A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2025. február 07., péntek
Hírek
/ 274 oldal

Zólyomi Andrea | 2024.12.04, 11:59:00 | Utolsó módosítás: 2024.12.04, 11:59:00

Cimkék:

Zólyomi Andrea | 2024.12.02, 09:39:00 | Utolsó módosítás: 2024.12.02, 09:39:00

Cimkék:

A FIM JuniorGP legutolsó futamán, amelynek a meseszép Portugália adott otthont, véglegesítette a Révész Racing Next Generation Riders Team Rossi Attila Moor 2025-ös programját. 
 
 
A fiatal, mindössze 17 éves amerikai-magyar tehetség egész szezonra szóló szerződést írt alá Massimiliano Morlacchi Team MMR csapatával, amely szerint Rossit 2025-ben a JuniorGp Világbajnokság Moto2 -es kategóriában láthatjuk majd versenyezni. 
 
A döntést, a magyar liszencszel rendelkező Révész Racing Next Generation Riders Team, Rossi, édesapja István és a managere, Stefano Favaro közösen hozták meg. 
 
Nem volt nehéz dolguk, hiszen a két szabadkártyás verseny (Aragón, Estoril) alatt Rossi olyan szakemberekkel dolgozhatott együtt a legnagyobb összhangban, mint Alessandro Finelli (Ex VR46) műszaki igazgató, Ayrton Badovini (volt STK1000 világbajnok) főmérnök, valamint a szerelők Jorge, Simone, és Guglielmo, akikkel már félszavakból is értették egymást. 
 
 
A választásnál nagy hangsúlyt kapott az emberi tényező, hiszen Massimiliano Morlacchi-ban egy olyan profi szakembert ismertek meg, aki nagy szakértelemmel, következetesen vezeti a csapatát, akinek minden tagját családtagnak tekint. 
Rossit a választásban támogatta Massimo Rivola az Aprilia Racing MotoGP csapatfőnöke is, akik szorosan együttműködnek az MMR csapattal. 
Szeretnénk köszönetet mondani John és Chris Ulrich-nak a Team Hammer Suzuki tulajdonosainak, hogy Rossi a teljes 2024-es szezont a MotoAmerica TwinCup kategóriájában tölthette, és még a szerződés lejárta előtt elengedték, hogy álmát meg tudja valósítani a MotoGP-ben. 
 
A FIM JuniorGP 2025-ös bajnoksága 7 fordulóból áll, ahol összesen 10 futamot kell teljesíteniük a Moto2-es kategóriában versenyzőknek. Az első forduló Estoril-ban lesz 2025.május 2-4 – i hétvégén. 
 
A szerződés, a szabályok szerinti 13 napból álló tesztnapokon felül, még tartalmazza azt az 5 napos privát tesztelési lehetőséget, amelyre 2025 márciusában kerül majd sor Spanyolországban.
 
A megállapodás tartalmaz még egy fantasztikus lehetőséget, miszerint Rossi Attila Moor 2025-ben opcionálisan, szabadkártyával részt vehet a MotoGP Világbajnokság Moto2-es kategóriájának 3 különböző helyszínén megrendezésre kerülő futamain.
Rossit a MotoGP felé vezető úton továbbra is támogatja a Révész Racing, amelynek tulajdonosa az autó-motorsport nagy rajongója Révész Bálint, aki az egyik legnagyobb feltörekvő tehetségnek tartja a fiatal versenyzőt.
 
Rossi Moor:
„Nagyon boldog vagyok, hogy 2024-ben a FIM JuniorGP Moto2 utolsó két versenyén megmutathattam, hogy megérdemlem a helyet a csapatban, és szeretném megköszönni az egész MMR Csapatnak a bizalmat, amit a jövőre nézve is megelőlegeztek nekem. Már a jövő héten indul a felkészülési programom a következő szezonra, és nagyon szerencsés vagyok, hogy mindez Spanyolországban fog megtörténni, ahol jelenleg a családommal és a menedzseremmel élek. Szeretnék köszönetet mondani John és Chris Ulrichnak is, amiért lehetőséget adtak nekem, hogy a MotoGP felé vezető úton folytassam a pályafutásomat. 
Szeretnék köszönetet mondani Révésznek Bálint Úrnak és Stefano Favaronak is, akik nagyon keményen dolgoztak azért, hogy mindez megvalósuljon, és támogattak a versenyzői pályafutásomban. Végül, de nem utolsósorban köszönöm édesapámnak, öcsémnek, és a management minden tagjának. „
 
