A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. szeptember 20., péntek
Old Timer Hírek
/ 5 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.12.18, 12:02:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.18, 12:02:00

Cimkék:

Akiknek a versenyzés nem jelent különösebben sokat, azok nyilvánvalóan úgy gondolják, mindez annyiról szól, hogy néhány, kompetitív hajlamait nem megfelelő hőmérsékleten tároló gézengúz pár körön keresztül bohóckodik, hárman dobogóra állnak és hazavisznek egy-egy pogácsaszaggatót.
 
És vannak, akik érzik a parázslást és mintha látnák a nyulat futni elöl, de mindez túl veszélyes, túl drága, túl hangos, meg amúgy is van rá ingyenesen letölthető applikáció, ami majdnem ugyanazt az izgalmat adja és a láncsprével sem kell tökölni.
 
Akik viszont nálunk versenyeznek, azok érzik, ahogy nyaldossa az alfelüket a láng. Becsípődtek, megvesztek, eltévelyedtek és évekkel ezelőtt vittek már haza semmire nem alkalmas használt slick gumit, mert hogyan dobna ki az ember ilyet. Persze ettől még nekik is veszélyes, drága és hangos, de ők átbillentek, olyan mélyre szívták a benzingőzt, hogy soha többé nem tudták kilélegezni. És szemrebbenés nélkül sikkasszák a nyugdíjas évekre eldugott ’Társastánc tanfolyamok a világ körül, óceánjáróval’ feliratú, kétszázasokkal teli befőttesüveg tartalmát.
 
 
Mert a MAMI Kupában és a Gyorsasági Országos Bajnokságban versenyezni elég jó. Meg nem drága, nem veszélyes, de mondjuk hangos. Meg gyors. Annak ellenére, hogy itt ritkán hangzik el a hatszázas-ezres szókapcsolat. Itt a legnagyobb versenygépek is csak 350-esek, a Supermoto is csak azért nagyobb egy picivel, hogy legyen kivétel. Tekintsünk el azoktól, akik innentől legyintenének, mert már úgysincsenek velünk, hanem a letölthető appot keresgélik. És kössünk vissza az elejére, hogy mit jelent a versenyzés. Jó, hát a győzni akarást, igen. De az ehhez vezető úton a saját határaink feszesgetését és a folyamatos pengeélen egyensúlyozást. Ehhez pedig nem a végtelen erő kell, hanem a jó célszerszám, minden korosztály számára elérhető eszközök, színvonalas szervezés, meg jó hangulat.
 
Lévay Károly és Frecska János gondoltak egyet és feltalálták a széleskörűen elérhető gyorsasági versenysorozatot, ami magába foglalja az utánpótlás nevelést és a felhasználóbarát versenyzést is. Több kategóriában is összemérhetik jókedvüket a versenyzők.
Ezek közül az egyik legnépszerűbb, a 125 2T, ahol a versenypályákról az utcára is kiszökdöső tecnikák (Aprilia RS125, Cagiva Mito125, Honda NSR125, Yamaha TZR125, stb) állnak újra rajtrácsra. Ezek már alapból is éles motorok, akár gyári állapotban is igen súlyos buli velük kergetőzni, de minimális tuningot is engedélyeznek a gépátvételi szabályok. Az agilitásra, kezességre és kiszámíthatóságra sincs panasz, erről nem egy kívülről megelőzött hatszázas kolléga is tudna mesélni, akik örökre megjegyezték azt a néhány alulértékelt karaktert, hogy 125, meg 2T.
 
Ebben a kategóriában a mezőny teljesen színes. Fiatalok, megdöbbentően fiatalok, idősebbek, szép korúak, amatőrök, haladók, meg olyanok, akik kettes létrával is gyorsabbak bárkinél, ezért titokban mindenki örül, mikor nem érnek rá a futam napján.
 
A versenymotorok fenntartási költsége roppant kedvező. Minőségi anyagokból készült termékekről lévén szó, ennek a szabadidős elfoglaltságnak az ár/érték arányával nagyon kevés benzinégetési tevékenység párhuzamosítható. Az alkatrészek tartósak, elérhetőek, a gumik épeszű méretűek és nem kell különösebben óvatoskodni, hogy a blokk kibírjon egy szezont ereje teljében, a köztes időszakban pedig nagyon rentábilis módon csúcsformába hozható újra. Ha valaki nem tud, vagy nem szeretne a szereléssel és a felkészítéssel személyesen foglalkozni, a versenyzők közt mindig akadnak szezonra felkészített, komplett megoldások, kedvező feltételekkel.
 
