A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. január 19., szombat
Gyorsasági Hírek
/ 77 oldal

A H-Moto Team 17 éves versenyzője 29 pontot gyűjtött a Katari Nemzetközi Bajnokság első fordulójában

Zólyomi Andrea | 2018.12.10, 10:27:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.10, 10:27:00

Cimkék:

Rögtön az első futamon megmutatta Kovács Bálint, hogy nem véletlenül kapott ismét lehetőséget a Losail Ázsiai Bajnokságban. A H-Moto Team fiatal motorosa a Katari Nemzetközi Bajnokság Superstock 600-as kategóriájának első futama után máris felállhatott a dobogóra – a harmadik helyen intették le –, míg a második versenyen negyedikként zárt, ahol ráadásul megfutotta eddigi legjobb köridejét is, azaz alaposan feljavult a teljesítménye az előző heti tesztek eredményeihez képest. Pihenésre ugyanakkor nincs idő, hiszen ezen a hétvégén újfent két futamot rendeznek Dohában.
 
 
Úgy tűnik, a H-Moto Team állandó szereplőjévé válik a Losail Ázsia Bajnokságnak. A Katarban rendezendő bajnoki sorozaton Kis Viktóriát követően – aki 2015-ben bajnoki címet szerzett a hatszázas férfimezőnyben – immár másodszor vesz részt Kovács Bálint. A Superstock 600-ban induló 17 éves motoros – aki tavaly újoncként kétszer is pódiumra állhatott – alaposan bekezdett a szezonnyitó hétvégén, ugyanis előbb az időmérőn megszerezte a negyedik rajtpozíciót, majd az első futamon azonnal remekelt miután a harmadik helyen intették le, és így rögtön felállhatott a dobogóra. A második versenyen sem hiányzott sok ehhez, ám ezúttal negyedikként zárt a Kawasaki nyergében, azonban négy tizeddel megjavította eddigi legjobb idejét, amit még a tavalyi szezon során futott Dohában. A folytatás sincs messze, hiszen már ezen a hétvégén jön az újabb, második forduló.
 
 
„Amilyen szépen és eredményesen végződött, annyira nehezen kezdődött ez a hétvége számomra itt Katarban. Az már a hivatalos teszteken is látszott, hogy nehezebben veszem fel a hatszázas motorhoz szükséges stílust, nem volt meg a kellő tempóm. A szabadedzéseken így ez volt a legfontosabb, és a végére sikerült is, hiszen a negyedik idővel azonnal a Superpole 2-be kerültem. Az időmérőn sikerült ugyanezt a helyet megszereznem, így a második sorból várhattam a rajtot. Az első futamon egy kis szerencse is kellett ahhoz, hogy dobogóra állhassak, ugyanis kiesett előlem a riválisom, míg a második versenyen ugyan lemaradtam a pódiumról és negyedik lettem, de sikerült megjavítanom a tavalyi legjobb köridőmet, ráadásul végig konstans körökre voltam képes, így nem lehetek ezzel sem elégedetlen. Pihenésre nincs lehetőségem, hiszen a hétvégén máris jön a második forduló, ahol szeretnék még jobb teljesítményt nyújtani”- mondta a H-Moto Team 17 éves tehetsége.
 
 
A 2018/19-es Katari Nemzetközi Bajnokság hivatalos menetrendje
 
1.forduló – 3. és 4. hely
2.forduló – 2018. december 14-15.
3.forduló – 2019. január 25-26.
4.forduló – 2019. február 8-9.
5.forduló – 2019. március 29-30.
 
 
fotó: Ahmed Feisal

Zólyomi Andrea | 2018.12.10, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.10, 09:16:00

Cimkék:

A hazai utánpótlás legnagyobb tehetségeinek versenyeztetésére hozta létre a hazai gyorsasági motorsport egyetlen Európa-bajnoka, Györfi Alen a Forty Racing Team-et, ahol többek között Varga Tibi is lehetőséget kapott mind nemzetközi, mind pedig hazai sorozatokban. A fiatal motoros teljes szezont versenyzett végig a Spanyol Nemzeti Utánpótlás Bajnokságban (RFME), illetve többször is rajthoz állt a cseh, szlovák és magyar közös bajnokság futamain.
 
