A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 02., szombat
Hírek
/ 254 oldal

Zólyomi Andrea | 2024.02.26, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.26, 10:23:00

Cimkék:

A Laller Racing Dakar Team bajnoka a mögöttünk hagyott hétvégén Bulgáriában versenyzett, és a SuperEnduro GP junior világbajnokságának szófiai fordulója után is őrzi összetettbeli harmadik pozícióját.
 
 
A Bolgár Nagydíjon kívül már csak egyetlen verseny van hátra a bajnokságból, így Roland célja a minél előkelőbb szereplés mellett természetesen a sporttörténelmet jelentő harmadik helyezés megtartása is volt. A hagyományoknak megfelelően az Aréna Szófiában is három verseny várt a fiatal pilótára, aki az első futamon egy pazar harmadik hellyel nyitott, a fordított rajtrácsos második versenyt az ötödik helyen fejezte be, míg a záró meneten újra harmadik lett. A #78-as rajtszámú sportoló teljesítményével éppen csak lemaradt a Bolgár Nagydíj összetett harmadik helyéről, de ami sokkal fontosabb, hogy a jövő héten Newcastle-ben rendezendő bajnoki finálé előtt továbbra is harmadik a világbajnoki összetettben. Nem mellékesen pedig a HOLESHOT névre hallgató különdíjat is elhozta a tehetséges váci motoros, akinek a világbajnoki küzdelmét az alábbi Facebook oldalon lehet nyomon követni.
 
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

2024. március 10.

Zólyomi Andrea | 2024.02.23, 10:37:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.23, 10:37:00

Cimkék:

A Technikai Kollégium 2024. évi szabályzata alapján „technikai felügyelői tevékenységet csak eredményes MAMS technikai felügyelői vizsgát tett személy végezhet.”
 
Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a 2024. évi első technikai felügyelői szeminárium és vizsga időpontja és helyszíne véglegessé vált:
 
Időpont: 2024. március 10. 9h
Helyszín: MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, 1149 Budapest, Angol u. 36.
 
A képzés és a vizsga is elméleti és gyakorlati részből áll össze.
Érkezni 8:20-tól lehet. A képzés ebédszünettel együtt várhatóan 16 óráig tart. Jegyzetfüzetet és íróeszközt mindenki hozzon magával.
 
Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy a technikai felügyelők számára a képzés és a sikeres vizsga teljesítése kötelező!
 
Bármilyen kérdés esetén kérem a Technikai Kollégium vezetőjét, Farkas Gábort, Lojzit keressék a +36203455147-es telefonszámon vagy a gabor.farkas1975@gmail.com emailcímen, illetve részvételüket is nála jelezzék.

Zólyomi Andrea | 2024.02.20, 11:11:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.20, 11:11:00

Cimkék:

Tisztelt MAMS tag képviselők!
Kedves Motorosok!
Kedves Olvasó!
 
Januárban már meghirdettem, hogy havi rendszerességgel fogok elnöki fogadóórát tartani, hiszen sokan kerestek/keresnek személyesen különböző témákban. Ezeknek a fogadóóráknak akkor van igazán jelentősége és súlya, ha MAMS tagszervezetektől, sportszakemberektől, versenyzőktől érkeznek be olyan kérések, amelyre választ szeretnének bármely szakágból, bármely témában, bármely sportszakmai felületről, azaz mindenhonnan, ami magyar motorsport témakörébe tartozik.
 
A következő online fogadóóra 2024. február 26-án 19 órától lesz. A kezdésig írásban (emailen, messengeren, sms-ben, stb.) beérkezett kérdésekkel fogjuk kezdeni, de természetesen a fogadóóra közben is lehet majd kérdést feltenni.
 
Meeting ID: 223 859 7701
 
Időpont: 2024. február 26. 19h
 
Bízom benne, hogy minél többet tudnak majd résztvenni az órán és megkapják a válaszokat a kérdéseikre.
 
