A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. október 20., kedd
Hírek
/ 169 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.10.16, 09:18:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.16, 11:30:00

Cimkék:

Bár még egy futam van hátra az idei kurta szezonból, pontjai alapján Maci az abszolút győztes a 2020-as endurocross bajnokságban A hétvégi Pécsi endurocross verseny mindkét futamát Szőke Márk nyerte meg, amivel már megingathatatlan lett a bajnoki címe, azért keményen megszenvedte a két órás futamot.
 
 
Ha valaki azt mondja a győzelmet ingyen adják az hazudik. Ezt Szőke Márk mindenkinél jobban tudja. A Pécsi verseny két órás futamában Márk küllői kiszakadtak a kerékből, de még így is lenyomta a távot. "Bár sikerült nyernem, a verseny nem volt zökkenőmentes számomra. Túlvállaltam 1-2 ugratót amit nem szabadott volna, és pár küllőm kiszakadt. Amikor meghallottam, hogy valami fémhangot ad ki, rögtön kapcsoltam s megálltam a pálya szélén, hogy kihúzkodjam a kerékagyból a küllőket. Ettől függetlenül nagyon tetszett a verseny, jó gyors, tekergős pályát hoztak össze a szervezők, az erdős szakaszon a sok benyúló fatörzs csúnyán büntetett ha nem figyeltél. Mivel a talaj túl kemény volt és a kerék nem bírta, pár ugrót ki is hagytam a végén, de így is Pro2 kategóriában az abszolút első helyet sikerült megnyernem."
 
 
Mióta Márk bajnokként otthagyta a crosst, s átugrott az enduroba, ott is egyből a fején landolt a korona. Idén azért tette le a jogosítványt, hogy a (6 órás!) enduro versenyen is kipróbálhassa magát, ahol két futamot tudott menni. Az elsőt azonnal megnyerte, a másodikban kézsérülés miatt második helyen végzett. A Covidnak köszönhetően minden szakágban az idei volt a legrövidebb versenysorozat, sokan nem is tudtak indulni, vagy szurkolni a versenyeken, s sajnos nem tudni mit hoz a jövő év, mennyi támogató tudja segíteni a magyar versenyzőket.
 

Következő verseny október 24-én Piliscséven lesz, ahol a királykiválasztó mellett egy nagyon nehéz évet hagynak maguk mögött a természetjáró kemény motorosok.

 

 

Szöveg: Boross Éva 

Fotók: Miller Photostudio 

Zólyomi Andrea | 2020.10.15, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 10:41:00

Cimkék:

Pécsen került sor a CL4 Offroad Motorosiskola Endurocross bajnokság ötödik endurocross futamának lebonyolítására, ezzel is közeledve a szezon végéhez.
 
 
Nádor Lajos #215 bácsi és fia Nádor Tamás #2, egyben az Enduro Team Suzuki Pécs sportegyesület képviselői nagyszerű versenyt biztosítottak az elmúlt hétvégén kilátogatók számára.
 
Tavalyhoz képest óriási változások történtek az Ördögárok néven ismert helyszínen, ahol amúgy a terep motorok szerelmesei is kikapcsolódhatnak, az itt motorozásra kijelölt helyszínen.
 
 
Mindenki meglepetésére szolgált, a frissen átalakított és szuperül előkészített motocross pálya rész is, nem beszélve a pálya mindkét oldalán elhelyezkedő árkos részeken, a fák lombjai alatt végigfutó tempós szakaszok. Az idei év tapasztalatai alapján, kimondható, ez volt az a verseny, ahol szenzációs talaj fogadta a versenyzőket és kiválóak voltak a körülmények a versenyzésre.
 
A verseny előtti esős napok közösen a pálya előkészületi munkákkal meghozta a várva várt eredményt, így áttörés történt a porban versengés megszokottságában. Szédületes és lendületes volt maga a verseny, izgalmasan telt a nap mindenki számára.
 
 
Nagyon szoros csaták jellemezték a futamokat, gyakorlatilag másodperceken múló „harcot” vívtak a versenyzők. A pálya kedvezett a nagy tempó szerelmeseinek, a motocross pályarész pedig kiszolgálta a cross motorral versengő pilótákat.
 
A szokásos reggeli órákban a korai ébredés után rögtön motorra pattantak és a rajtnál már fel is bőgtek a legkisebb ifjoncok motorjai. Az Ifi 50 ccm-es kategóriában ifj.Vágó Norbert #150 sikeresen zárt mindkét futamban, ezzel is erősítve a bajnokságban vezető pozícióját, Bohuslav Radek Jun.-al #144 szemben, harmadik helyen pedig ifj.Turányi Norbert #138 zárt.
 
A 65 ccm-es kategóriában kiélezett verseny alakult ki Horváth Zsombor #199 és Szántó Alex #148 között az első helyért, fej-fej mellett haladva, Alex jött ki győztesként a futamok során, harmadik helyen pedig Földi Bence #188 végzett.
 
