A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. május 19., csütörtök
Hírek
/ 213 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.05.19, 11:51:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.19, 11:51:00

Cimkék:


Három hét szünet után Portugáliába érkezik a Superbike-világbajnokság mezőnye. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével  versenyző Sebestyén Peti vállsérüléséből felépülve újult erővel várja a világbajnokság harmadik fordulóját.
 
 
A magyar pilótánál az első aragóniai hétvégén jelentkeztek először a vállproblémák, amik egyre jobban hátráltatták a versenyzésben. Bár Assenben az egykörös tempo bíztató volt, a versenytávot Peti nem tudta végig teljesíteni, vasárnap pedig már az orvosok sem engedték motorozni. Hollandiából visszatérve a csapat közreműködésével, Peti azonnal Olaszországba utazott, ahol Dr Porcellini, az olaszok elsőszámú vállspecialistája instabilitást diagnosztizált a vállában. Az elmúlt hetekben fókuszált rehabilitáció zajlott, az indulás előtti vizsgálaton pedig jelentős javulást állapítottak meg.
 
 
„Hollandia után elég csalódott voltam, hiszen érezhető volt, hogy egy egészséges vállal, erős hétvégét futhattam volna. Igyekeztem minél gyorsabban átállítani az agyamat és a gyógyulásra koncentrálni.  Nagyon szépen köszönöm a csapatnak a gyors közbenjárást, illetve a HUMDA-nak is, akik Magyarországon is segítettek, hogy minél komplexebb kezeléseken tudjak részt venni. Talmácsi Gáborral teszteltük kicsit a vállam az R3-on, a csapatnál Ravennában pedig indulás előtt a 600-as edzőmotorommal is tudtunk egyet edzeni, így ki tudtam próbálni, hogy valóban sokkal jobban működik a vállam. Nagyon várom ezt a hétvégét, szeretem az estorili pályát, illetve nagy örömre szolgál, hogy Fekete Bálint mérnök is csatlakozik a csapathoz a hétvégére. Úgy gondlom itt az ideje, hogy összeálljanak a dolgok egy mindenki számára méltó eredményre!”- mondta el a HUMDA pilótája.
 
A portugáliai fordulón pénteken kezdődnek a szabadedzések, az időeltolódás miatt, egész hétvégén a megszokottnál egy órával későbbi időpontban várható a program. A szombati időmérőt, versenyt és a vasárnapi futamot az Arena4.hu oldalán online lehet majd követni.
 
Hétvégi menetrend és közvetítések:
 
Péntek:
  1. Szabadedzés: 12:25 – 13:10
  2. Szabadedzés: 17:00 -17:45
Live Timing: www.worldsbk.com
 
Szombat:
Időmérő edzés: 11:25 – 11.45         ARENA 4 TV! ÉLŐ  
I. Futam 16:15      Aréna4.hu   
 
Vasárnap:
II. Futam 13:30     Aréna4.hu    
 
 

Egy év kihagyás és számos sérülés után Szőke Márk ismét Magyar Enduro versenyen indult, s bár a korona kicsit már kezdett lecsúszni a fejéről, megigazította, s újra fantasztikus eredményt nyújtott

Zólyomi Andrea | 2022.05.18, 11:52:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.18, 11:52:00

Cimkék:

Szomorú nap köszöntött Kaposvárra.
Számos arc nézte dühösen, vagy csalódottan ahogy Márk újra begurította a motorját a parc ferme területére szombat reggel a Kaposvári (Zselickislak) Enduro Magyar Bajnokság 1-2 fordulója előtt. Nem igazán számítottak rá.
Szomorú nap volt.
De nem Márknak. ????
 
 
Miután a tavalyi évben sípcsonttörése után kényszerpihenőre tette magát, Márk kihagyta a Magyar Bajnokságot, viszont hosszú lábadozás után elindult az Enduro GP-n, ahol három helyszínen is részt vett (Olaszország, Portugália, Franciaország). Maradék erejével még nekivágott itthon a Királyválasztónak, de sajnos a motor szűrője felmondta a szolgálatot verseny közben, s így az elsőről a harmadik helyre csúszott.
 
