A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. szeptember 20., péntek
Hírek
/ 146 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.09.19, 14:10:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.20, 09:09:00

Cimkék:

A CIV PreMoto3-as bajnokság elérkezett az utolsó előtti fordulójához, a mezőny Európa egyik legtradicionálisabb és talán legnehezebb pályáján feszül egymásnak. A rajtrácson ott lesz a szezon egyik meglepetésembere, Kecskés Bence is, aki tovább folytatná az erős szereplését.
 
 
Kecskés Bence lendületben van, de a sikereket nem adják ingyen. Az elmúlt hetek szenzációja után (a fiatal tehetséget beválasztották a Red Bull Rooikes Cup selejtezőjébe, ahonnan a legjobban teljesítőknek lehetősége nyílik majd a MotoGP betétfutamaként pályára gurulni szerte Európában) a szakmai stáb javaslatára egy különleges erőfejlesztő-felkészítő crossfit programba fogott. Ennek célja, hogy az októberi selejtezőkre a lehető legjobb fizikai állapotba kerüljön, de a jótékony hatásokat már most is érzi a versenyző.
 
Az elmúlt idők történései mentálisan is megedzették Bencét, aki a héten ráadásul két újabb jó hírt is kapott: csapata három évvel meghosszabbította a szerződését, és bejelentette, hogy jövőre már a CIV Elf Moto3 bajnokságban is képviselteti magát. Felesleges is ecsetelni azt, hogy ez mekkora sanszot jelenhet, és mennyiben segítheti a világhírű MotoGP-be igyekvő fiatal srác előmenetelét.
 
 
Ami a mostani hétvégét illeti, Kecskés Bence nemrégiben már teljesített egy esős versenyt és tesztelt is ezen a pályán, így valamivel könnyebb dolga lesz. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy míg a bajnokságban szereplő pilóták javarésze már komoly rutinnal és tapasztalattal rendelkezik a sorozatban szerepelő helyszínekről, addig a magyar fiúnak idén még minden újdonság. Mugello egy igazi hullámvasút, nagy szintkülönbségekkel és hatalmas tempóval, ahol az időjárás ezúttal is sokat nyomhat majd a latban.
 
Az itt rendezett előző kaotikus futamon a mezőny első felében végzett Bence - és most is érzi magában az erőt ehhez -, így a szakvezetés bizakodó, ezért mindenképpen a pontszerző helyek valamelyikére várják a PreMoto3-as újoncévét lassan lezáró sportolót.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Háfra Zsolt – RXP - Sic58 Magyarország
Fotó: RXP – Race for Passion
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.09.18, 11:16:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.18, 11:16:00

Cimkék:

A nemzetközi utánpótlás bajnokság naptárában, amit a Szlovákokkal közösen rendez a magyar szövetség, idén egy hossz nyáriszünet vágta ketté az öt fordulóból álló sorozatot. Első két hétvége tavasszal lezajlott, amiből egyet a szlovákok, egyet a magyarok rendeztek. Azonban a hosszú nyáriszünet után ismét a magyarokon volt a sor és a hazai Kakucsringen versenyezhettek a fiatalok elmúlt hétvégén. A Chrobák Motorsport Egyesület erről az eseményről sem maradhatott le, hiszen több kategóriában is vezetik a bajnokságot a Chrobák Janitól tanuló fiatalok.
 
 
A legkisebb géposztályban a PW50-es kategóriában három fiatal is küzd a pontokért a Chrobák Jani vezette egyesületből. Ezen a hétvégén a legeredményesebb közülük Kalmár Zalán volt, akinek a nagyon szép második pozíciós időmérője után az első versenyen a harmadik, míg a második versenyen a negyedik helyen sikerült célba érnie. Lukács Tamás folyamatos csatában volt a második számú bolyban, majd végül az első versenyen a hatodik, míg a második versenyen a hetedik helyen sikerült célba érnie. Dézsi Péter már kevésbé volt szerencsés, hiszen a második futamon sajnos az ötödik helyről kényszerült feladni a versenyt egy technikai hiba miatt. Az első versenyen azonban a hetedik helyen zárta a futamot.
 
