A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2025. július 16., szerda
Hírek
/ 281 oldal

Zólyomi Andrea | 2025.07.16, 12:30:00 | Utolsó módosítás: 2025.07.16, 12:43:00

Cimkék:

Az MX Master Kids 2025 07.12 – 13. került megrendezésre Franciaországban Commercy városában, a Circuit de la Bergerie motocross pályán. A rendezvényen 26 nemzet versenyzői csaptak össze, hogy megmérettessék magukat 6 különböző kategóriában.
Magyarországról 4 pilóta indult útnak, hogy a legfiatalabbak között versenyezzen. Többeknek ez volt életük első nemzetközi szereplése. A népes mezőnyök miatt a szervezők egyes géposztályokat további kategóriákra kényszerültek bontani. A versenyzők ezekbe életkor alapján lettek besorolva.
 
 
 
„A – B” Auto – 5-8 éves korig, max. 50 ccm géposztály
„C – D” 65 ccm junior – 7-11 éves korig, max 65 ccm géposztály
„E” 85 ccm kiskerék – 9-12 éves korig, max. 85 ccm, 14” hátsó & 17” első kerékméret
„F ” 85 ccm nagykerék – 11-15 éves korig, max. 85 ccm, 16” hátsó & 19” első kerékméret
Ifi 125 ccm – 13-17 éves korig, max. 145 ccm 2 ütemű, 19” hátsó & 21” első kerékméret
Ifi 250 ccm – 14-17 éves korig, max. 145 ccm 2 ütemű / 250 ccm 4 ütemű géposztály
 
Nagy Patrik a Lécz Motorsport Egyesület versenyzőjeként az 50 ccm géposztály „A” csoportjában 59 induló közül az alábbiak szerint teljesített:
1.      Forduló P3
2.      Forduló P6
3.      Forduló P4
4.      Arany döntő P10
5.      Összetett: P8
 
-Nagy Patrik-
 
 
Sáfrán Péter a Danuvia 125 SKE versenyzőjeként a 65 ccm géposztály „C” csoportjában 59 induló közül az alábbiak szerint teljesített:
1.      Forduló P3
2.      Forduló P8
3.      Forduló P26
4.      Arany döntő P18
5.      Összetett: P18
 
 
 
 
Vidéki Vince a Lécz Motorsport Egyesület versenyzőjeként a 65 ccm géposztály „D” csoportjában 41 induló közül az alábbiak szerint teljesített:
1.      Forduló P14
2.      Forduló P6
3.      Forduló P11
4.      Forduló P9
5.      Összetett: P11
 
-Vidéki Vince-
 
Janci Peter a REMX Motocross SE versenyzőjeként a 85 ccm géposztály „F” csoportjában 39 induló közül az alábbiak szerint teljesített:
1.      Forduló P2
2.      Forduló P2
3.      Forduló P5
4.      Arany döntő P7
5.      Összetett P4
 
-Janci Péter-
 
Ezúton szeretnénk kifejezni elismerésünket a versenyzőknek, felkészítőiknek (id. Németh Kornél, Lécz Gergely, Somlóvári Dániel) és nem utolsó sorban családjuknak, akik segítik és támogatják őket! További sok sikert kívánunk!

Zólyomi Andrea | 2025.07.14, 11:15:00 | Utolsó módosítás: 2025.07.15, 11:37:00

Cimkék:

A Dorna legrangosabb utánpótlássorozata a Northern Talent Cup ezen a hétvégén a MotoGP betétfutamaként került megrendezésre Sachsenringen.

 

 
A pénteki szabadedzés, valamint a kvalifikáció még száraz körülmények között zajlott. Tominak ez a pálya teljesen új volt, így ez alatt az egy nap alatt kellett az összes kanyart megtanulnia.
 
A MotoGP miatt feszített volt a program. A kvalifikáció eredményét tekintve, Tominak nagyon gyorsan sikerült a pályát memorizálni és a 8. rajthelyet szerezte meg.
 
 
Az első verseny szombat délután már felszáradó pályán indult, Tomi a rajt után az első körökben a 7 – 8 helyen ment, majd a 3.körben már ötödikként vette be a kanyarokat. Hat körrel a verseny vége előtt egy zseniális manőverrel a 3. helyre zárkózott. A 8-9. körben leszakadt az ég, és a 10.kör vége előtt a 3. kanyarban a német Smilla Göttlich megelőzte Tomit, aki így a 4. helyre csúszott vissza. A bírók ekkor úgy döntöttek, hogy lefújják a versenyt a hatalmas eső miatt, és mivel a verseny 2/3 távját teljesítették a versenyzők így nem volt újraindítás. A szabályok szerint ilyenkor az előző kör sorrendjét vették figyelembe, így Tomi 2 tizeddel lecsúszott a dobogós helyezésről és a 4. helyet szerezte meg, ami az eddigi legjobb helyezése ebben a sorozatban.
 
