A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. október 23., szombat
Hírek

Zólyomi Andrea | 2021.09.23, 09:43:00 | Utolsó módosítás: 2021.09.23, 09:43:00

Cimkék:

Ilyen se volt még, hogy a …..
Teljesen más szemszögből figyelve az eseményeket…
 
 
Olyan vidékre sodort bennünket a verseny kalendár, hogy csak ámulok és bámulok milyen csodás helyen sikerült a Hábi Mx csapatának új helyszínt biztosítania az Endurocross résztvevőinek a számára.
 
Idén már megszokhattuk a száraz időjárási körülményeket, így ennek köszönhetően a vénasszonyok nyarára se jutott bőséges csapadék, hogy nedvessé varázsolta volna a pályát, de mindezek ellenére a szervezők hibátlanul előkészített, tempós, jó ritmusú pályával várták a versenyzőket.
 
 
Relatív rövid, de annál velősebb nyomvonalat alakítottak ki, amelyet a Hábi patak több helyen is keresztezett, így még különlegesebb körülmények között lehetet élvezni a terepet.
A rajt mellett elhelyezkedő extrém akadályokon izgalmas és látványos pillanatokat hoztak össze motoron ülve, kivéve vagy még külső szemmel nézve annál is élvezetesebb volt, mikor a ló ledobta pilótáját már a fáradtságnak és a beállt, elfáradt alkarnak betudva.
 
Mindezek a megélés pillanatában nem feltétlenül fájdalommentes és örömteli pillanatok. Viszont az igazi endurós kitart a végsőkig és hajtja a vére a kockás zászló leintéséig.
Az utolsó előtti futamon érezhető volt a jelenlevők csökkenő létszáma, de az EC mezőny sava-borsa azért tiszteletét tette, hogy még több ponttal gazdagodjanak.
 
 
Előzetes engedelmetekkel, most és itt megragadnám a szót, hogy egy abszolút új szemszögből adjam át a hétvégén szerzett, átélt és látott élményeket, a saját akaratom ellenére az égiek döntését követve.
 
#29 Jómagam is általában a pályán, versenyezve a többiekkel szoktam átélni a versenyeket, amelyek alapján készítem el a beszámolókat. Az idei év kicsit más, mondhatni nagyon. A Nagytarcsán elszenvedett sérülésem miatt csak most tudtam volna visszatérni újra versenybe szállni számomra egy kipróbálatlan „új” cross motorral. Ez most nem úgy alakult…
 
 
Az egész napot figyelemmel kísértem, mire következett volna a két órás futam, ahol én is indulni szoktam. Sokáig nem sikerült jutnom, csak pont addig, amíg szerették volna, hogy eljussak a felvezető körig és nem tovább.  
 
Jött a csavar az egészben, ami az elmúlt 10 évben még nem történt talán bajnoki futamon, hogy egy ember miatt, mégpedig miattam az egész mezőny rajtját 1-2 perccel később indítsák, mivel akire vártak, vicces, de el se tudott rajtolni. Természetesen ez hála nekem, amiért köszönettel tartozok a türelemmel várakozó motoros társaim felé, de a szükség néha nagyúr..
 
Elérkezett az igazság pillanata, a Versenyigazgató, Ódor Gábor személyében, kezében lendült a zászló, a motorok felbőgtek és izomból elrajtolt az első osztály mezőnye, engem kivéve, akinek a motorja nem indult be és ezzel kénytelen voltam tudatosulni és elfogadni a tényt, hogy itt ma nem kell motoroznom..
 
 
Viszont nem áll meg a story ennyinél, jött a felajánlás régi motoros baráttól Kiss Csabától # 247, hogy az Ő motorjával menjek, ha már eljöttem. Miért is ne, ilyet se csináltam még. Nem volt mit tenni, nem ellenkeztem, gyors precíziós állítás után a motorra pattantam, csak azért, hogy végig figyeljem, miként motoroznak a többiek.
 
Ez valami más érzés, egészen! Szó szerint bóklászva a pályán vettem szemügyre miként, hogy küzdenek a különböző kategóriák versenyzői, hol miként fordulnak, ki melyik részen erősebb a vetélytársánál. Elképesztő az az összesség, ami ehhez a sporthoz szükséges a SIKER érdekében. Jó volt ilyen szemszögből is átélni és látni ŐKET!
 
 
Leírni nehéz azt, amit nyugdíjas tempóm alatt láttam és versenyzői szemmel végig kísértem, de ezért vannak a képek beágyazva, hogy árulkodjanak mindezekről.
 
Nyilván a helyszín kedvezett azoknak, akik sokat cross pályáznak, de összességében volt hibázásra lehetőség és mindenfajta motoros részére voltak kedvező pályaadottságok.
 
Helyenként gumi akadályok sora, szűkös, szinte már negatív irányba visszafordítok, egyszóval minden adott volt egy nívós verseny megrendezéséhez.
 