 
Üdvözlettel
 
Hermann Henrik
elnök

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team az idei esztendőben Kovács Bálint mellé leigazolta a magyar gyorsasági motorsport talán két legtehetségesebb fiatal versenyzőjét, Farkas Kevint és Görbe Somát

Zólyomi Andrea | 2024.02.19, 11:02:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.19, 11:08:00

Cimkék:

Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak az H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoznak, mint a Northen Talent Cup sorozatban 2020-ban bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin, akik Kovács Bálinttal, a Széchenyi István Egyetem hallgatójával együtt tovább öregbíthetik a magyar motorsport hírnevét. Ráadásul mindhárman a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottjai, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálniuk. A Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti. 
 
 
A csapat vezére immár évek óta az a Kovács Bálint, aki a 22 évével nemcsak rangidőse, de mentora is lesz a háromfős gárdának. Bálint – akárcsak a tavalyi szezonban – idén is két nagyon kemény nemzetközi megmérettetésben indul. Az IDM-ben az Alpha Racing motorosaként 2024-ben is gyári BMW-vel áll majd rajthoz a Superbike kategóriában – már túl van az első spanyolországi teszten –, míg az Endurance-világbajnokságon visszatér korábbi sikerei színhelyére, és a Wojczik Racing pilótájaként vesz majd részt az EWC európai futamain.
 
 
„Egy biztos, idén sem fogok unatkozni, hiszen olyan sorozatokban állhatok rajthoz, ami garanciát jelent a fejlődéshez. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a német bajnokságban továbbra is gyári BMW-pilótaként teljesítek majd teljes szezont, ráadásul mind a csapat, mind a motor ugyanaz lesz, mint a tavalyi évben. Most egy teljes idény tapasztalatával és adataival állhatunk majd rajthoz, így a nagyon megerősödött Superbike-mezőnyben a tavalyi 6-10. helyeket idén már a dobogós és maximum az ötödik pozíciók válthatják fel. Az EWC-ben sokáig zajlottak a tárgyalások, végül eldőlt, hogy visszatérek a 2022-es sikereim színhelyére, a Wójcik Racingbe, ahol idén egy legújabb Honda nyergében bizonyíthatok. Négyen vagyunk a Superbike csapatban, és mindig az adott versenyen dől el, vajon melyik három motoros indul a vb-futamon. Bízom önmagamban, hiszen mind a megtett kilométerekben, mind a 24 órás versenyek tapasztalatában felveszem a társaimmal a versenyt” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Görbe Soma feladata sem lesz egyszerű, ugyanis a 18 éves motoros azonnal bekerül a mélyvízbe, hiszen a tavalyi, első 600-as szezonját követően 2024-ben az IDM Superstock 1000-es kategóriájában áll rajthoz egy BMW-vel.
 
„Ez lesz az első ezres szezonom, ráadásul azonnal a világ egyik legerősebb bajnokságában kell bizonyítanom. De egyszerűen nincs időm ezen gondolkodni, hiszen javában zajlik már a felkészülésem. Jelenleg a fizikai felkészülésen van a hangsúly, illetve az erősítéseken, ugyanis az ezres BMW igencsak próbára fog tenni. Éppen ezért a legfontosabb idei célom az új kategória megszokása. Persze aki ismer, az pontosan tudja, mindent megteszek majd azért, hogy esélyem legyen már az idén felállnom a pódiumra, de hogy ezt meg tudjam valósítani, sok függ majd az ellenfeleimtől, illetve a saját teljesítményemtől” – árulta el Görbe Soma.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team harmadik versenyzője, a 16 éves Farkas Kevin sem akárhol húzza majd a gázt, igaz, egyelőre a juniorok között. Kevin a Red Bull Rookies Cup mellett a JuniorGP Moto3-as kategóriájában is versenyezni fog, ráadásul egy olyan csapatnál kap lehetőséget – az olasz AC Racing Team színeiben –, amelynek tavalyi versenyzője idén már a gyorsaságimotoros-vb-n szerepel. A JuniorGP mezőnye hét helyszínre látogat el idén. A szezon április 21-én Misanóban indul, majd négy spanyolországi és két portugáliai helyszínen fognak megküzdeni egymással a pilóták, míg az utolsó fordulót november 24-én Valenciában rendezik.
 
