A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. november 19., kedd
Gyorsasági Hírek
/ 99 oldal

Egy mindenkiért, mindenki a versenyzőért!

Zólyomi Andrea | 2019.11.18, 09:18:00 | Utolsó módosítás: 2019.11.18, 09:18:00

Cimkék:

Első szezonját zárta a Hungarian Racing Engineering (HRE) Team  csapata. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a MAMI Szakközépiskola és a Széchenyi István Egyetem által 2019 elején közösen útjára indított versenyszerelő mérnökképzésben résztvevő hallgatók átestek a tűzkeresztségen, sikeresen lezárták első képzésüket. Tegyük hozzá, ebben a formációban, hiszen egyébként a csapat tagjai régóta ismerik egymást és a versenypályák benzingőzös közegét, szinte valamennyien a MAMI motorszerelő képzéséből érkeztek.
 
 
Ahogyan a csapat versenyzője, Laczkó Máté (17) is, aki ezt megelőzően hét éven át a Mohai János vezette MW Performance csapatában edződött és halmozott sikert sikerre, a hazai és külföldi versenypályákon, a magyar bajnoki címektől kezdve a német juniorbajnoki címig. A kapcsolat természetesen nem szakadt meg, a mentor, ahová tudja, most is elkíséri tanítványát, és ha már ott van a boxban, tanácsaival segíti a csapatot is – ha igénylik. Már csak azért is, mert a MAMI-Mohai kapcsolat is évtizedes, nagyjából akkortól datálható, amikor a középiskola 2009-ben belecsapott a versenyrendezésbe és utánpótlás-versenyeztetésbe, 2018-ban pedig már egy félig-meddig együtt, de legalábbis közös motoron abszolvált versenyidényt is maguk mögött hagytak. Az akkor szerzett tapasztalatok döntötték el, hogy a beszűkült hazai és elérhetetlen anyagi megterhelést jelentő külföldi lehetőségekkel szemben ez az egyetlen, valóban a fejlődést szolgáló, az előrelépést is magában hordozó lehetőség maradt a nemzetközi közegben is egyre ismertebb és elismertebb Laczkó Máté számára.
 
 
– Rendkívül örömteli, hogy ez a lehetőség adódott Máté számára, hiszen elért azokba a kategóriákba, amelyekben már igen komoly anyagi megterhelést jelent a versenyzés, ezt én már nem tudtam vállalni – mondja Mohai János, amikor az elmúlt idényt összegzi. – Máténak viszont motoroznia kell, hiszen a nagy álom nem változott, ő vb-menő akar lenni, amihez meg is van a tehetsége és az elszántsága, de figyelembe véve a hazai viszonyokat és anyagi lehetőségeket, magyar csapat tagjaként csak ezzel a teammel van erre esélye. Ez volt a próbaév, Máté és a csapat egy nagyon erős mezőnyű Alpok Adria keretein belül megrendezett Stock1000 Európa Kupán állt helyt. Az idény végén az ötödik helyen zárt, az utolsó négy futamon háromszor is a dobogóra állhatott, visszahódította a magyar bajnoki címet, és a cseh bajnokságban is harmadik lett. Ezek az eredmények magukért beszélnek, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy Máté motorozásban: technikailag és gyorsaságban is nagyot lépett előre. Tavaly vette használatba a Stock 1000-es Suzukit, és amellett, hogy két végigmotorozott idényben egyszer sem „dobta el”, idén 10-30 lóerővel erősebb versenytársakkal küzdött sikeresen – elektronikai csomag nélkül!
 
 
Nemhogy küzdött, de amikor technikai problémák nem hátráltatták rendre meg is szorongatta őket és gyakran került ki győztesen a párviadalokból. Különösen a sorozat végén, Rijekában és Mostban versenyzett élményszámba menően, az OB zárófordulójában, a Slovakiaringen pedig pazar teljesítménnyel, taktikailag is érett motorozással utasította maga mögé a mezőnyt és biztosította be a magyar bajnoki címet.
 
