A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. február 20., szerda
Gyorsasági Hírek
/ 79 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.02.15, 10:55:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.15, 10:55:00

Cimkék:

Immár hagyományosnak is mondható az IMR-Racing Hungary februári spanyol edzőtábora, hisz már harmadik éve kezdi ott a szezont a csapat.  A hosszú távú sikert az egységes munkában és a sportcsapatok összetartásában látják, miszerint csapatszíntől függetlenül kell együtt dolgozni az utánpótlás felkészítési folyamatában. 

 

 

Az idei egyhetes tréningnek kibővült létszámmal vágnak most neki, négy különböző sportcsapatból húsz fő vesz részt rajta. A MIR-Racing Hungary, a Tomracing, a Chrobák Team és a Motomax fiatal versenyzőinek felkészülését Kuncz Richárd, a MAMS Utánpótlás Kollégiumának vezetője fogja segíteni a következő héten. Újdonság az idén, hogy a gyorsasági motoros utánpótlása mellé, a Supemoto szakosztály is becsatlakozott a táborba a MOTOMAX csapata által. A házigazda, aki fogadja csapatot és a technikai hátteret biztosítja az idén is, az a spanyol MIR-Racing, akik az RFME Spanyol Nemzeti utánpótlás bajnokság, a Cuna de Canpeones-nak az egyik főszervezője.  Az egyhetes trénig évek óta állandó helyszíne a Murcia melletti Circuito Fortuna Motorsport pálya, aminek oka a kedvező februári időjárása mellett, a pálya multi funkciós adottsága és széles körű variálhatósága.
 
 
IMR-Racing Hungary, Vincze Imre:A szezon előtti edzőtábor egy jó lehetőség a fiatal versenyzők részére, hogy az itthoni holtszezon végén újra formába lendüljenek a bajnokság kezdete előtt. Spanyol partnerünk harmadik éve fogad bennünket és biztosít technikai hátteret részünkre a teszthez.  Jó érzés számunkra, hogy egyre többen csatlakoznak hozzánk és meglátják a lehetőséget ebben. Az idén a MOTOMAX Supermoto csapata is velünk tart, aminek nagyon örülünk, mert az utánpótlás lehetőségekhez juttatásában közös a célunk ugyan úgy, mint a Tomracing, vagy a Chrobák Team csapatával. Az elmúlt évben közvetlen közelről szemlélhettük a motoros utánpótlásképzésben jóval előttünk járó spanyolok képzési modelljét és bajnokságuk fegyelmezett szervezését azáltal, hogy részt vettünk versenyzőinkkel az RFME versenysorozatában. Úgy gondolom, sok dolgot át lehetne emelni tőlük, a hazai utánpótlás nevelés fellendítésének érdekében.  Vannak fiatal tehetségek itthon és bízom benne, hogy közös munkával ismét ott lehetünk a nemzetközi motorsport élvonalában.
 
IMR-Racing Hungary média

Zólyomi Andrea | 2019.02.12, 14:45:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.12, 14:45:00

Cimkék:

Tisztelt MAMS tagszervezeti képviselők, szakág- és kollégiumvezetők, sportszakemberek!
 
Szeretnénk emlékeztetni önöket a 2019. február 17-én, 9 órától tartandó, korábban már meghirdetett sportszakmai szemináriumra.
Az eddigi gyakorlat szerint több részletben fogunk központi kérdésekről, sportszakmai témákról, sportszakemberi licencváltásról beszélni.
 
A 2019-es évi sportfelügyelői/versenyigazgatói/vezetőbírói licencváltás feltételeinek megismerése után lesz lehetőség az online vizsgát letenni.
A vizsgára való jelentkezést a helyszínen lehet majd megtenni.
 
Szeretettel várunk minden érdeklődőt, legyen az tisztségviselő, versenyző, vagy szervező.

Zólyomi Andrea | 2019.02.11, 14:46:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.11, 14:46:00

Cimkék:

Fantasztikus sikert aratott Kovács Bálint a Katari Nemzetközi Bajnokság Superstock 600-asok mezőnyében. A H-Moto Team 17 éves motorosa az első futamon felállhatott a dobogóra, míg a másodikon a negyedik helyen végzett, így megmaradt az esélye arra, hogy összetettben is odaérjen a harmadik helyre. A záró versenyhétvégére másfél hónap múlva kerül sor Dohában.
 
