A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. október 22., hétfő
Hírek
/ 114 oldal

Varga Imre ‘Mimó’ a pokolból a mennybe ment! A Monoron megrendezett motokrossz-csapatversenyen győzni tudott a peresztegi HTS Team I-es számú alakulatával.

Zólyomi Andrea | 2018.10.18, 12:08:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.18, 12:08:00

Cimkék:

Pályafutása legsúlyosabb sérülését elszenvedő győri motorversenyző, Varga Imre szenzációsan tért vissza a motokrosszpályákra. A Mimó becenévre hallgató 20 éves magyar bajnok fél évet hagyott ki kificamodott csípője miatt. Tavasszal az orvosok nem sokat adtak a felépülésére, most pedig újra győztesnek mondhatja magát!
 
 
- Nekem már az egy hatalmas győzelem, hogy újra versenyezhetek. - mondja elérzékenyülten Mimó. - Az elmúlt hat hónapban csak ez a hétvége lebegett a szemem előtt. Elhatároztam, hogy még idén versenyezni fogok, és megmutatom magamnak és a csapatomnak, hogy nem ért véget a pályafutásom ezzel a szörnyű sérüléssel. Nagyon sokat szenvedtem az elmúlt időszakban, de ez a csapatgyőzelem sok mindenért kárpótol most.
 
Mimó megpróbáltatásairól ebben az interjúban mesélt részletesen: https://bit.ly/2EsrH23
 
 
A motokrossz-csapatversenyeken háromfős alakulatok küzdenek, három kategóriában. Körmérkőzés szerűen, minden kategória képviselője egyszer pályára lép a másik két kategória motorosaival, egy versenyző tehát két futamot teljesít. A futamok során elért helyezésekkel megegyező pontszámok összegzésével a legkevesebb egységet begyűjtő alakulat diadalmaskodik.
 
A peresztegi HTS Team meghatározó résztvevői a hazai motokrossz-életnek. 2012 óta legalább egy egyéni élsport bajnoki címet begyűjtöttek, és ez idő alatt csupán egyszer veszítették el a nagy presztízsű vándorserleget, amit évről-évre a legjobb magyarországi krosszcsapat érdemel ki. Idén a Motoaction Monpet Team három kiváló külföldi versenyzőt, az osztrák Roalnd Edelbachert, a cseh Vaclav Kovart és a szinten osztrák Thomas Windisch-t küldte a legjobb magyar versenyzők, Szvoboda Bence, Hugyecz Erik és Varga Imre ‘Mimó’ alkotta trióval szemben.
 
 
Hatalmas bizonytalanság előzte meg Mimó szereplését a verseny előtt, hiszen fél év kihagyás egy ilyen súlyos sérülés miatt komolyan visszaveti a sportolót a felkészültségben, de a győri fiatalember hatalmas akaraterőről tanúbizonyságot téve egy harmadik és egy negyedik helyezéssel segítette hozzá csapatát a győzelemhez, ami a peresztegi alakulat hatodik csapatelsősége volt az elmúlt hét esztendőben.
 
- Az állapotomhoz képest elégedett vagyok magammal. Négy hónapig feküdtem, egy hónapig mankóztam, és kb egy hónapom volt rá, hogy versenyképes állapotba kerüljek. Persze még messze vagyok a csúcsformámtól, de kezdésnek ez nem volt rossz. Nagyon kellett az önbizalmamnak. Szeretném megköszönni a 3D Vertical rehabilitációs központ támogatását, és a személyi edzőm, Csielka Márk segítségét. Nélkülük nem tudtam volna így teljesíteni. Horváth Lajosnak, a csapatfőnökömnek pedig az évek óta tartó bizalmat köszönöm. Ő akkor is hitt bennem, amikor más nem. Neki szeretném ajánlani ezt a győzelmet. - értékelte versenyét a többszörös magyar bajnok motorversenyző.
 
A motokrosszbajnokságok most téli szünetre mennek, legközelebb tavasszal bőgnek fel a motorok. Varga Mimó számára azonban nem telik tétlenül ez az időszak, hiszen jövőre komoly tervekkel vág neki a szezonnak, amihez komoly edzésmunkát kell elvégeznie a tél során.
 
