A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. január 22., péntek
Hírek
/ 172 oldal

A H-Moto Team tulajdonosa és csapatfőnöke úgy véli, most van esély arra, hogy egy tehetséges magyar versenyző bekerüljön a Moto GP valamelyik kategóriájába

Zólyomi Andrea | 2020.12.29, 14:25:00 | Utolsó módosítás: 2020.12.29, 23:37:00

Cimkék:

Nagy tervekkel várták a 2020-as szezont, ám a világjárvány kis híján keresztül húzta azt. Ám nem olyan fából faragták Kelemen Krisztiánt, a H-Moto Team tulajdonosát és csapatfőnökét, hogy csak úgy feladja a terveit. Mindent megtett, amit a körülmények engedtek neki, így versenyzői – Kovács Bálint és Kakuszi Ádám – több bajnokságban, kupasorozatban bizonyíthatta tehetségét. A mindig optimista sportvezető hisz abban, hogy a sport világában lassan, de biztosan normalizálódik minden, és azt reméli, hogy az általa irányított sportolók nemzetközi szinten is képesek lesznek bebizonyítani, hogy a magyar motorversenyzők sem rosszabbak, mint más országbeli vetélytársaik. 
 
- Milyen tervekkel várta a 2020-as szezont, főleg annak tükrében, hogy a tavalyi év kifejezetten jól sikerült?
- Nagy terveink voltak a 2020-as évre. Elsősorban a New2Project-el kapcsolatos közös munka kapcsán és az Endurance világbajnokságot illetően. Bálintot akartuk minél erősebb sorozatokban versenyeztetni, hogy a szintlépése mihamarabb lehetséges legyen.
 

- Sajnos az idei fő cél, az Endurance-vb a csapattól független okok miatt meghiúsult. Mekkora háttérmunka kellett ahhoz, hogy a versenyzők érdekeinek megfelelően nagyon gyorsan váltani tudjon a gárda, és megfelelő lehetőséghez juttassa motorosát?
- Sokat dolgoztunk, hogy szerepelni tudjon Bálint az Endurance világbajnokságon. Nagyon bosszantó volt tehetetlenül figyelni az események alakulását, hisz eddig azért a helyszínen is jelen tudtunk lenni. Egy biztos, rengetegen segítettek abban, hogy Bálint szerepelni tudjon. Külön köszönöm Bulcsu Rezső, Hermann Henrik és Franck Vayssié önzetlen segítségét. Minden rosszban van valami jó, ebben az esetben az, hogy Kovács Bálint nevét rengetegen megismerték az EWC padokkban, amire a jövőben építhetünk.
 

- Noha az év az immár megszokott spanyolországi teszteléssel kezdődött, a Covid-járvány alaposan átírta az elképzeléseket. Mit tart 2020 csúcspontjának, illetve mélypontjának?
- Mélypont az volt, amikor nem tudtunk semmit tervezni, mert mindenki be volt zárva a szezon kezdetekor. A csúcspont a sikeres spanyolországi szereplés, valamint a megállapodásunk a jövő évadra a New2Project-el.
 

- Több fontos kormányzati bejelentés is történt a motorsporttal kapcsolatban. Van esély arra, hogy a sportág előtérbe kerülésével valamelyik versenyzője előtt megnyílik a legmagasabb nemzetközi karrier lehetősége?
- Nagyon nagy előrelépést várok attól, ha a tervek egészében vagy csak részleteiben megvalósulnak, ami az utánpótlásfejlesztést jelenti, jelentheti a motorsport számára. Hisz az eddigiekhez képest mindenképp pénz kerül a rendszerbe, ami mindenkinek segíti majd az életét. Természetesen két lábbal állok a földön, és Bálintra komoly szerep hárul a jövő építésében, hisz fiatal, tehetséges, sikeres versenyző, nem mellesleg jó tanuló és megvan benne az empátia a tudása átadásához. Röviden, követendő példa mindenki számára. Eddig is úgy tartottam, hogy amit kimotorozott a pályán, azt annak, aki jobb akar lenni nála, meg kell tudnia javítani. Leraktunk egy viszonyítási alapot, amihez lehet a teljesítményeket mérni 12 éves kora óta.
 

