A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. augusztus 19., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 92 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.08.12, 13:16:00 | Utolsó módosítás: 2019.08.12, 13:16:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú tehetsége egy szó szerint elbukott, majd egy hatalmas küzdelemben megnyert versenyt követően 11 pontos előnnyel várja az IDM Suzuki Cup következő állomását, míg a Supersport 300-ban induló Kakuszi Ádám ezúttal nem tudott pontot szerezni a csehországi Mostban.
 
 
A H-Moto Team két ifjú tehetsége a csehországi Mostban folytatta szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint a Suzuki Cup sorozatában egy nullázást követően 18 ezreddel megnyerte a második futamot, míg csapattársa, Kakuszi Ádám a Supersport 300 kategóriában éppen csak lemaradt a pontszerzők mögött.
 
 
A múlt hétvégén a csehországi Mostban folytatódott az IDM bajnoki sorozata, amelyben ezúttal ismét két versenyzővel állt a rajtrácsra a H-Moto Team. Kovács Bálint 2019-ben már a második teljes szezonját teljesíti az erős nemzetközi mezőnyben: a 17 éves motoros ezúttal sem vallott szégyent, – a Most előttihárom futamot megnyerte –, és ezúttal is megszerezte a pole pozíciót a Suzuki Cup kategóriában. Azonban a szombati versenyen az esős körülmények között a negyedik körben kicsúszott, így ezúttal nem szerzett pontot, míg a futamot éppen a legnagyobb riválisa húzta be. Vasárnap aztán kiküszöbölte a csorbát Bálint, és a csapat szerelőinek bravúrja után – 17 óra alatt adtak alá egy versenyképes Suzukit – ő sem akart mögöttük elmaradni, és hatalmas csatában, 18 ezreddel ugyan, de legyőzte nagy riválisát, így két versenyhétvégével a szezon vége előtt 11 ponttal vezet összetettben.
 
 
„A hétvégen a csehországi Mostban folytattam idei szereplésemet a Suzuki Cupban, ami nyugodtan kijelenthető, felemásra sikeredett. A szombati napot abszolút meghatározta az időjárás, hiszen végig esőben kellett a pályán teljesíteni, és annak ellenére, hogy már nem ez az első évem ezres motorral, ilyen körülmények között még nem szereztem elég tapasztalatot. Talán ennek is tudható be, hogy az edzésen és a versenyen is buktam, utóbb elég nagyot, így köszönettel tartozom a szerelőimnek, hogy egyáltalán vasárnap rajthoz tudtam állni. A második futam aztán igazi ütközet volt, hiszen a verseny közepéig láttam, hogy nem tudok előnyt kiépíteni ezért taktikát váltottam, előre engedtem a riválisomat, ám innentől kezdve én tapadtam rá. Két körrel a vége előtt úgy gondoltam, képes leszek elmenni mellette és simán megnyerni a futamot, ám nem tudtam leszakítani, sőt az utolsóelőtti kanyarban megelőzött. Ám a célegyenesre fordulva nekem jött ki jobban a kigyorsítás, és szélárnyékból kibújva ezredekkel ugyan, de sikerült nyernem. Az összetett miatt létfontosságú győzelmet arattam” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Csapattársa, a legutóbbi magyar bajnoki futamon dobogóra álló Kakuszi Ádám szintén rajthoz állt Mostban, a Supersport 300 kategóriában. A 16 éves motoros ugyan mindent megpróbált a jó szereplés érdekében, ám ezúttal – a lausitzringi idénynyitóval ellentétben – nem sikerült pontot szereznie, hiszen szombaton a 16., míg vasárnap a 18. helyen intették le.
 
 
„Nagyon zavaró volt a számomra, hogy amíg pénteken a szabadedzéseken sikerült a 19. időt elérnem és a beállítások terén is közel jártunk az elképzeltekhez, addig szombaton végig esett az eső, így az előző napi munkát ki is dobhattuk azonnal. Csak az első időmérőre mentem fel a pályára, és végül a 20. rajthelyet tudtam megszerezni. A szombati esős futamon a rajtot követően jelentősen visszaestem, mert előttem elesett valaki, így rengeteg időt veszítettem, mire kikerültem. A futamon végül a 16. helyig tudtam visszakapaszkodni, azaz még ilyen körülmények között is kis híján pontot tudtam szerezni. Vasárnap a warm up-nak nagy szerepe volt, hiszen újra elővettük a pénteki beállításokat, ugyanis napos időben került sor az edzésre és a versenyre is. A rajtnál sajnos ezúttal is többen megelőztek, ám a 18. helyig sikerült felzárkóznom úgy, hogy az addigi legjobb köridőmet is megjavítottam több mint egy másodperccel. Összességében elégedett vagyok, hiszen majdnem sikerült pontot szereznem egy olyan erős nemzetközi mezőnyben, amelynek több tagja is ott megy a világbajnokságon” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
Fotó: JK Sportsfoto, IDM, H-Moto Team
 

