A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. április 13., kedd
Motocross Hírek
/ 31 oldal

Nem tudunk róla hogy Magyarországon lenne még egy olyan motoros, mint Szőke Márk, aki ugyanabban az évben 4 szakágban is indult, s nem csak indult, de derekasan kitett magáért

Zólyomi Andrea | 2021.01.25, 14:45:00 | Utolsó módosítás: 2021.01.25, 14:45:00

Cimkék:

 
Azon kívül aki nem a Holdon él, mindenki ismeri Szőke Márkot és az előzményeket nehéz, de fantasztikus Motocrossos múltjáról, s a tavalyi évben megszerzett Endurocrossos koronájáról.

 
Le a kalappal. De azt tudjátok-e, hogy tavaly egyszerre 4 szakágban indult, s bár kézsérülés és technikai okok nehezítették dolgát, azért ő mindenre készült, edzett, rajtolt, és amíg tudott mindenben a lehető legjobb teljesítményt érte el?
 
Csinki Photo, RallyFeeling.hu
 
Ráadásul mindegyik szakághoz külön motor dukálna, hiszen a pálya hol azt kívánja, hogy minél könnyebb, hol azt, hogy minél nehezebb legyen. Ettől függetlenül az enduron, az endurocrosson és a motocrosson ugyanazzal a motorral ment Márk, (a Supercrossra kapott egy Sherco 300-ast) a Sherco 500-asával, ami a motocrossban piszkosul hátráltatta a pályán való haladását, versenyzését.
 
Kertész-F. Kornél fotó
 
Mert mi a különbség ezek között a szakágak között? 
Röviden és tömören annyi, hogy egy Enduro verseny a természetben zajlik, s különböző mesterséges, illetve természetes akadályt kell leküzdenie a motorosoknak, míg a Motocross verseny egy önmagába visszatérő zárt „körpályán”, ami természetes és mesterséges akadályokkal van tarkítva. A Superenduro a supercross és az enduro ötvözete, ami arénákban, fedett csarnokokban, épített pályán zajlik, és ahol a cross és enduro versenyek akadályai egyaránt megtalálhatóak. Az Endurcross pedig egy olyan kevert verseny, ami szintén a természetben zajlik, cross, superenduro és enduro elemekkel vegyítve.
Így leírva talán még egyszerűnek is hangzik, de igazán az tudja aki látja ezeket a versenyeket, s megy ezeken a pályákon.
 
mx.foto.hu
 
Ez a nehézség hogyhogy nem vette el a kedved?
Nem érdekel mivel megyek. Mindig mindenből a lehető legjobbat próbálom kihozni. Szerintem sikerült is.
 
Miért indultál 4 szakágban?
Fantasztikus érzés mindig új dolgokat tanulni. Mivel szeretek fejlődni abban amit csinálok, ezt csak úgy érhetem el ha magamba szívom a többi szakág tudását, hiszen mindegyik hozzátesz a másikhoz, mintha így lenne kerek az egész. Kedvem is volt kipróbálni, erőm is, és addig kell fejlődni míg az ember fiatal, mert utána már csak szintet lehet tartani. Mindenkinek ajánlom!
 
Nante_photo
 
Valóban mindegyik szakág hozzátesz a másikhoz?
Igen. A motocross kell a gyorsasághoz, az endurocross kóstoló az endurohoz, a superenduro pedig megtanít szopni a motorral. :D
 
Idei tervek?
Motorváltás után készülnék az eddig áprilisra beharangozott superendurora.
A cross gyenge lábakon áll, még az is lehet, hogy idén kihagyom, ez még nem dőlt el.
Szeretnék indulni Nemzetközi és Magyar versenyeken, többet kimenni külföldre, például Romániába edzeni, mert az ottani brutálisan szép és kemény pályák, ahol a legnagyobbak is edzenek és versenyeznek, csak növelné az állóképességem és tudásom.
Ha lesz rá lehetőség, szeretnék indulni a Six Days versenyen, ahol hat napon át megjárja az ember a menny és a pokol minden bugyrát, szeretnék endurocross versenyen indulni Szlovéniában, és kipróbálni magam egy helyszínen egy enduro VB-én, vagy EB-én.

