A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. július 21., vasárnap
Hírek
/ 263 oldal

Noha nem elégedetlen a teljesítményével a H-Moto UNI Győr Team 22 éves versenyzője, de úgy érzi, több volt ebben a hétvégében

Zólyomi Andrea | 2024.06.26, 10:28:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.26, 10:28:00

Cimkék:

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, a 22 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint a csehországi Mostban folytatta a 2024-es IDM szezonját a Superbike kategóriájában. Ezúttal elmaradt az Oscherslebenben elért két harmadik helyétől, de az elrontott időmérő után annak is örült, hogy a versenytempója alapján ismét a szűk elithez tartozott.
 
 
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team: a rendkívül erős német bajnokságban (IDM) Kovács Bálint abszolút újoncként egy gyári BMW nyergében összetettben a 8. helyen végzett a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában. 2024-ben még ezt az eredményét is túlszárnyalja, ráadásul az egyik kedvenc pályáján, Oscherslebenben Bálint mindkét futamon pazarul szerepelt: végig a dobogó környékén haladt és végül mindkét futamon oda is ért a 3. helyre, azaz megszerezte az első IDM-es pódiumait.
 
 
Már tavaly is jól szerepelt újoncként Mostban, amikor két futamon összesen 15 pontot, és idén egy jó időmérős teljesítménnyel akár az újabb dobogó is összejöhetett volna. Azonban a jól sikerült szabadedzéseket követően – összesítésben a 7. helyen végzett – ezúttal nagyon rossz stratégiát dolgoztak ki, így a 12. rajthelyet tudta csak megszerezni, ami már előre vetítette, hogy nagyon nehéz versenyek várnak rá. Ez sajnos így is lett, mert bár jó tempót diktálva az első futamon a 7. pozícióban intették le, addig a másodikban a nagy akarásnak esés lett a vége, és bár tovább tudott menni a sérült BMW-vel, ám így a 18. helyen fejezte be a csehországi szereplését.
 
 
Sajnos ebben a hétvégében sokkal több volt, ugyanakkor nem lehetek teljesen elégedetlen, hisz a versenytempóm alapján ezúttal is a legszűkebb elithez tartoztam, ráadásul jobb köridőket teljesítettem, mint tavaly ugyanitt. Ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el, szükség lett volna egy jó időmérős teljesítményre, azonban a kvalifikációs edzést alaposan elrontottuk, mellényúltunk a stratégiánkkal, mindössze a 12. helyet sikerült megszereznem a rajtrácson. Az első futamban nem elég, hogy gyengén sikerült a rajtom, még a légzsákom is felrobbant, így két körön keresztül, míg leengedett, se bebújni, se kiülni nem tudtam a motoron. Utána jó tempóra voltam képes, mindössze két tizeddel lemaradva az ötödiktől végül hetedik lettem. A másodikban nagyon elkaptam a rajtot, azonnal előzgettem, ám a második sikánban elestem. Sikerült talpra állnom nekem és a motornak is, bár utóbbi rendesen megsínylette a bukást, ugyanis elment a hátsó fékem, valamint lötyögött a lábtartóm is. Mire megszoktam a motort így, a leghátsóktól is félperces távolságra kerültem, ám mindent bele alapon ismét jó köridőket teljesítettem, így sikerült levadásznom a mezőny végét, és 18. helyen beérnem” – mesélte Kovács Bálint, aki jelenlegösszetettben 56 pontjával a hetedik helyen várja a folytatást, melyet július 26. és 28. között rendeznek Schleizben.
 
 
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Racing Passion Photography - Damon Teerink

Zólyomi Andrea | 2024.06.25, 10:14:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.25, 10:14:00

Cimkék:

A H-Moto UNI Győr Team versenyzője, Farkas Kevin immár a negyedik versenyhétvégéjét teljesítette a JuniorGP mezőnyében. A 17 éves motoros ezúttal Portimaóban gurult pályára, ahol elmondása szerint sokat fejlődtek, a legnagyobbat a beállítások terén. Most hétvégén már Assenben lesz jelenése a Red Bull Rookies Cup mezőnyében, ahol Kevin mindenképpen szeretne nagyot villantani.
 
 
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült, hiszen a Northen Talent Cup sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin is csatlakozott a csapathoz, akit a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogat, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálnia.
 
A 17 éves Farkas Kevin idén a juniorok között húzza a gázt, és a Junior GP mezőnyében a mögöttünk álló hétvégén már a negyedik, ezúttal duplafutamos versenyét teljesítette. Eddig nem úgy szerepelt, ahogy azt önmagától várta. A misanói szezonnyitón semmi sem jött össze – a versenyen el sem tudott indulni –, míg Estorilban a 24. pozícióban a kockás zászlót is meglátta idén először. Következett Barcelona, ahol mindkét futamon célba ért, megszerezve idei legjobb pozícióját, egy 22. helyet.
 
