A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. április 20., szombat
Hírek

Az öt állomásos Super Enduro első helyszíne Lengyelország Lodz városában került megrendezésre, ahol Magyarország színeiben versenyezhetett társával Szőke Márk, többszörös Cross és Enduro bajnokunk.

Zólyomi Andrea | 2022.01.05, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.05, 09:24:00

Cimkék:

Márk az Open kategóriában indult Sherco 300-as SE Factory motorjával amire a saját maga készített Super Enduro pályán (a Gyáli Cross pálya mellett) készült fel intenzíven egy hónapon át. De vajon fel lehet erre készülni? S milyen egy ilyen verseny? Valóban egy állomást ki kell hagyniuk a versenyből? Minderről ő maga mesél nekünk.

 

 
„Bár tavaly indultam, sajnos motorhiba miatt nem tudtam szerepelni, így mondhatjuk azt, hogy EZ volt életem ELSŐ Super Enduro versenye. Az egész közeg új volt számomra, hihetetlen élmény volt Világsztárok között lenni, testközelből látni, hogy ők is izgulnak, teszik a dolguk. A rengeteg néző, aki nekem is szurkol, annyira motiváló és izgalmasnak hatott.
 
 
A pálya, ha 0-10-ig pontoznom kéne erős 9-est adnék rá, hiszen az akadályok annyira zsúfoltak voltak (főleg a fedett pálya helyszűke miatt), hogy az a hat perc amit el kell rajta tölteni, annyira kimerítő, annyira intenzív, hogy arra szavak sincsenek. Egy perccel többet talán ki sem lehetne rajta bírni. Nem gyors, nagyon lassú, brutálisan fárasztó. Szerintem soha nem fáradtam el ennyire.
 

A verseny előtt egy hat perces szabadedzésen és egy hat perces időmérőn lehet megismerkedni a pályával. Minden hat perc.
Hat perc kín, és szenvedés, amibe minden erőt belead az ember, minden agysejtje taktikázik, minden izma ezer százalékon dolgozik.
 

Minden akadályon hatalmasat csapódnak a motorok, mellbevágnak, de te csak mész, s próbálsz nem hibázni, próbálsz talpon maradni, s előrébb jutni. Egy hiba, és vége az egésznek. És én hibáztam.
Az időmérőn sajnos lecsaptam a kipufogóm ami leszakadt, így ki kellett hogy álljak, viszont a remény futamban olyan jól teljesítettem, hogy visszalöktem magam az esti finálé két futamára.
 
 

A versenyeken a 35 versenyzőt 3 csoportra osztják, s ebből 14 versenyző jut be az esti futamokra. Én az első futamban a hátsó sorból indulhattam, bár sok apró hibát vétettem, megszereztem a 9. helyet. Nagyon tapasztalatlannak éreztem magam.
A második futamban az első sorból indulhattam, elsőnek hoztam el a rajtot, s jó pár körig vezettem, de a vége előtt 200 méterrel sajnos elestem egy farönkön, ahonnan alig tudtam kicibálni a motort, így a harmadik helyről ötödikként fejeztem be a versenyt.
Az abszolút eredményem végül a hatodik hely lett.
 
 

Két oldalról tudom nézni a dolgot. Az egyikben magamat bántom, hogy miért nem tudtam jobban figyelni, agyalok mit lehetett volna másképpen, a másik, hogy baszki, büszke lehetek erre az eredményre, hiszen kevés olyan magyar versenyző van, aki ilyen eredményt ért el elsőre ebben a kategóriában.
 
 
 

A következő versenyre már felkészültebb leszek, ami pont Magyarországon lesz a Papp László Arénában 2022 február ötödikén. A versenysorozatból Izraelt sajnos ki kell hagynom, mert ott nem indítják el a kategóriám, de remélem életem első Super Enduro Világbajnoki versenysorozatán, dobogós helyet érek el.”
 
Írta: Boross Évi, tesztmotor.hu
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.