A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. április 22., hétfő
Hírek
/ 130 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.04.18, 10:58:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.18, 10:58:00

Cimkék:

 

Tisztelt MAMS Tag, tisztelt Meghívott!
 
A Magyar Motorsport Szövetség elnöksége összehívta a MAMS 2019. évi rendes közgyűlését, amelyre tisztelettel meghívom.
 
A közgyűlés időpontja:        2019. május 20. 14 óra
Helyszíne:                              Magyar Sport Háza, földszinti tárgyaló (1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.)                        
 
Tervezett napirend:
 
  1. Tagsági jogviszony felmondása
  2. A sportág szakmai tevékenységéről szóló beszámoló elfogadása
  3. A Szövetség 2018. évi pénzügyi tervének végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása
  4. Ellenőrző Testület beszámolójának elfogadása
  5. 2018. évi közhasznúsági melléklet elfogadása
  6. 2019. évi szakmai terv elfogadása
  7. 2019. évi pénzügyi terv elfogadása
  8. Egyebek
 
 
Az Alapszabály 17. § (1) bekezdése szerint a közgyűlés akkor határozatképes, ha azon a szavazásra jogosultak több mint a fele jelen van.
 
Amennyiben a közgyűlés negyed órán belül, azaz 14:15 perckor nem válik határozatképessé, akkor annak elhalasztására kerül sor.
 
Határozatképtelenség esetén az Alapszabály 17. § (2) bekezdése alapján a közgyűlést változatlan helyszínen és napirendi pontokkal 14:30 órától tartjuk. Az ismételten összehívott közgyűlés az eredeti napirendre felvett kérdésekben a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes.
 
A szavazati jog gyakorlásáról a közgyűlésen a MAMS Alapszabály 16. §-a rendelkezik.
 
Megjelenésére feltétlenül számítunk!
 
 
Budapest, 2019. április 16.
 
 
Sporttársi üdvözlettel:
 
Hermann Henrik sk.                                                                                     
Elnök                                                                 

Zólyomi Andrea | 2019.04.17, 11:09:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.17, 11:09:00

Cimkék:

Az olasz JK Racing csapatban a teljes Európa Bajnoki sorozatban résztvevő Kovács Ádám Zsolt ahogy Esztergomban is láthattuk, egyre jobb formában van. Az Európa Bajnoki fordulókban egyre jobb pontszerző helyeken végzett és most hétvégén végre ismét dobogón láthattuk Európa egyik legnívósabb, VB-s versenyzőket felvonultató nemzeti bajnokságán a Dutch Masters of Motocross első fordulóján a hollandiai Ossban.
 
 
Szombaton nyílt kvalifikációt tartottak, amely után a legjobb 50 versenyző lehetőséget kapott a vasárnapi kvalifikációra. Itt Ádám a csoportjából legjobb idővel kvalifikált a vasárnapi versenynapra. A vasárnapi kvalifikáción a második legjobb időt futotta, így másodikként választhatott rajthelyet a futamokra. Itt az Európa Bajnoksághoz hasonlóan vasrácsról rajtolnak, így minden versenyző egyenlő esélyekkel indul.
 
 
Az első futamban Ádám rajtja elég jól sikerült, másodikként fordult a rajtkanyarban. Egészen három körig az elsővel egyenlő köridőket motorozott. A negyedik kör elején az egyik kanyarban nagy tempóval bedőlt, így a futamot a 9. helyen tudta tovább folytatni, innen zárkózott fel.
 
 
Az első futamban a 3. hely lett az Övé. A második futamban a rajtgép nem csapódott le, ezért eltolt zászlós rajttal indították a futamot. Öt másodpercnél a mezőny fele beleugrott a zászlóba, így Ádám kb. a mezőny közepén tudott eljönni. Az első kör végén már a második helyen motorozott. Pár kör után piros zászlóval leintették a futamot ismeretlen okok miatt, ezért a versenyt az első futam eredménye alapján értékelték. Így Ádám a dobogó harmadik fokára állhatott fel.
 

A Bester Capital Dubai Junior Team versenyzői, Rossi Moor pódiummal, Farkas Kevin óriási fejlődéssel kezdett!

Zólyomi Andrea | 2019.04.16, 08:41:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.16, 08:41:00

Cimkék:

Hétvégén Cervesinában tartották meg a CIV Ohvale GP-0 első fordulóját. A Bester Capital Dubai Junior Team  csapata: Rossi Moor és Farkas Kevin a számukra teljesen új 190 cc kategóriában indulnak 2019-ben.
 