Szóval tervek vannak, aztán meglátjuk mit dob a gép. :)  

 

Zólyomi Andrea | 2020.12.03, 19:37:00 | Utolsó módosítás: 2020.12.04, 17:33:00

Cimkék:

Interjúnkban egy olyan motorkerékpáros iskolát fogunk bemutatni amely az egyik-, ha nem a legeredményesebb sport műhellyé nőtte ki magát napjainkra.
 
Kérdéseinkre ifj. Kerner László válaszolt, a KRNR Motorsport Akadémia alapítója, vezetőedzője.
 
 
Az idei szezon lett az eddigi legsikeresebb évetek, ha jók az információim, de ne rohanjunk ennyire előre. Beszéljünk a kezdetekről:
 
Mikor abbahagytam a versenyzést 2012-ben, azzal szembesültem, hogy igazából semmi jövőképem nincs az addigi végzettségeimmel.
Továbbra sem érdekelt semmi más, mint amit 18 éve csináltam: a sport.
Viszonylag gyorsan került előtérbe korábbi titkolt vágyam: motocross edző akartam lenni.
 
Kevés kivétellel, de már akkor is Dunát lehetett rekeszteni az önképzett edzőjelöltekkel, ami megerősített abban, hogy más utat válasszak.
 
Mindig felnéztem edzőmre, korábbi tanáraimra és csak hab a tortán, hogy a tanári pálya is céljaim kereszttűzébekerült végül.
 
Kivételes módon eszemben sem volt kiállni a pálya szélére vizet prédikálni, mélyreható tanulmányok nélkül.
 
A sportban szerzett hazai és nemzetközi tapasztalatok elengedhetetlenek, de önmagukban nem elegendőek ahhoz, hogy valaki eredményes és hiteles edző legyen.
 
 
Mégis milyen megoldást találtál akkor?
 
Nem mást vettem célba, mint a testkultúrával legmagasabb szinten foglalkozó intézmények egyikét.
Felvételiztem a Nyugat-magyarországi Egyetem Sporttudományi Intézetébe.
 
Testnevelő-edző szakos hallgató lettem, ahol magas szinten folyt a sportelméleti, pszichológiai, pedagógiai, anatómiai tanok oktatása, és még hosszasan lehetne sorolni az értékes tárgyakat.
 
Ezek hátterében a saját motoros iskolámat is elkezdtem hát felépíteni. Az első tanítványok ismerősök, korábbi szurkolók, barátok közül kerültek ki, és már az első közös év után egészen jó eredményeket értek el.
 
 
Kíváncsivá tettél! Mi történt ezután?
 
Az első diplomám megszerzése után egyből elhelyezkedtem egy általános-, majd később egy középiskolában is testnevelőként. Délelőtt iskolában tanítottam, délután és hétvégente pedig a motoros foglalkozásokat csináltam. 
 
Mindeközben újabb diplomát szereztem az ELTE mesterszakán és motorsport edzői végzettségre is szert tettem, így ma már hivatalosan bejegyzett vállalkozásként üzemeltetem az akadémiánkat. 
 
 
Mit jelent a fejedelmi többes?
 
Az akadémia nem én vagyok.
A benne lévő tanítványok eredménye és bizalma nélkül semmit nem érne az egész. Még ha közhelyesen is hangzik, az akadémia mi vagyunk.
 
Egyedülállóan jó a légkör szülők és gyerekek, felnőtt sportolók között, gond nélkül illeszkedik be bárki a közösségünkbe.
 
Kárpótol Téged valamilyen szinten a tanítványaid eredménye abban, hogy már nem versenyzel?
 
A sport egy drog. Függő voltam versenyzőként és edzőként is az vagyok. 
 