- Mitől tud a H-Moto Team még mindig sikeres lenni? Mi kell ahhoz 2021-ben, hogy ez ne változzon meg?
- Nem tudok egy dolgot kiemelni, hogy mi a sikereink titka. Az első, ami eszembe jut, az a CSAPATMUNKA! Egy versenyző sem lehet sikeres, ha nincs mögötte egy csapat. A legegyszerűbb, ha egy példát hozok. Bálint fejlesztésében nap nap után a saját területén 6-8 ember dolgozik! Ennek az energiának, ha jó a versenyző, a köridőn és a sikerességen is meg kell látszódnia. Ezek alapján nem túlzó kijelentés, hogy jó úton járunk. Folyamatosan keresem a fejlődés lehetőségeit, 2021-ben a legnagyobb előrelépést a kommunikációnktól várom.
 

- Lát-e valós esélyt arra, hogy egy, bizonyos szinten már eredményeket elérő magyar motoros - akár Kovács Bálint - eljusson a MotoGP-be? Hiszen oda a pénz kevés, oda már csak meghívással lehet bekerülni...
- Vannak tehetségeink, mint minden más nemzetnek. Ám most egy igazi ütőkártya került a kezünkbe azzal, hogy egy Moto GP pályát építhetünk, illetve lesz magyar vb-futam is. Őszintén remélem, hogy a döntéshozók okosan játsszák ki az ászainkat, és ha egyelőre a királykategóriába még nem, de a Moto GP valamelyik kategóriájában már lesz magyar versenyző a hazai futamon.
 

- Milyen konkrét tervek vannak 2021-re? Bálint és Ádám milyen irányban halad tovább?
- Ádám kategóriaváltás előtt áll, hisz minden vágya, hogy a 600-as kategóriában kipróbálhassa magát. Szülei és mi is segíteni fogjuk, ahogy bírjuk, és hisszük azt, mihamarabb rátalál a kategóriában a sikerhez kellő stílusára. Ebben lesznek csapaton kívüli segítségei is, aminek én személy szerint nagyon örülök, és bizakodva várom az évadát. Bálinttal a Spanyol Superbike Bajnokságot tervezzük a New2Project  új építésű Yamaha R1-sén. Emellett komoly tárgyalásban vagyunk egy top 10-es EWC-s csapattal, ahol reményeink szerint egész évben egy R1-el gyűjtheti a kilométereket és a vb-tapasztalatot Bálint. A három évvel ezelőtti irányváltásunk, amikor is inkább kevés versenyzővel kezdtünk dolgozni, továbbra is tartjuk, jelenleg nem tervezzük a bővítést a versenyző létszámban, de a tervek azért vannak, hogy változtassunk, ha kihívást jelent egy új pilótával a munka.
 
fotó: H-Moto Team
 

Zólyomi Andrea | 2020.12.23, 22:37:00 | Utolsó módosítás: 2020.12.23, 22:37:00

Cimkék:

Az Enduro Szakág nevében szeretnénk megköszönni a támogatást az Elkötelezett támogatóinknak. A 2020-as év nagy kihívások elé állította sportunkat, ahogyan hatással volt még az élet sok más területére is. Mindezek mellett sikerült értékelhető Enduro és Endurocross sorozatokat lebonyolítani, hiszen az előzetes tervekhez képest csupán egy-egy verseny kellett lemondanunk. Ehhez, a körülményekhez képest sikeresnek mondható évhez elengedhetetlen volt partnereink támogatása, melyet ezúton is szeretnénk megköszönni! Bízunk benne, hogy a következő szezonban is folytathatjuk a közös munkát!
 
