A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. szeptember 24., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 69 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.09.12, 08:51:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.12, 08:53:00

Cimkék:

A H-Moto Team 17 éves tehetsége a motorozás Mekkájában kölcsönmotorral is kétszer felállhatott a dobogóra: a szombati második helyét követően vasárnap nagy csatában nyert az IDM Suzuki Cup 2018-as utolsó előtti versenyhétvégéjén
 
 
A H-Moto Team ifjú tehetsége ezúttal Assenben, az IDM Suzuki Cup sorozatának utolsó előtti állomásán állt rajthoz, és bérelt motoron ülve is képes volt olyan eredmény elérésére, amivel megmaradt az esélye a sorozat összetettjének második helyére. Amíg az időmérőn a második rajthelyet szerezte meg, addig a szombati futamon másodikként intették le, a vasárnapi viadalt pedig már megnyerte.
 
 
Úgy tűnik, a gondok csak megerősítik Kovács Bálintot, aki az IDM Suzuki Cup lausitzringi fordulójának egyik futamát sem tudta befejezni, így pont nélkül maradt, ráadásul a motorjában olyan technikai problémák adódtak, amit az elmúlt hétvégéig nem lehetett orvosolni, ugyanis a megrendelt alkatrészek nem érkeztek meg. A H-Moto Team 17 éves tehetsége számára nem maradt más, mint egy kölcsönmotorral rajthoz állni az asseni versenyhétvégén. Bálint ismételten bebizonyította, a magyar gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb ígérete, ugyanis úgy végzett az időmérőn a második helyen, hogy előtte a rossz időjárási viszonyok miatt mind a két szabadedzést ki kellett hagynia. Ám ezzel nem ért véget a fiatal motoros bravúrsorozata, hiszen előbb második lett a szombati versenyen, majd vasárnap még ezt is felülmúlva a sorozatban megszerezte a második futamgyőzelmét. Ezzel Bálint négy pontra megközelítette az összetett második helyén álló riválisát, és minden esélyét megőrizte arra, hogy a szeptember 28-30-i, Hockenheimben rendezendő szezonzárón megszerezze a második helyet, mintegy feltéve az idei szezonjára a koronát, hiszen hazai környezetben már megszerezte pályafutása első felnőtt bajnoki címét az ezresek között.
 
 
„Nagyon nehéz hétvégének indult, ugyanis a saját motorom nem készült el a versenyig, így a hétvége folyamán egy bérelt motorral mentem. Az első két vizes edzésen nem vettem részt, majd az első időmérőn tudtam először kipróbálni a motort. Ott a negyedik helyen végeztem, de este még sokat dolgoztunk a motoron, hogy még gyorsabb tudjak lenni, így a rajtrácson a második rajthelyről indulhattam. Az első futamon szinte végig a harmadik helyen motoroztam, de az utolsó körig nem adtam fel, így a pálya utolsó kigyorsításán lett enyém a második hely. A vasárnapi futamon hatalmas csata folyt az első helyért, összesen két kört vezettem, de ez pont elég volt ahhoz, hogy én állhassak a dobogó legfelső fokára! Köszönöm a csapatnak a rengeteg munkát, nélkülük ez most tényleg nem jöhetett volna össze. Különös köszönet Rizmayer Gábornak, akinek tanácsaival rengeteget tudtam gyorsulni, és taktikus versenyeket futni” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
A H-Moto Team sportigazgatója szerint, ha a pénteki szabadedzéseken is tudtak volna a motorral dolgozni, akkor a kettős győzelem sem lett volna meglepő a remekül motorozó Bálinttól.
 
„Alapvetően határozta meg a várakozásunkat az a tény, hogy Bálint kölcsönmotorral állt rajthoz Assenben. Ráadásul a szabadedzéseken nem tudott motorozni, így egy nappal mindig késésben voltunk a többiekhez képest. A vasárnapi futamot követően álltunk ott, ahol a versenyek előtt kellett volna állnunk, így ennek fényében nagy bravúrnak tartom ezt a futamgyőzelmet és a második helyet” – mondta Rizmayer Gábor.
 
 
Kovács Bálintnak összetettben már csak 4 pont a hátránya a második helyért folyó csatában. Az utolsó fordulóra szeptember 28-30. között, Hockenheimben kerül sor.
 