 
– Szerény, de konkrét céljaink voltak az idény elején, először is, hogy álljon össze a motor, azután ezzel menjünk végig a magyar bajnokságban, és nyerjük is meg – tekintett vissza a szezon elejére Máté. – Az Alpok Adriában ugyanakkor az erősen átalakult mezőny miatt – tavaly még a Superbike VB Európa-bajnoki futama volt a verseny, idénre Európa Kupa lett belőle – nem igazán tudtunk tervezni, ott inkább a tapasztalatszerzés volt a cél: menjünk végig minden versenyen, azután oda érünk, ahová érünk. Ma már tudjuk, hogy milyen mezőny gyűlt össze, és azt mondom, hogy ennek ismeretében az elején én is aláírtam volna az ötödik helyet. Ezzel együtt, ha az első négy versenyen nem csak egy-egy futamot sikerül abszolválnom technikai problémák miatt, hanem mind a kettőt, akkor két hellyel előrébb, az év végi összetett dobogóján is végezhettem volna. Nem vagyok elégedetlen, csak mondom, hogy a sansz megvolt, hogy nem tudtuk behúzni, az a csapat és a technika összeszokatlanságán is múlt. Azért merem ezt mondani, mert az MW Performance munkája mellett nekem volt alkalmam betekinteni egészen fiatalon a Moriwaki kupán a Ten Kate istálló hátterébe, majd a Moto3-as Northern Europe Cup versenyein a Kiefer Team munkájába, van viszonyítási alapom. De ebből is tanulnunk kell, ahogy minden versenyen tanultunk is, hiszen az első Európa Kupa futamokon például a legjobb időket tekintve még két-három másodperc különbség volt az élmezőny és köztem, míg a végére, Rijekában és Mostban már alig több, mint fél másodpercre csökkent, ami mindenképpen előrelépés. Nekem is, a csapatnak is. Az elején még arra gondoltam, hogy valahol az első hat utáni csoportban lesz a helyem, az meg sem fordult a fejemben, hogy még idén sikerülhet legyőzni egykori VB menőket, Praseket, vagy a még most is Endurance vb-n versenyző Szkopeket, hogy a végső győztes Bergmannról vagy Filáról ne is beszéljek. De megtörtént, és, ha jövőre is maradunk ebben a mezőnyben, akkor már a dobogó lesz a minimum cél!
 
 
Okkal elégedett az eredménysorral Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke, a MAMI iskola igazgatója, ám számára legalább ennyire fontos az is, hogy a csapat fejlődjön, elsősorban önmagához képest:
 
 
– Egy hagyományosan vett versenycsapat célja a lehető legjobb versenyző kiválasztása, menedzselése, a versenyző győzelemre segítése. A mi célunk inkább a szerelői, mérnöki háttérmunka oktatása és szervezése. Ehhez nagyon jó tesztpilótákra van szükségünk, olyanokra, akik a pályán élesben tapasztaltakat át tudják adni a hallgatóknak, ezzel segítve az oktatást. Ezért esett a választásunk a saját diákunkra Mátéra, akit 2010 óta ismerünk, mivel akkor kezdett versenyezni a MAMI Kupában. Azért is jött hozzánk, hogy versenyzőként minél többet tudjon a technikáról, ez segíti őt a tesztvezetői képességek fejlesztésében. Meg persze az a sok-sok versenykilométer, amit a pályán tölt, nyilván azért, hogy nyerjen. Ahogyan a mögötte álló csapat is: mi is szeretnénk mindenütt nyerni, elvégre azért vagyunk versenycsapat. Az év eleji nehézkes, sőt késői indulás ellenére az év végére összeállt, jövőre pedig már vérmesebb reményekkel indulhatunk!

Zólyomi Andrea | 2019.11.12, 11:53:00 | Utolsó módosítás: 2019.11.12, 11:53:00

Cimkék:

Mozgalmas hétvégéje volt a Mugen Race Junior Team csapatának a szezonzáró fordulón Valenciában! Fermin Aldeguer óriási csatában a második helyen végezett a versenyen, amely a bajnokságon az összetett a bronzérmet eredményezte számára. A fő versenyre a csapatból még Filippo Palazzi és Rossi Moor kvalifikálták magukat, előbbi nagy versenyt futott, de sajnos túl gyorsan szeretett volna túl sok embert megelőzni, így kiesett, Rossi pedig egy szinte vezethetetlen motorral teljesítette a futamot. Görbe Soma némi balszerencse után ismét az ETC Series2 versenyen indult el, ám ezúttal bebizonyította, hogy igazán kemény fából faragták és megnyerte a versenyt.
 
 
A Sport&Events Motorsport Academy 14 éves magyar pilótája így értékelt:
„Nagyon nehéz hétvége volt, sokat hibáztam nem mentem jól, ezért csak a Series2-be sikerült kvalifikálnom. Ott megpróbáltam arra koncentrálni, hogy hiba nélkül motorozzak és kihozzam a maximumot. Ez sikerült is, hiszen megnyertem a futamot! Nehéz volt a verseny az első kanyarokban sokan elestek, de elkerültem a bajt és felküzdöttem magam az első helyig. Végig csatáztunk, az utolsó kanyarban lett meg a győzelem, megküzdöttem érte!
Köszönöm szépen a csapatnak az egész éves munkát és kitartást, a szponzoraimnak és Stefano Favaronak a sok támogatást.”
 