 
Az idei SuperEndurón szerzett sérülése még nem gyógyult meg, térde folyamatosan felvizesedik, a csontján lévő hajszálrepedések még nem hegedtek be, mégis belevágott az idei kalandba nem kevés félelemmel, ami végig a fejében zajlott a verseny során.
 
„Már régóta a SuperEnduróra edzettem, teljesen átálltam arra az edzésmódra, s megdöbbenve értettem és éreztem meg azt, amit kölyökként felfogni sem tudtam, hogy „mi az a rutin?” s hogy „a rutint egyáltalán hogyan lehet megszerezni??” Azt hiszem valami furcsa elérhetetlen dolognak tartottam, misztikumnak, amikor kevesebb edzéssel magadhoz képest sokkal magasabb szintet érsz el. Aki régóta versenyzik biztosan megérti mire gondolok. Én most jutottam el idáig. Fejben persze tudtam mit kell tenni, sőt már jobban ment mint gyakorlatban, ezért nagyon tartottam attól, hogy átesek a ló túloldalára, de szerencsére nem ez történt.”
A hétvége mindkét napján egy-egy verseny zajlott, s keményen be is ütött a nyári meleg. A pálya tempós, nehéz és veszélyes volt a sérültek miatt, de Mackó hiba nélkül teljesítette, kategóriájában és abszolútban is fölényes győzelmet aratott. Gyenes Emanuel 1 perc 55 másodperccel ért be mögötte, Jager István 3 perc 7 másodperccel ért célba.
A térde persze estére felvizesedett és bedagadt.
 
 
Második nap egyenletes, stabil tempóval teljesítette a távot, összeszedettnek tűnt és láthatólag vissza-vissza tért a régi ereje, magabiztos győzelmet aratott. Így tehát a 2 nap is abszolútban és kategóriájában újra győztesen gurult be a hibátlanul működő Sherco 300 SE Factory motorján. Gyenes Emanuel 2 perc 28 másodperccel ért be mögötte, Jager István pedig 3 perc 54 másodperccel ért aznap célba.

Abszolútban a két nap összetett eredménye alapján 59 másodperccel nyert.
Pontszáma az első és második versenyen a maximum 25+25 lett.
 
 
 
Találkozunk a következő versenyen: Lisovban(SK) június 04-05-én!
 
Forrás: tesztmotor.hu, Boross Évi
Fényképek: Gráf Orsolya

Zólyomi Andrea | 2022.05.17, 12:28:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.17, 12:28:00

Cimkék:

A váci illetőségű, Horváth Lajos „Laller” nevével fémjelzett motoros off-road csapatnak nemrégiben nagy megtiszteltetésben volt része. A MAMS (Magyar Motorsport Szövetség) pótolta az elmaradt enduro díjátadókat, melyen a csapat versenyzőjét, Liszka Rolandot többször is a pódiumra szólították.
 
 
A Laller Racing Dakar Team pilótája 2020-21-re visszamenőleg vehette át a jól megérdemelt bajnoki trófeáit, és egy szép különdíjat is hazavihetett. Még felsorolni is nehéz, Liszka Roland mennyi mindennel gyarapította a saját és csapatának dicsőséglistáját: 2020-ban a másodosztály E1 kategóriájának és csapatversenyének bajnoka, 2021-ben az elsőosztály PRO1-es sorozatának, valamint abszolút értékelésének bajnoka lett, mellette az endurocross bajnokságot is megnyerte. A Vértessy Zsolt vándordíj már csak hab volt a tortán, melyet a MAMS enduro szakága adományoz a széria abszolút győztesének. Horváth Lajos csapatvezető így értékelte a hétvégi „aranyesőt”:
 