 
A HUMDA által is támogatott motoros ezúttal Portimaóban állt rajthoz, és elmondása szerint ugyan az eredményeken mindez még nem nagyon látszik, de sikerült csapatával együtt jelentősen előre lépnie. A szabadedzéseken a mezőny második felének végén végzett, míg az időmérőn sikerült előre lépnie, hiszen a két futamra a 27., illetve a 28. rajtkockát szerezte meg. A versenyeken aztán sikerült jóval előbb végeznie – az elsőn a 22., míg a másodikon a 23. pozícióban látta meg a kockás zászlót –, azaz folytatta a fokozatos fejlődését minden szinten.
 
 
„Nagyon nehezen kezdődött, és hasonlóan is folytatódott a versenyhétvégém, holott előzetesen sokkal könnyebbre számítottam. Noha az eredmények egyelőre nem ezt igazolják, de sokat fejlődtünk a csapattal Portimaóban, sőt, a beállítások terén is előreléptünk. Most a nyári szünet következik, és amikor visszatérünk, azon leszek, hogy összetettben végre pont kerüljön a nevem mellé” – fogalmazott a HMA versenyzője, aki természetesen nem ülhet a babérjain, hiszen a mostani hétvégén a motorsport Mekkájában, Assenben pattan motorra a Red Bull Rookies Cup sorozatban.
 
 
„Nem titok, imádok ezen az ikonikus pályán versenyezni. Tavaly itt értem el a sorozatban a legjobb helyezésemet, és abban reménykedem, hogy a tavalyi hetedik helyemet nemcsak megismételni leszek képes, de akár felül is szárnyalni, mindenesetre én mindent meg fogok ennek érdekében tenni” – jelentette ki Kevin.
 
A Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti.
 
szöveg: H-Moto UNI Győr Team

fotó: DASTMEDIA

Június 14-16. között rendezték az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság és Magyar Kupa II. fordulóját

Zólyomi Andrea | 2024.06.25, 08:24:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.25, 08:24:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága 2024-ben pénzdíjas bajnokságot szervezett, amelynek legutóbbi állomása a Pannónia-Ring volt.

 

Nagyszámú érdeklődő és szurkoló vett részt az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság és Magyar Kupa II. fordulóján. Az Ostffyasszonyfán működő Pannónia-Ringen az 50-150 m-ig terjedő bukózónák és a környezeti adottságok miatt ennél is hosszabb kicsúszási lehetőségek garantálják a biztonságos versenyt, továbbá a legmodernebb infrastruktúra áll a versenyzők és a nézők rendelkezésére. A június 14-16. között lezajlódott versenyen, optimális időjárási körülmények között, elképesztő küzdelemben, egyedülálló eredmények is születtek. A hétvége legsikeresebb versenyzője 600-as kategóriában Kecskés Bence volt.
 
 
„Az Alpok Adria sorozat mindig is a kedvenceim közé tartozott, nagyon örülök, hogy idén a Magyar Bajnokság teljes egészében együtt fut vele. Az olasz szövetség tagjaival régóta együtt dolgozom, hiszen CIV juniorban öt évet versenyeztem, és ismerjük egymást. A Pannónia ringen átépítették az első kanyart és emiatt az utána jövő kanyarok dinamikája is változott, ami előnyére vált a pályának - gyorsabb lett. Az előző hétvégi versenyen megszabták ennek a határait azért egy festett vonallal, amire viszont szükség is volt, így maradt elég lendület benne, de nem lehetett túlzásokba esni, a biztonságot növelték ezzel a "rajzolással". Egyik kedvenc itthoni pályám, és örültem, hogy volt időm ott versenyezni a hétvégén” – árulta el a magyar gyorsasági motorsport egyik legnagyobb reménysége.
 
 
„A motorom hét elején még technikai hibával küzdött, a gyorsváltóval szenvedtünk a szakági edzésnap előtt, így az eső miatt is a hétfői napot elengedve a szerelőkig vittük, akik megoldották a dolgot hétvégére. Egy beállítási hiba okozta a problémát. A versenyhétvége alatt a boxban Lengyel Ákos volt a szakmai irányító, köszönöm neki és édesapámnak, akire büszke vagyok, mert ha lassan is, de mindig precízen összerakja a motort. És anyukámnak is köszönöm, akivel hozzátettünk még egy jótékonysági eseményt a hétvégéhez, a Szív Bajnokai Alapítvánnyal karöltve plüssállatokat gyűjtöttünk egy kórháznak és a gyerekek is kilátogattak hozzánk. Soha nem voltak még motorversenyen, nagyon élvezték az ott töltött időt és felszabadultan örültek a számukra nem átlagos látnivalónak” – mondta el az erős nemzetközi bajnokságban, a FIM JuniorGP-ben versenyző pilóta.
 