Fotó: JK Sports  

 

Zólyomi Andrea | 2018.09.11, 10:42:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.11, 10:42:00

Cimkék:

A szélsőséges időjárással tarkított elmúlt hétvégi Kispályás Nemzetközi Bajnoki forduló után a Chrobák Motorsport Egyesület egy része ismét útra kelt. Az uticél most is Csehország, csak most a gyerekek számára már ismerős Vysoke Myto volt a célpont. A csapatból Czepó Donát és Vincze Martin utazott a Cseh Bajnokság utolsó fordulójára. Mindkét fiatal számára stressz mentes hétvégének néztünk elébe, hiszen Donát nem motorozott végig ebben a bajnokságban, ő egy jó edzésnek tekinti ezeket a futamokat, míg Martin pedig több mint 50 pont előnnyel, szóval ő már Bajnokként érkezett az utolsó futamra.
 
 
Pénteken ennek tudatában ment fel a két gyerek edzeni a pályára. Jó tempóban kezdtek, mikor is Donátnak a motorjából rossz hangok jöttek. Gyors helyzetelemzést követően arra jutott Donát apukája, hogy nem lehet orvosolni helyszínen a hibát és inkább hazamegy a másik, 125 ccm-es motorjáért. Az azért egy lényeges információ, hogy a haza az Békéscsaba, tehát 650 km a távolság csak hazáig. De szombat reggelre a motor előállt, Donát kezdhette az edzéseket. Ekkor jött az újabb meglepetés. Péntek délután már említették a szervezők, de még nem volt biztos, hogy a hétvége programját összetömörítik egy napra, ám szombaton szembesültünk az új időtervvel. Ez azt jelentette, hogy egy szabadedzés, két időmérő és még aznap a két verseny is lezajlik.
 
 
Donát hamar alkalmazkodott a 125 ccm-es motorjához, ami jóval gyengébb a tönkrement 150-esétől. Felvette a ritmust és az időmérőkön már sikerült megszereznie a kategóriája harmadik helyét. Ezután következtek a versenyek, ahol mindkét esetben Donát jól rajtolt. Sajnos az élen haladó két 150 ccm-es motorral nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet magabiztosan tartotta mindkét futamon. A körideje tovább gyorsult az időmérőkhöz képest, így abszolút pozitívan zárta a hétvégét és az eredményhirdetésen a harmadik helyre állhatott a dobogón.
 
Martin már pénteken megjavította eddig ezen a pályán futott leggyorsabb körét. Ezt szombaton csak tovább fokozta és a kategóriája első helyéről rajtolt. Első futamon jól rajtolt a kategóriája élére állt és diktálta az időmérőjénél 2-3 tizeddel még gyorsabb tempót. Sajnos az egyenesekben mindig utolérte ellenfele, majd a hatodik körben sikerült is neki az előzés. Martin az egyenesbe visszaelőzni nem tudott a kanyarokban meg zárták előtte az íveket, így szorosan a második helyen ért célba.
 

Második futamon ismét egy jó rajttal az élre állt, de a negyedik körben a motor nem akart olyan gyorsan sebességet váltani, mint a pilóta, így ismét visszacsúszott a második helyre és innentől az előző verseny ismétlődött, így ismét a második helyen végzett.
 
Chrobák János: „Először is, nagy köszönet Donát apukájának, hogy nem hagyta veszni a hétvégét és egy röpke 1300 km-es extra utat bevállalt. Donát a pénteki napot gyakorlatilag kihagyta, majd szombaton egy gyengébb motorral olyat motorozott, amit mi sem gondoltunk volna. Lelkiekben jól dolgozta fel a szituációt és gyorsan alkalmazkodva folyamatosan gyorsulva igazán jó köridőt futva versenyzett egész nap.

Martin rögtön jó tempóval kezdte az edzéseket. A versenyen is rátett még egy lapáttal, de sajnos a motorerővel nem tudta felvenni a versenyt. Ahhoz képest, hogy bajnokként érkezett a hétvégére és a kérésünk annyi volt felé, hogy biztonságosan motorozzon egyet, ezt túl is teljesítette és gyönyörűen versenyzett.
 

Következő versenyünk október első hétvégéjén lesz Magyaroszágon, a Kakucs ringen. Ráadásul itt az egész csapat versenyzik, mert ez a Nemzetközi Bajnokság záró futama lesz. Több kategória bajnoki címe nyitott még, így biztosan izgalmas versenyek lesznek, ahol várunk mindenkit szeretettel.”