 
Nagy lehetőséget kapott 2018 elején Varga Tibi, amikor csatlakozott a Forty Racing Teamhez, ugyanis az ifjú tehetség több társával együtt teljes szezont teljesíthetett a Spanyol Nemzeti Utánpótlás Bajnokságban. Tibi a Moto5-ös kategóriában állt rajthoz, és tanulóévében annak ellenére többször pontot szerzett az erős mezőnyben, hogy több alkalommal is technikai hiba hátráltatta. Amíg a világ egyik legerősebb utánpótlás bajnokságában nem jött össze a dobogó, az a közös cseh. szlovák és magyar bajnoki futamokon igen, ráadásul valamennyi futamon, ahol rajthoz tudott állni, a legjobb három között végzett, sőt, Dlha-ban futamgyőztesként intették le. Az ifjú motoros számára a legemlékezetesebb verseny idén a Valenciában rendezett szezonzáró volt, ahol a MotoGP sztárjai előtt gurulhatott pályára. Nem véletlen, hogy talán itt nyújtotta az egyik legjobb teljesítményét, ám sajnos a leintés előtt másfél körrel – amikor már a dobogóért harcolt – elesett, de a körideje így is a legjobbak között volt. Most pihen, illetve az iskolai tanulmányaira koncentrál, de hamarosan elkezdi majd a felkészülést a 2019-es szezonra, és a tervek szerint ismételten irány Spanyolország, ahol a Moto5-ös kategóriában minimális célként összetettben a TOP 10-be szeretne bekerülni, illetve legalább egyszer felállna a dobogóra is.
 
 
Varga Tibi motorversenyző: „Ebben az évben legnagyobb célunk az volt, hogy a spanyol Cuna de Campeones versenysorozatban egy teljes szezont végigmotorozzak. Mivel a szezon előtt mindössze egy teljes évem volt NSF 100 Hondával, így vérmes remények nélkül vágtam bele a spanyol kalandba, és csak azt a cél fogalmaztam meg a magam számára, hogy valamennyi futamra kvalifikálni tudjam magam, és a lehető legtöbbször célba is érjek. Nos, ezt maradéktalanul teljesítettem is, sőt, sikerült többször is pontot szereznek a rendkívül népes és erős mezőnyben. Ám nemcsak ezért lehetek elégedett, hanem azért is, hiszen sok pályát megismertem, folyamatosan fejlődtem az év során, valamint rengeteget tanultam edzőmtől, édesapámtól és az ellenfeleimtől is. Valenciában feltehettem volna a koronát az idei évemre, de sajnos elestem, holott akár a dobogó sem lett volna elérhetetlen a számomra. Persze azért a csehekkel és a szlovákokkal rendezett hazai bajnokságban kárpótoltam magam, ugyanis kivétel nélkül minden versenyen dobogóra állhattam, sőt, Dlha-ban a futamot is megnyertem az IMR 160-as kategóriában. Összegezve az elmúlt évet, elégedett lehetek, köszönöm a Forty Racing Team-nek, hogy bizalmat szavazott nekem. Továbbá köszönettel tartozom Györfi Alennek, az edzőmnek a versenyekre való felkészítésért.”
 
 
 
A csapatfőnök abszolút elégedett volt versenyzője teljesítményével, és úgy véli, rengeteget fejlődött az év elején látottakhoz képest, és bebizonyította, hogy a legjobb európai fiatal motorosoknak is méltó ellenfele tud lenni.
Györfi Alen csapatfőnök: „Ebben a szezonban az volt a legfontosabb Tibi számára, hogy helyt álljon egy számára teljesen ismeretlen, de nagyon erős bajnokságba. Ám nemcsak helyet állt, hanem többször is pontokat szerzett rögtön az első szezonjában, ami különösen nagy szó, ugyanis valamennyi pályát meg kellett tanulnia, ami a riválisaival szemben bizony hátrány volt. Tibi megmutatta, igenis lehet rá számítani, képes lehet a legjobbak szintjére kerülni. Nagyon büszke vagyok rá, és amit a hazai bajnokságban produkált, arra különösen. Öröm volt látni, mennyire motivált, és akkor is hitt magában, amikor technikai gondok nehezítették a dolgát. Tényleg csak egy kis szerencse hiányzott ahhoz, hogy egy fantasztikus bravúrt elérjen. Ugyanakkor hiszem, hogy jövőre már ott lesz a legjobbak között.” 
 