 
A második verseny vasárnap reggel kezdődött, ami azért volt kedvezőtlen, mert bár az eső nem esett a pálya nagyon vizes volt.
A csapat arra számított, hogy a verseny második felére már kialakul a száraz ív, de sajnos az előző napon leesett víz mennyisége ezt nem tette lehetővé. Az első körök tempója még nem volt a legjobb, de ahogy kezdett a pálya felszáradni Tomi egyre jobban vette az íveket és a tempója is gyorsult. A második versenyen a 13. helyen intették le. 
 
 
A két versenyen Tomi 15 pontot gyűjtött, összetettben a 10. helyre lépett elő.
 
Sok idő most nincs pihenni, hiszen a következő hétvégén a Northern Talent Cup Brno-ban teljesíti a következő fordulót, ahol ismét a MotoGP versenyzőivel együtt teljesítik majd a versenytávokat.
 
szöveg: Team Lukas Pesek
fotó: DORNA NTC
 
 

Bereczki Dávid pályafutása első győzelmét aratta

Zólyomi Andrea | 2025.07.14, 09:48:00 | Utolsó módosítás: 2025.07.14, 09:48:00

Cimkék:

Izgalmas csatákat hozó és látványos versenyekkel, valamint magyar győzelemmel zárult a visontai Black Star Speedwayen a Supermoto-világbajnokság magyarországi fordulója vasárnap. A királykategória, az S1GP zárónapi futamait a címvédő és négyszeres vb-győztes Marc-Reiner Schmidt nyerte, míg SM Juniorban a hazai közönség előtt szereplő Bereczki Dávid győzött, méghozzá pályafutása során először.
 
A szombati felhősebb és kisebb záporral is járó nap után vasárnapra már 30 Celsius fok feletti hőség és tiszta égbolt várta a versenyzőket és a szép számban kilátogató szurkolókat az 1,7 kilométer hosszú visontai pályán, amelyen a versenyprogramok mellett különböző kiegészítő eseményekkel, széles körű vendéglátással, valamint közönségtalálkozóval is várták a nézőket a szervezők.
A délelőtti program első és a hazai közönség által leginkább várt viadalán, a juniorok első hétvégi versenyén Bereczki Dávid a harmadik helyről rajtolhatott. A 14 éves tehetség nagyszerűen startolt, az első kanyarba az élen fordult el, de a kigyorsításnál legnagyobb riválisa, az ukrán Jevszevij Kovalov el tudott menni mellette. A folytatásban Bereczki magabiztosan őrizte meg a második pozíciót, sőt, néhány alkalommal közelebb is tudott kerülni Kovalovhoz, aki viszont nem hibázott és nyert. Bereczki másodikként szelte át a célvonalat, az eredménynek pedig láthatóan nagyon örült, miközben a közönség hangos ünnepléssel és tapssal jutalmazta a teljesítményt.
 
A délutáni folytatásban újfent úgy tűnt, hogy Visontán minden jelenlévő néző Bereczkinek szurkol, ezúttal azonban össze is jött a hazai diadal. A megint jól rajtoló magyar motorost ugyan az első kanyar után ismét megelőzte Kovalov, a folytatásban viszont az ukrán nem koncentrált eléggé, hibázott és elesett. Bereczki ezt kihasználva átvette a vezetést, amelyet a leintésig meg is őrzött annak ellenére, hogy az utolsó körben a közvetlen mögötte száguldó – végül a nagy akarásban szintén bukó - rivális komolyan támadta.
Bereczki Dávidot a díjkiosztón a jelenlévő közönség egy emberként éltette, a tehetséges motoros pedig elérzékenyülve nyilatkozott ezt követően.
 
„Megmondom őszintén a leintés pillanatában azonnal elkezdtem zokogni, nem is igazán tudtam, hogy hogyan ünnepeljek. Óriási élmény és nagyon jó érzés itthon, ilyen közönség előtt győzni, kimondhatatlanul boldog vagyok. Az utolsó fél körben már csak arra figyeltem, hogy nehogy véletlenül megcsússzak, vagy hibázzak, mert éreztem, hogy ez meglehet. Köszönöm mindenkinek, aki segítette a munkánkat és a közönségnek is az egész hétvégi szurkolást” – mondta Bereczki.
 
A junior kategória másik magyar indulója, Tóth Zétény előbb hatodik, majd tizedik lett.
Az S1GP kategóriában Schmidt szemernyi kétséget sem hagyott afelől, hogy jelenleg ő a világ legjobb Supermoto-versenyzője. A német címvédő a gyors futamot, az úgynevezett Fast Race-t annak köszönhetően nyerte meg, hogy egy elképesztően bátor manőverrel megelőzte az addig az élen álló francia Steve Bonnalt a pálya egyik leglassabb szakaszán. A késő délutáni szuperdöntőben aztán Lucas Höllbacherrel kellett megküzdenie Schmidtnek a vezetésért, és hogy a nézők egy pillanatra sem unatkozzanak, arról megint tett a német kiválóság: egy nagyon agresszív manőverrel a második körben az élre állt és elkezdte növelni az előnyét. Később meglepetésre elesett és ketten is lehagyták, de Schmidt nem mondott le a győzelemről, nagyon hamar utolérte a riválisokat, mindkettőjüket megelőzte, a leintéskor pedig önfeledten ünnepelhette diadalát.
 
Schmidt mögött a hétvége három futamának összesítése alapján Höllbacher végzett másodikként, a cseh Milan Sitniansky pedig harmadikként.
 
A magyar indulók közül a Fast Race-en Surányi Balázs a 10., Kardos Gergely pedig a 16. helyen végzett, a szuperdöntőt pedig előbbi a 12., utóbbi a 16. pozícióban fejezte be.
 
„Kifejezetten boldog vagyok, különösen a szuperdöntőben sikerült nagyon fölényesen motoroznom. A rajt után ugyanis második voltam, de igyekeztem odafigyelni, előztem is, viszont utána volt egy kis gondom a csizmámmal, ami miatt elestem a második kanyarban. Ekkor két pozíciót veszítettem, de gyorsan visszaültem a motorra, lehajtottam a fejem és húztam a gázt, ahogy csak tudtam. Sikerült hamar csökkentenem a hátrányt, megint előztem kettőt és újra első voltam, úgyhogy egészen őrületes verseny volt. Visonta az egyik kedvenc pályám lett, de nemcsak azért, mert nagy élmény rajta motorozni, hanem azért is, mert fantasztikus hangulatban, nagyszerű kísérőprogramokkal zajlott le ez a hétvége. Most megyek és eltöltök egy kis időt Budapesten„ – nyilatkozta Schmidt, aki a hatfordulós vb negyedik állomása után 72 pontos előnnyel vezet Höllbacher előtt az összetettben.
 
„Összességében jó hétvégém volt. Kicsit lassabban kezdtem, de jó munkát végeztünk mindannyian a csapattagokkal együtt, úgyhogy sikerült folyamatosan gyorsulnom. Azt gondolom, hogy a második hely a maximum volt, amit ebből a hétvégéből ki tudtam hozni. Óriási köszönet a szervezőknek és a rendezőknek, mert ez egy kiváló hétvége volt rengeteg nézővel és úgy láttam, hogy mindenki boldog volt. Szerencsére jövőre visszatérhetünk ide, hogy újra versenyezhessünk egy jót„ – értékelte Höllbacher a hétvégét.
 
„A szuperdöntőig minden tökéletes volt, mert végig ott tudtam lenni a 10. helyen, ami az előzetes célkitűzésem volt. Az újoncok között szerettem volna az első háromban zárni, de sajnos a szuperdöntőben hibáztam és elestem, de összességében elégedett vagyok. Nagyon sokat fejlődtem, ezt érzem magamon, a hétvége hangulata pedig végig nagyon jó volt. Szerintem most sokan kipróbálják majd a Supermoto-versenyzést, mert már pontosan tudja mindenki, hogy mi is ez. Kiválóan sikerült a rendezés, profi volt minden„ – foglalta össze a történteket Surányi Balázs, aki az idén az osztrák bajnokságban szeretne az első három között végezni.
 
„Korábban gyorsaságiztam, úgyhogy nekem ez volt az első ilyen versenyem, sosem mentem még világbajnokságon. A cél az volt, hogy utolsó azért ne legyek hazai közönség előtt, de köridőben is volt előzetes elképzelésem, amit sikerült túlszárnyalni. Az aszfaltos rész nagyon jól ment, a terepszakasz nekem teljesen új volt, miközben a többiek hozzá vannak szokva. Ilyen rendezvény még nem volt Magyarországon, sok program volt a versenyek mellett, úgyhogy szerintem sokat jelent az országnak is, hogy ezt idehozták és ilyen minőségben sikerült megvalósítani„ – értékelt Kardos Gergely.
 
Az S2 kategória Európa-bajnoki küzdelmében a szombaton is győztes francia Melvin Viola nagyon magabiztos motorozással, a többieket egyértelműen maga mögé utasítva diadalmaskodott mindkét vasárnapi futamon, s így a visontai hétvégén is.
 
forrás: BSSW Visonta

Bereczki Dávid a harmadik rajtkockát szerezte meg a szombati időmérőn

Zólyomi Andrea | 2025.07.13, 08:24:00 | Utolsó módosítás: 2025.07.13, 08:24:00

Cimkék:

Nagy csatát vívtak és izgalmas nyitónapot zártak a világ legjobb Supermoto-versenyzői a szakág világbajnoki sorozatának visontai állomásán szombaton. A Black Star Speedwayen a királykategória, az S1GP első viadalát a címvédő és négyszeres vb-győztes Marc-Reiner Schmidt nyerte, miközben SM Juniorban a hazai közönség előtt szereplő Bereczki Dávid harmadik lett az időmérőn.
 
 
A délelőtt rendezett szabadedzéseken S1GP-ben a címvédő és négyszeres vb-győztes Marc-Reiner Schmidt volt a leggyorsabb, átlagban nagyjából fél másodperccel jobb köridőt elérve az 1,7 kilométer hosszú pályán, mint a másodikként végző francia Steve Bonnal. Ami a magyar indulókat illeti, Surányi Balázs egy 8. és egy 9. hellyel jelentkezett, míg Kardos Gergely az első és a második gyakorláson is 16. volt.
 
Az S1GP három szakaszból álló délutáni időmérő edzésén Surányi épphogy lemaradt a továbbjutásról az első részből, mivel 10. lett, és az első kilenc helyezett folytathatta. Kardos a 16. pozícióban fejezte be a kvalifikációt. A második szakaszból a cseh Milan Sitniansky, a francia Steve Bonnal és Schmidt került be a pole pozíció megszerzéséért rendezett superpole-ba, amelyen meglepetésre Bonnal érte el a legjobb köridőt, így az övé lett az első rajtkocka.
 
 
A kora esti órákban rendezett versenyen Schmidt már a rajtnál nagyon határozottan és agresszívan bevágott Bonnal elé, és innentől kezdve senki nem tudta őt még csak megszorongatni sem. Bonnal jelentős mértékben visszaesett, míg másodiknak Sitniansky, harmadiknak pedig Lukas Höllbacher érkezett a célba a nagyjából 20 perces futam végén. Surányi Balázs a 10. helyen zárt, Kardos Gergő pedig öthelyes büntetést kapott, mert motorja nem felelt meg a hangteszten, ezért 18. lett.
 
 
„Elképesztő ez a pálya a sky sectionnel, az aszfaltos résszel és a terepszakasszal együtt. Nem mondanám, hogy könnyű rajta motorozni, mert néhány helyen eléggé csúszós, de nagyon tetszik. A hangulatra sem lehet panaszunk itt Magyarországon, rengeteg szurkoló van és közel tudnak jönni hozzánk, illetve itt vannak velünk a paddockban is. A futamon a rajtom nagyon jól sikerült, aztán próbáltam nyomni az első néhány körben, ezért ki tudtam alakítani 7-8 másodperc előnyt, ami bőven elég volt, úgyhogy onnantól csak arra figyeltem, hogy ne hibázzak„ – mondta Schmidt a visontai pályáról, amelyhez hasonlóból Európában mindössze két másik található.
„Volt egy kis problémám az edzéseken és az időmérőn a motor beállításaival, úgyhogy ez volt a maximum számomra és boldog vagyok a harmadik hellyel. A pálya rendkívül szórakoztató, mert az aszfalt teljesen új és tiszta, a terepszakasz nagyon technikás, a sky section pedig egészen elképesztő, ezért az összkép fantasztikus. Előzni nem könnyű rajta, de ez így is egy nagyszerű pálya„ – vélekedett Höllbacher.
 
 
SM Juniorban a hazai kedvenc Bereczki Dávid nem hagyta unatkozni az érte szurkoló nézőket, a tehetséges ifjú motoros ugyanis mindkét szabadedzésen nagy csatát vívott az élmezőnyben ukrán riválisával, Jevszevij Kovalovval, az időmérő edzésen pedig harmadik lett. Szintén kitett magáért Tóth Zétény, aki a szabadedzéseket egyformán a negyedik helyen zárta, aztán a kvalifikáció során ugyanezt a pozíciót szerezte meg.
 
Az S2 kategória Európa-bajnoki küzdelmében mindkét szabadedzésen a francia Adrien Sarda volt a legjobb, aki aztán a rövid zápor után megrendezett időmérő edzésen a második rajtkockába szorult a svájci Nathan Terraneo mögé. A délutáni futamon aztán a harmadik pozícióból startoló Melvin Viola volt a leggyorsabb, megelőzve honfitársát, Sardát, illetve a rajt után visszaeső Terraneót.
 
Az eseményre teljes mértékben megújult Black Star Speedwayen különböző kísérőprogramokkal, bemutatókkal és vendéglátással várták a szervezők a nézőket. A szurkolók rövid ideig sem unatkoztak a pörgős lebonyolításnak és a sűrű programnak köszönhetően.
A hétvége vasárnap 8.50-től folytatódik, a kapunyitásra 8 órakor kerül sor. A versenyprogramok mellett közönségtalálkozó, motoros kaszkadőr (stunt), illetve drift bemutató is lesz.
 
forrás: Black Star Speedway Visonta

Magyar Gyorsasági Motorversenyzők mérték össze erejüket az Országos Bajnokságon és a nemzetközi Alpok Adria Gyorsasági Motoros Bajnokság és Európa Kupa versenyein az elmúlt hétvégén az Automotodrom Brno versenypályán!

Zólyomi Andrea | 2025.07.10, 14:46:00 | Utolsó módosítás: 2025.07.10, 14:46:00

Cimkék:

Az AAIMC bajnoksággal összekötött MBH BEFEKTETÉSI BANK Országos Gyorsasági Bajnokság és Kupa eseményre utaztak versenyzőink, a MotoGp-nek is otthont adó legendás versenypályára Csehországba.! Nemzetünk sportolói több első helyet is megszereztek a 14 országot tömörítő sorozatban és egységes csapatként, a nemzetek közötti versengésben is példaértékűen helytálltak!
Az elmúlt évek során a MAMS Gyorsasági Szakágnak sikerült stabilizálni egy 5 fordulóból álló magyar gyorsasági motoros verseny-sorozatot. Hazánkban a motorosok számára 2025 év elején csupán egy licencekkel is rendelkező és aktívan üzemelő versenypálya tudta kiszolgálni a gyorsasági sportolókat, így év elején nehéz feladat állt a MAMS Gyorsasági Szakág előtt. A biztos pont, a Pannónia-Ring mellé ismét külföldi versenypályákra és együttműködésekre volt szükség. A sorozat tavalyi külföldi helyszíneit, mint a Slovakiaring, ami a legnagyobb versenypálya a régióban és az Autodrom Grobnik, ami a tengerpart közelsége miatt is rendkívül kedvelt és népszerű horvát pálya, sikerült megőrizni. A szakág sikeres munkájának eredménye, hogy ezeket a kapcsolatokat tovább bővítve a nagy múltú MotoGP pálya, a csehországi BRNO Circuit is egy idei, új állomása lett a magyar bajnokságnak.


A MAMS Gyorsasági Szakágának terve az idei évre az, hogy olyan versenysorozatot folytassunk ami a jövőben nemzetközi versenyzők számára is vonzóvá válhat! Ezt a célt szolgálta a nemzetközi összekapcsolás az Alpok Adria bajnokságokkal. Ugródeszkát és ismertségi lehetőséget biztosítanak a nemzetközi futamok a magyar tehetségek számára. Egy új közeg, egy igazi, a hobbi pályanapoktól eltérő,
verseny-centrikus, nemzetközi mérce jelenik meg. A nemzetközi sztenderdek szerinti forgatókönyvet és nem utolsó sorban tempót, kihívást ismerhetik meg ezáltal versenyzőink. Az élsportolók mellett a Magyar Kupa versenyzői számára is lehetőség a minőségi küzdelmekre. A kupások nem csupán magyar, de egy nemzetközi összesített értékelést is kaptak.


A szakág a tavaly bevezetett 4 rendkívül jelentős és motiváló újítását idén is folytatja, amit a trendeknek megfelelőn az új social média platformokon való megjelenésekkel bővít.  Pénzdíjazás, azaz a MAMS Gyorsasági Szakága a 2024-es költségkeretet tovább emelve, éves szinten 3,5 millió forintot oszt ki a magyar kategóriák helyezettjeinek idén!


 Szakági foto / video / sajtó anyagok, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág központilag foto és video riportot, sajtóanyagot készít a magyar srácokról, amit valamennyi magyar nevező ingyenesen megkap és médiapartnereinken keresztül nyilvánosan is megjelennek.
 Kedvezményes Szakági edzések, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág idén szakági edzéseket szervez, ahol licences sportolói, edzhetnek és készülhetnek a versenyeikre.

 Social Média megjelenések. Online tartalomgyártók bevonásával a MAMS Gyorsasági Szakág a fiatalok felé vezető népszerűsítő platfomok felé nyit.


- Automotodrom Brno, a MotoGP-nek is otthont adó versenypálya. -

 

A MAMS Gyorsasági szakága által kiírt 2025-ös MBH BEFEKTETÉSI BANK Országos Gyorsasági Bajnokság és Kupa esemény harmadik fordulóján 5 magyar értékelésű futamban álltak rajthoz a sportolók. SSP 300, Open 600 és Open 1000 hivatalos magyar bajnoki fordulók mellett Open 600 és Open 1000 Magyar Kupa futamok zajlottak. Egyidejűleg az AAIMC kategóriáiban is megmérettettek magukat versenyzőink SBK, STK 1000, SST 600, SSP 600, SSP 300 és CUP 1000 géposztályokban! Hivatalos FIME Európa Kupa értékelés SSP 300, SSP NG 600 és STK 1000 kategóriákat érintett. Az esemény betét programja volt az OldtimerGP, ami a régi motorok nemzetközi futama.


Az open kategóriák rajtrácsán élvonalbeli, nemzetközi bajnokságokban is induló versenyzők is megjelentek, ami óriási elismerés és büszkeség a Magyar Bajnokság szervezőinek. Az élmezőnyben végzett magyar versenyzők időeredményeikkel nem egy alkalommal maguk mögé utasítottak nemzetközi top versenyzőket is, rendkívül büszkék vagyunk legjobbjainkra! A nemzetek versenyében a Magyar Csapat kiemelkedő helyen végzett, köszönhetően Számadó Máté (STK 1000), Érsek Dániel (SSP 600) és Kálóczi Ákos (CUP 600) Alpok Adria valamint Európa Kupa kiemelkedő eredményeinek. Nagy Attila CUP 1000 Alpok Adria mezőnyében szerzett összetett dobogós helyet, míg SSP 300-as kategória magyar indulói közül Barta Kristóf a nemzetközi kategória legjobb köridejeit ostromolta és szintén összetett dobogós eredményekkel zárta a hétvégét. Mérlege 2. hely mindkét futamon. Hatalmas csatákat vívtak a fiúk, Bori Benedek és Molnár István is nagyon ügyesen szerepeltek!


Az MBH BEFEKTETÉSI BANK támogatásával megrendezett bajnokság mezőnye az idei évre több fiatal tehetséggel bővült, akik szenzációs új energiákat hoztak a rajtrácsra. A pénzdíjazás, a személyes szakági segítségnyújtás és a kupasorozat integrálása a nemzetközi fordulókra is, népszerű és sikeres volt. A kezdeményezésnek köszönhetően több hobbi pályamotorost is sikerült a rajtrácsra szólítani.

 

- A MAMI csapat. Fiatal magyar versenyzők, nemzetközi dobogós eredmények -


Az nemzeti sorozat harmadik fordulóján a brnoi pálya új aszfaltja nehéz feladat elé állítottat az indulókat. Teljesen új beállításokat, gumitaktikát és vezetési stílust követelt meg az új pálya a magyar indulóktól is, de a nagyon erős nemzetközi mezőnynek feladta a leckét. Az első napon nagyon erős gumikopással és a pálya új aszfaltjának kiismerésével küzdött mindenki. A köridők elmaradtak a várakozásoktól. Tapasztalatot kellett gyűjteni minden versenyzőnek, hogy megtalálják a helyes beállításokat. A csapatok műszaki hátterei is le voltak terhelve, sok boxban éjszakán át égett a villany, futóművet hangoltak, motorokat építettek át a szerelők.


Számadó Máté volt a magyar csapat „húzóembere”. Máté dominálja idén a stock 1000 kategória mezőnyét, sőt a superbike élmezőnnyel is nemegyszer tartja a lépést a gyári BMW-vel. Az egész AA abszolút értékelését megnyerte az első és a második napon is, ezzel maximális pontszámmal teljesített a hétvégén a FIM Európa Kupában is! A mezőny superbike kategóriájában olyan versenyzők motoroztek, mint Michal Filla, Hanika Karel és Hobelsberger Patrick. Mindhárman világszintű superbike technikán ülnek, ők hárman tudtak pár tizeddel 2 perc alatt motorozni. Ehhez képest érdemes Máté 2:00:6-os köridejét mérlegelni, hisz ő egy csaknem széria motorral teljesített ilyen kiemelkedően az épített superbike menők között. Érsek Dani idén az SSP 600 kategória élmezőnyének indulója. Dani fordulóról fordulóra stabilabb, a 600-as géposztály láthatóan fekszik a magyar sportolónak. Az egyes futamokon is folyamatosan fejlődik és már abszolút az élboly esélyese. Magyar részről a leggyorsabb 600-as pilóta volt, míg össz-értékelésben 9. és 6. helyen
végzett!


A Magyar Kupa kategóriájában mind a 600-as, mind az 1000 géposztályokban a magyar csapat versenyzői dominálták az élmezőnyt. Kálóczi Ákos és Gyigor József a 600-as mezőny élmezőnyében, Nagy Attila, Merits Levente és Németh Kristóf a kupa 1000-es kategória legjobbjai között versengtek. Ákos szenzációs versengéssel vasárnap az összetett nemzetközi dobogó 2. fokát is megszerezte, míg Attila a szintén összetett 3 helyet érte el az Alpok Adria CUP 1000 nagyon népes mezőnyében.


A király kategória egy visszatérő bajnokot is köszönthetett, a hétvégén rajthoz állt Juhász Dávid is a versenyeken, ami nagy megtiszteltetés a szervezőknek. Rendkívül erős superbike mezőny, körrekordok és óriás csaták jellemezték a hétvége futamait, ahol kiemelkedően büszkék lehetünk minden magyar indulóra, akik köridejeikkel és kitartásukkal szintén a magyar csapatot támogatták és nagyon szépen versengtek a nemzetközi mezőnyben is:
Barta Kristóf, Molnár István, Bori Benedek, Érsek Dániel , Gyigor József György, Kálóczi Ákos, Számadó Máté, Juhász Dávid, Nagy Attila, Németh Kristóf, Merits Levente, Lukács Owen

 


- MBH Befektetési Bank Országos Gyorsasági Bajnokság helyezettjei -


Végeredmények:
SSP 300 RACE 1:
1. Molnár István
2. Bori Benedek
3. Barta Kristóf (DNF)


SSP 300 RACE 2:
1. Barta Kristóf
2. Molnár István
3. Bori Benedek


Open 600 RACE 1:
1. Érsek Dániel (OB 600 I.)
2. Kálóczi Ákos (MK 600 I.)
3. Gyigor József György (MK 600 II.)


Open 600 RACE 2:
1. Érsek Dániel (OB 600 I.)
2. Kálóczi Ákos (MK 600 I.)
3. Gyigor József György DNS


Open 1000 RACE 1:
1. Számadó Máté (OB 1000 I.)
2. Mennito Heros (OB 1000 II.)
3. Juhász Dávid (OB 1000 III.)
4. Merits Levente (MK 1000 I.)
5. Németh Kristóf (MK 1000 II.)
6. Nagy Attila DNF


Open 1000 RACE 2:
1. Számadó Máté (OB 1000 I.)
2. Menito Heros (OB 1000 II.)
3. Nagy Attila (MK 1000 I.)
4. Németh Kristóf (MK 1000 II.)
5. Merits Levente (MK 1000 III.)
6. Juhász Dávid DNS


A MAMS Gyorsasági Szakág pénzdíjazásában részesült magyar versenyzők:
 Számadó Máté - AA STK 1000 I. hely (MAMS Gyorsasági Szakági pénzdíjazás – 200.000,- Ft)
 Érsek Dániel - AA SSP600 kiemelkedő eredmény (MAMS Gyorsasági Szakági pénzdíjazás – 200.000,- Ft)
 Kálóczi Ákos - AA CUP600 II. hely (MAMS Gyorsasági Szakági pénzdíjazás – 100.000,- Ft)
 Merits Levente – AA CUP1000 kiemelkedő eredmény (MAMS Gyorsasági Szakági pénzdíjazás – 100.000,- Ft)
 Molnár István – SSP 300 kiemelkedő eredmény (MAMS Gyorsasági Szakági pénzdíjazás – 100.000,- Ft)

 


- Számadó Máté, STK 1000 Európa Kupa futamgyőztes. „Támadás” a superbike-ok ellen -
 

A hétvége legeredményesebb versenyzője Számadó Máté, aki a nemzetközi sorozatokban is 100%-os teljesítménnyel, mindkét nap az első helyen jeleskedett! A fiatal magyar tehetség mindkét versenynapon STK100 AA futamgyőzelmet és FIME Európa Kupa futamgyőzelmet is szerzett.

Máté rövid beszámolója: "Alpok-Adria/ Europa Kupa, III.forduló Brno: futam 3 győzelem! Időmérő : P1 2:00.6 Magyar bajnoki, Alpok-Adria,Fim Europe Cup,Szlovák bajnoki győzelem! Az eddigi legjobb hétvégém a sorozatban. Még az előző Pannónia-Ring-i fordulónál is jobb. Nagyon közel tudtam maradni a superbike-os élversenyzőkkel. A színvonalat mutatja, hogy olyan versenyzőkkel versenyeztem a stock motorommal , mint Hanika, Hobbelsberger, Filla. Köszönöm a csapatnak ,a motor fantasztikus volt! Köszönöm Lévay Károlynak
a bizalmat! Köszönöm a Pirellinek, aki különleges figyelmet tanúsított felém! Köszönöm Mindenkinek aki szurkolt Nekem!”
forrás: Számadó Máté


A magyar csapat nem csupán versenyzőkből áll, de rendkívül képzett és ügyes szerelők, csapatok, segítők is kísérik a sportolókat valamennyi fordulóra. Kiemelkedő szereplői a sorozatnak Aszalós Ádám és Szalai Norbi, akik bizony nem egy éjszakájukat áldozzák fel, hogy egy törött motor másnap rajthoz tudjon állni. Nem csak szakemberként, de barátként, tanácsadóként is kísérik a fiatalokat, ami egy rendkívül dícséretes szerepvállalás, örülünk, hogy ilyen karakterei vannak sportunknak!