Massimiliano Morlacchi (Team MMR csapatfőnöke):
„Nagyon boldog vagyok, hogy Rossi újoncként részt vett a Moto2-es szezon utolsó futamain.
Úgy gondolom, hogy a 2025-ös szezonra még több potenciált tudunk kihozni belőle, és hihetetlen szezont produkálhatunk!!
Alig várom, hogy 2025-ben elkezdhessem a tesztelést, addig is nagyon büszke vagyok arra, hogy Rossi már megkezdte a fizikai és technikai felkészülést a következő szezonra, ami azt jelenti, hogy ő egy olyan versenyző, aki tudja, hogyan kell keményen és jól dolgozni, és éhes a sikerre.”
 
 
John Ulrich (Team Hammer Suzuki csapatfőnöke)
 “Közelről figyeltük Rossit a MotoAmerica MiniCup és Junior Cup versenyeken, és a csapat nevében kijelenthetem, hogy egy egyedülállóan tehetséges motorversenyző. Ő a legújabb fiatal sztár, aki profi karrierjét a Team Hammerrel indította el, és alig várjuk, hogy követhessük fejlődését a legrangosabb világversenyeken. Hajrá Rossi!"
 
Stefano Favaro (Révész Racing Next Generation Riders Team managere)
„Úgy gondolom, hogy ma egy nagyon fontos lépés történt Rossi sportkarrierje szempontjából, elvégre nagyon megérdemli.  A magam részéről igyekeztem megtalálni számára a legoptimálisabb helyzetet, ami mind technikai, mind személyi szempontból, legjobb választás a MMR Csapat volt. Az MMR-t egy nagyon profi csapatnak tartom, amely kiváló szakemberekből áll. Szeretném megköszönni Révész Bálint barátomnak a belém és Rossiba fektetett bizalmát.”
 
 
Révész Bálint (Révész Racing tulajdonosa)
„Nagyon jó volt látni Rossit versenyezni, ebben a számára új kategóriában. Azt hiszem, hogy Stefanoval együtt jól látjuk, hogy mekkora tehetségről van szó. Így a döntés nem volt nehéz, és természetes, hogy tovább segítem Rossit, hogy jövőre a teljes FIM JuniorGp Moto2-es bajnokságán részt tudjon venni. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok örömet és dicsőséget fog nekünk hozni.”
 
forrás: Révész Racing
fotó: Team MMR
 

Zólyomi Andrea | 2024.11.28, 09:08:00 | Utolsó módosítás: 2024.11.28, 09:08:00

Cimkék:

A Révész Racing amerikai-magyar pilótája az MMR Team csapat színeiben szabadkártyával állt ismét rajthoz , hogy biztosítsa helyét a következő évi versenysorozatban.
 
 
Az FIM JuniorGP utolsó, záró versenyét eredetileg a november 21-24- i hétvégén tartották volna Valencia-ban. Az előző hetekben ott történt időjárás okozta tragikus események azonban átírták a versenynaptár végét. A találgatások után végül az utolsó pillanatban sikerült a szezonzáró futamot az Estoril-i pályára, november 27-ére leszervezni.
 
Rossi Attila Moor Spanyolországban készült az idei utolsó versenyre.
 
 
A szabadedzéseken elektronikai hiba miatt nem sikerült kihozni a motorból a maximumot.
Az elektronikai hibát szombatra sikerült kijavítani, viszont a beállítások tesztelésére nem volt már idő.
A gyors helyszínkeresés sajnos lerövidítette a versenyhétvégét, így a 4 nap helyett csak 3 nap állt rendelkezésére mindenkinek, hogy felkészüljön a záró futamra.
A Révész Racing versenyzője ennek ellenére a 11. helyre kvalifikálta magát.
 
