A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. augusztus 13., csütörtök
Hírek
/ 162 oldal

A New Times Racing színeiben rajthoz álló pilóta az olasz bajnokság Minimoto Junior B kategóriájában állt rajthoz a hétvégén, Ferrarában.

Zólyomi Andrea | 2020.08.12, 09:19:00 | Utolsó módosítás: 2020.08.12, 09:19:00

Cimkék:

Későre nyúlt ez a csonka szezon Tamásnak is, aki az időmérők alatt a 15. helyre kvalifikálta magát a futamokra. Úgy, hogy egyik versenytársa kitette őt a fűre, visszajött és 1 másodpercet javított kör idején.
 


Az első megmérettetés viszonylag eseménymentesen lezajlott, nem úgy mint a második, ahol a bonyodalmak már a rajtnál kezdődtek... Tamás a lámpák kialvását követően erős rajtot vett, de sajnos nem tudta kikerülni az egyik előtte hibázó pilótát, majd elesett. A motorjának nem esett baja, így fél kör lemaradással, profi hozzáállással kezdte meg a felzárkózást a mezőnyhöz. Végül az első hétvégét az összesített 16. helyen zárta az erős, eszméletlenül gyors és pontos, nagyrészt olaszokból álló bajnokságban.
 


Összességében Kecskés Tamás jól felvette a ritmust és fejben is megérkezett a bajnokságba, ez pedig nagyon szép eredmény a kevés edzési lehetőség tekintetében. A szeptemberi fordulóra még magabiztosabban tud majd megérkezni.

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország

Heroikus küzdelemben a 11. helyen zárt Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság portimaói futamán.

Zólyomi Andrea | 2020.08.11, 09:31:00 | Utolsó módosítás: 2020.08.11, 09:31:00

Cimkék:

Az ifjú versenyző az egy héttel korábbi bukásából éppen felépülve, csupán egy hajszálnyira maradt le a török MotoGP Moto3 futamgyőztes, Can Öncü mögött.
 
 
Két tehetséges versenyző: az egyik oldalon török állami finanszírozás és az ötszörös világbajnok Sofuoglu szakmai támogatása, míg a másik oldalon egy kis privát magyar csapat és agyrázkódásból felépülő pilóta – a Supersport–világbajnokság portimaói futama sokak számára a török Can Oncü és a magyar Sebestyén Peti TOP10-be kerülésért vívott viadaláról maradt emlékezetes.
 
 
Az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzője, Sebestyén Peti néhány nappal óriási bukása után – amit a lánc elszakadása okozott Spanyolországban - csütörtökön érkezett a portugál versenypályára, ahol elvégezték rajta a kötelező vizsgálatokat. Bár Peti még nem volt 100%-os állapotban, nagyon szeretett volna versenyezni és meg is kapta a rajtengedélyt. Rögtön a TOP10 környékén tudott kezdeni és ezt a formáját az egész hétvégére megtartotta, mindkét futamon a 11. helyről rajtolt. Szombaton a kuplung meghibásodása nehezítette a helyzetét, így végül a 12.helyen végzett, vasárnap pedig 11. lett.
 
 
A Jerezben történt bukás miatt nem voltam tökéletes állapotban, de mindent megtettem azért, hogy még így is a legjobb formámat hozzam. A csapatom kiváló munkát végzett, a motorom remek állapotban várt és sikerült egyből jó beállításokkal kezdenünk a pénteki napot. Végig erősek voltunk és bár a versenyek rettentő nehezek voltak, főleg az aszfalt hőmérsékletéből adódó tapadási viszonyok változása miatt, úgy érzem, sikerült hibátlanul teljesítenem mindkét futamot és kihoznom a lehetőségekből a legjobbat. Dolgozunk tovább és alig várom Aragont! - összegezte Sebestyén Peti a hétvégét.
 
 
A vírushelyzet miatt a csapat elvesztette a fő támogatóját, így jelentős anyagi problémákkal küzdünk a mai napig. Igazi csoda, hogy egyáltalán itt vagyunk és tudunk menni, ráadásul főmérnök nélkül. Peti teljesítménye elképesztő, bevallom nem fűztem hozzá sok reményt 1 hete, hogy egyáltalán fog tudni versenyezni  ezen a hétvégén. - mondta Tökölyi László az OXXO Racing elnöke.

