A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. november 18., vasárnap
Old Timer Hírek
/ 4 oldal

Mély megrendüléssel vettük tudomásul hogy elment az élők sorából sporttársunk

Zólyomi Andrea | 2018.10.29, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.29, 09:16:00

Cimkék:

Mészáros Sanyi, akit sokan a kertépítő foglalkozása miatt Füvinek ismernek, már nagyon fiatalon, a ’90-es évek elejétől szerette volna rallyversenyzői álmait megvalósítani. Kezdetben szervízelt, majd rally 2-ben navigált. Ezután végre sofőrként is kipróbálhatta magát és a ’90-es évek közepén egy 2105-ös Ladával indult túraversenyeken. Sokoldalúságára jellemző, hogy 1996-ban Gödöllőn egy sikeres túraversenyt is rendezett.
 
Sajnos anyagi helyzete nem tette lehetővé a további versenyzést, ezért egy hosszú kényszerszünet után, csak 2010-ben térhetett vissza. Motorversenyzőként a Veterán Hegyi Felfutó OB futamain indult saját építésű Yamaha motorokkal. Itt versenyzőként több futamot is megnyert, motorépítésben pedig olyan sikeres lett, hogy volt olyan év, amikor négy versenyző neve mellett is a Füvi Yamaha márkanév szerepelt.
 
Az utóbbi években a MAMI Kupában versenyzett, ahol több bajnoki címet szerzett. Az idén végre visszatérhetett régi szerelméhez az autósporthoz. Így a motorozás mellett youngtimer BMW-jével több veterán versenyen indult, majd elrajtolt az SRT Laktanya Szlalomon, ahol a rajt után pár száz méterrel agyvérzést kapott. Verhetetlen rajtoló és nagy küzdő volt, az utolsó tizedmásodpercek lefaragásáért is nagyon megdolgozott. A szlalom versenye után is még tíz napig küzdött. Két gyermekét és szerető feleségét hagyta itt.
 
Füvi, nyugodj békében!
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.03, 13:09:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.03, 13:09:00

Cimkék:

Ernszt Norbert pénteken késő délután megérkezett Kakucsra a MAMI Kupa harmadik fordulójára. Aznap még egy gyors 1 órás edzést megtartva pozitív élményekkel várta a másnapot a versenyző.
 
Másnap reggel megtörtént a gépátvétel és neki is állt egy gyors áttétel, illetve gumicserének is. A motort beállították és már következet is a szabadedzés. A pálya kicsit csúszott a reggeli hűvös időben, ezért csak élménymotorozás volt. Elérkezett az időmérő, ahol sikerült elcsípnie a második rajtkockát egy 44.126-os idővel. Szeretett volna tovább gyorsulni, de egy újabb hiba ütötte fel a fejét! A hátsó gátló csillapítása túl merev volt, így a hátsó gumit tépkedte. Ezzel a hibával akkor nem foglalkoztak, lesz ami lesz alapon vágtak neki a nap további részének. Egy 40 perces szünet után érkezett is a verseny. A rajt elég jól sikerült, de pár kanyar után Szokolics László meg is előzött, majd a 3. helyen motorozott mögötte Norbi a hatodik körig, majd leesett a lánca a célra ráfordító kanyarban és visszatudtam előzni, így második helyen intett le a kockás zászló.
 
 
Vasárnap kora reggel egy hátsó gátló cseréjét iktattak be, hogy az előző napi kis hibát kiküszöböljék. Szabadedzésen sikerült egy első helyet megfutni 44.1-es idővel. Pályáról lejőve egyből egy gumicsere várt a motorra, majd jöhetett is az időmérő, ahol sokat gyorsult és megint megszerezte a második helyet egy 43.595-el. Az első verseny rajtját jól kapta el, de harmadikként fordult és 5 kör után a hátsó gumi elkezdett nagyon csúszni. Norbi érezte, hogy elkopott így folyamatosan szakadt le az élen haladó Gudmon Zoliról és Szokolics Lászlóról. Így a 18 körös versenyen harmadikként intették le.
 
Újra egy gyors gumicsere, egy kisebb pihenés és már várta a második versenyt. A rajt most egy kicsit gyengébbre sikerült és az első kanyarban Lacival össze is ütköztek kicsit. Lemaradva üldözte őket, de a 4-es kanyarban Gudmon Zoli motorja elcsúszott és mivel Szokolics Laci közel volt hozzá nemtudta kikerülni így ő is elesett, így át tudta venni az első helyet. 17 körön keresztül az első helyen motorozva intette le a kockás zászló. Gudmon Zoli az esés után vissza tudott állni, így pontot tudott szerezni.
 
