A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. szeptember 20., péntek
Hírek
/ 146 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.09.11, 10:16:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.11, 10:16:00

Cimkék:

A hosszas nyári szünet után nagy elánnal várta a hazai endurocross mezőnye ezt a hétvégét, hogy a nyári pihenő után újból megmérkőzhessenek. Az időjárás túltett mindenen és könnyedén elfelejtette a versenyzőkkel az elmúlt hetekben megtapasztalt nyári kánikulát.
 
 
Nem történt ez másként, megkezdődött a szombati versengés, szokás szerint a mini, majd az őket követő ifi futam volt porondon száraz körülmények között. Az első és második ifi futam között, nagyot hajrázott a harmadosztály mezőnye is, szintén eső mentesen, de már javában lógott az eső lába.
 
A harmadosztály mezőnyében Molnár Bence # 759 Gasgassal végzett abszolút elsőként, a sok-sok versenyt megjárt szuperveterán Buchvald Jani”bácsi” # 224 és Tóth Laci”bácsi” # 200 előtt.
 
Miután lezajlott az egy órás és az ifik második futama megérkezett a beígért égi áldás. Hozzátartozik, hogy ígérték is az esőt a mai nap folyamán, de mindenki bízott benne, hogy a késői órákban csak a futamok végén érkezik meg. A valóságban nem így történt, az ifi futam végén megérkezett, ezzel teljes mértékben átszabta az elképzelt gondolatmenetet. Ízig-vérig ádáz csatát kellett vívniuk a természet adta lehetőségekkel a versenyzőknek, de ennyire ne is rohanjunk előre.
 
 
Először is, emlékeim szerint a 2016-ban rendezendő ec után, 3 év elteltével tért vissza ismét Bérre a mezőny. Tudniillik ez a helyszín maga a paradicsom, igazi endurós vonásokat rejt magában. A természeti lehetőségeket, patak meder, sziklás feljárók, természeti nehézségek mellett a rendező megújult nyomvonallal és új extrém akadálysorral várta az ideérkezőket. Fektetett gumisor, kőágy, illetve vasúti talpfa és dupla konténer felhasználásával alakítottak ki látványos pályaszakaszt, amely mellé biztosítottak egy hosszabb elkerülőt is, amelyet a 2 órás futamban gyakorlatilag a felvezető kör után mindenki használni kényszerült.
 
A nedves körülmények annyira átszabták a porondra szánt játszmát, hogy a 2 órás futamot idő előtt, a verseny 75%-nál le is intették. Ugyanis történt ez meg az….
 
Megváltoztak az erőviszonyok, a pálya teljes mértékben kőkemény endurós nyommá alakult, így az amúgy sem túl népes mezőny megtizedelődött. Voltak, akik mások segítségével tudták abszolválni a pálya nehezebb szakaszait, akadtak olyanok is, akik egy-két kör után feladni kényszerültek a versenyt. Ami nem is csoda, hiszen a sártól nehezen forgó kerekek is megnehezítették a pályán való közlekedést.
 
 
Ettől is szép ez a sportág, ennek köszönhetően a bajnokság állása két futammal a szezon vége előtt még nem eldőlt és a jelenlegi eredményeknek köszönhetően változhattak a pontállásbeli erőviszonyok is. A két órás futamot abszolútban Radek Bohuslav # 206 nyerte, utána érkezett nem mindennapos teljesítménnyel Jánosi René # 31, majd a dobogó legalsó fokát pedig a rajtban eleső Szőke Márk #7 95 foglalta el.
 
Sokak számára nem úgy sült el ez a hétvége, ahogy tervezték viszont a Bohuslav család büszkén távozhatott a helyszínről, ugyanis az ifjabbik Bohuslav, Radecek # 144 apja nyomdokait követve, ifj. Vágó Norbert #150 előtt diadalmaskodott és megnyerte a Mini kategóriát.
 
Az 85 ccm-es kategóriában a Lakatos fivéreket megelőzve Hateier Botond # 120 szerezte meg a győzelmet mindkét futamban. Ebben a futamban történt egy szerencsétlen esés is, aminek a kimenetele szerencsésen végződött, de óva intő a jövőben. Ifjabbik Kutics Attila # 153, aki két másik versenyző társával való versengés közepette elugratás közben keresztbe leérkezve a földre került, és a mögötte érkező versenyző sajnálatos módon áthajtott a fején, ami következtében eltört a sisakja és koordinációs problémát szenvedett, így a második futamot ő sem tudta teljesíteni. Viszont vannak a jó barátok, Lakatos Máté # # 129 beérve őt, megállt és azonnal segítséget kért a részére.
 
