A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. június 16., szerda
Gyorsasági Hírek
/ 117 oldal

Sylvian Barrier első körben elszenvedett sérülését követően a H-Moto Team motorosa lengyel csapattársával együtt teljesítette a legendás 24 órást

Zólyomi Andrea | 2021.06.15, 11:55:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.15, 11:55:00

Cimkék:

Nem akármilyen körülmények között teljesült a H-Moto Team 19 éves motorosának álma a legendás 24 órás vb-futamon Le Mans-ban. Az Endurance-világbajnokság múlt hétvégi futamán a Wojcik Racing Team versenyzőjeként Kovács Bálint teljesítette a versenyt, ráadásul úgy, hogy a csapat legjobbja, a kétszeres Superstock 1000 FIM-kupa győztes, Sylvian Barrier már az első körben balesetet szenvedett. A magyar versenyző a lengyel Artur Wielebskivel teljesítette a távot úgy, hogy a párosuk összetettben a 29., míg kategóriájukban, az EWC-ben a pontszerző 10. helyen zárt. A Wojcik Racing Team csapatfőnöke a magyar motoros mostani teljesítményét látva kijelentette, Kovács Bálint ott lesz a szeptemberi 24 órás vb-futamon, Bol dOr-ban.
 
 
Fantasztikusan szerepelt Kovács Bálint, aki az elmúlt hétvégén élete első 24 órás versenyét teljesítette, ráadásul mindjárt az Endurance-világbajnokság legendás versenyén, a Le Mans-i viadalon. A H-Moto Team 19 éves motorosa – aki idén a Spanyol Superbike Bajnokságban versenyez, és két versenyhétvégét követően összetettben az első helyen áll az Open 1000-es kategóriában – a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, mégpedig egy Yamaha YZF-R1 nyergében.
 
 
A tervek szerint igazi világsztárok lettek volna Bálint csapattársai, ám a dél-afrikai Sheridan Morais, aki futamot nyert a Supersport-világbajnokságon, és 2017-ben összetettben a 4. helyen végzett, nem is érkezett meg a legendás pályára, míg a francia Sylvian Barrier a rajtot követően belekeveredett egy tömeges bukásba, azonnal kórházba kellett szállítani, így nem tudta folytatni a száguldást. Így a magyar versenyző a lengyel Artur Wielebskivel kettesben volt kénytelen teljesíteni a távot úgy, hogy az ellenfeleknél hárman válthatták egymást a versenyzők.
 
 
 
A csapat így is teljesítette a távot, sőt, az összetettbeli 29. hely mellett az EWC kategóriában a 10. helyen zárt, ami azt jelenti, hogy Bálinték pontszerzőként zárták a vb-futamot. A 19 éves motoros összesen 500 percet töltött a pályán, ezalatt 1400 kilométert tett meg, ami 11 felmenetelből 335 teljesített körnek felel meg. Nem kevesebb, mint 11 szett gumit fogyasztott el, és a legjobb körideje 1:39.099 volt, ami az egész mezőnyt tekintve a tizedik legjobb idő.
 
 
„Azt hiszem, amit most Bálint letett az asztalra, az igencsak megsüvegelendő teljesítmény. Egy 19 éves fiatalember, aki az egész mezőny legfiatalabb versenyzője volt, úgy kezdte az itteni szereplését, hogy a lengyel csapatfőnök abban reménykedett, képes lesz a 108 százalékos idő megfutására. Nemcsak erre volt képes, hanem arra is, hogy köridejével a legjobb tízbe bekerüljön. Egy alkalommal jött el nála a mélypont, amikor a harmadik szakaszáról visszatért, a motorról is alig bírt leszállni, ám a masszőrök csodát tettek vele, mégpedig annyira, hogy a következő 31 körben volt a leggyorsabb Bálint. Három embernek is hatalmas teljesítmény teljesíteni a 24 órás vb-futamot Le Mansban, ők Arturral ketten megcsinálták. Nem véletlen, hogy a lengyelek már most bejelentették, hogy a szeptemberi, Bol dOr-ban rendezendő, újabb 24 órás vb-futamon Bálint is ott lesz a csapatukban” – jelentette ki Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonos-csapatfőnöke.
 