Fotók: Forty Racing

Zólyomi Andrea | 2018.12.07, 10:34:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.07, 10:34:00

Cimkék:

Nem akárki, maga a hétszeres világbajnok Marc Marquez és öccse Alex Marquez volt az edzője a mindössze tíz esztendős magyar tehetségnek az elmúlt hétvégén. 
 
Kovács Zoli az IMR-Racing Hungary támogatott motorosa, az Allianz Junior Motor Camp 2018 spanyolországi edzőtáborában vett részt, ahol a világbajnokok fejlesztették tudását.  Zoli fiatal kora ellenére korkedvezménnyel indulhatott az idei évben az RFME spanyol nemzeti utánpótlás bajnokságban, ahol már kezdő évében is sikeresen helytállt. A 250 köbcentis MOTO-5 kategória népes mezőnyében top tízben végzett az összesítésben. 
 
 
Nem véletlen tehát, hogy beválogatták a Marc Marquez irányításával lebonyolított Campusra, ahol csak húsz gyerek vehetett részt, akiket a közel ezer jelentkező közül a Marquez fivérek választottak ki. Az elit edzőtábor trénerei a Marquez fivérek mellett, José Luís Martínez négyszeres spanyol MX-bajnok és a többszörös terepmotoros spanyol bajnok, Xavier Galindo voltak. A Circuito Rufea off road motorsport komplexumban a terepmotorozásé volt a főszerep a táborban. A Campus célja volt többek között, hogy a gyorsasági motorsport élversenyzőinek bevált kiegészítő edzése, a motocross és a flat track gyakorlása által, egy komplexebb tudásra tegyenek szert a fiatalok.
 
 
Kovács Zoltán (10): Korábban már kétszer találkoztam Marccal és jó érzés volt, hogy megismert és emlékezett rám ő is. Meglepett a közvetlenségük, nagyon odafigyeltek ránk, mindenben segítettek. Az edzéseken tőluk kaptuk az utasításokat, a pályán együtt motoroztunk és mutatták nekünk a helyes technikát.  A motocrossban és a flat trackben rengeteg új dolgot tanítottak, ami hasznos lesz számomra a jövőben. A tréning után elvittek minket Cerverába, ahol megmutatták a Marquez múzeumot. Az utolsó közös este egy ünnepséggel zárult, ahol a sikeres edzőtábor elismeréseként, mindannyian kaptunk egy oklevelet és érmet. A négy nap minden pillanata élmény volt számomra, egy álmom valósult meg azzal, hogy Marckal és Alexszel húzhattam a gázt együtt!
 
 
Vincze Imre, IMR-Racing Hungary: Zoli hosszasan mesélte nekünk az élményeit, amit átélt a négy nap alatt a Campuson Marquezéknél. Nagyon örülünk, hogy ilyen jól sikerült ez a hétvége, büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehettünk a sikerének. Hosszú még az út számára, de azt gondolom, hogy amit ez a tábor adott neki, nagy motiváció lesz a jövőjében. A következő szezon kezdetéig sok közös munka vár ránk, de valójában ezzel a tréninggel elkezdődött Kovács Zoli 2019-es felkészülése. Tervünk jövőre is az RFME spanyol utánpótlás bajnokság, ahol a kitűzött cél ismét a jó eredmények elérése.
 
