A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. augusztus 08., hétfő
Hírek
/ 220 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.07.28, 11:35:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.28, 11:35:00

Cimkék:

A lehető legjobban alakul Hertlik Donoven első szezonja az enduro szakágban, hiszen a korábbi többszörös magyar bajnok endurocrosszos a legutóbbi bajnoki fordulóban, Varsányban ismét felszáguldott a dobogóra. És ami még ennél is lényegesebb: debütáló évében az összetett pontverseny második helyén áll, ami a Korda Racing motorosának minden álmát felülmúlja.
 
 
 
Noha nem indul túl szerencsésen Hertlik Donoven idei szezonja, azért az ő esete is tökéletesen bizonyítja a mondás igazát, miszerint a Jóisten minden esetben döntetlenre játszik. Ugyanis a Korda Racing korábbi háromszoros magyar bajnok endurocrosszosa mihelyt szakított Miss Balszerencsével, elkezdtek jönni az eredmények, ráadásul új szakágban, az enduróban is már a legszűkebb élmezőny tagjává nőtte ki magát.Fokozatosan tanulja a sportágat a debütáló évében, és az idei két negyedik helye után egészen parádés versenyzéssel újra felállhatott a dobogóra Varsányban – idén már harmadik alkalommal –, és a mostani harmadik helye után összetettben feljött a második pozícióba, amit vélhetően képes lesz megtartani az október 29-30-i szezonzárón Nagytarcsán.
 
 
Nagy nyári hőségben került sor Varsányban a következő enduro bajnoki versenyhétvégére. A kedvezőtlen időjárás miatt nagyon nehezen tudtam felkészülni a majd egyhónapos szünetben, de bíztam magamban. A pálya nagyon tetszett, és már ekkor éreztem, ha bevállalósabb leszek néhány helyen, akkor nem marad el az újabb jó eredmény. Az első nap hatalmas hőségben motoroztunk, de körről körre javítottam az időmön, és ez a stabilitás a harmadik helyet eredményezte számomra. A délutáni vihar sokat javított a pálya minőségén, így vasárnap sokkal jobb körülmények vártak minket. Egy kicsit túlvállaltam magam, estem egy nagyot, de felálltam és ismételten sikerült a harmadik helyet megszereznem. Kifejezetten jó úton haladok az enduróban is, és a bajnokság vége előtt egy fordulóval összetettben a második helyen állok. Mivel előrébb már nem léphetek, így egy feladatom lesz Nagytarcsán, megtartani ezt az előkelő helyet összetettben. Már most úgy érzem, remek évet zártam új szakágamban, amire a továbbiakban bátran építhetek!  – állította Donoven.
 
 
A Korda Racing csapattulajdonosa úgy véli, ha egy kicsit szerencsésebb év elején Donoven, akkor már a debütáló évében az utolsó méterekig harcolhatna az enduro magyar bajnoki címéért.
 
 
„Mindig tudtam, éreztem, ha egyszer véget ér Donoven balszerencséje, akkor remek eredményekre lehet képes. Mert onnantól kezdve egyre-másra szállította a remek eredményeket, és újoncként elmondhatja magáról, hogy összetett másodikként zár a bajnokságban. Nagy jövő előtt áll ebben a szakágban is, ugyanakkor endurocrossban is ott van a legjobbak között” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.
 
 
Szöveg: Korda Racing Kommunikáció
Fotó: Korda Racing Kommunikáció/Balaska Márk és Maruzs Dominik 

Zólyomi Andrea | 2022.07.27, 09:12:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.27, 09:12:00

Cimkék:

A gazdasági válság hatásait értelemszerűen a sportvilág is megszenvedi, nem kivétel ez alól a hazai tereprali motoros szakága sem. A MAMS új szakági vezetését a lehető legnehezebb pillanatban átvevő Horváth Lajos „Laller” azonban változást ígért, és a sportvezető pilóta tartotta is magát a korábban megfogalmazott célokhoz.
 