A CIV Ohvale  sorozat az egyik legkeményebb utánpótlás bajnokság a 10-13 év közötti gyerekek számára. Rossi Moor tavaly már remekül szerepelt a 160 cc kategóriában, idén szintet lépett. Farkas Kevin számára a nemzetközi mezőny és az Ohvale  versenymotor teljesen új tényezők voltak.
 
 
A szombati napon négy 20 perces szabad edzésen vehettek részt a pilóták, vasárnap pedig két kvalifikáció és két verseny várt mindenkire.
 
“Számomra nem kezdődött túl jól a hétvége, mert elég beteg lettem, de szerencsére tudtam versenyezni, igaz nem 100%-on. Szombaton volt 4 szabadedzés, kipróbáltam a motort, mert régen nem mentem vele nagy pályákon és kerestük a megfelelő beállításokat. Vasárnap esett az eső, ez volt az első alkalom, hogy esőben mentem. A Q1-en 7.lettem, aztán kicsit módosítottunk az áttételen, ami jó döntés volt és így 6.lettem. Az első versenyen a kezdő körökben elestem a 2. helyről, de szerencsére gyorsan vissza tudtam jönni és negyedikként célba érni. A második versenyen nagyon jó volt a rajt, kicsit hibáztam, de végül sikerült megszereznem a 2. helyezést, így most összességében második vagyok a bajnokságban is.”- összegezte élményeit Rossi Moor
 
Farkas Kevin egy szerencsétlen baleset okozta kéztörésből felépülve érkezett a versenyhétvégére. Számára fontos volt sok tapasztalatot gyűjteni az új körülményekről:
“Pénteken érkeztünk, szombaton a szabadedzéseken próbáltam ki először a 190 cc-t ezen a pályán. Szerencsére sikerült hamar elkapnom a ritmust és folyamatosan gyorsulni. Vasárnap egész nap nagyon esett az eső. Az első kvalifikáción a 10., a másodikon a 8. pozíciót sikerült megszereznem. A versenyek előtt nagyon izgultam, az első futamon a 8. helyig jöttem fel, az azt követő futamon pedig végül 7. lettem. Nagyon sokat kell még edzenem, de összességében úgy érzem, jól sikerült a hétvége.”
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Academy alapítója a helyszínen segítette a gyerekek munkáját:
„Megint egy nagyon izgalmas hétvégében volt része azoknak, akik követik és szeretik a magyar  motorsport utánpótlást! Kevin mindkét futamon rendben célba ért és érezte, hogy meg tudja állni a helyét a mezőnyben. Rossi pedig ismét megmutatta, milyen fából faragták, sőt inkább vasból!
Az első futam elején elesett a 2. helyről, ő maga nem sérült meg de a motor elferdült. A telemetria alapján láttuk, hogy 9 mp alatt már ismét a motoron volt és egészen a 4. helyig feljött. A következő versenyen is elkövetett egy kis hibát, de azt is javította és végül másodikként haladt át a célvonalon, így pódiummal kezdte a szezont!”
 
 
 
Nem hiába a remek teljesítmény, hiszen a srácok edzésmunkáját a Bester Capital Dubai Team MotoGP Moto3-as csapatának technikai vezetője, José Manuel Ruíz Gomez felügyeli. A „nagy csapat”  ezen a hétvégén is remekül szerepelt Austinban a Moto3 futamon! Mindkét pilótájuk fantasztikusan versenyzett és felállt a dobogó 2. és 3. fokára!
 
A CIV Ohavel GP-0 bajnokság legközelebb 3 hét múlva Modenában folytatódik! A srácok pedig sok edzéssel és motorozással készülnek a következő kihívásra!
 
Forrás: Faster Promotion

Zólyomi Andrea | 2019.04.15, 08:47:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.15, 08:47:00

Cimkék:

A Sebesség Katedrálisának is becézett asseni pálya mindig tartogat meglepetéseket a versenyzőknek és a látogatóknak egyaránt. Idén egészen elképesztőek voltak az időjárási körülmények, a Supersport-kvalifikáció félbe szakadt, a Superbike versenyt pedig eltörölték a szombaton érkező havazás miatt.
 
 
A Supersport-világbajnokság magyar résztvevője számára nem volt egyszerű a hétvége, nem találták a helyes utat a motorbeállításokkal, de végül a vasárnapi versenyen a 12. helyen végzett.
 
