A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. szeptember 26., szerda
Hírek

Zólyomi Andrea | 2018.05.16, 09:04:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.16, 09:04:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén folytatódtak a bajnoki küzdelmek a gyorsasági motoros Spanyol Nemzeti utánpótlás bajnokságban (RFME), ahol 2018-ban a Forty Racing és a MIR Hungary három ifjú tehetsége is rajthoz állt. A tavaly a junior Európa-bajnokságon összetettben második Kovács Zoli és Varga Tibi a Moto5 kategóriában, míg Viktor Csemez a Mini GP-ben teljesíti idén a teljes szezont Spanyolországban.
 
Ezúttal az andalúziai Circuito Campillos aszfaltcsíkján ültek motorra a fiatalok. Kovács Zoli új blokkal gurulhatott pályára, és összesen öt edzésen ismerkedhetett a technikás ringgel. Az időmérő előtt áttételt cseréltek a versenygépén, aminek meg is lett az eredménye, hiszen a 8. rajthelyet sikerült megcsípnie, majd nagy csatákban mindkét futamon sikerült megtartania ezt az előkelő pozíciót. Varga Tibi számára is az ismerkedéssel telt valamennyi edzés, ám neki nem sikerült az időmérő, és a 22. helyről vághatott neki mindkét futamnak, melyeken végül előrelépve a 20 helyen intették le. A szlovák Viktor Csemez sem vallott szégyent, nagyokat csatázva végül a 25. helyen zárta a futamokat. Folytatás két hét múlva Barcelonában.
 
Kovács Zoli: „Hamar sikerült megszoknom az új blokkal felszerelt 250 köbcentis motoromat, ráadásul a pályaismerettel sem volt gondom, így az edzések végére már egész közel kerültem az élbolyhoz. Folyamatosan gyorsultam az időmérőkön is, és ebben a nagy létszámú, erős mezőnyben kifejezetten elégedett voltam a nyolcadik rajthellyel, főleg annak ismeretében, hogy ezelőtt sosem menten még ezen a pályán. Az első futam meglehetősen sima volt, hiszen egy jó rajtot követően stabil motorozással sikerült a nyolcadik pozíciót megtartanom. A második futam már nem volt ilyen egyszerű, hiszen ezúttal gyengén rajtoltam, visszaestem pár helyet, ám sikerült a visszazárkózás, és nagy csatákat vívva végül ismét nyolcadikként zártam. Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy megint a legjobb tízben végeztem.”
 
 
Varga Tibi: „Ahogy ebben az évben mindig, most is egy számomra új pályán versenyeztem, így az első edzéseken az ívek megtanulása volt a fő feladatom. Igencsak technikás volt a pálya vonalvezetése, így időbe telt, mire sikerült megtanulnom. Sajnos az időmérőkön rosszul jött ki a lépés, és csak a 22. helyről vághattam neki mindkét futamnak. A rajtjaim jól sikerültek, mindkét versenyen nagyokat csatáztam azzal a bollyal, amelyikkel haladtam, és mindkétszer sikerült előrébb lépnem a huszadik helyre. Mivel ez a tanulóévem itt a spanyol bajnokságban, nem lehetek elégedetlen a teljesítményemmel, izgalmas hétvégét hagytam magam mögött. Számomra egy a lényeg, hogy a további pályafutásomra kellő tapasztalatot gyűjtsek.”
 
 
Viktor Csemez: „Nagyon élveztem ezt az újabb spanyol pályát, amin eddig még sosem motorozhattam, éppen ezért izgatottan vártam, mi fog történni velem. Fokozatosan ismerkedtem meg az ideális ívekkel és a vonalvezetéssel, ennek köszönhetően folyamatosan gyorsultam az edzéseken. Az időmérő jól sikerült számomra, és a futamokon élveztem a többiekkel vívott csatákat. Az elért 25. helyemmel elégedett vagyok, úgy érzem, kihoztam magamból a maximumot.”
 
 
 
Győrfi Alen csapatvezető: „Nincsenek könnyű helyzetben a versenyzőim, hiszen versenyhétvégéről versenyhétvégére új pályákkal kell megismerkedniük. Éppen ezért én minden apró eredményt megbecsülök és értékelem az akarásukat. Mindhárman megtették azt, amit vártunk tőlük, hiszen a pályájuk elején vannak, és most a tapasztalatok gyűjtése a legfontosabb. Ez az év mindhármójuknak tanulóév, és majd jövőre láthatjuk meg a mostani munka eredményét. Gratulálok valamennyi versenyzőmnek, és hatalmas eredménynek tartom, hogy Zoli ebben a mezőnyben újoncként már a legjobb tíz tagja.”
 
Forty Racing Media
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.