A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. október 15., kedd
Gyorsasági Hírek
/ 97 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.10.01, 10:28:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.01, 10:28:00

Cimkék:

Hétvégén Grand Prix pályán, Jerezben rendezték a CEV Repsol European Talent Cup következő állomását. A Sport & Events Academy pilótái a Mugen Race Junior Team színeiben versenyeztek, amely egy komoly stratégiai megállapodás eredménye a magyar érdekeltségű márkával.
 
 
A versenyt 2 hetes edzőtábor előzte meg Spanyolországban, ahol a fiúk már tudtak tesztelni és együtt edzeni.
Rossi Moor remekül mutatkozott be a bajnokságban. Azonnal sikerült felvennie a tempót és az első versenyen a 25. Helyen végzett 54 induló között. Görbe Soma számára komplikált volt a hétvége, 2 nagyobb esés is becsúszott és nehezen találta meg a ritmusát.
 
„Szeretném megköszönni a szerelőimnek a kemény munkát, két nagy esésem is volt és nélkülük nem tudtam volna részt venni az időmérőn, szóval nagyon hálás vagyok az egész csapatnak. Egyik futam sem mondanám, hogy különösebben jól sikerült, mert nem volt meg a tempóm. A 2. verseny már jobb volt, tudtam konstans köröket menni,
végig csatáztam, de sajnos az utolsó körben elestem. Kicsit megütöttem magam és az önbizalmam is visszaesett, de 2 hét múlva Albacete-ben még erősebben térek majd vissza!!!”-nyilatkozta a 14 éves Soma.
 
 
A mezőny legfiatalabb pilótájának Rossi Moornak is voltak nehézségei a délutáni futamon, de így is remekül kezdte pályafutását a European Talent Cupban:
„Mikor megérkeztünk, nekem új volt minden: a pálya, a motor, a csapat. Szerencsére már két héttel korábban kiutaztunk így tudtam tesztelni a pályákon és edzeni a motorommal. Csütörtökön 2 szabadedzésünk volt, folyamatosan tudtam javulni, pénteken viszont kuplung cserére volt szükség, így értékes időt vesztettem a szabadedzésből. A fő versenyre sikerült kvalifikálnom magam, az első futamon pedig remek rajt után egészen a 25. pozícióig sikerült feljönnöm. A második versenyről nem annyira szeretnék beszélni, nekem jöttek az első kanyarban és egy high side követkeményében a pályán kívül találtam magam. Most az Ohvale Világkupára fogok koncentrálni, utána pedig alig várom, hogy ismét a Hondámon ülhessek!”
 
 
Stefano Favaro is figyelemmel kísérte a fiatalok teljesítményét:
 
„Nagyon jól kezdődött az egész hétvége, szépen felépítették a fiúk, egyre jobban koncentráltak a pálya megtanulására. Ez az egyik legnehezebb pálya volt a bajnokságban, nem véletlenül rendeznek itt MotoGP futamokat is. Rossi volt a legfiatalabb ETC pilóta, mert éppen hogy betöltötte a 12. életévét és felkészültségének hála, úgy ítéltük meg, hogy szabadkártyával el tud indulni a csapatunkkal. A CEV Repsol European Talent Cup bátran mondhatjuk, hogy  a legerősebb utánpótlás sorozat a világon.
 
Jól szerepeltek, jók voltak a köridők, mindenki kvalifikálta magát és kiváló első versenyt futottak. Sajnos spanyol pilótánk Fermin nem tudott előrébb jönni a 8. helynél, így számára elúsztak a bajnoki esélyek. Rossi nagyon jól megállta a helyét a bajnokságban, bőven fel tudta venni a harcot a középmezőnnyel, ami élete első versenyén nem kis teljesítmény.
 
A második versenyen Soma és Rossi is elestek, érdekes módon a Rossi az első, Soma pedig az utolsó körben. Nyilván szerettük volna pozitívabban zárni, de összességében én elégedett vagyok a fiúkkal. Most Olaszországban jön az Ohvale World Series sorozat, ahol Rossival és Kevinnel szeretnénk a pódiumon végezni!”
 
