Cimkék:
Három hét szünet után Portugáliába érkezik a Superbike-világbajnokság mezőnye. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti vállsérüléséből felépülve újult erővel várja a világbajnokság harmadik fordulóját.
![]() A magyar pilótánál az első aragóniai hétvégén jelentkeztek először a vállproblémák, amik egyre jobban hátráltatták a versenyzésben. Bár Assenben az egykörös tempo bíztató volt, a versenytávot Peti nem tudta végig teljesíteni, vasárnap pedig már az orvosok sem engedték motorozni. Hollandiából visszatérve a csapat közreműködésével, Peti azonnal Olaszországba utazott, ahol Dr Porcellini, az olaszok elsőszámú vállspecialistája instabilitást diagnosztizált a vállában. Az elmúlt hetekben fókuszált rehabilitáció zajlott, az indulás előtti vizsgálaton pedig jelentős javulást állapítottak meg.
![]() „Hollandia után elég csalódott voltam, hiszen érezhető volt, hogy egy egészséges vállal, erős hétvégét futhattam volna. Igyekeztem minél gyorsabban átállítani az agyamat és a gyógyulásra koncentrálni. Nagyon szépen köszönöm a csapatnak a gyors közbenjárást, illetve a HUMDA-nak is, akik Magyarországon is segítettek, hogy minél komplexebb kezeléseken tudjak részt venni. Talmácsi Gáborral teszteltük kicsit a vállam az R3-on, a csapatnál Ravennában pedig indulás előtt a 600-as edzőmotorommal is tudtunk egyet edzeni, így ki tudtam próbálni, hogy valóban sokkal jobban működik a vállam. Nagyon várom ezt a hétvégét, szeretem az estorili pályát, illetve nagy örömre szolgál, hogy Fekete Bálint mérnök is csatlakozik a csapathoz a hétvégére. Úgy gondlom itt az ideje, hogy összeálljanak a dolgok egy mindenki számára méltó eredményre!”- mondta el a HUMDA pilótája.
A portugáliai fordulón pénteken kezdődnek a szabadedzések, az időeltolódás miatt, egész hétvégén a megszokottnál egy órával későbbi időpontban várható a program. A szombati időmérőt, versenyt és a vasárnapi futamot az Arena4.hu oldalán online lehet majd követni.
Hétvégi menetrend és közvetítések:
Péntek:
Live Timing: www.worldsbk.com
Szombat:
Időmérő edzés: 11:25 – 11.45 ARENA 4 TV! ÉLŐ
I. Futam 16:15 Aréna4.hu
Vasárnap:
II. Futam 13:30 Aréna4.hu
|
Egy év kihagyás és számos sérülés után Szőke Márk ismét Magyar Enduro versenyen indult, s bár a korona kicsit már kezdett lecsúszni a fejéről, megigazította, s újra fantasztikus eredményt nyújtott
Cimkék:
Számos arc nézte dühösen, vagy csalódottan ahogy Márk újra begurította a motorját a parc ferme területére szombat reggel a Kaposvári (Zselickislak) Enduro Magyar Bajnokság 1-2 fordulója előtt. Nem igazán számítottak rá.
Szomorú nap volt.
De nem Márknak. ????



Abszolútban a két nap összetett eredménye alapján 59 másodperccel nyert.

Cimkék:


Cimkék:



