A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. október 23., szombat
Hírek
/ 197 oldal

Zólyomi Andrea | 2021.10.14, 09:52:00 | Utolsó módosítás: 2021.10.14, 09:52:00

Cimkék:

 
Templom Vendel, magyar gyorsasági motorversenyző, a Kenji Racing Team pilótájaként a hétvégén a Moto Engineering Italy elektromos motorkerékpároknak rendezett versenyén vett részt.
 
 
Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola -ban versenyeztek az innovatív kétkerekűek, ahol Vendel és csapata az előkelő 4. pozíciót érte el a világ minden részéről érkező ellenfelekkel szemben!
 
A MAMS Gyorsasági Szakága gratulál a srácok eredményeihez!
Egy kis magyar csapat a fejlesztések útján a világ élvonalában! Szép volt fiúk, csak így tovább! ????
 

Zólyomi Andrea | 2021.10.14, 09:45:00 | Utolsó módosítás: 2021.10.14, 09:45:00

Cimkék:

A Piero Taruffi nevét viselő vallelungai versenypályán rendezték az Olasz Gyorsasági Bajnokságnak, vagyis az Elf CIV a 2021-es szezonzáró hétvégéjét, ahol Kecskés Bence szokott módon a PreMoto3-as mezőnyben csatározott, mellette a csapathoz tartozó Maxwell Toth az Aprilia RS 660 Trophy-ban brillírozott.

 
Kecskés Bence szezon- és kategóriazáró versenyhétvégéje bőven tartogatott meglepetéseket... A csütörtöki felmenetelek résztvevői számára a korábbi nap esőzése és a páratartalom miatti nyirkosság okozta a legnagyobb nehézséget, ennek ellenére az NTR motorosa jobb időt teljesített a tavalyi versenyen elért leggyorsabb köridejénél. Pénteken egy szabadedzés és egy időmérő várt a mezőnyre, utóbbi alkalmával a fiatal magyar versenyző a 15. helyen zárt.
 


 A szombati időmérőre át tudta vinni a korábbi napok jó dinamikáját és maximálisan kihasználva a pálya döntött kanyarjai nyújtotta lehetőségeket a 9. leggyorsabb időt motorozta a 30 fős mezőnyben. A délutáni versenyen követte az előre megbeszélt taktikát és már a hetedik helyen motorozott, azonban az ötödik körben látványosan visszaesett egy komolyabb technikai hiba miatt, aminek súlyos következményei is lehettek volna. Szerencsére Bence észlelte a helyzet komolyságát, így kiállt a boxba, reménykedve abban, hogy másnap újult erővel tud nekivágni a futamnak. Ahogy ebben a helyzetben az normális eléggé csalódott, mivel nagyon várta a futamot és tudja, hogy sokkal jobb eredményt is el tudott volna érni, de hát ilyen a technikai sport...
 


A vasárnap reggeli warm up-on egy teljes kört sem tudott megtenni az előző napi problémák utózöngéi miatt. A 2021-es szezon utolsó versenyére a szerelők összerakták a motort, viszont a blokk megbontása miatt a boxutcából kellett rajtolnia a magyar versenyzőnek. Ennek ellenére Bence tiszta fejjel indult a mezőny után és körről-körre dolgozta le a hátrányát, végül 15.-ként intette le a kockás zászló.

Ezt a kiemelkedő teljesítmény több, a helyszínen lévő csapat figyelmét is felkeltette... A jövő évi tervekről jelenleg nem szeretne nyilatkozni a csapatvezetés. Hamarosan, a tárgyalások után már biztos információkat tudatunk veletek.
 

A vallelungai záróhétvégén ezúttal Bencén kívül a szabadkártyával induló Maxwell Toth is képviselte a csapatot. A 15 éves amerikai versenyző az Aprilia RS 660 Trophy Cup kvalifikációján a második leggyorsabb köridőt futotta végül itt is intette le a kockás zászló. Az éles megmérettetésen végig küzdött az első helyért, azonban az élen haladva megdobta az egyik rázókő és visszaesett, úgy tornázta fel magát a második helyre. Ennek megfelelően a 2021-es szezon utolsó versenye után felállhatott a dobogó második fokára. A sok gyakorlásnak és amerikai versenynek köszönhetően magabiztosan hozta ezt az eredményt.
Minden támogatónknak köszönjük az egész éves bizalmat!
 
fotók: FotoAgenzia31
 

Zólyomi Andrea | 2021.10.13, 09:31:00 | Utolsó módosítás: 2021.10.13, 09:31:00

Cimkék:

Ezen a hétvégén a Magyar Enduro Bajnokság Pécsen vendégeskedett, a versenyen természetesen a váci Liszka Roland is rajthoz állt. És ha már egyszer ott volt, akkor le is aratta a babérokat!
 
