Hírek
Zólyomi Andrea | 2021.06.03, 13:17:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.03, 13:17:00
Cimkék:
Észbe se kapunk, de már túl is vagyunk az MxGuards.com Endurocross Bajnokság negyedik futamán. Versenyt - versenyt követve repülünk az idővel előre, miközben a versenyzők különböző helyszíneken mérettetik meg magukat szétszórtan kis hazánkban.
A negyedik fordulót követően, utunk az ország dél keleti irányába tartott, ahol az elmúlt évek során több sikeres versenyt is lebonyolítottak, így Kiskunfélegyházán találkozott újból a mezőny.

Igaz a létszám hiányos volt, mint az már az előző futam során is tapasztalható volt, ettől függetlenül sok izgalmat hozott magával a verseny és a nézők számára is rengeteg látnivaló akadt.
Már – már megszokott módon a KMSE szervezőség kiváló vendégvárással fogadta a kilátogatókat és új színre emelte az eddig tapasztaltakat, ráadásul egy újragondolt nyomvonallal várták a versenyzőket.
Közel egy év eltelte után, ismét motorokkal lavíroztak a félegyházi Városi Parkerdő területén egybe fűzve a motocross pályával, ezzel megszínesítve május utolsó szombatját.

Többeknek ismerős lehet illetve mély nyomokat hagyott a pályát keresztül szelő vasúti sín, amely nem szokványos módon beépítésre került a pálya vonalvezetésébe.
Ritkán hallani olyat, hogy motorral a vasúti sínen közlekedni, de hát … az enduro sportban, ami előfordulhat, az elő is fordul. Maximálisan előkészített terep és esőáztatott talaj várt a pilótákra, de a nap előrehaladtával és a körök megtételével igen csak átalakult a pálya, helyenként teljesen átformálva a nap kezdetén látottakat.
A helyszín természeti adottságaiból fakadó egyszerű kinézete ellenére óriási kitartást és erőfeszítést igényelt a legjobb eredmény elérése céljából.

Születtek is meglepő eredmények, amelynek köszönhetően a bajnokság pontállása javarészt minden kategóriában teljesen megváltozott és átrendeződött.
Eddig sem lehetett ok rá, hogy unalmasan zajlanak a futamok, de ezek után fogadni mernék rá, hogy még lehengerlőbb, kiélezett küzdelmekkel fog zajlani a hátra lévő pár futam.
Többen is bebizonyították, hogy képesek a helytállásra. Nagy visszhangja volt az ifi futamoknak is. Eddig nem tapasztalt, bravúros csata zajlott a feltörekvők között, látszik, hogy azonos szinten motoroznak, de tényleg csak úgy lehet nyerni, ha apait – anyait beleadnak.

Természetesen ehhez annak is hozzá kell járulnia, hogy ember és gép megfelelő összhangban legyen egymással. Pici porszem közbe ugrik a gépezetbe és a „nyerő” pozíciónak már is annyi. Redukálódott is a mezőny létszáma, többek esetében be is következett, amelynek egy félresikerült hibázás vagy a verseny feladása volt a következménye.
Remekül összerakott és kialakított terepen a legkisebbek szárnyaltak. Szájak tátva maradva, majd úgy hajráztak a fiúk. A két futam után a következőképpen alakultak a sorrendek.
Ifi 50 ccm3:
1. Paitz Olivér # 160 Kóka Községi Sk
2. Csics Zoltán # 135 Béta Motor Se
3. Kovács Ferenc # 155 Béta Motor Se
Ifi 65 ccm3:
1. Paizs Doma # 171 Slovakia
2. ifj. Vágó Norbert # 150 Béta Motor Se
3. Vass Ádám # 133 REMX Motocross Se
Ifi 85 ccm3:
1. Molnár Gábor # 102 Mami Team fehér
2. Paitz Miklós # 180 Kóka Községi Sk
3. Ifj. Szabó János # 137 Kiskunfélegyházi MSE

Az egy órás hobbi futamban, ismét szuperül zártak a szuperveteránok. A sorrend változatlan az élen haladók között, parádésan motoroztak. Abszolút és kategória győztesként is Miksi Péter #207 (FUCHS Silkolene – SH) végzett. Mögötte centikre beérve egymás után, az alábbi módon foglalták el pozíciójukat.
Tichi János #202 (Tomek Enduro Team SE), Buchvald János #224 (Markó Motor SE), Szabó Ferenc # 213 (Mad Boyz Motorsport KE).
Kisebb malőr után, ráadásul kölcsön motorral, de Kiss Benedek #667 (Lion Racing SE) volt az 5. sereghajtó az abszolútban. Az utolsó körben nagyot hajrázott és ellenfelével szemben megfordítva a sorrendet, vívta ki magának a III. o E1 kategória elsőségét, Nyilas Vendel # 687 (Kiskunfélegyházi MSE) és ifj. Kutics Attila # 653 (Lion Racing SE) előtt.
E2 és E3 kategóriában a következő felállás született a verseny végére.
III. o. E2:
1. Rédecsi Simon # 725 Tomek Enduro Team SE
2. Rémai József # 798 Arrabone MSE
3. Török Mihály # 740 Gerecse Motor SE
III. o. E3:
1. Gölesz Gábor # 882 Tomek Enduro Team SE
2. Kiss Roland # 835 Tomek Enduro Team SE
3. Szűcs Dávid # 842 Tomek Enduro Team SE
Végezetül a 2 órás profi futammal igaz foghíjas mezőnnyel, viszont annál ütősebb párbajokkal zárták a napot. Az élmezőny összetétele nagyon színes és változatos, mondhatni nemzetközies.