 
 
Soron következő kategória a PitBike Minimotard volt, amiben szintén érdekelt volt az egyesület. Vincze Martin nagy előnnyel nyerte mindkét futamot, azután, hogy az időmérőn két másodperccel gyorsabb volt minden ellenfelénél.
 

Mindkét futamon sikerült Hernádi Barnabásnak beérnie a második helyen, így övé lett az összesített második hely is. Összesített harmadik helyre egy negyedik és egy harmadik hellyel Nagy Attila állhatott, aki az SSP 300-as tanuló évében vissza ült kicsit pitbike motorjára. Csapatunkból még Czepó Donát indult ebben a géposztályban, neki egy ötödik és egy negyedik helyet sikerült összeszednie.
 
 
 
A MiniGP Ohvale kategória sajnos kicsit szerényebb létszámmal rendelkezett ezen a hétvégén, de ettől függetlenül Bagdány Máté nagyon szépen versenyezve, a verseny végére nagy fölényt kialakítva nyerte meg mindkét futamot.
 
 
MiniGP Open kategóriában Czepó Donát áll versenyben az éves pontversenyben csapatunkból. Donát mindkét futamon végig csatában volt versenytársával, majd végül az első versenyen sikerült neki a bronzérmes pozíciót megszerezni, a másodikon azonban a negyedek helyen ért célba. Az Open kategóriában lett még értékelve Kolarovszki Mór is, aki a jóval gyengébb gyári NSF100-as motorjával állt rajthoz. Azonban ezzel is sikerült neki a harmadik időt motoroznia az időmérőn. A jóval erősebb 160-as, 190-es és 250-es motorok között a rajtnál alul maradt, de az előtte harmadik negyedik helyen csatázó két versenyzőt folyamatosan tolta a versenyeken.
 
 
 
Ezen a hétvégén egy beugró kategória is volt, mégpedig az R125-ös motoroknak. Itt csapatunkból Kolarovszki Adél és Hernádi Barnabás álltak rajthoz. Adél sajnos a bemelegítő edzésen a hideg aszfalton elcsúszott. A motort nem sikerült tökéletesen helyre hozni, de felemás kormánnyal is végig versenyezte a hétvégét. Adél ennek ellenére első versenyen hatodik, míg a másodikon ötödik lett a hétvégén.
 

Másik versenyzőnk itt Hernádi Barnabás volt. Barnabás mindkét versenyt nagy előnnyel megnyerte, így az összesített értékelésben is a dobogó legmagasabb fokára állhatott fel.
 
 
Következő helyszín a szlovák Nagyszombat, ahova ezen a hétvégén már utazik is a csapat. Ezen felül még két helyszínen mérettetünk meg, hiszen az Euroringen a MAMI Kupa sorozatnak lesz a következő fordulója megrendezve, illetve az ADAC-s különítmény német ország felé veszi az irányt a záró hétvégére.

A H-Moto Team motorosa minden előkészítés és ígéret ellenére önhibáján kívül nem tud rajthoz állni az Endurance-vb hétvégi futamán

Zólyomi Andrea | 2019.09.18, 09:08:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.18, 09:08:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú tehetsége remekül teljesít az IDM idei bajnoki szezonjában, ahol a Suzuki Cup sorozatában versenyben van az összetett bajnoki címért. Sajnos nemrég kiderült, hogy saját- és a csapat önhibáján kívül a 18 éves motoros nem mutatkozhat be a hétvégi Endurance-vb futamán. Bálint túltette magát a csalódáson, és már a német bajnokság utolsó, hockenheimi hétvégéjére készül.
 
