A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. március 25., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 81 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.03.21, 09:11:00 | Utolsó módosítás: 2019.03.21, 09:11:00

Cimkék:

Hatalmas fába vágta a fejszéjét a Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka. Györfi Alen ugyanis március 16-án rajthoz állt a világ leghíresebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, és végül a 13. helyet szerezte meg a kétszáz mérföldes száguldásban.
 
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen önbizalom növelő eredménnyel vághat majd neki a 2019-es szezonnak. A magyar motoros ugyanis március 16-án rajthoz állt a világ talán legismertebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, melyet még 1937-ben rendeztek meg először. A magyar pilóta fizikailag és pszichikailag is nagyon készült a megmérettetésre, és titkos álma szerint a legjobb tízben szeretett volna végezni. Nos, ettől nem állt messze, hiszen nagyon hamar felvette a ritmust: az időmérőn a 25. helyre kvalifikálta a Yamaha R6-osát a 64 fős mezőnyben, majd a futamon folyamatosan lépdelt előre, s már a 12. helyen is állt, ám jött a piros zászló. Amikor újraindították a mezőnyt, a 4 körös „sprintversenyben” végül a 14. helyen intették le, ám utólag kizárták az egyik versenyzőt, így Alen a remek 13. pozícióban zárt.
 
 
A mezőnyben volt két másik magyar származású motoros is, közülük Halász Antal az utólagos kizárásoknak is köszönhetően végül a 26. helyen végzett, míg Nemes Zoltán a 14. körben technikai problémák miatt feladta a versenyt, melyet Kyle Wyman nyert egy Yamaha nyergében. Alen egyébként ezzel a 13. helyével átadta a múltnak az eddigi legjobb magyar eredményt, ugyanis 2003-ban a majd négy éve tragikus körülmények között elhunyt Bitter Sándor tizennegyedikként zárta a Daytona 200-at.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: „Az első nap nem úgy alakult, ahogy azt elterveztük, ugyanis két szabadedzésem is ráment arra, hogy a fellépő technikai gondjainkat megoldjuk. Ez nagy érvágás volt a számomra, ugyanis ilyen pályán még sosem motoroztam, ám ennek ellenére sikerült az előkelő 25. helyre kvalifikálnom a versenyre. Már ekkor éreztem, maradt még bőven bennem, és a másnapi warm up alatt kiderült, a beállításaink működnek, és amikor kiderült, hogy a 14. legjobb köridő lett az enyém, önbizalommal vártam a rajtot. Bevallom, óvatosan kezdtem, hiszen tudtam, nem az első körben kell bizonyítani. Egyre bátrabban motoroztam, a 31 fokos dőlésszögű oválpálya sem okozott problémát, és fokozatosan előre törve már a 12. helyen haladtam, amikor egy baleset miatt megszakították a futamot. Ekkor kijött a tapasztalatlanságom, ugyanis amíg a többiek azonnal kimentek abroncsot cserélni, addig én azon tanakodtam a többiekkel, vajon lesz-e folytatás. Nos, volt, így az utolsó négy körre nekem a használt gumikon kellett felvennem a küzdelmet a friss abroncsokkal támadó vetélytársaimmal. Sajnos a gumik ráadásul ki is hűltek, így az újraindítást követően egy teljes körig csak csúszkáltam a pályán. Ennek köszönhetően többen megelőztek, ám a végén ismét felgyorsultam, és tizennegyedikként intettek le. Már ennek is nagyon örültem, ám kiderült, egy előttem végzett motorost kizártak, így végül a 13. pozícióban zártam életem első Daytona 200-as versenyét. Hatalmas élmény volt a számomra, hogy itt lehettem, és mindenkinek köszönöm, aki mindehhez hozzásegített: Szabó Zsolt, Paulik István, Nemes Zoli, Horváth Gábor, Halász Antal, Bekim Pacuku,  Alessandro Mateucci, Vlad Plakth, Bán Róbert, Györffy Álmos, Máriás Ákos, és Nádasdy Kriszta. Nélkülük ez nem jöhetett volna létre.”
 
fotók: Forty Racing

Zólyomi Andrea | 2019.03.18, 09:07:00 | Utolsó módosítás: 2019.03.18, 09:07:00

Cimkék:

A 12. helyen végzett a Supersport-világbajnokság egyetlen magyar résztvevője a második, thaiföldi fordulón. A pénteki első szabadedzés után jelentkező elektronikai probléma sajnos a délutáni FP2-re is elkísérte Petit, így rengeteg, értékes időt vesztett a helyes beállítások és a gumik teszteléséből. A 16. rajt pozícióból induló magyar pilóta 4 helyet javított a verseny során és próbálta kihozni a maximumot a versenyen is:
 