 
IMR-Racing Hungary média
 

A hivatalos teszt után jöhet a szezonnyitó hétvége a Losail Ázsiai Bajnokságban a H-Moto Team fiatal versenyzője számára

Zólyomi Andrea | 2018.12.06, 09:09:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.06, 09:09:00

Cimkék:

Ismét végigversenyezheti az egész téli szezont Kovács Bálint. A H-Moto Team fiatal motorosa a tavalyi szezon után idén is ott lesz a Katari Nemzetközi Bajnokság Superstock 600-as kategóriájának mezőnyében, ahol a hivatalos kétnapos teszten már túl van, míg a mostani hétvégén pedig dupla futamot teljesít Dohában. Bálint úgy érzi, hogy kezd visszaszokni a 600-as motorra, de még kell egy kis idő, hogy a maximumot tudja kihozni magából. A szezonnyitón egyértelmű célja, hogy tovább gyorsuljon és minél közelebb végezzen a legszűkebb elithez.
 
 
Úgy tűnik, a H-Moto Team állandó szereplőjévé válik a Losail Ázsia Bajnokságnak: a Katarban rendezendő bajnoki sorozaton Kis Viktóriát követően – aki 2015-ben bajnoki címet szerzett a hatszázas férfimezőnyben – immár másodszor vesz részt Kovács Bálint. A 17 éves motoros azonban nem saját, ezres Suzuki motorjával indul, hanem a Superstock 600-as kategóriában, egy Kawasaki nyergében. Bálint már túl van a motorral való megismerkedésen, miután részt vett a bajnokság hivatalos, kétnapos tesztjén. A mostani hétvégén az első bajnoki futamokra kerül sor, mégpedig a Doha közelében található MotoGP versenypályán.
 
 
A H-Moto Team ifjú tehetsége – aki idén megszerezte az ezresek között a csapat első felnőtt magyar bajnoki címét – a teszten elsősorban az idei motorjával és az új versenyfutóműjével ismerkedett. A feladatot teljesítette, hiszen egyrészt visszarázódott a 600-as motorra, másrészt a köridei fokozatosan javultak, így a második nap már a különböző alapbeállításokra tudott koncentrálni. Ugyan még nem érte el az előző szezonban futott legjobb idejét, ám bíztatóak voltak az első próbálkozások, így a hétvégi versenyen már mindenképpen a legjobb ötben szeretne végezni.
 
 
„A teszt két napja a visszarázódás jegyében telt, hiszen utoljára a szeptember végi szezonzárón, Hockenheimben ültem motoron, akkor is egy ezres Suzukin. Amellett, hogy szinte újra meg kellett szoknom a hatszázas Kawasakit, mindvégig próbáltuk megtalálni a legideálisabb beállítást, ugyanis idén már új versenyfutómű került a motorba. Ez már most érezhetően jobb, mint a korábbi, ám még nagyon sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy ott legyünk, ahol szeretnénk. Az időm a hatodik helyre volt elég, de nem ez volt számunkra a lényeges. Úgy érzem, hogy a hétvégi szezonnyitót egy egész jó alap setuppal fogjuk tudni majd elkezdeni, amit tovább csiszolgathatunk az edzéseken. Még messze vagyunk az elejétől, sokat kell gyorsulnom, de úgy gondolom, az irány jó. A célom, hogy a legjobb öt között végezzek, minél közelebb a legszűkebb elithez”- mondta a H-Moto Team 17 éves motorosa.
 
 
A 2018/19-es Katari Nemzetközi Bajnokság hivatalos menetrendje
 
1.forduló – 2018. december 6-7.
2.forduló – 2018. december 14-15.
3.forduló – 2019. január 25-26.
4.forduló – 2019. február 8-9.
5.forduló – 2019. március 29-30.
 
fotó: Ahmed Feisal

Zólyomi Andrea | 2018.11.29, 11:41:00 | Utolsó módosítás: 2018.11.29, 11:41:00

Cimkék:

Ismét végigversenyezheti az egész téli szezont Kovács Bálint. A H-Moto Team 17 éves motorosa ismét ott lesz a Katari Nemzetközi Bajnokság Superstock 600-as kategóriájának mezőnyében, azaz most decembertől egészen a tavasz kezdetéig ideális körülmények között készülhet fel a 2019-es európai szezonra. Bálint már elutazott Katarba, ahol holnap kezdődik a bajnokság hivatalos kétnapos tesztje, majd a következő két hétvégén négy futamra is sor fog kerülni.
 