 
A Horváth Lajos csapatát már hosszú évek óta támogató, professzionális nyomdai szolgáltatásokkal foglalkozó és a hazai piacon jól csengő nevű COPYGURU a motoros szakág segítségére sietett. A megállapodás értelmében a cég a szezon hátralévő részéig kiemelt támogatóként, a sorozat névadó szponzoraként lesz jelen:
 
„Évek óta jelen vagyunk a terepraliban, hiszen partnerségben állunk Magyarország egyik legnagyobb off-road csapatával, a Laller Racing Dakar Teammel. Az évek során több rendkívül nívós versenyen, többek között a Dakar Rally-n is támogattuk Horváth Lajos istállóját, és nem csupán remek munkakapcsolat, de barátság is kialakult a felek között. Mikor Lajos vezető pozícióba került a szakágban, felvetette nekünk egy együttműködés vízióját, mi pedig több kör egyeztetés után szívesen vállaltuk, hogy belevágunk, és szponzorálni fogjuk a MAMS tereprali motoros sorozatát. Bízunk benne, hogy a COPYGURU patronálásával segítünk a szakágnak, és a kialakult gazdasági helyzet ellenére is színvonalas és izgalmas szezont futhatnak a versenyzők.” - nyilatkozta Holló Ákos cégvezető/résztulajdonos a COPYGURU képviseletében.
 
 
A névadó támogató érkezésével Horváth Lajos elmondása szerint sikerült szintet lépni, a szakágvezető bízik benne, hogy a COPYGURU példáját követve más cégek/vállalatok is meglátják majd a tereprali népszerűségében rejlő lehetőségeket:
„Sok munkánk van abban, hogy eljutottunk ide, de annál nagyobb büszkeségként éljük meg, hogy egy ilyen komoly cég, mint a COPYGURU a csapatunk mellett immáron a teljes kupasorozathoz is a támogatását adja. Kinevezésemkor az egyik legfontosabb célként az új szponzorok sportágba történő bevonását neveztem meg, és bízom benne, hogy ez még csak a kezdet. Magyarországon óriási hagyománya van az off-road motorozásnak, amely egyúttal kiaknázatlan piac is a véleményem szerint. A tereprali motorozás nagyon látványos cirkusz, ami tömegeket képes megmozgatni, remélem, ezt hamarosan még többen észreveszik majd. Mi a szakági tanáccsal továbbra is megteszünk ezért minden tőlünk telhetőt!” - mondta el Horváth Lajos.
 
A COPYGURU Tereprali Kupasorozat motorosait legközelebb a HunGarian Baja világkupafutamon, augusztus 5-től Várpalota térségében láthatjuk majd a pályán.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 

A Takarékbank Gyorsasági OB + Kupa harmadik fordulójának a Slovakiaring adott otthont, ahol az NTR színeiben összesen öt pilóta mérette meg magát a különböző kategóriákban.

Zólyomi Andrea | 2022.07.27, 09:09:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.27, 09:09:00

Cimkék:

Ádám Róbert (Open 600) pozitív érzésekkel zárta a bajnokság harmadik fordulóját. Róbert annak ellenére kihozta magából a maximumot, hogy nem érezte magát csúcsformában. A kvalifikáción a 8. helyet sikerült megkaparintania, 2 másodpercet javítva a két héttel ezelőtti köridejéhez képest. A versenyen elég szoros csaták alakultak ki a mezőny közepén, hiszen hét pilóta volt egy másodpercen belül. A pilóta a rajtnál veszített két pozíciót, de néhány kört követően már a hetedik helyen motorozott. A 35 fokos hőségben egy igazán kimerítő futamot teljesített, ugyanakkor megnyugtató számára, hogy biztos helye van a TOP10-ben, továbbá hogy ismét előrelépés történ a köridők terén. Célja folytatni ezt a remek tendenciát és csatlakozni az élmenőkhöz.
 