 
„Az OB-n szeretnék még indulni, ha a versenybeosztások engedik akkor szeretnék ott lenni még egy fordulón legalább. Nem tudom min változtatnék, Németh Andris mindig szuperül, szívből szervezi ezeket az eseményeket, és örülök, hogy az MBH bank ezzel a kis hozzájárulással is támogatja az eredményes motorversenyzést, sokat számít, hogy a költségekhez ennyivel hozzájárulnak. Köszönöm a szakág és minden motorsportért dolgozó ember munkáját és hozzáértését” – fejezte be a forduló értékelését Bence, aki nemzetközi szinten csupán egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól.
 
 
További eredmények
Magyar Kupa 600 RACE 1:
1. Ádám Róbert (6) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
3. Vakán Levente (7) / SUZUKI / Pannonia Motorsport Kft.
 
Magyar Kupa 600 RACE 2:
1. Vakán Levente (7) / SUZUKI / Pannonia Motorsport Kft.
2. Ádám Róbert (6) / YAMAHA / NTR Team SKE
3. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
 
 
Magyar Kupa 1000 RACE 1:
1. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.
2. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
3. Budai Csaba (90) / APRILIA / Bódis Formation SE
 
Magyar Kupa 1000 RACE 2:
1. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
2. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.
3. Budai Csaba (90) / APRILIA / Bódis Formation SE
 
Magyar Bajnokság 300 RACE 1:
1. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
2. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
3. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI
 
Magyar Bajnokság 300 RACE 2:
1. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
2. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
3. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI
 
 
 
Magyar Bajnokság 600 RACE 1:
1. Kecskés Bence (25) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Füleki Ádám (17) / YAMAHA / Bódis Formation SE
3. Nagy Attila (66) / HONDA / Chrobák Motorsport E.
 
Magyar Bajnokság 600 RACE 2:
1. Kecskés Bence (25) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Füleki Ádám (17) / YAMAHA / Bódis Formation SE
3. Sekulic Teo (58) / YAMAHA / HRV
 
Magyar Bajnokság 1000 RACE 1:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Bolko Marko (155) / KAWASAKI / AMZS
3. Mennito Heros (411) / APRILIA / ITA FMI
 
Magyar Bajnokság 1000 RACE 2:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Bolko Marko (155) / KAWASAKI / AMZS
3. Mennito Heros (411) / APRILIA / ITA FMI
 
 
A hétvége legeredményesebb magyar sportolói, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág pénzdíjazásának nyertesei
Kecskés Bence - OB 600 - 200.000 Ft támogatás
Számadó Máté - OB 1000 - 200.000 Ft támogatás
Róbert Ádám - MK 600 - 100.000 Ft támogatás
Koczka Tamás - MK 1000 - 100.000 Ft támogatás
 
Összefoglaló videó a versenyről
 
Következő forduló
2024. július 26/27/28.
Slovakiaring
 
További információ:
 
fotó: Izsó Krisztián

II. forduló, Pannónia-Ring Versenypálya 2024. június 14 /15 /16. - Magyar Bajnokság, FIM / FIM Europe , AAIMC Bajnokság

Zólyomi Andrea | 2024.06.24, 08:30:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.24, 08:30:00

Cimkék:

Magyar Gyorsasági Motorversenyzők mérték össze erejüket a környező országok legjobbjaival az Országos Bajnokságon és a nemzetközi Alpok Adria Gyorsasági Motoros Bajnokság és Európa Kupa versenyein az elmúlt hétvégén a Pannónia-Ringen! Az AAIMC bajnoksággal összekötött MBH BEFEKTETÉSI BANK Országos Gyorsasági Bajnokság és Kupa eseményt a MAMS Gyorsasági Szakág, a legkedveltebb hazai versenypályán, Pannónia-Ringen rendezte meg. Nemzetünk sportolói több dobogós helyet is megszereztek a 14 országot tömörítő sorozatban és egységes csapatként, a nemzetek közötti versengésben is példaértékűen helytálltak!