Ádáz csatát élhettek át a harmadosztályú kupasorozat versenyzői, főként a szuperveteránok az idén debütáló 85cm-es motorról átülő Lécz Motorsport Egyesület versenyzőivel.
 
 
Viszont az első helyet a futam közepén megszerző Hock Tamás #898 nem adta ki a kezéből, így őt követve minimális differenciával érkeztek sorban a 47 év feletti titánok, Forrai Zsolt #296, Majoros Tamás #228, Buchvald János #224, Szabó János #214, utánuk 1,5 másodperces különbséggel ért el a kockás zászlóig Lakatos Máté #629 és Zábrádi Tamás #656, akikkel Molnár Lázár #848 kitartóan igyekezett tartani a tempót.
 
Az idő előrehaladtával egyre jobbra fordult az időjárás, már-már tavasziasra, aminek köszönhetően a pálya száradt, de a sok csapadékot magában tartva, maradt a kiváló talaj az ifi 85 és az 1-2. osztály illetve Veterán kategóriában versenyzők számára.
 
A 85-ben versenyző pilóták óriásit mentek, Hateier Botond #120 magát felszívva, győztesként jött ki mindkét futamban, ezzel feltörekedett a tabellán, aki Kádár Dominikkal #116 szintén bajnok esélyes, jelenleg azonos pontszámmal.
 
Viszont nem adja Németh Bálint #109 és Ocsovay Richárd #113 se könnyen a pozíciókat, folyamatos küzdés megy a legjobb helyekért. Ezért a Királyválasztó lesz a sorsdöntő verseny, ahol teljes mértékű szerepcsere is lehet a helyezéseken belül.
 
 
A szombati nap folyamán a profik között nem talált legyőzőre az Ácsi Motoracing Team Se versenyzője Szőke Márk #95, az első futamban óriási fölénnyel a komplett mezőnyt maga mögé utasítva plusz egy kört adott a Korda Racing csapatban versenyző 2. helyezett Hertlik Donovennek #94 és a mögötte érkező az elmúlt években sok-sok sikerrel büszkélkedő Liszka Roland #378 is, aki hamar feltörekedett az élbolyba, így harmadikként végzett az abszolút értékelésben.
 
A fiúk már annyira felgyorsultak, hogy a második futamban is egy kört adva a mezőny előtt végeztek. A pálya adottságából fakadóan a verseny a rajttól a célig kiélezett volt a pilóták között, folyamatos versengés biztosította a nézőknek a látványt, kizárólag arra kellett ügyelni, hogy nagyobb hibát ne kövessen el senki.
 
Maga a verseny kemény küzdelmet hozott a „Veteránok” számára, holott a lendület náluk a 20-as években jár, ami a rutinnal és a kellő mértékű edzéssel párosítva tuti nyerő, ezért Nagy Péter #201, Molnár Krisztián #203, Dési János #244 az első osztállyal vetélkedve szoros meccset vívtak, hogy minél több pontot szerezve, feljebb tudjanak zárkózni a pontállásban.
 
Nem volt könnyű dolga a „fiúknak” hiszen az első osztályban indulókkal fel kellett venni a kesztyűt és ment az adok-kapok, ugyan így volt ez fordítva is. Lami Tamás #36, Bezdány Béla #55, Nádor Tamás #3 és Brenner Ádám #29 szintén a lehető legjobb helyezésekért versenyeztek a top 10-en belül, szó szoros értelemben másodperceken múló különbségekkel teljesítették a napot.
 
A nap sikeres zárásaként már csak az összepakolás és a haza útra való felkészülés várt a résztvevőkre, de előtte díjátadásra került a sor, ahol sokan meglepődve vették át a versenyzésért és kitartásért járó kupákat.
 
 
Abszolút pozitívumként említeném meg, hogy a versenyzői létszám idei évi csökkenése ellenére, az utánpótlás nem marad el, több a résztvevő, ezenfelül a versenyek családias jó hangulatban telnek és egyre több a mosolygó arc és kíváncsiskodó néző is, akik érdeklődve közelebb kerülnek a versenyzőkhöz.
 
 
Október 24-én lezáródik a Magyar Endurocross Bajnokság, amikor Piliscséven kerül megrendezésre a legendás, immár 37. alkalommal rendezendő utolsó megmérettetés, a Királyválasztó, ahol több bajnoki cím sorsa fog eldőlni és a leggyorsabb pilóták, Lantos Józsi #237 „bácsinak” köszönhetően, harcba fognak szállni egymással az 1984 óta vándorló koronáért. Ott találkozunk, NE hagyjátok ki! J
 
Fotó: Vadas Mária, Lajos Panna
Írta: Brenner Ádám #29
 

    

A New Times Racing versenyzője a rehabilitációt követően visszatér a versenypályára, ráadásul a vallelungai szezonzáróra.