 
Úgy tűnik, a H-Moto Team állandó szereplőjévé válik a Losail Ázsia Bajnokságnak: a Katarban rendezendő bajnoki sorozaton immár zsinórban másodszor vesz részt a csapat ifjú tehetsége, Kovács Bálint, mégpedig a Superstock 600-as kategóriában. A 17 éves motoros már el is repült Dohába, ahol előbb részt vesz a bajnokság hivatalos, kétnapos tesztjén, majd a következő két hétvégén négy futamra is sor kerül, mégpedig Losailban, a Doha közelében található MotoGP versenypályán. A teszten elsősorban az idei motorjával ismerkedik, ráadásul ismételten át kell állnia a 600-as gépekre. Bálint kiemelte, hogy az idei szezon előtti felkészülési időszakban nagy segítség volt neki, hogy a Katari Nemzeti Bajnokságban rajthoz állhatott, és lehetősége nyílt végigmotorozni a holtszezont úgy, hogy versenykörülmények között, a test-test elleni küzdelemben gyakorolhatott.
 
 
„Az idén is ott lehetek a mezőnyben, hiszen előbb a hivatalos teszthétvégén veszek részt, ahol először próbálhatom ki az új versenyfutóművem, majd két hét alatt két duplafutamos fordulót rendeznek, amelyek mindegyikén rajthoz állok majd” mondta a H-Moto Team első felnőtt bajnoki címét ezres kategóriában idén megszerző motoros„Természetesen az itteni hatszázas motorok teljesen más stílust kívánnak meg, mint az ezresek. Kisebb a súlyuk, lóerőben is kevesebbet tudnak, inkább lendületmotornak nevezném őket, míg az ezreseknél nagyobb a gyorsulás és lehetőség van arra, hogy minél rövidebb féktávokat próbáljunk venni a kanyarok előtt.”
 
 
Bálint úgy véli, ha sikerül újra végigversenyeznie a téli szezont, akkor lépéselőnybe kerülhet majd leendő ellenfeleivel szemben, még akkor is, ha 2019-ben mind a hazai – itt címvédőként –, mind pedig a német bajnokságban az ezresek között indul majd.
 
„Néztem a nevezési listát, és kiderült, a tavalyi ellenfeleim biztosan rajthoz állnak majd, így ebben a kemény mezőnyben nagy kihívás lesz a számomra a bajnoki szereplés. Az a célom, hogy a tavalyi eredményemet felülmúljam, és képes legyek fejlődni önmagamhoz képest. Kicsit szokatlan lesz, hogy most három hétig leszünk Katarban, hiszen a hétvégi tesztet követően a következő két hétvégén rendezik az első futamokat. De legalább lesz időm megszokni az otthonitól eltérő körülményeket”jelentette ki Bálint.
 
 
Bálint 2018-as teljesítményével a csapat sportigazgatója, a versenyzőt Katarba is elkísérő Rizmayer Gábor is elégedett volt.
 
„Nagy lehetőség ez Bálintnak, hogy ismételten részt vehet a katari bajnokságban. Noha jövőre is ezres motorral versenyez majd, ebben a sorozatban ismét hatszázassal száguld, mint tavaly, de a lényeg, hogy egész télen versenykörülmények között tudunk készülni a 2019-es európai szezonra. Az első két napnak elégnek kell lennie ahhoz, hogy újra megszokja a hatszázas motort, valamint felidéződjön benne a pálya nyomvonala. Noha vannak céljaink, de nem görcsölünk rá az eredményre, hiszen a lényeg, hogy Bálint teljesen fel tudjon készülni a következő szezon kihívásaira” fogalmazott Rizmayer Gábor.
 
 
A 2018/19-es Katari Nemzetközi Bajnokság hivatalos menetrendje
 
Hivatalos teszt – 2018. november 30.-december 1.
1.forduló – 2018. december 6-7.
2.forduló – 2018. december 14-15.
3.forduló – 2019. január 25-26.
4.forduló – 2019. február 8-9.
5.forduló – 2019. március 29-30.
 
 
Fotó: JK Sports, Ahmed Feisal
/ 77 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.