Rendkívüli feladat hárult a MAMS Gyorsasági Szakágára. Saját promócióban kellett megteremteni egy FIME / Európa Kupa szintű sportesemény feltételrendszerét és hazai szakemberekkel biztosítani kellett az esemény zavartalan és nemzetközi szintű lebonyolítását. Az elmúlt évek során a MAMS Gyorsasági Szakágnak sikerült stabilizálni egy 5 fordulóból álló magyar gyorsasági motoros verseny-sorozatott. Mivel hazánkban a motorosok számára 2024-ben csupán egy alkalmas és aktívan üzemelő versenypálya van, így év elején nehéz feladat állt a MAMS Gyorsasági Szakág előtt. A biztos pont, a Pannónia-Ring mellé külföldi versenypályákra és együttműködésekre volt szükség. A szakág sikeres munkájának eredménye, hogy a sorozat további helyszínei idén a Slovakiaring, ami a legnagyobb versenypálya a régióban és az Autodrom Grobnik, ami a tengerpart közelsége miatt is rendkívül kedvelt és népszerű horvát pálya. A MAMS Gyorsasági Szakágának terve az idei évre az, hogy olyan versenysorozatot építsünk fel, ami a jövőben nemzetközi versenyzők számára is vonzóvá válhat! Ezt a célt szolgálta a nemzetközi összekapcsolás az
Alpok Adria bajnokságokkal. Ugródeszkát és ismertségi lehetőséget biztosítanak a nemzetközi futamok a magyar tehetségek számára. Egy új közeg, egy igazi, a hobbi pályanapoktól eltérő, verseny-centrikus, nemzetközi mérce jelenik meg. A nemzetközi sztenderdek szerinti forgatókönyvet és nem utolsó sorban tempót, kihívást ismerhetik meg ezáltal versenyzőink. Az élsportolók mellett idéntől a Magyar Kupa versenyzői számára is lehetőség volt a csatlakozásra. A kupások nem csupán magyar, de egy nemzetközi össz-értékelést is kaptak.


A szakág idén 4 rendkívül jelentős és motiváló újítással invitálta kötelékének sportolóit a nemzeti megmérettetésre:
 Pénzdíjazás, azaz a MAMS Gyorsasági Szakága éves szinten 3 millió forintot oszt ki a magyar kategóriák helyezettjeinek idén!
 Szakági kedvezmény, azaz a nevezési díj egy részét a MAMS Gyorsasági Szakág állja, így a környező nemzetek versenyzőihez képest olcsóbban nevezhetnek a magyar sportolók az Alpok Adria Bajnoksággal is összevont eseményekre. Ennek köszönhetően egy bajnoki hétvége már akár egy három napos klubrendezvény árszínvonalán elérhető!
 Szakági foto / video / sajtó anyagok, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág központilag foto és video riportot, sajtóanyagot készít a magyar srácokról, amit valamennyi magyar nevező ingyenesen megkap és médiapartnereinken keresztül nyilvánosan is megjelennek.
 Ingyenes Szakági edzések, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág idén szakági edzéseket szervez, ahol kizárólag licences sportolói, meghívásos alapon, kislétszámban, tiszta körök reményében, ingyenesen edzhetnek és készülhetnek a versenyeikre. Első ilyen konkrét időpont: 2024.06.10., Pannónia-Ring, 17:30-20.30.

 


- Rajt a Pannónia-Ringen, a méltán kedvelt hazai versenypályán -


A MAMS Gyorsasági szakága által kiírt 2024-es MBH BEFEKTETÉSI BANK Országos Gyorsasági Bajnokság és Kupa esemény második fordulóján 5 futamban állhattak rajthoz a sportolók. SSP 300, Open 600 és Open 1000 hivatalos magyar bajnoki fordulók mellett Open 600 és Open 1000 Magyar Kupa futamok zajlottak. Egyidejűleg az AAIMC kategóriáiban is megmérettettek magukat versenyzőink SBK, STK 1000, SST 600, SSP 300 és CUP 1000 géposztályokban! Hivatalos FIME Európa Kupa értékelés SSP 300, SSP 600 és STK 1000 kategóriákat érintett.
Az open kategóriák rajtrácsán élvonalbeli, nemzetközi bajnokságokban is induló versenyzők is megjelentek, ami óriási elismerés és büszkeség a Magyar Bajnokság szervezőinek. Az élmezőnyben végzett magyar versenyzők időeredményeikkel nem egy alkalommal maguk mögé utasítottak nemzetközi top versenyzőket is, rendkívül büszkék vagyunk legjobbjainkra! A nemzetek versenyében a Magyar Csapat kiemelkedő helyen végzett, köszönhetően Kecskés Bence STK 600 Alpok Adria győzelmének, Számadó Máté STK 1000 Alpok Adria és Európa Kupa dobogójának, Ádám Róbert, Kun Csaba és Vakán Levente CUP 600 Alpok Adria dominanciájának. A győztes versenyzők mellett valamennyi magyar motorversenyző stabilan és példaértékűen motorozott.


