A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. november 21., csütörtök
Hírek
/ 151 oldal

A Raid of the Champions főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elárulta, idén ki kellett hagynia a pályák közül a Nyirádi Motorsport Arénát

Zólyomi Andrea | 2019.10.28, 09:07:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.28, 09:07:00

Cimkék:

Újra sorsdöntő viadalra kerül sor a terepraliban november 8-10. között a Nyirádi Motorsport Centrum környékén, hiszen a negyedik alkalommal megrendezendő Raid of the Champions versennyel zárul le az idei Közép-Európa (CEZ) és magyar bajnoki szezon. Noha az eddig megszokott pályákon 2019-ben módosítani kellett, ám ettől még izgalmasabb lesz a 315 kilométer össztávú viadal, melyen ismét megmutathatja magát a sportág utánpótlása.
 
 
November második hétvégéjén, 8-a és 10-e között végleg kiderül, hogy az idei tereprali bajnokságban ki lesz 2019 legjobbja az autósok kategóriáján kívül – Miroslav Zapletal már korábban megszerezte az abszolút első helyet – a kamion, a side by side, a motoros és quados mezőnyben. A verseny főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elmondta, módosítani kellett a pályákat, hiszen ezúttal a Nyirádi Motorsport Aréna salakos pokla kimarad, ám így is izgalmas 315 kilométer vár majd a rajthoz állókra. A rendkívül erős nemzetközi mezőny pénteken kétszer 10 kilométerrel „melegít” majd be a szombati kétszer 55, és kétszer 37 kilométeres szakaszokra, míg a zárónapon, vasárnap háromszor 37 kilométer vár majd a versenyzőkre.
 
 
„Nagyon elégedett vagyok a nevezések eddigi alakulásával, hiszen minden jel arra mutat, hogy rekordmezőny gyűlik össze Nyirádon. Az már biztos, hogy ennyi nemzet versenyzője, mint a mostani Raid of the Champions viadalán, még nem gyűlt össze a verseny történetében, hiszen összesen kilenc ország képviselői – lengyel, német, szlovák, cseh, olasz, san marinói, holland, román és magyar – állnak majd oda a pénteki rajthoz. Ráadásul az olasz rekorder bajnok, aki tízszer nyerte meg eddig hazája összetett bajnokságát, is itt lesz közöttünk” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán, aki hozzátette, a mostani lesz a viadal történetének negyedik versenye: 2010-ben Győrből indulva a HungExpo területén ért célba a mezőny, míg az elmúlt két évben már Nyirád adott otthont a Raid of the Championsnak.
 
 
A főszervező egyébként rengeteget tesz a tereprali utánpótlásának kinevelésében is. Egyrészt a terepmotorozás iránt érdeklődő fiatalok számára teszteket, oktatást szervez – többek között most november 2-án, Királyszentistvánban várja a gyakorolni vágyókat –, hogy azok megismerkedhessenek a sportággal, másrészt UP! néven egy utánpótlás kategóriát hozott létre. Itt a versenyzéssel kacérkodó fiatalok alacsonyabb költségekkel, rövidített távon és egy nappal kevesebb ideig tartó, de mégis a profik által használt pályán, biztonságos keretek között tehetik magukat próbára.
 
 
„Nyirádon idén is megrendezzük az UP! viadalunkat, immár kétnapos verseny keretein belül. Szombaton és vasárnap kétszer 37 kilométert kell majd megtenniük, azaz ugyanazon a pályán mehetnek, ahol a profik. Külön öröm a számomra, hogy a 2019-es viadalon az UP-kategóriákon kívül, azaz a motor, quad és side by side szakág mellett már az úgynevezett Challenge-versenyt is megrendezzük az autósok számára, amely szintén az adott szakág utánpótlását öleli fel” – fogalmazott a főszervező.
 
 
A Raid of the Champions minden tudnivalójáról, eseményéről a viadal hivatalos Facebook oldalán (https://www.facebook.com/raidofthechampions/) olvashatnak.
 
Fotó: Raid of the Champions kommunikáció/Tenk László

Zólyomi Andrea | 2019.10.24, 09:23:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.24, 09:40:00

Cimkék:

Lezárult a 2019-es év CL4 Offroad Motoros iskola Endurocross bajnoksága, amely ismételten Lantos József szervezésével és egyben a Királyválasztó atyjával, Piliscséven került megrendezésre. Rengeteg munkával és előkészülettel az idei évben sikerült - részben megújult - pályát és nyomvonalat biztosítani a megjelentek részére.
 