 
Az ETC futamok összefoglalóját csütörtök este18.20-tól a Spíler1 TV-n lehet majd megnézni Stefano Favaro és Czollner Gyula kommentálásában!

Zólyomi Andrea | 2019.09.30, 11:47:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.30, 11:47:00

Cimkék:

A hazai motoros szezon végéhez közeledünk, mikor is a hajrában egy hétvégén három helyszínen volt érdekelt a Chrobák Motorsport Egyesület. Két versenyző Németország Észak-Keleti részén lévő Templin városába utazott az ADAC szezonzáró hétvégéjére. Négy versenyző a MAMI Kupán képviselte a csapatot a szezonzáró Euroringi futamon, míg a többiek Szlovákiában küzdöttek a Nemzetközi Utánpótlás Bajnokság utolsó előtti fordulóján.
 
 
A legtávolabbi helyszínen, a németeknél pénteken és szombaton zajlott az ADAC Junior Cup hétvégi menetrendje. Vincze Martin a haladó kategóriában már az előző hétvégén annyi pontelőnyre tett szert, hogy bajnokként érkezett az utolsó záró futamra. Egy stressz nélküli öröm motorozásra indult Martin, amiből az lett, hogy a második időmérőn megfutotta a kategória pályacsúcsát. Első helyről rajtolhatott és rajt cél győzelemmel megnyerte mindkét versenyt. Ezzel Martin feltette az i-re a pontot és bajnokhoz méltó befejezéssel zárta a szezont az ADAC Honda NSF100-as kategória Nachwuchs csoportjában.
 

Kolarovszki Mór idén ült fel NSF100-as motorjára. Év elején tervben sem volt az ADAC bajnokság. Végül belevágtak, aminek egy folyamatos tanulás és fejlődés lett az eredménye. Év végére Mór a 15-18 fős mezőnyben az 5-6 fős élmezőnyhöz zárkózott fel. Az utolsó hétvégén is a 9. helyről rajtolva mindkét futamon a hetedik helyen végzett, amivel az év végi értékelés 9. helyezését érte el.
 
 
A MAMI Kupa névre keresztelt bajnokságban idén Kolarovszki Adél és Hernádi Barnabás indultak rendszeresen. Év végén két futamra Ksenicz Attila csatlakozott még a csapatból. Ez a bajnokság két részből áll, egy Magyar Kupa sorozatból és egy Magyar Országos Bajnokság részből. Szombati napon zajlik mindig az előbb említett és vasárnap az OB. Adélnak az év folyamán a Kupa sorozat volt a kitűzött cél ami a prioritást élvezte. A Magyar Kupa sorozatban Adél az első fordulótól kezdve a dobogós helyek egyikén tanyázott hétről hétre. Az utolsó fordulóra kis számolgatással érkezett és végül egy biztonsági hetedik helyezéssel kilenc pontot begyűjtve az év végi bronz érmes helyezést szerezte meg.
 

Hernádi Barnabás pedig éppen ellenkezőleg, az Országos Bajnokságra fektetett nagyobb hangsúlyt, ahol kis szerencsével még a dobogó harmadik foka elérhető lett volna. Sajnos az első futamon a harmadik helyről csúszott el, így nagyon értékes pontokat vesztett, míg a második futamon a negyedik helyen sikerült célba érnie. Ezzel az év végi értékelésben a negyedik helyet szerezte meg, ami első versenyszezonját tekintve nagyon szép eredmény.
 

Ksenicz Attila az utolsó két Kupa futamon bontogatta szárnyait a 125-ös motorjával. Ezen a hétvégén a nyolcadik helyen sikerült célbaérnie a YT125 4T kategóriában.
 

Igaz már a felnőtt korosztályba tartozik, de Aszalós Zoltán is a Chrobák Motorsport Egyesület versenyzőjeként versenyzett ebben az évben. Zoli a záró hétvégén a Kupa futamán és az OB futamain is nagy előnnyel nyerte a kategóriája versenyét. Ezzel a hétvégével a Robogó Sport kategóriában Kupa és egyben Országos Bajnokként is zárta az évet.
 
