A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. július 11., szombat
Gyorsasági Hírek
/ 103 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.05.05, 10:26:00 | Utolsó módosítás: 2020.05.05, 10:26:00

Cimkék:

Kedves Motorosok, Endurosok és Mindenki!

 
Sasvári Sándor (Sasó), a MAMS tisztségviselője, sportbírója, felügyelője, elnökségi tagja közel 40 éve a sportban, az Enduro szakág vezetője sok éven keresztül és oszlopos tagja a Szövetségnek, jelenleg a Tereprally szakág vezetője, az Alpok-Adria Enduro munkacsoport vezetője és az enduro szakági tanács tagja 2020. április 20-án súlyos kerékpárbalesetet szenvedett, műszaki hiba miatt.
Válságos állapotban kórházba szállították, jelenleg is intenzív osztályon kezelik. A család köszöni az együttérzést.
 
Tudjuk, sokan aggódunk Sasóért!

Hermann Henrik

MAMS elnök

Zólyomi Andrea | 2020.05.04, 16:07:00 | Utolsó módosítás: 2020.05.04, 16:07:00

Cimkék:

Ahogy a sportolók döntő többsége, így Györfi Alen sem így képzelte a 2020-as esztendőt. A 2007-es Európa-bajnok ahelyett, hogy a pályákon száguldozna, gyűjtené a győzelmeiért járó trófeákat, a koronavírus világjárványa miatt az edzőteremben készül arra, vajon mikor pattanhat újra motorra és versenyezhet végre egy európai sorozatban.
 
 
A Györfi Alen alapította Forty Racing számára a 2020-as esztendő messze nem úgy alakult, ahogy azt az év elején a 2007-es Európa-bajnok eltervezte. Pedig szinte minden adott volt Alen számára, hogy az idei szezon emlékezetes maradjon a Kiskunhalason élő motorversenyző számára. Az anyagi háttér összeállt, így minden esély megvolt arra, hogy Alen megvalósítsa a saját „amerikai álmát”, ám a legendás Daytona 200-on idén mindössze egy időmérő jutott számára. A Forty Racing csapatfőnöke a koronavírus okozta világjárvány miatt kialakult helyzetben nem tud mást tenni, mint edzőteremben tartja készenlétben önmagát, hogy amikor megnyitnak a pályák, a lehető legjobb formában vághasson neki a meglehetősen kurta idénynek. Egy biztos, ha tényleg zöld utat kap októberre a Daytona 200, Alen ismét belevág a nagy kalandba, hogy minden idők legjobb magyar eredményét elérve a TOP 10-ben zárja a versenyt.
 
 
Györfi Alen csapatfőnök: „Ebben a helyzetben nagyon nehéz motivációt találni. Nem titok, nekem is nehezen sikerül rávennem magam úgy az edzésekre nap, mint nap, hogy egyelőre nem tudom, mikor térhetek vissza a pályákra. Szerencsére erőnléti edzőm, Bárdosi Sanyi képes fenntartani bennem a lángot, így a lehető legjobb körülmények között tudok készülni. Remélem, hogy rövidesen tényleg elindul az élet mindenhol, elkezdünk visszatérni a normális kerékvágásba, hiszen engem már csak az motivál, hogy a hírek szerint heteken belül nyitnak a pályák. Elmondhatom, hogy a Yamahám két szerelőmnek, Álmosnak és Robinak köszönhetően készen áll velem együtt a bevetésre, és ahogy kiderül, mely sorozatokban lehet rajthoz állni, az októberi Daytona 200-hoz igazítva mindent, eldöntjük hol és mikor állhatok majd rajthoz. Bízom abban, hogy csapatunk másik versenyzője, a mentoráltam, Varga Tibi is rövidesen pályára gurulhat velem, és ő is az év második felében versenyezhet egy komoly sorozatban. Addig is keményen edzek, hogy formában tartsam magam. Mindenki vigyázzon magára és a szeretteire. Aki csak teheti, továbbra is maradjon otthon!”
 
 
fotó: Forty Racing

A H-Moto Team élversenyzője érettségire és a felvételijére készül a mostani járványhelyzetben, míg csapattársa, Kakuszi Ádám az online oktatás mellett rendszeresen edz, hogy formában legyen, amikor elkezdődik a szezon

Zólyomi Andrea | 2020.04.28, 20:20:00 | Utolsó módosítás: 2020.04.28, 20:20:00

Cimkék:

A H-Moto Team két ifjú versenyzője ebben a járványügyi helyzetben sem ül a babérjain, hanem az elkövetkező hetek feladatai mellett már a jövőre is összpontosít. A tavaly az IDM Suzuki Cup sorozatában bajnoki címet szerzett és az Endurance-világbajnokságon bemutatkozó Kovács Bálint most az érettségijére készül gőzerővel, hogy a vizsgák, valamint egy sikeres felvételit követően valamennyi, idén megrendezendő Endurance vb-futamon (EWC) rajthoz álljon. Csapattársa, Kakuszi Ádám a tanulás mellett folyamatosan edz, készül a versenyekre.
 
