A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. szeptember 21., péntek
Hírek

Zólyomi Andrea | 2018.04.12, 14:32:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.12, 14:32:00

Cimkék:

Kárpáti Pétert már kisgyermekként megfertőzte a motorozás szenvedélye, de sokáig megmaradt a partvonalon. Ugyan csak kamaszként szerezte az első hús-vér tapasztalatait a motorozásról, ám azután rendesen a lecsóba csapott. A Laller Racing Dakar Team agilis tereprali versenyzőjével a szezonkezdet előtt interjúztunk!
 
Péter, hogyan kezdődött ez a szenvedély?
Édesanyám elmondása szerint már kisgyermekként is mindig a motorokat bámultam. Az első testközeli élményemre mégis viszonylag későn került sor. Talán 12 éves lehettem, amikor egy haverom kölcsönadta a Rometjét. A nyeregbe pattantam, húztam neki egy kövér gázt, a gép egykerékre állt, én pedig csak futottam utána - végül mindketten a bokorban kötöttünk ki. (nevet)
 
 
Milyen utat jártál be, míg végül a tereprali mellett kikötöttél?
A fentebb említett eset után hosszú - két évtizedes - szünet következett, majd 2008-ban jogosítványt szereztem nagymotorra, és rögtön felültem egy Honda XL1000V Varaderora. Ezt a gépet 8 évig hajtottam, megkerültem a Fekete-tengert, 35 napig voltam vele Ázsiában, és a Nordkappon is átélhettem, hogy nyaranta éjszaka is nappal van. Közben sokszor felmerészkedtem terepre, ami végül annyira megtetszett, hogy a móka kedvéért vettem egy Suzuki DRZ400E-t is. Elkezdtem endurozni a világjárás mellett.
2016-ban aztán egy Honda Africa Twin-re cseréltem a két motorom, mert olyan motort szerettem volna, ami az extrém túrák mellett a terepen is verhetetlen. 2017-ben átalakítottam, felturbóztam a Twint, és belekezdtem versenyszerűen a terepraliba.
 
Eredményesség és célok tekintetében mit tudsz nekünk mesélni?
Tavaly futottam az első teljes szezonom, és a magyar bajnokságban rögtön egy összetett 3. helyet sikerült elérnem. A hazai versenyzés mellett indultam az albán rally-n is, amit sajna nem tudtam befejezni. Az idei évben hála az égnek egy komoly csapat támogatásával folytathatom, amit elkezdtem. Célom, hogy kellő tapasztalatot és nemzetközi rutint gyűjtve egyszer majd én is nekiindulhassak életem legnagyobb kihívásának…
 
 
Miért éppen a Laller Racing Dakar Team mellett tetted le a voksod?
Legfőképpen a professzionális hozzáállás az, ami megfogott Horváth Lajos csapatában. Laller egy jó értelemben vett fanatikus, akit minden pillanatban a sportág iránt érzett alázat, és a kitűzött célok hajtanak. Ezek a srácok egy szuper teamet alkotnak, konzekvensen haladnak előre az úton, és ügyelnek a részletekre is. Lajos hite erőt ad nekem, példaként tekintek rá, mert kőkemény munkával elérte és megvalósította élete legnagyobb vágyát. Az sem elhanyagolható tényező, hogy itt barátok között fejlődhetek és versenyezhetek!
 
Zárásként. Az előbb említettél egy magasztos célt. Beavatnád az olvasókat, mi lenne az?
Vallom, hogy az ember azért él, hogy beteljesítse az álmait, nekem is van egy: a Dakar Rally!
 
Írta: Tóth Krisztián Márk 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.