A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. június 17., hétfő
Hírek
/ 136 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.05.24, 10:17:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.24, 10:17:00

Cimkék:

Az előttünk álló hétvégén folytatódik a CIV MiniMoto bajnokság, ezúttal az olaszországi Kartodromo Happy Valley-n, Cervia-ban esnek egymásnak a legjobb utánpótláskorú versenyzők. A mezőnyben természetesen ezúttal is ott lesz Kecskés Tamás, akinek a kőkemény ellenfelek mellett egy másik kihívással is meg kell küzdenie.
 
Tomit ezúttal nem kísérik el szülei, aki Bereczki Dávidékkal utazik a soros megmérettetésre. Édesanyja elmondása szerint ez egy apró, ám annál lényegesebb kis próbatétel, amely erősíteni fogja Tamás mentális teherbírását:
 
 
„Tomika még csak kilenc esztendős, ám korához mérten nagyon talpraesett, önellátó kisfiú. Természetesen nem lesz egyedül, Bereczki apuka vigyázó szeme végigköveti őt egész hétvégén. Kíváncsi vagyok, hogyan hat majd rá ez a szituáció, hiszen most először alakul úgy, hogy nem vagyunk mellette egy versenyhétvégén. A bajnokság első fordulójában csak egy hajszál hiányzott az eredményes kvalifikációjához, ezért sokat dolgoztunk az elmúlt hetekben. Részt vettünk Ferrara-ban egy gyakorlóversenyen, ahol sikerült dobogóra állni, mellette itthon rengeteget bójáztunk, és igyekeztünk a fiunk mentálisan is minél jobban felkészíteni. Nem lesz egyszerű a feladat, a cerviai pálya nagyon trükkös vonalvezetésű, ráadásul még ismeretlen is Tomi számára. Ennek ellenére nagyon bízunk a fejlődésben!” - összegezte Kecskés Tamás édesanyja, Csanádi Eszter a fiára váró feladatokat.
 
A CIV MiniMoto bajnokság másik magyar indulója Bereczki Dávid, aki Tamáshoz hasonlóan szintén az Sic58 - RXP Junior Teamben húzza a gázt.
 
Forrás: Tóth Krisztián / Háfra Zsolt / Sic58 - RXP Magyarország
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.05.21, 12:24:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.21, 12:24:00

Cimkék:

Elmúlt hétvégén kezdetét vette a 2019-es Magyar-Szlovák közös rendezésű nemzetközi utánpótlás bajnokság. Tavaly három ország közös rendezése alapján zajlott a bajnokság, de idei évben a csehek kiszálltak ebből az összefogásból. A Chrobák Motorsport Egyesület az elmúlt években több bajnoki címeket és dobogós helyezéseket szerzett ebben a bajnokságban, így idén sem maradhatnak ki az egyesület versenyzői a résztvevők közül.

 

 
A nyitó fordulón a bemutatkozás ismét egész jól sikerült. Hat kategóriából ötben érdekelt volt az egyesület a kilenc benevezett versenyzővel.
 
A legkisebbeknél a PW50-es kategóriában három fiatal is képviselte a csapat színeit.

Lukács Tamás élete első versenyhétvégéjének vágott neki, és ennek ellenére a 14 fős mezőnyből már az időmérőkön a nyolcadik helyet sikerült megszereznie. A hétvégén rendezett két versenyen szépen motorozva és nagyot csatázva sikerült neki egy kilencedik és egy nyolcadik helyet szereznie. Ami a csütörtökön betöltött 9. születésnapjára egy szép hétvégi befejezés volt.
 

A kategóriában Kalmár Zalán állt még rajthoz, aki a tavalyi évben már túl esett első versenyhétvégéjén a záró fordulóban. Zalánnak az időmérőkön a hatodik helyet sikerült megcsípnie, ami szép fejlődést jelent a tavalyi első futamához képest. Az időmérők után mindkét versenyen az ötödik helyért küzdött, többször cserélgették pozíciójukat versenytársával, ám a végén egyik futamban sem sikerült megtartani a jobbik helyezést, így mindkétszer a hatodik helyen intette le a kockás zászló.
 

A csapat rangidőse a PW50 kategóriában Dézsi Péter. Peti már az időmérőkön megmutatta, hogy komolyan gondolja az évet és néhány tizedes lemaradással sikerült neki a negyedik helyre kvalifikálnia. Bíztunk egy dobogós helyezésben, azonban a versenyeken a többiek technikai előnyét képtelenség volt ledolgozni, így mindkétszer a negyedik helyen is fejezte be a versenyt.
 