 
 
Rossi Moornak, a mezőny legfiatalabb szereplőjének komplikált hétvége van a háta mögött:
„Nem mondom, hogy a legjobb versenyemet zártam. Csütörtökön és pénteken a beállításokat próbálgattuk és a futóművet, illetve ismerkedtem a pályával. Az időmérő jól sikerült, a 33. pozícióba kvalifikáltam magam 59 versenyző közül. Egy versenyzőtársam nekem jött a warm upon, és nem volt elkerülhető az esés. A csapat megjavította a motort, de a versenyen kiderült , hogy vannak technikai gondok és kezelhetetlen volt a motor, szóval csak arra koncentráltam, hogy befejezzem a futamot. Imádtam ez a pályát, igaz nagyon technikás, ezért nehéz volt megtanulni, de azt hiszem az egyik kedvencem lesz. Köszönöm az egész csapatnak és mindenkinek a kemény munkát és alig várom, hogy kezdődjön a következő év!”
 
 
 
Stefano Favaro a Sport&Events Motorsport Academy alapítója a helyszínen örült a srácokkal:
„Nagyon örülök, hogy ilyen pozitívan zártuk a szezont. Fermin bronzérmes lett az összetettben, a versenyen pedig 1 tizeddel maradt el a győzelemtől. Azt gondolom, aki ismeri ezt a szintet, tudja, hogy ez mennyire kemény mezőny és nem könnyű odaérni az elejébe. Aki nem hiszi, nyugodtan nézze meg csütörtökön a versenyt a Spíler TV-n!
A többiek is megmutatták, milyen fából faragták őket. Filippo a 22. helyről indult és 2 kör után már a 15. volt, sajnos túl gyorsan akart előzni, így nem a megfelelő helyet választotta erre és elesett. Rossinak a warm up-on nekimentek, és olyan hiba jött elő a futamon, ami kívülről korábban nem látszott, láttuk a telemetrián utána, hogy nem működött a motor, de mégis sikerült teljesíteni a versenyt. Soma esetében nyilván tudjuk, hogy ő is versenyképes a fő futamon is, de nem jött össze a kvalifikáció, így az ETC Series2-ben indult, amit viszont megnyert. És bár nem ez a fő szám, itt is nagyon nehéz dolga van annak aki nyerni akar, hiszen ebben a mezőnyben már egyáltalán nincsenek rossz pilóták. Remélem jövőre a fő versenyben is megmutatja majd mire képes igazán. Most utazunk haza, azonban hamarosan kezdetét veszi a téli felkészülés, ahol egy nemzetközi edzőtáborral kezdünk.”
 
 
Aki szeretné visszanézni a fiatalok teljesítményét, csütörtökön 18:00-tól a Spíler1TV fogja adni a szezonzáró hétvége összefoglalóját Stefano Favaro és Czollner Gyula közvetítésében.
 
 
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2019.10.31, 09:53:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.31, 09:53:00

Cimkék:

Nem akármilyen 2019-es szezon van Rossi Moor mögött! Ő nyerte meg Amerikában az első Ohavle Talent Cup verenyt, másodiként végzett az Olasz Ohvale GP-0 190 cc kategóriában és legfiatalabbként debütált a spanyol CEV Repsol European Talent Cup-on.
 
 
Azok számára, akik nem igazán követik az utánpótlás bajnokságokat, ezek a a világ legerősebb korosztálybeli sorozatai, és a szint rendkívül magas. Miután Rossi Moor idén világszerte megmutatta tehetségét, alázatát és a benne rejlő potenciált, a Dainese és az AGV úgy döntött, hogy technikai partnerséget köt vele. Ez azt jelenti, hogy 2020-ban ő lesz a legfiatalabb szponzorált versenyzője ezeknek a márkáknak!
 
A Dainese a technikai sportok körében piacvezető, főleg a biztonságosság tekintetében. A márka történelme 1968-ra nyúlik vissza, és olyan igazi motorsport legendákkal dolgoztak, mint például a Giacomo Agostini, de évek óta ők Valentino Rossi technikai partnerei is.
 
Ez egy óriási megtiszteltetés, hogy a Sport&Events Motorsport Academy pilótája felkeltette az érdeklődésüket és a márka bizalmat szavazott neki.
 