Kecskés Bence (Open 600) motorjának futóművét a verseny előtt fel kellett újítani, és az idő szűkössége miatt előzetes tesztre nem volt lehetőség. Ez volt a kisebb probléma, az viszont alaposan megnehezítette dolgokat, hogy a futómű beállításáért felelős szakember nem jött el a Slovakiaringre. A versenyző így magára maradt, de ennek ellenére is hatalmasat ment a kvalifikáción, és a második helyről kezdhette meg a futamot. Itt sikerült egy jó rajtot vennie, és nyomás alá helyeznie a vezető pozícióban lévő ellenfelét. Azonban a technika ördöge a legrosszabbkor szólt közbe, az első fék egyszer csak megadta magát. Bence próbált a hátsót használva versenyben maradni, ám végül visszacsúszott a 4. helyre. A fiatal srác kissé csalódottnak tűnt a verseny után, hiszen egyértelmű győzelemi esélyekkel érkezett Szlovákiába.
 
 
Ernszt Norbert (Stock 600) felkészülten várta a fordulót, hiszen az elmúlt hetekben sokat edzett a csapattársaival, Maxwell Tóthnak köszönhetően pedig a futómű áthangolásával komfortosabbá tette a motorját. Legutóbb nem volt megelégedve a köridejével és az elért helyezésével sem, ezúttal sokkal többet várt magától. Mivel egy olyan motorral versenyzik, ami közelebb áll a szériagépekhez, ezért neki nagyobb kihívás tartani a tempót az élmenőkkel. A futam alatt többször is sikerült 2:17-es időket futni, ezzel két másodpercet javított a korábbi legjobbjához képest, végül a 15. helyen intette le a kockás zászló.
 
 
Borsándi Botondot ( SSP 300) az egész versenynapon végigkísérte egy műszaki hiba, amelynek következtében folyamatosan küzdött a technikával. Ennek ellenére a pályán jól érezte magát, a tapadása kiváló volt, és a nagy forróság sem viselte meg. Botond elmondása szerint a problémáktól eltekintve is eredményes napot zárt, mivel öt másodpercet gyorsult az eddigi legjobb idejéhez képest.
 

Kun Csaba (SSP 300) nagyon jól érezte magát a Szlovákiaringen, a 600-as motorok között is jól állta a sarat. Ez a futama a bajnokságba nem számít bele, de Csaba véleménye szerint ez így is egy remek tesztlehetőség volt. Az előzetesen kitűzött 2:25-ös köridőt végül az abroncsok elmelegedése miatt nem sikerült abszolválni a versenyzőnek, de így is pozitív élményekkel zárta a szlovák fordulót.
 
 
fotók: Vrumm Klikk

TAKARÉKBANK Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa III. Forduló, Slovakiaring 2022.07.21

Zólyomi Andrea | 2022.07.26, 09:25:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.27, 14:37:00

Cimkék:

A MAMS Gyorsasági szakága által kiírt TAKARÉKBANK Magyar Bajnokság harmadik fordulóján újra 4 futamban állhattak rajthoz a sportolók. Open 600 és Open 1000 hivatalos magyar bajnoki fordulók mellett két Tehetségkutató betétfutamba is nevezhettek az amatőr versenyzők is! Az open kategóriák rajtrácsán gyakorlatilag szinte minden élvonalbeli, nemzetközi bajnokságokban is induló
versenyzőnk megjelent, ami óriási elismerés és büszkeség a Magyar Bajnokság szervezőinek. Az élmezőnyben végzett magyar versenyzők időeredményeikkel ismét maguk mögé utasították volna a nemzetközi top versenyzőket is, rendkívül büszkék vagyunk legjobbjainkra!