Harmadik helyszíne a csapatnak a Nemzetközi Utánpótlás Bajnokság volt, Szlovákiában, Felsőhosszúfaluhoz közeli pályán. Ennek a bajnokságnak ez az utolsó előtti állomása volt, hiszen a zárófutam egy hét múlva Magyarországon fog zajlani.

A legkisebbek mezőnye volt a legnépesebb, ahol a 18 fős mezőnyben három tanítványa is versenyzett a csapatnak. Itt is két versenyt rendeznek egy hétvégén, ahol a következőképpen szerepeltek a mieink. Első versenyen Kalmár Zalán hetedik, Lukács Tamás nyolcadik, míg Dézsi Péter a tizenharmadik helyen végzett. Második verseny ugyan kicsit felszívták magukat a srácok, de az élmezőny motorjaival nem lehetett versenybe szállni. Ennek ellenére Lukács Tamás a hatodik, Kalmár Zalán a hetedik és Dézsi Péter a tizenkettedik helyen végeztek.
 
 

A Motard kategóriában két versenyzőnk állt rajthoz. Első versenyen Czepó Donát szerezte meg a negyedik, míg Nagy Attila az ötödik helyet, majd a második versenyen Donát a dobogó harmadik fokára állhatott, ellenben Attila sajnos egy külső ok miatt nem tudott rajthoz állni.
 
 

MiniGP Open kategóriában Czepó Donát mindkét futamon a harmadik helyen végzett, amivel az utolsó hétvégére az összesített második helyen állva érkezhet.

Végül de nem utolsó sorban a MiniGP O 110 kategóriában Bagdány Máté versenyzik idén a bajnoki címért, amihez most egy lépéssel közelebb is került. Máté mindkét futamon rajt cél győzelmet aratott és a két győzelemmel 40 pont előnyre tett szert a pontverseny második helyezettjéhez képest. Ezzel matematikailag még behozható, de mégis megnyugtató előnnyel készülhet az utolsó kakucsi fordulóra.
 
 
Két bajnokság még nem fejeződött be. A nemzetközi utánpótlás bajnokság zárófutama a hétvégén, Október 5-én kerül megrendezésre Kakucson, az SSP300-as Magyar Országos Bajnoksága pedig 12-én a Szlovákia Ringen fejeződik be, ahol csapatunkból Nagy Attila fog versenyezni.
 
Chrobák János: Sajnos egyszerre csak egy helyen tudok jelen lenni, pedig mindegyik futamra kíváncsi lettem volna. Az elmondások alapján Németországban is izgalmas hétvége volt, a MAMI Kupát a közvetítésnek köszönhetően vissza tudtam nézni és Szlovákiába is jó versenyeken izgulhattunk. A legkisebbek mellett döntöttem, hogy őket igyekszem támogatni a személyes jelenlétemmel is a hétvégén. A többiek már rutinos versenyzőknek mondhatók, így bíztam bennük, hogy az eddigi versenyrutinjukra hagyatkozva ügyesen helytállnak. Így is lett, mindenkire nagyon büszke vagyok. Két versenyhétvége van még ebben az évben, bízom benne, hogy mindkettő szerencsésen alakul számunkra.

A H-Moto Team 18 éves tehetsége 3 pont hátrányból fordította meg Hockenheimben a német bajnokság Suzuki Cup sorozatának összetett pontversenyét

Zólyomi Andrea | 2019.09.30, 09:40:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.30, 09:40:00

Cimkék:

A H-Moto Team két ifjú tehetsége a hockenheimi pályán zárta a szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint a Suzuki Cup sorozatában egy futamgyőzelemmel és egy második hellyel elhódította a bajnoki címet, és ezzel eddigi pályafutása legnagyobb sikerét aratta. Csapattársa, a technikai gondokkal küzdő Kakuszi Ádám helyt állt a Supersport 300-as kategóriában.
 