 


- Nagy Attila, Alpok Adria CUP 1000 harmadik helyezett-


A RaceMod Garage csapat rövid beszámolója: "Itt a vége, fuss el véle. Az elmúlt három napban rendezték meg az Alpe Adria IMC 3. fordulóját a csehországi BRNO-ban. Ismét egy tartalmas és tanulságos hétvégét tudhatunk a hátunk mögött. Szombaton a fiúk sajnos nulláztak, de vasárnap kihozták a lehetőségekhez képest a legjobbat. Nagy Attila CUP1000-ben a 4. helyről rajtolva behozta a Yamahát az összetettben a dobogó legalsó fokára, ami a Magyar Bajnokságban az 1. helyet jelentette számára. Barta Kristóf stabil, okos motorozással kibérelte a második napra már a 4. helyet a Sprint, valamint a Race2-ben is. A Magyar Bajnokságban az első helyet jelentette a második napon. A 300-as kawasaki úgy tűnik szimbiózisban van az R1-el, mert ott is elkezdett rakoncátlankodni a váltó. Nagyon ügyesek voltak a srácok. Most jöhet egy kis nyári-szünet, hiszen a következő fordulóig több, mint egy hónap van. Augusztus 8-10 között újra Rijekába megy a “vándorcirkusz”. Köszönjük mindenkinek a szurkolást. Gratulálunk minden magyar versenyzőnek.”
forrás: Szalai Norbi / Aszalós Ádám / RaceMod Garage


A MAMS Gyorsasági Szakág magyar versenyzőinek köridejei, eredményei, a sportolói magatartás, példaértékű volt! Óriási dicséret illeti a nevezőket! Nagyon szép eredmények születtek Brnoban! Élmezőnyben végeztünk az országok közötti versengésben is, köszönhetően bajnokainknak!

 


- Németh Kristóf, Magyar Kupa 1000 versenyző -


Az Alpok Adria Gyorsasági Motoros Bajnokság és Európa Kupa második fordulóján 14 ország 149 versenyzője állt rajthoz. Ez a bajnokság az alábbi nemzeti szövetségeket egyesíti:


 ACCR Autoklub of the Czech Republic
 MSBiH Motorcycle Federation of Bosnia and Herzegovina
 AMOTOE Sports Motorcycle Federation of Greece
 AMSS Auto Moto Association of Serbia
 AMZS Auto Moto Zveza Slovenije
 FMI Federazione Motociclistica Italiana
 FMS Federation Motocycliste Suisse
 FRM Romania Motorcycle Federation
 HMS Hrvatski Motociklisticki Savez
 MAMS Magyar Motorsport Szövetseg
 PZM Polski Zwiazek Motorowy
 SMF Slovenska Motocyklova Federacia
 AMF Austria Motorsport Federation

 


- Érsek Dániel az SSP 600 motorok csatájában -


A bajnokság harmadik fordulója egyértelműen bebizonyította, hogy az MBH Befektetési Bank és a MAMS Gyorsasági Szakágának együttműködése egy sikeres, minőségi és biztonságos, nemzetközi szintre emelte a magyar gyorsasági bajnokságot. Remek gyorsasági programot láthatott mindenki, aki kilátogatott a hétvégén erre nagyszerű MotoGp pályára! Köszönjük partnereink és támogatóink együttműködését!


Az esemény során külön köszönetet érdemel a MAMS Gyorsasági Szakág szakmai stábja:
 Pál László - MAMS JURY DELEGATED
 Merits Levente – MAMS PRESS

 Németh András - Az esemény koordinációját a Pannonia Motorsport Kft. végezte


Az eseményről a MAMS Gyorsasági Szakág megbízásából RaceBG.net készített nagyszerű fényképeket, míg videóbeszámolót a Factory Motors csapata állította össze.


A MAMS Gyorsasági Szakág valamennyi versenyzőjének gratulál a részvételéhez, elért sikereihez, kitartó sportteljesítményetekhez! Várunk benneteket és az új "kihívókat" vagy akár vadkártyás beugrósokat is a horvátországi GROBNIK versenypályára, a következő fordulóra: 2025. 08. 08/09/10. / GROBNIK


MAMS Gyorsasági Szakág
2025. július 10.

 


- Magyar fiatalok gyorsaságisok a nemzetközi élmezőnyben. Lukács Owen Kawasaki ZXR 400 -

/ 281 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.