 
„Elképesztő, amit Roland a 2021-22-es szezonban letett az asztalra. Mára egyértelműen ő Magyarország legkomplexebb enduro-endurocross motorosa, és az egyik legjobb és legtehetségesebb versenyzője is. Hatalmas terveink vannak a jövőt illetőleg, és már el is indultunk az úton: Roland további fejlődésének érdekében a rendkívül nívós SuperEnduro GP sorozat Európa-kupáján teljesítettünk két futamot, ahol rögtön dobogós helyezésekkel zártunk. A következő lépésben szeretnénk ezt a bajnokságot is megnyerni, majd feljebb lépni a junior vb-re. Nem titkolt célom, hogy egy szép napon mi adjuk majd a magyar motorsport következő világbajnokát. Minden elképzelhető erőfeszítést meg fogunk tenni, hogy valóra váltsuk ezt az álmot!”
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.05.11, 09:02:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.11, 09:02:00

Cimkék:

A New Times Racing pilótája hatalmasat küzdött a győzelemért, végül 0.005 (!!!) másodperccel maradt alul az Aprilia Racing RS 660 Trofeo szezonnyitó hétvégéjén.
 
Max nagyon várta már ezt a megmérettetést, hatalmas lelkesedéssel és egy kis izgalommal készült rá. Utóbbi egy korábbi műtét miatt volt benne, ugyanis éles körülmények között még nem ült motoron a jerezi incidense óta.
 
 
A versenyhétvége programja már pénteken elkezdődött a szabadedzésekkel, amit a változékony időjárás, hirtelen lezúduló zápor és hamar felszáradó ívek jellemeztek. A magyar felmenőkkel rendelkező amerikai versenyző teljesítménye ekkor még nem alakult az elvárásai szerint. A szombati első időmérő edzésen viszont céltudatos és összeszedett motorozással megszerezte a pole pozíciót. A második kvalifikáció kezdetére aláhulló csapadék miatt már senki sem tudott javítani a korábbi idején, így Maxwell Toth az első helyről vághatott neki a vasárnapi versenynek a BK Course által felkészített motorjával.
 
 
Nem csak a rajt utáni pillanatok, de a futam egésze rengeteg izgalmat és hatalmas csatákat tartogatott az NTR versenyzőjének, aki végig az élen állt, miközben négy versenytársa is szorosan követte őt. Ezeket Max végig jól kezelte, azonban az utolsó kör utolsó kanyarjában egy szélárnyékból kibújó olasz pilóta mégis megelőzte. Mivel szabad szemmel nem lehetett megállapítani, hogy ki is volt előrébb, ezért célfotó döntött, méghozzá Francesco Mongiardo (49) javára, aki elképesztően kis különbséggel, mindössze 0.005 másodperccel előbb ért be Maxnél. A fiatal versenyző így nyilatkozott az őrült hajrá után:
 
 

„ A mai versenyen vívtam eddigi pályafutásom talán legnagyobb csatáját, amelyben sajnos alulmaradtam. Az elejétől a végéig nagyon szoros volt a meccs, és ugyan kicsit csalódott vagyok, de cseppet sem búsulok. Már alig várom a mugellói fordulót!”

 

forrás: New Times Racing

Zólyomi Andrea | 2022.05.06, 09:31:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.06, 09:31:00

Cimkék:

A Hungarian Racing Engineering Team tavaly az IDM-ben állt rajthoz és egyből négy magyar utánpótláskorú versenyzővel képviselte Magyarországot. Idén mondhatni szétszélednek a versenyzők, bár továbbra is közösen edzenek és tanulnak. Az IDM mellett a gyorsasági szakág országos bajnokságának két kategóriájában, valamint a Magyar, az Osztrák, sőt a Cseh Supermoto Bajnokságban is megmérettetik magukat a versenyzőik.


