A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. július 16., kedd
Hírek

Zólyomi Andrea | 2017.05.17, 14:43:00 | Utolsó módosítás: 2017.05.17, 14:43:00

Cimkék:

Az olasz kupa második fordulóját Pomposában rendezték. A tekergős, rengeteg szűk kanyarral tűzdelt pálya új kihívások elé állította a Förch Junior Team versenyzőjét. A szabadedzéseken több beállítást kipróbált Máté, hogy a kigyorsításokon is tartsa a tempót a leggyorsabbakkal. Szombaton bukott egyet, mikor egy kanyarból kifelé megdobta a rázókő. Szerencsére komolyabb probléma nem lett az esésből.
 
 
Vasárnap az időmérő edzésen a tizenkettedik pozíciót szerezte meg. A csapat érezte, hogy vannak még tartalékaik, ami a versenyen be is bizonyosodott. Egy kiváló rajtot követően Máté a nyolcadik helyen motorozott, egy boly elején. Sorra verte vissza a mögötte lévők támadásait. A lekőrözött versenyzőkön azonnal átfűzte magát, így némi előnyre tett szert, amit a leintésig megőrzött. A második futamon ugyanezzel a bollyal motorozott. A test-test elleni harcban az utolsó körben kisodródott, így sajnos több pozíciót vesztve a tizenegyedik helyen ért célba. A két futam összevont értékelésében ez a tízedik helyezést jelenti. A csapat elégedett Máté teljesítményével, aki újabb (ez esetben kifejezetten nehéz) pályát ismert meg és szoros versenyt futott az olasz tehetségekkel.
 
Edzője, Szabó „Bregyó” János értékelése: „Rendkívül elégedett vagyok Máté teljesítményével! Ezen a kigyorsításokra kihegyezett pályán a mi motorunk hátrányba volt a nagyobb lökettérfogatú gépekkel szemben. A második fokozat nagyon belassította a tempót, harmadik fokozatban meg nem volt megfelelő a kigyorsítás! Több áttétel csere után sem tudtuk felvenni a versenyt az élmezőnnyel, habár megjegyzem a tavalyi legjobb köridőnél így is jobbat ment versenyzőnk. A fő problémát az jelenti, hogy idén összevonták a kategóriát a 160 Ohvale motorokkal, amik 10 coll méretű kerekekkel vannak építve és az ilyen szűk pályákon előnyt jelentenek a rövidebb tengelytáv miatt, ráadásul könnyebbek és erősebbek.  A kupa magyar fordításban 12 kerekes versenysorozatot jelent, már a rendezők is látják, hogy hibáztak, de erre az évre már nem lehet megváltoztatni a kiírást! Az olasz élcsapatok kamionjaiban ráadásul mindkét kerékátmérőjű épített aluvázas Öhlins futóműves gépek rendelkezésre álnak az igen képzett versenyzők számára, attól függően, hogy milyen pályán kell motorozni! No de elég a sírásból, a magyarok mindig hátrányban voltak a nagy motoros országokkal szemben, de a tehetség és a magyar fifika mindig hozott kiemelkedő eredményeket! Látva a csapat elszántságát Máté kemény motorozását az egyik meghatározó csapat az MBF felajánlotta segítségét, (ők ajánlották) és mi 19-re lapot húztunk! A mért edzésre bedobtuk az általuk készített, egyenlőre 160-as alap blokkot, teljesen más áttétellel! Máté élt a lehetőséggel és tizenkettedik edzésidőt futott, javítva öt pozíciót. A versenyeken így egy bollyal előbb tudott küzdeni, és a számára eddig kis problémát jelentő lassú fordulókban is nagyon jól ment szétkoptatva a lábtartókat! A 12 coll kerekes motorok között az első futamban második a másodikban harmadik pozíciót megszerezve. Én tényleg végig vigyorogtam a két versenyt annyira tetszett, ahogy motorozott!”
 
 
Máté következő megmérettetése hazai pályán, az Euroringen lesz, május 27-28-án. Ahol a MAMI Kupa második fordulóján fog rajthoz állni, amennyiben a rendezők elengedik akár versenyen kívül a Moriwakival, ezzel segítve egy magyar tehetséget, hogy pár év múlva a vb mezőnyben motorozzon!
 
fotó: Számadó Máté
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.