 
 
Kovács Bálint természetesen nagyon elfáradt a verseny végére, ráadásul befutóként ő zárta le a csapat szereplését. Nem tagadta, testileg és lelkileg is megviselte a viadal, ám az, hogy sikerült teljesíteniük a versenyt, ráadásul pontszerzőként zártak az EWC-ben, sok mindenért kárpótolja.
 
 
„Azt hiszem, ha itt kezdődik a fáradtság, akkor az brutális érzés, mert így még életemben nem éreztem magam. Sylvian sérülését követően hirtelen az sem volt biztos, hogy folytatni tudjuk, ám végül sikerült befejeznünk a versenyt, ami önmagában hatalmas eredmény. Nagyon profi stáb dolgozott mögöttünk és értünk, akik nemcsak technikailag biztosítottak számunkra mindent, hanem a lelket is tartották bennünk akkor, amikor úgy tűnt, elfogyott az erőnk. A legnagyobb gondot a nyakam jelentette, nem egy olyan eset volt, hogy teljesítve az előírt időt kiálltam a depóba, és amikor leszálltam a motorról meg sem tudtam mozdítani a fejem a nyakam merevsége miatt. Artur az éjszaka nagyon kiborult, és volt egy olyan időszak, amikor már azon tanakodott a csapatvezetés, hogy adjuk fel a versenyt. Ám végül úgy döntöttünk, tartunk egy háromórás pihenőt, mert ha teljesítjük a viadal 75 százalékát, akkor a teljes versenyt is teljesítjük és értékelnek bennünket” – fogalmazott Kovács Bálint, aki Bol dOr-ban újra rajthoz állhat az Endurance-világbajnokságon.
 
 

Fotó: Mateusz Jagielski

Zólyomi Andrea | 2021.06.14, 13:36:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.14, 13:36:00

Cimkék:

Szomorú hírt kaptunk, életének 72. évében, június 9-én elhunyt Juhos Árpád.

 

 

"Krokodil" becenevű legendánk élete nagy részét a motorsportnak rendelte, nyolc magyar gyorsasági motoros bajnoki címet is szerzett (hármat-hármat 500 és 350 ccm-ben, kettőt pedig 250 ccm-ben), valamint a magyar motorsport első világbajnoki pontjait is ő gyűjtötte be az 500 ccm-es kategóriában.

 

 

 

A MAMS ezúton is őszinte részvétét fejezi ki a családnak.

 

 

 

Világsztárokkal lesz egy csapatban a H-Moto Team motorosa a legendás 24 órás futamon

Zólyomi Andrea | 2021.06.10, 10:44:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.10, 10:44:00

Cimkék:

Teljesül a H-Moto Team 19 éves motorosának álma, hiszen a hétvégén rajthoz állhat a legendás 24 órás vb-futamon, Le Mans-ban. Kovács Bálint ráadásul az Endurance-világbajnokság legutóbbi szezonjában negyedik helyen végző Wojcik Racing Team versenyzőjeként olyan világsztároknak lesz a csapattársa, mint a kétszeres Superstock 1000 FIM-kupa győztese, Sylvian Barrier, illetve a Supersport-világbajnokság 2017-es szezonjában futamot nyerő, összetettben a 4. helyen végző Sheridan Morais.
 
 
Élete nagy lehetősége előtt áll Kovács Bálint, aki egyre többször bizonyítja a tehetségét a legerősebb nemzetközi sorozatokban. A H-Moto Team 19 éves motorosa idén a Spanyol Superbike Bajnokságban versenyez, ahol két versenyhétvégét követően összetettben az első helyen áll az Open 1000-es kategóriában. Ám most visszatér az Endurance-világbajnokság mezőnyébe, és a hétvégén rajthoz állhat álmai versenyén, a Le Mans-i 24 órás viadalon egy Yamaha YZF-R1 nyergében.
És nemcsak rajthoz áll, de akár egy fantasztikus eredményt is elérhet, hiszen egy remek csapatban, világsztárok csapattársaként húzhatja majd a gázt. A lengyel Wojcik Racing Team a legutóbbi vb-szezonban (2019/2020) a negyedik helyen végzett összetettben, második lett a Bol dOr-ban rendezett EWC-futamon, míg harmadikként zárt a 12 órás estorili viadalon.
 
