A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. szeptember 20., csütörtök
Hírek

Zólyomi Andrea | 2018.09.10, 10:11:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.10, 10:11:00

Cimkék:

Újabb versenyhétvégéjéhez érkezett a magyar, szlovák és cseh kooperációval indított nyílt nemzetközi bajnokság. Az elmúlt hétvégén Csehországba, Trinecbe látogatott a mezőny, ahol a mindenki számára új, Steel Ringgel ismerkedhettek meg. A pálya új építésű, nagyon szép és mindemellett technikás kanyarkombinációkkal tarkított, szóval a versenyzésre tökéletesen alkalmas volt. Ezeket az optimális körülményeket, vasárnapra egyedül az időjárás zavarta meg, így többször vizes, vagy éppen száradó pályán kellett a gyerekeknek versenyezni.
 
A Chrobák Motorsport Egyesület fiataljai nagyon szépen vették az akadályokat és mind a hét versenyző remekül szerepelt.

A hétvége programjának sorrendjét felelevenítve elsőként minden alkalommal Nagy Attila gurult pályára a Minimotard kategóriában PitBike motorjával.
 
 
Attilának ez a kategória a „játszós” géposztály, de ennek ellenére sikerült a harmadik rajtkockát megszereznie a szombati időmérőkön. Vasárnapra azonban leesett az eső és ez sok mindent felülírt. A Minimotard kategória mindkét futama vizes pályán zajlott, de az eső nem esett közben. Attilának erre a motorra nem volt vizes gumija, így az első két helyen menővel esélytelen volt felvenni a versenyt, így az első futamon harmadik lett. A második futamon azonban az egyik elöl menő elesett, vissza tudott ugyan állni, de akkor már Attila meg tudta tartani a második helyét. Így a végén Attila vehette át a második helyért járó díjat, mert pont egyenlőség esetén a második futam a döntőbb.
 
 
Következő kategória, amiben érdekelt volt a csapat, az a MiniGP Stock és a MiniGP Open volt, ez a két kategória összevonva indult a hétvége folyamán végig. MiniGP Stock kategóriában Vincze Martin bő egy másodperccel nyerte meg az időmérőt, míg MiniGP Openben Nagy Attila a harmadik helyről, Czepó Donát a negyedik helyről és Várkonyi Tamás a hetedik helyről várhatta a vasárnapi startokat. Az összevont rajtrács miatt az úgy nézett ki, hogy Attila a harmadik, Martin a negyedik, Donát az ötödik és Tomi a tizedik helyen állhatott a rajtrácson.
 

Talán ebben a kategóriában induló versenyzőknek volt a legnehezebb dolga vasárnap a versenyeken, hiszen az első futamon félig felszáradt pályán kellett rajtolniuk, ahol a gumiválasztás nagy kérdés volt. Tőlünk mindenki a vizes gumi mellett döntött. Attila Dunlop vizes gumikkal ment, ami nagyon jól működött a félig száraz pályán is a keményebb szerkezete miatt és emellé Attila nyugodt motorozása meg is hozta az eredményét és 20 másodperces előnnyel megnyerte a futamot. Donát, Martin és Tomi PMT vizes gumikkal mentek, aminek jóval puhább a szerkezete, így a félig száraz aszfalton kenődött nekik, a végére nagyon el is kopott és nem is tudtak megfelelő tempót menni, így a végére Tomi az ötödik helyen, Donát pedig a hetedik helyen végzett. Tomi most tanulgatja új motorját, mert MiniGP-O motorjáról ült át Open motorjára, ahol ez volt az első futama és láthatóan élvezte. Martin a MiniGP Stock kategóriában a harmadik helyet szerezte meg.
 

Második versenyen az ellenkezője történt, hiszen száraz pálya várta a versenyzőket, de nagyon enyhén szemerkélt, hangosan dörgött az ég és az előrejelzés néhány percen belüli esőt jelzett, amiből a végén az lett, hogy a verseny felénél elkezdett esni az eső, majd kicsit csendesedett és a végére ismét esett. Attila az eddig használt gumijával ismételten megnyerte a futamot. Donát a száraz gumi mellett döntött, így a futam elején jó tempót tudott menni, azonban az esőnél lassítania kellett, így végül a negyedik helyen tudta behozni motorját. A száraz gumikkal nagyon szépen vette az eső okozta nehézségeket és hibázás nélkül talpon maradt, illetve tudta őrizni pozícióját is. Tomi a puha vizes gumival vágott neki, amivel az elején nem tudott tempót menni, de a végére éppen Donát mögé zárkózott fel, csak nem volt már elég ideje, meg lehetősége, hogy megelőzze csapattársát, végül Tomi az ötödik helyen végzett.
 