Üdvözlettel,
László Márk  
Szakágvezető
 

A H-Moto Team tehetsége idén megnyerte az SSP 300-as kategóriában a Főnix Kupát, ami pályafutása eddigi első összetett sikere

Zólyomi Andrea | 2020.12.21, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2020.12.21, 10:41:00

Cimkék:

Noha az alapcélját, a teljes Alpok Adria bajnoki szezont nem tudta a kialakult egészségügyi helyzet miatt teljesíteni, azért nem maradt trófea nélkül Kakuszi Ádám. A H-Moto Team ifjú motorosa ugyanakkor csak annyit tud a 2021-es idényével kapcsolatban, hogy szeretne a 300-as motorról feljebb lépni, azaz jövőre már 600-ason róni a köröket. Év végi visszatekintés az idei csonka szezonra.
 
 
 
- Milyen tervekkel várta a 2020-as szezont, és mi valósult meg mindebből?
- Egész szezont mentem volna az Alpok Adria Bajnokságon, ahol az lett volna a fő cél, hogy rengeteget tanuljak és fejlődjek. Sajnos a vírus miatt összesen csak egy versenyen vettem részt, ahol sikerült legjobb magyarként az ötödik helyet megszereznem.
 
- A SSP 300-ban idén megnyerte a Főnix Kupát. Milyen érzés egy sorozat összetett győztesének lenni?
- Nagyon jó érzés, hiszen ez az első összetett trófeám a pályafutásom során. Több versenyt sikerült megnyernem ebben a felnőtt mezőnyben, ami bíztató a jövőre nézve.
 
 
- Milyen tapasztalatokat szerzett a nemzetközi megmérettetéseken? 
- Nagyon jókat sikerült csatáznom a többi versenyzővel, sok esetben adok-kapok verseny volt, szóval nagyon élveztem ezt az egészet. Rengeteget tanultam ezekből, ma már sokkal jobban tudom, hogy egy bizonyos helyzetben miként tudok úgy előzni és ebből előnyt kiépíteni.
 
- Miben sikerült idén előre lépnie, és miben kell még feltétlenül javulnia?
- Féktávokon erős vagyok, de nem tagadom, bőven van még tanulnivalóm. Akárcsak abban, hogy javítsak és versenyképessé tegyem magam a kanyarsebességekben és a kigyorsításokon. Egy motoros sosem kész, mindig lehet hova fejlődni.
 
 
- Kipróbálta már a 600-as motort is. Jöhet 2021-ben a kategóriaváltás?

- Sajnos még nem tudjuk, hogy a jövő évben hol fogok menni. Ha úgy adódik, akkor jó lenne kipróbálni magam a 600-as mezőnyben. 

 

fotó: Izsó Krisztián, H-Moto Team

 

Zólyomi Andrea | 2020.12.14, 11:06:00 | Utolsó módosítás: 2020.12.14, 11:06:00

Cimkék:

MEGHÍVÓ
A Magyar Motorsport Szövetség Elnökségi ülése
 
Időpont: 2020. december 21. 11h
Helyszín: Magyar Sport Háza, 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
 
Napirendi pontok:
  1. Elektronikusan meghozott döntések megerősítése
  2. Egyebek
 
 
A hatályos SZMSZ alapján az Elnökség üléseinek munkájában az elnökség tagjai, valamint a meghívottak vesznek részt. Az érdeklődők csak az elnök, vagy az ülést levezető elnökségi tag engedélyével nyilváníthatnak véleményt.
 
Budapest, 2020. december 14.
 
                                                                                                                                                                                                                                 Hermann Henrik sk.                                                                                                                      
elnök

A H-Moto Team élversenyzője az idei csonka szezon csúcspontjának a cseh New2Projecttel való közös munkát érzi

Zólyomi Andrea | 2020.12.11, 09:42:00 | Utolsó módosítás: 2020.12.11, 10:10:00

Cimkék:

Noha jelenleg önkéntes karanténban van Kovács Bálint, a H-Moto Team 19 éves motorosa, már javában készül a félévi vizsgáira, illetve a 2021-es szezonra. Az idén a nemzetközi mezőnyben sikert sikerre halmozó versenyző – aki többek között az élen végzett az Alpok Adria Bajnokság Superbike kategóriájában – motort is váltott 2020-ban, és úgy véli, a Yamaha jobb versenygép a számára. Év végi visszatekintés az idei csonka szezonra.
 
