A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. október 22., hétfő
Hírek

Zólyomi Andrea | 2018.08.08, 10:01:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.08, 10:01:00

Cimkék:

Nagy erőkkel készül a HunGarian Baja tereprali világkupafutamra a Laller Racing Dakar Team. Nem csupán egy komoly megmérettetés vár Horváth Lajosékra, de mint csapat is szép kihívás elé néznek: ezúttal ugyanis már három motorossal vág neki a gárda a versenynek. Az LRDT másik két pilótáját, Kárpáti Pétert és Pajer Csabát faggattuk.
 
Péter, neked ez lesz az első HunGarian Baja-d. Milyen érzésekkel, milyen felkészüléssel után vágsz neki a futamnak?
Tavaly is tervben volt már a HunGarian Baja, idén pedig ténylegesen ott leszek a rajtnál. Nagyon várom, hiszen a legutóbbi megmérettetésünk a Hellas Rally volt, és már hiányzik a versenyhangulat, a küzdelem a pályán. A motoromat felkészítettük, egy új fejidom és friss rugóstagok várják a bevetést. Én magam június közepén átestem egy orrsövényműtéten, amiből teljesen felépültem, az azóta eltelt időszakban pedig igyekeztem visszanyerni a kondíciómat. Futás és edzőterem volt terítéken, na meg motorozás a jelenleg tomboló hőségben - jelentem, bírom a strapát!
 
 
Csaba, mesélj egy kicsit arról, hogy miért nem versenyeztél eddig ebben az esztendőben?
A gerincemmel voltak problémák, egy csigolyasérüléssel küszködtem, így sajnos hosszú időt ki kellett hagynom. Az orvosok nem sok jóval kecsegtettek, azonban én nem adtam fel: konzekvens munkával megerősítettem a gerincoszlop körüli izmokat, valamint a hasfalamat is. Most jelen pillanatban tünetmentes vagyok, nagyon várom már a világkupát, hiszen a HunGarian Baja tulajdonképpen egy főpróba is lesz nekem.
 
 
Peti, milyen eredménnyel lennél elégedett?
Nem indultam még világkupafutamon, de azt látom, hogy borzasztóan erős lesz a mezőny, és a ránk váró kihívás is embert próbálónak ígérkezik. Dakaros szereplők, nagymenők, remek versenyzők vesznek majd körül bennünket, akiknek nagyon nagy dolog lenne felvenni a tempóját. Természetesen a reális cél az, hogy versenyezzek, végigcsináljam a HunGarian Baja-t, ezzel is felkészüljek a világ legnagyobb hosszútávú kihívásra, a Dakar Rally-ra. A verseny rövidségéből adódóan az átlagosnál talán többet lehet vállalni, így én is megpróbálom majd minél jobban megnyomni, meglátjuk ez mire lesz elég.
 
Csaba, hogy érzed, mennyire leszel képes felvenni a ritmust a sérülésed után? Hogyan edzettél, készültél erre a versenyre?
Speciális fizikoterápián vettem részt, a kezelések végeztével pedig mindezt súlyzós edzésekkel kiegészítve otthon tovább folytattam. Rendszeresen a fájdalomhatárig dolgoztattam magam, ehhez pedig előbb-utóbb muszáj volt hozzászokni a testemnek. Ezután jöhetett a hosszútávú kerékpározás, majd végül a motorozás, amelyre szintén - lekopogom - nagyon jól reagáltam. Meglátjuk ez mire lesz elég, de azt nyugodtan megígérhetem, hogy apait-anyait beleadok, extra elszántsággal állok oda a megoldandó feladathoz!
 
Péter, milyen lesz nagy csapattal, két másik kollégával együtt versenyezni?
Lallerrel már megszoktuk egymást, de biztos most is látok majd olyan rutinmegmozdulásokat tőle, amit érdemes lesz beépíteni a versenyzésembe. Pajer Csabival ellenfélként jól ismerjük egymást, örülök neki, hogy kitartott, felépült és csatlakozik hozzánk! Büszke vagyok rá, és a csapatra is, hiszen Magyarországon nem sok olyan gárda van, amely három motorost tud prezentálni - a Laller Racing Dakar Team ilyen.
 
 
Csabi, nálad, hogy fest ez a része a képletnek? Milyen célokkal vágsz neki a világkupafutamnak?
Hatalmas motiváció dolgozik bennem. Nagyon nehéz időszakon vagyok túl, a sérülésem után a kezelőorvosaim lemondtak rólam, de én nem tudtam beletörődni abba, hogy itt a vége. Felépültem, jól érzem magam, és húzni fogom a gázt, ahogy csak tőlem telik. A dobogó valamelyik fokára szeretnék odaérni! A korábbi HunGarian Baja versenyeken mindig közbeszólt a sors, hol defektet kaptam, hol a technika makacsolta meg magát. Remélem, most minden összeáll majd egy jó eredményhez!
 
Végezetül mindkettőtöket kérdeznénk: hogyan élnétek meg, ha „élet-halál” versenyszituációba keverednétek a pályán egymással, vagy épp Lallerrel? Van csapatsorrend?
K.P.: a tereprali alapvetően egyéni sportág, de természetesen, ha valakinek segítségre van szüksége, akkor jó sportemberként és bajtársként mindent elkövetünk a másikért. Úgy gondolom, hogy ez csapaton belül hatványozottan igaz. Nincs semmilyen sorrend, de bajtársias felfogással fogjuk húzni a gázt!
P. CS.: Nincs csapatutasítás. Mindenki megy a saját tempójában, és segítjük egymást, ahol csak tudjuk. A hármas felállás mindenkinek új lesz, de én érzem, hogy olajozottan fog működni ez a történet. Amiben előre megállapodtunk, az az, hogy az etapok végeztével a beérkezés sorrendjében fogjuk lefolytatni a szervízelést.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk 
Képek: Actiongraphers
 
 
 
 
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.