A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. szeptember 16., hétfő
Hírek

Zólyomi Andrea | 2019.05.20, 09:19:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.20, 09:19:00

Cimkék:

Elérkeztünk a magyar enduro bajnokság második immár hazai állomásához. Ahogy az előző versenybeszámolóban említettem, a tárt karokkal várt béri helyszínre látogatott el a magyar és szlovák mezőny egy része, hogy ismételten nyeregbe pattanjon és két napon keresztül versenyezzen.
 
 
Óriási szerencse volt, hogy a versenyzőket napos meleg idő fogadta a hétvége mindkét napja. A depó helyszínét az Andezit Hotelt körülövező csodálatos zöldövezet biztosította, ahonnan a szombati napon a versenyzők is elrajtoltak.
 
A pénteki napon szinte az összes versenyző már megérkezett, akiktől hangos volt a depó kora estétől késő éjszakáig. Egyfajta deja vu érzés lepte el a helyszínt, amivel az eddigi csöndet, állóvizet a motoros közösségnek sikerült ismét megtörnie. A jó hangulatnak meg volt az oka, hiszen sok visszatérő versenyző felidézhette a régi szép időket, így volt miről nosztalgiázni és mesélni a fiatalabb generációnak.
 
 
A verseny útvonalon található mért szakaszokon már a pénteki bejárás során látható volt, hogy a pálya minősége pormentes és saras lesz, köszönhetően a hétköznapi esőzéseknek. Ez verseny közben be is igazolódott, ugyanis az új gumival induló versenyzők alatt olyat fogott a motor egyes helyeken, mint a zöld festék.
 
A péntek estének betudhatóan sokak számára kicsivel nehezebben induló, szombat reggel zajlott a technikai gépátvétel, ami után a parc ferme várta motorokat egy kis rövid időre a 11 órás rajt előtt.
 
 
Találgatások és izgalmak után, mégis merre fog haladni az út, a verseny 11 órakor kezdetét vette és elrajtolt a 90 főből álló mezőny. A mért szakaszok közötti etap rész sok kihívást tartogatott, főként az első osztály és a veterán kategória számára, de mindenki számára volt nehézség a kicsit romániai hard enduro versenyekre hajazó köves-patakos részeken. Utóbbi okozott is fejtörést sokak számára. Az első körben még mindenki kicsit óvatosabban kezdett, ismerkedve a nyomvonallal és a helyes irányt megszokva felkészülve a következő körre.
 
A pályának több úgynevezett extrém része is volt, amivel meg kellett küzdeni a versenyzőknek. A nézők és a lelkes segítők nagy örömére ezek között szerepelt két meredek feljáró is sziklákkal tarkítva, amelyeket nem mindig sikerült elsőre abszolválnia a pilótáknak.
 
Ezt mi sem tükrözte jobban, mint a motorokon fellelhető amortizációk. Ez a verseny nem feltétlenül a gyors pilóták számára kedvezett, ugyanis egy kis hibázással akár a kieséshez is közel kerülhetett bárki. Két igazán gyors pilóta, akik idő előtt kiállni kényszerültek, a szerencsétlenül járt Csorba Norbi #16, aki értesülésem szerint valahol a motorblokkját odaverte és Fülöp Laci #531 pedig a rezonátorjának külalakját igazította át, ezért mindkettőjüknek technikai probléma miatt be kellett fejezniük a versenyt.
Az első napon a szlovákok foglalták el az 1-2. helyett, őket követte Gyenes Mani #, aki hozta formáját stabil motorozásával a harmadik kör végéig negyedik helyen álló Holló Bence #53 előtt. A harmadik kör végén egy pórul járt esés során, Bence visszacsúszott a nyolcadik helyre. Sajnálatos módon a vasárnapi nap rajtja után az erős fájdalmai miatt feladni kényszerült a versenyt.
 
 
Rajta kívül többekkel is előfordult esés, közéjük tartozott Tóth Laci szvet. #200 is, aki egy sziklalépcsőről lefele mutatta be előre szaltóját a motorjával. Kedvét nem szegve teljesítette a versenyt, kiválóan kivitelezett produkciója mellett, a szuperveteránok között az első helyet foglalta el.
 
Vasárnapra fokozódott a harc és kiélezettebbé vált a versengés. A felszáradó pályán felgyorsultak a versenyzők, javítva a szombati napon elért időeredményeiken. Kérdéses volt az előző napon elszenvedett sok technikai malőr és esés után, hogy Fortuna kiket fogad majd kegyeibe?
 
 
Második napot összeszedettebben és sikeresebben teljesítették a fiúk, osztályonként 1-1 körrel kevesebbet haladva szombathoz képest. Az első osztályban az élen haladó dobogósok között nem történt változás, viszont másodosztályban Magdus Istvántól #440 a vezetést a vasárnapi napon gyorsabb tempót produkáló Csepi Tamás #530 vette át, közel 1,5 másodperccel megelőzve.
 
Izgalmas és nagyon szoros verseny zajlott az összes kategóriában a mért szakaszokat tekintve, pár másodperc differenciával a helyezések között, de a verseny végeredménye a teljes kör teljesítésétől függően alakult és a büntetések miatt történtek pozícióbeli változások.  
 
 
Hazai szezon kezdésnek jó volt a béri futam, de a folytatás még csak ezután kezdődik. Az endurocross sorozatból ismert, de az enduro számára új helyszínen, egy jól ismert szervező brigád, akik megmutatták már mire képesek, várnak Bennetetek és Mindenki mást Tamásiban az enduro bajnokság következő állomásán jún.8-9. között. A hallottak alapján a 30-40 km-es kör ismeretlen utakon való robogás a cross pályával egybe fűzve küzdelmes lesz, amit megspékelnek egy kis városi megjelenéssel, ahonnan a verseny rajtját tervezték a srácok! 
 
szöveg: Brenner Ádám
fotó: Vadas Mária
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.