Ezenfelül szenzációs, hogy mindenki a maga kondijának és képességének megfelelően, hogyan hozza ki a maximumot magából és teljesítik a futamokat, szökkennek át az akadályokon, fordulnak különböző íveken, hibáznak, majd korrigálják. És végül sikerre viszik a nap végén, ha azt a technika ördöge nem akadályozza meg.
 
 
Eszméletlen! Megannyi tényező mellett ráadásul azonos időket futni, különböző helyeken hibázva, de valahogy a hibák ellenére is tudják hozni azt, amire képesek a versenyzők.
Ezeket betudva és látni, öröm volt látni a sikereket segítők, barátok, szülők és versenyzők arcán egyaránt.
 
A két órás futam során rengeteg kaland, látványos ugrás, fordulat és 14 kör megtétele után Liszka Roland # 78 hozta be a motorját az első helyre, Mario Hirschmugl – t # 18 megelőzve, aki a vezetést akkor tudta átvenni, mikor Roli a depó tankolni kiállt, viszont a lendülete nem apadt le, így a hátrányát ledolgozva, majd egy lapáttal rátéve fél perccel hozta az abszolút első helyet!
 
Kategóriatársa Tádics Dániel # 91 stabilan végig motorozva felért a harmadik helyre. Az érkező sorrendben következők közül Hertlik Donoven # 94, Henzer Péter # 89 és Krispel Ernst # 68 voltak képesek a 14 kört megfutni.
 
 
Az igazi veterán Nagy Péter # 201 utánuk 1 körös hátrányban, de kategóriatársai előtt nagyfölénnyel elsőként zárt veteránban, Csepi Tamás # 295 és Dési János # 244 előtt.
 
A másodosztály mezőnyében Kovács Dávid # 512 megfontolt motorozásával újra tudta hozni végig a futam során az első helyet. Mögötte 9 másodpercen belül egymással komoly meccset lefolytató végkimenetelben, Molnár Bence # 459, Csielka Márk 303 és Palsics Patrik # 400 végzett.
 
Már az egy órás futamban bemelegített versenyzők, a két órás futamra párt alkotva, Buchvald János – Kiss Benedek # 224 személyében, újra magáénak tudhatta a győzelmet, a Somogybabodi derbin győztesként helytálló Miksi Péter – Kubik Richárd # 207 párossal szemben. 
 
 
Miksi Péter # 207 is már a Szuperveterán kategóriát képviseli a harmadosztályú futamban, ahol a negyedik helyen ért célba, míg vetélytársa Buchvald János # 224 a hatodik lett. Közéjük az E2 képviseletében Kósa Roland # 777 férkőzött be.
Szintén a szuperveterán kategóriában induló Forrai Zsolt # 242 élte a hazai pályát, így megnyerte az 1 órás futamot, őt két E2 – ben induló pilóta követett. Könnyed motorozással Rédecsi Simon # 725 felzárkózva, lő távon belül érkezett utána, Koszéj László # 716 pedig harmadikként zárt.
 
E1 – ben Kiss Benedek # 667, ifj. Kutics Attila # 653 és Závoczki Csaba # 622 osztozkodott a dobogó fokain, míg az E3 – ban, újoncoknak számító Szőllősi Dominik # 800 laza fröccsöntéssel első lett, Tersánszky Attila # 868 és Gölesz Gábor # 882 előtt.
Ahogy feljebb említettem, nem minden pillanat, esés fájdalommentes és könnyű. Sajnos ebbe a hibába keveredett a versenynapon, az egyetlen, mindig nagy elánnal készülő Báránkó Gábor # 792, aki pórul járt! Egy esés következtében bal kézre esve sérült le, így csalódottan, de kénytelen volt kiállni a versenyből, majd a helyszínen látták el a mentősök, akik minden versenyen értünk vállalnak felelősséget!
 
 
Szegényes mezőnyben, de helytálló kitartással a hosszúnak mondható, számukra kijelölt pályán az IFI 50/65 – ben ifj. Vágó Norbert # 150 lett az első, utána szintén 65 – ös motorral Turányi Norbert # 138 végzett. Utánuk hárman az 50 ccm3 – t képviselve Kovács Ferenc # 155, Paitz Olivér # 160 és Szép Sebestyén # 149 haladtak át a lebegtetett kockás zászló alatt.
IFI 85 – ben volt egy hármas fogat, akik az első futamban 2 másodpercen hozták be a versenymotorjaikat. Így felfokozott izgalmakkal várták a második futamot, ahol az elsőségért Molnár Gábor # 102 és Német Bálint és Paitz Miklós # 180 küzdött. Igen ám, kitudja mi történt a második futamra Molnár Gábor # 102 rettentő módon felgyorsult így az első futamban apró lemaradását, többszörös előnyre fordítva hajrázott Bálintot és Miklós előtt.
 
 
Szenzációs napon lehetünk túl, viszont sok idő nem marad a pihenésre, hiszen 09.25 – én Tamásiban várnak minden motorost az endurózásra, ahol szívélyes fogadtatásban és nagy dobással várják az odalátogatókat, no meg persze a versenyen indulókat is. A motorod ne hagyd otthon!
 
Fotók: Vadas Mária
Írta: Brenner Ádám # 29
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.