A TAKARÉKBANK támogatásával megrendezett bajnokság mezőnye az idei évre rengeteg fiatal tehetséggel bővült, akik szenzációs új energiákat hoztak a rajtrácsra. Aki végignézett az indulók névsorán, olyan versenyzők neveit olvashatta, akik garanciát jelentettek a körrekodokra. A Northern Talent Cup versenyeiről érkezett Varga Tibi, az olasz bajnokságban edződött Kecskés Bence, a FIM 24 órás világbajnokságon szereplő Kovács Bálint, az egyik leggyorsabb magyar motorversenyző Molnár Geri, a 2021-es magyar bajnok Gyutai Adrián vagy a nagy visszatérő, többszörös magyar bajnok, Chrobák János mellett az 1000-es kategóriában, új belépőként rajthoz állt Győrfi Alen, Alpok-Adria és Európa Bajnok is! Micsoda versenyzők! Óriási büszkeség számunkra, hogy leggyorsabbjaink nemzetközi szereplésük mellett is megtisztelték rajthoz-állásukkal a magyar bajnokságot.

 

 

A rendkívül meleg időjárás miatt rengeteg technikai nehézséggel küzdöttek a versenyzők. A 600-as futamon Molnár Geri ismét, zsinórban harmadszor ért elsőként a célba! Az egész élmezőny konstans 2.09-es köröket futott, ami nagyon erős színvonalat jelent a 600-as motorokkal! A verseny legjobb körét Varga Tibi futotta meg, 2:08:947 ezreddel! A versenyek szorosságáról a legtöbbet az
árul el, ha megnézzük Molnár Geri 2:08:948-as idejét, a két pilóta top ideje között csupán egy ezred volt a különbség! Chrobak János 3. helyen ért célba. Jani a nagyobb köbcentis Triumphot sújtó plusz súly hátrány mellett is rendkívüli tempót diktált a fiatalok között! Le a kalappal az eredménye előtt! Kecskés Bence technikai problémákkal küzdött, de így is behozta a yamahát a 4. helyre.
Az 1000-ek között Gyutai Adrián és Kovács Bálint csatájára lehetett számítani, mivel ezen a futamon a két leggyorsabb pilóta egy "istálóba" került, mindketten az MW Performance ducatijával indulhattak a versenyen. Bálint igencsak hamar megszokta az új, olasz motort és tőle megszokott stabil versenyzéssel megnyerte a futamot! Adrián hiába futotta meg a verseny legjobb körét, a
2.05:916-os "best time" ellenére, technikai problémákkal küzdve, visszaszorult most a második helyre. Györfi Alen a közel gyári suzuki edzőmotorját behozza a 3. helyre, míg a bajnokság külföldi indulója, Senekovic Ales kaparintja meg a 4 pozíciót!


A Magyar Kupa mezőnyében is egyre jobban kiélesednek a küzdelmek. A 600-as kategória végeredménye ismét egy új győztest, Vakán Leventét üdvözli! Kerényi Ádám és ifj. Lengyel Ákos áll még a dobogóra. Az ezresek között Majsa Gergő ugyan dominál és nyer, de itt is egy új dobogóst köszönthetünk szorosan a "bajnok" mögött, hiszen Ashly Jones az eddigi futamok balszerencséi után, most nagyon szép versenyzéssel, a második helyre hozza a kawasakit. Szarka Gábor végez a Magyar Kupa 1000-es kategóriájának 3. helyén.


A versenyzők köridejei, a sportolói magatartás, példaértékű volt! Óriási dicséret illeti a nevezőket!


Nagyon szép eredmények születtek a Slovakiaringen! A bajnokság harmadik fordulója egyértelműen bebizonyította, hogy a TAKARÉKBANK és a MAMS Gyorsasági Szakágának együttműködése egy új szintre emelte a magyar bajnokságot. A szakág ismét nagyon komoly nevezőszámmal büszkélkedhet. Több, mint 145 motorversenyző állt a rajtrácson 21-én a Slovakiaringen!

 

 

díjakat Sebestyén Péter, a 600-as gyorsasági motoros világbajnokság magyar résztvevője és a MAMS Gyorsasági Szakágának képviseletében Kelemen Krisztián, gyorsasági szakági tanács tag adta át, ami külön megtiszteltetés volt mind a szervezők, mind a díjazottak számára! Köszönjük!