Martin a Stock kategóriában szintén a lágy vizes gumin vágott neki a futamnak, ami az előző versenyen már eléggé tönkre ment. A futam végén végül a második helyen végzett, míg a pontversenyben hozzá legközelebb álló mögötte ért célba, ezzel növelve előnyét a bajnokságban.
 
Következő kategória szintén egy összevont mezőny volt, a Pitbike Junior mezőnyével és a PW50 versenyzőkkel. A PW50 mezőnyben Kolarovszki Mór, a Pitbike mezőnyben pedig Kolarovszki Adél vágott neki.
 

Mór nagyon szoros időeredménnyel ugyan, de megnyerte az időmérőket, így ő várhatta a PW mezőny elejéről a startot, ami a rajtrácson a harmadik helyet jelentette az összevonás miatt. Adél a hatodik pozícióból, pont testvére mögül várhatta a piros lámpák kialvását.
 

Első futamon szinte teljesen száraz pálya várta a versenyzőket, amire mindenki száraz gumikkal ment fel. Mór beragadt a rajtnál így két versenytársa is megelőzte és a harmadik helyen fordult az első kanyarban. Szorosan a nyomukban volt, kereste az előzési lehetőséget, mikor előtte mindketten elestek. Mór is hozzájuk ért, kiszaladt a fűre, de ügyesen kezelve a helyzetet talpon maradt és vissza tudott jönni, folytatta a versenyt. Az élre állt és nagy előnnyel megnyerte a futamot.
 

Adél a verseny elején kicsit beragadt, de a végén szépet hajrázva az utolsó körben sikerült megelőznie a második helyen haladót. Az előzés után szépen távolodott is tőle a maradék fél körben és végül a második helyen intette le a kockás zászló.
 

A PW50 és Pitbike Junior második versenyére vizes gumikkal, vizes pályára készültek a versenyzők, ugyanis előtte a MiniGP kategória alatt kezdett el esni. Azonban a rajtelőkészítőben állva törölték a versenyt, mert nagy vihar közeledett. Ez 3-4 percen belül meg is érkezett, majd végül törölték innentől a további programot.
 
A legutolsó kategória a MiniGP-O névre keresztelt, az Ohvale motoroknak szánt kategória, amiben az ugyanolyan blokkal szerelt IMR motorok is indulhatnak. Ebben tőlünk Bagdány Máté volt érdekelt, aki az utolsó hazai versenyen megmutatta, hogy felnőtt a feladathoz. Itt ezt tovább bizonyította a szombati időmérőkkel, hiszen sikerült megszereznie a pole pozíciót.

Vasárnap az Ohvale mezőnyét már száraz pálya várta az első futamon, így egyértelmű volt a gumiválasztás. Máté szép rajtját a kb 2 cm-es motor megmozdítása csorbította, amiért kapott 10 másodperc büntetést. A futamot végig vezette, végül megnyerte, csak a büntetéssel a harmadik helyre sorolódott. Az Ohvale második futama a PW50 futam után következett volna, de a nagy vihar miatt ezt is törölték, így az egy futam alapján harmadik helyre állhatott Máté az eredményhirdetésen.
 
 
Chrobák János: Az új pálya tartogatott meglepetéseket, de szerencsére minden megoldódott. A srácok jól vették a pálya adta nehézségeket, gyorsan megtanulták a helyes íveket, felvették a ritmust és jó tempót tudtak motorozni. Büszke vagyok minden gyerekre, mert volt, aki értékes pontokat gyűjtött, volt, aki átvette a vezetést a bajnokságban és volt, aki növelte az előnyét, szóval összességében jó hétvégét zártunk. Egy verseny van hátra, ami a hazai Kakucs ringen lesz egy hónap múlva, addig meg edzünk tovább, ahogy van lehetőség, mert közben elkezdődött az iskola is.
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.