 
Magyarországi motokrossz-csapatverseny, végeredmény:
 
1. HTS Team I. (Varga, Hugyecz, Szvoboda), 15 pont
2. Motoaction Monpet Team (Edelbacher, Windisch, Kovar), 18 pont
3. HTS Team II. (Kerese, Kiss, Wimmer), 48 pont
4. MAMI Team Fehér II. (Vladár, Liszi, Tóth), 79 pont
5. MX Team Sweden (Kaller, Palmer, Thor), 107 pont
 
Varga Mimó kiemelt eredményei:
 
Felnőtt magyar motokrosszbajnok (2016, 2017)
Junior magyar motokrosszbajnok (2014, 2016)
Magyar csapatbajnok (2012, 2017, 2018)

Mérföldkő a magyar motorsport utánpótlás jövőjében: zöld út a Moto3 Világbajnoksághoz!

Zólyomi Andrea | 2018.10.18, 11:26:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.18, 11:26:00

Cimkék:

Nemrégiben nagyszabású stratégiai megállapodást kötött a Sport&Events Academy és a Bester Capital Dubai utánpótlás csapat. A Bester Capital Dubai az egyetlen UAE által támogatott Moto3-as alakulat. Nagy hangsúlyt fektetnek az utánpótlásra, így a Spanyol Bajnokság European Talent Cup (ETC) és Moto3 junior világbajnokság kategóriájában is indítanak csapatot, annak céljából, hogy kineveljék a jövő Moto3 pilótáit.
 
 
Ezeknek az utánpótlás csapatoknak az a különlegessége, hogy a MotoGP Moto3 felépítéssel azonos technikai háttér és szerelők érkeznek a spanyol bajnoki fordulókra is.
Stefano Favaro évek óta rendkívül jó kapcsolatot ápol Jose Manuel Ruiz Gomez-el, aki a Bester Capital Dubai technikai vezetője. Korábban Sebestyén Peti is vele kezdte pályafutását a spanyol bajnokságban, debütáló évében Josette kezei alatt kiváló eredményeket ért el olyan versenyzőkkel szemben, mint például Vinales, Zarco vagy éppen Lorenzo Savadori.
 
 A megállapodás szerint, a 13 éves Görbe Soma jövő évtől a Bester Capital Dubai ETC csapatában fog versenyezni, Fermin Aldeguer mellett.
2019-ben Rossi Moor képviselni fogja a Bester Capital Dubai színeit a CIV junior olasz bajnokság Ohvale 190 cc kategóriában és nem titkolt célja a bajnoki cím megszerzése.
2020-ban pedig ő is csatlakozni fog a Bester Capital Dubai ETC csapathoz.
 
 
Az együttműködés különlegessége, hogy Soma jövőbeli technikai háttere megegyezik azokkal a szakemberekkel, akik jelenleg Jaume Masiá-t segítik, illetve a 2019-es szezonban Andrea Migno mellett lesznek.
 
„Nagyon örülök, hogy itt Albeceteben egy ilyen hosszú távú megállapodást kötöttünk a Sport&Events Academy-vel. Biztos vagyok benne, hogy sikeres projekt lesz, 2019-ben megkezdjük az együttműködést Görbe Somával az ETC versenyzőjeként, a Bester Capital Dubai színeiben. Somán látszik, hogy nagyon tehetséges versenyző, mindenképpen fejlődnie kell, rengeteg munkánk lesz és fontos, hogy egy olyan professzionális struktúrába tudja integrálni magát, ami a szükséges technikai háttért megfelelően biztosítja számára.
2020-ban mindenképpen szeretnénk Rossi Moor-t is behozni a junior csapatba, aki egy kisebb kategóriából fog érkezni. Stefanoval már előre megállapodtunk, mert régóta ismerjük egymást és mindketten a hosszú távú együttműködésben hiszünk. Korábban már dolgoztunk együtt sikeresen többek között Sebestyén Petivel is.
Ez az a stratégia, amit alkalmazni fogunk azzal a céllal, hogy a két versenyző elérjen a MotoGP Moto3 kategóriájába.” -nyilatkozta Jose Manuel Ruiz Gomez, a csapat technikai vezetője.
 