Jobban izgulok a tanítványaim miatt a rajt előtt, mint mikor még én magam álltam a rajtgép mögé. Ott vagyok velük a hazai és külföldi versenyeken szintúgy. A sikert és a kudarcot is együtt éljük meg. 
 
Szóval igen, kárpótol. Nagyon is. 
 
Mi zajlik pontosan a kulisszák mögött?
 
Nem vagyok benne biztos, hogy ezt itt néhány mondatban ki lehetne fejteni, de döntően általános- és speciális képességfejlesztés zajlik személyre szabottan, a fő hangsúlyt pedig a hibajavításra fektetem. 
 
Legutóbbi írásművemben egyébként közel száz oldalban boncolgatom az utánpótláskorú motocross versenyzők módszertani felkészítésének kérdéseit. 
 
Csak a versenysport és az utánpótlás?
 
Dehogy. Kis és nagy csoportos foglalkozások is zajlanak egyaránt igen változatos helyszíneken, ahol a kezdő, amatőr és profi sportoló is megtalálja a számítását, legyen az gyerek, felnőtt, fiú vagy lány motoros.
 
Úgy gondolom egészen komplex és egyedi módon zajlik a tehetséggondozás nálunk az életkori sajátosságok figyelembevétele mellett.
 
 
 
Munkatársakkal is dolgozol?
 
Alapjába véve egyedül tartom magukat a foglalkozásokat és készítem a személyreszabott, integratív és sportág specifikus edzésterveket.
 
Különös hangsúlyt fektetek a pályatesztek mellett a laboratóriumban zajló antropometriai és terhelésélettanivizsgálatokra is, hisz ez alapján zajlik több versenyző esetében az átfogó edzéstervezés.
Így illeszthető aztán a mikro-, mezzo-, makrociklusba, végül a teljes éves programba egy kiragadott edzésnap.
 
Az eredmények kiértékelésében nyújt elengedhetetlen segítséget dr. Ihász Ferenc professzor, aki magát a labortesztet is végzi. Ezenkívül egyes versenyzőknél sportpszichológus szakember is bevonására került.
 
Ez a sokrétűség lehet a titok? Nevezhetjük ezt a sikered kulcsának? 
 
Nincs titok. A kulcs pedig igen: a komplexitás és a lehetőség maga, ami bárki előtt ott van a tudásának fejlesztésére, majd a megszerzett tudás alkalmazására.
 
Nekem továbbra is van egy elég erős tudásvágyam és épp ezért vagyok jelenleg is ott ahol lehetőségem van fejlődni. A Pécsi Tudományegyetem Doktori Iskolájának hallgatója vagyok, a kutatási területem pedig mi más is lehetne, mint a motorsport. (Technikai és csapatsportok pszicho-fiziológiai vizsgálta)
Számos tudományos kutatást végzünk motorversenyzők bevonásával.
 
Fontosnak tartom továbbá azt is, hogy folyamatosan ott legyek a külföldi, nemzetközi versenyeken ahol nyitott szemmel járok és monitorozom, hogy hol is tart jelenleg a sport az országhatáron túl. Aki ezt nem teszi meg időközönként, az korlátok közé zárja magát. 
 
 
 
Kik azok akiknek köszönheted, hogy így alakult az életed a sportban?
 
Mindenek előtt Szüleim és Nagyanyám, tanáraim, edzőim idősebb és ifjabb Németh Kornél, akik nélkül biztosan nem tartanék itt. 
 
Beszéljünk végre eredményekről is!
 
Évről évre jelen vagyunk az év végi díjátadó gálákon nem csekély sportolói létszámmal, és nem csak motocrossban, enduro sportban is. 
 
Az elmúlt években sem volt hiány bajnoki címekben és számos dobogós helyezést is magukénak tudhattak tanítványaim. 
 
