A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. augusztus 05., csütörtök
Hírek

A TRIPLA CSAVAR, avagy, hogy hangzik a babodi story….

Zólyomi Andrea | 2021.06.24, 10:06:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.24, 10:15:00

Cimkék:

Ki is ne vágyna június közepén 35 fokos hőségben megmártózni a Balatonban, avagy még sem?

Ez nem az a sport! Az endurósok nem elmenekülnek a kihívás elől, hanem üldözik azt, hogy szeretett sportjuknak élhessenek, pont azért, hogy utána fülig érő szájjal haza térhessenek!
 
 
Az eddig is hihetetlen népszerűségnek örvendő babodi off - road centrum, 2021 –ben nem csak a 35. off – road fesztivált bonyolította le, de ÚJ életteret biztosított az enduro szakág részére.
 
Így került hát megrendezésre az MxGuards.com Endurocross soron következő 5. futama, amelyet első kézből a SE-BA-Q RACING Motor és Terepsport egyesület tagjai rendeztek meg a babodi KATLANBAN és környékén kialakított nyomvonalon.
 
 
A rendezőségnek nem volt egyszerű dolga a terepjárósok után megfelelő helyszínt biztosítani a motorosok számára, de akadályt nem ismerve véghez vitték.
 
Micsoda üde foltja ez az Enduro sportnak, valahogy így kell kitörni és újra stabil gyökereket kikovácsolni. Kiváló helyszín, égető forróság, jól összehangolt programtervezet a nyár felkonferálására és csúcs beharangozás.
 
 
Már napokkal a verseny előtt több rádió csatornán is hallani lehetett és reklámozták, hogy nem csak a Gizi néni indul ám a közértbe bevásárolni, hanem, hogy kerekedni látszik egy nagy dobás, közvetlen az off – road fesztivál után Somogybabodon. MÉGPEDIG ENDUROCROSS verseny…
 
 
Így, hát elérkezett a nagy nap, végül felbőgtek kicsik és nagyok alatt is a kétkerekűek az elhíresedett katlanban, ahol pár nappal a verseny előtt még a terepjárósok a sárban fürdőztek!
 
Mint korcsolyában, akár a Tripla csavar, olyan volt ez az esemény a rendezők, versenyzők számára egyaránt. Elrajtolva, a szikrázó napsütés leple alatt csak egy egyetlen egy dolog jelentet megnyugvást, ha a gázt addig húzták ameddig fizikailag bírták és a gázbowden engedte. Ez volt a siker titka a mély homokban haladásnak, ami a futam idők lerövidítése mellett még közelebb vitte a motorosokat a felülüdüléshez, hogy az erdő sűrűje által árnyékolt részeken mély levegőt véve újult erőt vegyenek magukon és neki induljanak úttalan utakon a köreiknek.
 
 
A csökkentett futamidőknek nagy valószínűséggel senki sem állt ellen, hiszen leintés után csak a megkönnyebbülés és a fellélegzés volt észrevehető a célba érkezők orcáján, már amennyire az kivehető volt a legújabb trendnek is megfelelő babodi púderalapú smink alól!
 
Itt az igazi tripla csavar, hiszen a sikersorozat folytatódott Liszka Roland # 78 pályafutása során, szokásához híven a rossz rajt után, gyors felzárkózással és a többieket maga mögé utasítva, három egymástól teljesen eltérő talaj típuson, három különböző helyszínen, immár zsinórban harmadjára tudhatta magáénak a győzelmet, abszolút és kategóriája értékelésében úgy szintén! Ráadásul olyan köridőt (13:15.324) futott, hogy azt senki sem tudta überelni, de még a közelébe se kerültek.
 
A jelenlegi leggyorsabbnak számító ellenfele a # 18 – as rajtszámmal versenyző Mario Hirschmugl korai motorindításért kapott 10 másodperces büntetés sem segítette előrébb, hogy Rolit nyakon csípje, de a teljesítménye elegendő volt ahhoz, hogy az elmúlt évek Pro 1 –es kategória bajnokát, Hertlik Donovent # 94 megelőzve beférkőzzön a fiatalok közé.
 
Az őket követő hármas fogatban remekelt Henzer Péter # 89, megelőzve osztrák vetélytársát Krispel Ernst # 68 és a sérüléséből felépülő a pályára ismét top formában visszatérő, Bohuslav Radeket # 206.
 
Nem talált legyőzőre! Radek után, akik a homokos körülmények között is otthonosan mozognak, Nagy Péter # 201 és Dési János # 244 volt, de most ők sem tudták lő távon belül célba vinni a motorjukat a másfél órásra rövidített futamon.
 
Túl a bajnokság ötödik futamán, több versenyző jelenléte miatt is folyamatos pozíció váltás történik a helyezettek között, amely a hosszas nyári szünet után az ősszel folytatódó bajnokság futamain még bárhogy is alakulhat.
 