 
Ezen a hétvégén hatalmas megmérettetésre készült az idén az IDM bajnoki szezonjának Suzuki Cup sorozatában versenyző Kovács Bálint. A H-Moto Team ifjú tehetségét ugyanis az egyik alakulat meghívta a 2019-es teljesítménye alapján, hogy a csapat tagjaként vegyen részt az Endurance-világbajnokság következő futamán, a franciaországi Paul Ricardon. Mindenki nagy elismerésnek tartotta a 18 éves motorosnak felajánlott lehetőséget – jó teljesítmény esetén egy teljes szezont versenyezhetett volna végig –, és ennek megfelelően Bálint fizikálisan és mentálisan is készülni kezdett a vb-debütálásra, míg a csapat nemcsak összeszedte a projekt anyagi hátterét, de a nevezési díjat kifizette, valamint a szállást és a repülőjegyeket is lefoglalta. Derült égből villámcsapásként érte őket a hír, miszerint a cseh csapat egy szponzor visszalépésére hivatkozva közölte a H-Moto Team vezetőivel, hogy nem indulnak a franciaországi futamon. Így a várva-várt világbajnoki bemutatkozásból – egyelőre – nem lesz semmi.
 
„Nagyon szomorú nap lett az idei szeptember 15 a számunkra, hiszen előbb a hungaroringi H-Moto napot kellett lemondanunk, miután elmaradt az erre a napra tervezett magyar bajnoki futam, majd még aznap délután jött a hír, hogy Bálint mégsem tud részt venni a 2019/20-as szezon idénynyitó hosszútávú világbajnokság futamán, amit a franciaországi Paul Ricard versenypályán rendeznek. Mi mindent megtettünk, a szerződésben foglaltak minden pontját teljesítettük, megfeleltünk a fizetési feltételeknek is, ám a cseh csapat egy támogató visszalépésére hivatkozva lemondta a franciaországi szereplést. Egyelőre csak csalódást érzünk, hiszen rengeteg energiát fektettünk abba, hogy Bálint bemutatkozhasson és egy teljes szezont végigversenyezhessen az Endurance-világbajnokságon. Nem lesz egyszerű azokat a partnereket megtartanunk, akik emiatt a projekt miatt csatlakoztak hozzánk, de bízom abban, hogy két hét múlva, Hockenheimben egy komoly bajnoki címmel tudjuk őket kompenzálni az IDM Suzuki Cup sorozatában. Ugyanakkor úgy érzem, a magyar motorsport megítélése miatt is jó lett volna, ha Bálint a vb-mezőny tagja lehetett volna, de bízom abban, hogy nem úszott el végleg számára ez a lehetőség” – jelentette ki Kelemen Krisztián csapattulajdonos.
 
 
A H-Moto Team sportigazgatója, Rizmayer Gábor úgy véli, nem kell teljesen lemondani a vb-szereplésről, ám mostantól kizárólag a hockenheimi zárófutammal kell foglalkozni, hiszen Bálint hátránya mindössze három pont összetettben.
 
„Nagyon készültünk erre a hétvégére Bálinttal, de sajnos rajtunk kívülálló okok miatt ez most nem sikerült. Nem szabad most ezen rágódni, hiszen dolgozunk tovább, mert fontos verseny vár ránk a jövő hétvégén, ugyanis Bálintnak minden esélye megvan arra, hogy megnyerje az IDM Suzuki Cup összetett pontversenyét. A hockenheimi hétvége után pedig megnézzük, hogy alakulnak a dolgok az Endurance-világbajnoksággal kapcsolatban, és reméljük, Malajziában már rajthoz állunk a cseh csapattal együtt” – fogalmazott Rizmayer Gábor.
 
Kovács Bálint elmondta, nagyon sajnálja, hogy nem mutatkozhatott be a világbajnoki mezőnyben, már túl van a csalódáson, és teljes erejével a jövő hétvégi feladataira koncentrál.
 
 
Fotó: JK Sportsfoto, H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2019.09.16, 10:18:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.16, 10:18:00

Cimkék:

Györfi Alen immár a negyedik futamát teljesítette a Supersport-világbajnokságon. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ezúttal Portimaóban ült a Team Tóth motorjára, és a technikai gondjai ellenére a 20. pozíciójával most érte el a legjobb helyezését.
 