„Már év elején tudtam, hogy ez lesz a szezon legnehezebb versenye számomra. Próbáltam kipréselni a maximumot magamból és a motorból is. A pénteki kezdés nem volt annyira rossz, de sajnos utána elmaradt a gyorsulás és a legnagyobb gond az volt, hogy nem éreztem a motoron milyen irányba kellene elindulni a változtatásokkal. Vasárnapra egy teljesen más beállítással próbálkoztunk és a warm up-ról sokkal jobb érzéssel jöttem le, aztán még kicsit tudtunk finomítani a versenyre. A 17. nem volt egy ideális rajt pozíció, a futam első felében nagyon nehezen tudtam előzni, de mindent megtettem, hogy felzárkózzak. Így utólag látszik, hogy a tempóm jó lett volna a top10-en belüli eredményhez, de ez most így sikerült. Jönnek a számunkra kedvezőbb pályák, ahol mindenképpen a jobb rajthely megszerzése és az egyre jobb eredmény elérése lesz a célom!„ - mondta a Sport&Events Academy pilótája.
 
 
Peti csapatfőnöke, Simon Buckmaster szerint fontos még jobban fókuszálni már pénteken, hogy a mezőny elejével fel tudják venni a versenyt:
 
„Péter ma is remekül harcolt, azonban fontos megérteni, hogy sokkal gyorsabban kell felvennünk a tempót a szabadedzéseken. Assenben nehezen találtuk a megfelelő beállításokat, így sok időt vesztettünk és megint hátulról kellett harcolni. Ha  legközelebb sikerül már pénteken felvennünk a ritmust, nagy előrelépés vár ránk! Köszönöm a csapat munkáját, mindenki remekül dolgozott!”
 
 
 
Most három hetes pihenő vár a Supersport-világbajnokság mezőnyére, május 10-én pedig jön a következő olaszországi forduló Imolából!
 

Zólyomi Andrea | 2019.04.15, 08:37:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.15, 08:37:00

Cimkék:

A tavasz valódi közeledtével április első hétvégéjén rendezték meg a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross Magyar Bajnokság 2. futamát, Ácson. A versenyt megelőző napokban szeszélyessé fordult időjárási viszonyok kérdőjelessé tették a versenypálya körülményeit. Sokan a beton kemény száraz poros pályára apelláltak, voltak, akik az esőért imádkoztak a verseny előtt. Nekik be is jött, hiszen a megmérettetés előtti napon az égiek aggályossá téve a versenyzők számításait első osztályú terepviszonyokat varázsoltak a versenyzők számára.
 
 
Ismételten elégedettek lehetünk, hiszen ennek ellenére is szép számú mezőny gyűlt össze. Nagyon jó érzés volt látni, hogy az utánpótlás itt sem maradt soron kívül, hiszen az Ifi 50/65 kategóriában közel 20 lelkes srác állt a rajtrácsra, míg az Ifi 85-ös kategóriában is 16-an küzdöttek meg egymással.
 
A korai kezdetre való tekintettel az Ifi 50/65 kategóriában versengő kisrácoknak igazi kihívás volt a pálya, kimondottan sárdagonya fogadta őket a pályán, amikor még nem voltak kialakulva ideális nyomok, illetve a cross részen található ugratók, az endurósok körében mondva, siratónak számító kihívást jelentettek. A lelkes apukák és segítők szintén küzdöttek, hogy a kismotorokat a csúcsra juttassák a fiatal motorosokat elősegítve. Az 50 ccm-s kategóriában ifj. Vágó Norbert nyert a 2 futam után, míg a 65 ccm-es mezőnyben, mindkét futamot megnyerő 109-es rajtszámú Németh Bálint vihette haza az elsőnek járó díjat.
 
 
 Az ifisták mezőnyének létszámát, tetézte a harmad osztályú futamban résztvevők száma, ahol 100 an sorakoztak fel, nem mindennapi abszolút végeredménnyel zárva a futamot, ahol 2 generáció követte egymást az abszolútban. Az egy órás futamot nyerő Liszka Roli után a hibátlan rajtot produkáló Técsy László követte, majd a fiatalok után a rutinos, szívós szuper veterán kategóriában induló, Buchvald János ért fel a dobogó harmadik fokára őt követte a szintén szuper veterán Pálinkás Zdenko, aki már régóta hozzánk jár Szlovákiából versenyezni. Példaértékű versenyzéssel diadalmaskodott az idősebb generáció, a fiatal pilóták előtt, hiszen az abszolút 10-be idősebbik Wimmer Sándor ért fel. Ez is mutatja, hogy az évek alatt megszerzett rutin, néha többet ér, mint a fiatalság lendülete és ambíciója.
 
 
 
A két órás futamban a résztvevők száma kicsit alul maradt a megszokotthoz képest, de az 56 rajthoz álló versenyzői létszám sem elenyésző, főleg a komoly versengést szem előtt tartva, amit az élmezőny produkált.
 