„ A mai versenyen vívtam eddigi pályafutásom talán legnagyobb csatáját, amelyben sajnos alulmaradtam. Az elejétől a végéig nagyon szoros volt a meccs, és ugyan kicsit csalódott vagyok, de cseppet sem búsulok. Már alig várom a mugellói fordulót!”
forrás: New Times Racing
Cimkék:
A Hungarian Racing Engineering Team tavaly az IDM-ben állt rajthoz és egyből négy magyar utánpótláskorú versenyzővel képviselte Magyarországot. Idén mondhatni szétszélednek a versenyzők, bár továbbra is közösen edzenek és tanulnak. Az IDM mellett a gyorsasági szakág országos bajnokságának két kategóriájában, valamint a Magyar, az Osztrák, sőt a Cseh Supermoto Bajnokságban is megmérettetik magukat a versenyzőik.
„A tavalyi év nagyon tanulságos volt számunkra, mind csapatként, mind pedig a versenyzőknek. Megismertük mi is, hogy mire vagyunk képesek, és büszkén mondhatom, hogy csapatként sikerült kiemelkedőt alkotni. A versenyzőink közül többeknek ez volt az első teljes nemzetközi bajnokságban töltött szezonja, nem beszélve arról, hogy itt egy nagy csapat részei lehettek, aminek a működését nekik is meg kellett szokni” – foglalja össze a 2021-es szezonjukat Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke. A csapat különlegessége, hogy nem csak a versenyzői utánpótlásra fókuszálnak, hanem a versenyszerelő képzés, valamint a Széchenyi István Egyetem versenyszakmérnök egyetemi képzésének hallagatói is aktívan kiveszik a szerepület a csapat munkájából, ezzel egyedülálló tapasztalatot szerezve már a tanulóéveik alatt. – „ 2022-be egy kicsit szétszóródtunk. Úgy alakult, hogy végül csak Számadó Máté indul velünk az IDM-ben, aki tavaly összetettben a 13. helyen végzett. Reméljük idén ezen javítani tud majd! A többiek továbbra is együtt készülnek, az erőnléti edzések folyamatosan zajlottak a téli időszakban is, valamint az iskolában is együtt tanulnak (a versenyzők a MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola tanulói), de Balu és Gergő supermoto versenyeken fog indulni idén, Barnabás pedig, Luki Owen-nel közösen a Magyar Országos Bajnokságban áll rajthoz.”
Hogy hogyan is lesz a felállás idén?
Számadó Máté tehát továbbra is az IDM Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft -ben azaz a Német Nemzetközi Bajnokságban áll rajthoz, SSP 300-as kategóriában, egy Kawasaki Ninja 400 nyergében. 2021-ben az összetett 13. helyet sikerült megszereznie a több mint 30-fős mezőnyben, tehát ő a tavaly bevált formulát követi és teljesítményén igyekszik javítani.
Luki Owen, aki a 2021-es szezonban a Magyar Országos Bajnokság SSP300-as kategóriájában 3. helyet ért el a 2022-es szezontól kezdődően csatlakozott a csapathoz. Számadó Mátéhoz hasonlóan egy Kawasaki Ninja 400 nyergében fog rajhoz állni és saját elmondása alapján is a kategória bajnoki címe a cél, melyet még idén szeretne elérni.
Oláh Barnabás tavaly még a 300-as kategóriában versenyzett, de idén már a Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnokság és Kupa Open 600-as kategóriájában méretteti meg magát. Barnabás egy Yamaha R6-os motorral indul és vélhetően nem fog a márkaváltás jelentős nehézséget okozni számára, hiszen emlékezhetünk, hogy 2018-ban épp egy Yamaha nyergében nyerte meg a magyar bajnokság akkor induló SSP 300-as kategóriáját, igaz, az akkor egy R3-as modell volt.
Surányi Balázs, a 2021-ben az IDM-ben elért sikerek után 2022-ben ismét a supermotora helyezi a hangsúlyt. Ő a csapatnak az a versenyzője, aki már korábban is mindkét szakág versenyein kiemelkedően teljesített. Baluról elmondható, hogy a 2021-es év több szempontból is újdonságot jelentett számára, hiszen nem csak hogy az első teljes nemzetközi szezonja volt a gyorsasági szakágban, hanem az első nagypályás szezonja is! Balu végül összetettben a 14. helyen zárt, több top 10-es eredménnyel. Idén sem teszi lejjebb a lécet, inkább fokozza a kihívásokat és a Magyar Supermoto Bajnokság mellett az Osztrák, sőt a Cseh Supermoto Bajnokságban is elindul, komoly tervekkel, melyekben csapat maximálisan támogatja.
Kardos Gergő mondhatni a HRE Teammel kezdte versenyzői pályafutását, hiszen 2022 volt az első teljes versenyszezonja, egyből nemzetközi bajnokságban. Gergő sem tétlenkedett és a folyamatos külföldi versenyzés mellett supermotoval is rendszeresen gyakorolt, sőt, több versenyen is részt vett. Idén ő is a supermotozásra koncentrál, a Black Star Speed Way Visonta színeiben és Baluhoz hasonlóan nem csak a Magyar Supermoto Bajnokságban, hanem az Osztrák Supermoto bajnokságban is rajthoz áll. A HRE Team továbbra is segíti a felkészülését az állandó erőnléti edzésekkel és sok sikert kíván a versenyzéshez.
Május első hétvégéjén egyből 3 versenyzőnek is szurkolhatunk, hiszen az IDM Lausitzringen, a Magyar Supermoto Bajnokság pedig Visontán nyitja meg a szezont. Hajrá srácok! Hajrá HRE Team!