Zólyomi Andrea | 2020.08.07, 11:01:00 | Utolsó módosítás: 2020.08.07, 11:01:00

Cimkék:

Tisztelt MAMS Tag, tisztelt Meghívott!
 
 
 
A Magyar Motorsport Szövetség elnöksége összehívta a MAMS 2020. évi tisztújító közgyűlését, amelyre tisztelettel meghívom.
 
 
A közgyűlés időpontja:            2020. szeptember 9. 17 óra
 
Helyszíne:                               Magyar Sport Háza      1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3., 1. emeleti konferenciaterem
 
 
Tervezett napirend:
 
  1. Elnöki értékelés
  2. Tisztségviselők megválasztása
  3. Egyebek
 
 
Az Alapszabály 17. § (1) bekezdése szerint a közgyűlés akkor határozatképes, ha azon a szavazásra jogosultak több mint a fele jelen van.
 
Amennyiben a közgyűlés negyed órán belül, azaz 17:15 perckor nem válik határozatképessé, akkor annak elhalasztására kerül sor.
 
Határozatképtelenség esetén az Alapszabály 17. § (2) bekezdése alapján a közgyűlést változatlan helyszínen és napirendi pontokkal 17:30 órától tartjuk. Az ismételten összehívott közgyűlés az eredeti napirendre felvett kérdésekben a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes.
 
A szavazati jog gyakorlásáról a közgyűlésen a MAMS Alapszabály 16. §-a rendelkezik.
 
 
Megjelenésére feltétlenül számítunk!
 
 
 
Budapest, 2020. augusztus 7.
 
 
 
 
Sporttársi üdvözlettel:
 
Hermann Henrik sk.
Elnök                                                                 

Zólyomi Andrea | 2020.08.07, 09:19:00 | Utolsó módosítás: 2020.08.07, 09:33:00

Cimkék:

Nem véletlen a cím, több szempontból is fordulópont érkezett a magyar endurosport életében. Az idei év tavaszán kialakult helyzetből fakadóan július végén sikerült megrendezni a Baltyre Offroadgumi.hu Magyar Enduro bajnokság I-II fordulóját az Igol Kenőanyagok kupáért.
 
 
A tavalyi év sikeréből és a 2017-ben az Enduro Gp-nek is otthont adó Parádfürdőre látogathattunk el, ahol a magyar és szlovák bajnokság keretein belül közel 200 versenyző érkezett a helyszínre. „Talán új szintre jut el és nyeri vissza a régi szép idők emlékeit az endurozás Magyarországon?”
 
A központhoz közeli depó helyek már a pénteki nap folyamán megteltek, a versenyzők java része igyekezett időben érkezni, hogy feltérképezhessék a kijelölt mértszakaszokat. A szervezők körülbelül 37,5 km-es szakaszt jelöltek ki a versenyzők számára, amelyen belül egy enduro és cross speciált kellett teljesíteniük a versenyzőknek szombaton és vasárnap a lehető legjobban, hogy minél jobb pozíciót érjenek el.
 
 
Ehhez természetesen hozzájárult az is, hogy az összekötő szakaszon sem szabadott a gázzal szolidan bánni, feszített tempóban volt érdemes menni, mert a körök közötti pihenő időt így tudták a versenyzők növelni. A rövid idő miatt nagyon sokan büntetést kaptak a nap végén, mert az előírt idejükből kikéstek és nem tudtak időre beérkezni a beíróba.
 
Az első napon a harmadosztálynak és szuperveterán kategóriának 3 kört kellett futniuk a pályán, míg mindenki másnak 4 kört, azaz közel 150 km-t. Vasárnapra a veteránoknak és a 2. osztály körei számát 3-ra redukálták, kivéve az első osztályban induló versenyzőknek volt szükségszerű a négy kört teljesíteni.
 
Köszönhetően az egybevont szlovák-magyar bajnokság versenyhétvégéjének, rengetegen eljöttek, mind versenyzők és nézők egyaránt.
 