 
Az ácsi futam során új sorrend alakult ki az élmezőny vonalában, hiszen Németh Kori hiányában, Szőke Márk diadalmaskodott, látványos és pontos motorozásával a tavalyi bajnok Firtosvári Gábor előtt. Az abszolút sorrendben a dobogó legalsó fokára pedig Déczi Balu állhatott, akinek rendkívül kalandosra sikerült a cél előtti hidas pálya résznél a féktávja. Az ő szavaival élve, a következőképen történtek:
 
„Ácsi hídon áthaladásos bukásomat belülről elmesélem nektek. Futamom rajtja jól sikerült és az élmezőnnyel haladtam az első pár körben. Harmadik kör magasságába következett be ez az ominózus esésem.
Az egész úgy kezdődött, hogy volt egy mély homokos feljáró a szakasz előtt. Ezt tök simán tudtam használni. Majd ez után volt egy kis szintkülönbség amit crossos múltamra tekintve egy leugrónak használtam. Előző körökben tök jól ment, a hiba nem is itt volt. Ide az endurocrossra majdnem mindenki használ úgy nevezett kővédőt, amit a fék és kuplungkar elé tesznek fel. Abból a célból, hogy a fák, gallyak ne verjék szét a pilóta kezét. Nekem ezzel régebben is voltak olyan gondjaim, hogy mikor fékezni kellett olyankor nem a fékkarra nyúltam rá, hanem e helyett a kővédő műanyagot húztam. Ez sajnos most is így történt. Leugrást követően gyorsítottam még egyet és persze nem a fékkart használtam lassításra, hanem azt a kővédő műanyagot próbáltam húzni. Sajna a motor nem nagyon lassult, csak annyira amennyire a hátsó fékkel tudtam lassítani. Majd következett ez az ominózus híd. Felhajtottam rá, kicsivel nagyobb lendülettel, mint ahogyan azon át tudtam menni. Sajnos nem sikerült ezt kimozogni és viszonylag nagy lendülettel elkaptam a korlát sarkát. Ez kimozdított az egyensúlyomból és be estem a híd mögött lévő füves fás területre. Szerencsére nem estem neki fának. Esés után volt egy kis oxigén hiányos állapot, nehezen kaptam levegőt. Gyorsan kimozogtam és tudtam folytatni a versenyt és megnyerni az első osztályú E3 kategóriát.”  Déczi Balázs #9
 
E szerencsés baleset után történt az, hogy átszabták a pályát pillanatok alatt és egy elvezető szakasszal kiegészítve lassították a forgalmat illetve izgalmassá téve a pálya cél előtti részét, sokan elgondolkodtak azon, hogy mi is történt valójában és merre az arra, az első szemrevételezés során. A végeredményt tekintve, a bajnokság teljes mértékben kiszámíthatatlan, mi sem bizonyítja jobban, hogy a technika ördöge is bármikor közbe szólhat.
 
Az első osztály sorából hibátlan rajtot produkáló, a rajt utáni egyenesben elsők között forduló Ábrahám Márk is, sajnálatos módon, kuplung probléma miatt Gas Gas motorjával elvesztette élmezőnybeli pozícióját és a többieket csak a mezőny végéről, pontgyűjtés szempontjából fejezte be a versenyt.
 
Azt hozzá kell tenni, a pálya hátsó szakaszán, a nézők sem maradtak látvány nélkül, mert a szervezők idén se hagyták ki a pályának egyik legnehezebb részét, amely egy hosszú, nyomvájt és porhanyós sirató fal volt. A versenyzők szerencséjére az elakadt pilótáknak hivatalos segítők segítettek a feljutásban, de voltak, akik az égiekre bízva nagy gázzal fellendítve juttatták motorjaikat a hegytetejére, a hallottak alapján Szatyina Gábor is hasonlóan tett, az egyik köre végén, motorja, nélküle érkezett a tetőre, lábon maradva várta gazdáját, aki gondolván kalandvágyból megpróbálkozott a hegymászással.
 
 
Ezeket leszámítva a verseny lebonyolítása gond nélkül ment és balesetmentes hétvégét zárva túl vagyunk a bajnokság második fordulóján.
 
A nap végén mind a nézők, s mind a célba érkező versenyzők jelentős része boldogan hagyhatták el a helyszínt, ugyanis minden adott volt a tavaszias szombati nap a motorsporttal egybekötött program élvezetéhez. Találkozunk május 25-én Pécsen, egy tradicionális helyszínen, ahol közel 4 éve nem járt a bajnokság mezőnye.  
 
Írta: Brenner Ádám #29
Fotó: Vadas Mária
/ 130 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.