A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. május 21., kedd
Gyorsasági Hírek
/ 86 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.05.20, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.20, 09:24:00

Cimkék:

Megérkezett Magyarországra az OHVALE márka, azaz a gyermek versenymotorok innovációja és nem kell sokat várni, hogy elinduljon a saját utánpótlás-versenysorozata is!
 
Az OHVALE GP-O ötlet Valerio Da Lio fejéből pattant ki, aki a két kerékűek világában igazán tapasztalt szakember és a legnagyobb gyártókkal dolgozott együtt éveken keresztül a MotoGP csapatoknál! Így született meg egy 100%-ig sportos tulajdonságokkal rendelkező motor, ami érzelmeket vált ki, igazi pilótának érzi magát rajta az ember, könnyen vezethető és olyan élményt biztosít, amit csak a valódi versenyzők élhetnek át.
 
 
 
Az egyik legfontosabb szempont az volt a motor megtervezésénél és kialakításánál, hogy könnyen elérhető legyen és beférjen egy ötajtós autóba. Emellett viszont olyan extrém motorozást tesz lehetővé, mint egy valódi versenymotor, de csökkentett költségekkel.
Az OHVALE GP-0 4 verzióban érhető el és kiváló motor a fiatalok, az idősebbek és a kevésbé tapasztaltabbak, vagy akár a két kereket kedvelő nők számára is!
 
A márka hamar elterjedt a világ minden pontján és már a legnagyobb MotoGP-s sztárok is OHVALE motorokkal készülnek két verseny között. Nem hiába, az elmondásuk alapján Az OHVALE GP-0-val sikerült átvinni a supersport motorozás élményét Misano-ból egy gokartpályára.
 
Szerencsére már Magyarországon is elérhetőek az OHVALE GP-O modellek a SEM Group Kft. jóvoltából. Aki pedig már idén szeretné kipróbálni a motort és önmagát, szervezett körülmények között, annak egy jó hírrel szolgálhatunk, ugyanis idén elindul Magyarországon az OHVALE kupasorozat.
 
A világhírű márka utánpótlás-versenysorozatában valóban az ügyesség fog számítani: a pilóták 110cc, 160cc, 190cc és FUN (amatőr/felnőtt) kategóriában, ugyanolyan OHVALE motorokon mérhetik össze tudásukat. 
 
A tét óriási, a 160 cc és 190 cc kategóriában a bajnokság nyertesei a Sport & Events Academy, a Next Generation Hungary SE és a Bester Capital Dubai Junior Team jóvoltából részt vehetnek a 2020. évi teljes Ohvale olasz bajnokságban, és a 2020. évi Ohvale Európa-bajnokságon a Bester Capital Dubai Junior Team színeiben!
 
A jelentkezés megkezdődött, június 15-ig pedig kedvezménnyel lehet jelezni a részvételi szándékot! További részletek megtalálhatók a www.ohvale.hu oldalon.
 

A H-Moto Team ifjú tehetsége a hétvégén kezdi meg németországi szereplését, ahol ezúttal a Supersport 300-ban induló Kakuszi Ádám is ott lesz

Zólyomi Andrea | 2019.05.17, 09:10:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.17, 09:10:00

Cimkék:

A H-Moto Team két ifjú tehetsége a németországi Lausitzringen kezdi meg a szereplését az IDM idei bajnoki szezonjában. Kovács Bálint ismét a Suzuki Cup sorozatában áll rajthoz, és a tavalyi összetett harmadik helye után 2019-ben nem lehet más a célja, mint a bajnoki cím. Csapattársa, a 16 éves Kakuszi Ádám ugyanebben a bajnokságban a Supersport 300 kategóriában áll rajthoz.
 
 
Eljött a várva várt pillanat, ésezen a hétvégén Lausitzringen kezdetét veszi az IDM bajnoki sorozat, amelyben ezúttal már két versenyzővel lesz ott a rajtrácson a H-Moto Team. Kovács Bálint tavaly meglehetősen furcsa körülmények után lett harmadik a Suzuki Cup összetett pontversenyében, ám a fiatal motoros 2019-ben már a második teljes szezonját fogja teljesíteni az erős nemzetközi mezőnyben. A 17 éves motorosnak nem más célja, mint az, hogy az ezresek között elért tavalyi magyar bajnoki címe után idén a Suzuki Cup összetett első helyét szerezze meg.
 
 
Számára ugyan nem ismeretlen a lausitzringi pálya, ám tavaly az idény legrosszabb versenyhétvégéjét hagyta ezen a helyszínen maga mögött, így most lehetősége nyílik arra, hogy kiküszöbölje a 2018-ban rajta esett csorbát.
 