A versenybeszámoló mellett fontos azt is megemlíteni, hogy a szombati napot vegyes érzelmekkel zárhatták a kilátogatók, ugyanis pár nappal ezelőtt ismét eltávozott közülünk az egyik versenyzőtársunk, 46 éves korában Balogh Tibor a Karancs MSE versenyzője, az ő tiszteletére az egy órás futam előtt tartottak megemlékezést. Isten nyugosztalja.
 
 
A szomorú hírt a két órás futam előtt pedig egy örömteli esemény váltotta fel, mégpedig Halőrünk, azaz Apró Péter # 227 a lehető legmegfelelőbb időben ünnepelhette az 50. születésnapját. Hiszen akkor kell ünnepelni, mikor a legjobban esik, ez a gyakorlatban is megvalósulni látszott!
 
 
A béri verseny talán jobban kedvezett az endurósoknak, viszont a bajnokság következő állomása szeptember 21-én, Kiskunfélegyházán várja a versenyezni vágyókat. Ezek után kicsit crossosabbra vesszük a figurát. 
 
Írta: Brenner Ádám # 29
fotó: Vadas Mária
 

Második helyen végzett az összetett Ohvale GP-0 190 cc kategóriában a Sport&Events Academy 11 éves pilótája

Zólyomi Andrea | 2019.09.10, 11:44:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.10, 11:44:00

Cimkék:

Az amerikai-magyar „csodagyerek” fantasztikusan szerepelt, a szabadedzések során pálya rekordot motorozott, az esős időmérőn volt egy kisebb esése, de aztán megnyerte az első versenyt. A délutáni futamon  második helyen végzett, így összességében a bajnokságban másodikként zárt! Ez óriási dolog hiszen 8 és 12 éves kor között az Ohvale a legkeményebb utánpótlás bajnokság, azok számára aki profi szinten űzik a motorozást.
 
 
„Tavaly motoroztam már itt a 160 cc-vel így igazából ismertem a pályát, csak meg kellett találnunk a beállításokat a 190 cc-re. Szombaton nagyon jól mentek a szabadedzések megjavítottam a tavalyi legjobb köridőket. Vasárnap aztán az időmérők szakadó esőben kezdődtek, ami azt jelentette hogy az előző napi beállításokon is változtatni kellett. Volt egy kisebb esésem, így csak a 4. helyről rajtoltam de aztán sikerült megnyernem a versenyt. A következő futamon is kicsit elrontottam a startot, de aztán megnyugodtam és végig harcoltam, minimális különbséggel lettem második.” – foglalta össze Rossi a történteket.
 
 
Rossi csapattársa, Farkas Kevin szintén nagyon jó hétvégét teljesített és egész évben hatalmas lépésekben fejlődött a számára ismeretlen pályákon és teljesen új kategóriában.
 
„Franciacorta-t már ismertem tavalyról, mert versenyeztem itt egyszer, ezért nem kellett a pálya megtanulásával időt töltenem. Jó volt a tempóm, sajnos a vizes körülmények kicsit megzavartak így nem olyanra sikerült a kvalifikáció ahogy azt elterveztem. De így is felküzdöttem magam a 6. aztán az 5. helyre, így nagyon boldog vagyok.” – mesélte Farkas Kevin.
 
 
Stefano Favaro a Sport&Events Academy alapítója rendkívül megvan elégedve a fiúkkal:
 
„Franciacorta volt az utolsó olasz bajnoki forduló, Rossi a bajnoki cím megszerzésért versenyzett, Kevin pedig a pódiumot szerette volna megközelíteni. Nagyon büszke vagyok mindkettőjükre, mert szépen és keményen dolgoztak és nem csak ezen a hétvégén, de egész nyáron és az egész szezonban!
Sajnos, még egy korábbi versenyen vissza adtak elég sok pontot Rossi ellenfelének Flavio Piccolonak, így az egyetlen esélyünk az volt, ha Rossi mindkét versenyen nyer, Flavio pedig valamelyiken hibázik. Ez nem történt meg, de összességében azt gondolom Rossi így is igazi bajnok. Minden fordulón dobogóra állt és kétszer is győzött, csodálatosan teljesített.
Kevin számára szinte minden új  volt, de versenyről versenyre kapaszkodott fel és ezen a hétvégén is például végig a bajnokság bronzérmesével harcolt. Lehet még fejlődni, de ez volt az első éve és várakozáson felül teljesített. Rossira most nagy feladat vár, hiszen szeptemberben betölti 12. életévét és szabadkártáyval elindul az utolsó három CEV Repsol ETC fordulón Görbe Soma csapattársaként a Bester Capital Dubai Junior Team színeiben.”
 
