A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. november 20., szerda
Hírek

Zólyomi Andrea | 2017.10.04, 09:37:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.04, 09:37:00

Cimkék:

A nemzetközi utánpótlás bajnokság elérkezett a 2017-es esztendő utolsó hétvégéjéhez. Az utolsó két futamnak a magyarországi Kakucs Ring adott otthont. Az év eleji megállapodás szerint, a hat hétvégéből kettőt a magyarok, kettőt a szlovákok és kettőt a csehek rendeztek meg. A csapat fiataljai szeretik a kakucsi aszfaltcsíkot, hiszen sok km-t tettek már meg rajta. Az előző verseny időjárása Szlovákiában megleckéztetett minden versenyzőt, csapatot és szülőt, ám most október elejéhez képest nagyon kedvező, napsütéses őszi időben húzhatták a gázt a fiatalok. A Chrobák Team hét versenyzővel állt rajthoz a záró futamon is. A Paksi AMSE igazolt fiataljai öt kategóriában képviselték a Chrobák Jani vezette csapatot.
 
Legkisebb kategóriában a PW50-es mezőnyben Kolarovszki Mór #81 bontogatta szárnyait. Hét éves kora és egy éves motoros múltja ellenére szép stílusban zárkózott fel a nagyobbak mellé. Az utolsó hétvégén is sikerült egy harmadik helyet megszerezni az időmérőn. Az első futamon Mór a taktikai utasítást maradéktalanul betartotta, hiszen az összesített pontversenyben, a vele harcban lévő ellenfele előtt végzett több helyezéssel is. Mindezt úgy, hogy a versenyen őt csúnyán veszélyeztető ellenfelét inkább elengedte, hogy a balesetet elkerülje. Második futamra még nagyobb pontelőnnyel, még nyugodtabban ment fel és okosan teljesítette a kitűzött 10 körös versenytávot. Ezzel a hétvégi értékelésben a dobogó harmadik fokára állhatott fel, amivel megszerezte az év végi értékelés ezüstérmes helyezését.
 
 
A hétvége lebonyolításában a következő kategória a MiniGP Stock és a MiniGP Open kategória volt. A két kategória egy futamban ment, de természetesen külön értékeléssel. A Stock kategóriában kizárólag gyári, széria Honda NSF100-as motorokkal lehet rajthoz állni, az Open kategóriában ezeket kicsit meg lehet piszkálni, illetve ide más típusú motor is nevezhet. Ebben a futamban a csapat három srácért izgulhatott, hiszen Vincze Martin #10 és Czepó Donát #88 a Stock mezőnyben indultak, míg Farkas Kevin #28 pedig az Open motorok között versenyzett idén már nem először.
 
Martin már az időmérőn bemutatkozott egy 44.303-as idővel, ami elég is volt mind a kategóriája, mind pedig az összetett mezőny pole pozíciójára. Martin év elején még éppen csak átlépte a kategória 7 éves alsó korhatárát, sőt, volt olyan, aki azt is megkérdőjelezte, hogy egyáltalán el fog e tudni indulni a versenyeken a rajttól. Ezt a tévhitet az első szlovákiai versenyen gyorsan eloszlatta, majd folyamatosan menetelt az utolsó futamig. Erre a hétvégére a bajnokságot vezetve érkezett, és ezt helyre is rakta a fejekben, hiszen dupla rajt-cél győzelemmel megkoronázta az évét és megszerezte a 2017-es Bajnoki címet.
 
 
Donát később, csak a harmadik fordulóban kapcsolódott be a versenyzésbe. Idén kezdte el tanulgatni új motorját és ez az év abszolút csak a kilométergyűjtésre szolgált számára. A stratégia jól működött, hiszen az év utolsó futamán sikerült megfutnia eddigi legjobb köridejét. Az összetett rajtrács 11. helyéről rajtolva, az első futamon a hatodik, míg a második futamon, az ötödik helyen sikerült célba érnie. A hétvége folyamán is lépésről lépésre haladt a céljai eléréséhez és a kitartó munkának meglett a gyümölcse.
 
 
Kevinnek az időmérőn sikerült kategóriája pole pozícióját megszereznie, ami az összetett rajtrács hatodik pozícióját jelentette. Az első futamon sajnos a nála erősebb motorral induló szlovák srác a rajtnál jobban el tudott gyorsítani. Kevin üldözőbe vette, de előzni nem tudott, így a futam végén is a második helyen ért a célba. A második futam rajtja nem úgy sikerült Kevinnek, ahogy tervezte. Sajnos a rajt után csak a kategóriája harmadik helyén tudott elkanyarodni az első kanyarban. Mivel két kategória ment egyben, mások is közéjük keveredtek. Néhány kör alatt üldözőbe vette kategóriája második helyezettjét, ám a 12 körös verseny kevésnek bizonyult az előzéshez, így maradt a harmadik pozícióban. Mivel keresztbe verésnél a második futam eredménye a mérvadó, így Kevin a dobogó harmadik fokára állhatott fel a díjkiosztón. Kevin ebben az évben műszaki hibával is küzdött, egyéb okokból futamot is kellett kihagynia, sőt két kategóriában is indult, így Stock kategóriában hetedik, míg Open-ben ötödik helyen végzett az év végi összesítésben.
 