Zólyomi Andrea | 2018.09.10, 11:45:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.10, 11:45:00

Cimkék:

Letelik végre a nyári szünet és a 2 hónapos pihenő után Portugáliában, Portimao pályájára tér vissza a Supersport Világbajnokság mezőnye.
 
 
Sebestyén Petinek aktívan teltek a napjai versenymentes időszakban is, ha nem éppen MotoGP-t közvetített a motorozás mellett más sportágakban kereste az adrenalint.
 
Új csapatával a PTR Hondával augusztus közepén volt egy két napos tesztjük, ahol jó pár beállítást kipróbáltak és még jobban összeszokhatott az új Honda CBR600 motorjával. A motorozás mellett egy Honda 125 és Honda 1000 motorral készült különböző gokart pályákon, hogy minél jobban gyakorolja a technikai apróságokat és dinamikát, amit aztán a versenyen, nagy pályán is alkalmazhat majd.
 
 
 
“Nagyon várom, hogy végre újra motoron üljek és versenyezzek. Misano óta erre várok, mert ott iszonyatosan élveztem a szereplést az új csapattal. Volt egy 2 napos tesztünk, ami elég bíztatóan sikerült, úgy érzem sikerült fejlődni és felzárkóznom a csapattársamhoz Kyle Smith-hez. Szeretnék jobb eredményt elérni, mint Misanóban. Ehhez a  legfontosabb, hogy nyugodt maradjak és alázattal dolgozzunk egész hétvégén és az eredmény akkor úgy is jönni fog. A nyáron próbáltam minden időmet a felkészüléssel tölteni, sokat motoroztam és próbáltam minél több aktív kihívást találni, ilyen volt például a Duna átúszás és a Pilis hegyikalandok is. Most úgy érzem fizikálisan és mentálisan is jó formában vagyok .” mondta a Sport&Events Management pilótája
 
 
A motorozás mellett, rengeteg erőnléti, funkcionális edzés és a Fit4Race program segített Petinek a minél sikeresebb felkészülésen. Innentől rajta és a csapatán múlik, hogy sikerül majd a portugáliai futam, ahova menedzsere Stefano Favaro is elkíséri.
 

Zólyomi Andrea | 2018.09.10, 10:17:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.10, 10:17:00

Cimkék:

Hétvégén megrendezésre került a CIV junior 2018-as szezonjának utolsó fordulója, benne Bence kategóriájának utolsó két versenyével. Az utolsó versenyre mindig rengeteg vendég és szurkoló érkezett a pályára, amely amúgy is az olasz pályák közül számunkra eddig még mindig a legérdekesebb mind elrendezésben, mind pályatechnikai szempontból. Ezen a pályán versenyezni pedig igencsak vérpezsdítő érzés, a döntött kanyarok miatt a versenyzőkre élménydús körök várnak. Végül a tavalyival egyező kis pályaszakaszon indították a futamokat, így a Forty Racing fiatal pilótája ismerős íveken rótta a köröket.
 
 
Ami az időjárást illeti az éjjeli ijesztő erejű vihar után a szombat kellemesen indult, és folytatódott, az edzések közül a délelőttieket sikerült kiválóan teljesíteni, a tavalyi leggyorsabb körével nyitott Bence és onnan fejlődött, másodperceket hozva körönként. Délután egy erős zivatar-szerű esőzés mosta el a harmadik, edzést, a negyedikre azonban felengedték a fiatalokat vizes gumival, de a folyamatosan száradó pálya miatt, félidőben lehívták a versenyzőket a szerelők.
 
 
A vasárnap szintén egy éjszakai immár csendesebb vihart követett, napos, néha borús körítéssel. Az első időmérő sajnos nem sikerült jól Bencének, a másodikon azonban javított, így a 12. rajthelyet szerezte meg.
 
A szél fújt, az eső eleredt, néhány versenyt vízben tartottak meg, azonban a miniGP futamain mindig száraz körülmények uralkodtak. Az első futamon jól kapta el a rajtot, és csatázott a kilencedik helyért, végül a 12. helyen ért célba.
 
 
A második versenyen új hengerrel és új gumiszettel foglalta el helyét a rajtrácson, a pálya sajátosságai miatt muszáj volt a cseréket megejteni, így igazi kihívás volt az első pár körben számára. A kockás zászló végül a 14. helyen intette le a fiatal tehetséget.
 