Három hét szünet után tehát Jerezben lép majd pályára Görbe Soma és Rossi Moor a European Talent Cupon. Október első hétvégéjén pedig még egy Ohvale World Series sorozat is vár majd Rossira és Kevinre, szóval nagyon izgalmas ősznek vágnak neki az Akadémia fiatal tehetségei.

A H-Moto Team ifjú tehetsége felemás versenyhétvégét teljesített Assenben – egy 10. hely után futamgyőzelem – és 3 pontos hátrányban várja az IDM Suzuki Cup utolsó állomását

Zólyomi Andrea | 2019.09.10, 09:54:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.10, 09:54:00

Cimkék:

A H-Moto Team 18 éves tehetsége a hollandiai Assenben folytatta a szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint a Suzuki Cup sorozatában pole pozícióból – zsinórban az ötödik versenyhétvégén – indulva előbb 10. helyen végzett egy esős versenyen, majd másnap fölényesen győzött, így a hockenheimi záró versenyen minden esélye megvan az összetett bajnoki cím megszerzésére.

 
 
 
A múlt hétvégén a hollandiai Assenben folytatódott az IDM bajnoki sorozata, amelyben Kovács Bálint idén már a második teljes szezonját teljesíti az erős nemzetközi mezőnyben: a 18 éves motoros ezúttal sem vallott szégyent, és a lausitzringi, a zolderi, a schleizi és a mosti versenyhétvégét követően ezúttal Assenben is megszerezte a pole pozíciót a Suzuki Cup kategóriában. Azonban a szombati versenyen hiába rajtolt jól, az esős körülmények – az ezres kategóriában mindössze harmadik versenyét teljesítette ilyen időjárási viszonyokban – között a 10. helyet szerezte meg, míg a futamon éppen a legnagyobb riválisa győzedelmeskedett. Vasárnap aztán kiküszöbölte a csorbát Bálint, és nagy fölénnyel – több mint négy másodperces előnnyel legyőzte nagy riválisát, így egy versenyhétvégével a szezon vége előtt 3 pontos hátrányban áll összetettben.
 
 
„A hétvégen a hollandiai Assenben folytattam idei szereplésemet a Suzuki Cupban, és az edzéseken a lehető legjobban alakultak a dolgaink, hiszen mind a szabadedzéseken, mind pedig a két időmérőn sikerült a leggyorsabbnak lennem, ráadásul elég nagy előnnyel. Már az elmúlt futamon, Mostban kiderült, hogy még nem szereztem elég tapasztalatot az esőben való versenyzésben, és sajnos ez most sem változott. A futam kezdete előtt tíz perccel kezdett esni az eső, így minden addigi munkát és tapasztalatot dobhattunk ki, és azonnal át kellett állni az új körülményekre. Nem tagadom, a hasonló körülmények között történt mosti bukás még bennem volt, így óvatosan köröztem a pályán pontmentő célzattal, és ennek köszönhetően sikerült a tizedik helyet megszereznem. Nagy reményekkel vártam a vasárnapot, hiszen az előrejelzések napos időt jósoltak, ami be is következett. Ezúttal minden rendben ment, és sikerült a legnagyobb riválisomat megvernem, így minden esélyem megmaradt arra, hogy a hockenheimi szezonzárón megszerezzem az összetett bajnoki címet, hiszen mindössze három pont a hátrányom” – mondta Kovács Bálint.
 
 
 
 
 
Fotó: JK Sportsfoto

Zólyomi Andrea | 2019.09.09, 11:35:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.09, 11:35:00

Cimkék:

 Idei legjobb eredményéért harcolt Sebestyén Peti Portimaoban, amikor De Rosa technikai hibája miatt piros zászlóval véget vetettek a futamnak 5 körrel a vége előtt. Végül a TOP7 helyett, maradt a 11. hely, de a nehéz kezdés után nagyszerűen versenyzett a magyar pilóta.
 
 
Tesztelés nélkül vágott neki 2 hónapos szünet után Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság 9. fordulójának. A pénteki szabadedzésen gyorsan fel tudta venni a mezőnnyel a versenyt, azonban sajnos korán kiderült hiányzik a motorerő a Hondájából.
A szombati frusztráló kvalifikáció után, végül a mérnökök elemezték az adatokat és motorblokk csere mellett döntöttek, ami remek döntésnek bizonyult, hiszen a vasárnapi warm up-on ismét TOP10-ben motorozott legjobb hondásként Peti.
 
