A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. augusztus 13., szombat
Hírek

A váci terepmotoros Lengyelországban is jelesre vizsgázott küzdeni akarásból, ám KTM-jének elektromos rendszere megmakacsolta magát, így „Laller” kénytelen volt feladni ezt a versenyt.

Zólyomi Andrea | 2022.07.07, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.07, 09:24:00

Cimkék:

Már a kezdés sem volt egyszerű, hiszen a rajt napján a pilóta erős fejfájással és hányingerrel küszködött. Ennek ellenére a lazítás nem volt opció, Horváth Lajos keményen nekiment az első kilométereknek:
„A nulladik napon reggel ötkor, iszonyú fejfájással és hányingerrel ébredtem. A rajtig vegetációs programra kapcsoltam, így valamennyivel jobb lett a helyzet, de korántsem volt tökéletes. Hét kilométer szakasz várt rám, ez határozta meg a rajsorrendet. Már ekkor kóstolót kaptunk a “lengyel Szaharából”, én pedig éreztem, sőt tudtam, hogy nagyon nehéz öt nap következik…
 
A következő nap jól indult, két rövid mérttel kezdtünk. Nagyon tetszett a pálya, vagy viccesen szólva inkább beletörődtem a sorsomba, hogy itt kell mennem! Viszont a rendezés nem mindig volt topon, persze 404 indulót kordában tartani nem kis dolog. Minden információ a Sportity alkalmazáson volt, és ez nem csak nekem haladta meg a képességeimet. Jöttünk-mentünk, fogalmunk sem volt, merre van az előre, és a különböző módosítások már ekkor is folyamatosan késtek. A nap utolsó mértjére teljesen fitten érkeztem meg, de ez a fittség hamar oda is lett a mély homokos szaharai körülmények között. A végére sajnos kikéstem a limitidőmet, ezért pedig büntetést kaptam.
 
 
A harmadik napom is káoszos volt, 88 km-el nyitottunk, ugyanaz volt a penzum, mint az előző szakaszon, csak épp visszafelé, és egy kicsit enyhébb időben. A pálya viszont az eső ellenére is nagyon rossz volt, mély homokhullámok, és az autók/kamionok által kijárt gigantikus nyomok nehezítették a dolgunkat. Amíg mi a pályán voltunk, jött egy üzenet a már sokat emlegetett Sportityn, hogy felcserélték a 2. és a 3. mértet, ezt azonban szóban senki nem közölte velünk. Teljesen véletlenül vettem észre a módosítást… Ez leginkább a tervezett tankolásokat borította fel, de szerencsére bírta üzemanyaggal a motorom. Az utolsó mért szakasz volt a legbrutálisabb, ahol méteres, vagy annál is mélyebb vájatok keletkeztek a mezőny után.
 
 
Másnap 15h-ra volt a tervezve a rajt, de ez elhúzódott 21h utánra. Ültünk a kocsiban teljesen beöltözve és vártuk a Sportytin a híreket, és az engedélyt a startra… 21:11-kor végre elrajtolhattam, és nagy kedvel kezdtem bele a menetbe: erdei és földutak, homokos részek váltogatták egymást. Közben teljesen besötétedett, és be kellet vetni az új csodafegyert, a két éjszakai lámpát, ami a várakozásnak megfelelően szinte nappali fényt adott nekem. Igen ám, de akkora tempót nem tudtam menni, hogy kellő fordulat legyen a két lámpának, a visszatöltés pedig kevésnek bizonyult. Szép lassan lemerült az akksi, megállt alattam a motor, és se kép se hang... Hajnal kettőkor jött a segítség, de mire visszaértünk a táborba már három óra lett. Reggel hatkor pedig már keltünk is, mert jött a következő nap, és a motort is rendbe kellett tennünk.
 
Ez sikerült is, megtaláltuk a hiba okát, de sajnos korai volt az örömünk. Pont a legélvezetesebb, általam leginkább kedvelt terepralis részeken sajnos ismét megadta magát a technika. Megállt a motor, és már nem is tudtam beindítani többet, ekkor már sejtettem, hogy ezzel valószínűleg vége a versenyemnek. A táborba visszatérve kiméregettük a generátort, és beigazolódott a gyanúm, ennyi volt számomra a 2022-es Rally Breslau. Ugyan a futamot nem tudtam befejezni, de mégis nagyon boldog vagyok, hogy ott lehettem. Fantasztikus atmoszférája volt a Rallye Breslaunak, az embert és gépet maximálisan próbára tevő verseny hű volt régi hírnevéhez. Nekem most nem sikerült, a lengyel Szahara nem engedett át. Le a kalappal a rendező felé is, mert ugyan néha akadtak problémák, de 404 embert és a kiszolgáló személyzetet ilyen körülmények közepette menedzselni heroikus feladat. Minden elismerésem az övék!
 
 
Remélem, jövőre több magyar társunk is követni fogja törekvéseimet, és itt lesznek velem Lengyelországban. Nem adom fel, megyünk előre, a motor hibáját már feltártuk, az alkatrész megrendelve, a Hungarian Baján pedig támadunk!” – nyilatkozta Horváth Lajos „Laller”, aki így is szép sorozatot tudhat maga mögött, hiszen nem egész egy hónap leforgása alatt teljesítette a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.