 
- Milyen tervekkel várta a 2020-as szezont, főleg annak tükrében, hogy a tavalyi év kifejezetten jól sikerült?
- Mindenképpen bizakodóak voltunk a 2019-es év után, és szerettünk volna szintet lépni. Szerencsénkre kivártunk a bajnokság kiválasztásával, és ez pont jól is jött nekünk, hisz a idei versenyidény csak június körül indult.
 
 
- Az Endurance-vb tapasztalatait miként tudta hasznosítani a többi, normál versenyeken?
- Úgy gondolom, az ott megszerzett tapasztalatok is segítettek az idei évben, hiszen ott például figyelni kellett a hosszú körökön át tartó egyforma teljesítményre. Ráadásul sok vizespályás tapasztalattal gazdagodtam.
 
- A Covid-járvány alaposan átírta az elképzeléseket. Ennek ellenére mit tart 2020 csúcspontjának, illetve a mélypontjának?
 
- A szezon egyik csúcspontjának azt tartom, hogy megismerkedtünk a cseh New2Project csapattal, és közösen kezdtünk el dolgozni velük. Nagyon sokat fejlődtem például a telemetriában, a motor beállításának megismerésében, valamint nagyon jó embereket ismerhettem meg a személyükben. Eredmény szempontjából az IDM-es hétvége mondható mélypontnak, de én egyáltalán nem így tekintek rá vissza. Ugyanis nagyon fontos tapasztalatokkal gazdagodtam, és a végeredményét tudva is azt állítom, bizony újra átélném a hétvégét.
 
 
- Több bajnokságban is kipróbálhatta magát. Mit gondol, mi a rangsor köztük, és mi a véleménye az ott elért eredményeiről?
- A 2020-as évben összesen négy bajnokságban is rajthoz álltam, azaz, egy nagyon színes szezon áll mögöttem. Ha rangsorolnom kéne, spanyol, német, Alpok Adria és a cseh sorrend lenne. Nagyon örülök, hogy év végén kipróbálhattam magamat a spanyol bajnokságban, hiszen így el tudom már a jelenlegi formám helyezni a nagy versenyzőkhöz képest, és ez sokat segít a további felkészülésben. Úgy gondolom, hogy minden bajnokságban jól helyt álltam, jó pozíciókat valamint, értékes versenykilométereket gyűjtöttem.
 
 
- Motort is váltott az idén. Mennyire sikerült átállnia a Yamaha R1-esre? Ez vagy a Suzuki áll közelebb a stílusához?
- Idén az egyik fő változás volt, hogy több év suzukizás után egy másik gyártó motorjával versenyeztem. Év elején nehéz volt az átállás, hiszen két teljesen különböző karakterisztikájú motorról beszélünk, de év végére már teljesen összebarátkoztam a Yamahával. Stílusban, elsősorban az agresszivitása miatt, talán a Suzuki áll közelebb hozzám, de összeségében a Yamaha egy jobb motor számomra.
 
 
- Még ebben a csonka szezonban is rengeteget motorozhatott. Miben sikerült előre lépnie, és miben kell még feltétlenül javulnia?
- Amint mondtam, a telemetriával és a beállítások megértésével rengeteget fejlődtem idén, de ezeknek ugyanakkor tovább is kell fejlődnie, hiszen minél nagyobb a szint, annál több múlik a boxutcában végzett munkákon. Motorozást tekintve, amin mindenképpen javítanom kell a jövőt nézve, az a nyers tempó. Amikor felmegyek egy éppen ismert, vagy akár ismeretlen pályára, és egy közel olyan időt motorozok, mint ami a hétvégén a legjobb időm lesz. Ez segíteni fog abban, hogy hamarabb rátaláljunk a helyes beállításokra. Ez persze a minél több kilométerrel fog jönni, de ebben mindenképpen javulnom kell.
 
 
- Milyen tervek vannak 2021-re?
- Amint most év végén láttuk, hogy hol is tart a spanyol bajnokság, én úgy gondolom, ha célunk a világbajnokság, akkor nem lehet más irány, mint Spanyolország.
 
 
fotó: H-Moto Team
/ 172 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.