, így az ETC Series2 versenyen tudott csak elindulni. Ez viszont remekül sikerült, mivel ezüstérmet szerzett!
Rossi Moor 57 indulóból a 32. helyre kvalifikálta magát élete második pre-moto3-as megmérettetésén. A European Talent Cup fő számában végül a 27. helyet szerezte meg, ami figyelembe véve, hogy ő a mezőny legfiatalabb pilótája nagyon jó teljesítménynek számít.
 
 
„Csütörtökön 3 szabadedzésünk volt, ahol főként a futómű beállításokon dolgoztunk, aztán pénteken volt még további két edzés. A kvalifikáció egész jól sikerült 57 induló közül a 32. Időt motoroztam ezzel bekerültem a fő futamra! A versenyen 38 induló közül a 27. lettem, szerencsére elkerültem az elején az óriási balesetet ami a középmezőnyt sújtotta. Nagyon örülök, jól érzem magam a csapatban és várom az idei utolsó valenciai megmérettetést.”-nyilatkozta a fiatal amerikai magyar pilóta.
 
 
 
 
Görbe Soma nagyon boldog volt, hogy pódiumon ünnepelhetett, ez nagy magabiztosságot ad számára a Red Bull Rookies selejtezőhöz:
„Második lettem, nyilván az első helyen szerettem volna végezni és inkább a fő versenyre kvalifikálni, de csütörtökön az FP1 elején estem egy elég nagyot így az aznapi szabadedzések már kimaradtak. Ez nagy kihagyás volt számomra, aztán szombaton nem mentek a legjobban a körök, így a Series2-re kerültem be az első helyen. Nagyrészt én vezettem a futamot aztán az utolsó kör, utolsó kanyarjában visszaelőztek, de nagyon örülök ennek az eredmények. Most készülök Guadix-be a Red Bull Rookies Cup selejtezőjére!”
 
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Motorosport Academy alapítója közel 2 évet várt hasonló elismerésre Somával kapcsolatosan:
„Nagyon komoly volt a hétvége, pozitív volt minden, ismét szépen felépítették a fiúk, hogy bekerüljenek a fő versenyre. Somának szerencsétlenül jött ki a lépés, de nem bántuk, mert így egy igazán izgalmas csatában a második helyet szerezte meg és felállhatott a pódiumra. Büszke voltam rá, mert nagyon okosan versenyzett, betartotta a csapat utasításait.
Fermin Aldeguer a fő versenyen 3. lett, de később egy furcsa szabály miatt elvették tőle, valószínűleg jogtalan ítéletet hozott a Dorna. Olasz versenyzőnk Filippo szó-szó, a középmezőnyben végzett, erősen kezdett, de neki is becsúszott egy bukás ami aztána a versenyen kihatott a teljesítményére. Rossi megint rengeteg tapasztalatot gyűjtött,27. lett, egyre jobban megszokja ezt a motor. Az ő számára a folyamatos fő versenyre való kvalifikáció és a kilométerek gyűjtése a fő feladat. Örülök nagyon a fiúknak most pedig izgatottam várom a Red Bull Rookies Cup selejtezőt, remélem minden magyar versenyző jól fog teljesíteni!”
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.10.14, 14:04:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.14, 14:04:00

Cimkék:

Fölényes HTS-sikert hozott a Nemzeti WAGNER-HOME Motokrossz Csapatbajnokság Ajkán. A Szvoboda Bence (27), Varga Imre (21) és Hugyecz Erik (27) alkotta trió lehengerlő motorozással gyűjtötte be a peresztegi istálló hetedik csapataranyát, beérve ezzel a valamikori Honvéd Budapest motokrossz szakosztályát.
 