Az idei év szenzációs sikereket hozott.
Öt bajnoki címet szereztek a KRNR Motorsport Akadémiával készülő sportolók ami azt gondolom egészen egyedülálló. A bajnoki címek mellett számos dobogós helyezés is született 2020-ban. 
 
Felsorolnád a kimagasló eredményeket? Megérdemelnék. (abc sorrend)
 
Bajnokok:
  • Hateier Botond: 1. hely, endurocross országos bajnokság (Ifi85)
  • Horváth Zsombor: 1. hely endurocross országos bajnokság (Ifi65)
  • Szőke Márk: 1. hely, endurocross országos bajnokság (I.o.E2)
  • Zanócz Noel: 1. hely, motocross országos bajnokság (Mx85)
  • Zanócz Noel: 1. hely, olasz nemzeti motocross bajnokság (Mx85)
 
Ezüst és bronzérmesek:
  • Hateier Botond motocross országos bajnokság: 3. hely. (Mx85)
  • Horváth Zsombor motocross országos bajnokság: 2. hely (Mx65)
  • Murai Jázmin motocross országos kupasorozat: 3. hely (WomenOpen)
 
Az eredmények nem csak rangsorolással mérhetők, így méltatlan lenne kizárólag a bajnokokat említeni, ezért én kiemelnék mindenkit, aki velem készült, hisz minden egyes sportolóval értünk el eredményt az egyéni fejlődésben.
 
Természetesen vannak olyan sportolók is akik már azelőtt is bajnoki címeket szereztek mielőtt velem kezdtek el dolgozni, viszont nagy öröm számomra, hogy további bajnoki címekhez tudom őket is hozzásegíteni.  
 
Gratulálok mindenkinek és köszönöm a bizalmat nekik!
 
Egy biztos. Valamit nagyon jól csináltok! Mi is gratulálunk a tanítványoknak és természetesen Neked, további sportsikereket kívánunk és köszönjük a mélyinterjút!
 
forrás: tesztmotor.hu
 

A 2020-as év sok meglepetést és nem várt fejleményt tartogatott az orosházi sportoló számára

Zólyomi Andrea | 2020.11.16, 10:21:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.16, 10:21:00

Cimkék:

Az alapozó időszak és a felkészülés már a tavalyi évben megkezdődött decemberben. Egy gondosan felépített programot készített számára edzője, ami folyamatos kontroll és korrekció mellett került elvégzésére.
 
A Husqvarna Maurer Racing Team sportolójának idei első versenyei Olaszországban kezdődtek az Internazionali D’Italia Supermarecross nevű nagy bajnoki sorozat 85 köbcentis kategóriájában.
 
 
A mediterrán ország versenyeiről azt kell tudni, hogy igen nagy népszerűségnek örvend a motocross sport, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a gyerek kategóriákat Junior és Senior géposztályokra bontják, ahol utóbbi számít az igazi kemény magnak. Hát Noel ez utóbbiban tette próbára tudását. 
 
Az csak hab a tortán, hogy az említett magas létszám miatt A és B csoportban delegálják a pályára a versenyzőket az edzéseken, ahonnét a legjobb 20/20 fő jut be a futamokra. 
 
 
Az egyébként világbajnoki eseményeken edződött ellenfelekkel tűzdelt mezőnyben igen változatos rajtfogásokat követően zárkózott fel vagy épp tört az élre Noel, és a két verseny négy futamában szerzett pontjai alapján az első helyen várta az őszi folytatást.
 
Az öröm azonban nem tartott sokáig. A hazautazás után egy motoros edzésen esés következtében májsérülést szenvedett a Husqvarnás sportoló. 
Hosszú hónapokig tartó rehabilitációt jósoltak az orvosok, viszont  a hazai országos bajnokság kezdete a küszöbön állt.
 
A világjárvány miatt időt nyert Noel a gyógyulásra, így a májustól októberig zajló magyar szériában mégis részt tudott venni. 5 helyszín 10 futamából tevődött össze ez a sorozat.  
Az első májusi versenyen mindkét futamban győzni tudott Noel, majd őszig szünet következett a hazai bajnoki sorozatban, de a nyár folyamán sem álltak meg az edzések.
 