 
A Laller Racing Dakar Team pilótája a nehéz időjárási körülmények ellenére az egész hétvégét kontroll alatt tartotta, és mind a kategóriájában, úgy abszolút értékelésben is remek győzelmet aratott:
 
„Már pénteken megérkeztünk a helyszínre, bejártuk a pályát, majd következhetett a munka érdemi része: szombaton négy kör és egy mért szakasz várt ránk, míg vasárnap a szakadó eső miatt rövidítettek a szervezők, csak három kört kellett megtennünk.
 
 
Jól indult a szombat, hiszen a kategóriámban sikerült az élen zárnom, míg abszolútban a második lettem. Másnapra cefetül elromlott az idő, esett éjjel és esett nappal is, ennek ellenére mégis tudtam gyorsulni, így a saját kategóriámban és összetettben is újabb győzelmet arattam. Ezzel jó esélyeim vannak, hiszen vezetem a bajnokságot, és ha a következő, kaposvári futamon is jól szerepelek, akkor én leszek a bajnok. Azt talán mondanom sem kell, hogy rajtam semmi sem fog múlni…” - írta körül esélyeit az újabb siker után a Laller Racing Dakar team sportolója.
 
A „bajnoki döntőt” novemberben, Kaposváron rendezik, az ott történtekről természetesen lapunk is beszámol majd.
 
forrás: Laller Racing Team

Zólyomi Andrea | 2021.10.13, 09:29:00 | Utolsó módosítás: 2021.10.13, 09:29:00

Cimkék:

Öt nap, több mint 1000 kilométeres, hard enduro szakaszokkal, hatalmas szintkülönbséggel, zord időjárással tarkított megpróbáltatás - és egy váci csapat, aki igyekezett minél jobban helytállni. A Horváth Lajos nevével egybeforrt Laller Racing Dakar Team abszolválta a kihívást, és sikeresen teljesítette a szezon egyik legnehezebb versenyét.
 
 
A magyar színeket Klima Gábor és Horváth Lajos képviselte, és a srácok nem is okoztak csalódást, mellette pedig rengeteg olyan versenykilómétert és tapasztalatot gyűjtöttek, ami a hazai terepviszonyok között elképzelhetetlen:
„A magam részéről nem biztos, hogy a legjobb döntés volt a nagymotoromat, a Dakaros KTM-et hozni ezekre az endurós pályákra, ettől függetlenül sikerült célba érnem. Csapat szintjén is jól muzsikáltunk Klima Gáborral, amikor kicsit is bizonytalanná vált bármelyikünk, segítettük egymást, és közösen mindig sikerült megoldani a problémákat.
 
Már az első naptól fogva bonyolult navigáció várt ránk, a tereprali sava-borsa volt ez, nagyon kellett figyelni minden pillanatban. Ennek ellenére már az első perctől minden percet élveztem, élveztük, még akkor is, amikor az extrém endúrós szakaszok következtek, amik bizony az én motorommal nem olyan egyszerűek. Ennyi sziklát utoljára Maroccóban és talán Albániában láttam. Azokon a részeken, ahol el tudtam „küldeni”, ott viszont nagyon kijöttek a KTM adotságai. A második és harmadik napon is 250 kilométer körüli távot teljesítettünk, és az összekötő etapokon sem pihenhettünk meg, lévén feszes szintidő volt és nehéz terepen keresztül vezetett az út. Hála az égnek, a rendező beiktatott egy pihenőnapot is, így volt időnk akklimatizálódni, és felkészülni a verseny hajrájára. A továbbiakban sem volt egyszerű dolgunk, hiszen a rengeteg kő és szikla mellett még a csapadék és a hideg is beleszólt a történetbe, így - hogy egy találó hasonlattal éljek - küzdöttünk, mint disznó a jégen.
 
 
Gábor alatt jól vizsgázott a technika, nálam viszont adódtak problémák, időnként ki-kihagyott a motor. Először a gyújtógyertyára gyanakodtunk, de valószínű, hogy inkább az üzemanyagellátó rendszer rakoncátlankodott. Ilyen előjelekkel vágtam neki az utolsó napnak, és volt bennem egy kis félsz, hogy vajon kibírja-e majd a gép. Végül minden jól alakult, túléltük a megpróbáltatásokat, és Gábor is célba ért, így nagyon hasznosnak értékelném a mögöttem hagyott hetet. Öt nap, 1000 kilométer, úgy gondolom, hogy ez férfimunka volt. Innen is szeretném megköszönni a rendezőnek, hogy egy ilyen versenyt rakott össze nekünk, jövőre mindenképp visszatérünk! Remélem, több magyar versenyzőtársunkat is sikerül majd meggyőzni, hogy tartsanak velünk!” - nyilatkozta Laller, aki az összetettben a 22. helyen zárta a Rally Croatiát.
 
forrás: Laller Racing Team
 

Zólyomi Andrea | 2021.10.07, 11:06:00 | Utolsó módosítás: 2021.10.07, 11:06:00

Cimkék:

A versenyzésre kiéhezett terepmotorosok szeptember utolsó hétvégéjén Tamásiba utaztak le a 3P Transport Kft. Magyar Enduro Bajnokság 5-6. fordulójára, melyet a már jól ismert Tamási Enduro és Motocross egyesület rendezett figyelemre méltó külön eseménnyel, amellyel a nézők tekintetét sikerült 100 % - ig a motorosokra szegezni!