 
Teljesen máshogy tervezte a 2020-as évét a H-Moto Team, ám a koronavírus okozta világjárvány miatt át kellett gondolnia a csapatnak a teljes idei évét. A csapat élversenyzője, Kovács Bálint – aki tavaly megnyerte az IDM bajnoki szezonjának Suzuki Cup sorozatát, másrészt a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora tagjaként bemutatkozhatott az Endurance-világbajnokság sepangi futamán – idén teljes EWC idényt teljesített volna, ám a 18 éves magyar versenyző számára egyelőre a motorozás helyett a tanulásra tevődött át a súlypont. Bálint ugyanis az érettségi vizsgájára, valamint a felvételijére készül, és közben abban reménykedik, hogy az év második felében ott lehet majd a pályán a hosszútávú világbajnokság keretein belül. A jelenleg is érvényben lévő versenynaptár alapján a július 19-i, szuzukai 8 órás futam lenne az első versenye, ám a tokiói olimpia elhalasztása után nem sokan bíznak az esemény megrendezésében. Bálint és csapata is inkább az augusztus végén, Le Mans-ban rendezendő 24 órás versenyre készül elsősorban.
 
 
„Rövidesen kezdődnek az érettségi vizsgák, így most a tanuláson van a fő hangsúly. Noha idén a járvány miatt kizárólag írásbeli vizsgát teszünk, azért senki se gondolja azt, hogy könnyen vesszük majd az akadályt. Utána jöhet az újabb izgalom, hiszen a Testnevelési Egyetemre, a sport és rekreációszervező szakra adtam be a jelentkezésemet. Természetesen az edzésekre is jut idő, az elmúlt hétvégén motorozhattam is, hiszen a nyár második fele már remélhetőleg ismét a versenyzésről fog szólni. Az EWC idei futamain állok majd rajthoz, de egyelőre még nem tudni, hol és mikor kezdődnek el a viadalok. Az biztos, hogy a Le Mans-i 24 óráson és a Bol d’Or-i szezonzárón ott leszek a versenyeken, míg a szuzukai nyolcóráson való indulásom nagyrészt attól függ, hogy egyáltalán megrendezik-e a futamot” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Csapattársa, a tavaly a Magyar Bajnokság Supersport 300-as kategóriájában többször dobogóra álló Kakuszi Ádám számára is a tanulás az első jelenleg – a járvány miatt online oktatás keretein belül végzi a tanulmányait –, ugyanakkor egyre több időt fordít az edzésekre is, hiszen nem tudni, mikor indul az idény. Jelenleg az erőnléti edzéseken kívül motorozik, kerékpározik és fut. A tervek szerint a tavalyi motorjával indul majd a Magyar Bajnokságon, illetve az Alpok-Adria sorozatban.
 
 
„Nagyon fontos, hogy a tanulás mellett az edzésekre is odafigyeljek. A magyar bajnoki futamokon mindenképpen indulnék, de úgy tervezzük, hogy az Alpok-Adria sorozatban is rajthoz állhatok a Supersport 300-ban. Azonban a helyzet bizonytalan, mivel itt is eltörölték már az első két fordulót. Ugyanakkor egy teljes dizájnváltáson esett át a motorom, hiszen idén a zöld és a piros szín fog dominálni rajta. A Kawasaki készen áll már az idényre, én pedig bízom abban, hogy nyáron már végre beindulnak a versenyek is” – fogalmazott Kakuszi Ádám.
 
Fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2020.03.25, 12:48:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.25, 12:48:00

Cimkék:

Tisztelt Tisztségviselők, Tagok, Versenyzők!
 
A kormányfő 2020. március 16-án tett bejelentése alapján hozott intézkedés a MAMS engedélyezési jogkörébe tartozó sportrendezvények felfüggesztéséről továbbra is hatályban van. A felfüggesztés időtartama jelen pillanatban még ismeretlen. A Magyar Motorsport Szövetség sportszakmai szervezetei (szakágak, kollégiumok) folyamatos egyeztetésben mérlegelik a kialakult helyzetet és számba veszik a lehetőségeket, azonban pontos információk közlésére csak a kormánydöntés alapján lesz lehetőség.
Addig is kérünk mindenkit, hogy igyekezzen a minimálisra csökkenteni a fertőzés esélyét azzal, hogy lehetőség szerint otthon marad, kerüli a tömegközlekedést és a szabadban tartott, csoportos edzések helyett otthon végezhető gyakorlatokat végez. Ne feledjük, hogy egy esetleges sportsérülés esetén az ellátás gyorsasága, minősége az egészségügy túlterheltsége miatt jelentősen csökkenhet.
 