 
Ezen a hétvégén nagyon jó volt magyarnak lenni Hockenheimben, ahol egy hosszú menetelés után befejeződött az IDM bajnoki sorozat, amelyben szenzációs magyar siker született. A H-Moto Team fiatal élversenyzője, Kovács Bálint ugyanis nemcsak ragyogóan szerepelt a legendás pályán – megnyert egy futamot, míg a másikon második helyen intették le –, hanem eddigi pályafutása első felnőtt nemzetközi bajnoki címét is megszerezte, miután megnyerte a Suzuki Cup összetett pontversenyét. Nagyon erős nemzetközi mezőnyben ért fel a csúcsra a 18 éves motoros, ráadásul elképesztő teljesítményt nyújtva egész évben. Valamennyi versenyhelyszínen megszerezte a pole pozíciót, hat futamon nem talált legyőzőre, összesen kilencszer állhatott a dobogón, míg egyszer 10. lett, valamint egy versenyen nem ért célba. Hockenheimben 3 pontos hátrányban kezdte meg a mindent eldöntő hétvégét, és a végén 10 pontos előnnyel zárt, hisz amíg ő 208, addig nagy riválisa, a német Danny Märtz 198 ponttal zárt a második helyen.
 
 
Egy kicsit aggasztóan indult a hétvége, hisz amellett, hogy esett az eső, még motorhibával is küzdöttünk egész pénteken, de ennek ellenére egész jó ritmusban tudtam motorozni. Szombat reggelre meglett a hiba a Suzukin, így a délelőtti időmérőre már versenyképes motorral gurultam ki. A beállításokkal gyorsan kellett haladni, ugyanis ez volt az egyetlen száraz edzés a verseny előtt. Magabiztos előnnyel szereztem meg a pole-t, így hatból hatodszor várhattam az élről a mindent eldöntő versenyeket. Az első futamon az első körös csatározás után, úgy ítéltem meg, hogy a pontok a fontosak, és mivel a riválisom mögöttem volt, megelégedtem azzal, hogy őt magam mögött tartva a második helyen érjek célba. Így vasárnap már egypontos előnnyel vártam a rajtot. A második futamon minden rend szerint haladt, és konstans időket motorozva rajt-cél győzelmet arattam. Ezzel a 2019-es Suzuki GSX-R Cup bajnokának mondhatom magam, amelynek a tavalyi balszerencsésebb év után kifejezetten örülök. Szeretném megköszönni a csapatomnak és a támogatóimnak az egész éves segítséget, hisz nélkülük nem sikerülhetett volna megszereznem életem első nemzetközi bajnoki címét. Fantasztikus volt azt látni, mennyi magyar jött ki szurkolni nekem, remélem, a sikeremmel sikerült valamit visszaadnom nekik” – mondta Kovács Bálint.
 
 
A H-Moto Team csapatfőnöke, Kelemen Krisztián kijelentette, ez a siker abszolút megmutatta, Bálint immár képes komoly nyomás alatt tökéletesen, profi módon versenyezni.
 
 
„Nagyon nehéz megfogalmazni azt az érzést, amikor a Himnusz neked is szól. Ez ma minden hazai motoros tiszteletére szólt! Egy "unalmas" versenyen abszolút bebizonyította Bálint, hogy képes a komolyabb dolgok véghezvitelére. Nekem nincs más dolgom, mint, hogy segítsem a következő szinten is kiemelkedően teljesíteni Bálintot! Nagyon nagy köszönettel tartozom a csapat tagjainak, akik végig itt dolgoztak velünk. Noémi, Rizi, Golyó, Jani, Evren – ebben a sikerben maximálisan ott vagytok ti is, valamint azok, akik otthonról szurkoltak Bálintnak. Külön köszönöm azoknak a támogatóknak a segítségüket, akik nélkül most nem ünnepelhetnénk” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
 
Ezúttal nem volt egyedül Bálint az IDM mezőnyében, ugyanis csapattársa, a magyar bajnoki futamokon többször is dobogóra álló Kakuszi Ádám szintén rajthoz állt a Supersport 300-as kategóriában. A 16 éves motoros sajnos technikai problémákkal küzdött, így a 40 fős mezőnyben a 28. rajthelyet szerezte meg, és a futamokon hibátlan versenyzést bemutatva végül mindkétszer a 24. pozícióban látta meg a kockás zászlót.
 
 
„Nagyon készültem erre a hétvégére, de az eső igencsak nehéz helyzet elé állított, ugyanis ilyen körülmények között kellett megismerkednem a pályával. Talán ennek tudható be, hogy a pénteki edzésen a 24. helyen zártam, hiszen ezúttal a szabadedzésen a pályaismeret volt az első. A szombat délelőtti időmérőn aztán sikerült egy fantasztikus kört összeraknom, amivel a 11. pozícióban találtam magam, ám délután beütött a krach, és a technikai gondjaim miatt egészen a 28. helyig estem vissza. A futamokon már nem voltak problémák, így mindkét versenyen sikerült a 24. pozícióig előre jutni. Elégedett vagyok az idei teljesítményemmel, rengeteget fejlődtem, és a következő hetekben dől el, hogy jövőre milyen sorozatban fogok rajthoz állni” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
 
Fotó: JK Sportsfoto, IDM, H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2019.09.26, 09:26:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.26, 09:26:00

Cimkék:

A H-Moto Team 18 éves tehetsége 3 pontos hátrányból nyerné meg Hockenheimben a Suzuki Cup összetett pontversenyét, ahol ezúttal a Supersport 300-ban induló Kakuszi Ádám is ott lesz a rajtrácson
 
A H-Moto Team két ifjú tehetsége a hockenheimi pályán zárja szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint a Suzuki Cup sorozatában a bajnoki címért indul csatába, és bízik abban, hogy vasárnap délutánra a hárompontos hátrányából is képes lesz megnyerni az összetett pontversenyt, míg csapattársa, Kakuszi Ádám a Supersport 300 kategóriában zárna a pontszerzők között.
 
 
Ezen a hétvégén Hockenheimben fejeződik be az IDM bajnoki sorozat, amelyben ezúttal ismét két versenyzővel lesz ott a rajtrácson a H-Moto Team. A figyelem ezúttal mindenképpen Kovács Bálint teljesítménye felé fordul, hiszen az erős nemzetközi mezőnyben a 18 éves motoros felérhet eddigi pályafutása csúcsára, és megszerezheti a bajnoki címet. A H-Moto Team versenyzője eddig remekül teljesít az idényben, hiszen mind az öt alkalommal megszerezte a pole pozíciót, több futamgyőzelmet aratott, és mindössze 3 pont a hátránya a Suzuki Cup kategória összetett pontversenyében. Nem is lehet más a célja, mint olyan eredményt elérni, amivel nemcsak ledolgozza a hátrányát, hanem valóra váltja az álmát, és megszerzi első felnőtt nemzetközi bajnoki címét. Bálint úgy vág neki ennek a hétvégének, hogy mindent vinni szeretne: rajtelsőség, futamgyőzelem és bajnoki cím.
 
 
„Egy jól ismert helyszín következik, ugyanis Hockenheimben többször voltam már ezres motorral is. A tét nem kisebb, mint a bajnoki cím, ami nagyon feldob, és akárcsak ebben a szezonban mindig, a maximumot fogom nyújtani egész hétvégén. Egyértelmű célom, hogy megnyerjem az összetettet, és feltegyem a koronát az idei évemre. Ehhez nem kell mást tennem, meg kell mindkét futamot nyernem, hogy ne kelljen matekozni. Keményen készültem, hiszen két remek hetet tudhatok magam mögött, és az egyéb fizikális és mentális felkészülés mellett sokat motoroztam is. Tavalyról nincsenek szép emlékeim, itt buktam el az összetettbeli második helyet, de idén egy arany elfeledtetné az egy évvel ezelőtt történteket” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Bálint ezúttal nem egyedüli magyarként lesz ott az IDM mezőnyében, ugyanis csapattársa, a magyar bajnoki futamokon többször is dobogóra álló Kakuszi Ádám szintén rajthoz áll Hockenheimben, igaz, ő a Supersport 300 kategóriában. A 16 éves motoros a lausitzringi szezonnyitón mindkétszer a 13. helyen zárt, azaz 6 bajnoki ponttal zárta pályafutása első IDM-es versenyhétvégéjét, míg a csehországi Mostban éppen, hogy lemaradt a pontszerzésről, így Hockenheimben már harmadszor vesz részt a német bajnoki futamon.
 