 
A negyedik versenyhétvégével folytatódott a Katari Nemzetközi Bajnokság, ahol a Superstock 600-asok mezőnyében ismét az indulók között volt Kovács Bálint. A H-Moto Team 17 éves motorosa azzal a céllal szállt Kawasakija nyergébe, hogy a szabadedzések alatt megtalálja a megfelelő tempót illetve az ideális beállításokat, hogy a futamokon majd fel tudja venni a versenyt a legjobbakkal. Bálint az időmérőn ismét a negyedik rajtkockát szerezte meg, így jó helyről várhatta a piros lámpa kialvását. Az első futamon remekelt, hiszen a nyitóversenyhez hasonlóan ismét dobogóra állhatott, míg a második futamon megtartotta a rajthelyét, így idén már hatodik alkalommal intették le a negyedik pozícióban. Ezzel 29 pontot szerzett a H-Moto Team motorosa, amivel nemcsak megerősítette a negyedik helyét az összetettben, hanem megőrizte az esélyét, hogy a szezon végén akár harmadikként zárja második katari idényét, hisz a hátránya 30 pont a jelenleg harmadik katari versenyző mögött.
 
 
„Ezen a hétvégén szinte minden úgy alakult, ahogy elterveztük. Már a szabadedzéseken éreztem, hogy jól megy a motorozás, és az időmérőn aztán újra sikerült a negyedik helyet megszereznem a rajtrácson. Egyetlen dolog miatt nem lehettem a kvalifikáción elégedett, hogy rosszabb köridőt teljesítettem, mint a szabadedzéseken. Sajnos a rajtom nem sikerült jól az első futamon, ám hamar rátaláltam a megfelelő tempóra, és az eddigi egyik legjobb teljesítményt nyújtva végül odaértem a dobogóra. Jó érzés volt ismét a pódiumon ünnepelni. A második futamon már nem volt gond a rajtommal, ám a végig kiélezett küzdelemben végül a negyedik helyen értem célba. Elégedett vagyok az elért eredményemmel, és bízom abban, hogy a március végi idényzárón akár az összetett harmadik helyéért is csatázhatok majd” – mondta Kovács Bálint.
 
 
A 2018/19-es Katari Nemzetközi Bajnokság hivatalos menetrendje
 
1.forduló – 3. és 4. hely
2.forduló – 4. és 4. hely
3.forduló – 4. és 4. hely
4.forduló – 3. és 4. hely
5.forduló – 2019. március 29-30.
 
fotó: Ahmed Feisal

Hamarosan kezdetét veszi a Supersport Világbajnokság, ahol egyetlen magyar versenyző képviseli Magyarországot Sebestyén Peti személyében

Zólyomi Andrea | 2019.02.11, 09:22:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.11, 09:22:00

Cimkék:

Bár a Supersport kevésbé elterjedt, mint a MotoGP kategóriái, azonban így is az egyik legkeményebb bajnokság a nemzetközi porondon. Sok pilóta érkezik a GP kategóriáiból, többek között azért, mert  technikailag nyitottabbak a lehetőségek, a mezőny pedig nagyon szoros.
Bár idén erősek lesznek a Yamaha és Kawasaki motorok, a Honda csapatokat sem kell alábecsülni, így Sebestyén Peti is szeretne majd folyamatos pontszerző helyeken végezni a PTR Hondával és minél többször a TOP10-be kerülni.
 
 
Köztudott, hogy bár a bajnokságoknak októberben vége, a versenyzők szinte az utolsó futam leintésével azonnal megkezdik a következő évi felkészülést, a teszteket, az alapozást, hogy minél jobb formában kezdhessék az új szezont.
Magyarországon a téli időszakban kevesebb lehetőség van motorozni, ezért Sebestyén Peti és edzője Ormai Patrik egy különleges, személyre és sportágra szabott programot alkalmaznak a Sprinday Helth Club falain belül.
 
 
Ormai Patrik, Peti erőnléti edzője röviden összefoglalta a felkészülés fázisait:
 
„A felkészülést három szakaszra bontottuk. Az első az alapozás volt, ami most nálunk az ízületi mozgás terjedelmének, illetve az aszimmetriának a helyrehozását és alapvető erőgyakorlatokat jelentett. A második körben elindultunk felfelé a dinamikusság és robbanékonyság fejlesztésében a harmadik fázis pedig az abszolút élesítésről szólt.”
 