 
Az MMR Team szakemberei szerdára megpróbáltak egy olyan beállítást találni, ami a legjobb támogatást adja Rossinak a verseny idejére. 
A csapat ezek után úgy döntött, hogy a verseny első felében Rossi a beállításokat szokja meg, nézze meg a féktávokat, és ha már érzi a motor határait akkor kezdje el a felzárkózást.
Ezért Rossi a verseny első 5-6 körében a 14. helyre esett vissza.
A verseny második felére azonban már a 4-8. helyen motorozók köridejét futotta végig, és a 9. helyen ért célba. Ezen körülményeket ismerve, valamint azt, hogy a már régebb óta ebben a sorozatban versenyző idősebb, tapasztaltabb pilótákat utasított maga mögé, ez egy kimagasló teljesítmény.
 
 
Rossi Moor a versenyhétvégéről:
„Nagyon nehéz három nap áll mögöttünk, mert még sosem versenyeztem ezen a technikás pályán.
Nem segített az sem, hogy a szokásos 4 napos versenyhétvége helyett 3 nap alatt kellett teljesítenünk, ami azt jelenti, hogy 2 szabadedzéssel kevesebbre volt lehetőségünk.
Nehezítette a dolgunkat az elektronikai hiba, amit csak a kvalifikációra sikerült megjavítani. Emiatt nem tudtam a beállításokat tesztelni a verseny előtt.
A csapat azonban a lehető legjobb tudásával próbálta eltalálni a nekem legjobb beállítást. A verseny első felében ezért a féktávokat tesztelgettem, amiért le is csúsztam a 14. helyre.
Ahogy körről körre ráéreztem a motorra, úgy tudtam egyre gyorsabb köröket futni és így sikerült a 9. helyen zárnom ezt a versenyt.
Nagyon szépen köszönöm a MMR Team munkáját, és nagyon köszönöm Révész Bálint Úrnak, hogy hisz bennem és segít, hogy az álmom valóra váljon.”
 
Stefano Favaro (Révész Racing Next Generation Riders Team managere)
 
„Rossi ismét bebizonyította számomra és a csapat számára, hogy ott a helye a Moto2-ben. Aragon-ban és Estoril-ban is megmutatta, hogy 2025-ben komoly tényező lesz a FIM JuniorGp Moto2-es kategóriájában.
Nagyon szépen köszönöm Révész Bálint Úrnak, hogy hisz bennünk és támogatja, hogy Rossi Attila Moor jövőre részt tudjon venni ebben a versenysorozatban.„
 
Rossi Attila Moor 2025-ös terveiről nemsokára újabb híreket közlünk.
 
Köszönjük a szurkolók támogatását!
 
 
 
szöveg: Révész Racing
fotó: MMR Team

Összefoglaló tájékoztató a 2025. január 1-től érvénybe lépő új szabályok miatti változásokról

Zólyomi Andrea | 2024.11.27, 09:43:00 | Utolsó módosítás: 2024.11.27, 09:43:00

Cimkék:


A változások elsősorban a 16 éven felülieket érintik:
- 16-18 év között 1 évre nő a maximálisan adható érvényességi idő, 18 év felett továbbra is változatlanul marad az 1 éves érvényességi idő.
- 16 év felett az érvényességi idő lejárata a születési dátumhoz kötődik.
- Az átmeneti időszakban egyedi eljárásrend lép életbe.

 


Ami a legfontosabb:

- 16 év alatt semmi nem változik, a külső helyszíni vizsgálatokat és csoportos bejelentkezés alapján előjegyzett vizsgálatokat ugyanúgy elvégezzük, mint eddig.
- 16 év felettiek is részt tudnak venni külső helyszíni vagy csoportos vizsgálaton, az engedély lejárati ideje viszont attól függően kerül meghatározásra, hogy a vizsgálat a születésnapjukhoz képest mikor történik - 60 napon belül vagy azon túl. Egyéb korlátozó tényező hiányában ez minimum 61 nap, maximum 14 hónap lehet.


