A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. július 23., kedd
Hírek

Zólyomi Andrea | 2019.05.02, 10:31:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.02, 10:31:00

Cimkék:

Boldogsággal és elégedettséggel kijelenthetjük, hogy megkezdődött a 2019-es év Magyar Enduro Bajnokság is árpilis utolsó előtti hétvégéjén, amelynek első futamát a szlovákiai Lisov falucska közeli erdős területen rendeztek meg, szlovák, magyar és lengyel közös bajnoki futamként.
 
Az első klasszikusnak számító két napos enduro verseny sok honi versenyző számára nem volt ismeretlen, hiszen az előző évek során a pilóták egy részének volt alkalma már megismerkedni a pálya nyomvonalával. A hallottak alapján, azonban az idei évre történtek módosítások mind a mért mind az etap útvonal nyomvonalán.
 
 
Pénteken reggeltől estig érkeztek a versenyzők és segítőik, hogy elfoglalják helyeiket a depóban és előkészüljenek a hétvégi eseményre. Kellemes vadregényes környezet és kifogástalan meleg idő várta az ide látogatókat a pénteki napon.  
 
A szervezők nagy precizitással kijelölt pályával készültek, kényelmes etap időket kiszabva mindkét napra. A verseny távjának körönkénti 25 km-ét, úgy alakították ki, hogy mindegyik kategória és osztály számára teljesíthető legyen, ettől függetlenül voltak nehezebb részei a pályának, a mért szakaszokon pedig látványos részeket kijelölve, élvezhették a nézők a versenyt külső szemlélőként.
 
A péntek esti felhőszakadásnak köszönhetően a hétvégén, úgymond, belocsolt pálya fogadta a versenyzőket. Mindkét napot, reggeli 8 órás kezdéssel a Szuperveteránok kezdték, majd őket követték a 3. osztályban indulók, akikre egyaránt 2 kör várt teljesítésre.
 
Egy hosszabb ebédszünet után folytatódtak a futamok az 1-2. osztály a Veteránokkal együtt kezdték meg a versenyt és a rájuk váró már 3 körből álló első napjukat. A délelőtti és délutáni futamokban is vegyesen indították a különböző nemzetiségek kategóriáit.
A versenyzők részére a pálya minden körben új izgalmakat és változatos nyomvonalat biztosított. Egy idő után a cross mérten a rajtot elhagyva majdnem, hogy aszfalt keménységű íves kanyarokban kellett lavírozniuk, ahol a slick gumi nagyobb tapadást biztosított volna, mint a bütykös gumi. Ezután az erdőbe érve, tempós szűk nyomon, olykor-olykor a fákat közelebbről megismerve, páratlan földes talajon kellett teljesíteni az átlag 7-8 perces mért szakaszt.
 
 
Ezt követően végig haladva az összekötő etapon, az enduro mért szakasz rajtjában találták a versenyzők magukat. Így volt ideje mindenkinek felvenni a ritmust és belerázódni a versenyzésbe.
 
Az enduro mérten is volt lehetőség gyakorolni rajt után és a cél előtti pár 100 méteres részeken a kanyartechnikát, a közte lévő erdei szekcióban pedig maximális koncentrációt igénylő egy nyomos úton kellett a maximumot kihozni a jó idő elérése érdekében.
A rendezők az esőre gondolva több helyen biztosítottak lehetőséget alternatív nyomokra, szélesebbre jelölve a pályát a le és feljárókban, azonban az időjárás kegyes volt hozzánk így csak a pályabejárás során kikalkulált másodpercek végett kellett összpontosítania az elrajtolóknak, hogy melyik részen tudnának még többet az idejükből faragni.
 
 
Az év első Enduro bajnoki futamán 54 magyar versenyző rajtolt el szombaton, akik közül javarészt mindenki szerencsésen teljesítette a 2 nap versenytávját, kisebb technikai malőröket leszámítva.  Az idei évben visszatérőnek számító Kátai Péter is jelen volt, de a sok kihagyás után nem sikerült az élbolyba beleszólnia. A 6. helyért küzdve, szemrebbenésbeli differenciával csak a 7. helyet sikerült megszereznie az újonc első osztályos Unyi László mögött.
 
Az első osztályban indulók közül Holló Bence és Szatyina Gábor között ment az adok-kapok, de a második nap végére mindösszesen 7 másodperces előnnyel Gabi szerezte meg idei első győzelmét őket követve, Gyenes Mani foglalta el a dobogó legalsó fokát.
 
A remek hangulatú verseny után találkozunk a következő bajnoki futamon, amikor visszatérhetünk egy régi új helyszínre, Bérre, ahol egy teljesen elképesztő környezet fogad majd bennünket. Újabb kihívásokkal teli nyomvonallal várják a motorsport megszállottjait, ahol a sör biztosítva lesz, viszont a kondit magatokkal kell hozni, Sasvári Sándor szavaival élve.
 
szöveg: Brenner Ádám
kép: Hadobás Ádám
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.