 
Emlékeim szerint az elmúlt nyolc évben nem volt ehhez fogható pazar időjárás a királyválasztókon, mikor már a reggeli órákban érezhető volt a nap melege és nem dideregve kellett sorban állni a nevezéshez. Nyilván a száraz körülményeknek is meg van a hátulütője, így ez a pálya is elbírt volna a verseny előtt egy kiadós hetes esőzést is akár.
 
A pálya nehézségi szintje feltette az i-re a pontot. Hiába a sok előkészület és lelkiismeretes munka, a csapadék hiánya meghagyta a versenyzők részére a porban fürdés „élményét” és hangulatát, ami egyben óriási kihívás volt, másrészről veszélyesnek is mondható. Ennek tekintetében óriási kitartást és koncentrációt igényelt a pálya, úgymond ejtőzésre lehetőséget nem adva.  
 
A hétvégén rengetegen voltak kíváncsiak a Királyválasztóra, ezért szép számú nézői sereg gyűlt össze a pálya szélén. A kilátogatók nagy örömére szép létszámú 214 főből álló mezőny biztosított izgalmas, eseménydús napot.
 
 
A pálya adottságainak és elhelyezkedésének köszönhetően a magyar versenyzőkön kívül, szlovák motorosok is eljöttek harcba szállni. Meglepetésre szolgált, illetve közülük is kiemelt figyelmet érdemelt a Dakaron dobogós helyezéssel célba érkező Stefan Svitko # 42, aki szintén a királyi koronáért harcolt, de a motorja a beszívott por után úgy gondolta, hogy nem képes tovább haladni, ezért az 5. kör után kiállni kényszerült.
 
Az abszolút elsőségért és dobogós helyezésekért a két órás futamban több esélyes jelölt is volt, köztük az endurocross bajnokság állandó résztvevői és a motocrossból jól ismert Hugyecz Erik # 141, aki az előző évek tapasztalatából fakadóan úgy gondolta ismét megmérkőzik a Királyválasztón, hogy elnyerje az elsőségért járó koronát.  
 
A két órás futamban lehetőség nyílt arra is, hogy a versenyzők párban váltva induljanak, ezért többen is felsorakoztak a rajtba. Ennek tudatában több visszatérő és motocrossból idelátogató versenyző is érkezett, hogy belekóstoljanak az offroad szakág legszélsőségesebb irányvonalába, amely minden akadályt és pályát egybefoglal.
 
 
A pálya széléről láthattuk Lécz Gergelyt # 8, mint visszatérő motocross bajnok, vagy akár ifjabbik Técsi Lászlót # 904 illetve a versenyre párban induló Dinnyés # 13 fivéreket, akiket szoros kapcsolat fűz és szívük húzza vissza az endurocrosshoz.
 
Mint, ahogy az a címben is olvasható a hétvégi verseny az elejétől-végéig kiélezett és felfokozott hangulatban zajlott. Mind a pálya leküzdése, mind az ellenfelekkel való küzdelem a rangos mezőnyben kihívást jelentett mindenki számára és több bajnoki cím sorsa is itt dőlt el.
 
Nem mindenki számára úgy sikerült a verseny, ahogy eltervezte. Egy fiatal tehetség azonban a várakozásokon felül teljesített, Tádics Dániel # 91 nyert az E1-es kategóriában és a dobogó harmadik helyezettje abszolút értékelésben kimagasló eredményt ért el az éllovasokat követve.
 
Az élen Szőke Márk # 95 és Hugyecz Erik # 141 a crossos időket felidézve óriási csatát vívtak egymással az abszolút elsőségért, miután Svitko # 42 nem tudta folytatni a versenyt. Abszolút győztesként Szőke Márk # 95 ért célba Hugyecz Erik # 141 előtt 1.79 másodperccel és Tádics Dánielt # 91 megelőzve.
 
Hiába, a feszített tempó és a kiélezett küzdelem miatt becsúszott 1-2 hiba. A rendező Lantos József # 237 a díjátadó végén úgy határozott, hogy a koronát a folyamatosan gyorsuló és hátrányát ledolgozó Erik # 141 részére adta át arra hivatkozva, hogy a verseny során pálya elhagyás és szalagon kívüli motorozás történt Márk # 95 részéről. Így az időeredményt végig nézve és a látottak alapján Hugyecz Erik # 141 harmadik alkalommal nyerte el 2019-ben a dombok királyának járó koronát. Ettől függetlenül Szőke Márk # 95 E2 –es kategória bajnokaként ünnepelhetett és megtartotta a versenyen elért abszolút elsőségét.
 