„A tavalyi év nagyon tanulságos volt számunkra, mind csapatként, mind pedig a versenyzőknek. Megismertük mi is, hogy mire vagyunk képesek, és büszkén mondhatom, hogy csapatként sikerült kiemelkedőt alkotni. A versenyzőink közül többeknek ez volt az első teljes nemzetközi bajnokságban töltött szezonja, nem beszélve arról, hogy itt egy nagy csapat részei lehettek, aminek a működését nekik is meg kellett szokni” – foglalja össze a 2021-es szezonjukat Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke. A csapat különlegessége, hogy nem csak a versenyzői utánpótlásra fókuszálnak, hanem a versenyszerelő képzés, valamint a Széchenyi István Egyetem versenyszakmérnök egyetemi képzésének hallagatói is aktívan kiveszik a szerepület a csapat munkájából, ezzel egyedülálló tapasztalatot szerezve már a tanulóéveik alatt. – „ 2022-be egy kicsit szétszóródtunk. Úgy alakult, hogy végül csak Számadó Máté indul velünk az IDM-ben, aki tavaly összetettben a 13. helyen végzett. Reméljük idén ezen javítani tud majd! A többiek továbbra is együtt készülnek, az erőnléti edzések folyamatosan zajlottak a téli időszakban is, valamint az iskolában is együtt tanulnak (a versenyzők a MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola tanulói), de Balu és Gergő supermoto versenyeken fog indulni idén, Barnabás pedig, Luki Owen-nel közösen a Magyar Országos Bajnokságban áll rajthoz.”

 

Hogy hogyan is lesz a felállás idén?
Számadó Máté tehát továbbra is az IDM Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft -ben azaz a Német Nemzetközi Bajnokságban áll rajthoz, SSP 300-as kategóriában, egy Kawasaki Ninja 400 nyergében. 2021-ben az összetett 13. helyet sikerült megszereznie a több mint 30-fős mezőnyben, tehát ő a tavaly bevált formulát követi és teljesítményén igyekszik javítani.

 

 

Luki Owen, aki a 2021-es szezonban a Magyar Országos Bajnokság SSP300-as kategóriájában 3. helyet ért el a 2022-es szezontól kezdődően csatlakozott a csapathoz. Számadó Mátéhoz hasonlóan egy Kawasaki Ninja 400 nyergében fog rajhoz állni és saját elmondása alapján is a kategória bajnoki címe a cél, melyet még idén szeretne elérni.

 

 

Oláh Barnabás tavaly még a 300-as kategóriában versenyzett, de idén már a Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnokság és Kupa Open 600-as kategóriájában méretteti meg magát. Barnabás egy Yamaha R6-os motorral indul és vélhetően nem fog a márkaváltás jelentős nehézséget okozni számára, hiszen emlékezhetünk, hogy 2018-ban épp egy Yamaha nyergében nyerte meg a magyar bajnokság akkor induló SSP 300-as kategóriáját, igaz, az akkor egy R3-as modell volt.

 

 

Surányi Balázs, a 2021-ben az IDM-ben elért sikerek után 2022-ben ismét a supermotora helyezi a hangsúlyt. Ő a csapatnak az a versenyzője, aki már korábban is mindkét szakág versenyein kiemelkedően teljesített. Baluról elmondható, hogy a 2021-es év több szempontból is újdonságot jelentett számára, hiszen nem csak hogy az első teljes nemzetközi szezonja volt a gyorsasági szakágban, hanem az első nagypályás szezonja is! Balu végül összetettben a 14. helyen zárt, több top 10-es eredménnyel. Idén sem teszi lejjebb a lécet, inkább fokozza a kihívásokat és a Magyar Supermoto Bajnokság mellett az Osztrák, sőt a Cseh Supermoto Bajnokságban is elindul, komoly tervekkel, melyekben csapat maximálisan támogatja.

 

 

Kardos Gergő mondhatni a HRE Teammel kezdte versenyzői pályafutását, hiszen 2022 volt az első teljes versenyszezonja, egyből nemzetközi bajnokságban. Gergő sem tétlenkedett és a folyamatos külföldi versenyzés mellett supermotoval is rendszeresen gyakorolt, sőt, több versenyen is részt vett. Idén ő is a supermotozásra koncentrál, a Black Star Speed Way Visonta színeiben és Baluhoz hasonlóan nem csak a Magyar Supermoto Bajnokságban, hanem az Osztrák Supermoto bajnokságban is rajthoz áll. A HRE Team továbbra is segíti a felkészülését az állandó erőnléti edzésekkel és sok sikert kíván a versenyzéshez.

 

 


Május első hétvégéjén egyből 3 versenyzőnek is szurkolhatunk, hiszen az IDM Lausitzringen, a Magyar Supermoto Bajnokság pedig Visontán nyitja meg a szezont. Hajrá srácok! Hajrá HRE Team!

/ 213 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.