Kemény hétvégét tudhatnak maguk mögött a Laller Racing Dakar Team motorosai. A csapat egyik fele Svédországban, az Enduro Világkupán, míg a másik a Kelet–Nyugat Kupa 2. fordulóján, Emődön húzta a gázt – sikerrel!
Zólyomi Andrea | 2025.05.28, 08:57:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.28, 08:57:00
Cimkék:
Apa és lánya ezúttal is keményen küzdött. Leginkább az utóbbi versenyző szenvedett meg az elemekkel, hiszen míg Torma Balázs egészségesen versenyzett, addig Torma Luca egy kisujj kézközépcsont-törésből lábadozva, nagyon rövid kihagyás után tért vissza:
„Zalaegerszegen, az Enduro OB nyitányának vasárnapi napján lesérültem, így az a futam is, meg a veszprémvarsányi endurocross is ment a levesbe. Nagyon fűtött a vágy, hogy minél előbb újra motorra üljek, és ez most meg is történt, így nagy örömmel indultam neki az emődi versenynapnak. A pálya a sok csapadék miatt nem volt éppen ideális, iszonyatosan saras és csúszós volt, az első 1-2 körben keményen megdolgoztatott bennünket, kiváltképp engem. De aztán csak sikerült meglelni a ritmusom, és egy egész jó tempót diktálni magamnak, ami ezúttal a harmadosztály 8. helyére volt elegendő.” – mesélte lapunknak Luca, akinek édesapját is sikerült megelőznie.

Liszka Roland eközben néhány ezer kilométerrel arrébb, a svédországi Skövdében mutatta meg ismét, miért is tartják őt a jelen kor legjobb magyar off-road sportolójának. Roland nem sok esélyt hagyva az ellenfeleknek, szombaton és vasárnap is győzni tudott a kategóriájában, és az abszolút értékelésben sem volt nála gyorsabb senki ezen a hétvégén:
„Mindkét nap abszolút és kategória 1. hely! Nagyon sokat tanultam ezen a versenyen. Találkoztam sárral, kővel, betonnal, homokkal, kínzó hideggel – volt itt minden. Végig nagyon kellett koncentrálni, és nem csupán a mért szakaszokon, hanem az etapokon is, hiszen elég volt egy kis hiba, és egyből nagy esések történtek belőle.

Az időjárás sem volt épp kegyes hozzánk: egész héten esett az eső. Szombatra ugyan kisütött a nap, de vasárnapra ismét eleredt. Ettől durván csúszós, sáros lett a pálya. A második napon megálltam segíteni egy mély sárba ragadt bajtársamnak, aminek hatására az első extrém teszten végig sáros kesztyűben és koszos markolattal mentem – ez pedig nem kis esést eredményezett.
Később jött még egy újabb hiba, ami az addig megszerzett félperces előnyömet majdnem lenullázta. Ezután már nagyon-nagyon oda kellett koncentrálnom, mert több affér nem fért bele. Végül ezt a napot is sikerült megnyernem.” – nyilatkozta Liszka Roland, aki a Laller Racing Dakar Team többi versenyzőjéhez hasonlóan nemsokára már az Enduro OB keretein belül, a szlovákiai Lisovban lép pályára.
Forrás: Tóth Krisztián Márk
Május 15–16-án Jerez adott otthont az idei második hivatalos tesztnek a FIM JuniorGP Moto2-es kategóriájában induló csapatok számára
Zólyomi Andrea | 2025.05.19, 09:04:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.19, 09:04:00
Cimkék:
A szezonnyitó futamot követően a Team MMR és a Révész Racing úgy döntött, hogy változtatásra van szükség a technikai stábban: a szezon hátralévő részét új főmérnökkel, az olasz Massimo Biaginivel folytatják.
.jpg&w=710&h=473)
Biagini a Moto2-es kategória egyik legelismertebb mérnöke, aki korábban olyan csapatoknál dolgozott, mint a Federal Oil Gresini Moto2 és a Team Sprint Technology. Komoly tapasztalattal rendelkezik a motorvezérlés és az elektronikus beállítások területén, amelyek kulcsfontosságúak a versenygépek teljesítményének optimalizálásához és a versenyzői stílusokhoz való igazításhoz.
Bár Biagini csak az első tesztnap estéjén tudott csatlakozni a csapathoz, már a második napon megtalálta a közös hangot Rossival.
A közös munka eredményeként sikerült olyan beállításokat találni, amelyekkel körönként folyamatosan javuló időket teljesített a fiatal magyar-amerikai versenyző.

