A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 28., csütörtök
Hírek

Deutsch Tamás szerint is van ledolgozni való a motorsporttal szemben

Zólyomi Andrea | 2018.01.16, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2018.01.16, 10:23:00

Cimkék:

Illusztris vendége volt az MW Performance gyorsasági motoros csapatának január 12-i évzáró-évnyitó estjén. A Sportegyesületek Országos Szövetségének elnökeként dr. Deutsch Tamás látogatott el a rácalmási egyesület hagyományos rendezvényére, amelyen a csapat és támogatói találkoztak egy kötetlen és fesztelen estén a fehér asztalnál.
 
 
A kötetlenség és a fesztelenség már csak azért is garantált, mert bár évre év örvendetesen bővül a támogatói kör, a „kemény mag” már évek óta együtt dolgozik, egy közös célért: Laczkó Máté eredményességéért. A tizenhatodik életévét csak február 10-én betöltő fiatalember pályafutását nyomon követők számára nem újdonság, hogy Máté először három és fél éves korában mondta azt a Talmácsi TV-ben, hogy világbajnok akar lenni. Ezt ismételte meg 2012 májusának egy igen forró napján Mohai Jánosnak a Kakucs Ringen, amikor egy kölcsönszerszámot visszavitt az MW Performance addig csak kívülről csodált sátrába. Ez az AKAROM pedig a magyar gyorsasági motorsport szaktekintélye előtt is kellő súllyal esett latba, onnantól Mohai János és Laczkó Máté együtt dolgoznak, és haladnak a Máté által kitűzött cél felé.
 
Ezt az akaratot emelte ki köszöntőjében Deutsch Tamás is, akit a kapcsolatteremtés, ismerkedés szándékával hívott meg az MW Performance elnöke. Az egyesületi szövetség élére 2016 nyarán megválasztott Deutsch Tamás ugyanis – a megerősített elnökség támogatását bírva ­ a legfontosabb célkitűzésükként jelölte meg a SOSZ által kidolgozott, átfogó kis- és közepes egyesületi fejlesztési program elindítását a 2020-ig terjedő olimpiai ciklusban. Bár a motorsport, mint tudjuk, nem olimpiai sport, de népszerűsége, nemzetközi elismertsége vetekszik a legjelentősebb sporteseményekével, így az olimpiáéval is. A fejlesztési programban pedig nincs meghatározva, hogy csak olimpiai sportágakban működő egyesületetekre vonatkozik.
 
 
A sportág népszerűségében rejlő marketing lehetőséget emelte ki Hermann Henrik a Magyar Motorsport Szövetség elnöke is. Éppen ezért a szövetség minden erővel próbál lobbizni a magyarországi Moto GP futam érdekében, ami jelentős húzóerőt gyakorolhatna a sportág tömegbázisának, utánpótlásának szélesítésére. Mert ez sajnos, az elmúlt tíz évben, Talmácsi Gábor világbajnoki címe óta, jó esetben is stagnál. A vb-futam ugyanakkor a magyar utánpótlás, közelebbről az évek óta meredeken egyenletes fejlődést nyújtó Laczkó Máté számára is bemutatkozási lehetőséget jelenthetne Moto2 kategóriában.
 
Hogy lesz-e, Moto GP, s ha lesz, mikor lehet, annak találgatásába nem ment bele hozzászólásában a sport és annak közösségteremtő ereje mellett most is hitet tevő Deutsch Tamás. Kerülve a mélyebb sportstratégiai kérdések fejtegetését, teljesen természetesnek tartotta, hogy minden sportág művelői saját sportáguk szemüvegén keresztül tekintenek a világra, a sport egészére, s ebben a saját lehetőségeikre és korlátaikra. Megjegyezte ugyanakkor, hogy bár számos sportágban jelentős lemaradásokat hoztak be és komoly eredményeket értek el, néhány területen még mindig vannak adósságok. Ezek közé az adósságokkal terhelt területek közé tartoznak az úgynevezett technikai sportágak, köztük az autó- és motorsport, pedig ezek népszerűsége is arra figyelmeztet, hogy növelni kellene a hozzáférési, elérési lehetőségeket. Éppen ezért, a motoros társadalom befolyásolásának szándéka nélkül, Deutsch Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy nem feltétlenül a magyar Moto GP futamot kellene a legfontosabb célnak tekinteni, hanem minél több ilyen, az MW Performancéhoz hasonló kis közösség, egyesület, sportolói műhely, létrehozását, akadémiák megteremtését, ahol lehetőség van a sportággal való megismerkedésre és magas színvonalú művelésére.
 
 
Deutsch Tamás örömét fejezte ki, hogy végre személyesen is megismerkedhet Laczkó Mátéval, aki szerinte a világbajnokká válás útján a legfontosabb lépést már megtette akkor, amikor kijelentette, hogy világbajnok akar lenni. Nem lehet persze kizárni annak a lehetőségét, hogy a körülmények szerencsétlen alakulása miatt ez mégsem sikerül, ám egy dolog biztos: úgy senkiből nem lesz világbajnok, hogy ezt a mondatot ne fogalmazta volna meg! – adott hangot meggyőződésének a Sportegyesületek Országos Szövetségének elnöke.
 
Lévay Károly a Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakiskola igazgatója, mint Máté jelenlegi „munkaadója” és támogatója is a fiatalember céltudatosságát emelte ki, amivel mindenki számára egyértelművé teszi elhatározását. Az iskola célja nem az, hogy motorszerelőt faragjon belőle, hanem egy olyan motorversenyzőt szeretnének nevelni, aki tudja, hogy mit kell csinálni a technikával, hogy az jó legyen. Ebben is, világbajnoki céljai elérésében is, jó úton jár – mondta a MAMI igazgatója.
 
 
Természetesen az est főszereplője, Laczkó Máté is szólt a megjelentekhez, mindenekelőtt megköszönte a támogatóknak, elsősorban is Mohai Jánosnak és feleségének, Csupity Zsófiának hogy mellette állnak. Azután bemutatta az idei szezonra tervezett technikái közül azt a két 600-as Kawasakit, amelyekkel egyebek mellett az Alpok Adria Kupában és a német nemzetközi bajnokság (IDM) hat helyszínes, 12 versenyből álló sorozatában tervezik a versenyzést. Ezek mellett még egyeztetések folynak más gépekről és versenyekről, de amíg ezek nem véglegesek, nem beszélnek róla.
 
Ami biztos: versenykilométerben nem lesz, nem lehet hiány, hiszen a cél 2018-ra sem változott!
 
 
Szöveg: Munkácsi Imre
Képek: Erdélyi Károly
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.