 
„Sajnos tényleg elképesztően hiányzott a kimaradt szabadedzés. A pálya egyszerűnek tűnhet, de nagyon nehéz , mert 2 részből állt: hosszú egyenesekből és kemény féktávakból, illetve a pálya közepén van egy „csiki-csuki” technikás rész, és nem könnyű megtalálni azt a motort ami jól működik mindenhol. Ausztrália után remek volt a motor, de az egy teljesen más karakterisztikájú pálya, ezért úgy döntöttük, hogy megpróbálunk egy olyan beállítással kezdeni Thaiföldön , amivel tavaly Niki Tuuli is ment, de az nálam nem vált be, már csak azért sem, mert nála gyorsabban tudtam menni. A telemetriából kiderült, hogy a motor egyensúlya nem olyan jó, ezen próbáltunk dolgozni egészen a versenyig. A warm up-ra is állítottunk, ami jó döntésnek bizonyult, de a féktávokon még mindig gyengék voltunk. Ez volt a fő probléma a versenyen is. Próbáltam változtatni folyamatosan a stílusomon is és adoptálni magam ehhez a motorhoz. Ennyit sikerült kihozni belőle most. Nem volt könnyű a verseny, de ami pozitív, hogy sok új dolgot tanultunk a motorról és Aragóniába még erősebben térünk vissza! –nyilatkozta a Sport&Events Academy pilótája.
 
 
Simon Buckmaster csapatfőnök szerint  Spanyolországba még nagyobb fejlődéssel tér majd vissza a csapat:
„Péter tudatában van , hogy miben kell még fejlődnie és a csapat is keményen dolgozik a felmerülő problémákon, hogy együtt erősödjünk versenyről versenyre. A stabil pontszerzésnek köszönhetően Péter jelenleg 10. a bajnokságban, a 2017-es világbajnokkal Mahiassal holt versenyben, ami kiváló kezdés, keményen dolgozunk tovább, hogy még jobb eredményeket érjünk el együtt!
 
 
Stefano Favaro Peti menedzsere kivételesen a SpílerTV kommentátorállásából, szakkommentátorként követte a versenyt:
„Gratulálok Petinek, biztos vagyok benne, hogy ő kihozta a maximumot a motorból és a hétvégéből. Természetesen technikai sport révén, történhetnek problémák amiből bőven kijutott a csapatnak ezen a versenyhátvégén, és Petinek sem volt teljesen jó a feeling a motoron. Azért elégedett vagyok a csapat és Peti teljesítményével, a tanulságokat levonva térünk majd vissza Aragóniába!
 
 
A Superport-világbajnokság mezőnye 3 hét múlva visszatér Európába és a spanyolországi Aragóniában folytatódnak a megmérettetések április 5-én!
 
Forrás: Faster Promotion

Zólyomi Andrea | 2019.03.14, 13:23:00 | Utolsó módosítás: 2019.03.14, 13:23:00

Cimkék:

Három hete nagyszerűen kezdte az idényt Sebestyén Péter és a PTR Honda! A magyar pilóta karrierje eddigi legjobb eredményét, 8. helyezést ért el, és a Hondások kötött elsőként ért célba a szezonnyitó versenyen.
Hétvégén, Thaiföldön, Buriramban folytatódik a szezon. Ennek a pályának az egyik legnagyobb kihívása a szélsőséges hőség, ami nagyban befolyásolja a pilóták teljesítményét is.
 
 
Sebestyén Peti az elmúlt hetekben nagy hangsúlyt fektetett az edzésprogramjára, hogy külön felkészítse szervezetét a melegre:
“Kiértékeltük az ausztrál futamot, tisztában vagyunk a gyengeségeinkkel és az erősségeinkkel. Megpróbálunk ugyanúgy építkezni, mint Ausztráliában. Az erősségeinkre fogunk koncentrálni, és az egyedüli célom, hogy a gyengeségekből szépen faragjak le. A verseny után sokat edzettem, hogy felkészüljek a hőségre, de az utolsó héten főleg a regenerációra szántuk az időt, hogy a lehető legjobb fizikális állapotban érkezzek a versenyre. Most volt kint időm átállni, a csapattal már Ausztrália után felállítottuk a stratégiát, de még biztos átbeszéljük a dolgokat. Alig várom a versenyt, szeretem a helyszínt, korábban már versenyeztem itt egyszer. Az elmúlt években a Hondák itt is remek eredményeket értek el, bízom benne, hogy hasonlóan erősek leszünk, mint Ausztráliában. Motorozni is voltam a két verseny között, illetve elkezdődött a MotoGP, amit megint én szakkommentáltam a SpílerTv-n és remek kis hétvége volt, mert nagyon izgalmas futamokat láthattunk, és az ilyen mindig  felspanol engem is.”-meséli a Sport&Events Academy pilótája.
 
