A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. szeptember 29., szerda
Hírek

Felborzolt kedélyek uralkodtak a hosszúhétvégén..

Zólyomi Andrea | 2021.08.30, 11:56:00 | Utolsó módosítás: 2021.08.30, 11:56:00

Cimkék:

Az augusztus 20-i hosszú hétvégével egybe kötve az endurósok java része kiruccant Parádra, hogy a hosszabb – rövidebb nyári szünet után nyeregbe pattanjanak.
 
 
Magyar illetve a szlovák bajnokságnak ismét közös berkeken belül rendezett futamon vehettek részt a hazai és Szlovákiából érkező versenyzők egy újra gondolt és tervezett cirka 40 km – es kihívásokkal teli körön, amelyet egy rövidebb, de annál velősebb cross mért szakasz és a fordított nyomvonalú, ritmusos, motoros technikákat igénybe vevő enduro teszt tett színesebbé.
 
A hosszú hétvégének köszönhetően telt házas fogadtatás volt idehaza mindenhol, ez Parádon sem volt másképp. Ezenkívül Parádés időjárási körülmények fogadták a versenyezni vágyókat.
 
 
Kellemes temperatúra, boldogságtól kicsappanó versenyzők, lelkes rajongók, kíváncsiskodó turisták és felettébb kiváló terep tette még hangulatosabbá a hétvégét megannyi versenyző számára.
 
A számítások mind a szervezőség és mind a versenyző közönség részéről beigazolódtak, ennek köszönhetően remek versenyhétvégén van túl a két ország terepmotoros mezőnyének sava borsa, akik kibírták a próbára tevő szélsőséges viszonyokat.
Üde hangulat, lelkesség, motiváció jellemezte már a pénteki napot, hiszen a depót időről időre szépen kezdték ellepni a megérkező pilóták és kísérőik. Így kapkodásmentesen mindenki kedvére betudta járni és feltérképezhette az újragondolt mért szakaszokat, ahol a legnagyobb harcot vívták a stopperrel és az ellenfelekkel.
 
 
A szombati napon korai rajtot vett az élmezőny, így 8:30 – kor megkezdődött a versenyfutás. Az előrébb hozott rajtra az ifi versenyzők miatt volt szükség, mert mindkét napot az ő köreikkel zárták és rakták fel az I – re a pontot!
 
A szombati napot illetően, reggel igencsak nedves és nyirkos körülmények fogatták a korai rajtolókat. Többek között az is megnehezítette a dolgukat, hogy a megfelelő nyomok kialakítása, csak a második körtől körvonalazódott, miután a mezőny már végig szaladt az első körön.
 
Ennek betudva, akik nem hibáztak folyamatosan javítani tudtak az idejükön és izgalmas küzdelmek alakultak ki. Az etapon is már többen nehézségekkel találták szembe magukat, ugyanis, aki nem volt résen vagy nem kapott másik versenyző társától instrukciót, könnyen bezsebelhetett egy checkpoint kihagyásért járó laza 10 perces büntetést.
 
 
Sajnálatos módon elég sokan beleszaladtak abba, hogy pont nem szaladtak bele a megfelelő útirányba. Ugyanis volt egy ominózus kanyarulat, ahol az utat egy patak átfolyás keresztezte és azonnal annak folyásirányába le kellett volna térni a főútról.
 
Ez sokak figyelmét elkerülte, nehéz is lett volna kivédeni, mert tovább haladva a főcsapáson 2-300 m – re közvetlenül jobbra felkanyarodva vitte tovább útjukat a pilótáknak. Ezért a pilótáknak eszük ágába se fordult meg, hogy hibát követtek el és kihagytak volna egy áthaladó ellenőrző pontot. Ezen a részen alapból közepes utazó tempóban lehetett haladni, így pláne könnyen ellehetett suhanni az iránymutató jelzések mellett.
 
 
Ezt az áthaladó ellenőrző pontot többen az élmezőnyből is kihagyták, nekik alapból nehéz dolguk volt, hiszen a nyomok még kevésbé voltak kialakítva, ami egyértelművé tette volna a főútról való letérést.
 
Így zsebelt be 10 perc büntetést a régi „veterán” motorosnak számító Nádor Tamás # 2 (Enduro Team Suzuki Pécs SE), a második nap leggyorsabb pilótája Liszka Roland # 78 (Laller Racing SE), fiatal vetélytársa Tádics Dániel # 91 (MAMI Team Fehér) és rajtuk kívül még sok másik hazai és szlovák versenyző egyaránt.
 
