A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. november 21., csütörtök
Hírek

Zólyomi Andrea | 2019.02.26, 12:38:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.26, 12:38:00

Cimkék:

Hatalmas fába vágja a fejszéjét a Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka. Györfi Alen ugyanis március 16-án rajthoz áll a világ leghíresebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, ahol a verseny 1937 óta íródó történetében ő lesz a második magyar versenyző a legendás Bitter Sándor mellett, aki részt vehetett a kétszáz mérföldes száguldásban.
 
Alaposan belehúzott az idei felkészülésbe a tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, ugyanis a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen élete egyik, ha nem a legnagyobb feladatára készül. A magyar motoros ugyanis március 16-án rajthoz áll a világ talán legismertebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, ahol félig ovál – van olyan rész, ahol a dőlésszög 31 fokos –, félig normál pályán kell majd teljesítenie a több mint ötven vetélytárssal csatázva a 200 mérföldet. Magát a futamot még 1937-ben alapították, és a hetvenes évektől érte el népszerűsége csúcsát. Maga a verseny vonzotta a legjobb versenyzőket, hiszen a korábbi győztesek között olyan legendákat találhatunk, mint Jarno Saarinen (1973), Giacomo Agostini (1974), Johnny Cecotto (1976), Kenny Roberts (1978, 1983, 1984), Eddy Lawson (1986, 1993), Wayne Rainey (1987), Kevin Schwantz (1988), Scott Russell (1992, 1994, 1995, 1997, 1998), Miguel Duhamel (1991, 1996, 1999, 2003, 2005), Nicky Hayden (2002) vagy Chaz Davies (2008). Illetve Magyarországról az utcai versenyek legendája, Bitter Sándor állhatott rajthoz Daytonában.
 
 
A gyártók között a Yamaha a legeredményesebb – Alen éppen ilyen motorral fog versenyezni –, hiszen a verseny történetében 22 alkalommal nyertek a japán motor nyergében. A versenyzők összesen 200,07 mérföldet, azaz 321,98 kilométert tesznek meg, azaz pontosan 57 körös lesz a verseny. A magyar pilóta fizikailag és pszichikailag is nagyon készül a megmérettetésre, és titkos álma szerint szeretne a legjobb tízben végezni.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: Nagyon örülök annak, hogy lehetőségünk adódott Spanyolországban tesztelni, és Valenciában, valamint Almeriában öt napot is motorozni tudtam. Ezek a napok nagyon sokat számítanak az álmom megvalósításában, hiszen március 16-án én is ott leszek az idei Daytona 200 rajtjánál. A világ egyik leghíresebb endurance versenyén eddig csak egy magyar motoros tudott elindulni, Bitter Sándor. Fantasztikus a tudat, hogy én lehetek a következő, aki Magyarországot képviseli a kétszáz mérföldes futamon. A felkészülés már tavaly elkezdődött, ám addig, amíg a teljes költségvetésem nem állt össze, csak edzettem és reménykedtem. Fizikailag egyre magasabb szintet érek el, úgy érzem, készen állok a több mint kétórás száguldásra, ugyanakkor arra sajnos nincs lehetőségem készülni, miként is kell a lehető leggyorsabban oválon is motorozni. Ez a nagyon különleges verseny a pályafutásom egyik csúcspontja lesz, ebben biztos vagyok, és igyekszem is kiélvezni majd minden pillanatát. Noha nincs rajtam eredménykényszer, ám magammal szemben igenis vannak elvárásaim. A több mint ötvenfős mezőnyből szeretnék a legjobb tíz között célba érni, és ezért mindenre hajlandó vagyok. A csapatom megvan, a szerelőim remek munkát végeztek a motorom felkészítésében, így tényleg csak rajtam múlik, milyen szájízzel térhetünk haza. Egy biztos, ha máskor nem, de most rám fér majd egy kis szerencse…”
 
Forty Racing Media
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.