 
„Fantasztikus évnek nézek elébe, hiszen két nagyon komoly nemzetközi utánpótlás bajnokságban veszek részt. A Red Bull Rookies Cup-ot senkinek sem kell bemutatnom, ahol tavaly már teljesítettem egy teljes szezont, és Assenben a hetedik helyen végeztem. Idén amellett, hogy tovább folytatnám a tapasztalatgyűjtést, már szeretnék több versenyen is a dobogóért küzdeni. A Junior GP-n – ami a juniorok világbajnokságának felel meg – tavaly debütálhattam, ám idén egy igazi nagyágyúhoz kerültem, ugyanis az AC Racing az egyik legjobb csapat a mezőnyben. Ráadásul bekerültem a csapat akadémiájára is, így a szezonrajtig végig Spanyolországban készülök. Egyértelmű célom, hogy minden szinten fejlődni tudjak, illetve a még meglévő hibáimat képes legyek kiküszöbölni” – fogalmazott Farkas Kevin.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team tulajdonosa és csapatfőnöke mindhárom versenyzőjétől eredményes szezont vár, hozzátéve, hogy természetesen személyre szabottan kell mindezt érteni, hiszen például Somának egy nagyon erős bajnokságban kell bizonyítania élete első ezres idényében, míg Kevinnek két, nem akármilyen sorozatban kell helyt állnia.
 
„Az előzetesen meghatározott terveinknek megfelelően sikerült a Bálinttal kapcsolatos tárgyalásokat lezárni. Voltak opcióink, de ezek közül sikerült a számunkra legjobbat választani, így az IDM-ben továbbra is a gyári BMW csapatban húzza a gázt. Az EWC-ben visszatérünk a Wójcik Racinghez, ahol Hondával fog versenyezni. Ezzel kapcsolatban, most egyáltalán nem lesz zavaró tényező, hogy negyedik pilótának szerződtünk le, mert a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel így is el tud majd rajtolni Bálint, hisz aki teljesíti az edzéseket, az szombatig akár csapatot is válthat. Csapatunk kibővül, hisz hozzánk igazol Farkas Kevin ettől az évtől. Nagy reménysége a hazai gyorsasági motorsportnak, és hiszem, hogy a megszerzett tapasztalatunkkal segíteni tudjuk a karrierjét és mihamarabb elérheti álmát a MotoGP paddockban. Szintén nálunk folytatja Görbe Soma, akit a szakavatott szurkolóknak nem kell bemutatni. A közösen meghatározott célok elérésében fogjuk segíteni a karrierjét. Kezdve a média megjelenéseitől a bajnokságban való szerepléséig. Mivel Bálinttal egy helyszínen lesznek az idei versenyei, így kézenfekvő, hogy sokat tanulhat a BMW beállításából és a pályák feldolgozásából is Bálinttól. Nem titkolt célunk, hogy Bálint példáját követve hasonló karriert fusson be Soma is, ennek ez az év lesz az első lépcsőfoka, kezdve azzal, hogy beadta jelentkezését a Széchenyi Egyetemre” – közölte Kelemen Krisztián.
 
 
A Wójcik Racing Team menedzsere, Sławomir Kubzdyl örül, hogy egy olyan gyors és tapasztalt pilótát tudhat újra a csapatában, mint Kovács Bálint.
 
A szezon nagyon izgalmasnak ígérkezik a számunkra, hiszen egy új kaland veszi idén kezdetét. Nem tudjuk mire számíthatunk a Hondától, de nagyon várjuk, hogy felfedezzük a 24 órás futamokon. Bálint EWC-s pályafutása kezdete óta tudjuk, hogy számára mindig lesz hely a csapatunknál, ezért örülünk, hogy most visszatér hozzánk. Artur Wielebski, Jurand Kuśmierczyk és Kamil Krzemień mellet Bálint alkotják az idei felállásunkat. Bálintot ismerve nem kell aggódnom egy pillanatig sem, hiszen egy rendkívül gyors és tapasztalt pilótával lettünk gazdagabbak” – számolt be Sławomir Kubzdyl.  
 