Mindez kivédhető lett volna, de a száguldásnak hála rosszfajta büntetést kaptak cserébe a pilóták, amely olyan hátrányt jelentet számukra, hogy az elért kiváló eredmény a mért szakaszon is kevésnek bizonyult az előkelő pozíciók elérése érdekében.
Ennek betudva az élmezőnyből többen is versengtek az első helyekért és tudásukat próbára téve a két nap győzteseként az alábbi sorrend alakult ki.
 
Gyenes Emanuel # 8 (Autonet Motorcycle Team) erőteljes fájdalmai közepette is a maximumot kihozva magából és Liszka Roli # 78 10 perces büntetésének köszönhetően megnyerte a parádi küzdelmet, őt követte a porondon Holló Bence # 53 (Mad Boyz Motorsport KE) a nyomvonal kiötlője és Szatyina Gábor #48 (Gerecse Motor SE), aki rövidebb kihagyás után, újból visszatért a versenypályára, hogy kicsit megmozgassa magát.
 
Az első osztály abszolút 3 helyezettje után, a Jäger fivérek futottak a célba, negyedikként Jäger István # 5 (Race4U Promotion Kft.), testvére nyomában, Jäger Norbert # 28 következett a sorban, majd hatodikként a minden évben napi licenccel rajthoz álló Nagy István # 939 zárt hatodiknak.
 
Volt egy srác, aki a 85 ccm3 – es motorjával, minden akadályt, feljárót leküzdve, átsuhanva a nyomvájt terepen, a nagyok között helytálló módón végig teljesítette a két napot, nem mellesleg szenzációs időt futva, amellyel az első osztály középmezőnyében végezhetett volna Hateier Botond # 20 (Ácsi Motoracing Team SE). A junior U23 – ban egyedüliként indulva, őt illette az első helyért járó kupa is!
 
 
A másodosztály jelenlevő versenyzői nagyot alkotva, feszítettet tempó keretén belül a Moto 1 és Moto 2 – es kategóriát egybevéve a 2 nap összetettjét tekintve következőképp alakult a sorrend:
Leggyorsabbként a Béta Motor Se színeit képviselve Molnár Bence # 459 vitte a prímet, utána sereghajtóként érkezett az abszolút 6 helyezett: Csielka Márk # 303 (SeBaQ Racing MTSE), Palsics Patrik # 400 (BÉTA Motor SE), Molnár Lázár # 542 (Lion Racing SE), Ifj. Majoros Tamás # 475 (1WD MSE) és végül Molnár Péter # 310 (SeBaQ Racing MTSE).
 
Az első – másodosztály versenyzői a veterán kategória versenyzőivel egyaránt 3 kör teljesítésére voltak ítélve, annak érdekében, hogy kellőképpen tudják élvezni a Mátra adta terep lehetőségeket, amihez a vacsoránál rendelt íncsiklandó mátrai borzas adta az energiát.
 
A népes mezőny és a megtett körök ellenére a pálya állapota nem romlott vészesen a második napra sem, kifejezetten jól bírta, csak úgy, mint a versenyzők a strapát.
 
 
Mindkét napon győzelemmel záró Bohuslav Radek # 206 (YAMAHA MEFOSPORT TEAM), a veteránoknál közel fél perces előnnyel hajrázott a második nap céljában, a fej – fej mellett végző Nagy Péter # 201 és Molnár Krisztián # 203 Arrabona MSE dobogós helyezettjei előtt.
 
Egy korosztállyal előrébb járók, mégpedig a Szuperveterán kategóriában indulók soraiból, versenypályán már rég látott, bár tavaly társait apró örömmel a nézők táborából megtréfáló Apró Péter # 227 (Laller Racing SE) tudta a legjobb teljesítményt produkálni, amellyel a dobogó legfelső fokára tornázta fel magát, nem sokkal lemaradva mögötte a Sherco Racing Se képviseletében Miksi Péter # 207, majd Majoros Tamás # 228 az 1WD egyesületet képviselve foglalták el a dobogó megmaradt fokait.
 
A megtáltosodott harmadosztályú fenegyerekeknek a szuperveteránokkal együtt 2 – 2 kört kellett teljesíteniük. Ennyiből kihozva a maximumot, büntetéseket és késéseket nem bezsákolva az egy kalap alá vett E1 + E2 kategória versenyzői közül, Kiss Benedek # 667 a Lion Racing Se színeiben induló, 250 ccm3 – es krosszmotorját nem kímélve első helyen zárt, utána a helyi „bokorugró” Kolozsvári Péter # 732 (Mad Boyz Motorsport KE) dominált másodikként, Nyíri Zoltán # 718 (Karancs MSE) pedig a harmadik helyért járó kupát vihette haza.
 