 

 

 

Pénteki napon szokás szerint sokan leutaztak, hogy feltérképezhessék a helyszínt, bejárják még a versenynap előtt a mért szakaszokat, no meg persze élvezhessék a szabad péntek estét, amely többek esetében egy önfeledt dajdajozásba torkollott!
 
 
 
Szombati nap eseményei:
Csodálatos őszi időre ébredhettek a versenyzők, sokan még az előző napi fáradalmakat próbálták kipihenni, de volt, akinek még játszott a fejébe a cintányéros együttes is, idézet Molnár Lázár # 542 ifjú titántól….
 
 
Szokásos rajtsorrend szerint indultak neki a versenyzők a napnak. Az I. o, veterán és II. o pilótáinak ezen a napon 3 kört, míg a többi kategóriának 2 kört kellett teljesítenie. Már az etap nyomvonal is tartogatott feladatot a versenyzőknek.
 
 
Az összekötő szakaszon két ponton alakítottak ki a rendezők úgymond Hard enduros nyomot, amelyek közül választhattak a bevállalós pilóták annak reményében, hogy vasárnap őket fogják a sorsolásnál kihúzni, mert igen, itt még ilyen is volt.
 
 
Annak az ügyes pilótának, aki teljesítette a feljárót, neve egy kalapba került, mellyel esélye nyílt az értékes nyereményekre. Többen éltek is a lehetőséggel ki így, ki úgy oldotta meg ezt a kiváltságos feladatot.
 
 
A szombati kötelező mértek után következett 17:00 órakor egy újdonságnak számító szuper teszt, melyet a Koppány partján alakítottak ki. Ez annyira nagy publikumot vonzott, hogy a töltésen nem nagyon lehetett szabad helyet találni, innen is szeretnénk gratulálni a szervezőknek, hogy ilyen kiváló újdonsággal örvendeztették meg az enduros társadalmat.
 
 
 
A szombati napon ismét hazai környezetben mutatkozó Zsigovits Norbert # 39 és a legfiatalabb harcos között ment az igazi meccs az egész nap folyamán. A csikóstöttősi endurcrosson mutatkozott megfázott állapota után, Liszka Roland # 78 újra top formában volt és Norbival kimondhatatlanul közel egymással azonos időket futottak. Végül Roli nyerte az első napot. Harmadikként pedig Gyenes Mani # 8 zárta a sort.
 
Kora délután útjukra indultak az Ifi versenyzők is kísérőikkel, ráadásul ismét egy lány volt a talpán, Kis Henrietta # 119, aki csak gyűrte az enduro pályát!
 
 
17:00 késő délután, mindenki nagy izgalommal várta a beharangozott úgy nevezett Super Testet, ahol a versenyzők párosával egy szinkron pályán tehették próbára tudásukat az extrém módon kialakított pályán illetve szórakoztatták a nagy létszámú nézősereget!
A siker maga óriási volt. Nem is volt kétség! Nagy showt csináltak a pilóták! Mindez, hogy igazi sztárparádé legyen Majosházi Péter, alias Majos, diktálta a tempót és szakszerűen kommentálta a kijelölt extrém pályán történt eseményeket. Ezzel is felejthetetlenné téve a nap eseményeit!
 
 
Eredmények:
 
Vasárnap:
Csodaszép időre ébredhettek a pilóták, viszont ez a nap is nagy kihívásokat tartogatott nekik. A pálya állapota az előző naphoz képest sokkal nehezebb lett, megjelentek a gödrök, rumplik illetve sok helyen a hihetetlen mély poros kanyarok, de voltak helyek, ahol már a gyökerek is előbukkantak a földből.
 
 
Ezzel óriási feladatot adva a versenyzőknek, ami fejben, de fizikálisan is hatalmas megterhelést jelentett nekik.
 
 
Mindezek ellenére másnap a pilóták java része javított a saját eredményén, előkelőbb pozícióra jutottak vagy netán pont elfáradtak vagy mentális nem tudtak képben lenni, ezt mások kihasználva feljebb kerültek.
 
 
A vasárnapi eredmények a versenyzők között az alábbi linken megtalálhatók, látva, hogy sokan magukhoz képes 10-20 akár 30 másodpercet is tudtak javítani. Abszolút értékelésben Liszka Roland # 78, Zsigovits Norbert # 39 és Gyenes Mani # 8 volt a két nap végén a három leggyorsabb mindenki közül.
 
 
 
 
Nincs idő tétovázni, motorokat felkészíteni, átnézni, hiszen október 9-10. – én egy ikonikus és minden enduros számára népszerű helyszínre látogathatunk el. Pécsen várják szeretettel a versenyzőket, ahol zseniális körülmények között tehetitek próbára magatokat!
 
 
Írta: Brenner Ádám # 29
Fotó: Enduro Világ
 
 

 
/ 197 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.