„A Dainese és az AGV mindig nagy figyelemmel kísérte a fiatal tehetségeket, ezért úgy döntöttünk, hogy támogatni fogjuk Rossi Moort a következő szezonban, azzal a céllal, hogy garantáljuk a maximális biztonságot és teljesítményt, amely alapvető elemeket jelent a karrierépítéshez, és reméljük, hogy sikerül majd közös sikereket elérnünk. "-
- mondta Marco Pastore, a Dainese sportigazgatója.
 
Stefano Favaro, Rossi Moor motorsport managere elmondta:
„Teljes felelősséggel tartozom Rossi Moor álmainak megvalósításáért. 2017 óta dolgozom vele és mindig meglep engem azzal, mennyire tehetséges és milyen profin viselkedik  csupán 12 évesen. Ugyanakkor a biztonság kulcsfontosságú kérdés, főként amikor gyerekekről és motorsportól beszélünk. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Dainese és az AGV, az elsőszámú márkák, amelyek teljes támogatást nyújtanak számunkra, mivel sok MotoGP versenyzővel és igazi bajnokkal dolgoztak együtt. Ez egy nagyon szoros partneri kapcsolat lesz és izgatottan várjuk, hogy részt vehessünk a Dainese új projektjében is, amely kifejeztetetten gyerekek számára készül.”
 
A 12 éves pilóta rendkívül izgatott az együttműködés kapcsán:
„Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Dainese és az AGV úgy döntött, hogy támogatni fognak! Hálás  vagyok érte, mert tudom, hogy minden termékük kiváló minőségű, és versenyzőruháikban légzsákrendszer is van, amely hatalmas plusz védelmet jelent. Mindent meg fogok tenni, hogy a márka büszke legyen rám. ”
 
Rossi Moor a CEV Repsol European Talent Cup utolsó fordulóján fog először veresenyezni személyre szabott Dainese bőrruhájában! A spanyol bajnokásg záróhétvégéje november 14-én csütörtökön indul majd Valenciában!
 
 

A modern kor kihívásainak megfelelő új külsőt vett fel a csapat, melyet az idei IDM Suzuki Cup győztesére, Kovács Bálintra építenek

Zólyomi Andrea | 2019.10.30, 10:28:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.30, 10:28:00

Cimkék:

A H-Moto Team mindkét ifjú tehetsége kiválóan szerepelt az idei esztendőben, hiszen amíg Kovács Bálint megnyerte az IDM Suzuki Cup sorozatát, addig Kakuszi Ádám mindössze fél ponttal maradt le a Supersport 300-ban magyar bajnoki összetett dobogójáról, míg az IDM-ben pontszerzőként mutatkozott be a legkisebb kategóriában. A pályán elért eredmények arra késztették a csapatot, hogy teljes arculatváltást hajtsanak végre.
 
 
Nyugodtan kijelenthető, hogy 2019-ben a H-Moto Team szintet lépett minden tekintetben, hiszen a pályán eddigi talán legnagyobb sikerét érte el azzal, hogy a csapat főversenyzője, a 18 éves Kovács Bálint megnyerte az IDM Suzuki Cup összetett bajnoki címét. Persze ifjabb csapattársának, Kakuszi Ádámnak sem kell szégyenkeznie az idei szereplése miatt, hiszen a 16 éves motoros egyrészt pontokat szerzett az IDM Supersport 300-as kategóriájában, míg többször is dobogóra állhatott a felnőtt magyar bajnokságban, ahol aztán fél ponttal maradt le összetettben a harmadik, és 2 ponttal a második helyezett mögött.
 
 
 
A H-Moto Team vezetése a pályán elért eredmények után úgy döntött, hogy teljes arculatváltást követően egy modern, dinamikus csapatdizájnra vált, amely Csete Viktor munkájának köszönhetően már el is készült. A váltás mindenképpen szükséges volt, hiszen a szakember véleménye szerint az idő és az eredmények bizony túlhaladták a régit.
 
 
Egy teljes arculatváltás nagyon komplex feladat, ugyanis egy csapatdizájn esetén szinte mindennek dinamikus, sportos hangulatot kell árasztania, ami ráadásul a modern kor kihívásainak is megfelel. Ebben az esetben a H-Moto volt a fő márka, és az új logóra, amely a H és az M kezdőbetűkből, valamint motorversenyzői csapatról lévén szó, egy fejidomból áll, épül fel minden, ami a dizájnhoz tartozik. Maga az arculat egyébként Bálintra épül, hiszen ő az első számú versenyzője a csapatnak, míg Ádámé még most készül, természetesen a már meglévő elemekhez idomulva” – mondta Csete Viktor.
 