Zólyomi Andrea | 2019.08.12, 09:06:00 | Utolsó módosítás: 2019.08.12, 09:06:00

Cimkék:

Augusztus első hétvégéjét Máriapócson a MAMI Kupa negyedik fordulóján töltötte a Chrobák Motorsport Egyesületből négy versenyző. Kolarovszki Adél, Hernádi Barnabás és Czepó Donát mindhárman az YT125 4T kategóriában versenyeznek ebben az esztendőben. Igaz Donát versenyen kívül indul, de minden futamon jelen van és tesz magába a verseny kilométereket. Míg Aszalós Zoltán a PRO Robogó Sport kategóriában indul. A MAMI Kupa névre hallgató hétvégék két részből állnak, szombaton egy Kupa sorozat zajlik, míg vasárnap a Magyar Országos Bajnokság.
 
 
Nem volt ez máshogy a negyedik állomásán sem, ahol a szombati napon a két időmérő összesítésében Kolarovszki Adélnak az ötödik, Hernádi Barnabásnak a negyedik, míg Czepó Donátnak a második rajtpozíciót sikerült megcsípnie. A 12 körös verseny azonban nem zajlott zökkenőmentesen az YT125 4T kategóriában. Czepó Donát megnyerte a futamot, Adél megtartotta az ötödik helyét, Barnabás azonban a vége előtt három körrel az élbolyban csatázva egy lekörözés közben a fűre szorult és elesett. Barnabásnak nem lett semmi baja szerencsére, de a motoron akadt javítani való a vasárnapi nap előtt.
 
 
 
 
A PRO Robogó Sport kategóriában Aszalós Zoltán azonban rajt cél győzelemmel teljesítette a szombati napot.
 
 
Vasárnap egy szabadedzés, egy időmérő és két verseny volt a menetrend minden kategória számára. A csapat fiataljai az időmérőn megszerezték a pole pozíciót, a negyedik és a hatodik helyet a rajtrácson. Előbbit Czepó Donát, utóbbiakat Hernádi Barnabás és Kolarovszki Adél birtokolták. Mindkét futam ezzel a rajtfelállással indult. Sejteni lehetett, hogy kemény versenyek lesznek, hiszen az első és a hetedik helyezett között másfél másodperc különbség volt a köridőben.
 
 
Az első verseny sajnos ismét tartogatott meglepetést. A rajt után a második körben egy merészebb előzés következtében egy kettős bukás történt, aminek az áldozata sajnos Adél volt. Az ellenfél elnézett féktávja után a földön csúszó motorja sajnos pont Adél motorját találta el, így kivédhetetlenül Adél is elesett. Szerencsére Adél kisebb sérüléssel megúszta az esést és még időben vissza tudott gurulni a boxba, hogy a piros zászlós megszakítás után újra kezdhesse a versenyt a többiekkel.
 

A második rajtot követően már végig ment a verseny, amit Czepó Donát ugyan szorongatva, de megnyert, Hernádi Barnabás a harmadik helyen végzett és Adél a bukást követően a hatodik helyen jött be.
 
 
Délután következett a második futam, ahol a rajtsorrend változatlan volt. A futam végeredményében ugyan voltak keveredések, a mi fiataljaink azonban ismét első, harmadik és hatodik helyen végeztek. Donát ismételten nyomás alatt, de futamot nyert annak ellenére, hogy értékelésen kívül motorozik. Barnabás a dobogó harmadik fokára állhatott ismét, illetve Adél a hatodik helyért járó 10 ponttal gazdagította a gyűjteményét.
 
 
 
Aszalós Zolinak azonban a vasárnapi nap nem pirossal lesz kiemelve a naptárjában. Az időmérő edzésen sikerült neki újra a pole pozíciót megszereznie. A versenyek is jól indultak, azonban kivétel nélkül mindkét futamon elpártolt tőle a szerencse és technikai hibával feladni kényszerült mindkét futamot.
 
