A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. július 20., szombat
Hírek

Magyar bajnoki futamgyőzelemmel hangolt az Alpok-Adriára

Zólyomi Andrea | 2018.07.23, 08:53:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.23, 08:53:00

Cimkék:

Egy héttel az Alpok-Adria Kupa Pannónia Ringen, július első hétvégéjén rendezett futamai után, a magyar bajnokságban is élesben tesztelhette Suzuki GSX-R 1000R-esét Laczkó Máté (16) a MAMI ÉSE versenyzője.
 
 
Úgy tűnik, a Suzuki Motorcycles Hungarytól kapott paripa végre versenytechnikai szempontból is összeállt, megérkeztek az optimális futásteljesítményhez szükséges alkatrészek, és a helyükre is kerültek. Ami azonban ennél is fontosabb, az alkatrészekkel megjött, vagyis inkább visszatért Laczkó Máté harci kedve is, láthatóan túltette magát a szezonkezdet zaklatott hetein. Különösen elmondható ez a július 9-i Euroringen rendezett magyar bajnoki futamról, amikor még egy kívülálló számára is észrevehetően, rendkívül összefogottan már-már hibátlanul motorozott, és nem is véletlenül: ­ – Régen éreztem magam ilyen jól a motoron – mondta a verseny végén röviden és tömören összegezve a napot.
 
 
Már a szabadedzés alatt látható volt Máté összeszedettsége, rendkívül precízen motorozta be a 2750 méteres Euroringet, előbb körről-körre csökkentve az időt, majd a két időmérő edzésen 1,13 másodpercen tartva, a két utolsó körben pedig 1,12-vel lezárva azt. Végül 1:12.456-al foglalhatta el a polepozíciót, több mint két másodperccel megelőzve az őt követőket. Ebben az időeredményben pedig már benne volt egy 1:12.0 alatti esetleges pályacsúcs is, ha nem a verseny következett volna. Ott viszont, bár Máté magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, már nem ez volt a fontos: – Olyan sokat vártam, hogy végre összeálljon ez a jó technika, nem akartam kockára tenni az eredményt hajszolva egy bukással. Lehet, hogy meg lett volna, éreztem, hogy van még benne is, bennem is tartalék, de úgy döntöttem, jobb a békesség, most nyernem kell, pályacsúcsot majd motorozok máskor – mondta el egyik versenytársa kérdésére a boxban. Végül 12:18.64-os idővel nyerte meg a tízkörös versenyt, több mint 11 másodperccel előzve meg a TISSOT Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnokság és Kupa mezőnyét.
 
 
Mohai János csapatfőnök a tőle megszokott visszafogottsággal, a siker ellenére sincs „elájulva” Máté teljesítményétől, bár kétségtelenül örül versenyzője jó formájának: – Ezt kell megőriznünk a szezon további részében, a magyar bajnokság és az Alpok-Adria Kupa még hátralévő versenyeire. Ezért is használunk ki minden adandó alkalmat a tesztelésre, hogy ne érjenek olyan kellemetlen meglepetések, mint a Pannonia Ringen, az Alpok Adria Kupa második versenynapján, amikor az elektronika miatt kellett feladnunk a versenyt a táv felénél. A beállításokat még finomítani kell, ezt látjuk, de úgy érzem jó az irány, a célunk az, hogy minden pályára megtaláljuk a legjobbat. Megyünk tovább, mindent megteszünk azért, hogy minél gyorsabban…
 
 
Legközelebb a július 27-29-i hétvégén tesztelheti tovább a Suzuki GSX-R 1000R-t Máté, az Alpok Adria Kupa igen erős mezőnyében, a horvátországi Grobnikban.
 
Munkácsi Imre
Fotó: Erdélyi Károly
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.