Az „Átmeneti időszak” 2025-ben 16 éveseknél június 30-ig, felnőtteknél március 31-ig tart, és a 2024-ben kiadott és 2025-ben lejáró engedélyek érvényességét érintheti:

- 16-18 éveseknél csak annak hosszabbodik automatikusan az engedélye a születésnapjáig, akinek a születésnapja legkésőbb 2025. június 30-án van és a sportorvosi engedélyének érvényességi ideje ennél korábban járna le. A többieknek marad az eredeti érvényességi idő 2024-ből.
- Minden 18 év feletti sportoló, akinek a születésnapja március 31. előtt van és az engedélye március 31. előtt járna le, a születésnapjáig automatikus hosszabbítást kap, ellenkező esetben marad az eredeti érvényesség. Mindenki másnak marad az eredeti érvényességi idő.
- Minden 16-18 éves, akinek június 30. után van a születésnapja és minden 18 év feletti sportoló, akinek március 31. után van a születésnapja, 2025-ben a születésnaphoz igazodó új időszámítás szerint kapja az engedélyét. A 2024-ben kapott engedélyének érvényességi ideje nem változik.


Egyedi esetben, sportegészségügyi szakmai okból rövidebb időre is adható engedély.

 

Zólyomi Andrea | 2024.11.25, 10:26:00 | Utolsó módosítás: 2024.11.25, 10:26:00

Cimkék:

A H-Moto UNI Győr Team versenyzője meglehetősen szokatlanul hétköznap – november 25-27. (hétfő, kedd, szerda) – teljesíti a hetedik, utolsó versenyhétvégéjét a Junior GP mezőnyében. A zárófutam csúszására a valenciai esőzések és az azt követő áradások miatt került sor, ami miatt a viadalt is az idei versenynaptárban egyszer már szereplő Estorilban rendezik. A 17 éves motoros abban bízik, hogy a sorozat utolsó versenyén felülmúlja eddigi eredményeit.
 
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült, hiszen a Northen Talent Cup sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin is csatlakozott a csapathoz, akit a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogat, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálnia.
 
 
A 17 éves Farkas Kevin idén a juniorok között húzza a gázt, és amíg a Red Bull Rookies Cup-ban a 18. helyen zárt összetettben a világ legerősebb utánpótlás versenysorozatán a megszerzett 16 pontjával, addig a Junior GP mezőnyében az eddigi hat versenyhétvége nem hozott szerencsét a számára, hiszen pont nélkül várja az utolsó megmérettetést. A misanói szezonnyitón semmi sem jött össze – a versenyen el sem tudott indulni –, míg Estorilban a 24. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Következett Barcelona, ahol mindkét futamon célba ért, megszerezve idei legjobb pozícióját, egy 22. helyet. Egyik kedvenc pályáján, Portimaóban az első futamon a 22., míg a másodikon a 23. pozícióban ért célba, majd Jerezben egy 26. és egy 24. hellyel zárt. Az aragóni versenyhétvégén pedig egy hatalmas bukás miatt sem az időmérőn, sem pedig a futamon nem tudott elindulni.
 
 
Eredetileg Valenciában rendezték volna a szezonzárót, ám a hatalmas esőzések, majd az ezt követő áradások miatt előbb halasztottak a szervezők, majd bejelentették, hogy meglehetősen szokatlan időpontban, ezúttal hét közben, azaz november 25–27. között (hétfő, kedd, szerda) a portugáliai Estorilban rendezik meg. Kevin az idei első estorili viadalon a 28. rajthelyről indulva a 24. helyen végzett, így fő célja, hogy ezt az eredményt felülmúlja, másrészt megragadva az utolsó esélyét megszerezze első pontját a sorozatban.
 
 
„Mindent alárendeltem annak a két verseny közötti időszakban, hogy sikerüljön úgy felkészülnöm, hogy meglegyen a várva várt pontszerzés. Rengeteget edzettem Talmácsi Gáborral, aki mentálisan is igyekezett segíteni, átbeszéltünk mindent, ami hozzájárulhatott ahhoz, hogy ennyire félrement az idényem. Megvannak az ötleteink arra, min kell változtatnom ahhoz, hogy végre olyan eredményt érjek el, amit elvárok magamtól. Sajátos helyzetben indulunk a szezonzáróra, hiszen Valenciát természeti csapás érte. Minden olyan családnak részvétemet szeretném kifejezni, akik elveszítették hozzátartozójukat a szörnyű árvízben. Nagyon várom a futamokat, úgy érzem, fejlődtem sok mindenben. Sokkal gördülékenyebb hétvégére számítok, amelyben benne van az előrelépés lehetősége is – fogalmazott a HMA versenyzője.
 
A Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti.
 
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: DASTMEDIA
/ 274 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.