„Már nagyon vártam, hogy elkezdődjön az IDM idei versenysorozata, és visszatérhessek Németországba, ahol a tavalyi szezonhoz hasonlóan ismét a Suzuki Cup-ban indulok. Sajnos az itthoni idénykezdetem nem sikerült úgy, ahogy azt elterveztem, de tanultam az itthon elkövetett hibákból. A pályát ismerem, és annak ellenére szeretem is, hogy tavaly pont nélkül zártam Lausitzringen. Fizikálisan és mentálisan is felkészültem a szezonnyitóra, ahol azonnal szeretném egy jó eredménnyel megalapozni az idei esztendőt. Rajtam nem múlik majd semmi, az első pillanattól kezdve a maximumot nyújtom” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Ezúttal nem lesz egyedül az IDM mezőnyében, ugyanis csapattársa, a hungaroringi magyar bajnoki futamon egy második hellyel indító Kakuszi Ádám szintén rajthoz áll Lausitzringen, igaz, ő a Supersport 300 kategóriában. A 16 éves motoros még mindig csak ismerkedik a Kawasakijával, ám ettől függetlenül nem szeretne pont nélkül hazatérni a szezonnyitóról.
 
 
„Eddig még nem versenyeztem ezen a pályán, de Bálint sokat segített, hogy a legfontosabb dolgokkal tisztában legyek, így elmondható, hogy tetszik a vonalvezetése. Onboard felvételeket is sokat néztem a felkészülés alatt, illetve a hungaroringi verseny óta egy teszten részt is vehettem. Szeretnék minél jobb eredményt elérni, ami remélem pontokban is megmutatkozik majd, de a fő célom az, hogy folyamatosan javuljak a hétvége során, és ne kövessek el egyetlen hibát sem” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
fotó: Kőházy Tamás
 

Zólyomi Andrea | 2019.05.13, 12:23:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.13, 12:23:00

Cimkék:

A Bester Capital Dubai Junior Team csapat Modenában versenyzett az Ohvale GP-0-án, a 190 cc kategóriában. Az időjárás rendesen megnehezítette a fiatalok dolgát, a szombati száraz edzések után vasárnap a kvalifikációk és a versenyek is vizes körülmények között zajlottak.
 
Rossi Moor egy 4. és egy 2. helyezéssel, összetettben harmadikként állhatott fel a dobogóra.
Az utánpótlásban az egyik legkeményebbnek számító Ohvale bajnokságban Farkas Kevin ismét bizonyította, hogy óriási léptekben képes fejlődni. Az első versenyt technikai hiba miatt nem tudta befejezni, de aztán a 11. helyről a 7-ig kapaszkodott fel a 2. futamon.
 
 
„Esős versenyhétvégénk volt, szombaton szárazon csak az első 3 szabadedzésen tudtam részt venni, mert váltó probléma volt, aztán vasárnapra kicseréltük a motorblokkot. Az időmérőn összesítettben 3. lettem. Az első futamon a dobogóért harcoltunk 6-an, de sajnos bele kerültem egy balesetbe, estem is egy kissebbet, így csak a negyedik lettem. Aztán délután végig az élen csatáztunk Flavio Piccoloval, kicsit ellépett, de az utolsó 4 körben közel 2 mp-et be tudtam hozni. Jól éreztem magam a hétvégén és alig várom a folytatást!”- mondta Rossi Moor a Sport& Events Academy pilótája.
 
Farkas Kevin így összegzett:
„A szabadedzések után áttétel módosításra volt szükség. A 11. pozícióiba sikerült kvalifikálnom, de örültem, mert a szabadedzésekhez képest sokat tudtam javítani. A délelőtti versenyen kiállni kényszerültem, de aztán délután egészen a 7. helyig sikerült feljönnöm.
Összességében örülök a teljesítményemnek, folytatom az edzéseket, hogy legközelebb még jobban tudjak szerepelni!
 
 
„Büszke vagyok a fiúkra, Olaszországra erre az időszakra nem jellemző rossz idővel kellett szembesülniük. Rossi ismételten bele került 1-2 szerencsétlen szituációba, illetve nem mindig tudta tartani a tempót az előtte haladókkal, de megint megmutatta, hogy esésből felkelve is mire képes és milyen harcos típus. Kevinen pedig edzésről edzésre látom a fejlődést, látszik, hogy egyre jobban sikerül megismernie a motort és gyorsan alkalmazkodik a számára ismeretlen pályákhoz!”
 
Rossi jelenleg második az olasz bajnokság tabelláján, de már közeledik az éllovashoz! Legközelebb Varanoban lesz lehetősége bizonytani a Bester Capital Dubai Junior Team pilótáinak.

Zólyomi Andrea | 2019.05.13, 09:14:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.13, 09:14:00

Cimkék:

Imola ikonikus pályája Sebestyén Peti kedvencei közé tartozik, a Hondáknak viszont nem annyira volt kedvező. Peti és a csapata folyamatosan dolgozott a motor beállításain a hétvége folyamán és sokféle módosítást kipróbáltak. A fejlődés látható volt, az időeredmény a 13. helyre volt elég a kvalifikáción, de néhány tizeden belül voltak Peti előtt jó néhányan és a versenytempó is bíztatónak tűnt.
 
