A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. június 16., szerda
Hírek

Török János | 2021.05.13, 11:46:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.13, 11:46:00

Cimkék:

 

 

 

 

Rekord számú induló, francia siker, három új kategória bemutatkozása, hat ország versenyzői, nézők hiánya.

 

Ezek jellemezték a hazai triálmotoros bajnokság nyitó futamát, melynek Sárisáp adott otthont.

Mint minden sportágnak, nekünk is bőven okozott fejtörést, miként indítsuk el a sorozatot. Erre az akkor szabályban lévő szabályozások szerint csak zárt kapus formában, vagyis nézők nélkül volt lehetőségünk.

Átbeszélve a lehetőségeket a sportszakma és a versenyzők kivétel nélkül a nyitó futam megrendezése mellett tette le a voksát, még a szigorú szabályok ellenére is.

 

Rendhagyó módon a versenyre elő regisztrációt indítottunk, hogy felmérjük mekkora az érdeklődés a futamra a versenyzők körében.

Ez alapján 44 versenyző jelzett vissza felénk, hogy szeretne a futamon indulni, ami ahogy már el is mondtunk, sporttörténelmi dolog, mivel ennyi versenyző még soha nem indult hazai triál versenyen!

A versenyre végül 42 induló adta le nevezését a hat kategóriába.

 

 

Apropó kategóriák. Az idei évet három új kategória beindításával tesszük még vonzóbbá a leendő versenyzőknek, illetve a régi versenyzőknek is kényelmesebb a szélesebb választási lehetőség.

A legjobban mindenki a profi kategória versenyét várta. Igaz nem nagy létszámmal megy ez a kategória, de a résztvevő három versenyző már egyenként is letette névjegyét nemzetközi szinten is.

Csizmazia Barnabás (1), a tavalyi bajnokunk szinte elsőként érkezve a pályára azonnal szemügyre vette (persze szigorúan gyalogosan) a szekciókat, mivel tudta, hogy az idei évben egy olyan testvérpár próbálja elhódítani előle a bajnoki címet akik nemzetközi szinten is letették névjegyüket már korábban (junior VB és felnőtt EB). A francia testvérpár Jean és Jules Hudry az idei évben a profi kategóriában indulva versenyeznek a magyar bajnoki címért.

A futamon Barnabás és Jean között végig kiélezett küzdelem zajlott, mely küzdelemben végül Jean Hudry bizonyult ügyesebbnek és három hibapontos előnnyel a verseny végére két nullás kört is motorozva, összesen öt hibapontot gyűjtött be, ami óriási teljesítmény!

 

Az egyik új kategóriánk az Expert, mely tudásszintileg a Profi alatt helyezkedik el. Ebben a kategóriában hat hazai versenyző mellett egy ifjú lengyel hölgy is indult Julia Majtyka (601) személyében, aki a lengyel bajnokságon kívül több ország viadalain, valamint női Triál EB-n is indult. Az első Expert kategória győztes Farkas Attila (101) az First Section Trial Team tagja lett, 20 hibapontot begyűjtve.

 

Haladó kategóriában már népes mezőny indult. A kategória győzelemért osztrák, szlovák, lengyel és magyar nemzetiségű versenyzők mérték össze tudásukat melyben végül a legjobb két nulla hibapontos kört is teljesítve Töttő Balázs (212) lett, összesen négy hibapontot begyűjtve.

 

A legtöbb versenyző a kezdő kategóriába nevezett, ahol érdekességként jegyezhető meg, hogy nem volt külföldi induló. A kategória győztese is tudott egy nulla hibapontos kört teljesíteni és magabiztos motorozással összesen hat hibapontot begyűjtve Borsi Sándor (320) állhatott a dobogó legmagasabb fokára!

 

És a dobogó!

Egy nagyon kedves versenyzőnk (Tóth Levente-388) édesapjával karöltve elkészítettek számunkra egy vadonat új dobogót, melyet ezúton is nagyon szépen köszönünk! Szerencsét is hozott a Tóth családnak az új dobogó, hisz Levente felállhatott  a legalsó fokára élete első versenyén a 12 fős mezőnyben.

 

Új kategóriaként mutatkoztak be a legfiatalabb versenyzőink is, külön a számukra kijelölt szekciókon. Nagyon jó volt látni a fiatal tehetségek igyekezetét és örömmel nyugtázni, hogy a felkészülés alatt elsajátított tudást tökéletesen érvényesítették verseny körülmények között is. És aki a hazai triál motorsport történelmében először nyert junior kategória futamgyőzelmet az Blázsovics Ádám (446) volt összesen kettő hibapontot begyűjtve!

 

Nem titkoltan a kis üdvöskénk a Classic kategória. A kategória ötlete csak fél éve merült fel, de szinte azonnal népszerű lett!

Ebben a kategóriában ahogy szoktuk viccesen mondani a 30 évesnél öregebb motorkerékpárok és a még öregebb gazdái indulhatnak. Bár nem minden versenyző annyira idős a Classic kategóriában azért, de mindenképp meg kell említenünk Werner Marschalek (516) nevét aki a maga 73 életévével bizony gyönyörűen terelgette motorját egészen a dobogó harmadik fokáig! A Classic kategória győztese pedig Müller Lajos (529) lett összesen 26 hibapontot begyűjtve.

 

Voltak ugyan nehézségek a futam előtt pár héttel, de sikerült egy minden tekintetben színvonalas versenyt megrendeznünk, melyben óriási szerepe volt a kaolin bánya tulajdonosainak (Pup Attila és Pupné Szatai Márta) a képzett szekcióbíróknak, a verseny tisztségviselőinek, a biztonsági személyzetnek (Black Birsd MBK) és külön köszönet minden versenyzőnek a verseny ideje alatt tanúsított fegyelmezett magatartásáért!

Köszönjük a támogatóknak a támogatást, a szponzoroknak a szponzorálást!

Május közepén folytatjuk a versenyekre a felkészülést egy szakági edzéssel és június 12-13 jön a várva várt kétnapos futam, este rock koncertekkel, játékokkal, tombolával meglepetésekkel!

Támogatóink:

-Pup Attila és Társai Kft.

-Igol Magyarország

-DuoDekor

-Black Birds MBK

-RHS DJ Team

-Pollushof Panzió és Étterem

-Wagner Racing Store

 

Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.