 
Legközelebbi állomás Euroring, amire pedig augusztus és szeptember közös hétvégéjén, vagyis 2019.08.31 – 09.01-én kerül sor.
 
A következő állomás a németországi Schaafheim volt egy héttel később. Ide a megszokottól eltérően most csak Vincze Martin utazott. Kolarovszki Mór a másik ADAC-s versenyző, azonban az ő csoportjukban két futam eldobható az évben, és mivel ezen a pályán nem lehetett pénteken edzeni, így ezt választották egyik kihagyásnak.

Martinnál azonban nincs ilyen lehetőség, így helyt kell állni mindenféleképpen. Martinnak néhány nappal ezelőtt volt lehetősége esőben néhány kört gurulnia a pályán, szóval nem teljesen a nulláról kell neki vágnia a szombati szabadedzésnek, időmérőnek és a szokásos két futamnak.

A H-Moto Team ifjú tehetsége a hétvégén még közelebb kerülhet a Suzuki Cup összetett pontversenyének megnyeréséhez, ám ezúttal a Supersport 300-ban induló Kakuszi Ádám is ott lesz a csehországi Mostban

Zólyomi Andrea | 2019.08.09, 09:30:00 | Utolsó módosítás: 2019.08.09, 09:30:00

Cimkék:

A H-Moto Team két ifjú tehetsége a csehországi Mostban folytatja szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint a Suzuki Cup sorozatában tovább növelheti előnyét a bajnoki címért folytatott versenyben a hétvégén, míg csapattársa, Kakuszi Ádám a Supersport 300 kategóriában zárna a pontszerzők között.
 
 
Ezen a hétvégén a csehországi Mostban folytatódik az IDM bajnoki sorozat, ahol ezúttal ismét két versenyzővel lesz ott a rajtrácson a H-Moto Team. Kovács Bálint 2019-ben már a második teljes szezonját teljesíti ebben az erős nemzetközi mezőnyben: a 17 éves motoros eddig remekül teljesít az idényben, hiszen a legutóbbi három futamot megnyerte, és 31 ponttal vezeti az összetettet a Suzuki Cup kategóriában. Nem is lehet más a célja, mint olyan eredményt elérni, amivel ismét közelebb kerülhet első felnőtt nemzetközi bajnoki címéhez. Bálint úgy vág neki ennek a hétvégének, hogy mindenképpen dobogóra szeretne állni mindkét futamot követően.
 
 
„A hétvégen a csehországi Mostban folytatom idei szereplésemet a Suzuki Cupban, ami abból a szempontból előnyös a számomra, hogy ismerem a pályát, hiszen korábban már több kategóriában is versenyeztem itt. Mivel a sorozat versenynaptárában ez egy új helyszín, így azt nem tudom, hogy a vetélytársaim közül ki ment már itt, illetve kinek lesz ismeretlen a mosti aszfaltcsík. Ugyanakkor nekem már idén is volt alkalmam itt tesztelni, így pontosan felmértük, mire kell majd figyelnünk a hétvége során. A gumikezelés nagyon fontos lesz a futamok során, ugyanis helyenként új aszfalt van a pályán, amely nem kíméli az abroncsokat. Esélyeket nem latolgatnék, de a bajnoki címem szempontjából minél előrébb kell, hogy végezzek” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Ezúttal nem egyedüli magyarként lesz ott az IDM mezőnyében, ugyanis csapattársa, a legutóbbi magyar bajnoki futamon dobogóra álló Kakuszi Ádám szintén rajthoz áll Mostban, igaz, ő a Supersport 300 kategóriában. A 16 éves motoros a lausitzringi szezonnyitón mindkétszer a 13. helyen zárt, azaz 6 bajnoki ponttal zárta pályafutása első IDM-es versenyhétvégéjét, és ezúttal sem szeretne pont nélkül hazatérni az előtte álló futamokról.
 
 
„Júliusban Bálinttal együtt voltam már itt tesztelni, így a pálya már nem lesz teljesen ismeretlen a számomra. Az alapbeállításokat sikerült megtalálnunk, amiket ugyan még finomítanunk kell majd a szabadedzéseken, hogy még jobb legyen, de fontos, hogy nem a nulláról kell kezdenünk a munkát. Ugyanakkor nem számítok könnyű hétvégére, hiszen ez lesz a második versenyhétvégém az IDM mezőnyében, ám ennek ellenére szeretnék a top10-ben végezni” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
 

 

Fotó: JK Sportsfoto, IDM

Zólyomi Andrea | 2019.07.30, 11:46:00 | Utolsó módosítás: 2019.07.30, 11:46:00

Cimkék:

Sűrű hétvége a Chrobák csapat életében. Pénteken indulás németországba az ADAC ötödik hétvégéjére, majd onnan hazafele irány a Magyar Országos Bajnokság.
 