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Academy alapítója, hatalmas előrelépésnek könyveli el a megállapodást:
 
„Nagyon örülök, hogy a néhány hónapos tárgyalás után sikerült hosszú távra megegyeznünk egy olyan csapattal, akik nem csak a Spanyol bajnokság egyik meghatározó szereplői, de a Moto3 világbajnokságban is sikeresen versenyeznek. Görbe Soma számára hatalmas lehetőség, hogy már jövő évben ilyen professzionális környezetben vehet részt a spanyol versenysorozatban. Rossi Moor pedig szintén a Bester Capital-t fogja képviselni jövőre az Olasz Bajnokságban, 2020-tól pedig érkezik ő is az ETC mezőnyébe. Változik a motorsport világa és manapság már az a „trend”, hogy a MotoGP csapatok egészen fiatal korban leszerződnek pilótákkal és a saját színeikben versenyeztetik őket a különböző junior csapatuknál, a nagy csapattal azonos technikai háttérrel. Évek óta nem volt lehetősége magyar pilótának a motorsport legmagasabb szintjén versenyképes csapattal menni, és többek között azért alapítottam a Sport&Events Academy-t mert szeretnék olyan versenyképes pilótákat kinevelni, akik a megfelelő hátteret kapják tőlünk már egészen fiatal koruktól. Üzleti szempontból is nagy előrelépés, és nagy megtiszteltetés, hogy a mi tehetségeinket kiválasztották, hogy egy Moto3-as junior csapatban versenyezhessenek. Ez egyben azt jelenti, ha jól teljesítenek zöld utat kaphatnak a MotoGP Moto3 kategóriájába.”
 
 
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.10.18, 11:01:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.18, 11:01:00

Cimkék:

Új fejezet kezdődhet Csányi Gergő pályafutásában, a fiatal motor ugyanis meghívást kapott a román superbike-bajnokság utolsó fordulójára, ahol egy olyan pályán bizonyíthat, amiről a korábbi években már sikerült tapasztalatokat gyűjtenie.


Gergő az előző években a komoly mezőnyt felvonultató Triumph-challenge – tapasztalt versenyzőket felvonultató – mezőnyében bizonyíthatott. Ott újoncévében, 2016-ban ötödik, második nekifutásra pedig, a tavalyi szezonban negyedik volt, alig lemaradva az év végi dobogós helyezésről.


Ezt megelőzően itthon, a magyar-bajnokságban és az IMRC-kupában versenyzett (mindkét sorozatban felért a csúcsra), pályafutása még korábbi szakaszában pedig az Alpok-Adrián is letette a névjegyét (dobogós volt a 125-ös géposztály év végi elszámolásában). A pálya, ahol a hétvégén ismét versenybe szállhat ezekből az időkből lesz ismerős számára.

 


„Új lehetőség kapujába érkeztem, hiszen meghívást kaptam a román superbike-bajnokság utolsó fordulójára” – újságolta lelkesen a fiatal motoros. „A supersport 600-as kategóriában versenyezhetek majd, mégpedig a rijekai pályán, amit a korábbi évekből már ismerek. Azokból az évekből, amikor még a 125-ös kategóriában versenyeztem az Alpok-Adria bajnokságban” – tette hozzá.


„Nagyon szeretem a pályát! Egy gyors aszfaltcsíkról van szó, aminek tetszik a vonalvezetése. Mivel eléggé technikás, jól el kell kapni rajta a ritmust, hogy a mezőny elejébe kerülhess. Remélem, hogy ez sikerül majd. Azt meg kell jegyeznem, hogy 600-as motorral egyetlenegy kört sem tettem meg a pályán, szóval izgatottan várom a hétvégét, hiszen ez egy új tapasztalat lesz számomra. Ami a hétvégét illeti, ahogyan az Alpok-Adrián, itt is két futamot rendeznek majd” – magyarázta.


Az eredmények kapcsán nem fogalmazott meg konkrét célokat. „A hétvége során igyekszem minél gyorsabban fölvenni a pálya és a 600-as motor ritmusát. Ami a teljesítményt illeti, remélem, szép eredménnyel térhetek majd haza” – mondta.