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen nem akármilyen évet fut a 2019-es szezonban. A magyar motoros ugyanis március 16-án rajthoz állt a világ talán legismertebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, melyet a remek 13. pozícióban zárt. Alen azóta a Team Tóth versenyzőjeként a Supersport-világbajnokságon indul, és ezen a hétvégén, a portugál versenyhelyszínen, Portimaóban már a negyedik versenyhétvégéjét teljesítette. A korábbi Európa-bajnok ezúttal minden szinten teljesítette a maga felé támasztott elvárásait, hiszen folyamatosan javult a teljesítménye, míg a versenyen a 20. helyen intette le a kockás zászló, amely eddigi legjobb pozíciója volt ebben a kategóriában. A fejlődés immár megkérdőjelezhetetlen, így a hónap végén, szeptember 27-29-én sorra kerülő következő futamon (Magny-Cours) már merészebb célokat is kitűzhet maga elé.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: „Nagyon vártam már ezt a hétvégét, ám arra a legrémisztőbb álmaimban sem gondoltam, hogy úgy indulok neki a portugál vb-futamnak, hogy már az maximumnak számít majd, ha az időmérőn teljesítem a limitet, és a vasárnapi versenyt végigcsinálom. Aztán ahogy elkezdődtek az edzések, és az időjárás is nekünk kedvezett, sikerült a technikai gondjainkat leküzdeni, és még az időmérő előtti tréningen a beállításokkal is foglalkozni. Ez meg is látszódott a teljesítményemen, hiszen minden felmenetelkor sikerült gyorsulnom, és a futamon már azt éreztem, lassan sikerül felvennem a megfelelő versenytempót. Most már azt is megélhettem, hogy küzdöttem, csatáztam a riválisaimmal, és amikor leintettek, boldogan láttam, hogy huszadik lettem, ami a mostani vb-szezon eddigi legjobb helyezése. Lehetett volna jobb is, de a verseny egy bizonyos szakaszában nem hoztam jó döntést, ám így sem lehetek elégedetlen. Köszönöm a csapat remek munkáját, és bízom abban, hogy már a következő futamon képes leszek megint előrébb lépni.”
 
 
fotó: Forty Racing

Zólyomi Andrea | 2019.09.13, 11:35:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.13, 11:35:00

Cimkék:

Idén 9. alkalommal lepték meg különleges tanévnyitóval a gyerekeket a Pető intézetben. A "Négy kerékről két kerékre" elnevezésű jótékonysági motoros rendezvényen több ismert  személyiség és motoros is részt vett, ehhez a csapathoz csatlakozott ismételten Sebestyén Peti 2017 után, már második alkalommal.

 

 
A közel 100 kis diák motorokkal és tuk tukokkal járta körbe Budapest utcáit. A szülők szerint ez egy nagyszerű élmény a gyerekek számára, amelyből aztán heteken keresztül töltődnek és minden évben alig várják a szeptembert.
A motorosok többsége már évek óta visszajár, a gyerekek mellett ez nekik is hatalmas élmény. A 100 motoros rendőri felvezetéssel vitte körbe a gyerekeket a belváros legszebb részein.
 
 
A MiniRing immár 6. éve vesz részt a rendezvényen Császár Klaudia szervezésében, Motoros Akadémiájuk révén. A motoros instruktoraik mögé felülhettek a gyermekek, illetve Sebestyén Peti is az ő meghívásukra érkezett a közös motorozásra.
Míg ők a városban motoroznak addig a Miniring csapata az intézet udvarán foglalkozott azokkal a gyermekekkel, akik a betegségük súlyossága miatt sajnos nem tudnak biztonságosan motorra ülni. 
 

A világbajnokságon szereplő gyorsasági motoros, Sebestyén Peti utcai Honda Rebeljével nagy örömmel vett részt újra az eseményen:
 
„Nagyon jól esett, hogy az a lány, akivel 2 éve motoroztam együtt már az esemény előtt néhány nappal írt nekem, hogy nagyon szeretne ismét velem menni, nem gondoltam, hogy még emlékszik rám.
Ennyi izgatottságot, mosolyt, örömöt, hálát és csodát ritkán látni egy helyen! ????
Boldog vagyok, hogy részt vehettem a Négy kerékről két kerékre eseményen és motorozhattunk egyet a lányokkal-fiúkkal. Számomra is felejthetetlen élmény marad. Köszönöm a meghívást a Miniringnek, legközelebb is ott leszek!”
 
                                                             
 
/ 146 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.