Az idény hat fordulóból áll. Alkalmanként a szombati nap a kupasorozatoké, időmérőkkel és délután egy futammal. Az esti órákban a hangulat családiassá válik, az aprólékos telemetriai elemzés helyett itt mindenki inkább kikapcsolódik, szisszent egy dobozt és lassú, tagolt módon igyekszik meggyőzni maga körül bárkit, hogy ő otthon Valentino Rossi kettővel ezelőtt kidobott kenyérpirítóját újította fel és süt vele gyorsabban mint bárki. Vasárnap az országos bajnokság napirendje szerint ismét időmérő edzések vannak a napot pedig két futam zárja.
 
A szervezés és a lebonyolítás pontos és igényes. Helyszíneinken, a Rabócsi Ringen és a többféle nyomvonalat is kínáló Kakucs Ringen és Euroringen is helyszíni hangosítás mellett zajlanak a futamok, melyeket több közösségi csatornán is lehet élő közvetítés formájában követni. Ha kedvet kaptál megnézheted rövid összefoglaló videónkat az év eseményeiről és a facebook oldalunkon is megtalálsz minket. J
 
Jövőre tervezett kategóriák:
               
-CBR125 4T Kupa és OB
                - YT 125 4T Kupa és OB
                - YT 125 2T Sport Kupa és OB
                - MZ széria Kupa és OB
                - Classic 1-2-3-4 Kupa és OB
                - Supermoto Amatőr Kupa
                - Robogó Sport és Racing OB és Trofeo Motorline Kupa
 
fotó: Kőházy Tamás
 

Zólyomi Andrea | 2018.12.14, 12:31:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.14, 12:31:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2019. február 17. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: Gastland M0 Étterem és Rendezvényközpont (M0 szigetszentmiklósi kihajtó)
 
A részvétel a 2019-ben sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező.
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
A konkrét témákról január folyamán még küldünk emailt, illetve a www.mams.hu honlapra és a MAMS Facebook oldalára is kitesszük azokat.
 
Részvételi visszajelzéseteket az office@mams.hu címen várjuk.
 

Mély megrendüléssel vettük tudomásul hogy elment az élők sorából sporttársunk

Zólyomi Andrea | 2018.10.29, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.29, 09:16:00

Cimkék:

Mészáros Sanyi, akit sokan a kertépítő foglalkozása miatt Füvinek ismernek, már nagyon fiatalon, a ’90-es évek elejétől szerette volna rallyversenyzői álmait megvalósítani. Kezdetben szervízelt, majd rally 2-ben navigált. Ezután végre sofőrként is kipróbálhatta magát és a ’90-es évek közepén egy 2105-ös Ladával indult túraversenyeken. Sokoldalúságára jellemző, hogy 1996-ban Gödöllőn egy sikeres túraversenyt is rendezett.
 
Sajnos anyagi helyzete nem tette lehetővé a további versenyzést, ezért egy hosszú kényszerszünet után, csak 2010-ben térhetett vissza. Motorversenyzőként a Veterán Hegyi Felfutó OB futamain indult saját építésű Yamaha motorokkal. Itt versenyzőként több futamot is megnyert, motorépítésben pedig olyan sikeres lett, hogy volt olyan év, amikor négy versenyző neve mellett is a Füvi Yamaha márkanév szerepelt.
 
Az utóbbi években a MAMI Kupában versenyzett, ahol több bajnoki címet szerzett. Az idén végre visszatérhetett régi szerelméhez az autósporthoz. Így a motorozás mellett youngtimer BMW-jével több veterán versenyen indult, majd elrajtolt az SRT Laktanya Szlalomon, ahol a rajt után pár száz méterrel agyvérzést kapott. Verhetetlen rajtoló és nagy küzdő volt, az utolsó tizedmásodpercek lefaragásáért is nagyon megdolgozott. A szlalom versenye után is még tíz napig küzdött. Két gyermekét és szerető feleségét hagyta itt.
 
Füvi, nyugodj békében!
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.03, 13:09:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.03, 13:09:00

Cimkék:

Ernszt Norbert pénteken késő délután megérkezett Kakucsra a MAMI Kupa harmadik fordulójára. Aznap még egy gyors 1 órás edzést megtartva pozitív élményekkel várta a másnapot a versenyző.
 
Másnap reggel megtörtént a gépátvétel és neki is állt egy gyors áttétel, illetve gumicserének is. A motort beállították és már következet is a szabadedzés. A pálya kicsit csúszott a reggeli hűvös időben, ezért csak élménymotorozás volt. Elérkezett az időmérő, ahol sikerült elcsípnie a második rajtkockát egy 44.126-os idővel. Szeretett volna tovább gyorsulni, de egy újabb hiba ütötte fel a fejét! A hátsó gátló csillapítása túl merev volt, így a hátsó gumit tépkedte. Ezzel a hibával akkor nem foglalkoztak, lesz ami lesz alapon vágtak neki a nap további részének. Egy 40 perces szünet után érkezett is a verseny. A rajt elég jól sikerült, de pár kanyar után Szokolics László meg is előzött, majd a 3. helyen motorozott mögötte Norbi a hatodik körig, majd leesett a lánca a célra ráfordító kanyarban és visszatudtam előzni, így második helyen intett le a kockás zászló.
 