Péntek reggel indultunk Schlüsselfeld városába, ahol egy ADAC központban rendezték a soron következő Minibike fordulót. A vezetéstechnikai központban egy rövid ugyan, de annál nagyobb szintkülönbséggel rendelkező pálya várta a bajnokságban résztvevőket, köztük Chrobák Motorsport Egyesület két versenyzőjét is, Kolarovszki Mórt és Vincze Martint.
 
 

Szombat reggel lehetett először pályára gurulni, így összesen két szabadedzés, két időmérő és két verseny várt a versenyzőkre. Szerencsétlenségünkre a németországi hőségriadóban pont szombat reggel érkezett meg a kiadós eső. Ez reggel gyorsan eláztatta a pályát és vizes pályán kezdhették meg a szabadedzéseket. Szerencsére ezen a pályán gokartok nem mennek, így meglepően használható volt a vizes aszfalt még a száraz gumikkal is, ugyanis ebben a bajnokságban nem lehet eső gumit használni.
 
 

Mór életében először járt a pályán, de ennek ellenére nem illetődött meg a körülményektől. Szépen lassan faragott a köridejéből, még egy szerencsétlen esés is csak rövid időre zökkentette ki a lendületéből. Az időmérők végére, ami már száraz aszfalton zajlott, sikerült Mórnak megszereznie a a nyolcadik helyezést, ahonnan várhatta a futamok rajtjait. Az első futamon Móron az első pár körben még érződött az esés, mire azonban kimotorozta magából és tempót váltott, az élmezőny meglógott egy kicsit. De így is sikerült neki egy helyet javítania és a hetedik helyen ért célba. A második futamon azonban közelebb tudott maradni az előtte menő bolyhoz. Végig csatázott, előzgették egymást, majd végül ismét a hetedik helyen haladt át a kockás zászló leintésénél.
 
 
Martinnak sikerült egyszer már néhány menetet motoroznia ezen a pályán, így nem volt teljesen ismeretlen számára. A vizes pályán nem vállalt felesleges kockázatot, így az időmérőket is nagy lendülettel tudta megkezdeni. Mindkét időmérőn megfutotta a leggyorsabb kört, így az élről vághatott neki a 20-20 körös versenynek. A mezőny keménységét mutatja, hogy az első 10 helyezett egy másodpercen belüli időkkel kvalifikált. Martin mindkét versenyen tökéletesen kapta el a rajtot és az élen fordult az első kanyarban. Mindkét versenyen egy három fős boly lógott meg a többiektől, akik közül mindenki volt mindegyik pozícióban a dobogós helyek közül. Első futamon a hazai srácnak egy kicsit sok volt az egyik kanyarban és elesett, így az élboly két főre apadt, amiből Martin jött ki győztesen. Második versenyen hasonló volt a helyzet, csak akkor meg a cseh srácnak lett egy kicsit sok az egyik kigyorsítás és a harmadik helyről esett ki a csatából. Itt viszont sajnos a hazai fiúnak jött ki jobban a lépés a lekörözötteknél és Martin a második helyen ért célba.
 
 
Martin a pontversenyben tovább növelte előnyét és így várhatja a két hét múlva következő fordulót. Mór pedig hétről hétre közelebb kerül az élmezőnyhöz, amivel lassan elérhető távolságban lesznek a dobogós helyezések is.