Zólyomi Andrea | 2020.10.15, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 09:16:00

Cimkék:

Kecskés Bence korábban, a Pre MiniGP kategória 2. helyén végzett itt, így ez egy jelentőségteljes helyszín számára. Ezúttal a teljes nyomvonalat használják majd, amelyen több, ovál jellegű, döntött kanyar is található. Ezek egyfajta katapultként plusz lendületet adnak a következő egyenesre, ha jól van beállítva a motor és a versenyző ki tudja használni a pálya adta lehetőségeket. Az ideális konfiguráció megtalálására a csütörtöki, illetve a pénteki edzések állnak rendelkezésre, amelyeken a csapata mindent meg fog tenni.
 
 

Bence, legutóbbi esését követő rehabilitáció befejeztével többször edzett a Hungaroringen, az Euroringen és a Kakucs Ringen is. Tehát, alaposan felkészült a 2020-as csonka szezon utolsó megmérettetésére, melyre barátságtalan időjárást jósolnak a szakemberek. A csapat azonban bízik abban, hogy a vasárnapi futamokra elállhat majd az eső.
 


Ezen az ominózus helyszínen Kecskés Bence új sisakfestéssel áll majd rajthoz, melyet édesanyja tervezett és Mike Tamás festett meg. Csapattársa, Maxwell Toth sajnos a vírushelyzet miatti szigorítások miatt nem tud Amerikából az olaszországi helyszínre utazni.
 
 

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország 

A New Times Racing versenyzője a rehabilitációt követően visszatér a versenypályára, ráadásul a vallelungai szezonzáróra.

Zólyomi Andrea | 2020.10.15, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 09:33:00

Cimkék:

Kecskés Bence korábban, a Pre MiniGP kategória 2. helyén végzett itt, így ez egy jelentőségteljes helyszín számára. Ezúttal a teljes nyomvonalat használják majd, amelyen több, ovál jellegű, döntött kanyar is található. Ezek egyfajta katapultként plusz lendületet adnak a következő egyenesre, ha jól van beállítva a motor és a versenyző ki tudja használni a pálya adta lehetőségeket. Az ideális konfiguráció megtalálására a csütörtöki, illetve a pénteki edzések állnak rendelkezésre, amelyeken a csapata mindent meg fog tenni.
 
 

Bence, legutóbbi esését követő rehabilitáció befejeztével többször edzett a Hungaroringen, az Euroringen és a Kakucs Ringen is. Tehát, alaposan felkészült a 2020-as csonka szezon utolsó megmérettetésére, melyre barátságtalan időjárást jósolnak a szakemberek. A csapat azonban bízik abban, hogy a vasárnapi futamokra elállhat majd az eső.
 


Ezen az ominózus helyszínen Kecskés Bence új sisakfestéssel áll majd rajthoz, melyet édesanyja tervezett és Mike Tamás festett meg. Csapattársa, Maxwell Toth sajnos a vírushelyzet miatti szigorítások miatt nem tud Amerikából az olaszországi helyszínre utazni.
 
 

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország 

Zólyomi Andrea | 2020.10.14, 11:09:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 09:33:00

Cimkék:

A Dorna által életre hívott tehetségkutató sorozat, amely főként az észak, és közép-európai országok motorosainak adott lehetőséget, hogy megcsillantsák képességeiket. Sajnálatos módon, a COVID-19 itt is mindent fölülírt. Az eredetileg áprilisban kezdődő sorozat nyitányára egészen augusztusig kellett várni. Az egy hónapra besűrített bajnokság nehéz feladat elé állított bennünket. Úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatunk ,hogy két verseny között hazajövünk, nehogy aztán ne tudjunk visszamenni. Így viszont magunkra nem volt elvárható egyik segítő szerelőnktől sem, hogy ilyen hosszú időre velünk tartson. Az egy főre zsugorodott csapatunkkal vágtunk neki a feladatnak. A viszontagságokra most nem is térnék ki, hisz bőven kijutott belőle. A lényeg, hogy az összesen 8 futamból Soma 4-et megnyert, összesen 5 alkalommal állt dobogón, és a technikai hiba miatt elszenvedett bukását kivéve, nem végzett az 5. helynél rosszabb pozícióban. Mindamellett, hogy Soma bezsebelte a bajnoki trófeát, még az egy fős csapat is elhozta a legjobb csapatnak járó díjat.
 
 
 
Nagyon nehéz volt mentálisan ez az egy hónap, messze a családtól, de próbáltam a javamra fordítani a nehézségeket, és koncentráltnak maradni. Boldog vagyok, hogy sikerült megnyernem a bajnokságot!
 

Külön köszönet a támogatóimnak, akik hittek benne, hogy lehet még a magyar motorsportban nemzetközi szinten jó eredmény elérni. A mentoromnak, Csépes Györgynek, aki hosszú évek óta mellettem áll, valamint a Virabel Kft, az X-ballon kft,a First 2008Kft. A Fokt-Motor Kft. a Kékhold SE, a MugenRace,és a Beremendi motorosoknak. Valamint azoknak a barátoknak, akik lehetőségeikhez képest próbáltak segíteni nekem.-mondta Görbe Soma. 

/ 169 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.