A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. április 22., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 84 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.04.08, 09:43:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.08, 09:43:00

Cimkék:

Nem volt könnyű hétvégéje a PTR Honda csapatának és Sebestyén Petinek a Supersport- világbajnokság első európai futamán. A pénteki szabadedzés ígéretesen kezdődött, új alkatrészeket és beállításokat próbálgatott a csapat. Délutánra leszakadt az eső, így teljesen más körülményekben kellett motorozni a mezőnynek.
 
Szombaton a 3. szabadedzésen kiderült, hogy az új hátsó gátló nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket, ezért a superpole-ra a régi, már korábban használt mellett döntött a csapat. Jó döntésnek bizonyult, mert több, mint másfél másodperccel jobb köridőt motorozott Peti, ám ez csak a 15. helyre volt elég, így onnan várta a vasárnapi versenyt.
 
 
Mindenki kíváncsi volt a futamra, hiszen a tempó biztatónak tűnt, a kitűzött TOP10-es eredmény reálisan elérhető lett volna. Ekkor azonban néhány perccel a warm up lap előtt kitessékelték Peti motorját a rajtrácsról és az utolsó helyről kellett indulnia. A szabályok értelmében, ha a gumi nyomás egy adott érték alatt van, a pilótának vissza kell mennie a boxba, ott szintre hozni a nyomást és aztán kezdheti meg a bemelegítő kört, majd a mezőny végéről startolhat.
A szervezők szúrópróbaszerűen mérik a guminyomásokat, sajnos ezúttal Peti lett ennek az áldozata. Hideg időben előfordul, hogy lemegy a nyomás, viszont nincs rá mód, hogy mindenkiét ellenőrizzék, ezért minden versenyen más pilótáét nézik meg a szervezők.
A mezőny egyetlen magyar résztvevője  azonban nagyszerűen versenyzett, az utolsó, 25. helyről egészen a 11. helyig menetelt, begyűjtve 5 világbajnoki pontot és a legjobb Hondás pilóta címet.
 
 
„Boldog vagyok, mert jó versenyt teljesítettünk. Start előtt gondok voltak a hátsó gumival, szóval indulhattam a mezőny legvégéről. Az első körökben erős voltam és gyorsan utolértem a csapattársamat Jules Danilot és Fuglinit. A gond az volt, hogy ők teljesen más ritmusban mentek, mint én, ők a kanyar kijáratban én pedig a kanyar bejáratokban voltam a gyorsabb, szóval nem tudtam annyira jó köridőket menni, de sikerült őket megelőzni a végére. Nagyon élveztem a csatázásokat, szeretném ezt a teljesítményt Assenbe is magammal vinni. Köszönöm szépen a csapatnak, mert nagyszerű munkát végeztek!” –mondta a Sport&Events Academy pilótája.
 
A PTR Honda csapatfőnöke Simon Buckmaster is elégedett volt Petivel és az eredménnyel: “Ez a random gumi nyomás ellenőrzés nem a legjobb szabály véleményem szerint, eddig minden versenyen valaki áldozatul esett ennek. A boxban felkészítették a gumikat, de mivel különösen hideg volt, az sajnos lecsökkent. Csak 0.4 barral voltunk a limit alatt, de emiatt megbüntettek minket és Péter a mezőny végéről startolt. Nagyon jól ment viszont utána! A következő alkalommal minden ilyenre fel leszünk készülve, ahogyan mindig. 100%-ban próbálunk hibátlan munkára törekedni.”
 
 
Stefano Favaro Peti menedzsre  a spanyol bajnokágról szurkolta végig a futamot:
„Ez igazi férfi munka volt! Nagyon örülök, hogy ilyen jól versenyzett Peti ebben a szerencsétlen szituációban. Sok  pilótát megelőzött és remek volt a versenytempója, folyamatosan olyan köridőket ment, mint a többiek a TOP10-ben. Azt gondolom ez még csak a kezdet és Assenben folytatódik majd a jó szereplése!”
 
Nincs megállás, hiszen irány egyenesen a holland versenyhétvége! A SpílerTV műsorán ismételten követni lehet majd az eseményeket! Ráadásul különleges adás várja majd a nézőket, hiszen a Superbike versenyeknek és a MotoGP-nek is lesz stúdiója, így igazi motorsport maraton következik április 14-én, exkluzív anyagokkal és szakértő vendégekkel!
 