 
Következő kategória a MiniGP O (Ohvale) és a MiniGP Open összevont versenye volt. Ohvale motorjával csapatunkból Bagdány Máté vág neki a szezonban a bajnoki cím megszerzéséért. Máténak ezen a hétvégén jutott a technikai sport szépségéből, ugyanis pénteken a szabadedzéseken megállt a motorja. Rövid vizsgálódás után kiderült, hogy komoly a probléma, így hazautaztak. Édesapja a szombati napon csodát tett és vasárnap reggel ismét a pályára gurulhatott Máté. Ugyan a szabadedzéseket és időmérőket kihagyta, ám a zsűri döntése alapján az utolsó helyről elrajtolhatott. Az összevont futamban ez azt jelentette, hogy mindkét kategória versenyzői mögé lett sorolva. Máté azonban mindkétszer egy szép rajttal kezdte a versenyt és végül első futamban sikerült a harmadik, míg a második futamban a második helyig feltornáznia magát.
 

Az összevont futamban Czepó Donát volt, aki az Open kategóriában indult a csapat színeiben. Donát a hétvégén folyamatosan gyorsult és végre kezdi visszanyerni lendületét a három héttel ezelőtti óriási bukása után, végül mindkét versenyben sikerült neki a kategóriája második helyét megszerezni.
 
 
Következett a Pit Bike Junior kategória, ahol a tavalyi PW50-es bajnok, Kolarovszki Mór vágott neki a csapatból ennek a hétvégének. Mór idei fő kategóriája az NSF100-as motorral zajlik és a Német ADAC bajnokságban igyekszik szépen helyt állni, de a magyar bajnokságot sem hagyja ki ha teheti. Itt most az időmérőkön a harmadik helyet sikerült megszereznie, azonban a versenyeken az első helyet vette célba. Első futamon első helyért szóló csatában a vége előtt egy körrel vetélytársa megpróbálta megelőzni, ám összeakadtak, mindketten elestek. Piros zászlóval leintették a versenyt és így végül az utolsó teljesített kör alapján az első helyet szerezte meg. Második versenyen nagyobb előnyre sikerült szert tennie már az első két körben, amit meg is őrzött a végéig, így az egy sokkal simább győzelemre sikerült végül.
 
 
A legnagyobb kategóriában a Pit Bike Minimotard kategóriában szintén három versenyző indult az egyesületből. Hernádi Barnabás első versenyszezonját teljesítve folyamatosan új pályákkal találkozva szorosan ugyan, de második helyre kvalifikálta magát. Az első versenyen azonban sajnos a rajtnál bemozdult és az időbüntetést megkapva sajnos a hatodik helyre sorolódott vissza. A második versenyen azonban nagyot csatázva a negyedik helyen intették le.
 

Nagy Attila idén már a felnőtt bajnokság SSP300-as kategóriájában versenyez, ám szülinapját ünnepelni a barátok közé jött, és PitBike edző motorjával elindult a versenyen is. Vasárnap töltötte 13. születésnapját, azonban a technika nem jutalmazta ezt ezen a hétvégén. A motorja már a pénteki napon elromlott, javíthatatlan állapotba került. Versenytársa, Barnabás felajánlotta a második számú motorját, ami egy jóval gyengébb motor a kategóriában versenyzőknél. Attila motorozni szeretett volna, így azzal folytatta a hétvégét. Szombati napon ismét egy technikai hiba miatt nagyot esett. A motor azonban javítható maradt és így is rajthoz állt a futamokon. Attila az első versenyen negyedik, a másodikon pedig ötödik helyen hozta be a kölcsön motort.
 

Vincze Martin indult még a csapatból ebben a kategóriában, azonban idei évben neki is a Német ADAC sorozat a fő száma NSF100-as motorjával. Ez a hétvége is mozgalmasan telt Martinnak, hiszen pénteken Szlovákiában edzett néhány órát a CRF150-es motorjával. Péntek délután azonban útnak indultak Schlüsselfeldbe egy közös ADAC-s edzésre. Ezt ott letudta, gyorsan megtanulva a pályát a leggyorsabbak közé tartozott és indultak is vissza a szlovákiai helyszínre. Zsűri engedéllyel a szombati napot kihagyva az utolsó helyről nekivághatott a vasárnapi versenyeknek. Mindkét versenyen a rajtok után pillanatokon belül a második helyen motorozott és végül mindkétszer ott is fejezte be a versenyt.
 
 
Chrobák János:
Túl vagyunk már négy különböző bajnokság nyitó fordulóján, mindegyiknek szépen teljesítettek a versenyzők, így panaszra semmi okom. Ezen a hétvégén is szinte minden kategóriában dobogón voltunk, ami nagyon szép teljesítmény, büszke vagyok a srácokra. Két hét múlva ismét két helyszínen versenyezik a csapat, mikor is az ötödik megcélzott bajnokságunk nyitó fordulóján is túlesünk. Bízom benne, hogy hasonló eredményekről számolhatunk majd be, de aki élőben lenne kíváncsi, azt szeretettel várjuk az Euro ringen a MAMI Kupa második fordulóján Június első hétvégéjén.
 