 
Vasárnap kora reggel egy hátsó gátló cseréjét iktattak be, hogy az előző napi kis hibát kiküszöböljék. Szabadedzésen sikerült egy első helyet megfutni 44.1-es idővel. Pályáról lejőve egyből egy gumicsere várt a motorra, majd jöhetett is az időmérő, ahol sokat gyorsult és megint megszerezte a második helyet egy 43.595-el. Az első verseny rajtját jól kapta el, de harmadikként fordult és 5 kör után a hátsó gumi elkezdett nagyon csúszni. Norbi érezte, hogy elkopott így folyamatosan szakadt le az élen haladó Gudmon Zoliról és Szokolics Lászlóról. Így a 18 körös versenyen harmadikként intették le.
 
Újra egy gyors gumicsere, egy kisebb pihenés és már várta a második versenyt. A rajt most egy kicsit gyengébbre sikerült és az első kanyarban Lacival össze is ütköztek kicsit. Lemaradva üldözte őket, de a 4-es kanyarban Gudmon Zoli motorja elcsúszott és mivel Szokolics Laci közel volt hozzá nemtudta kikerülni így ő is elesett, így át tudta venni az első helyet. 17 körön keresztül az első helyen motorozva intette le a kockás zászló. Gudmon Zoli az esés után vissza tudott állni, így pontot tudott szerezni.
 
 
Összetett állás:
1. Ernszt Norbert
2. Gudmon Zoltán
3. Sándor Balázs
 
„Egy remek hétvége volt, de nagy köszönetet kell mondanom Juhász Dávidnak és Juhász Lajosnak a technikai háttérért, a rengeteg jó tanácsért és segítségért.
 
Köszönöm a támogatóimnak! A Full Top Cargónak, a Moto.hu-nak a Neuman motormentésnek a Vámsoft-nak és a CheckPoint Barnak, hogy újra egy király hétvégét zárhattam.”- Fejezte ki örömét Ernszt Norbert!
 

Zólyomi Andrea | 2018.05.04, 12:14:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.04, 12:14:00

Cimkék:

Szombaton megérkeztem Máriapócsra egy nappal a verseny előtt, hogy begyakoroljam a pályát,hozzászokjak és bejárassam az új motort. Gyorsan ráéreztem az új pályavonalra és az Aprilia RS 125 is szépen muzsikált. Másnap a  szabadedzés előtt egy karburálás várt csak rám.
 


A motor beállítások megtörténtek. Az első időmérőn a harmadik helyet sikerűlt elcsípnem aminek nagyon örűltem, de a motorral nem voltam megelégedve, gyengének éreztem. Az első versenyen a rajtot elrontottam, utolsóként fordultam a célegyenes végén. Majd a következő féktávon már a negyedikként fordultam. Hosszas csatában, tíz körön keresztűl egymást előzgettük a negyedik helyért Sándor Balázzsal.  Majd verseny végére egy kissé merész és kockázatos féktávval harmadikként furdultam a célra rá..

Másnap reggelre virradva tanakodtunk Lévai Karcsival, hogy szemmel láthatóan gyengébb a motorom a többieknél. A powerszelepre gyanakodtunk. Jó irányba is indultunk el, mert a powerszelep el volt törve. A hibát orvosoltuk és a motor így is sokat javult, de még mindíg nemvolt tökéletes. Az időmérőn a negyedik helyet sikerült megcsípnem, amivel meg voltam elégedve, mert a motorban ennyi volt. Első versenyen egy jó rajttal megtartottam a pozícióm. Majd egy kis csatával, de nagyobb fölénnyel újra 3 madik lettem. A második versenyen aznap sikerült megismételnem a remek rajtot, majd 14 körön keresztűl Duris Maximiliennel csatáztunk parádésan. Féktávról féktávra egyenesről egyenesre a harmadik helyért. Az utolsó körben akadt egy kis hiba a benzinem elfogyott..
 

Úgyhogy a gázt egyből visszavettem és már csak az volt a lényeg, hogy negyedikként beguruljak a célba. Ami sikerült is.

Mivel Max az előző futamon jóval mögöttem végzett egy kis koccanás miatt, így összesítettben megtartottam a harmadik helyem. A hétvégével teljesen elégedett voltam elsőre, egy új kategóriában, egy új motorral.
 


Köszönöm a támogatóimnak, a Vámsoftnak, a Fulltop Cargónak, a Moto.hu-nak és a Checkpoint Bár-nak, hogy itt lehettem.
 
fotók: Erdélyi Károly
 
 
/ 5 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.