Forrás: Faster Promotion

Zólyomi Andrea | 2019.04.08, 09:38:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.08, 09:38:00

Cimkék:

A tizedik versenyszezonjára készülő H-Moto Team eddigi legsikeresebb évét hagyta maga mögött 2018-ban. A csapat megszerezte első felnőtt magyar bajnoki címét Kovács Bálint révén, két erős nemzetközi sorozatban is dobogós lett összetettben Györfi Alen mellett a már említett Bálint is, míg nem maradtak pont nélkül az első alkalommal kiírt női Világkupa-sorozatban sem, ahol Kis Viktória mutatta meg, milyen is a magyar virtus. Az utánpótlás szintjén sem kellett szégyenkezniük, hiszen a világ egyik legerősebb junior bajnokságában Kakuszi Ádám állandó pontszerzőként kiérdemelte, hogy ott lehessen az év végén a Red Bull Rookies Cup válogatóján. Soha rosszabb évet.
 
 
A 17 éves Kovács Bálint mára már a hazai gyorsasági motorsportjának egyik legeredményesebb versenyzőjévé nőtte ki magát. Fiatal kora ellenére nemcsak a hazai, hanem két erős nemzetközi sorozatban is bizonyította, alkalmas a legnagyobb feladatok megoldására. Itthon – többek között a Hungaroringen futott szenzációs 1:50.7-es köridejével – megnyerte az 1000 Open kategória magyar bajnoki címét, amely egyben a csapat első felnőtt magyar bajnoki címe is volt. A nemzetközi mezőnyben is letette a névjegyét, ugyanis előbb a Katari Nemzeti Bajnokság Superstock 600-as kategóriájában lett összetettben hatodik – kétszer állhatott fel a dobogóra –, majd az IDM Suzuki Cup sorozatában, az ezres géposztályban úgy lett harmadik összetettben, hogy sokáig még a bajnoki címért is harcban volt. A 17 éves motoros futamokat nyert, és a végén csak az választotta el egy még szebb eredmény elérésétől, hogy az utolsó futamon két német riválisa összefogott ellene, és attól sem riadtak vissza, hogy Bálintot kilökjék a pályáról.
 
 
Kovács Bálint az idei idényben ismét teljes szezont teljesített Katarban, ahol háromszor állhatott fel a dobogóra, míg összetettben úgy lett negyedik, hogy 17 évesen olyan motorosok előzték csak meg, akik korábban a Moto2-es, a Supersport és az Endurance világbajnokságon is rajthoz állhattak.
 
„Ez a sorozat remek felkészülést jelentett az európai idényemre, hiszen egyrészt szeretném megvédeni a magyar bajnoki címemet, illetve idén az a célom, hogy megnyerjem az IDM Suzuki Cup ezres kategóriáját” – jelentette ki Kovács Bálint, aki május közepén, a Lausitzringen kezdi meg németországi szereplését, és öt versenyhétvége alatt 10 futamot teljesít majd.
 
Remek éven van túl a H-Moto Team alapítója, Györfi Alen, aki az utolsó verseny, utolsó kanyarjáig versenyben volt az Alpok-Adria Superstock 600-as kategória bajnoki címéért, ám végül hiába nyert meg az utolsó hat futamból ötöt, végül meg kellett elégednie a második hellyel. A csapat korábbi Európa-bajnoka kilenc, eredményekben gazdag esztendőt követően úgy döntött, hogy önállóan folytatja tovább a versenyzést, amihez a H-Moto Team nagyon sok sikert kíván.
 
 
„Az idén az Alpok-Adria Bajnokságban indulok a Superstock 600-as kategóriában, októberre pedig felkérést kaptam az Egyesült Államokba, ahol ismét a daytonai pályán állok rajthoz egy rövidebb távú versenyen, illetve jövő márciusban szeretnék oda visszatérni és ismét részt venni a Daytona 200-on” – árulta el idei terveit 2007 Európa-bajnoka.
 
A csapat egyetlen hölgyversenyzője, Kis Viktória tavaly hatalmas lehetőséget kapott a sorstól, hiszen meghívták a Jorge Lorenzo édesapja által kifejezetten hölgyversenyzők számára szervezett Italika Women’s World Cup mezőnyébe, melynek versenyhétvégéit Mexikó különböző pályáin rendezték meg. Wicca ismét bebizonyította, nincs nála jobb magyar női motoros, és az ITALIKA Vort-X 650 típusú motorokkal szervezett Világkupa viadalain többször is pontszerzőként zárt a 14 országból érkezett majd 30 fős mezőnyben. Ugyanakkor mentorként is kipróbálhatta magát, és az ő tanácsainak köszönhetően is szerepelt jól a különböző utánpótlás versenyeken csapattársa, Kakuszi Ádám. Wiccára idén sem vár kisebb feladat, ugyanis tárgyalásban áll a csapat a szervezőkkel, hogy ismételten rajthoz állhasson a világ legjobb női motorosok Világkupa-sorozatának futamain.
 