Az utolsó méterekig kiélezett küzdelmeket hozott Monoron a magyarországi motokrossz-csapatverseny. 3 pont döntött a győzelem sorsáról, melyet a címvédő alakulat, a HTS Team versenyzői húztak be!

Zólyomi Andrea | 2018.10.16, 10:18:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.16, 10:18:00

Cimkék:

A peresztegi HTS Team meghatározó résztvevői a haza motokrossz-életnek. 2012 óta legalább egy egyéni élsport bajnoki címet begyűjtöttek, és ez idő alatt csupán egyszer veszítették el a nagy presztízsű vándorserleget, amit évről-évre a legjobb magyarországi krosszcsapat érdemel ki. Idén a Motoaction Monpet Team három kiváló külföldi versenyzőt, az osztrák Roalnd Edelbachert, a cseh Vaclav Kovart és a szinten osztrák Thomas Windisch-t küldte a legjobb magyar versenyzők, Szvoboda Bence, Hugyecz Erik és Varga Imre ‘Mimó’ alkotta trióval szemben.
 
 
A két kiváló csapat harca a mindent eldöntő harmadik futamig nyitott volt. A HTS már az első felvonásban előnyhöz jutott Hugyecz második és Varga negyedik helyével, így hiába nyerte magabiztosan Edelbacher ezt a felvonást, Windisch hatodik helyével két pontra növelte előnyét a címvédő csapat.
 
A HTS jolly jokerének, az idén nemzetközi versenyeken parádézó Szvoboda Bencének pályára lépése egy balszerencsés rajtbalesettel indult, amiben a magyarok legjobbjának combja megzúzódott. Szvoboda elmérte a féktávot, és felborult Kovárban, a lendület pedig egy mögötte helyezkedő versenyző elé vetette, aki átgázolt rajta. Miközben Hugyecz a győzelemért csatázott Kovárral, Szvoboda egyre nagyobb tempóban jött át a mezőnyön a legutolsó helyről, de a harmadik pozíciónál előrébb nem futotta az erejéből. A futamgyőzelem sorsa az utolsó két körben dőlt el, Hugyecz kitartó támadása ekkor érett be, és tudta maga mögé gyűrni cseh ellenfelét. Ez egy fontos helycsere volt, mert Windisch ötödik helyével öt pontra duzzadt a HTS Team előnye két futam után.
 
 
Az utolsó felvonás előtt több nyitott kérdés is felmerült. Vajon a Motoaction két legjobb emberével le tudja-e dolgozni hátrányát a HTS versenyzőivel szemben? Szvoboda combja mennyire bírja a terhelést? A csípősérülés miatt fél évet kihagyó Varga bírja-e majd a rá nehezedő pszichés nyomást? A gigászi csatából a nézők profitáltak a legtöbbet, őrületes hangulatot varázsoltak Monorierdő kietlen dombjai közé.
 
 
Edelbacher és Szvoboda gyorsan egymásra talált az utolsó futamban, combsérülés ide vagy oda. Az osztrák diktálta a tempót, a magyar fiú árnyékként követte őt, hátsó fék nélkül. Egy előzési kísérletnél döntő jelentőségűnek bizonyult ez a műszaki hiba, mert Szvoboda nem tudta kellően megfékezni a motort a féktávon és elesett ellenfelében. Ezzel a borulással bebetonozódtak az állások. Edelbacher nyert Szvoboda előtt, utánuk tisztes távolságban Kovar és Varga futott célba, ez a végeredmény pedig a HTS-nek kedvezett. 3 pontot megőrizve előnyükből újra ők lettek a legjobbak Magyarországon.
 
 
- Ez egy heroikus küzdelem volt, mindannyian otthagyták a pályán a szívüket. - kezdi értékelését a HTS Team tulajdonosa, Horváth Lajos. - Minden elismerésünk az ellenfélnek, komoly párharcokra kényszerítették a versenyzőinket. Erik futamgyőzelme, Bence fogcsikorgató küzdése, és Mimó szenzációs visszatérése óriási büszkeséggel tölt el, és külön öröm számomra, hogy második csapatunk a dobogó harmadik fokára állhatott. Ezen a napon mindenki a maximumot hozta ki magából. Ezért olyan különleges és értékes ez a vándortrófea. - zárta gondolatait Horváth úr.
 