Az MBH BEFEKTETÉSI BANK támogatásával megrendezett bajnokság mezőnye az idei évre rengeteg fiatal tehetséggel bővült, akik szenzációs új energiákat hoztak a rajtrácsra. Az idei újítás, a pénzdíjazás, a kedvezmények és a kupasorozat integrálása a nemzetközi fordulókra is, népszerű és sikeres volt. A kezdeményezésnek köszönhetően több hobbi pályamotorost is sikerült a rajtrácsra szólítani már az első fordulón is!

 


- Érsek Dániel, a Magyar Bajnokság 1000 kategória egyik esélyes magyar versenyzője -


Az év második versenyén rengeteg technikai nehézséggel küzdöttek meg hazánk, nemzetközi mércével nézve kis költségvetésből motorozó versenyzői. Számadó Máté villámgyorsan tanul új kategóriájában a „nagyok” között. A „kölcsönkapott” stock Suzuki GSX-R technikai hátrányban van az élmezőny gépeihez képest. Mátét nem abból a fából faragták, akit megrettentene a kihívás, a tehetség legyőzte a nehézségeket és a magyar fiú ismét rendkívülit motorozott. A Lévai Károly által biztosított Suzukin Máté a hétvégén kétszer is dobogóra állhatott a Pannónia-Ringen. Az Alpok-Adria- és az Európa-kupa arany- és ezüstérme mellé ráadásul a magyar bajnoki forduló első helyét is behúzta mindkét versenyben.
 

A 600-as futamon Varga Tibi és Kecskés Bence voltak a magyar csapat „esélyesei”. Tibi és Bence is idén a Spanyol Nemzeti Bajnokság, illetve a Spanyol Kupa indulói. Rendkívül megtisztelő, hogy mindketten hazautaztak, hogy a Magyar Bajnokságon is részt vehessenek. Tibor, Számadó Mátéhoz hasonlóan szintén egy „kölcsönmotorral” állt rajthoz, a Triumphot Greksa Attila biztosította erre a hétvégére a magyar tehetségnek. Sajnos a technika ördöge közbe szólt, így Tibi nem állt fel az őt illető 2., nemzetközi rajtpozícióba. Kecskés Bence stabilan motorozott az általa már megszokott Yamaha nyergében és tudta hozni a nagyszerű köridőket. Bence rendkívüli eredményekkel hálálta meg a rengeteg néző és szurkoló bíztatását. Leiskolázta a nemzetközi mezőnyt, a hétvége egyik legeredményesebb magyar résztvevője lett. Mérlege: Magyar Országos Bajnokság két győzelem, Alpok Adria STK 600 kétszer is első hely!


A versenyekben külön dicséretet érdemel valamennyi magyar résztvevő, akik köridejeikkel és kitartásukkal szintén a magyar csapat erejét bizonyították! A Magyar Csapat tagjai voltak: Ádám Róbert, Budai Csaba, Érsek Dani, Füleki Ádám, Ginzer Attila, Koczka Tomi, Krasznai Tomi, Kun Csaba, Molnár István, Nagy Attila, Németh Kristóf, Owen Lukács, Számadó Máté, Szilágyi Krisztián, Vakán Levente, Varga Tibor.

 


- Támogatóink a díjkiosztó tribünön -


Rövid beszámoló a hétvége versenyeiről a Magyar Csapat szemszögéből:
A pénteki edzésnap után az SSP 600 időmérőjével indult el a szombati éles bevetés. Az időmérők kiemelt magyar eseménye, hogy Varga Tibor (47) technikai hiba miatt már az edzéseken nem tudta felvenni a tempót a kategória nagy riválisával, az erősebb Ducatival. A csapat blokkcserére kényszerült, amit a csapat közös meggyőződésből és biztonsági okokból a pályán már nem hajtott végre és Tibi szombaton már nem tudott rajthoz állni. Kecskés Bence (25) végig jó formában volt, hamar ráérzett a szükséges ritmusra, így a mezőny elejében tette büszkévé a magyar alakulatot. Füleki Ádám (17) a tőle megszokott profizmussal
teljesítette az időmérőket. Az AA Cup600 és az AA Cup1000 időmérőin kiemelt magyar vonatkozású eredmény, hogy szinte valamennyi indulónk személyes legjobbját tudta motorozni, amit a versenyen tovább javítva kupás körrekordok születtek! A versenyek száraz pályán, napsütésben indultak el.

 

SSP 300 Race 1. Mindhárom versenyzőnk jól kezdte a futamot. SZILÁGYI a dobogóért is küzdhetett, de a mezőny előnye az egyenesekben előnyt szerzett. Így az 6. 7. 9. helyezéseket tudtuk megszerezni. Az első 10 helyezett 1 másodpercen belüli köridőket futott, ami egyértelműen a mezőny szorosságát jellemzi.