 
„Nem vagyok elkeseredve, a teljesítményemmel elégedett vagyok, amit tudtam megtettem. Összetettben is a középmezőnyben zártam, a miniGP kategóriát. Kimotoroztam amit lehetett, és a szezont végig teljesítettem. A jövőre fókuszálok már, olasz csapatommal az RXP teammel aláírtam egy jelenleg számomra páratlan lehetőségeket nyújtó szerződést, de erről hamarosan beszámolok majd részletesen.” – Mondta Kecskés Bence

Zólyomi Andrea | 2018.09.10, 10:11:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.10, 10:11:00

Cimkék:

Újabb versenyhétvégéjéhez érkezett a magyar, szlovák és cseh kooperációval indított nyílt nemzetközi bajnokság. Az elmúlt hétvégén Csehországba, Trinecbe látogatott a mezőny, ahol a mindenki számára új, Steel Ringgel ismerkedhettek meg. A pálya új építésű, nagyon szép és mindemellett technikás kanyarkombinációkkal tarkított, szóval a versenyzésre tökéletesen alkalmas volt. Ezeket az optimális körülményeket, vasárnapra egyedül az időjárás zavarta meg, így többször vizes, vagy éppen száradó pályán kellett a gyerekeknek versenyezni.
 
A Chrobák Motorsport Egyesület fiataljai nagyon szépen vették az akadályokat és mind a hét versenyző remekül szerepelt.

A hétvége programjának sorrendjét felelevenítve elsőként minden alkalommal Nagy Attila gurult pályára a Minimotard kategóriában PitBike motorjával.
 
 
Attilának ez a kategória a „játszós” géposztály, de ennek ellenére sikerült a harmadik rajtkockát megszereznie a szombati időmérőkön. Vasárnapra azonban leesett az eső és ez sok mindent felülírt. A Minimotard kategória mindkét futama vizes pályán zajlott, de az eső nem esett közben. Attilának erre a motorra nem volt vizes gumija, így az első két helyen menővel esélytelen volt felvenni a versenyt, így az első futamon harmadik lett. A második futamon azonban az egyik elöl menő elesett, vissza tudott ugyan állni, de akkor már Attila meg tudta tartani a második helyét. Így a végén Attila vehette át a második helyért járó díjat, mert pont egyenlőség esetén a második futam a döntőbb.
 
 
Következő kategória, amiben érdekelt volt a csapat, az a MiniGP Stock és a MiniGP Open volt, ez a két kategória összevonva indult a hétvége folyamán végig. MiniGP Stock kategóriában Vincze Martin bő egy másodperccel nyerte meg az időmérőt, míg MiniGP Openben Nagy Attila a harmadik helyről, Czepó Donát a negyedik helyről és Várkonyi Tamás a hetedik helyről várhatta a vasárnapi startokat. Az összevont rajtrács miatt az úgy nézett ki, hogy Attila a harmadik, Martin a negyedik, Donát az ötödik és Tomi a tizedik helyen állhatott a rajtrácson.
 

Talán ebben a kategóriában induló versenyzőknek volt a legnehezebb dolga vasárnap a versenyeken, hiszen az első futamon félig felszáradt pályán kellett rajtolniuk, ahol a gumiválasztás nagy kérdés volt. Tőlünk mindenki a vizes gumi mellett döntött. Attila Dunlop vizes gumikkal ment, ami nagyon jól működött a félig száraz pályán is a keményebb szerkezete miatt és emellé Attila nyugodt motorozása meg is hozta az eredményét és 20 másodperces előnnyel megnyerte a futamot. Donát, Martin és Tomi PMT vizes gumikkal mentek, aminek jóval puhább a szerkezete, így a félig száraz aszfalton kenődött nekik, a végére nagyon el is kopott és nem is tudtak megfelelő tempót menni, így a végére Tomi az ötödik helyen, Donát pedig a hetedik helyen végzett. Tomi most tanulgatja új motorját, mert MiniGP-O motorjáról ült át Open motorjára, ahol ez volt az első futama és láthatóan élvezte. Martin a MiniGP Stock kategóriában a harmadik helyet szerezte meg.
 