 
A motoros edzőtáborok, csoportos és személyes foglalkozások mellett integratív edzésmódszerek kerültek bevonására, ami alapján zajlott a teljesítményfokozás a Kerner Motorsport Akadémia foglalkozásain. 
 
Természetesen amint lehetőség nyílt nemzetközi versenyeken való indulásra, egyből a nevezők között találhattunk a Zanócz nevet. A cseh és a szlovén bajnokság maradéktalan teljesítését sajnos a pandémia akadályozta utazási nehézségek gátolták  meg, azonban ahol rajthoz állt Noel, ott mindig az elsők között végzett. Így volt a nyár végén megrendezésre került olasz versenyen is, ahol szintén diadalmaskodott a fiatalember.  
 
 
Ősszel folytatódott a második harmadik és negyedik versennyel a magyar bajnokság, ahol fej-fej mellett haladtak ellenfelével és szerezték az első és második helyeket, ami rendkívül izgalmassá tette a pontvadászatot.
 
Az utolsó versenyen azonban ismét dupla futamgyőzelmet aratott az orosházi motoros, így megnyerte az idei magyar bajnokság Mx85-ös kategóriáját 13 évesen.
 
Az idei tervek között szerepelt a junior Európa bajnokságon és világbajnokságon való részvétel, ahol nem titkolt szándék volt a győzelem. Az említett események nem került megrendezésre idén az említett járványhelyzet miatt.
 
A magyar bajnokság megnyerése után hátra volt még egy óriási cél, a hőn áhított olasz bajnokság elhódítása.
Gőzerővel készültek edzőjével az említett őszi versenyekre, mikor hivatalosan is megerősítette az olasz sportszövetség, hogy az utolsó verseny elmarad a pandémia miatt. 
Ez a hír egyben azt is jelentette, hogy Zanócz megnyerte azt az olasz bajnoki szériát is, amiben ezidáig magyar versenyzőnek nem sikerült diadalmaskodnia.
 
 
Óriási gratuláció a sportolónak, családjának, csapatának, támogatóinak, edzőjének és természetesen mindenkinek aki hozzájárult a sikereihez.  
 
Zanócz korábbi eredményei:
⁃ 2014 Magyar Bajnokság 2. hely, Francia Bajnokság 4. hely (Mx50)
⁃ 2015 Magyar Bajnokság 1. hely (Mx50) 
⁃ 2016 Osztrák KTM Junior Challenge 1. hely, Európa Bajnokság 11. hely (Mx65)
⁃ 2017 Magyar Bajnokság 1. hely, Európa bajnokság 9. hely, (Mx65)
⁃ 2018 Szlovén Bajnokság 1. hely, Francia Mx Masters Kids 1. hely,  (Mx85)
⁃ 2019 sérülés, egy-egy Magyar, Szlovén, Osztrák Cseh verseny győzelem.
 

Zólyomi Andrea | 2020.11.10, 09:23:00 | Utolsó módosítás: 2020.11.10, 09:23:00

Cimkék:

 Figyelembe véve a COVID-19 vírus rohamos terjedését, valamint a 2020. november 9-én elrendelt korlátozásokat, ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy 2020. november 11-től a MAMS titkárság home office-ban, otthonról fog dolgozni, a személyes ügyintézés így bizonytalan ideig szünetel.

Elérhetőek vagyunk az office@mams.hu emailcímen a hivatalos ügyfélfogadási időben, valamint a postai úton beküldött anyagokat is feldolgozzuk.
 
Köszönjük a megértést és reméljük, hogy mihamarabb visszaállhatunk a hagyományos munkavégzésre.
 
Vigyázzunk magunkra és egymásra!
 
 

Zólyomi Andrea | 2020.10.21, 09:15:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.21, 09:15:00

Cimkék:

 

/ 31 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.