 


- Az SSP300-as „Magyar Csapat” -


SSP/STK600 Race 1.
VARGA abszolút 2. helyen kvalifikált, de mint már írtuk, sajnos a helye üresen maradt a rajtrácson. KECSKÉS nagyon stabil versenyzéssel abszolút 1. és így kategória (STK) első is természetesen, FÜLEKI abszolút 5. kategória (STK) 4. helyet szerezte meg. NAGY az abszolút 15. helyen ért célba, ami kategóriájában a pontot érő 11. pozíciót jelentette a fiatal versenyző számára.


SBK/STK1000 Race 1.
Nagy csaták zajlottak mindegyik kategóriában. Az SBK mezőnyben a küzdelem pályacsúcs közeli időkkel végződött, ami az esemény színvonalának egyértelmű bizonyítéka. SZÁMADÓ összetett 2., AA STK1000 és FIME STK1000 1. helyezést ért el. ÉRSEK abszolút 17., AA STK1000 11. helyezés.


AA CUP600 Race 1.
Nagyon jó rajtok és izgalmas verseny ahol a nemzetközi mezőny élén végig három magyar srác motorozott! ÁDÁM és KUN csatáját hozta ez a verseny az első 2 helyen. VAKÁN „elaludt”, így ő most nem szólt bele a győzelem sorsába, viszont stabil és pontokat érő helyre hozta be a Suzukit.


AA CUP1000 Race 1.
A legnagyobb létszámú kategóriában is nagy küzdelmek zajlottak. A mieink a középmezőnyben küzdöttek egymással a jó kupa helyezésért. KOCZKA volt a leggyorsabb a kvalifikációs edzésen, az első sorból rajtolhatott talán a mezőny legöregebb motorjával, a szinte gyári Suzukival. A versenyen TOMIT meg is dolgoztatta az elektronika nélküli technika, láthatóan fáradt, így a szenzációs rajtot követően lassan elmaradt és a többiek át tudták venni tőle a mezőny elejében a pozíciókat. Végül NÉMETH 6., KOCZKA 7. BUDAI 9. helyen ért célba.

 


- Koczka Tamás (17), CUP1000 versenyző és az „öregecske” suzuki ” -


A második versenynapon, vasárnap a WarmUp edzések szép napsütésben, rendben lezajlottak. A magyar mezőny felkészülten várta a második versenynapot, VARGA kivételével valamennyien ott lehettek délután a rajtrácson.


SSP300 Race 2.
A jó rajtot követően mindegyik versenyzőnk hiba nélkül teljesítette a futamot. Egymással is nagy csatát vívtak. A végső sorrend magyar vonatkozásban LUKÁCS, SZILÁGYI, MOLNÁR lett.

 

SSP/STK 600 Race 2.
Ezen a futamon KECSKÉS ismét dominált. AA STK600-ban a 1. helyre hozta be a Yamaha-t, összetett második helyhez gratulálhattunk a tehetségnek. FÜLEKI ismét stabilan versenyzett és értékes pontokat gyűjtve a kategória 4. helyén ért célba. NAGY is tudott javítania szombat tempóján de sajnos féltávnál az 1- es, leggyorsabb kanyarban bukott. Épségben, de pontok nélkül jött le a pályáról.


SBK/STK1000 Race 1.
A rendkívül nagy iramú versenyben SZÁMADÓ nagyszerű motorozással az abszolút 3. helyen hozta be a Suzuki-t. Ez az AA STK1000 kategóriában a dobogó 2. fokára volt elég. ÉRSEK egy jó rajt után az első körökben több pozíciót javított. A magyar bajnokságban szereplő HEROS-t azonban nem tudta utolérni, az Aprilia ereje és az olasz versenyző ritmusa most jobbnak bizonyult. A SBK motorok hatalmas tempót diktáltak a versenyen. FILLA a Ducati nyergében folyamatosan pályacsúcs közelében motorozott és magabiztos rajt – cél győzelemmel nyerte a futamot.


AA CUP600 Race 2.
Nagyon jó rajtok és izgalmas verseny ahol a nemzetközi mezőny élén végig a három magyar srác motorozott! ÁDÁM és VAKÁN csatáját hozta ez a verseny az első 2 helyen. VAKÁN élete legjobb formájában és egyéni pályacsúccsal, stabilan és rendkívül gyors körökkel, végig vezetve győzőtt.


