A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. június 16., szerda
Hírek

Felejthetetlen emlékverseny SASÓ tiszteletére

Zólyomi Andrea | 2021.05.14, 12:49:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.14, 12:49:00

Cimkék:

Bér, Nógrád megye gyönyörű dombvidékén elnyúló helyszín, ahol minden előfordulhat, ott, ahol mindig történik valami jó, valami izgalmas, valami szívszorító, netán fájdalmas. Egy biztos, emlékezetes és magával ragadó érzésekkel távozhatunk e kimondhatatlanul pazar vidékről.
 
 
Kicsit közhelyesen hangozhat, a versenyszezon elkezdődött, népes és rendkívül erős mezőnnyel tarkítva, nyakunkon már a következő forduló, de valamiért az idei év és a béri verseny különleges.
 
Életvidám versenyzők, jó kedélyek, szoros régi barátságok, ismeretségek, kifejezetten jó hangulat uralkodik a helyszínen, különösképpen igaz volt a múlthéten, Béren megrendezésre került MXGuards.com Endurocross Bajnokság és Kupasorozat 2. állomására is.
 
 
Ezzel a versennyel a szervezők, megjelent versenyzők egyaránt a puszta jelenlétükkel fejezték ki tiszteletüket és hálájukat SASÓVAL szemben, aki számára BÉR volt maga a megtestesült szabadság tere. Igaz, hogy idén már nem lehetett testközelben a motoros „családja” körében, de madártávlatból végig kísérte az egész nap zajló eseményt!
 
 
Ráadásul annak ellenére, hogy országszerte csapadékhiány van jelen így a szezon kezdetekor, az időjárásnak betudva a pályák talaját is ez jellemzi. Talán neki köszönhető, hogy péntek esti áldásként érkezett egy kis eső, hogy a pálya be legyen locsolva, amely ideálissá varázsolta a versenynapját.
 
Az viszont minden tekintetben szerencsés, hogy az esőzés nem olyan mértékben és időben érkezett, mint a 2019 – es évben, de ettől függetlenül se a szervezők, se a versenyzők és sajnálatos módon a mentősök sem unatkoztak.
 
 
Kezdhetnénk úgy is, hogy a kiszalagozott nyomvonalat újra kellett jelölni az önfeledten haladó és szabadon legelésző pályát karbantartó birkák miatt, akiknek útját keresztezték a pályát kijelölő karók. Viccesnek tűnhet, de a szervező Nádor Tamásnak és csapatának még az utolsó pillanatban újra kellett karózni a nyomvonal egy részét.
 
A beszámoló címe több tekintetben is jellemzi a versenyen történteket. Elsősorban SASÓ jelenlétének hiánya, DE a hagyomány, amit elkezdett és véghez vitt, büszkén és alázattal tovább folytatódik a kedvenc helyszínén.
 
Ahogy az már látható volt, hogy az idei év nem lesz piskóta a mezőny tekintetében. Ez be is igazolódott, erős, színvonalas, szoros küzdelmekkel teli versenyen vagyunk ismét túl, ami kiélezett és rizikókkal tűzdelt versengést von maga után.
 
Az élmezőnyben jelenlevő top pilóták között szó szoros értelemben vérre menő küzdelem zajlott, többen hibát elkövetve, sérüléssel, ám dicsőséggel zárták a napot. Elsők között haladva, nagy kockázatott vállalva, nagyot bukott Hertlik Donoven #94, aki a szerencsének és sisakjának köszönhetően remélhetőleg a hétvégén újra rajthoz fog tud állni.
 
 
Annak ellenére, hogy Szőke Márk #795 győztesként diadalmaskodott a béri hétvégén, Firtosvási Gábort #7 minimális különbséggel megelőzve, nem lehet most önfeledten boldog. Márk a túlzott hajtása és 100 %-on felüli bevállalása következtében az utolsó körben nagy sebességgel fának csapódva elszenvedett lábtörése ellenére nyerte meg a versenyt, de sajnos ezzel egy rövid időre kényszerpihenőre kényszerül. Vagy talán mégsem? Hétvégén kiderül! J
 
Azok a fránya 4 ütemű motorok, többen beragadva a rajtban, köztük Firtosvári Gábor #7 is, aki a rossz rajtját követően, utolsóként elrajtolva, kapaszkodott fel Márk mögé a második helyre.
 
Utána soron következő osztrák Mario Hirschmugl #18 érkezett, majd mögötte fej-fej melletti harcban a szemtelenül fiatal vetélytársak hajráztak. Újra hazai versenyen mutatkozó Zsigovits Norbert #3, Liszka Roland #78 és Tádics Dániel #91 zárta az abszolút hat helyezést.
 