 
A peresztegi HTS Team meghatározó résztvevői a haza motokrossz-életnek. 2012 óta legalább egy egyéni élsport bajnoki címet begyűjtöttek, és ez idő alatt csupán egyszer veszítették el a nagy presztízsű vándorserleget, amit évről-évre a legjobb magyarországi motokrosszcsapat érdemel ki. Az idei évben is domináltak az egyéni kiírásban: Szvoboda Bence tizedik, Varga Imre ötödik bajnoki címének örülhetett, míg Hugyecz Erik és Jakob Kristóf a második pozícióban zárta saját kategóriáját.
 
 
A nemzetközi terepen is szép sikereket elérő istálló legerősebb összeállításában (Szvoboda-Varga-Hugyecz) vágott neki az idei csapatbajnokságnak, hogy újra Peresztegre vigyék a vándordíjat. Ebben az évben távol maradtak a külföldi kihívók, így a HTS-es triónak jutalomjátékot hozott a csapatverseny három futama, ahol három kategória résztvevői körmérkőzés szerűen mérte össze tudását.
 
 
Az idén a cseh és a magyar MX1-es trónt is elfoglaló Szvoboda Bence két futamgyőzelmet szerzett, míg Hugyecz Erik egy első és egy második, Varga Imre pedig két második hellyel járult hozzá a HTS KTM Team sikeréhez. A napot lezáró utolsó összecsapás sokáig emlékezetes marad a kilátogató nézők számára, hiszen Szvoboda és Hugyecz végig fej-fej mellett motoroztak, és végül csak az utolsó körben dőlt el a futamgyőzelem sorsa Szvoboda javára.
 
 
- Voltak nagyon szoros csapatbajnoki győzelmeink, és voltak olyanok, amikor nagy különbséggel nyertünk. Most újra egy ilyen győzelemnek örülhettünk. Büszke vagyok a versenyzőinkre, mert ebben a helyzetben is a maximális egyéni teljesítményre törekedtek, megmutatva az ajkai közönségnek a tudásukat. Köszönöm nekik ezt a sikert és gratulálok a többi csapatnak, valamint a rendezőknek is a mai naphoz. - értékelte csapata teljesítményét a tulajdonos, Horváth Lajos.
 
 
A HTS Team ezzel a diadallal hetedjére nyerte meg a motokrossz csapatbajnokságot, beérve ezzel a győzelmi rekordot tartó - már megszűnt - Honvéd Budapest motokrossz szakosztályát. A csapatbajnoki dobogó második fokára a Fehér Géza vezette MAMI Team Fehér motorosai állhattak fel, a bronzérmet pedig az id. Németh Kornél szakmai irányítását élvező Danuvia 125 SE versenyzői nyakába akasztották.
 
 
 
————————
 
Háttér:
A motokrossz-csapatversenyeken háromfős alakulatok küzdenek, három kategóriában. Körmérkőzés szerűen, minden kategória képviselője egyszer pályára lép a másik két kategória motorosaival. A futamok során elért helyezésekkel megegyező pontszámok összegzésével a legkevesebb egységet begyűjtő alakulat diadalmaskodik. A patinás csapatverseny ma már kikopóban van ebből a sportból annak egyéni jellege miatt. A közép-kelet-európai régióban már csak Csehországban és Magyarországon őrzik a motokrossz-csapatversenyek hagyományait.
 
————————
 
 
Nemzeti WAGNER-HOME Motokrossz Csapatbajnokság, végeredmény:
 
1. HTS KTM Team (Szvoboda, Varga, Hugyecz), 9 pont
2. MAMI Team Fehér (Kruss, Tóth, Tádics), 25 pont
3. Danuvia 125 (Weisz, Sütő, Komáromi), 49 pont
4. MAMI Team Fehér - Pápa (Hajner, Ábrahám, Budai), 61 pont
5. Kőszárhegy - HTS Team (Takács, Jakob, Mészáros), 64 pont
 
A Magyar Motorsport Szövetség legeredményesebb motokrossz egyesületei:
 
7x Honvéd Budapest
7x HTS Team
5x Surján SE
5x Kawasaki Magyarország SE
3x Kiskunlacháza KSK
3x Center Motorsport Club
 
1981 - Kiskunlacháza KSK
1982 - Kiskunlacháza KSK
1983 - Honvéd Budapest
1984 - Honvéd Budapest
1985 - Surján SE
1986 - Kiskunlacháza KMSE
1987 - Surján SE
1988 - Surján SE
1989 - Honvéd Budapest
1990 - Surján SE
1991 - Surján SE
1992 - Honvéd Budapest
1993 - Honvéd Budapest
1994 - Honvéd Budapest
1995 - Honvéd Budapest
 
2001 - Center Motorsport Club
2002 - Center Motorsport Club
2003 - Reál Motorcentrum Győr
2004 - Center Motorsport Club
2005 - Nyári Pál SE
2006 - Kawasaki Magyarország SE
2007 - Kawasaki Magyarország SE
2008 - Kawasaki Magyarország SE
2009 - Kawasaki Magyarország SE
2010 - Kawasaki Magyarország SE
2011 - OKR KTM Team
2012 - HTS Team
2013 - HTS Team
2014 - HTS Team
2015 - HTS Team
2016 - Maurer Husqvarna Racing Team
2017 - HTS Team
2018 - HTS Team
2019 - HTS Team
 
 

Nincs megállás a Magyarországot képviselő pilóták háza táján, hiszen ismét duplán izgalmas hétvége következik!

Zólyomi Andrea | 2019.10.11, 10:16:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.11, 10:16:00

Cimkék:

Sebestyén Peti a nyári szünet óta kiváló formában szerepel, az elmúlt 2 versenyen kimagasló teljesítménnyel hozta a TOP10-es eredményeket a kisebb technikai problémák ellenére is.
Argentína új pályának számít a Superbike-világbajnokságon, hiszen tavaly rendeztek itt először futamot. A pálya nagyon technikás és a tapadás hiányával is meg kell majd küzdeni a versenyzőknek az első szabadedzéseken.
 
 
„Magny-Cours után még magabiztosabb lettem, mint korábban, mert nagyon jó irányban léptünk előre a csapattal a motor beállításait illetően és az összes időjárási körülményben gyorsak tudtunk lenni. Tudom, hogy képes leszek a idei legjobb eredményeimet elérni az utolsó 2 futamon, mert jó formában vagyok és mentálisan is erős. Argentína nem a legkedvezőbb pálya a motornak, a lassú és rövid kanyarokkal, de van rá ötletünk hogyan tudjuk ezt megoldani. Múlt évben élveztem itt a versenyzést nagyon fontos lesz, hogy az első 3 sorba tudjam magam kvalifikálni és szeretnék jó versenytempót! Nyomni fogom, hogy visszaszerezzem a 10. poziciót az összetettben is!”
 
A Mugen Racen Junior Team csapata  Albaceteben folytatja a szezont, ezúttal is 5 versenyzővel, köztük Rossi Mooral és Görbe Somával.
Rossi Moor a múlt hétvégén még kisebb motoron, de annál nagyobb színvonalú eseményen vett részt, az Ohvale világversenyén két kategóriában, ahol a 190 cc-ben még egy pole poziciót is begyűjtött. Ezen a hétvégen aztán aztán ismét a Honda pre moto3-as gépére pattanhat. Görbe Somának  az egyik kedvenc pályája Albacete, tavaly itt érte el legjobb eredményét, így ő is bizakodva várja a futamot.
 