 
A PTR Honda csapatfőnöke is pozitívan várja a thai folytatást:
„Remekül dolgozott a csapat Ausztráliában, nagyon jól bevált a kerékcserés stratégiánk. Továbbra is a fejlődés a célunk, mindkét versenyzőnknek meg kell tanulnia jól a pályát. Korábbról remek eredményeink vannak Cluzel és Smith által, akik igazán gyorsak voltak itt. Vannak adataink, és a csapatmunkában is nagyon erősek vagyunk. Mindig sok kihívással kell szembe néznünk, de bízom a pozitív folytatásban, mert korábban gyorsak voltak itt a motorjaink. A hőség is egy külön nehézség lesz itt, de ez mindenkinek gondot jelent, szóval meglátjuk, mit tudunk kihozni a hétvégéből!
A legfontosabb, hogy versenyről versenyre fejlődjünk és felépítsünk egy sikeres szezont!”
 
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Acaemy alapítója is nagyon várja a folytatást:
„Én személy szerint már nagyon izgatottan várom, hogy elkezdődjön a második versenyhétvége. Péter magasra tette a lécet, és természetesen ilyenkor mindenki azt várja, hogy legalább ezt az eredményt, vagy ennél jobbat teljesítsen. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ez motorsport, és rengeteg dolgon múlik, hogy éppen mit sikerül teljesíteni. Természtesen továbbra is TOP10-es eredmény számunkra a cél. Biztos vagyok benne, hogy Peti mindent meg fog tenni, és a maximumot hozza majd ki a motorból. Vasárnap kiderül, ez mire lesz elég.”
 
 
A Supersport időmérő edzéseit a Spíler1 TV közvetíti majd a hétvége folyamán:
 
Szombat, március 16., WSSP Superpole 8:35
Vasárnap, március 17., WSSP futam 8:10 ÉLŐ!!

Zólyomi Andrea | 2019.02.26, 12:38:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.26, 12:38:00

Cimkék:

Hatalmas fába vágja a fejszéjét a Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka. Györfi Alen ugyanis március 16-án rajthoz áll a világ leghíresebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, ahol a verseny 1937 óta íródó történetében ő lesz a második magyar versenyző a legendás Bitter Sándor mellett, aki részt vehetett a kétszáz mérföldes száguldásban.
 
Alaposan belehúzott az idei felkészülésbe a tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, ugyanis a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen élete egyik, ha nem a legnagyobb feladatára készül. A magyar motoros ugyanis március 16-án rajthoz áll a világ talán legismertebb hosszútávú versenyén, a Daytona 200-on, ahol félig ovál – van olyan rész, ahol a dőlésszög 31 fokos –, félig normál pályán kell majd teljesítenie a több mint ötven vetélytárssal csatázva a 200 mérföldet. Magát a futamot még 1937-ben alapították, és a hetvenes évektől érte el népszerűsége csúcsát. Maga a verseny vonzotta a legjobb versenyzőket, hiszen a korábbi győztesek között olyan legendákat találhatunk, mint Jarno Saarinen (1973), Giacomo Agostini (1974), Johnny Cecotto (1976), Kenny Roberts (1978, 1983, 1984), Eddy Lawson (1986, 1993), Wayne Rainey (1987), Kevin Schwantz (1988), Scott Russell (1992, 1994, 1995, 1997, 1998), Miguel Duhamel (1991, 1996, 1999, 2003, 2005), Nicky Hayden (2002) vagy Chaz Davies (2008). Illetve Magyarországról az utcai versenyek legendája, Bitter Sándor állhatott rajthoz Daytonában.
 