Mint az előző, királyszentistváni futamon, most is hiányoztak páran, hogy pontokat gyűjtsenek az év végi bajnoki cím bezsebelése érdekében.
Liszka Roli # 78 (Laller Racing SE) a végsőkig kitartva, az osztrák versenyzőtársaival rekkenő csatában, a verseny végén újra élvezhette az abszolút és kategóriája elsőséget. Ici – pici differenciával is, de a leggyorsabb köridővel büszkélkedhető 2. helyezett Krispel Ernest # 68 (Austria) végzett Roli mögött és a 3. helyezett Hirschmugl Mario # 18 (Austria) előtt befutva.
A következő hármas csatában negyedikként Hertlik Donoven # 94 (Korda Racing kft.), ötödikként Tádics Dániel # 91 (Mami Team Fehér) és hatodikként Donoven csapattársa, Silling Balázs # 40 (Korda Racing Kft.) zárt a sorban.
Győr környékéről érkező régi barátok, edzőtársak diadalmaskodtak a veterán kategóriába. Gázt nem elspórolva, egymást nem kimélve, de baráti küzdelemben helyt állva állhattak fel egymás mellé a dobogóra.
Elsőként Nagy Péter # 201 (Arrabona MSE), öt körülvéve pedig 2. Csepi Tamás #295 (Tomek Enduro Team SE) és 3. Molnár Krisztián # 203 (Arrabona MSE).

A nagy népszerűségnek örvendő PÁROS kategória, új színt vitt a sportba és rengeteg izgalmat okoz a pálya szélén állóknak. Mostanra a legnépesebb kategóriának is számít, általában 20-30 fő áll a rajthoz párban, hogy csapatban a leggyorsabbak legyenek.
Igazi összetett feladat, amelyet nem minden esetben könnyű megoldani, hiszen több tényezővel is számolniuk kell a versenyzőpárosoknak.
Eddig is remekeltek a fiúk, ez most sem történt máshogy, kiegyensúlyozott teljesítményt biztosítva a Buchvald – Kiss #224 páros volt a leggyorsabb, fél perccel megelőzve a Lakatos – Szabó # 214 párost, harmadikként pedig a Gölesz – Kiss # 882 páros foglalhatta el a dobogó alsó fokát.
Talán az idő szűke miatt is előfordulhat, talán a más elfoglaltságoknak betudható, hogy a másodosztályban sokan nem képviseltetették magukat, viszont, akik eljöttek küzdhettek egy jót egymással és értékes pontokkal térhettek haza.
A KMSE színeiben induló Faragó Dávid # 414 ügyességét összekovácsolva a helyismerettel, leggyorsabb másodosztályú Moto 2 – ben induló versenyzőként sikerre vitte magát és motorját, ezzel a dobogó legfelső fokára állhatott fel. Mögötte 1 percen belüli lemaradással Molnár Bence # 459 (Béta Motor SE) és Utasi Martin # 558 (Mad Boyz Motorsport KE) tudott célba érni, hogy a kiosztott egyedi díjakból nekik is jusson egy emlékezetül.
A Moto 1 – ben indulók közül Csielka Márkot # 303 (Béta Motor SE) intették le elsőnek a kategóriájában, rákövetkezett Nádor Balázs # 325 (Namoto Team SE) és Turi Ákos # 330 (Arrabona MSE), akiket egymástól csupán 4 másodperc választott el a szerepcserétől.

Nincs megállás, új vizekre evezünk, június első hétvégéjén az ország másik felébe repülhetünk, pontosan Nagytarcsára. Több év eltelte után, az ENDURO bajnokság számára, újra helyszínt biztosít a Pest megyei Nagytarcsa, a Béta Motor SE vezetőjével, Vágó Norbert # 400 vezénylésével.
Ezennel kezdetét veszi a magyar bajnokság az Enduroban is, amely a szlovák bajnokság része is lesz. Így rendkívül ütős, nemzetközi mezőny fogja tiszteletét tenni, amiért érdemes lesz nevezni illetve kilátogatni egy kis terepszemlére!
Fotó: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám # 29
KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA