A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. június 17., hétfő
Hírek

Zólyomi Andrea | 2019.04.08, 09:43:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.08, 09:43:00

Cimkék:

Nem volt könnyű hétvégéje a PTR Honda csapatának és Sebestyén Petinek a Supersport- világbajnokság első európai futamán. A pénteki szabadedzés ígéretesen kezdődött, új alkatrészeket és beállításokat próbálgatott a csapat. Délutánra leszakadt az eső, így teljesen más körülményekben kellett motorozni a mezőnynek.
 
Szombaton a 3. szabadedzésen kiderült, hogy az új hátsó gátló nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket, ezért a superpole-ra a régi, már korábban használt mellett döntött a csapat. Jó döntésnek bizonyult, mert több, mint másfél másodperccel jobb köridőt motorozott Peti, ám ez csak a 15. helyre volt elég, így onnan várta a vasárnapi versenyt.
 
 
Mindenki kíváncsi volt a futamra, hiszen a tempó biztatónak tűnt, a kitűzött TOP10-es eredmény reálisan elérhető lett volna. Ekkor azonban néhány perccel a warm up lap előtt kitessékelték Peti motorját a rajtrácsról és az utolsó helyről kellett indulnia. A szabályok értelmében, ha a gumi nyomás egy adott érték alatt van, a pilótának vissza kell mennie a boxba, ott szintre hozni a nyomást és aztán kezdheti meg a bemelegítő kört, majd a mezőny végéről startolhat.
A szervezők szúrópróbaszerűen mérik a guminyomásokat, sajnos ezúttal Peti lett ennek az áldozata. Hideg időben előfordul, hogy lemegy a nyomás, viszont nincs rá mód, hogy mindenkiét ellenőrizzék, ezért minden versenyen más pilótáét nézik meg a szervezők.
A mezőny egyetlen magyar résztvevője  azonban nagyszerűen versenyzett, az utolsó, 25. helyről egészen a 11. helyig menetelt, begyűjtve 5 világbajnoki pontot és a legjobb Hondás pilóta címet.
 
 
„Boldog vagyok, mert jó versenyt teljesítettünk. Start előtt gondok voltak a hátsó gumival, szóval indulhattam a mezőny legvégéről. Az első körökben erős voltam és gyorsan utolértem a csapattársamat Jules Danilot és Fuglinit. A gond az volt, hogy ők teljesen más ritmusban mentek, mint én, ők a kanyar kijáratban én pedig a kanyar bejáratokban voltam a gyorsabb, szóval nem tudtam annyira jó köridőket menni, de sikerült őket megelőzni a végére. Nagyon élveztem a csatázásokat, szeretném ezt a teljesítményt Assenbe is magammal vinni. Köszönöm szépen a csapatnak, mert nagyszerű munkát végeztek!” –mondta a Sport&Events Academy pilótája.
 
A PTR Honda csapatfőnöke Simon Buckmaster is elégedett volt Petivel és az eredménnyel: “Ez a random gumi nyomás ellenőrzés nem a legjobb szabály véleményem szerint, eddig minden versenyen valaki áldozatul esett ennek. A boxban felkészítették a gumikat, de mivel különösen hideg volt, az sajnos lecsökkent. Csak 0.4 barral voltunk a limit alatt, de emiatt megbüntettek minket és Péter a mezőny végéről startolt. Nagyon jól ment viszont utána! A következő alkalommal minden ilyenre fel leszünk készülve, ahogyan mindig. 100%-ban próbálunk hibátlan munkára törekedni.”
 
 
Stefano Favaro Peti menedzsre  a spanyol bajnokágról szurkolta végig a futamot:
„Ez igazi férfi munka volt! Nagyon örülök, hogy ilyen jól versenyzett Peti ebben a szerencsétlen szituációban. Sok  pilótát megelőzött és remek volt a versenytempója, folyamatosan olyan köridőket ment, mint a többiek a TOP10-ben. Azt gondolom ez még csak a kezdet és Assenben folytatódik majd a jó szereplése!”
 
Nincs megállás, hiszen irány egyenesen a holland versenyhétvége! A SpílerTV műsorán ismételten követni lehet majd az eseményeket! Ráadásul különleges adás várja majd a nézőket, hiszen a Superbike versenyeknek és a MotoGP-nek is lesz stúdiója, így igazi motorsport maraton következik április 14-én, exkluzív anyagokkal és szakértő vendégekkel!
 
Forrás: Faster Promotion
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.