 
A gyártók között a Yamaha a legeredményesebb – Alen éppen ilyen motorral fog versenyezni –, hiszen a verseny történetében 22 alkalommal nyertek a japán motor nyergében. A versenyzők összesen 200,07 mérföldet, azaz 321,98 kilométert tesznek meg, azaz pontosan 57 körös lesz a verseny. A magyar pilóta fizikailag és pszichikailag is nagyon készül a megmérettetésre, és titkos álma szerint szeretne a legjobb tízben végezni.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: Nagyon örülök annak, hogy lehetőségünk adódott Spanyolországban tesztelni, és Valenciában, valamint Almeriában öt napot is motorozni tudtam. Ezek a napok nagyon sokat számítanak az álmom megvalósításában, hiszen március 16-án én is ott leszek az idei Daytona 200 rajtjánál. A világ egyik leghíresebb endurance versenyén eddig csak egy magyar motoros tudott elindulni, Bitter Sándor. Fantasztikus a tudat, hogy én lehetek a következő, aki Magyarországot képviseli a kétszáz mérföldes futamon. A felkészülés már tavaly elkezdődött, ám addig, amíg a teljes költségvetésem nem állt össze, csak edzettem és reménykedtem. Fizikailag egyre magasabb szintet érek el, úgy érzem, készen állok a több mint kétórás száguldásra, ugyanakkor arra sajnos nincs lehetőségem készülni, miként is kell a lehető leggyorsabban oválon is motorozni. Ez a nagyon különleges verseny a pályafutásom egyik csúcspontja lesz, ebben biztos vagyok, és igyekszem is kiélvezni majd minden pillanatát. Noha nincs rajtam eredménykényszer, ám magammal szemben igenis vannak elvárásaim. A több mint ötvenfős mezőnyből szeretnék a legjobb tíz között célba érni, és ezért mindenre hajlandó vagyok. A csapatom megvan, a szerelőim remek munkát végeztek a motorom felkészítésében, így tényleg csak rajtam múlik, milyen szájízzel térhetünk haza. Egy biztos, ha máskor nem, de most rám fér majd egy kis szerencse…”
 
Forty Racing Media

Zólyomi Andrea | 2019.02.26, 12:36:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.26, 12:36:00

Cimkék:

A  spanyolországi Cartagena adta a helyszínt a Bester Capital Dubai Junior Team 2019-es bemutatkozó prezentációjának. Az eseményen több mint 250-en jelentek meg, köztük szponzorok, versenyzők, csapat-és családtagok, valamint a sajtó képviselői.
Idén az esemény magyar szempontból is nagyon különleges volt, hiszen Görbe Soma, a Sport&Events Academy 13 éves tehetsége is csatlakozott a tapasztalt European Talent Cup gárdájához. Soma idén Fermin Aldeguer és Filippo Palazzi társaságában fog szerepelni Európa legkeményebb utánpótlás bajnokságában.
 
 
Somán kívül a Sport&Events Academy másik két pilótája, Rossi Moor és Farkas Kevin is a Bester Capital Dubai színeiben fog versenyezni a CIV Ohvale GP- 0 Olasz Bajnokságban.
 
 
José Manuel Ruiz Gómez, alias Josette, a Bester Capital Dubai technikai igazgatója örömmel jelentette be a magyarok csatlakozását:
„Nagyon jól sikerült a bemutatkozó prezentáció, láttuk, hogy idén igazán erős csapatunk lesz az ETC-ben, hiszen mindenkiben hatalmas a potenciál. Fontos tudni, hogy én vagyok a felelős a MotoGP-ben szereplő Moto3-as Bester Capital Dubai csapatért is, így a fiatalok szeme előtt folyamatosan ott lebeg a cél, hogyha jól teljesítenek egyenes utat kapnak a Moto3-ba. Ez mindenképpen egy plusz motiváció.
A prezentációt követően itt maradtunk még néhány napot tesztelni. Elégedett vagyok, mert látszott Somán a fejlődés a legutóbbi edzőtáborhoz képest, persze van még min dolgozni, de sok benne a potenciál. Rossit és Kevint is volt szerencsém megismerni és látni hogyan motoroznak. Kevinnek kevesebb tapasztalata van, de annál elszántabb, Rossi pedig óriási tehetség ez már most látszik. Remek lesz a jövőben szorosabban is velük együtt dolgozni.”
 
 
 
Stefano Favaro, az Academy alapítója is jelen volt az eseményen:
„Nagyon jó volt látni Somát a színpadon ilyen profi, VB csapathoz méltó körülmények között. Nagyszerű lehetőséget kaptunk Josettétől, amiből az Academy összes versenyzője fog tudni profitálni. A bemutatót követő napokban megkezdődött a motorozás. Soma, Fermin és Filippo az ETC pre moto3-as versenymotorjukkal edzettek, Rossi és Kevin pedig az újonnan megérkezett Ohvale 190 cc gépekkel. Rossi télen már kipróbálta ezt a motort, Kevin számára egyenlőre minden új volt, viszont jó volt látni, hogy a két fiatal mennyire segíti egymást, igazi csapattársakként dolgoztak a pályán. Josette kollegája Suzanna is a segítségünkre volt, aki Jorge Lorenzo apukájának az iskolájában szerezte meg a szakmai tapasztalatát és lelkesen segítette a fiúk munkáját, elégedett volt a teljesítményükkel.”
 
 
A CEV Repsol European Talent Cup és a CIV Ohvale bajnokságok egyaránt áprilisban kezdődnek majd, előtte pedig márciusban még egy 3 napos edzőtábor vár Spanyolországban  a srácokra!
 
 
Forrás: Faster Promotion
 
 
/ 81 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.