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Academy alapítója is Spanyolországba utazik a fiúkkal:
„Megállás nélkül folytatódik a motorsport, nagyon fontos ez az időszak, hiszen az egész éves kemény munka láthatóan kezd beérni minden pilóta számára. Soma és Rossi Spanyolországban, Albacetében fognak versenyezni, itt is teszteltünk néhány hete a fiúkkal, mert főleg Rossi számára fontos, hogy ismerkedjen a pályával.
Továbbra is elsősorban azt várom, hogy minél több kilométert megtegyenek, jól felépítsék az edzéseket és fokozatosan jussanak el a legjobb teljesítményhez a versenyre időzítve. Vasárnap most csak 1 verseny lesz, arra kell koncentrálni, hogy minél jobb helyre sikerüljön kvalifikálni, mert az időmérő és a rajt kulcsfontosságú lesz.
Peti esetében pedig azt mondanám, hogy Argentína a steakek hazája, így már biztosan jó helyen van. Idén folyamatosan mutatja, hogy milyen érett motorversenyző lett, és várom, hogy a körülmények, a csapat, a beállítások és minden összeálljon és ismét egy nagyot előre lépjen.
Argentínában ha nem jön közbe semmi nehézség szerintem jó lehetősége lesz erre! A pálya nem kedvez a Hondáknak, de mivel jól érzi magát a motoron ez biztosan egy plusz löketet fog adni. „
 
 
 
Sebestyén Peti versenyhétvégéjét a SpílerTV közvetíti majd az esti órákban.
 
Szombat, Spíer1 TV:   Supersport kvalifikáció                      19.15 csúsztatott élő
Vasárnap, Spíler1 TV: Verseny                       19:10               ÉLŐ!!!
 
Az European Talent Cup versenyt pedig a CEV Repsol youtube csatornáján lehet majd nyomon követni vasárnap 12:00-tól!
 
https://www.youtube.com/watch?v=N6MRg2E4-RY&list=PLUx79Yg2fqDFtHTyMEAo7kgw9UgQ8Jhy2
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.10.09, 15:23:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.09, 15:23:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén Vallelungában rendezték a CIV PreMoto3-as bajnokság utolsó fordulóját, amelyen természetesen Kecskés Bence is rajthoz állt. A fiatal fiú egy sérülés után érkezett meg Olaszországba, ahol a CIV orvosi stábja csak egy alapos vizsgálat adta meg neki a rajtengedélyt.
 
 
A vizsgálat miatt Bence kénytelen volt teljes egészében kihagyni a csütörtöki edzésnapot, így csupán egyetlen felmenetele maradt a kvalifikáció előtt ismerkedni a pályával. Az időmérő edzésre fájdalmak között gurult ki a pilóta, aki ráadásul még a fékbeállításokkal is küszködött, de tette a dolgát becsülettel, és a 20. helyen intette le a kockás zászló. Másnap délelőtt újabb időmérő következett, ahol 17. helyen hozta be a motort, így a két eredmény alapján a 19. pozícióból vághatott neki a hétvége első versenyének.
 
Bence a szombati futam rajtját remekül kapta el, sokáig a 14. helyen motorozott, és végül egy relatív eseménytelen versenyt teljesítve 16.-ként ért célba. Vasárnap egy-egy warm up és futam várt Bencére, amelyen - az egyik versenyzőtársa bemelegítés közben történt sajnálatos bukása miatt - egy hellyel előbbről kezdhette meg a versengést. A második verseny jól indult, a harmadik körben már a 12. pozícióban haladt a magyar fiú, ekkor azonban egy szerencsétlen tapadásvesztésnek betudhatóan elesett.
 
 
Bence azonnal összeszedte a magát, majd a saját legjobb idejét másodpercekkel verve jócskán faragott az esés után kialakult hátrányából, ám egy eseteges rásérülés veszélye és a közelgő Red Bull Rookies Cup miatt végül jobbnak látta kiállni a versenyből. A szakvezetés bölcs döntésként üdvözölte a versenyző tettét, és mindenben támogatja az eddigi karriere legnagyobb lehetősége előtt álló tinit!
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Háfra Zsolt – RXP – Sic58 Magyarország
Fotó: RXP – Race for Passion
/ 150 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.