Végeredmények:


Magyar Bajnokság Open 1000
1. Hely - Kovács Bálint
2. Hely - Gyutai Adrián
3. Hely - Győrfi Alen


Magyar Kupa Open 1000
1. Hely - Majsa Gergely
2. Hely - Ashley Jones
3. Hely - Szarka Gábor


Magyar Bajnokság Open 600
1. Hely - Molnár Gergő
2. Hely - Varga Tibor
3. Hely - Chrobák János


Magyar Kupa Open 600
1. Hely - Vakán Levente
2. Hely - Kerényi Ádám
3. Hely - Ifj. Lengyel Ákos


Valamennyi eredménylista letölthető a palyamotorozas.hu oldal letöltések menüpontja alatt:
https://palyamotorozas.hu/letoltesek/


A beszámolóban szereplő fényképekért köszönet illeti Izsó Krisztiánt!


További fényképeket találhattok Nagy Gábor, illetve a Vrumm Klikk oldalain!


Az esemény létrejöttét A TAKARÉKBANK támogatása, MAMS Gyorsasági Szakága, valamint a palyamotorozas.hu szervezése biztosította!


#fim #hungary #motorversenyző #mamsgyorsasági #MAMS #hajramagyarok #palyamotorozas
#takarekbank #MotoGP

 

 

 

 

 

A H-Moto Team 20 éves versenyzője a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa III. fordulójában, a Slovakiaringen, Open 1000-es kategóriában szerezte meg az első helyet.

Zólyomi Andrea | 2022.07.25, 10:01:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.25, 10:01:00

Cimkék:

Lassan szinte mindegy lesz, milyen motorra kell felülnie Kovács Bálintnak: a fiatal versenyző bármilyen márkán versenyképesnek bizonyul az ezres kategóriában. Nyert már nemzetközi bajnokságot egy Suzuki nyergében (IDM Suzuki Cup), volt már vb-5. egy Yamahával (Endurance-világbajnokság, Spa), míg most egy Ducatira felülve győzött a legutóbbi magyar bajnokin. A H-Moto Team ifjú pilótája – aki egy ideje a HUMDA Academy támogatott versenyzője – ugyanis a világbajnoki szereplés mellett (EWC) szerződést kötött 2022-re az MW Performance gárdájával, amely a hazai bajnokság mellett az Alpok Adria Bajnokság futamaira biztosít számára egy Ducatit.
 
 
Bálint abszolút nem jött zavarba az újabb váltás miatt, és a debütáló versenye előtt a Pannóniaringen és a Slovakiaringen is tesztelte új motorját.
 
 
„Igencsak eredményes gyakorlásokat teljesítettem mindkét pályán, hiszen ha nem is azonnal, de a tesztnapok második felére már versenyképes köridőkre voltam képes a Ducatival. Sikerült megtalálnunk a motor optimális beállításait, és én is hamar hozzászoktam az új versenygépemhez. Már ekkor megtapasztaltam, milyen remek munka folyik a csapatnál” – állította a tesztek után Bálint.
Aztán a sikeres főpróbákat egy még sikeresebb premier követett – immár versenykörülmények között. A H-Moto Team 20 éves versenyzője a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa III. fordulójában, a Slovakiaringen, Open 1000-es kategóriában, első helyezést ért el.
 
 
„Nagyon jó erőfelmérő volt ez a verseny, hiszen rövidebb távon rendezik a futamot, és igazi versenykörülmények között mutathattam meg, milyen párost alkotok a Ducatival. A közel hatvan fokos aszfalton igazán jó köridőkre voltam képes a viadalon, és ahogy megnéztem az ugyanitt rendezett Alpok Adria élmezőnyének eredményeit, már most sikerült ugyanazokat elérnem a Slovakiaringen. Mindezt annak ellenére, hogy még az út elején járunk. A célom, hogy tovább fejlődjek, éppen ezért újabb tesztek következnek a magyar bajnokság és az Alpok Adria újabb versenyei előtt” – fogalmazott Bálint.
 
 
szöveg: H-Moto Team
fotó: Izsó Krisztián
/ 220 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.