Szintén az élen haladók körébe tartozó Pro 1 jelenleg is élén álló Tádics Dánielnek # 91 most nem a legjobban jött ki a lépés, így kategóriája harmadik helyét szerezte meg, Lami Tamást # 36 megelőzve.
 
Az idei év egyik legnépesebb kategóriájában, a Pro 2 – ben, 4. és 5. helyen Mizsér Gergő # 43, Silling Balázzsal # 40 közel azonos legjobb köridőt (14:29…) futva, a dobogó helyeit elfoglaló, Mario # 18 – Donoven # 94– Ernst # 68 trió után egymást követve zártak, a 6. helyen célba érkező Jánosi René # 31 előtt.
 
 
A kevésbé sikeres kiskunfélegyházi verseny teljesítmény utáni csüggedtséget elfeledve a Lion Racing versenyzői sikerre vitték versenyparipájukat. Fellélegezve, „kipihenten”, magát felszívva Kovács Dávid # 512 ismét leggyorsabb másodosztályú versenyzőként állhatott a Moto 2 dobogó csúcsára, aki után a másodiknak járó pontokat csapattársa Oroszlán Ádám # 514 zsebelte be, harmadik helyen végző Molnár Bence # 459 elől.
 
Moto 1 – ben az éllovas a Gerecse Motor Se versenyzője Hangya László # 326 lett, riválisait maga mögé utasítva Csielka Márkot # 303 és Nádor Balázst # 325.
 
Apai mintát követve, ifjabbik Bohuslav Radecek # 144 is a 65 ccm – es motorjával nagy meccsben volt ifj. Vágó Norberttel # 150. Az első futamuk során Radecek volt a gyorsabb, míg a második futamot Norbi nyerte, ezzel a 65 – ös kategória élén végzett, utánuk stabil motorozással Turányi Norbert # 138 jött be harmadiknak.
 
Az 50 köbcentisek között egyoldalú fölényes győzelem alakult ki és a győztes után stabil célba érkezéssel zárták a fiúk: Első helyen Kovács Ferenc # 155 végzett, másodikként Paitz Olivér # 160 és végül a dobogó legalsó fokára Dorkó Benedek # 196 ért fel.
Ugyanúgy, mint az 50 – esek körében, 85 – ben is forgatókönyv szerinti sorrend állt be, Paitz Miklós # 180, Hajdú Ádám # 177 és Sánta Gábor # 140 ötvözésében.
 
A rendezőség a hőségre való tekintettel az 1 órás hobby futam résztvevőinek 40 percesre redukálta a futamidőt, amelyet maximálisan kihasználva, szokásukhoz híven a szuperveteránok debütáltak a legjobban.
 
Abszolút elsőként Liendl Manfred # 260 nyergelt, ezzel kategóriája elsőségét is behúzva, közvetlenül utána Tichi János # 202 és Miksi Péter # 207 célba érkezőkkel szemben.
 
A pálya adottságait tekintve harmadosztályban taroltak a nagy köbcentis motorokkal indulók. Így az E3 – ban fél percen belüli zárással, Debera Zsolt # 863 került elsőként leintésre, Gölesz Gábor # 882 csapattársa és az idei évben szárnyait bontogató Tersánszky Attila # 868 előtt.
 
 
Nem volt mit tenni, a jó pozíciókért mindent bele kellett adni és megküzdeni a természet által kínált akadályokkal. E2 – ben Koszéj László 716 abszolvált elsőnek, Rédecsi Simon # 725 és Kósa Roland 777 osztozkodhatott a dobogón, ezzel megbolygatva a bajnokság állását.
 
E1 – ben a motorjával már összeforrtan sikert aratott Kiss Benedek # 667, míg Závoczki Csaba # 622 helytálló másodikként zárt és ifj. Kutics Attila # 653 lett végül a triumvirátus harmadik tagja, akik sokat érő ponttal távozhattak.
 
 
Minden elismerést megérdemelnek a szervezők, segítők, versenyzők egyaránt, hogy a kánikula ellenére is helytálltak és így vagy úgy, de sikerre vitték a szombati napot!
 
Most közeledik egy hosszasabb szünet az Endurocross bajnokságban, de az erdő szerelmesei ne csüggedjenek, hiszen augusztusban a következő állomás az Enduro bajnokságban, ismét Parád biztosít lehetőséget a terepmotorosoknak!
Parádéra vágysz? Ki ne hagyd, nevezz be időben, hogy le ne csússz róla, mivel a nevezői határ itt sem lesz véges, csak úgy, mint Nagytarcsán.
 
Nevezésedet itt tudod leadni: https://www.chronomoto.hu/mams/
 
Fotók: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám # 29
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.