A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. augusztus 19., hétfő
Hírek

Zólyomi Andrea | 2019.04.15, 08:37:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.15, 08:37:00

Cimkék:

A tavasz valódi közeledtével április első hétvégéjén rendezték meg a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross Magyar Bajnokság 2. futamát, Ácson. A versenyt megelőző napokban szeszélyessé fordult időjárási viszonyok kérdőjelessé tették a versenypálya körülményeit. Sokan a beton kemény száraz poros pályára apelláltak, voltak, akik az esőért imádkoztak a verseny előtt. Nekik be is jött, hiszen a megmérettetés előtti napon az égiek aggályossá téve a versenyzők számításait első osztályú terepviszonyokat varázsoltak a versenyzők számára.
 
 
Ismételten elégedettek lehetünk, hiszen ennek ellenére is szép számú mezőny gyűlt össze. Nagyon jó érzés volt látni, hogy az utánpótlás itt sem maradt soron kívül, hiszen az Ifi 50/65 kategóriában közel 20 lelkes srác állt a rajtrácsra, míg az Ifi 85-ös kategóriában is 16-an küzdöttek meg egymással.
 
A korai kezdetre való tekintettel az Ifi 50/65 kategóriában versengő kisrácoknak igazi kihívás volt a pálya, kimondottan sárdagonya fogadta őket a pályán, amikor még nem voltak kialakulva ideális nyomok, illetve a cross részen található ugratók, az endurósok körében mondva, siratónak számító kihívást jelentettek. A lelkes apukák és segítők szintén küzdöttek, hogy a kismotorokat a csúcsra juttassák a fiatal motorosokat elősegítve. Az 50 ccm-s kategóriában ifj. Vágó Norbert nyert a 2 futam után, míg a 65 ccm-es mezőnyben, mindkét futamot megnyerő 109-es rajtszámú Németh Bálint vihette haza az elsőnek járó díjat.
 
 
 Az ifisták mezőnyének létszámát, tetézte a harmad osztályú futamban résztvevők száma, ahol 100 an sorakoztak fel, nem mindennapi abszolút végeredménnyel zárva a futamot, ahol 2 generáció követte egymást az abszolútban. Az egy órás futamot nyerő Liszka Roli után a hibátlan rajtot produkáló Técsy László követte, majd a fiatalok után a rutinos, szívós szuper veterán kategóriában induló, Buchvald János ért fel a dobogó harmadik fokára őt követte a szintén szuper veterán Pálinkás Zdenko, aki már régóta hozzánk jár Szlovákiából versenyezni. Példaértékű versenyzéssel diadalmaskodott az idősebb generáció, a fiatal pilóták előtt, hiszen az abszolút 10-be idősebbik Wimmer Sándor ért fel. Ez is mutatja, hogy az évek alatt megszerzett rutin, néha többet ér, mint a fiatalság lendülete és ambíciója.
 
 
 
A két órás futamban a résztvevők száma kicsit alul maradt a megszokotthoz képest, de az 56 rajthoz álló versenyzői létszám sem elenyésző, főleg a komoly versengést szem előtt tartva, amit az élmezőny produkált.
 
 
Az ácsi futam során új sorrend alakult ki az élmezőny vonalában, hiszen Németh Kori hiányában, Szőke Márk diadalmaskodott, látványos és pontos motorozásával a tavalyi bajnok Firtosvári Gábor előtt. Az abszolút sorrendben a dobogó legalsó fokára pedig Déczi Balu állhatott, akinek rendkívül kalandosra sikerült a cél előtti hidas pálya résznél a féktávja. Az ő szavaival élve, a következőképen történtek:
 