 
„Sajnos az utolsó tavalyi versenyen egy sajnálatos sérülés miatt, amit az egyik 18 éves lány szenvedett el, a biztonsági kérdésekben más álláspontra helyezkedtem több társammal együtt, mint a szervezők, akik elsőre nem hívtak meg az idei sorozatra. Ám jelenleg is folynak a tárgyalások a csapatom és a szervezők között, így egyelőre minden újra nyitott lett ebben a kérdésben. Ádi mellett továbbra is szívesen mentorkodom, hiszen mindenkinek ilyen tanítványt kívánok” – fogalmazott Wicca.
 
Utánpótlás szinten is remek évet zárt a csapat, hiszen a világ egyik legerősebb junior sorozatában, az ADAC Junior Cup-ban második idényét teljesítve valamennyi versenyén pontszerzőként zárt Kakuszi Ádám, aki összetettben végül a 15. lett a 21 megszerzett pontjával. Ám a 15 éves motoros az utolsó, duplafutamos asseni hétvégét kihagyta, mert az egész éves teljesítménye alapján bekerült a Red Bull Rookies Cup-nak a válogatására, melyre 100 fiatal tehetséget hívtak meg mintegy kétezer jelöltből a világ minden tájáról. Ádám a spanyolországi Guadixben végig jól teljesített, ám ennek ellenére nem került be azon kiválasztottak közé, akik jövőre a MotoGP európai versenyein, a világbajnokság betétfutamain bizonyíthatnak. Ádám ebben az évben már nem az ADAC Junior Cup utánpótlás sorozatban fog rajthoz állni, hanem a felnőttek között a Supersport 300-as kategóriában.
 
 
„Idén komoly változás lesz a pályafutásomban, hiszen már a felnőtt mezőnyben a Supersport 300-as géposztályban fogok versenyezni. Az már biztos, hogy a magyar bajnokságban rajthoz állok, de arról még zajlanak a tárgyalások, hogy a nemzetközi mezőnyben végül hol indulok”– árulta el Kakuszi Ádám.
 
A csapat egyetlen határon túli tagja, Jakub Mazsár a tavalyi szezonban, több sorozatban is rajthoz állt, és az olasz, valamint a cseh-szlovák-magyar bajnokságban futamgyőzelmeket szerzett, dobogós és pontszerző helyeken végzett. Igyekezett minél többet fejlődni, és idén már eredménycentrikusabb szereplést vár magától, hiszen újra ott lesz az olasz CNV sorozatban, valamint ha sikerül, akkor a szlovákon kívül három nyelven – német, angol és arab – beszélő 11 éves motoros kipróbálja magát a katari utánpótlás bajnokságban is.
 
Egy év kihagyást követően idén visszatér a csapatba Szilárd Zalán is. A még mindig csak 9 éves motoros 2019-ben szeretne indulni a PIT BIKE Junior 90 ccm kategória hazai versenyein, ugyanis a kis legény motorozás iránt érzett olthatatlan vonzalma nem múlt el.

„Köszönöm a családomnak, a barátoknak, a támogatóimnak és a H-Moto Team-nek, hogy továbbra is bíznak bennem és támogatják a nagy vágyamat, hogy motorversenyzővé váljak” – közölte Zalán.
 
 
A csapat célja, hogy a tavalyi, remek szezonhoz képest tovább tudjanak fejlődni a versenyzőik, és ha ez ismételten eredményességekkel fog párosulni, akkor 2019 végén ismételten elégedetten gondolnak vissza az idényre a csapatvezetők.
 
fotó: H-Moto

Zólyomi Andrea | 2019.04.08, 09:36:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.08, 09:36:00

Cimkék:

Bereczki Dávid és Kecskés Tamás számára komoly megmérettetés következik, a hétvégén ugyanis elrajtol a CIV MiniMoto bajnokság Olaszországban. Tamásnak nem lesz ismeretlen a kihívás, ellenben Bereczki Dávid első szezonját kezdi meg az RXP – Sic58 Squadra Corse Junior Teammel.
 
A fiatalok néhány héttel ezelőtt már egy előtanulmány keretében megfordultak a bajnokság nyitófutamának helyszínén, Franciacortán. Az ott elért remek eredmények nem csak a felkészülésüket segítették, de önbizalmat is adtak nekik a további folytatáshoz. Bereczki Dávid még újoncnak számít csapatában, ennek ellenére bízik a jó eredményben, elmondása szerint a középmezőnybe várja magát az első MiniMoto bajnokin. Ezért mindent el is követett az ifjú titán, az elmúlt napokban szinte minden idejét motoron töltötte. A teljesség igénye nélkül húzta a gázt a kecskeméti gokart pályán, bójázott a Kakucs-ringen, csoportos technikai felkészítésen vett részt a Hungaroringen.
 