A teszt során a csapat különös figyelmet fordított az estorili versenyen felmerült problémák – például a féktávok és a kigyorsítások – finomhangolására, amelyeket sikerült eredményesen megoldani.
A csapat nagy várakozással tekint a következő versenyhétvége elé, amelyet június 1-jén szintén Jerezben rendeznek majd meg.
Képek forrása: Révész Racing NGRT
A mögöttünk hagyott hétvégén a Laller Racing Dakar Team fiai ismét harcba indultak, ezúttal a Kaposvár közelében rendezett Országos Enduro Bajnokság kihívása volt a soros
Zólyomi Andrea | 2025.05.19, 09:01:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.19, 09:01:00
Cimkék:
A váci fiúk újfent szép eredményekkel örvendeztették meg az értük szorító közönséget, Liszka Roland és Tisza Olivér egy-egy győzelemmel és összetett dobogós helyezéssel bizonyított, Féja Szabolcs csupán néhány másodperccel maradt csak le a pódiumról, míg Puskás József egy hirtelen jött betegség miatt nem tudta befejezni a hétvégét.

A svédországi Enduro Világkupára készülő Liszka Roland ezúttal is nagyot motorozott, nevéhez méltón küzdött. Roland mindkét versenynapot elhozta, abszolútban es pro2-es kategóriában is győzni tudott – tette mindezt hatalmas időkülönbséggel, ezek igazán biztató előjelek a nemzetközi megmérettetés előtt.

Remek formát mutatott Tisza Olivér is: a #713-as rajtszámú versenyzőtől már megszokhattuk, hogy minden helyzetben rendkívül kitartó, most sem volt ez másképp. Olivér a szombati napon már a második helyen motorozott, mikor onnan visszaesett az ötödikre, ám mindez nem szegte a kedvét. Vasárnap szinte hibátlan teljesítménnyel jelentkezett, amellyel kategóriájában felért az összetett dobogó harmadik helyére.

Féja Szabolcsnak ezúttal hiányzott egy nyúlfaroknyi, leginkább így lehetne összefoglalni a Laller Racing Dakar Team legmagasabb versenyzőjének hétvégéjét. Szabolcs szombati napján kissé “megcsúszott”, így vasárnap már hiába hajrázott nagyon erősen, a nap végi harmadik helyezésével is lemaradt a dobogóról. Mindössze négy másodpercen múlt…
Hasonlóképpen peches volt Puskás József, aki a szuperveterán kategóriában szeretett volna maradandót alkotni, de egy influenzaszerű betegség ledöntötte őt a lábáról. A szombatot a betegsége ellenére még becsületből teljesítette és a középmezőnyben zárta a pilóta, de a rossz közérzet és a levertség sajnos felülkerekedett, így a vasárnapot érthető módon már nem tudta vállalni a sportoló.
Tisza Olivér elmondása szerint alighanem a szezon versenye volt a kaposvári enduro forduló, ahol minden összeállt: szuper időjárás, izgalmas nyomvonal, nem utolsósorban pedig tökéletes szervezés, melyet a résztvevők nevében ezúton is szeretne megköszönni!
Írta: Tóth Krisztián Márk
Fotó: Szlovák Brigi
Zólyomi Andrea | 2025.05.13, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.13, 10:23:00
Cimkék:
A Northern Talent Cup egy gyorsasági-motorverseny sorozat, amelyet a MotoGP-t szervező Dorna hozott létre azzal a céllal, hogy segítse az utánpótlás-nevelést Közép- és Észak-Európában.
A versenyzők Honda NSF250R motorokkal versenyeznek, és a legtehetségesebbek akár a Red Bull MotoGP Rookies Cup mezőnyébe is bekerülhetnek. Idén a sorozat hatodik alkalommal indult, és a futamokat olyan rangos eseményekkel párhuzamosan rendezik, mint a MotoGP vagy a Superbike-világbajnokság. Magyar szempontból különösen izgalmas, hogy Lukács Tomi egyetlen magyarként indul a versenyen, miután tavaly megnyerte a Mini gyorsaságimotoros-Európa-bajnokságot.