 
Sebestyén Peti nemrégiben tért vissza egy spanyolországi edzőtáborból. Az ott tapasztaltak bebizonyították számára, hogy szükség van minél komplexebb felkészülésre:
 
„Mindig is a misszióm volt, hogy rámutassak, mennyire szerteágazóak az edzéseim és, hogy szükség van egy ilyen programra ahhoz, hogy felvegyem a versenyt az élvonallal. Legutóbbi spanyolországi edzőtáborom során is bebizonyosodott, hogy mekkora szerepet kap a spanyoloknál a holt szezon és nekünk be kell hoznunk ezt a lemaradást valamilyen formában.
Sajnos jelenleg annyit nem tudok motoron ülni, mint amennyi a legjobb lenne, de próbáljuk edzőtermes, Fit4Race és más edzésekkel elérni a hasonló formát. Nincs egyszerű dolgom, mert pont egy nagyon különleges pálya az első állomás, az ausztrál Phillip Island, de jól sikerült a felkészülésem és úgy érzem remek formában vagyok. Most már közeledik a szezon, ezért kicsit visszaveszünk az edzésekből és több időt próbálok szentelni a pihenésnek is.”
 
 
 
A Supersport Világbajnokság ausztrál tesztjei február 18-19 – én lesznek, február 22-től pedig hivatalosan is elindul a szezon! A Supersport Phillip Island-i versenyét és Peti teljesítményét a SpílerTV-én lehet majd nyomon követni!
 
 
 

A 2018-ban nyújtott teljesítményéért Oláh Barnabás (12 éves) a Magyar Motorsport Szövetségtől a 2018-as Év Utánpótlás Sportolója címért járó kitüntetést vehette át a hétvégi díjkiosztón

Zólyomi Andrea | 2019.02.08, 11:51:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.08, 11:51:00

Cimkék:

Oláh Barnabás 2018-as szezonban több kihívással is szembenézett és mindet sikeresen le is győzte! Az év elején induló SSP300-as kategória nem csak Barnabás számára volt újdonság, -  hiszen Magyarországon ekkor indult először hivatalosan bajnokság a kategóriában - de vélhetően számára jelentette a legnagyobb próbatételt. Az első versenyen ugyanis csak külső segítséggel tudott elrajtolni a boxutcából, mivel a motorról alacsony termete miatt még nem ért le a lába! A hozzáállásának köszönhető, hogy mindez nem ijesztette meg a fiatal motorost, hanem igyekezett többet edzeni a versenytársainál, ezzel hozva be a lemaradását. Ennek meg is lett az eredménye – a kezdeti nehézségek ellenére – megnyerte a bajnokságot, ezzel Magyarország első SSP300 versenyszezonjának bajnoka lett.

 

 
A kihívások viszont nem merültek ki ennyiben a fiatal versenyző számára, ősszel ugyanis részt vett több társával együtt a Spanyolországban megrendezett Red Bull MotoGP Rookies Cup válogatóján, ahol kiváló motorozással a legjobb 38 közé választották.
 
„Barnabás nagyon tehetséges, ügyes versenyző, de fontos kiemelni azt is, hogy soha nem adja fel és rengeteget edz. – értékelte Talmácsi Gábor az egyesület növendékét. – Véleményem szerint a tudása és képességei alapján nyitott számára a nemzetközi pálya és igyekszünk idén is mindent megtenni annak értekében, hogy Barnus tovább fejlődjön és a lehető legjobb eredményeket érje el.”
 
 
Vélhetően ennek a kitartásnak is köszönhető, hogy a MAMS a hétvégén Barnabást tüntette ki a 2018-as Év Utánpótlás Sportolója címmel, melyet a szövetség összes szakágából csupán egy utánpótlás korosztályos sportoló kap meg minden évben.
2019-ben Barnabásnak az Alpok-Adria nemzetközi versenysorozatban szurkolhatunk és, amennyiben az anyagi korlátok lehetővé teszik, egy másik nemzetközi sorozatban is rajthoz állhat. 
/ 79 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.