„Ácsi hídon áthaladásos bukásomat belülről elmesélem nektek. Futamom rajtja jól sikerült és az élmezőnnyel haladtam az első pár körben. Harmadik kör magasságába következett be ez az ominózus esésem.
Az egész úgy kezdődött, hogy volt egy mély homokos feljáró a szakasz előtt. Ezt tök simán tudtam használni. Majd ez után volt egy kis szintkülönbség amit crossos múltamra tekintve egy leugrónak használtam. Előző körökben tök jól ment, a hiba nem is itt volt. Ide az endurocrossra majdnem mindenki használ úgy nevezett kővédőt, amit a fék és kuplungkar elé tesznek fel. Abból a célból, hogy a fák, gallyak ne verjék szét a pilóta kezét. Nekem ezzel régebben is voltak olyan gondjaim, hogy mikor fékezni kellett olyankor nem a fékkarra nyúltam rá, hanem e helyett a kővédő műanyagot húztam. Ez sajnos most is így történt. Leugrást követően gyorsítottam még egyet és persze nem a fékkart használtam lassításra, hanem azt a kővédő műanyagot próbáltam húzni. Sajna a motor nem nagyon lassult, csak annyira amennyire a hátsó fékkel tudtam lassítani. Majd következett ez az ominózus híd. Felhajtottam rá, kicsivel nagyobb lendülettel, mint ahogyan azon át tudtam menni. Sajnos nem sikerült ezt kimozogni és viszonylag nagy lendülettel elkaptam a korlát sarkát. Ez kimozdított az egyensúlyomból és be estem a híd mögött lévő füves fás területre. Szerencsére nem estem neki fának. Esés után volt egy kis oxigén hiányos állapot, nehezen kaptam levegőt. Gyorsan kimozogtam és tudtam folytatni a versenyt és megnyerni az első osztályú E3 kategóriát.”  Déczi Balázs #9
 
E szerencsés baleset után történt az, hogy átszabták a pályát pillanatok alatt és egy elvezető szakasszal kiegészítve lassították a forgalmat illetve izgalmassá téve a pálya cél előtti részét, sokan elgondolkodtak azon, hogy mi is történt valójában és merre az arra, az első szemrevételezés során. A végeredményt tekintve, a bajnokság teljes mértékben kiszámíthatatlan, mi sem bizonyítja jobban, hogy a technika ördöge is bármikor közbe szólhat.
 
Az első osztály sorából hibátlan rajtot produkáló, a rajt utáni egyenesben elsők között forduló Ábrahám Márk is, sajnálatos módon, kuplung probléma miatt Gas Gas motorjával elvesztette élmezőnybeli pozícióját és a többieket csak a mezőny végéről, pontgyűjtés szempontjából fejezte be a versenyt.
 
Azt hozzá kell tenni, a pálya hátsó szakaszán, a nézők sem maradtak látvány nélkül, mert a szervezők idén se hagyták ki a pályának egyik legnehezebb részét, amely egy hosszú, nyomvájt és porhanyós sirató fal volt. A versenyzők szerencséjére az elakadt pilótáknak hivatalos segítők segítettek a feljutásban, de voltak, akik az égiekre bízva nagy gázzal fellendítve juttatták motorjaikat a hegytetejére, a hallottak alapján Szatyina Gábor is hasonlóan tett, az egyik köre végén, motorja, nélküle érkezett a tetőre, lábon maradva várta gazdáját, aki gondolván kalandvágyból megpróbálkozott a hegymászással.
 
 
Ezeket leszámítva a verseny lebonyolítása gond nélkül ment és balesetmentes hétvégét zárva túl vagyunk a bajnokság második fordulóján.
 
A nap végén mind a nézők, s mind a célba érkező versenyzők jelentős része boldogan hagyhatták el a helyszínt, ugyanis minden adott volt a tavaszias szombati nap a motorsporttal egybekötött program élvezetéhez. Találkozunk május 25-én Pécsen, egy tradicionális helyszínen, ahol közel 4 éve nem járt a bajnokság mezőnye.  
 
Írta: Brenner Ádám #29
Fotó: Vadas Mária
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.