Második versenyen az ellenkezője történt, hiszen száraz pálya várta a versenyzőket, de nagyon enyhén szemerkélt, hangosan dörgött az ég és az előrejelzés néhány percen belüli esőt jelzett, amiből a végén az lett, hogy a verseny felénél elkezdett esni az eső, majd kicsit csendesedett és a végére ismét esett. Attila az eddig használt gumijával ismételten megnyerte a futamot. Donát a száraz gumi mellett döntött, így a futam elején jó tempót tudott menni, azonban az esőnél lassítania kellett, így végül a negyedik helyen tudta behozni motorját. A száraz gumikkal nagyon szépen vette az eső okozta nehézségeket és hibázás nélkül talpon maradt, illetve tudta őrizni pozícióját is. Tomi a puha vizes gumival vágott neki, amivel az elején nem tudott tempót menni, de a végére éppen Donát mögé zárkózott fel, csak nem volt már elég ideje, meg lehetősége, hogy megelőzze csapattársát, végül Tomi az ötödik helyen végzett.
 

Martin a Stock kategóriában szintén a lágy vizes gumin vágott neki a futamnak, ami az előző versenyen már eléggé tönkre ment. A futam végén végül a második helyen végzett, míg a pontversenyben hozzá legközelebb álló mögötte ért célba, ezzel növelve előnyét a bajnokságban.
 
Következő kategória szintén egy összevont mezőny volt, a Pitbike Junior mezőnyével és a PW50 versenyzőkkel. A PW50 mezőnyben Kolarovszki Mór, a Pitbike mezőnyben pedig Kolarovszki Adél vágott neki.
 

Mór nagyon szoros időeredménnyel ugyan, de megnyerte az időmérőket, így ő várhatta a PW mezőny elejéről a startot, ami a rajtrácson a harmadik helyet jelentette az összevonás miatt. Adél a hatodik pozícióból, pont testvére mögül várhatta a piros lámpák kialvását.
 

Első futamon szinte teljesen száraz pálya várta a versenyzőket, amire mindenki száraz gumikkal ment fel. Mór beragadt a rajtnál így két versenytársa is megelőzte és a harmadik helyen fordult az első kanyarban. Szorosan a nyomukban volt, kereste az előzési lehetőséget, mikor előtte mindketten elestek. Mór is hozzájuk ért, kiszaladt a fűre, de ügyesen kezelve a helyzetet talpon maradt és vissza tudott jönni, folytatta a versenyt. Az élre állt és nagy előnnyel megnyerte a futamot.
 

Adél a verseny elején kicsit beragadt, de a végén szépet hajrázva az utolsó körben sikerült megelőznie a második helyen haladót. Az előzés után szépen távolodott is tőle a maradék fél körben és végül a második helyen intette le a kockás zászló.
 

A PW50 és Pitbike Junior második versenyére vizes gumikkal, vizes pályára készültek a versenyzők, ugyanis előtte a MiniGP kategória alatt kezdett el esni. Azonban a rajtelőkészítőben állva törölték a versenyt, mert nagy vihar közeledett. Ez 3-4 percen belül meg is érkezett, majd végül törölték innentől a további programot.
 
A legutolsó kategória a MiniGP-O névre keresztelt, az Ohvale motoroknak szánt kategória, amiben az ugyanolyan blokkal szerelt IMR motorok is indulhatnak. Ebben tőlünk Bagdány Máté volt érdekelt, aki az utolsó hazai versenyen megmutatta, hogy felnőtt a feladathoz. Itt ezt tovább bizonyította a szombati időmérőkkel, hiszen sikerült megszereznie a pole pozíciót.

Vasárnap az Ohvale mezőnyét már száraz pálya várta az első futamon, így egyértelmű volt a gumiválasztás. Máté szép rajtját a kb 2 cm-es motor megmozdítása csorbította, amiért kapott 10 másodperc büntetést. A futamot végig vezette, végül megnyerte, csak a büntetéssel a harmadik helyre sorolódott. Az Ohvale második futama a PW50 futam után következett volna, de a nagy vihar miatt ezt is törölték, így az egy futam alapján harmadik helyre állhatott Máté az eredményhirdetésen.
 
 
Chrobák János: Az új pálya tartogatott meglepetéseket, de szerencsére minden megoldódott. A srácok jól vették a pálya adta nehézségeket, gyorsan megtanulták a helyes íveket, felvették a ritmust és jó tempót tudtak motorozni. Büszke vagyok minden gyerekre, mert volt, aki értékes pontokat gyűjtött, volt, aki átvette a vezetést a bajnokságban és volt, aki növelte az előnyét, szóval összességében jó hétvégét zártunk. Egy verseny van hátra, ami a hazai Kakucs ringen lesz egy hónap múlva, addig meg edzünk tovább, ahogy van lehetőség, mert közben elkezdődött az iskola is.
 
/ 69 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.