A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. október 18., péntek
Hírek

Pécs Endurocross versenybeszámoló - Magyarország Nyílt Nemzeti CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross Bajnokság és Kupa

Zólyomi Andrea | 2019.05.31, 11:20:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.31, 11:20:00

Cimkék:

Május 25-én sok-sok év kihagyás után ismét Pécsre látogatott el az endurocross bajnokság mezőnye. Sokak számára kedvelt helyszíne volt Pécs, az endurosok körébe főleg, mikor még az úgy nevezett medvehagymák földjén kerültek lebonyolításra az endurocross futamok, Istvánaknán. A jelenlegi verseny nem a megszokott helyen került megrendezésre, hanem az ördögároki cross pálya és a hozzá tartozó erdei rész, enduro nyomokkal tarkított erdő adott lehetőséget a megrendezésre.
 
 
A verseny napján gyönyörű napsütéses, kellemesen meleg idő fogadta a résztvevőket, így a több napon keresztül zajló esős időjárásnak, tulajdonképpen a verseny napjára nyoma veszett. A cross pálya ezért nagyon poros és kemény talajúvá vált szombatra, viszont az erdei szakasz igazán jó fogós földes minőségű volt, itt-ott nehezebb feljárókkal, ahol az ügyesebb és jobb fizikumú pilóták tudtak javítani és faragni az idejükön a többiekkel szemben, ez verseny közben jól is látszódott. Ezeken a részeken többek is előnyre tettek szert és előzni voltak képesek.
 
 
A versenyt reggel kezdő Ifi 50 és 65 ccm-ben induló gyerekek indították a versenynapot a szülők nagy izgalmára, majd őket követte a 85 ccm-es kategória versenyzői. A két kategóriában szereplők izgalmas versenyt tudhattak magukénak. Az idei évben apja nyomdokaiba lépve, a Mini kategóriában debütáló ifjabbik Radek Bohuslav #144 is részt vett. Számára nem végződött olyan eredményesen a 2 futam, mint édesapjának, Radeknak #206, akin az edzés hiánya meg sem látszott, gyors stabil motorozásával a 2 órás futamban az abszolút 7. helyen és a veteránok között elsőként érkezett el a kockás zászlóig.
 
 
A legkisebb versenyzőket felváltva követte a 85 ccm-es géposztály, majd az egy órás futam. A 85 ccm-es srácok között kiélezett csata volt az élen, ahol a 9 versenyző közül Lakatos Máté #129, Hateier Botival #120 küzdött rajttól a célig. Őket szorongatta Fülög Gergő #179, viszont a szerencse nem állt mellé és egy szerencsétlen esés következtében, a hűtőidomot leszaggatva teljesítette az első futamát, majd rosszullétre panaszkodva, a következő körére már nem tudott pályára gurulni.
 
Harmadosztályban a fiatal szívós Liszka Roli #678 ismételten nem talált ellenfélre. Ezen a versenyen elmaradt a versengés Técsy Lászlóval #614, aki szintén egy esésnek köszönhetően kiállni kényszerült, így a második helyen Utasi Martin #858 érkezett az abszolút 2. helyre Shercoja nyergében.
 
 
Porban nem szenvedtek hiányt az egy órás futamban részt vevők sem, viszont az 1.-2. osztály versenyzőire a rajttól fogva az erdős rész bejáratáig, közel 1 km-en keresztül kellett bátorsággal és odafigyeléssel a pilótáknak szinte vakon vezetniük a start zászló után.
 
Az összes kategóriát tekintve, 140 fő tette tiszteletét a pécsi versenyen, köztük ismét jelen volt a legnagyobb motoros ikon, Ifjabbik Németh Kornél #108 is, Szőke Márkkal # 795 nagy csatát vívva az abszolút elsőségért. Márk a többiek számára adott némi esélyt az ellógásra, ugyanis a rajt utáni balos kanyar féktávjában sikerült föld anyánkkal közelebbi kapcsolatba kerülnie. Mégpedig a következőképpen történt az eset, amiről ő maga mesélt.
 
 
Legyen az motocross vagy endurocross egy jó rajt fél győzelem. Főleg a mostani versenyen nagy jelentősége volt a jó rajtnak főként a nagy por miatt. Elég jól el tudtam indulni a rajtnál, viszont a fordulóba Balu meglökve Szekeres Zsoltot, aki az én első kerekemnek neki ütközött, így sajnos az én motorom kiúszott alólam. Tudtam, hogy nehéz dolgom lesz cross részen, nehezen tudtam előzni, mert nem láttam semmit, az erdőbe megelőzni pedig még nehezebb volt a lassúbb versenyzőket. Ennek ellenére a futamot a 2. helyen fejeztem be. Vezetem a bajnokságot. Stabilan, de biztos haladok előre. Köszönöm mindenkinek, akik segítettek és szurkoltak!
 
Ettől függetlenül kitartó motorozással, kicsivel több, mint 2 perces lemaradással végzett Kornél mögött a második helyen, majd dobogósként Déczi Balu #9 zárt a Gasgassal. Ábrahám Márk #19 videójában jól látszik a szerencsésen elsült rajt utáni összeakadás, ami után a felzárkózás és a gyors tempó produkálása merész feladatnak bizonyult a por fergetegben.
 
Mögöttük Hertlik Donoven #94 zárt a 4. helyen, aki jelenleg remekül teljesít és halad az E1-es kategória bajnoki címvédése felé, immár zsinórban harmadjára állhat kategóriájának a dobogó legfelső fokára, Szekeres Zsolt #99 előtt. 
 
 
A béri enduro versenyen pórul járt, Fülöp László #431 magára találva, az élen haladók között a 14. helyen végzett, így ő volt a leggyorsabb a 2. osztályos versenyzők közül. Utána a célba érkező másodosztályú versenyző, Silling Balázs #401, akit Majoros Tamás # 573 követett, csupán 10 másodperces lemaradással.
 
Sokan már várták, hogy ismét Pécsen versenyezzenek, hiszen sok szép emlék fűzi ide a mezőnyt, de meglepetésre szolgált sokak számára, hogy sajnos nem a megszokott Istvánakna környéki pálya volt a verseny helyszíne, de ennek ellenére nem okozott csalódást Nádor Tomi #2 és segítőbrigádja, édesapja Nádor Lajos # 215 vezetésével.
 
Az egyszerűnek tűnő pálya sok rutinos versenyző számára okozott meglepetést, az egymást szokatlan módon gyorsan követő körök, teljes koncentrációt igényeltek, pihenésre nem volt nagyon lehetőség a pályán, ennek betudható, hogy több ember behibázott vagy az utolsó körökre már elfáradtak. Ebben valószínűleg közre játszott az időjárási körülmények változása is.
 
 
A nosztalgikus pécsi endurocross verseny a kitartásról szólt, ami egyben egy jó felkészülés volt a következő május végén rendezendő nagytarcsai versenyre is, ahol még több endurós kihívás lesz, látványos épített extrém utcával megfűszerezve. Új helyszínként a pályaismeret hiánya okozhat majd kiélezett csatákat, amely a jelenlegi pontállásbeli sorrendet is felülírhatja. A rendezők nagy erőfeszítésekkel készültek a következő fordulóra, ahol mindenkit várnak, hogy egy jót versenyezhessetek!
 
 
Írta: Brenner Ádám #29
Fotó: Vadas Mária
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.