 
A versenyen a 15. rajtkockából indulva nem sikerült jól a start, ám néhány kör megtétele után megkezdte a felzárkózást. A TOP6 és TOP10 közötti bolyhoz zárkózott éppen fel és készült őket megelőzni, amikor véget vetettek a versenynek. Nagy kár, mert egyértelműen megvolt a tempója, hogy előre törjön!
 
 
 „ A verseny egész jól volt, sajnos korábban vége lett, mint ahogy terveztem. Nagyon csalódott vagyok a hétvége első fele miatt mert az eddigi legjobb eredményt érhettük volna el, ha nincsenek technikai nehézségek. A versenyre tökéletes volt a motorom, a startnál és az első körben hibát követtem el, de aztán megnyugodtan és megkezdtem a felzárkózást. Jól gazdálkodtam a gumikkal és  biztatók voltak a köridők. Éppen megérkeztem az előttem lévő bolyba és kezdtem volna megelőzni őket, amikor lefújták a versenyt. Annak viszont nagyon örülök, hogy az egyik legjobb versenyem volt a szezonban! Remélem Magny  Coursban ugyanitt folytatjuk beállítások tekintetében és reális célként tűzhetem ki a TOP6-ot!”- összegzett Sebestyén Peti a versenyt követően. 
 
 
A CIA Landlord Insurance Honda csapatfőnöke Simon Buckmaster is pozitívan értékelte a hétvégét:
„Jó verseny volt, jól teljesített Peti. Ha nincs a piros zászló, biztos vagyok benne, hogy a TOP6-ért harcolhatott volna. Sajnos a kvalifikáció nem sikerült jól és ebben a mezőnyben nagyon nehéz hátulról felverekednie magát, de remek munkát végzett, az egyik legjobb versenye volt idén!”
 
 A Supersport-világbajnokság három hét múlva  a franciaországi Magny Coursban folytatódik!

Zólyomi Andrea | 2019.09.09, 11:23:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.09, 11:23:00

Cimkék:

Az RXP - Simoncelli Squadra Corse PreMoto3-as magyar pilótájára újabb megmérettetés vár: hamarosan Európa legjobb utánpótlás versenyzőivel fog farkasszemet nézni, a cél pedig nem más, mint szerepelni a világhírű MotoGP bajnokság betétfutamain!
 
 
Kecskés Bence mögött ott áll az egész olasz csapata, és a közeg sem lesz számára teljesen ismeretlen, hiszen az indulók közt több PreMoto3-as versenyző is megtalálható. Bence mellett két honfitársa, Görbe Soma és Oláh Barnabás is meghívást kapott.
 
Mint minden évben, ezúttal is kimondottan erős mezőny gyűlik majd össze október 15-17 között. Kecskés Bence felkészülten érkezik, ám annak ellenére sem lesz könnyű dolga, hogy az egész szezonban intenzív fejlődést mutatott, és jól alkalmazkodott a számára még ismeretlen körülményekhez.
 
 
A Rookies Cup nívóját jól mutatja, hogy számos pilótát adott már a gyorsasági motoros világbajnokságnak. A tét tehát nem kicsi, ennek megfelelően az októberi selejtező résztvevőit is alaposan megválogatták. A több mint száz jelentkezőnek részletes összegzést kellett készítenie a szakmai előremeneteléről, a médiamegjelenéseiről és a felkészülésének menetéről. A bírák ezeket összegezve adtak esélyt annak, akiben a legnagyobb lehetőséget látták.
 
A Rookies Cup résztvevői mindannyian egyforma specifikációjú, alapbeállítású motorokkal mennek - ergo kidomborodik a versenyzők tudásbeli különbsége. Ha Kecskés Bence sikeresen teljesíti a többfordulós válogatót, akkor bejut abba a bajnokságba, melynek versenyzői a MotoGP több helyszínére is ellátogatnak, és közvetlenül a Moto3 sorozat futamai előtt gurulnak pályára. Itt aztán árgus szemekkel figyelik őket a komoly csapatok képviselői, akik a jövő szupersztárjait keresik.
 
Amíg Bence ízlelgeti azt, hogy milyen kihívás előtt áll, addig testvére, Kecskés Tamás már hétfőn Misanóba utazik, ahol egy edzőtáborban fog részt venni. Az olasz szervezők nyitnak a magyarok felé, így idén Tamás mellett Ernszt Norbert, Surányi Balázs és Richter Patrik is részt vesz azon az egy hetes foglalkozáson, ahol motoros edzések, oktatások, paddock látogatás, és több MotoGP-hez köthető program is várja a pilótákat.
 
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Háfra Zsolt – RXP - Sic58 Magyarország
 
Fotó: RXP – Race for Passion
/ 146 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.