A bajnokság Assen-i nyitóhétvégéjét a Team Lukas Pesek fiatal tehetségének egy nagyon csúnya vírusfertőzés miatt kellett kihagynia.
Ezen a hétvégén a Northern Talent Cup az IDM bajnoksággal együtt szerepelt a németországi Oschersleben-ben.
Csütörtökön és pénteken a szabadedzésekkel kezdődött a hétvégi versenyprogram, ahol Tomi csapatának sikerült a megfelelő beállításokat megtalálni, és futóművet is jól felkészíteni a versenyre. A szombati időmérőn sajnos egy műszaki hiba miatt a motor nem működött megfelelően, ezért Tomi csak a 13. rajtrácsot szerezte meg az első versenyre.
A versenyen az első kört már a 10. helyen sikerült végezni, majd a 13. körig folyamatosan 11. 12. helyen motorozott, míg végül óriási csatában a 10. helyen intette le a kockás zászló, ami 6 bajnoki pontot jelent a fiatal tehetségnek.
Lukács Tomi a vasárnapi második időmérőn már lényegesen jobban szerepelt és négy helyet javítva az szombati pozícióhoz képest a 9. helyről várhatta a piros lámpák utáni rajtot, ami olyan jól sikerült, hogy az első kanyart már az 5. helyen vette be.

A vasárnapi második versenyen a második körtől kezdődtek megint a műszaki a problémák a motorral, ami nagyon megnehezítette Tomi dolgát, mert a második körben a hármas kanyarban nem vette be a kettest a motor, így a szélesen vett kanyar után visszaesett a 15. helyre. Ilyenkor mutatkozik meg egy pilóta tehetsége, hiszen Tomi azonnal reagált és változtatott a motorozásán, és visszaharcolta magát a top 10 be, végül a 8. helyen végzett, amiért még 8 pontot adhatott hozzá az eddigihez, így a bajnokságban a 13. helyen áll.
Az első futamot egyébként Anina Urlaß nyerte, aki az egyetlen női versenyző a Northern Talent Cup 2025 mezőnyében. A 14 éves német motorversenyző tavaly vendégszereplőként már bemutatkozott a sorozatban. A második helyet a szintén német Fynn Kratochwil nyerte a belga Lorenzo Pontillo előtt. A vasárnapi verseny drámája az első két helyen versenyző német pilóták Fynn Kratochwill és Anina Urlaß ütközés miatti kiesése. Ezen a versenyen szintén a fekete, sárga, piros színű zászlók domináltak, hiszen az első helyet a német Robin Seigert nyerte Tom Rolin és Lorenzo Pontillo belga versenyzők előtt.
A következő futam június 22-én Csehországban, Most városában lesz.
fotó: Team Lukas Pesek
Zólyomi Andrea | 2025.05.05, 09:40:00 | Utolsó módosítás: 2025.05.05, 09:40:00
Cimkék:
A Révész Racing Next Generation Riders Team magyar-amerikai tehetsége, a Team MMR színeiben állt rajthoz május 4-én az portugáliai Estorilban, hogy megkezdje szereplését a FIM JuniorGP sorozat Moto2-es kategóriájában.

A versenyhétvége első két napja – csütörtök és péntek – a szabadedzésekkel telt. Az időjárás kiszámíthatatlan volt: szombat délelőtt teljesen vizes pályán rendezték az edzéseket. A még nem ideális beállításokkal Rossi kétszer is bukott, ami jelentősen csökkentette az elérhető pályaidőt. A Q1-re azonban a csapat teljesen új beállításokkal készült, beleértve egy új áttételt is, amely már a rajtszimulációk során is ígéretesnek bizonyult.

A reggeli esések miatt Rossi kisebb zúzódásokkal és fájdalmakkal küzdött, ennek ellenére mindent beleadott, és az első időmérő szakaszt az 5. helyen zárta – mindössze 0,078 másodperccel lemaradva a 4. helyről és így a Q2-ről. Ennek eredményeként vasárnap a 19. rajtkockából indulhatott.
A délelőtti verseny idején a pálya kb. 80%-ban száraz volt – bár az eső nem esett, a felület még nem száradt fel teljesen. Logikus döntés lett volna a slick gumi, de Rossi vezető mérnöke másképp gondolta, és sajnos a vizes gumi választása nem vált be. A verseny egyik legnagyobb vesztese az élen motorozó Eric Fernandez volt, aki az utolsó előtti körben bukott. Rossi végig harcolt a pontszerző helyekért, de a rossz gumiválasztás és a motor teljesítménye csak a 17. helyre volt elegendő. Az első futamot a spanyol Unai Orradre nyerte, megelőzve Francesco Mongiardót és a szintén olasz Alberto Surrát.

A délutáni második versenyen Rossi remek rajtot vett, és a motor is jobban reagált az íveken. Folyamatosan előzte meg riválisait, és végül a 13. helyen intették le, ami 3 értékes bajnoki pontot jelent számára.
A következő versenyig rengeteg feladatunk van még. Tudjuk hol hibáztunk a motorbeállításokkal, és tudjuk mit kell még tennünk azért, hogy a június 1-én a Jerez-i második fordulón már végig a 92 -es motort mutassa a kamera.
forrás: Révész Racing NGRT