 

Zólyomi Andrea | 2019.05.21, 12:19:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.21, 12:19:00

Cimkék:

Ragyogóan kezdte meg idei szereplését a Forty Racing utánpótlás versenyzője, Varga Tibi, aki a spanyol utánpótlás bajnokság Moto5-ös kategóriájában állt rajthoz Cartagenában. A fiatal tehetség valóra váltotta mentora, a korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnok Györfi Alen elképzelését, és mindkét futamon a legjobb tízben végzett.
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen ezúttal nem versenyzőként, hanem csapatvezetőként utazott el Spanyolországba, hogy a gárda fiatal tehetségének, Varga Tibinek segíthessen a minél jobb szereplés elérésében. Tibi idén a spanyol utánpótlás bajnokságban áll rajthoz, mégpedig a Moto5-ös kategóriában. Egyértelmű céljuk az volt, hogy a tehetséges fiatal motoros ebben a rendkívül erős mezőnyben a lehető legjobban szerepeljen, és kerüljön be a pontszerzők, sőt, akár a legjobb tíz közé.
 
 
Nos, ami a célokat illeti, Tibi mindenben kihozta a maximumot, köszönhetően például annak, hogy Györfi Alen telemetria segítségével rátalált a motor ideális beállítására, aminek köszönhetően a fiatal versenyző végig az 5-8. helyen állt a köridőket tekintve. Az időmérőkön sajnos előbb a tapadás hiánya, majd utána egy ütközés miatt nem tudta Tibi kihozni a maximumot a motorjából, ám így is megszerezte a 12. rajtpozíciót- A futamokon aztán bizonyította, hogy ott a helye a középmezőny elején, és előbb a 8., majd utána a 10. helyen végezve két TOP 10-es eredménnyel hagyta el Cartagenát.
 
 
Varga Tibi motorversenyző:  Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, és bebizonyosodott, a kemény munkának meglesz az eredménye. Sokat fejlődtem az elmúlt időszakban, köszönhetően a csapatnak. Sajnálom az időmérőt, mert sokkal előrébb is végezhettem volna, de igazából nincs okom panaszra. Köszönöm a segítséget Győrfi Alennek, Bán Robinak, Györffy Álmosnak, valamint a családomnak és Kovács Ferinek a támogatást!”
 
Györfi Alen csapatvezető: „Sokat gyakoroltunk Tibivel és nagyon örülök, hogy ennyire jól motorozott a hétvégén. Az egyetlen negatív dolog, hogy azzal az ütközéssel elrontották az időmérőt számunkra. Látva azt, hogy Tibit a gyors körében feltartották és még így is mindkétszer befért a legjobb tíz közé, nagyon bíztató a jövőre nézve. Büszke vagyok rá, és tovább dolgozunk együtt a fejlődésért!”

A H-Moto Team másik ifjú tehetsége, a Supersport 300-ban induló Kakuszi Ádám szintén kettős pontszerzéssel debütált a lausitzringi szezonnyitón

Zólyomi Andrea | 2019.05.21, 12:15:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.21, 12:15:00

Cimkék:

A H-Moto Team két ifjú tehetsége a németországi Lausitzringen kezdte meg a szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint a Suzuki Cup sorozatában áll rajthoz, ahol a pole pozíció megszerzését követően mindkét futamon a harmadik helyen zárt. Csapattársa, a 16 éves Kakuszi Ádám a Supersport 300 kategóriában dupla pontszerzéssel mutatkozott be a német bajnokságban.
 
 
Eljött a várva várt pillanat: a múlt hétvégén Lausitzringen elkezdődött az IDM bajnoki sorozat, ahol ezúttal már két versenyzővel van ott a rajtrácson a H-Moto Team. Kovács Bálint remekelt az edzéseken, ugyanis megnyerte mindkét időmérőt, így a pole pozícióból várhatta a rajtot. Noha mindkét futamon végig ott volt a legszűkebb élmezőnyben, győznie nem sikerült, ám a két harmadik helyével egyáltalán nem kell szégyenkeznie, főleg annak ismeretében, hogy tavaly az idény legrosszabb versenyhétvégéjét hagyta ezen a helyszínen maga mögött.
 