A magukra hagyott nagy köbcentisek között E3 – ban, Akács Norbert # 861 (Korda Racing Se) hozta formáját és élen zárt, ezzel tavalyi eredményét megismételte, sőt a harmadosztály mezőnyében legjobb időt ő futotta. Lackzó Péter # 870 (Kiskunfélegyházi MSE) igyekezett utána és szorosan zárt másodikként, majd első áldozóként, élete első enduro versenyén induló Szőllősi Dominik # 800 (Lion Racing Se) hozta be motorját parádésan a harmadik helyre.
 
Ami tavaly elkezdődött, az idén sikeresen folytatódott! Nagytarcsán is megvillogtatták már a tudásukat kismotorjaikkal a „legnagyobb” Fiúk és persze Lányok, akarom mondani egyetlen hölgy, aki legény volt a talpán és a Lady kategóriát képviselte.
Felnőtt kísérettel igaz, de egymaguk teljesítették a távot és komoly meccset vívva egymással hajráztak a fiatalok.
 
 
Az egyetlen Hölgy, Kis Henrietta # 119 (BÉTA Motor SE) képes volt rá és megmutatta miként tereli a másik nem a kétkerekűjét.
Így élte meg a versenyt, rövid beszámoló az Ő szemszögéből:
„Nagyon élveztem a versenyt!
Végig gyönyörű helyen motorozunk, ez volt idáig a legcsodálatosabb enduro verseny.
Tetszett, hogy volt benne nagyobb kihívás! Mint például, az erdőben a hosszú fal, ahol megtanulhattuk azt, hogy milyen egy igazán endurós pálya!
Úgy gondolom, kellenek bele az ilyen nehézségek, ezáltal megtanuljuk jobban kezelni a motorunkat és így erősödünk a legjobban. 
Husqvarna Tc 85el indultam, a motorom végig nagyon jól teljesített.
-          A megkeresésemre megörülve, az alábbi reakciót sikerült kiváltani belőle!
Még sosem írtam ilyesmit és meséltem így az élményeimről.
De nagyon élveztem a versenyt J
Megtanít, hogy kitartó legyek és erős. Köszönöm a páromnak hogy hajt engem magában a versenyzésben és ebben az egész sportot körülövező atmoszférában.
Külön köszönöm Kusz Józsefnek a sok segítséget a verseny alatt.
Még annyi, hogy az első napomat nem tudtam teljesíteni sajnos, mert feltévedtem a felnőtt pályára, ott sok időt veszítettem, de aztán vissza találtam a mi pályánkra. 
Aztán jött az erdőben a nagy feljáró fal, ott is sok időt veszítettem mire feljutottam… Kuncog harsányan, de megcsinálta!
A második nap már sokkal jobban ment így, hogy ismertük már a pályát, tudtam teljesíteni a napot, időben beértem és még tankolni is volt időnk.
Nagyon élveztem, ezt a két napot.
 
Így tovább a folytatásban. Mellette a fiatalok is felvértezve állták a sarat, patakot és extrém akadályokat.
Ifi 65 – ben ezúttal Vass Ádám # 133 (REMX Motocross SE) állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, majd ifj. Bohuslav Radecek # 144 (YAMAHA MEFOSPORT TEAM), Ifj. Vágó Norbert # 180 (Béta Motor Se) és Szép Sebestyén # 149 (Bestmoto Hungária Kft.) sorakozott a pódiumon.
 
Ifi 85 – ben a nagy adok - kapokban, a második nap végére mindösszesen fél percen belül végző három helyezett sorrendje a következőképpen alakult: Paitz Miklós # 180 (Kóka Községi SK), Sánta Gábor # 140 (BÉTA Motor SE) és Kiszely Mátyás # 105 (BÉTA Motor SE).
 
 
Ahogy mondani szokták, száz szónak is egy a vége, rendkívül jó versenyhétvégén van túl az enduro bajnokság csipetcsapata, sikeresen átmozgatta magát mindenki, így, hát nincs más hátra, mint előre és szeptemberben folytatódik az Endurocross és Enduro bajnokság.
 
Először is 09.18 – án egy eddig nem járt helyszínen, Csikóstőttősön találkozhatnak újra az endurcross futamokon induló pilóták, majd egy hétre rá 09.25-26 – án szeretettel várják a terepmotor szerelmeseit Tamásiban, ahol ismét újdonsággal és nagy dobással készül a rendezőség. Egyelőre ez titok, gyertek és tegyétek próbára magatokat!
 
További eredményeket és a csapatbeli pontállást itt találjátok:
 
Fotók: Vadas Mária
Írta: Brenner Ádám # 29
 
 
 
 
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.