A BCC Alpha Van Zon BMW menedzsere, Werner Daemen lelkes a közös folytatást illetően.
 
“Nagyon boldogok vagyunk, hogy az idei évben is folytatjuk Bálinttal a közös munkát. Az első esztendőben voltak nehezebb versenyeink, de ennek ellenére is sikerült jó eredményeket elérnünk. Azt gondolom, hogy ez a szezon más lesz, mint az előző, hisz Bálint már ismeri a csapatot, a motort és a pályákat is. Nincs más, mint irány a TOP5” – mondta Werner Daemen.
 
 
Fotó: H-Moto UNI Győr Team
 

A mögöttünk hagyott hétvégén 13.000 néző előtt, telt házzal zajlott az idei SuperEnduro GP Magyar Nagydíj, ahol a junior világbajnoki mezőnyben a váci Liszka Roland is megmérette magát.

Zólyomi Andrea | 2024.02.05, 09:59:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.05, 09:59:00

Cimkék:

A Laller Racing Dakar Team kiválósága egyfajta titkos favoritként érkezett meg a rendezvénynek otthont adó budapesti MVM Dome-ba, azonban az események nem a szája íze szerint alakultak. A pilótának végül be kellett érnie az összetett hatodik helyezéssel, de ennek ellenére a világbajnoki pontversenyben továbbra is a harmadik helyen áll:
 
 
„Az edzések alatti teljesítményemmel nem igazán voltam megelégedve, különösen igaz ez az időmérőre, de a versenyeken már egy fokkal jobb volt a helyzet. Az első futamon egész jó rajtot sikerült fognom, de mivel negyedikként választhattam rajthelyet, így sajnos nem tudtam csodát tenni. Rettentően agresszívak voltak a versenytársak, ennek ellenére tarottam magam, bejöttem az ötödik helyre, sőt, megvolt rá az esélyem, hogy egyel előrébb zárjak.
 
A második futamon fordított rajtáccsal engedték el a mezőnyt, én pedig a második sorból indulhattam. Itt is sikerült jól elstartolni, aztán egy idézőjelesen eseménytelen futamon az ötödik pozícióig felkapaszkodva ugyanott végeztem, ahol az első versenyen. Kicsit frusztrált voltam, mert éreztem, hogy még sokkal-sokkal több van bennem ennél, és nagyon szerettem volna az engem őrült módon űző-hajtó hazai publikum előtt mindezt kimotorozni magamból.
 
 
Ezekkel az érzésekkel, elszántan álltam oda a rajtgéphez az este utolsó menetétre, ahol majdnem sikerült boldoggá tenni kilátogató nézőket. Egészen az utolsó körökig nagyon jól alakult minden, stabilan a második helyen haladtam, már az elsőhöz közeledtem, amikor önhibámon kívül kicsúszott a kezemből az irányítás. A pálya mátrixnak nevezett akadályánál ugyanis egy akkora tömegbaleset történt, ami egy teljes körre beragasztott oda engem. Majd egy percet vesztettem ebben a helyzetben, és mire kiszabadultam, már visszaestem hatodiknak, a hátralévő idő rövidsége miatt pedig már esélyem sem volt felzárkózni.
 
 
Én legbelül úgy érzem, hogy megérdemeltem volna a második helyet, és mindent megtettem ezért, de ezúttal sajnos nem volt velem a szerencse. Az értem szorító fanatikusoknak innen is szeretném megköszönni a szurkolást és nektek üzenem: Ti vagytok Európa legjobb közönsége! És természetesen hálásan köszönöm a csapatom, a Laller Racing Dakar Team és Horváth Lajos „Laller” csapatvezető bizalmát, valamint a támogatóim segítségét, akik nélkül ma bizonyosan nem tartanánk itt.” - értékelt Roland, aki két fordulóval a bajnokság vége előtt hét pontos előny birtokában, harmadikként utazhat a bolgár és angol versenyekre.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 
/ 254 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.