 
„Úgy érzem, főleg a tavalyi nullázást követően, hogy eredmény szempontjából nem zártam sikertelen hétvégét, hiszen az alapcélomat, hogy mindkétszer dobogóra álljak Lausitzringen, azt teljesítettem. A szabadedzéseken többféle beállítást is kipróbáltunk, és végül annyira beletaláltunk, hogy mindkét időmérőn első lettem, azaz pole pozícióból indulhattam a futamokon. A szombati futamon nem volt szerencsém, hiszen a verseny felétől váltókar nélkül mentem, ráadásul emiatt a vállam is bedurrant, így a bal kanyarokat alig tudtam bevenni. Ennek ellenére harmadik lettem, akárcsak vasárnap egy teljesen zökkenőmentes futamon. Egy biztos, ha harcban akarok lenni a bajnoki címért rengeteget kell még dolgozni, és úgy vélem, a beállítások mellett a kanyartechnikámon kell legfőképpen javítanom” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Csapattársa, a hungaroringi magyar bajnoki futamon második hellyel indító Kakuszi Ádám szintén rajthoz állt Lausitzringen a Supersport 300 kategóriában, és a nagy létszámú, erős mezőnyben végül abszolút nem vallott szégyent. A 16 éves motoros edzésről edzésre gyorsult, az időmérőn a 15. rajtpozíciót szerezte meg, míg a versenyeket előrébb lépve mindkétszer a 13. helyen zárt, azaz 6 bajnoki ponttal nyitott pályafutása első IDM-es versenyhétvégéjén.
 
 
„Boldogan zártam a hétvégét, ugyanis valamennyi kitűzött célomat sikerült elérnem. Mindkét futamon a 13. lettem, azaz pontszerzőként zártam, sőt, a vasárnapi futamon hatalmasakat csatáztam, ami csak segíti a fejlődésemet. Noha a szabadedzéseken az volt a fő cél, hogy ismerkedjek a pályával, a második tréningen máris három másodpercet sikerült gyorsulnom, míg az időmérőn erre is sikerült még két másodpercet rátennem. A futamokon stabilan motoroztam, és nagy örömömre további egy másodpercet javítottam a legjobb köridőmön. Elégedett vagyok a teljesítményemmel, de pontosan tudom, rengeteget kell még ahhoz fejlődnöm, hogy előrébb tudjak lépni a középmezőnyben” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
 
fotó: IDM, JK Sportsfoto

Zólyomi Andrea | 2019.05.20, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.20, 09:24:00

Cimkék:

Megérkezett Magyarországra az OHVALE márka, azaz a gyermek versenymotorok innovációja és nem kell sokat várni, hogy elinduljon a saját utánpótlás-versenysorozata is!
 
Az OHVALE GP-O ötlet Valerio Da Lio fejéből pattant ki, aki a két kerékűek világában igazán tapasztalt szakember és a legnagyobb gyártókkal dolgozott együtt éveken keresztül a MotoGP csapatoknál! Így született meg egy 100%-ig sportos tulajdonságokkal rendelkező motor, ami érzelmeket vált ki, igazi pilótának érzi magát rajta az ember, könnyen vezethető és olyan élményt biztosít, amit csak a valódi versenyzők élhetnek át.
 
 
 
Az egyik legfontosabb szempont az volt a motor megtervezésénél és kialakításánál, hogy könnyen elérhető legyen és beférjen egy ötajtós autóba. Emellett viszont olyan extrém motorozást tesz lehetővé, mint egy valódi versenymotor, de csökkentett költségekkel.
Az OHVALE GP-0 4 verzióban érhető el és kiváló motor a fiatalok, az idősebbek és a kevésbé tapasztaltabbak, vagy akár a két kereket kedvelő nők számára is!
 
A márka hamar elterjedt a világ minden pontján és már a legnagyobb MotoGP-s sztárok is OHVALE motorokkal készülnek két verseny között. Nem hiába, az elmondásuk alapján Az OHVALE GP-0-val sikerült átvinni a supersport motorozás élményét Misano-ból egy gokartpályára.
 
Szerencsére már Magyarországon is elérhetőek az OHVALE GP-O modellek a SEM Group Kft. jóvoltából. Aki pedig már idén szeretné kipróbálni a motort és önmagát, szervezett körülmények között, annak egy jó hírrel szolgálhatunk, ugyanis idén elindul Magyarországon az OHVALE kupasorozat.
 
A világhírű márka utánpótlás-versenysorozatában valóban az ügyesség fog számítani: a pilóták 110cc, 160cc, 190cc és FUN (amatőr/felnőtt) kategóriában, ugyanolyan OHVALE motorokon mérhetik össze tudásukat. 
 
A tét óriási, a 160 cc és 190 cc kategóriában a bajnokság nyertesei a Sport & Events Academy, a Next Generation Hungary SE és a Bester Capital Dubai Junior Team jóvoltából részt vehetnek a 2020. évi teljes Ohvale olasz bajnokságban, és a 2020. évi Ohvale Európa-bajnokságon a Bester Capital Dubai Junior Team színeiben!
 
A jelentkezés megkezdődött, június 15-ig pedig kedvezménnyel lehet jelezni a részvételi szándékot! További részletek megtalálhatók a www.ohvale.hu oldalon.
 
/ 136 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.