 
A HTS Team ezzel a diadallal hatodjára nyerte meg a csapatversenyt, megelőzte a két legendás, már megszűnt hazai motokrossz-egyesületet a győzelmi örökranglistán, a Surján SE-t és a Kawasaki Magyarország SE-t. A sportág hazai történetében már csak a Honvéd Budapest szintén már megszűnt motokrossz szakosztálya előzi meg a győzelmek számában a peresztegieket.
 
 
Háttér:
A motokrossz-csapatversenyeken háromfős alakulatok küzdenek, három kategóriában. Körmérkőzés szerűen, minden kategória képviselője egyszer pályára lép a másik két kategória motorosaival. A futamok során elért helyezésekkel megegyező pontszámok összegzésével a legkevesebb egységet begyűjtő alakulat diadalmaskodik. A patinás csapatverseny ma már kikopóban van ebből a sportból annak egyéni jellege miatt. A közép-kelet-európai régióban már csak Csehországban és Magyarországon őrzik a motokrossz-csapatversenyek hagyományait.
 
Magyarországi motokrossz-csapatverseny, végeredmény:
 
1. HTS Team I. (Varga, Hugyecz, Szvoboda), 15 pont
2. Motoaction Monpet Team (Edelbacher, Windisch, Kovar), 18 pont
3. HTS Team II. (Kerese, Kiss, Wimmer), 48 pont
4. MAMI Team Fehér II. (Vladár, Liszi, Tóth), 79 pont
5. MX Team Sweden (Kaller, Palmer, Thor), 107 pont
 
 
A Magyar Motorsport Szövetség legeredményesebb egyesületei a csapatverseny vonatkozásában:
 
7x Honvéd Budapest
6x HTS Team
5x Surján SE
5x Kawasaki Magyarország SE
3x Kiskunlacháza KSK
3x Center Motorsport Club
 
1981 - Kiskunlacháza KSK
1982 - Kiskunlacháza KSK
1983 - Honvéd Budapest
1984 - Honvéd Budapest
1985 - Surján SE
1986 - Kiskunlacháza KMSE
1987 - Surján SE
1988 - Surján SE
1989 - Honvéd Budapest
1990 - Surján SE
1991 - Surján SE
1992 - Honvéd Budapest
1993 - Honvéd Budapest
1994 - Honvéd Budapest
1995 - Honvéd Budapest
 
2001 - Center Motorsport Club
2002 - Center Motorsport Club
2003 - Reál Motorcentrum Győr
2004 - Center Motorsport Club
2005 - Nyári Pál SE
2006 - Kawasaki Magyarország SE
2007 - Kawasaki Magyarország SE
2008 - Kawasaki Magyarország SE
2009 - Kawasaki Magyarország SE
2010 - Kawasaki Magyarország SE
2011 - OKR KTM Team
2012 - HTS Team
2013 - HTS Team
2014 - HTS Team
2015 - HTS Team
2016 - Maurer Husqvarna Racing Team
2017 - HTS Team
2018 - HTS Team

Zólyomi Andrea | 2018.10.15, 15:37:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.15, 15:37:00

Cimkék:

Nagyon izgalmas volt október második hétvégéje a magyar motorosok szempontjából, hiszen ismét két fiatal tehetségért izgulhattak a sportág szerelmesei. A Supersport Világbajnokság, új argentin pályáján egyedüli magyarként Sebestyén Peti, Spanyolországban Albacete aszfaltján pedig a CEV Repsol European Talent Cup utolsó előtti fordulóján a 13 éves Görbe Soma képviselte hazánkat.
 
A Sport&Events Academy pilótái megküzdöttek a körülményükkel és saját magukkal is. Argentínában szinte mindenki szenvedett az új pályával, Sebestyén Peti is kicsit később találta meg a ritmusát és a jó beállításokat, egy nem jól sikerült szombati kvalifikációt követően a 15. helyen ért végül célba, magabiztos pontszerzéssel.
Görbe Soma számára is kihívást jelentett az ismeretlen pálya, ám már csütörtökön képes volt nagyon jó köridőt motorozni. Az időmérő edzésen sajnos ő is elmaradt a legjobb idejétől, így a 38. helyről várta a vasárnapi versenyt. Leszakadt az ég az ETC futam kezdetekor, de Somának ez nem jelentett problémát, bravúros teljesítménnyel, rengeteg előzéssel felküzdötte magát egészen a 17. helyig, századokkal lemaradva csupán a pontszerző helytől.   
 