Ezúton is köszönjük mindenki szíves türelmét és közreműködését. Ha számottevő elmozdulás van a jelen állapothoz képest, jelezni fogjuk.
 
Sportbaráti üdvözlettel
 
Hermann Henrik
elnök
Magyar Motorsport Szövetség
 

Zólyomi Andrea | 2020.03.25, 09:51:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.25, 09:51:00

Cimkék:

Györfi Alen egyáltalán nem így képzelte a 2020-as esztendőt. A 2007-es Európa-bajnok itthon és spanyol edzőtáborban készült az idei megmérettetésekre, ám eddig semmi sem valósult meg a terveiből. A Daytona 200-at lefújták, és egyelőre az sem biztos, hogy bármelyik európai sorozat el tud indulni a koronavírus miatt.
 
 
A Györfi Alen alapította Forty Racing számára a 2020-as esztendő is tele lett volna kihívásokkal, amely a csapat mindkét versenyzőjének, a 2007-es Európa-bajnoknak és tanítványának, Varga Tibinek is alaposan feladta volna a leckét. Azonban a koronavírus közbeszólt, és a világjárvány egyelőre megszüntette a sportot, így a motorversenyzést is világszerte. Holott a két motorversenyző semmit sem bízott a véletlenre, és felkészülésük során még egy komoly spanyolországi edzőtáborban is részt vettek.
 
 
Azonban úgy tűnik, a járvány teljesen átírja a versenynaptárjukat. Tibi a DORNA által szervezett Northern Talent Cup (NTC) mezőnyében versenyezne 2020-ban, ám egyelőre semmi hír arról, hogy a sorozatban rajthoz álló 24 ifjú tehetség mire számítson idén. Alen pedig – akárcsak tavaly – idén is a legendás Daytona 200-on kezdte volna meg az idei szezonját. Ám hiába utazott ki szerelőivel az Egyesült Államokba, az első időmérőt követően lefújták a legendás versenyt, és a szervezők szerint októberben rendezhetik meg idén március helyett. A Forty Racing tulajdonosa és csapatfőnöke mindenképpen nekiindul ősszel az újabb nagy útnak, feltéve, ha tényleg zöld utat kap a Daytona 200.
 
 
Györfi Alen csapatfőnök: „Így, utólag bevallom, már a kiutazásunk is kritikus volt, de az utolsó, Egyesült Államokba induló gépek egyikén végül sikerült kiutaznunk. A motorom is szerencsésen kiért, sőt, az első szabadedzéseken minden az elképzelt forgatókönyv alapján zajlott. A csapattal együtt úgy döntöttünk, hogy az első időmérőn a még jobb beállítások érdekében használt gumikat rakunk fel, és a 76 fős mezőnyből így is sikerült a 18. időt motoroznom, ráadásul a tavalyi legjobb köridőmnél ez másfél másodperccel jobb volt. Nagyon vártuk a folytatást, hiszen jöhettek az új abroncsok, és az időkülönbségeket nézve biztosak voltunk abban, hogy a legjobb tíz közé odaérhetek. Ám edzés helyett összehívták a versenyzőket, és közölték, hogy megszakítják a versenyhétvégét a koronavírus miatt, és amennyiben az egészségügyi helyzet ezt lehetővé teszi, akkor októberben rendezik meg a legendás futamot. Természetesen mindenki megértette a döntést, hiszen az emberek biztonságánál és egészségénél nincs fontosabb. Mindenesetre nagyon köszönöm a csapatomnak, a kint élő magyaroknak, és név szerint Király Lacinak, aki végig tudósította ezt a pár napot rólunk, hogy mellettem voltak, és önzetlenül segítettek a nagy cél, a legjobb tízbe kerülés elérésében. Ha most nem is sikerült, majd októberben, a világjárvány elmúlását követően visszatérünk, és valóra váltjuk az álmainkat. Mindenesetre a hazautazás sem ment egyszerűen, az eredetileg kinézett repülőnk már nem szállhatott fel, ám egy nappal előrébb hozva az utazást, végül hazajutottunk. Nehéz mit mondani az idei szezonomról, hiszen jelenleg azt sem tudható, vajon mikor indulhatnak el a különböző bajnokságok. Ha ez a mostani veszélyhelyzet elmúlik, majd eldől, melyik sorozatban állok rajthoz. Addig is a lehetőségeimhez képest edzek, hogy formában tartsam magam. Mindenki vigyázzon magára és a szeretteire. Aki csak teheti, maradjon otthon!”
 
 
fotó: Forty Racing
/ 103 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.