 
„Nagyon készültem erre a hétvégére, többször is motoroztam itthon. A pályát nem ismerem, hiszen eddig még sosem versenyeztem a hockenheimi ringen, ennek ellenére úgy érzem, odaérhetek egy olyan mezőnyben a pontszerzők közé, amelyikben több vb-szereplő is rajthoz áll. Videókból és pályarajzból ismerkedtem azért a legendás aszfaltcsíkkal, és abban bízom, hogy minden egyes felmenetelkor képes leszek gyorsulni. Mentálisan is sikerült felkészülnöm a hétvégére, nagyon bizakodó vagyok” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
 
 
Fotók: JK Sportsfoto, H-Moto Team
 

Zólyomi Andrea | 2019.09.25, 14:19:00 | Utolsó módosítás: 2019.09.25, 14:19:00

Cimkék:

Kecskés Bence nagy tervekkel és reményekkel érkezett Mugellóba, ahol a mögöttünk hagyott hétvégén rendezték a CIV PreMoto3-as bajnokság utolsó előtti versenyeit. A fiatal motoros ezúttal is komoly fejlődésen ment keresztül, a forduló azonban egy bukás miatt a vártnál korábban fejeződött be számára.
 
 
Egy bukás és/vagy sérülés soha nem jön jól egy élsportoló életében, kiváltképp akkor nem, ha az ember fia az óriási téttel bíró Red Bull Rookies Cup-ra készül. Mugellóban már a csütörtöki nap sem alakult zökkenőmentesen, ugyanis a szabadedzéseken az egyik pilóta motorja üzem közben „elengedte” az olajat, amivel szemben a mögötte tempót motorozó boly természetesen már teljesen esélytelen volt. Többen elestek, beleértve Bencét is, akit ez az eset szerencsére nem viselt meg, és a nehézségek ellenére is folyamatosan gyorsulni tudott.
 
Következhetett az időmérő edzés, ahol a mi fiunk a 14. pozíciót szerezte meg. A versenyen elképesztő rajtot véve, és irgalmatlan erős iramot diktálva már az első kanyarok után felzárkózott a 7. helyre, de ekkor megtörtént a baj: egyik kigyorsítása során az előző versenyeken pályára hordott kavicsra hajtott, és minden igyekezete ellenére sem sikerült megfognia a motorját. Bence így nagy sebességnél könyökkel az aszfaltra esett, komoly riadalmat okozva ezzel a szüleinek és a csapatának.
 
 
Öröm az ürömben, hogy a motorosruha gyors eltávolítása utáni pályaröntgen nem mutatott ki törést, a hétfői MRI vizsgálat pedig kizárta a szalagsérülést is, így a tehetséges tini egy fájdalmas zúzódással megúszta ezt a kalandot.
 
Kecskés Bencének a következő hetekben passzív rehabilitáló mozgást kell végeznie, majd két hét múlva már újra versenyezhet, így semmi nem gátolhatja meg abban, hogy az októberi Red Bull Rookies Cup-on a MotoGP-s szereplésért (a selejtezők alatt kiválasztott pilóták a világbajnoksággal egy mezőnyben mutathatják meg magukat az európai futamokon) húzza a gázt.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Háfra Zsolt – RXP - Sic58 Magyarország
Fotó: RXP – Race for Passion
/ 97 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.