AA Cup1000 Race 2.
Ezen a futamon az elsőhöz hasonlóan, a középmezőnyben küzdöttünk. KOCZKA motorja végig bírta és TOMINAK átadhattuk a nagy küzdelmek árán méltán kiérdemelt kategória győzelemért járó kupát. A Magyar Kupa 2. helyet NÉMETH szerezte meg. A 3. helyre a BUDAI futott be, két perc alatti egyéni csúcsot motorozva!

 


- Magyar srácok uralják az Alpok Adria CUP600 dobogóját! -


Végeredmények:
A részletes és nemzetközi eredmények letölthetőek az AAIMC sorozat hivatalos applikációjából, ami az alábbi néven érhető el akár apple, akár android letöltő-központból: AAIMC (ingyenes telefonos applikáció)


Magyar Kupa 600 RACE 1:
1. Ádám Róbert (6) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
3. Vakán Levente (7) / SUZUKI / Pannonia Motorsport Kft.


Magyar Kupa 600 RACE 2:
1. Vakán Levente (7) / SUZUKI / Pannonia Motorsport Kft.
2. Ádám Róbert (6) / YAMAHA / NTR Team SKE
3. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE


Magyar Kupa 1000 RACE 1:
1. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.
2. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
3. Budai Csaba (90) / APRILIA / Bódis Formation SE

 

 


- Számadó Máté az Open 1000 kategória és az Európa Kupa legjobbja -


Magyar Kupa 1000 RACE 2:
1. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
2. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.
3. Budai Csaba (90) / APRILIA / Bódis Formation SE


Magyar Bajnokság 300 RACE 1:
1. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
2. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
3. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI


Magyar Bajnokság 300 RACE 2:
1. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
2. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
3. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI


Magyar Bajnokság 600 RACE 1:
1. Kecskés Bence (25) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Füleki Ádám (17) / YAMAHA / Bódis Formation SE
3. Nagy Attila (66) / HONDA / Chrobák Motorsport E.

 

 


- Szív Bajnokai, gyermekek a díjátadón -


Magyar Bajnokság 600 RACE 2:
1. Kecskés Bence (25) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Füleki Ádám (17) / YAMAHA / Bódis Formation SE
3. Sekulic Teo (58) / YAMAHA / HRV


Magyar Bajnokság 1000 RACE 1:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Bolko Marko (155) / KAWASAKI / AMZS
3. Mennito Heros (411) / APRILIA / ITA FMI


Magyar Bajnokság 1000 RACE 2:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Bolko Marko (155) / KAWASAKI / AMZS
3. Mennito Heros (411) / APRILIA / ITA FMI

 

 


- Kecskés Bence, STK 600 Alpok Adria futamgyőztes -


A MAMS Gyorsasági Szakág magyar versenyzőinek köridejei, eredményei, a sportolói magatartás, példaértékű volt! Óriási dicséret illeti a nevezőket!
Nagyon szép eredmények születtek a Pannónia-Ringen! Csapatban is bizonyítva mi delegáltuk az Alpok Adria Bajnokság és Európa Kupa legtöbb egy nemzetből érkező versenyzőjét és élmezőnyben végeztünk az országok közötti versengésben is, köszönhetően bajnokainknak!


A hétvége legeredményesebb magyar sportolói, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág pénzdíjazásának nyertesei:
 Kecskés Bence - OB 600 - 200.000 Ft támogatás
 Számadó Máté - OB 1000 - 200.000 Ft támogatás
 Ádám Róbert - MK 600 - 100.000 Ft támogatás
 Koczka Tamás - MK 1000 - 100.000 Ft támogatás


Az Alpok Adria Gyorsasági Motoros Bajnokság és Európa Kupa első fordulóján 14 ország 132 versenyzője állt rajthoz. Ez a bajnokság az alábbi nemzeti szövetségeket egyesíti:
 ACCR Autoklub of the Czech Republic
 MSBiH Motorcycle Federation of Bosnia and Herzegovina
 AMOTOE Sports Motorcycle Federation of Greece
 AMSS Auto Moto Association of Serbia
 AMZS Auto Moto Zveza Slovenije
 FMI Federazione Motociclistica Italiana
 FMS Federation Motocycliste Suisse
 FRM Romania Motorcycle Federation
 HMS Hrvatski Motociklisticki Savez
 MAMS Magyar Motorsport Szövetseg
 PZM Polski Zwiazek Motorowy
 SMF Slovenska Motocyklova Federacia
 AMF Austria Motorsport Federation


A bajnokság eddigi fordulói egyértelműen bebizonyították, hogy az MBH Befektetési Bank és a MAMS Gyorsasági Szakágának együttműködése egy új, nemzetközi szintre emelte a magyar bajnokságot.

Köszönjük partnereink és támogatóink együttműködését!
 

Az esemény során külön köszönetet érdemel a MAMS Gyorsasági Szakág szakmai stábja:
 Pál László - MAMS zsűri delegált
 Szabó Gyöngyi – Pannónia-Ring versenyirányítás
 Lukács György – Pannónia-Ring versenyirányítás
 Izsó Krisztián – MAMS fotó
 Farkas Gábor – MAMS technikai gépátvétel
 Zólyomi Andrea – MAMS adminisztrációs delegált
 Bakó Péter – MAMS környezetvédelmi delegált


A MAMS Gyorsasági Szakág rendezvényén támogatta a Szív Bajnokai Alapítvány kezdeményezését! Gyermekek kaptak különleges meghívást a versenypályára! A szombati napon az alapítvány plüss állatokat gyűjtött a Pannónia-Ringen, a versenyzők es a nézők is rengeteg felajánlást hoztak magukkal. Ezek a plüssök kórházaknál lesznek szétosztva a rendezvény után. Több tucat játék és ajándék gyűlt össze, a mosolygó gyerkőcök sok-sok élménnyel gazdagodtak. A díjak egy részét is gyermekek adták át a dobogósoknak az eseményen!

 

 


- Szív Bajnokai! Adomány gyűjtő gyerkőcök és versenyzők a dobogón -


Az eseményről a MAMS Gyorsasági Szakág megbízásából Izsó Krisztián készített nagyszerű fényképeket, fotóanyaga ingyenesen hozzáférhető valamennyi résztvevő és érdeklődő számára!


A rendezvény koordinációját a Pannonia Motorsport Kft., Németh András végezte.


MAMS Gyorsasági Szakág
2024. június 18.

Zólyomi Andrea | 2024.06.19, 12:49:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.19, 12:49:00

Cimkék:

A tavalyi év augusztusától kidolgozás alatt állt a gépjárműsport-rendezvényen részt vevő gépjárművekre kötött felelősségbiztosítás szabályairól szóló kormányrendelet (a továbbiakban: kormányrendelet), amely f. év június 10-én jelent meg a Magyar Közlönyben, és június 26-tól hatályos.  Az alábbi tájékoztatás kiterjed a MAMS versenyrendszeréhez tartozó versenyekre (A) és az ún. regisztrációs versenyekre (B) egyaránt.
 
A. A MAMS versenyrendszerébe tartozó versenyek
A Magyar Motorsport Szövetség versenyrendszerének versenyei, amelyek a versenynaptárunkban is feltüntetésre kerülnek, mind a kormányrendelet hatálya alá tartoznak, tehát annak szabályait kötelezően alkalmazni kell.
Ahogy arról a hatályos MAMS Általános Sportszabályzat is rendelkezik – összhangban a kormányrendelettel, a hosszú ideje már alkalmazott versenyzői (versenygépjárművekre vonatkozó) felelősségbiztosítás mellett ezévtől a szervezőnek már rendelkeznie kell rendezvényszervezői felelősségbiztosítási szerződéssel is. A rendezvényszervezői felelősségbiztosítás a sportrendezvény teljes időtartamára vonatkozóan biztosítja a rendezvény szervezőjének hibájából vagy a MAMS hibájából bekövetkező káresemények következtében harmadik fél részére okozott károk megtérítését.
A rendezvényszervezői felelősségbiztosítási szerződést a versenygépjárművekre vonatkozó felelősségbiztosítási szerződéshez hasonlóan a szervezőnek a MAMS-on keresztül kell megkötnie, ahogy az az eddig lezajlott idei versenyekkel kapcsolatban is történt.
Fontos rögzíteni, hogy versenygépjárművekre vonatkozó és rendezvényszervezői felelősségbiztosítás nélkül a MAMS versenynaptárában feltüntetett sportrendezvény nem tartható meg.
 
 
B. A MAMS versenyrendszerébe nem tartozó, úgynevezett regisztrációs versenyek
Ugyanezek a biztosítási szerződések szükségesek ahhoz, hogy a sportról szóló 2004. évi I. törvény 65. § (4) bek. szerint a MAMS előzetes írásbeli hozzájárulásához kötött, de nem a MAMS versenyrendszerébe tartozó sportrendezvények (regisztrációs versenyek) is megtartásra kerülhessenek, ha azok az egyéb feltételeknek megfelelnek. A MAMS Sportrendezvények biztonságáról szóló szabályzata tartalmazza az összes feltételt, ami a regisztrációs verseny megszervezéséhez szükséges.
A MAMS a regisztrációs versenyekhez szükséges biztosítások megkötéséhez nem tud segítséget nyújtani, azt minden szervezőnek külön kell megkötnie.
 
/ 263 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.