 
A menetrendben az utolsó futam a MiniGP 140, MiniGP Automata és a MiniGP Pro kategória összevont mezőnyé volt. Ebben a futamban is két kategóriában voltunk érdekeltek, 140-ben Nagy Attiláért #66 izgulhatott a csapat, míg az Automata mezőnyben Várkonyi Tamás #69 és Bagdány Máté #91 szállt versenybe.
 
Attila erre a hétvégére az élen állóhoz képest 30 pont hátránnyal, a harmadik helyezetthez képest viszont 17 pont előnnyel érkezett az összesített pontállás alapján. A csapat utasítása az volt, hogy ezt a pont előnyt meg kell tartani, hiszen az első helyet már nem lehet behozni. Attila szereti a kakucsi pályát és jól is érezte magát a motoron, hiszen már az időmérőn bő két másodperccel gyorsabb köridővel kvalifikálta magát a mögötte álló lengyel Mateuszhoz képest. Attila maradéktalanul teljesítette a tőle vártakat, hiszen mindkét futamon nagyon nyugodt motorozással megszerezte a második helyet. Ezzel a hétvégi díjátadón is a dobogó második fokára állhatott fel, illetve az év végi díjátadón is a bajnokság második helyéért járó díjat veheti majd át.
 
 
Tomi év eleje óta folyamatosan nőtt össze Ohvale típusú motorjával. Év elején még kisebb bátorsággal indult neki a versenyeknek, aminek utolsó hétvégére nyoma sem látszódott. Már az időmérőn kategóriája harmadik helyét szerezte meg két tizeddel lemaradva a másodiktól, amit a versenyeken csak fokozni tudott. Mindkét versenyben kategóriája második helyén végzett, ám a második futamon szebbnél szebb előzésekkel és saját legjobb köridejével koronázta meg a hétvégéjét. Ezzel a hétvége második helyéért járó díjat is nagy örömmel és büszkeséggel vette át. Sajnos az év végi értékelésben három ponttal lecsúszott a dobogóról, de a bajnokság szorosságát mutatja, hogy a második helyezett is csak hat pont előnnyel zárta az évet.
 
 
Máté fiatal kora ellenére nagyon szépen teljesített egész évben. A versenytársaival ellentétben első versenyszezonján van túl, új pályákat tanulva. Az időmérőn kategóriája ötödik helyét szerezte meg, azonban a verseny szerencsétlenebbül alakult. Az első futamon jó rajtot követően folyamatosan üldözte a negyedik helyen motorozó szlovák srácot. Előzni azonban nem tudott, pedig a legjobb körideje is jobb volt, de így az ötödik helyen intették le a futam végén. Második futamon a rajt kicsit gyengébben sikerült és beszorult, egy a másik kategóriában értékelendő gyorsabb motorral versenyző mögé. Kanyarokban Máté megelőzte, de az egyenesbe mindig visszavette a pozíciót. Mire Máténak sikerült elhagynia, addigra a kategóriája meglógott és már nem tudta ledolgozni a hátrányát, így a hatodik helyen végzett a második futamon. Máté ebben az évben élt át jót és rosszat is egyaránt, volt, amikor a technika tréfálta meg, volt, amikor a fiatal kora hajtotta bele a bukásba, de nagyon sokat tanult, amit a jövő évben kamatoztatni is tud.
 
 
Chrobák János: „Leírhatatlanul büszke vagyok a csapatomra gyerekestül, szülőstül, rokonostul, barátostul, mindenestül. Nagyon sokat tanultunk úgy gondolom mindannyian ebben az évben is. Sokan kerültek akár gyerekek, akár felnőttek olyan szituációkba, amik eddig ismeretlenek voltak számukra. A motorsport egy nagyon összetett sport. Nem elég a pályán gyorsnak lenni, gondolkodni, számolni, összpontosítani, mindig összeszedettnek kell lenni. Ez persze nem csak egy emberre, a versenyzőre vonatkozik, hanem a körülötte állókra is. Jelen esetben szerelőre, szülőre, csapatra. Nagy köszönettel tartozom a szülők felé is a kitartó munkáért és a belém fektetett bizalomért. A gyerekeknek egy szórakozás az egész, amit meg is kell tartanunk és ebbe kell belecsempészni azt a komolyságot, fegyelmet, ami kell ehhez a sporthoz. Bízom benne, hogy ez az utunknak az eleje, mert léteznek itthon tehetséges motoros gyerekek, csak nem szabad őket elrontani. Megadatott számomra, hogy világbajnokságon motorozzak, többszörösen magyar és rangos nemzetközi bajnokság bajnoka legyek, így ezeket az átélt örömöket szeretném, ha az utánpótlás is átélhetné a segítségemmel. Ezért folytatjuk az edzéseket és készülünk a következő évre ameddig az időjárás engedi. Még egyszer köszönöm a kitartó munkát mindenkinek, nem utolsó sorban páromnak, aki a leendő gyermekem anyukája is egyben.”
 
 
Chrobák Team
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.