 
Látványból abszolút nem volt hiány. Sokan már ismerhették a nyomvonalat, a rajtot elhagyva átrobogott a mezőny a Parádfürdőn, hogy eljussanak az első mért szakaszra, majd onnan visszafelé tartva ismét a városon belül találták magukat a fiúk, végig haladva a nyálkás, mohás kövekkel telitűzdelt csúszós patakmederben. Volt izgalom bőven, kő kövön nem maradt szárazon.
 
Ez a rész volt talán az egyik legösszetettebb és legnehezebb szekciója a távnak, nem véletlen, hogy a nézők java része az árnyékból figyelve élvezte a versenyzők küzdelmét az elemekkel. Voltak, akik úgy gondolták a nyári hőségben megmártóznak (természetesen nem önszántukból J) és felfrissülve folytatják a versenyt.
 
 
 A patakban való élvezeteket, fürdőzést nem mindegyik motor szívlelte, egy rosszul sikerült beleesés közepette, volt, amelyik a vizet is beszívta így igényelt némi szervizelést, így csak ezek után sikerült folytatni a versenyzést pár versenyzőnek.
 
A főút alatti patakmeder még a legjobbakat is megtréfálta, köztük szerepelt Zsigovits Norbi #3 is, aki az első osztály Pro 2-es kategória első helyén végzett a két nap eredménye alapján. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a motornak a vízbe fordulás következtében nem lett baja, így a gyerekkori patakban mártózás élményeket felidézve, felfrissülve tudta folytatni a versenyt. Lehet ebben rejlett a tempójának a titka.
 
Ahogy már a beszámoló elején céloztam a cím többoldalú jelentésére is, az idei első enduro verseny változást hozott Szőke Márk #95 életében is. Márk megtisztelő jelenlétével és motorozási stílusával új színt varázsolt a 2 nap folyamán. Számára teljesen új közegben, új szabályokkal, belevágva az ismeretlenbe, egy új szakágat kipróbálva az első napot megnyerve, de sajnos hátsó fék problémákkal küzdve Zsigo után a Pro2-es kategóriában másodikként ért célba pontosan 2,5 másodperc differenciával. Utánuk magabiztosan a saját tempójában haladó Jäger István #5 fért fel a dobogó harmadik fokára.
 
A verseny egyik hazai versenyzője és főszervezője Holló Bence #53, aki a magyar bajnokság abszolút és Pro 1-es kategória első helyezettje lett, nagy csatát vívott Zsigóval és Márkkal és természetesen a szomszéd országból érkező szlovák élmezőnnyel.
 
 
Megtisztelő dolognak számít, hogy a versenyen részt vett és a szlovák bajnokságot megnyerte a Dakaron is remekelő Svitko Stefan #142, aki kis újból kirázott eleganciával és rutinnal motorozott végig a mért szakaszokon, ezzel elérve a legjobb időket.
 
Rajta kívül természetesen több szlovák élen haladó pilóta is részt vett, így náluk is kiélezett csaták voltak láthatók!
 
A versenypálya szélén és a pályán is jó hangulat volt észrevehető, felettébb látható volt az élvezet a fiúk arcán a nyári meleg ellenére is. Szerencsére az erdő zeg-zúgós tempós részei kellemes temperatúrát adtak, főleg a saras, már-már mocsarasnak mondható rész az erdő mélyén.
 
Mindehhez hozzájárult az is, hogy lelkes szurkolótáborok alakultak ki a kijelölt mért szakaszokon, hajrázva a stopper és versenyző társak ellen küzdő pilótákat.
 
Az aktívan szurkoló nézők a pálya széléről a mért szakaszokon „Apró” örömöt és mosolyt csaltak a bukósisak mögé a versenyzők arcára. Sőt a kilátogató jelenleg nem induló versenyző társaknak sikerült még melegebbé és izgalmasabbá varázsolni a pilóták életét az Ádámkosztümben való szurkolással.
 
Aminek köszönhetően többen a veteránok közül nem számított látvány során ritmuszavarukban pár másodpercet bent hagyva próbáltak a fotócelláig eljutni.
 