Sebestyén Peti így értékelte a hétvégét:
Elkövettem jó pár hibát a hétvégén, ezért nem vagyok elégedett. A kvalifikáción nem volt jó az egy körös tempóm, így csak a 17.helyet szereztem meg a rajtrácson. Ez már önmagában nem szerencsés, hiszen főleg ezen a pályán, ami még mindig nagyon poros és 1 ideális ív van, nem volt egyszerű előzni. A versenyen az első körben is hibáztam, lesodródtam az ívről, így pozíciókat vesztetettem, aztán próbáltam visszajönni, megvolt a tempóm, hogy utolérjem az előttem haladókat, de ismét kisodródtam ezzel értékes időt veszítve. A motor jó, nekem kell kevesebb hibát elkövetnem és szerintem akkor elég gyorsak tudunk lenni a top 10-hez, ez a célom Katarra!”
 
 
 
A PTR Honda csapatfőnöke Simon Buckmaster szerint, sok van még a magyar pilótában és nagy reményekkel várja a katari évadzáró versenyt :
 
„Péter elég sokat vesztett a nyitó körökben a futamon, túlságosan gyorsan próbálta befogni az előtte haladó pilótákat, elkövetett 1-2 hibát. Ennek ellenére ismét pontszerző helyen futott be. Katar jól fekszik a Hondáinknak, úgyhogy jó teljesítményt várunk tőle az idei utolsó versenyen.”
 
 
 
Görbe Soma elégedett volt a végeredménnyel, persze van még min dolgozni:
 
„Csütörtökön és pénteken ismerkedtem a pályával, ami nagyon megtetszett, de szombaton csak a 38. rajtpozíciót sikerült megszereznem , ami nem volt túl jó. Vasárnap az időjárás jelentés szerint esős futamot várhattunk, így tudtam, hogy borulni fog a rajtrács. Végül a 38. helyről 17-ig sikerült előre jönnöm, 3an csatáztunk és csak 4 század választott el a pontszerzéstől, de így is nagyon boldog vagyok!”
 
 
 
A Sport&Events Academy alapítója, Stefano Favaro is összegezte a hétvégét:
„Mindig hangsúlyozom milyen boldog vagyok, hogy magyar pilóták képviseltetik magukat a világ legjobbjai ellen. Örülök, hogy Peti ismét pontot szerzett, persze ahogyan ő maga, én sem vagyok maximálisan elégedett, hiszen célunk, hogy fokozatosan egyre előrébb lépjünk. Koncentrálnia kell, hogy sikerüljön minél jobban kvalifikálnia magát, hiszen nagyon kemény a mezőny és hátulról nehéz előre menni. Peti azonban tudja mit kell tennie és várjuk Katart, ahol korábban már versenyzett többször, tehát nem ismeretlen terep számára.
Somának is főleg az időmérőn való szereplésén kell dolgoznia. Mivel ez az első éve az egyik lekomolyabb utánpótlás bajnokságban, így sok idő elmegy a pályák megismerésével. Albacete-ben már csütörtökön villantott, utána azonban mérsékelten teljesített a köridők tekintetében. Esős verseny volt, néhányan kis is csúsztak, azonban 14 emberen ment keresztül, meglepően magabiztosan motorozott a csúszós aszfalton, ez egy kitűnő eredmény óriási volt verseny. Ez az idei legjobb eredménye eddig, így pozitív élményekkel várhatjuk majd a szezon záró, Valenciai futamot.”
 
Sebestyén Peti hamarosan indul Katarba, ahol a világbajnokság utolsó fordulóját október 26 és 28 között rendezik, Görbe Soma pedig novemberben zárja majd a szezont. Az ETC izgalmait csütörtökön 19.40 Spíler1 TV  képernyőjén lehet megnézni!
 
 
 
/ 114 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.