A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 29., péntek
Hírek

Zólyomi Andrea | 2018.09.10, 10:08:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.10, 10:08:00

Cimkék:

A hétvégén folytatódott Györfi Alen számára a 2018-as szezon az Alpok-Adria Sorozatban, ahol a Superstock 600-as kategóriában versenyez ebben az idényben. A korábbi Európa-bajnok folytatta a jó szereplését, ugyanis a H-Moto Team versenyzője rossz kezdést követően – az időmérőn hatalmasat bukott –, előbb dobogóra állhatott, majd megnyerte a vasárnapi futamot Spielbergben. Miután legnagyobb riválisa rengeteg pontot veszített, így Alen hátránya hat pontra csökkent az utolsó versenyhétvége előtt.
 
 
Alen – aki a hazai utánpótlás tehetségeit segítve megalapította saját egyesületét, a Forty Racing-et – helyzete nem éppen szerencsés kezdést követően alaposan feljavult az elmúlt időszakban. A korábbi Európa-bajnok már-már lemondhatott az Alpok-Adria Sorozat Superstock 600-as kategória bajnoki címéről, amikor megkezdte hihetetlen felzárkózását: kettős győzelmet aratott egyik kedvenc pályáján, Rijekában, majd az elmúlt hétvégén előbb harmadik lett a Red Bull Ringen, majd utána megnyerte a vasárnapi viadalt. Mindezt úgy, hogy az időmérőn hatalmasat bukott, míg a második verseny előtt egyedüliként bevállalta a száraz pályára való abroncsot, ami utólag nagyon fontosnak bizonyult. Alen legnagyobb vetélytársa pedig rengeteg pontot veszített – szombaton egy bukást követően nullázott, míg vasárnap csak 5. lett –, így a magyar motoros mindössze hatpontos hátrányban utazik majd az utolsó versenyhétvége helyszínére. A H-Moto Team versenyzőjének formáját elnézve immár abszolút nem elképzelhetetlen a bajnoki cím megszerzése.
 
 
Győrfi Alen motorversenyző: „A hétvége nagyon jól sikerült, hiszen 40 pontos hátrányban érkeztem meg Spielbergbe, és vasárnap ebből mindössze hat pont maradt, azaz a tervem, hogy legyen esélyem az utolsó futamokon a bajnoki címet megszerezni, maximálisan valóra vált. Most vettem csak igazán hasznát annak, hogy egy héttel korábban kijöttem a Red Bull Ringre tesztelni, ugyanis az esőben megtartott időmérőn még úgy is sikerült megszereznem a második rajthelyet, hogy hatalmasat buktam. A beállítások megvoltak, ragyogóan működött a Yamaha, és amikor a vizes pályán elrajtoltunk, éreztem, ha technikai hiba nem jön közbe, akár a futamot is megnyerhetem. Amikor láttam, hogy a legfőbb riválisom elesett, csak a biztonságra törekedtem, és arra, hogy minél több pontot szerezzek, így kockázatok nélkül a harmadik helyen értem célba. Vasárnap nagy dilemmában voltam, hogy milyen gumit tegyünk fel a motorra, ugyanis félig vizes volt az aszfalt, és nem lehetett tudni, vajon újra elkezd-e esni az eső. Vállaltam a kockázatot, és száraz pályára való abronccsal álltam fel a rajtrácsra, mint kiderült, egyedül a mezőnyben. Miután az eső elmaradt, így ez döntőnek bizonyult, és fölényes győzelmet arattam, míg riválisom ezúttal ötödikként zárt.  Mindez azt jelentette, hogy a negyven pontos hátrányomból mindössze hat egység maradt, így minden esélyem megvan arra, hogy az utolsó versenyhétvégén megszerezzem a bajnoki címet.”
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.