 
Kecskés Tamás szintén sokat dolgozott a bajnoki nyitány előtt, és már alig várja, hogy a nyeregbe pattanhasson. Termes edzésekkel és motorozással igyekezett magát minél jobb formába hozni, de egyértelmű elvárásokat nem fogalmazott meg a hétvégével kapcsolatban a Simoncelli csapat pilótája. A bajnokság népes lesz, valamint nagyon erős, így a folyamatos fejlődés a legfontosabb irányelv az idei szezonban. Ám mivel versenyzőkről beszélünk, a kisördög folyamatosan ott motoszkál a fiatalokban, így Tamás számára is fontos az eredmény, csapattársához hasonlóan ő is a középmezőnybe várja magát.
 
 
Franciacortán péntektől felbőgnek a motorok, aki szeretné nyomon követni a magyar fiatalok szereplését, az ITT (Bereczki Dávid) és ITT (Kecskés Tamás) megteheti.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Háfra Zsolt / RXP-Sic 58 Magyarország

Sebestyén Peti a Világbajnokságon, Görbe Soma Európa legkeményebb utánpótlás bajnokságában bizonyíthat a hétvégén!

Zólyomi Andrea | 2019.04.05, 08:14:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.05, 08:14:00

Cimkék:

Izgalmakban gazdag napok következnek az motorsport kedvelői számára. A Supersport mezőnye visszatér Európába Sebestyén Petivel. A PTR Honda versenyzője jelenleg 10. a világbajnokságon, és célja, hogy ezt a pozíciót egészen év végéig megőrizze egyre javuló teljesítményével.
 
 
„Ezekben a napokban, Thaiföld és Aragónia között, folytattam az edzésprogramomat és végre motorozni is tudtam, hiszen jó idő volt otthon. A motorozás segített fejleszteni bizonyos speciális területeket. Az aragóniai pályát nagyon szeretem, van néhány gyors és trükkös kanyar, bízom benne, hogy jó eredményt tudunk elérni és a célom, hogy a világbajnoki tabellán a top 10-ben maradjak. A két tengerentúli futam után már jobban megértettem, hogyan kell dolgoznom a versenyhétvégén, hogy a futamon is versenyképes legyek. Nagyon fontos, hogy minél jobb eredményt tudjak elérni, mert szeretnék jó pozícióban maradni. Lehetséges, hogy furcsa hétvége lesz, mivel változatos időjárási körülmények várhatóak, de a legfontosabb, hogy nyugodt maradjak, és folytassuk a kemény munkát, amit már elkezdtünk a mérnökömmel, Andyvel, és a szerelőmmel, George-dzsal. Várom nagyon, hogy végre felüljek a Hondámra, és vizes körülmények között is kipróbáljam! Ez a két verseny egymás után, először Spanyolországban aztán rögtön utána Hollandiában, nagyon fontos lesz és fókuszáltnak kell maradnom, hogy a lehető legjobbat hozzam ki magamból és a motorból is.”-mondta a Sport&Events Academy pilótája.
 
1000 km-re Petitől pedig Görbe Soma számára is megkezdődnek az idei kihívások a Bester Capital Dubai Junior Team csapatával, a CEV Repsol European Talent Cup bajnokságban. A 13 éves Soma 2019-ben óriási lehetőséget kapott, hogy a MotoGP-ben szereplő Motor3-as csapat utánpótlás alakulatában, a nagy csapattal azonos technikai stábbal versenyezhet.
 
 
Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a csapatfőnökömet múlt héten, a MotoGP közvetítés alatt, a dobogó legfelső fokán láthattam, hiszen a Moto3-as versenyzője, Masia megszerezte első világbajnoki győzelmét. A holt szezon alatt, életemben először, edzőtáborban is voltam profi körülmények között és rengeteget tanultam. Úgy érzem, a felkészülésem jó irányba halad, persze sokat kell még fejlődnöm, de nagyon-nagyon vártam, hogy végre elkezdődjön a szezon.”- összegezte gondolatait Görbe Soma.
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Academy alapítójának, április az egyik kedvenc hónapja:
 