 
Ez az év abból is különleges, hogy talán eddig az elmúlt 4-5 évet tekintve nem volt ennyi résztvevője a királyválasztónak, főleg úgy, hogy tudom mennyi „versenyző” társunk távol marad a hazai versenyzéstől és nincs jelen sportág ezen ágában.
 
Dicséretes, hogy az egy órás futamban 117-en vettek részt, köztük licences és licenc nélküli lelkes motorosok is. A futamban, hamar az első helyre feltörő Liszka Roli # 650 közel 4,5 perces előnnyel fejezte be, ezzel bemelegítve a két órás megmérettetésre, ahol párban indult. Rolit # 650 követve Pálinás Zdenko # 260 és Mikita Martin # 633 szoros küzdelemben érkezett a célvonalba.
 
Az ifisták 50 és 65 ccm-es mezőnyében összesen 19-en jöttek el a versenyre, hogy pontokat gyűjtsenek a jobb helyezés érdekében, az élen állók pedig bebiztosítsák bajnoki címűket. Apja nyomdokaiban járó Ifj. Vágó Norbert # 150 megnyerte a versenyt, így főlényesen megszerezte a bajnoki címet az ifi 50 ccm-ben. Szintén apukáját követve Bohuslav Radecek # 144 harmadikként végezve Kovács Brajen Dominik # 103 mögött, elnyerte az év végi második helyezettnek járó díjat.
 
 
65 ccm-es kategóriában Horváth Zsombor # 199 volt a leggyorsabb, de az év végi első helyett Németh Bálintnak # 109 sikerült megtartani, míg Katona Alex # 123 a dobogó legalsó fokára állhat majd fel év végén.
 
 
A legkisebbek után rövid és gyors kevésbé technikás pályán versenyezhettek a 85 ccm-ben indulók. A második körben történt baleset során, ahol a legfiatalabb Ocsovay Richárd # 113-as rajtszámmal esett, lefújták a futamot. Az újra indítást követően már csak 22 percet kellett teljesíteniük, ahol Hateier Botond # 120 jött ki győztesként, Kádár Dominikot # 116 és Lakatos Ábelt # 195 megelőzve.
 
A nagy létszám és a sok újdonsült motoros ellenére balesetmentesen ért véget a nap és nagy gratuláció mindazoknak, akik teljesítették ezt a versenyt.
 
Tiszteletre méltó dolog, hogy motocross és enduro bajnokok illetve dakaron kiemelkedő helyezést elérő versenyzők csatlakoznak és vesznek részt, hogy népszerűsítsék a sportágat. Ez is mutatja a sportág szépségét és sokszínűségét, amelyhez párosul a családias érzést keltő hangulat is a versenyeken.
 
A 2019-es versenyszezon tehát lezárult a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross OB piliscsévi futamával, de jövőre tovább folytatódik a küzdelem a bajnoki címekért! Várunk Titeket a pályán és a pálya mellett egyaránt! Érdemes követni a www.mams.hu oldal-t, ahol az Enduro szakág híreit, valamint a versenynaptárakat is megtaláljátok majd.
 

Zólyomi Andrea | 2019.10.21, 10:26:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.21, 10:26:00

Cimkék:

Györfi Alen számára igencsak jól folytatódott motoros pályafutása az Egyesült Államokban. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ugyanis a Daytonában rendezett versenyhétvégén mind a hosszútávú, mind pedig a sprintviadalon is dobogóra állhatott a közel 30 fős mezőnyben, ráadásul mindkétszer a mezőny végéről kellett elrajtolnia.
 
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen és a menedzsmentje még szeptember elején úgy döntött, kiszáll a Supersport vb-ről, és az Egyesült Államokban fog versenyezni. Az első futamra éppen Daytonában került sor az elmúlt hétvégén, ám arra sem a korábbi Európa-bajnok, se a csapata nem számított, hogy mindez nem lesz egyszerű. Ugyanis a Yamahát kiszállító cég elkevert egy a vámnál szükséges papírt, így a motort csak pénteken késő este vehette át Alen. A szervezők megengedték, hogy mindössze egy edzéssel a háta mögött rajthoz álljon, ám valamennyi futamon a mezőny végéről vághatott neki a viadalnak.
 