 
Noha a 2019-es szezon véget ért, a csapat természetesen nem dőlt hátra, és a háttérben komoly munka zajlik a jövő évi tervek megvalósítása érdekében, hiszen mindkét versenyzővel, Kovács Bálinttal és Kakuszi Ádámmal komoly szintet szeretnének lépni 2020-ban.
 
 
Fotó: H-Moto Team, JK Sportsfoto

Zólyomi Andrea | 2019.10.21, 10:26:00 | Utolsó módosítás: 2019.10.21, 10:26:00

Cimkék:

Györfi Alen számára igencsak jól folytatódott motoros pályafutása az Egyesült Államokban. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ugyanis a Daytonában rendezett versenyhétvégén mind a hosszútávú, mind pedig a sprintviadalon is dobogóra állhatott a közel 30 fős mezőnyben, ráadásul mindkétszer a mezőny végéről kellett elrajtolnia.
 
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen és a menedzsmentje még szeptember elején úgy döntött, kiszáll a Supersport vb-ről, és az Egyesült Államokban fog versenyezni. Az első futamra éppen Daytonában került sor az elmúlt hétvégén, ám arra sem a korábbi Európa-bajnok, se a csapata nem számított, hogy mindez nem lesz egyszerű. Ugyanis a Yamahát kiszállító cég elkevert egy a vámnál szükséges papírt, így a motort csak pénteken késő este vehette át Alen. A szervezők megengedték, hogy mindössze egy edzéssel a háta mögött rajthoz álljon, ám valamennyi futamon a mezőny végéről vághatott neki a viadalnak.
 
 
Ám ez sem hátráltatta abban, hogy mind a hosszútávú, 40 körös, mind pedig a 5 körös sprintversenyeken ne érjen el bravúros eredményeket. Előbb szombaton, az endurance futamon kígyózott át a teljes mezőnyön, és a verseny második leggyorsabb körét teljesítve végül a harmadik helyen végzett a közel 30 fős mezőnyben, ahol többek között olyanok indultak, mint a későbbi győztes olasz Simone Corsi. Vasárnap már két szabadedzést is tudott teljesíteni, így mindkét sprintfutamon megjavította az addigi legjobb köridejét, és amíg az első versenyen épphogy lecsúszott a dobogóról, addig a másodikon éppen Corsit megelőzve lett harmadik, azaz bemutatkozásként rögtön kétszer is a pódiumon ünnepelhetett. A mostani eredmények egyrészt a további versenyekre, illetve a jövő márciusi legendás Daytona 200-ra is jó alapot ad, ráadásul mindhárom futamon Alen volt a legjobb dunlopos motoros.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: Nem titok, volt olyan pillanat, amikor a papírok hiánya miatt azt hittem, nem is tudok majd rajthoz állni. Aztán amikor végre minden rendben volt, akkor megtudtam, hogy szinte edzés nélkül, csak a mezőny végéről rajtolva vághatok majd neki mindhárom futamnak. A márciusi beállításokat a szombati hosszútávú versenyen folyamatosan finomítottuk, és ennek eredményeképpen a leintéskor már a harmadik helyen száguldottam úgy, hogy enyém lett a második legjobb köridő, és ami még ennél is fontosabb, hogy végig konstans köröket tudtam teljesíteni. A mezőny erejét jól mutatja, hogy például rajthoz állt az a Simone Corsi is, aki annak idején a Moto3-ban vb-összetett második volt, és a Moto2-ben is több alkalommal dobogóra állhatott. A vasárnapi sprintversenyek előtt alaposan kihasználtuk a két szabadedzés adta lehetőségeket, így a Yamaha beállításai még jobbak lettek, aminek köszönhetően nemcsak, hogy mindkét viadalon képes voltam megjavítani a korábbi legjobb köridőmet, de az első viadalon negyedikként zártam, míg a második versenyen éppen Corsit megelőzve a harmadik lettem. A remek bemutatkozásomnak hála, mostantól a Dunlop által támogatott versenyzőként folytathatom az amerikai pályafutásomat, és így sokkal nyugodtabban készülhetek a jövő márciusi Daytona 200-ra, ahol a legjobb ötben szeretnék végezni. Külön köszönettel tartozom a csapatomon kívül azoknak a kint élő magyaroknak – Halász Antalnak, Horváth Gábornak, Paulik Istvánnak, Szabó Zsoltnak és Nemes Zoltánnak – akik ehhez a lehetőséghez segítséget nyújtottak.”
 
 
fotó: Forty Racing
/ 99 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.