Endurocross futamon rég nem látott versenyzők, Holló Bence #53 és Szatyina Gábor #48 egymásra találva küzdöttek szintén a többiekkel 14 körön keresztül. Bence is a sérülést elszenvedők körébe tartozik, az első néhány száz méteren elszenvedett nagyujj-törése ellenére, előkelő helyen zárta az idei bemutatkozását.
 
A veteránok közül a 2019-es sárdagasztós béri versenyt megnyerő Radek Bohuslavra mostanság rájár a rúd, már a rajtot követően óriásit zakózott, aminek következtében utóbb kiderült, hogy a bordái elrepedtek, de hozzá híven a versenyt teljesítette. Így a kategóriában fölényesen Nagy Péter #203 nyert, mögötte Dési János #244 Csepi Tamást #295 csöppnyi előnnyel megelőzve, foglalták el a dobogó 3 pozícióját.
 
A másodosztályú fiúk között Kovács Dávid #512 hozta bomba formáját, felszabadultan, teljes erőbedobással végzett az élen, Molnár Bencét #459 és ifj. Majoros Tamást #475 maga mögé utasítva.
 
 
Az idei év szenzációja és versenyző csalogatója, hogy a 2 órás futamban, a versenyzők párban is részt vehetnek. A mostani alkalommal 14 páros állt rajtoz, köztük Ausztriából érkezők is. A Liendl – Wuritsch #260 rajtszámmal versenyző páros egy körös fölénnyel nyerte a kategóriát a Buchvald – Kiss #224 és a Szabó – Szabó #213 páros előtt.
 
 
A hobby 1 órás megmérettetésben remekeltek a szuperveteránok. Az öreg ifjak nem hagyták unatkozni a többieket a versenypályán, így a következő sorrend alakult ki közöttük.
 
Miksi Péter #207, Majoros Tamás #228, Liendl Manfred #260, Szabó Ferenc #213, Tichy János #202 végzett a top 5 helyen, majd a tamási futam során is jól szereplő Török Mihály #740 következett abszolút hatodikként beérve, ezzel megnyerve a III. E2 –es kategóriát, hajszállal a ráérkező Kósa Roland #777 és Galba József #710 előtt.
 
Ezen a tempós pályán a kisköbcentivel versenyzők kicsit háttérbe szorultak a nagyobb motorokkal szemben, de minden erejét beleadva, tisztességes, kitartó harccal ifj. Kutics Attila #753 nyert és a dobogó csúcsára állhatott, megelőzve csapattársát, Kiss Benedeket #667 és Hajdú Zsoltot #630.
 
Az E3 – as kategóriában Laczkó Péter #870, Gölesz Gábor #882 és Kovács Attila #840 osztozott a dobogó 3 fokán.
 
Mint a nagyok között, az Ifi mezőnyében is élvezetes futamok zajlottak. Az 50 ccm3-esek között harmadik helyezettként Csics Zoltán #135 ért célba, Kovács Ferencet #155 követően. Leggyorsabb Paitz Olivér #160 volt, aki tartva a tempót és a körök számát, a 65-ös motorral robogók után futott be elsőként.
 
 
Ifi 65 – ben pedig Paizs Doma #171 nyerte mindkét futamukat, míg mögötte ifj. Vágó Norbert #150 és Tóth Zétény #122 hajrázott.
Kimagasló létszámmal álltak rajthoz az ifi 85 –ben, köztük újra 2 hölgy is tiszteletét tette a versenyen. A #102 – es rajtszámmal induló Molnár Gábor nem talált legyőzőre, de az első futamban a fél másodperces előnye Paitz Miklóssal #180 szemben adott okot az igalomra.
 
A második futamra felszívva magát, magasabb fölénnyel tudta magáénak a sikert, megelőzve Mikit #180 és Hajdú Ádámot #177.
A második fordulónak még csak most lett vége, de nyakunkon a következő. Így nem sok idő maradt arra, hogy a 05.15 – i királyszentistváni derbire a motorokat felkészítve, felvillanyozva sorakozzanak a rajtra!
 
Tehát nincs más hátra, mint előre Fiúk, napokon belül újra találkozunk és egy MINDENKI számára új, motoroktól érintésmentes területen küzdhettek meg a jobbnál jobb helyekért. Hamarosan újra dübörögni fognak a motorok!
 
Fotó: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám #29
 
KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.