 
Ám ez sem hátráltatta abban, hogy mind a hosszútávú, 40 körös, mind pedig a 5 körös sprintversenyeken ne érjen el bravúros eredményeket. Előbb szombaton, az endurance futamon kígyózott át a teljes mezőnyön, és a verseny második leggyorsabb körét teljesítve végül a harmadik helyen végzett a közel 30 fős mezőnyben, ahol többek között olyanok indultak, mint a későbbi győztes olasz Simone Corsi. Vasárnap már két szabadedzést is tudott teljesíteni, így mindkét sprintfutamon megjavította az addigi legjobb köridejét, és amíg az első versenyen épphogy lecsúszott a dobogóról, addig a másodikon éppen Corsit megelőzve lett harmadik, azaz bemutatkozásként rögtön kétszer is a pódiumon ünnepelhetett. A mostani eredmények egyrészt a további versenyekre, illetve a jövő márciusi legendás Daytona 200-ra is jó alapot ad, ráadásul mindhárom futamon Alen volt a legjobb dunlopos motoros.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: Nem titok, volt olyan pillanat, amikor a papírok hiánya miatt azt hittem, nem is tudok majd rajthoz állni. Aztán amikor végre minden rendben volt, akkor megtudtam, hogy szinte edzés nélkül, csak a mezőny végéről rajtolva vághatok majd neki mindhárom futamnak. A márciusi beállításokat a szombati hosszútávú versenyen folyamatosan finomítottuk, és ennek eredményeképpen a leintéskor már a harmadik helyen száguldottam úgy, hogy enyém lett a második legjobb köridő, és ami még ennél is fontosabb, hogy végig konstans köröket tudtam teljesíteni. A mezőny erejét jól mutatja, hogy például rajthoz állt az a Simone Corsi is, aki annak idején a Moto3-ban vb-összetett második volt, és a Moto2-ben is több alkalommal dobogóra állhatott. A vasárnapi sprintversenyek előtt alaposan kihasználtuk a két szabadedzés adta lehetőségeket, így a Yamaha beállításai még jobbak lettek, aminek köszönhetően nemcsak, hogy mindkét viadalon képes voltam megjavítani a korábbi legjobb köridőmet, de az első viadalon negyedikként zártam, míg a második versenyen éppen Corsit megelőzve a harmadik lettem. A remek bemutatkozásomnak hála, mostantól a Dunlop által támogatott versenyzőként folytathatom az amerikai pályafutásomat, és így sokkal nyugodtabban készülhetek a jövő márciusi Daytona 200-ra, ahol a legjobb ötben szeretnék végezni. Külön köszönettel tartozom a csapatomon kívül azoknak a kint élő magyaroknak – Halász Antalnak, Horváth Gábornak, Paulik Istvánnak, Szabó Zsoltnak és Nemes Zoltánnak – akik ehhez a lehetőséghez segítséget nyújtottak.”
 
 
fotó: Forty Racing

Zólyomi Andrea | 2019.10.16, 11:09:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.16, 11:09:00

Cimkék:

Október első hétvégéjén a Kakucsring adott otthont a Nemzetközi Utánpótlás Bajnokság záró hétvégéjének. Az időjárás nem volt kegyesnek nevezhető, hiszen a reggeli szabadedzések után szinte minden időmérő és futam vagy esőben zajlott, vagy eső nélkül ugyan, de vizes pályán. Próbáratette a versenyzőket a nem éppen nyárias hőmérséklet és a víz, de ennek ellenére mindenki tisztességgel versenyzett.
 
 
Hat kategóriában versenyeztek a fiatalok, amiből ötben érdekelt is volt a Chrobák Motorsport Egyesület. A legkisebbeknél a PW50-es géposztályban csapatunkból ketten, Kalmár Zalán és Lukács Tamás álltak rajthoz. A két időmérő edzés végén Tomi a hatodik, míg Zalán a hetedik helyről várhatta mindkét futam rajtját. Zalán a bajnokságban a harmadik helyért csatázva érkezett a hétvégére, így neki elegendő pont kellett, hogy azt meg is tartsa. A futamokon sikerült egy pozíciót javítania, így mindkét futamon a hatodik helyen sikerült végeznie. Ezzel 20 pontot szerzett ezen a hétvégén, ami elegendő is volt ahhoz, hogy megtartsa az év végi értékelésben a dobogós helyezését.
 

Tomi mindkét versenyét a hatodik helyről kezdhette. Év végére Tomi is összekovácsolódott motorjával és ennek eredményeképpen az első futamon a negyedik helyig tornázta fel magát, míg a másodikon nagy csatában az ötödik helyet sikerült megszereznie. Tomi ezzel a hajrával az év végi értékelés ötödik helyét szerezte meg.
 
 
Következő kategória a Minimotard géposztály volt, ahol a PitBike 140-160 ccm-es motorokkal versenyeznek. Ebben a kategóriában Czepó Donát, Hernádi Barnabás és Vincze Martin versenyeztek egyesületünkből. A két időmérő végére a pole pozíciót Vincze Martin szerezte meg, második helyet Hernádi Barnabás, míg Czepó Donát a hatodik leggyorsabb kört futotta.
 
 

Első futam érdekesen alakult, hiszen a rajt után a csapat három tagja vezette a versenyt, Martin, Donát és Barnabás sorrendben. Azonban a hatodik kanyarban a vizes pályán Martin motorjának elcsúszott az eleje és a mögötte haladó Donát is elesett a váratlan eséstől. Így Barnabás vette át a vezetést, amit onnantól kezdve magabiztosan meg is tartott és megnyerte a futamot. Martin és Donát mindketten felálltak és tovább folytatták a versenyt. Martin a harmadik helyre zárkózott fel, míg Donát sajnos még egyszer elcsúszott a nagy igyekezetben, ő a negyedik helyen tudta befejezni az első futamot.

Második futamon a három fiatal nagyot motorozott az élen haladva. Martint végig szorongatták, azonban folyamatosan stabilan tartotta az első helyét a leintés pillanatáig. Donát és Barnabás helyet cseréltek a futamon többször is, amiből végül Donát jött ki jobban, így ő lett a második, míg Barnabás a harmadik helyen fejezte be a második futamot. Ezzel az év végi értékelésben Vincze Martin megőrizte az első helyét és megnyerte az év végi értékelést. Barnabás szerezte meg a második helyet, míg Donáté lett a dobogó harmadik foka egész éves teljesítményéért.
 
 
A Minimotard kategória után a MiniGp O (Ohvale) kategóriában voltunk érdekeltek. Bagdány Máté volt ebben az évben egyedüli a csapatból, aki az egyforma 110-es Ohvale motorokkal futó kategóriában versenyezett. Máté nagy pontelőnnyel érkezett már a záró fordulóra, ahol egyben a 10. születésnapját is ünnepelte. Máté az időmérőkön szépen hozta a tőle megszokottat és megszerezte a pole pozíciót. Azonban a vizes pályán az utolsó körökben elcsúszott. Neki semmi baja nem lett, azonban a motorja úgy megsérült, hogy nem tudtuk a helyszínen megjavítani. Szerencsére a pontelőnye már behozhatatlan volt, így nem vette el tőle az év végi Bajnoki címet, azonban Máté csalódott volt, mert nagyon szeretett volna versenyezni.
 
 
Az Ohvalekkal együtt ugyan, de külön értékeléssel betét futamként versenyezhettek a 124 4T motorok. Hernádi Barnabás volt érdekelt a mi fiataljaink közül ebben a kategóriában. Az időmérőkön a második helyet sikerült megszereznie, amit a futamokon is megtartott.
 
 
Utolsó kategória a MiniGP Open volt, ahol Czepó Donát a bajnoki címért küzdve kezdte meg a hétvégét. Donát jól is indult, hiszen az időmérőkön két tized előnnyel ugyan, de sikerült a pole pozíciós időt megfutnia. A versenyek viszont kevésbé voltak Donát versenyei. Első futamon nem sikerült megtartania a vezető helyét és az utolsó körökben megelőzték, a visszaelőzésre meg már nem maradt ideje, így a második helyen végzett. Második futamon viszont a rajt után elcsúszott, ahol rosszul is esett és megütötte a térdét. Az új rajthoz nem is tudott visszaállni, így sajnos ott pontot nem tudott szerezni, ezzel nem sikerült a Bajnoki cím megszerzése, második lett a végső értékelésben.
 
 
Egy héttel később a nagypályás bajnokság záró fordulóját rendezték Szlovákiában, ahol Nagy Attila versenyzik idén csapatunkból az SSP300-as kategóriában. Attila a negyedik helyen állva érkezett a hétvégére. Az utolsó fordulót a Cseh, Szlovák, bajnokságokkal egybe rendezték meg, így a népes mezőnyt sok gyors legény gazdagította. A magyar bajnokság résztvevői közül ennek következtében többen nem tudták megfutni a limitet és így nem állhattak rajthoz. Attila a versenyen szépet csatázott egy szlovák versenytársával, amiből győztesen jött ki. A köridejéből ismét faragott egy keveset és ugyan kis szerencsének köszönhetően, de végül az első helyért járó díjat vehette át. Ezzel éppen hogy ugyan, de az év végi értékelésben a harmadik helyre lépett fel.
 
 
 
Vége a versenyszezonnak. Lezárult az összes bajnokság, ahol részt vettünk. Sikeresek voltunk idén is, így gratulálok minden versenyzőmnek. Idei évre még az alkalmas időt kihasználva 1-2 edzés van hátra, akinek már megvan a jövő évi motorja annak azzal a barátkozás kezdődik meg. Utána a jól megérdemelt pihenés, bár a gyerekek már most azt kérdezgetik, hogy „mikor megyünk motorozni?” és ez a legjobb érzés az egészben, hogy szeretik csinálni amit csinálnak.
 

Zólyomi Andrea | 2019.10.15, 09:13:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.15, 09:13:00

Cimkék:

Nagyon tanulságos és kemény hétvége van a Mugenrace Junior Team csapatának háta mögött. Már csütörtökön elkezdődtek a szabadedzések, ahol sajnos a hideg körülmények között bukott Görbe Soma, aki így már nem tudott az aznapi többi szabadedzésen részt venni. Somának ez a kihagyás a fő versenyre való kvalifikációba került, így az ETC Series2 versenyen tudott csak elindulni. Ez viszont remekül sikerült, mivel ezüstérmet szerzett!
Rossi Moor 57 indulóból a 32. helyre kvalifikálta magát élete második pre-moto3-as megmérettetésén. A European Talent Cup fő számában végül a 27. helyet szerezte meg, ami figyelembe véve, hogy ő a mezőny legfiatalabb pilótája nagyon jó teljesítménynek számít.
 
 
„Csütörtökön 3 szabadedzésünk volt, ahol főként a futómű beállításokon dolgoztunk, aztán pénteken volt még további két edzés. A kvalifikáció egész jól sikerült 57 induló közül a 32. Időt motoroztam ezzel bekerültem a fő futamra! A versenyen 38 induló közül a 27. lettem, szerencsére elkerültem az elején az óriási balesetet ami a középmezőnyt sújtotta. Nagyon örülök, jól érzem magam a csapatban és várom az idei utolsó valenciai megmérettetést.”-nyilatkozta a fiatal amerikai magyar pilóta.
 
 
 
 
Görbe Soma nagyon boldog volt, hogy pódiumon ünnepelhetett, ez nagy magabiztosságot ad számára a Red Bull Rookies selejtezőhöz:
„Második lettem, nyilván az első helyen szerettem volna végezni és inkább a fő versenyre kvalifikálni, de csütörtökön az FP1 elején estem egy elég nagyot így az aznapi szabadedzések már kimaradtak. Ez nagy kihagyás volt számomra, aztán szombaton nem mentek a legjobban a körök, így a Series2-re kerültem be az első helyen. Nagyrészt én vezettem a futamot aztán az utolsó kör, utolsó kanyarjában visszaelőztek, de nagyon örülök ennek az eredmények. Most készülök Guadix-be a Red Bull Rookies Cup selejtezőjére!”
 
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Motorosport Academy alapítója közel 2 évet várt hasonló elismerésre Somával kapcsolatosan:
„Nagyon komoly volt a hétvége, pozitív volt minden, ismét szépen felépítették a fiúk, hogy bekerüljenek a fő versenyre. Somának szerencsétlenül jött ki a lépés, de nem bántuk, mert így egy igazán izgalmas csatában a második helyet szerezte meg és felállhatott a pódiumra. Büszke voltam rá, mert nagyon okosan versenyzett, betartotta a csapat utasításait.
Fermin Aldeguer a fő versenyen 3. lett, de később egy furcsa szabály miatt elvették tőle, valószínűleg jogtalan ítéletet hozott a Dorna. Olasz versenyzőnk Filippo szó-szó, a középmezőnyben végzett, erősen kezdett, de neki is becsúszott egy bukás ami aztána a versenyen kihatott a teljesítményére. Rossi megint rengeteg tapasztalatot gyűjtött,27. lett, egyre jobban megszokja ezt a motor. Az ő számára a folyamatos fő versenyre való kvalifikáció és a kilométerek gyűjtése a fő feladat. Örülök nagyon a fiúknak most pedig izgatottam várom a Red Bull Rookies Cup selejtezőt, remélem minden magyar versenyző jól fog teljesíteni!”
 
 
/ 151 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.