 
A versenyen furcsa körülmények között rajtolt el a Supersport mezőnye, az időjárás jelentések egyhangúan esőt jósoltak, de az egyre szaporodó esőcseppek ellenére végül száraz beállításokkal vágtak neki a pilóták a versenynek.
Az eső fenyegetése ellenére a magyar versenyző helyt állt, az utolsó sikánban pedig az előtte haladó, szintén Hondával versenyző Sommert is megelőzte, bár ezt a pozíciót aztán a futam végén előkerülő piros zászló miatt nem adták meg neki, így a 10. helyen végzett.
 
 
„Nem volt egy egyszerű nap hiszen a folyamatosan változó időjárási körülmények miatt a motor beállításait is folyamatosan változtatnunk kellett. A warm up-on más volt még a pálya, se nem vizes, se nem száraz. Ezt vártuk a versenyre is, de aztán ahogy láttam, hogy felszáradt, tudtam, hogy jó lesz a versenytempóm. Próbáltam erősen kezdeni, de az első körökben beragadtam egy lassabb versenyző mögé és sajnos megnőtt a távolság az élbollyal szemben. A végén még megelőztem Sommert, azt sajnos már nem adták meg, így 10. lettem. Folyamatosan fejlődünk és remélem Jerezben képes leszek a gyorsabb bollyal is harcolni.”- foglalta össze az eseményeket a Sport&Events Acdemy pilótája.
 
 
Peti csapatfőnöke Simon Buckmaster így összegzett: „Ez egy újabb szép top10-es helyezés Petinek és így ismételten visszakerült a világbajnoki összesített tabellán a legjobb 10 versenyző közé. Jerezben szükségünk lesz egy nagyobb előrelépésre, hogy a legjobb 6 körüli eredményekért tudjunk harcolni!”
 
 
A következő verseny Spanyolországban, a jerezi pályán kerül majd megrendezésre, 3 hét múlva, június 7-én.
 
Forrás: Faster Promotion

Zólyomi Andrea | 2019.05.10, 11:06:00 | Utolsó módosítás: 2019.05.10, 11:06:00

Cimkék:

Megkezdi idei szereplését a Forty Racing utánpótlás versenyzője, Varga Tibi, aki a spanyol utánpótlás bajnokság Moto5-ös kategóriájában áll majd rajthoz. Mentora, a korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnok Györfi Alen szerint a fiatal versenyző már idén odaérhet a legjobb tíz közé.
 
 
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen ezúttal nem versenyzőként, hanem csapatvezetőként utazott el Spanyolországba, hogy a gárda fiatal tehetségének, Varga Tibinek segíthessen a minél jobb szereplés elérésében. Tibi idén a spanyol utánpótlás bajnokságban áll rajthoz, mégpedig a Moto5-ös kategóriában, és a minél jobb felkészülés érdekében februárban öt napot Valenciában és Almeirában, ahol egy premoto 4-es géppel rótta a köröket. Ezúttal egy harmadik spanyol pályán, Cartagenában kell bizonyítania a fiatal tehetségnek, aki eddig még sosem motorozott ezen az aszfaltcsíkon. Mindenesetre mind Tibi, mind pedig csapatfőnöke és mentora optimistán várja a hétvégét.
 
 
Varga Tibi motorversenyző:  Már nagyon várom a versenyt, hiszen még nem jártam ezen a pályán, és izgatott is vagyok, hiszen edzőm és csapatfőnököm, Györfi Alen éppen itt nyerte meg anno az Európa-bajnoki címét. Rengeteget edzettem a felkészülés alatt, sőt, itt Spanyolországban teszteltem is, így bízom abban, hogy az elvégzett munka kamatozni fog. Noha kicsit tartottam tőle, de az időjárás tökéletes, így tényleg csak a motorozásra kell figyelnem. Tény, hogy sok edzési lehetőségem nem lesz arra, hogy megismerjem a pályát, de ezzel a riválisaim is így vannak. Mindent megteszek azért, hogy jól szerepeljek, és bekerüljek a futamon a legjobb tíz közé.”
 
 
Györfi Alen csapatvezető: „Nagyon fontos volt a felkészülés során, hogy minél többet motorozhasson Tibi. Nos, keményen dolgozott a spanyolországi edzőtáborban és otthon is, így minden adott ahhoz, hogy jól szerepeljen. Noha ezt az esztendőt még tanulóévnek szánjuk, ennek ellenére úgy vélem, Tibi alkalmas a nagyobb feladatokra is, és Tibi képes arra, hogy a legjobb tízben végezzen. ”
/ 86 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.