Ezt a versenyt is valószínűleg sokan sokáig emlegetni fogják, hisz rengeteg élményt okozott és remélhetőleg még sok éven keresztül vendégül fogja látni az endurós társadalmat, amelyhez minden adott.
 
 
Várjuk a folytatást, amire nem is kell sokat várni, ugyanis 2020.08.15-én ismét rajthoz állnak a versenyzők az ország délebbi részén, mégpedig Tamásiban!
 
A rendezők nagy készülődéssel és kiemelkedő lehetőségekkel várják a versenyzőket, élvezetes lesz, ne hagyjátok ki!
 
Eredmények: (2 nap összesítve)
1. osztály abszolút: (4+4 kör)
1. Holló Bence #53          1:25:03.69
2. Zsigovits Norbert #3 1:25:31.72
3. Szőke Márk #95           1:25:33.77
4. Jäger István #5             1:30:13.47
5. Brenner Ádám #29     1:32:11.59
6. Kubik Richárd #54       1:33:32.03
 
2. osztály abszolút: (4+3 kör)
1. György Loránd #516   1:19:35.22
2. Utasi Martin #558       1:19:57.53
3. Oroszlán Ádám #514 1:21:46.62
4. Kovács Dávid #512     1:22:17.71
5. Szabó Márkó #446      1:22:23.69
6. Faragó Dávid #414     1:22:52.55
 
3. osztály abszolút: (3+3 kör)
1. Dallos Andor #92         1:12:46.18
2. Szabon Balázs #843    1:13:00.90
3. Vörös Gábor #922       1:13:29.62
4. Lázár Roland #991      1:14:29.01
5. Nyíri Zoltán #718         1:15:23.33
6. ifj. Ott Kornél #968     1:15:24.68
 
Veterán abszolút: (4+3 kör):
1. Bohuslav Radek #206                1:16:32.35
2. Molnár Krisztián #203               1:18:43.56
3. Dési János #244                           1:20:02.29
4. Fülöp László #279                       1:20:50.51
5. Havrán Attila #204                     1:21:43.91
6. Miksi Péter #207                         1:22:45.63
 
Szuperveterán abszolút: (3+3 kör):
1. Buchvald János #224                 1:11:44.62
2. Tóth László #200                         1:12:52.59
3. Majoros Tamás #228                 1:13:29.81
4. Szabó Ferenc #213                     1:16:01.54
5. Horváth János #219                   1:28:58.88
6. Péti Zoltán #220                          2:03:57.48
 
Fotók: Vadas Mária
Írta: Brenner Ádám #29

A New Times Racing versenyzője a Minimoto Junior B kategóriájában áll rajthoz a hétvégén.

Zólyomi Andrea | 2020.08.06, 09:12:00 | Utolsó módosítás: 2020.08.06, 09:12:00

Cimkék:

Az előző szezonban a Junior A-ban indult, szóval ez előrelépést jelent számára, ugyan a motortest és blokk megegyezik a tavalyi technikájával, viszont a technikai beállítások teljesen mások. Például a szűkítőcsonk a kipufogó fele különbözik.


Pár hete már gyűjti a kilométereket ezzel az új technikával, annak érdekében, hogy összeszokjon a motorral, helyesen üljön és képes legyen feszegetni a határait. Mivel alacsonyan ül és kicsi a motor, így minden nagyon gyorsan történik, továbbá elég akár 1 cm-rel eltérni az ideális fej-, láb- vagy válltartástól, és máris súlyos időveszteség olvasható a stopperről. A 8 perces felmenetelek alkalmával ez nem fér bele, ha meg akarja szorongatni az élen haladókat, akik Olaszország legjobbjai.

 
A koronavírus járvány miatti utazási korlátozások miatt nem lesz annyira színes a mezőny összetétele, mint tavaly. Kecskés Tamást pénteken edzések, szombaton és vasárnap pedig időmérők és versenyek várják. Csapata magasra emelte a lécet, rögtön a középmezőnybe várják, és a kevesebb nevező miatt erre elég jó esélyei is vannak.

A hétvége eseményeit a New Times Racing Facebook oldalán lehet nyomon követni.

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország

 

/ 162 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.