 
Összetett állás:
1. Ernszt Norbert
2. Gudmon Zoltán
3. Sándor Balázs
 
„Egy remek hétvége volt, de nagy köszönetet kell mondanom Juhász Dávidnak és Juhász Lajosnak a technikai háttérért, a rengeteg jó tanácsért és segítségért.
 
Köszönöm a támogatóimnak! A Full Top Cargónak, a Moto.hu-nak a Neuman motormentésnek a Vámsoft-nak és a CheckPoint Barnak, hogy újra egy király hétvégét zárhattam.”- Fejezte ki örömét Ernszt Norbert!
 

Zólyomi Andrea | 2018.05.04, 12:14:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.04, 12:14:00

Cimkék:

Szombaton megérkeztem Máriapócsra egy nappal a verseny előtt, hogy begyakoroljam a pályát,hozzászokjak és bejárassam az új motort. Gyorsan ráéreztem az új pályavonalra és az Aprilia RS 125 is szépen muzsikált. Másnap a  szabadedzés előtt egy karburálás várt csak rám.
 


A motor beállítások megtörténtek. Az első időmérőn a harmadik helyet sikerűlt elcsípnem aminek nagyon örűltem, de a motorral nem voltam megelégedve, gyengének éreztem. Az első versenyen a rajtot elrontottam, utolsóként fordultam a célegyenes végén. Majd a következő féktávon már a negyedikként fordultam. Hosszas csatában, tíz körön keresztűl egymást előzgettük a negyedik helyért Sándor Balázzsal.  Majd verseny végére egy kissé merész és kockázatos féktávval harmadikként furdultam a célra rá..

Másnap reggelre virradva tanakodtunk Lévai Karcsival, hogy szemmel láthatóan gyengébb a motorom a többieknél. A powerszelepre gyanakodtunk. Jó irányba is indultunk el, mert a powerszelep el volt törve. A hibát orvosoltuk és a motor így is sokat javult, de még mindíg nemvolt tökéletes. Az időmérőn a negyedik helyet sikerült megcsípnem, amivel meg voltam elégedve, mert a motorban ennyi volt. Első versenyen egy jó rajttal megtartottam a pozícióm. Majd egy kis csatával, de nagyobb fölénnyel újra 3 madik lettem. A második versenyen aznap sikerült megismételnem a remek rajtot, majd 14 körön keresztűl Duris Maximiliennel csatáztunk parádésan. Féktávról féktávra egyenesről egyenesre a harmadik helyért. Az utolsó körben akadt egy kis hiba a benzinem elfogyott..
 

Úgyhogy a gázt egyből visszavettem és már csak az volt a lényeg, hogy negyedikként beguruljak a célba. Ami sikerült is.

Mivel Max az előző futamon jóval mögöttem végzett egy kis koccanás miatt, így összesítettben megtartottam a harmadik helyem. A hétvégével teljesen elégedett voltam elsőre, egy új kategóriában, egy új motorral.
 


Köszönöm a támogatóimnak, a Vámsoftnak, a Fulltop Cargónak, a Moto.hu-nak és a Checkpoint Bár-nak, hogy itt lehettem.
 
fotók: Erdélyi Károly
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.03.14, 10:50:00 | Utolsó módosítás: 2018.03.14, 10:50:00

Cimkék:

 
A MAMS szakágai együttes posztbírói, motoros pályabírói, gépátvevői képzést tartanak 2018. 04. 08-án 9,00 órai kezdéssel a Magyar Sport Házában a földszinti nagy tárgyalóban.
 
Az oktatás előreláthatólag 13,00-ig tart, melynek végén vizsgát tehetnek a résztvevők.
Javasoljuk hogy mindenki hozzon magával jegyzetkészítéshez szükséges eszközöket, némi ételt és italt.
Kérjük a jelentkezők e-mailben nevük, telefonszámuk megadásával jelezzék részvételi szándékukat az  andras@jasz.hu   e-mail címen.
 
A képzéssel elnyerhető licenc díja biztosítással együtt 6 120 Ft (magasabb biztosítás esetén 7 630 Ft).
Az összeg befizetését a sikeres vizsga után átutalással vagy csekken tudják megtenni a jelentkezők.
Kérjük mindenki ossza meg mind több helyen és emberrel a felhívásunkat.
Kérdés esetén készséggel állunk rendelkezésre.
 
Sikeres felkészülést kívánok!
Jász András (Banderas)
tel: 06-70-3346-245

Zólyomi Andrea | 2018.01.30, 11:07:00 | Utolsó módosítás: 2018.01.30, 11:07:00

Cimkék:

/ 4 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.