Szombat este hazafelé jövet az utat a Pannónia Ring felé vettük, hiszen ott meg a Magyar Országos Bajnokság negyedik fordulóját rendezték a vasárnapi napon. SSP300-as géposztályban Nagy Attila volt a soros a csapatból, hogy a rajtrácsra állhasson és versenyezzen. Az eső megérkezett hazánkba is és szintén egy vizes pályás szabadedzéssel kezdhették meg a motorosok a napot. Itt ugyan lehet eső gumit használni, ami egy fokkal nagyobb biztonságot jelent, de a vizes pálya mindig tartogathat meglepetéseket. Attila két héttel ezelőtt egy gyors kanyarban elcsúszott, ahol nagyon beütötte a lábát. Nem tört el neki, de egy hét fekvő gipszet is kapott, ami nemrég került le a lábáról. Az első szabadedzést a vizes pályán óvatosan kezdte. Második szabadedzés szintén vizes pályán ment, ahol Attila kezdett gyorsulni. Egyik kanyar kijáraton azonban megtréfálta a vizes aszfalt és elcsúszott. Attinak semmi baja nem történt, ám a motor kis javítgatásra szolrult. A harmadik menetre, ami már a mért edzés volt, kezdett száradni. Mire a motort átgumiztuk, száraz pályára, az eső ismét eláztatta a pályát, úgyhogy vissza szerelés volt. A negyedik menetre, azaz a második időmérőre felszáradt a pálya és száraz feltételek között mehetett az időmérő. Attilának a negyedik időt sikerült motoroznia, ám a két héttel ezelőtti idejét még nem sikerült megfutnia. A versenyen végül kitartottak az égiek és száraz pályán motorozhattak ahol végül Attila a negyedik helyen fejezte be a futamot. A körideje még mindig nem érte el a két héttel ezelőtti legjobb idejét, de ez lehet a motor számlájára is írható, mert Attila panaszkodott, hogy nem ment úgy a versenyen ahogy kellene.
 
 
 
 
Következő forduló Augusztus 19-én lesz a Szlovákia ringen, ahol bízunk benne, hogy egy gondolattal kiszámíthatóbb időjárás jellemezi majd a napot.
 
 
A hétvége tartogatott még egy kis meglepetést néhány gyereknek, amiért először is hatalmas köszönetet szeretne a csapat mondani Németh Andrisnak, a “Phoenix” rendezvények és egyben a Magyar Országos Bajnokság szervezőjének, hogy a Pannonia ring aszfaltján gurulhattak egyet a versenyző palántáink, ami nagyon nagy élmény volt nekik. Chrobák Jani edzőjük felvezetésével betekintést nyerhettek, milyen is egy ilyen hosszú és széles „nagy” pályán menni. Sajnos nem mindenki tudott eljönni erre a motorozásra, de akik ott voltak élvezték azt a néhány kört és utána szurkolhattak Nagy Attilának is.

Zólyomi Andrea | 2019.07.30, 09:41:00 | Utolsó módosítás: 2019.07.31, 09:08:00

Cimkék:

A hétvégén Misanóban folytatódott az olasz CIV PreMoto3-as bajnokság, az időjárás pedig újfent alaposan megdolgoztatta a mezőnyt. Kecskés Bence is kapaszkodott tisztességgel, és a fékproblémái ellenére is a középmezőny elején végzett a versenyeken.
 
A program már csütörtökön elindult, mert a fiatal résztvevőkre tekintettel a bajnokság rendezői rendszeresen beiktatnak egy tesztnapot. Ezen Bence és csapata, az RXP – Simoncelli Squadra Corse Junior Team három felmenetel alatt igyekezett megtalálni a megfelelő beállításokat a másnapi kvalifikációra, és a versenyre.
 
 
 
Péntekre sikerült komolyabbat gyorsulni, Bence már a legelső körök után felvette a ritmust, és megfutotta, sőt túl is szárnyalta a márciusi nyitófordulóban elért legjobb időeredményét. Persze ezalatt a mezőny sem tétlenkedett, mindenki más javult szezonkezdethez képest, de a fiatal magyar pilóta így is a 11. helyre hozta be motorját az első időmérőn.
 
Szombaton egy kvalifikáció és egy verseny várt a PreMoto3-as fiúkra, akiknek a nagy meleg után a változatosság kedvéért az esővel is meg kellett megküzdeni. A vizes körülmények között Bence 13. helyet motorozott a mért edzésen, majd a délutáni futamon újból előjöttek a már korábbi fordulók alatt is tapasztalt fékproblémák, az első körökben Bence folyamatosan küzdött a technikával, ám később magára talált, és sikerült behoznia a motort a 13. helyre. 
 
 

Vasárnap egy trükkös warm up után jöhetett a hétvége záró futama. A pálya állapota talán itt volt a legrosszabb, hiszen egy özönvízszerű esőzés után rohamosan elkezdett száradni, felettébb trükkös helyzet elé állítva a junior versenyzőket. Bence itt sem vallott szégyent, hiszen egészen a 13. helyig kapaszkodott, erős dupla pontszerzésével pedig ismét bizonyította, hogy szemtelenül ifjú kora ellenére mekkora potenciál lakozik benne.

 
Forrás: Tóth Krisztián Márk - Háfra Zsolt RXP / Sic58 Magyarország
Fotó: RXP - Race for Passion

/ 92 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.