„Bár a világbajnokságban már lezajlott két forduló, így Petiért már megkezdtem az izgulást, az igazi versenyszezon mindig áprilisban kezdődik! Ebben az időszakban minden bajnokság elindul és büszkeséggel tölt el engem, hogy az Academy versenyzői nemzetközi szinten több fronton is képviselik Magyarországot. Peti számára továbbra is a TOP10 a kitűzött célunk mind a bajnokságban, mind a versenyek során. Aragon nem könnyű pálya, de korábban már szerepelt itt Peti és biztos vagyok benne, hogy a Hondával is gyorsan alkalmazkodik majd a körülményekhez. Soma esetében pedig nagy átalakulások történtek, hiszen tavaly a kis, saját, egyszerű, de nagyszerű csapatunkkal teljesítettük a szezont, ami abszolút tanulóévnek számított. Idén már a Bester Capital Dubai színeiben profi körülmények között versenyezhet Soma, olyan csapatfőnökkel Josette személyében, aki a múlt héten Argentínában a VB futam győztes Moto3-as pilótája mellett állt a dobogón. Tehát Soma esetében is jelentős fejlődésre számítunk. Az Academy pilótái mellet, múlt hétvégén a Kecskés testvérek is remekül szerepeltek és innen is gratulálnék Kecskés Bence Olasz bajnoki pre-moto3-as 8. helyezéséhez. Kérném a motorsport szeretőket, hogy nagyon drukkoljanak a srácoknak hétvégén!”
 
 
Sebestyén Peti mellet a Hector Barberával rajthoz álló magyar csapatnak a Team Tóthnak is szoríthatunk a Supersport futamon!
És végül, de nem utolsó sorban pedig a négy kerék kedvelői számára is nagy izgalmak várhatóak, hiszen Szabó Krisztián is megkezdi az RX világbajnoki szezont Abud Dhabiban!
 
A magyar versenyzőket a Spíler MotorsportHD műsorán lehet majd nyomon követni:
 
Április 6., szombat, Spíler1 TV:
Supersport kvalifikáció           11:40               ÉLŐ
 
RX Abu-Dhabi futam              16:00               ÉLŐ
 
Április 7., vasárnap                
 
Supersport futam                   12:15
 
Április 11., csütörtök             
ETC: Görbe Soma futama                  18:30  
 
Forrás:
Faster Promotion

Zólyomi Andrea | 2019.04.02, 10:17:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.02, 10:17:00

Cimkék:

Kecskés Bence a középmezőnyt lőtte be reális célnak az első CIV PreMoto3-as hétvégéjén, ennek ellenére remek tempót diktálva azonnal a vastag pontszerzésért harcolhatott. Végül a bajnokság legfiatalabb és egyben újonc versenyzőjeként a 26 fős mezőnyben a nyolcadik helyen intette le a kockás zászló.
 
 
A szigetszentmiklósi versenyző két héttel korábban már tesztelt Misanóban, ahol meggyőző eredményeket produkált. A bajnokság első fordulóján rendezett két időmérőn a vártnál jobban teljesített, az első kvalifikáción a 6., míg a másodikon a 9. helyezést sikerült megcsípnie.
 
Ezután következett a szombati futam - amely Kecskés Bence életének első PreMoto3-as megmérettetése volt - ami nem úgy alakult, ahogy a fiatal pilóta azt előzőleg eltervezte. Bence magabiztosan rajtolt, de utána hiba csúszott a számításokba, motorja furán viselkedett a kanyarvételek során, és ennek eredményeképpen a tízedik körben bukott a versenyző.  
 
 
A vasárnapi futamot újult erővel, bizonyítási vágytól fűtve kezdte meg a magyar fiú: az előző versenyen történteket sikerült teljesen maga mögött hagynia, és ez meglátszott a végeredményén is.
 
A háttérben egy komplett csapat dolgozott, hogy elérje ezt a komoly eredményt: Luca Pasini mentor mellet a csapatfőnök, a telemetria mérnök, valamint két szerelő, és egy külön erőnléti edző eredménye is ez a siker.
 
 
"Nagyon vártam már az új motorommal az első éles menetet a PreMoto3-as kategóriában. Az edzéseken és az időmérőkön folyamatosan gyorsultam, aminek nagyon örültem. Az első versenyen történteket megbeszéltük Lucával, így hamar magam mögött is tudtam hagyni, onnantól pedig már csak a vasárnapra koncentráltam, ami hála az égnek jól alakult." - foglalta össze első nagypályás olasz bajnoki hétvégéjét Kecskés Bence.
 
 
A második fordulót április 27-28-án Mugellóban rendezik, addig is sok-sok edzés és utazás vár még Bencére.
 
 
Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország
/ 84 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.