 
A csapattársak sem akárkik lesznek, így Bálint egy eredményes hétvége mellett sokat tanulhat ezektől a világsztároktól. Például attól a francia Sylvian Barriertől, aki kétszer nyerte meg Superstock 1000-ben a FIM-kupát, vagy éppen Sheridan Morais-tól, aki futamot nyert a Supersport-világbajnokságon, és 2017-ben összetettben a 4. helyen végzett. A lengyel Artur Wielebski-t pedig ismeri Bálint, hiszen az elmúlt héten mindketten teszteltek Mostban, ahol a magyar motoros 1.820 másodperccel jobb köridőt ment, mint Wielebski.
 
 
„Ezért az esélyért dolgoztunk keményen! Sokan vagyunk, akik Bálint mögött azért dolgozunk, hogy ő sikeres legyen, és ez a lehetőség bizonyíték a számunkra, hogy van értelme a munkánknak. Mindenkinek köszönöm, aki segített az eddigiekben, hogy idáig eljussunk! Szakmailag óriási előrelépés mindez Bálintnak, és teljesen nyugodt vagyok, mert tudom, hogy felkészült erre a feladatra is” – jelentette ki Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonos-csapatfőnöke.
 
 
Kovács Bálintnak egyébként lesz ideje megismerkedni a legendás aszfaltcsíkkal, hisz csütörtökön délután 17.30-tól húsz percen keresztül, majd pénteken előbb 11.50-től 12.10-ig, míg éjszaka 21.30-tól 23 óráig tréningezhet a mezőny. Aztán szombaton pedig kezdődik a „tánc”, a 24 órás őrület.
 
 
„Ahogy mondani szokták, a nagy lehetőségek úgy jönnek hirtelen, mint a derült égből a villámcsapás. Mostban teszteltünk, amikor Michael Filla odajött hozzám, és szólt, hogy az EWC-ben szereplő csapatának kell majd egy ember a későbbiekben. Megnéztük a versenynaptáram, és a szeptember 18-19-én Bol dOr-ban rendezendő futamon rajthoz tudok állni. Majd másnap rám írt, hogy már Le Mans-ban is szükség lenne rám, ráadásul a Superbike kategóriában. Hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen eredményes istálló, mint a Wojcik Racing Team számít rám, és olyan versenyzők csapattársa lehetek, mint Barrier vagy éppen Morais. Nagyon várom már a hétvégét, hiszen tavaly nem jött össze az indulás, most a sors kárpótol mindenért. Egyelőre csak erre a versenyre koncentrálok, ám a hosszabb távú együttműködés sincs kizárva” – fogalmazott Kovács Bálint, aki hozzátette, ha sikerül megállapodniuk a lengyel csapattal, akkor Bol dOr-ban vélhetően újra rajthoz állhat az Endurance-világbajnokságon.
 
fotó: H-Moto Team

A H-Moto Team-MW Performance fiatal versenyzője számára nemcsak az új kategória, hanem a szakadó eső sem tette könnyűvé az első futamát a 2021-es Magyar Bajnokságban

Zólyomi Andrea | 2021.05.25, 10:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.25, 10:20:00

Cimkék:

Felemásra sikeredett a 600-sok között Kakuszi Ádám bemutatkozása. A H-Moto Team-MW Performance fiatal versenyzője most debütált új kategóriájában, ám a pannónia-ringi első magyar bajnoki futamon nem tudta az edzéseken mutatott formáját hozni. A vizes pályán ugyan bukott, ám rengeteg tapasztalatot gyűjtve várhatja a két hét múlva sorra kerülő Főnix-kupa szezonnyitó viadalát.
 
 
Idén nemcsak kategóriát váltott Kakuszi Ádám – a 2021-es szezonban már a 600-sok között indul –, hanem ezúttal itthon versenyez, mégpedig a Magyar Bajnokságon szeretne minél jobban szerepelni, illetve a Főnix-kupán összetettben a legjobbak között végezni.
 
 
A Pannónia-ringen rendezték meg a 2021-es idény első magyar bajnoki viadalát, és a premier igencsak felemásra sikeredett a H-Moto Team-MW Performance versenyzője számára. Ádámnak nemcsak az új motorjával – Kawasaki ZX-6R –, az új kategóriájával kellett megküzdenie, hanem az időjárással is, ugyanis a szabadedzéseket követően r esőben és vizes pályán kellett motoroznia. Ennek ellenére a szabadedzéseken kezdett ráérezni a motorra és a köridők is egyre bíztatóbbak voltak, ám az esőben beázott a Kawasakija, így nem tudta kimotorozni belőle a maximumot az időmérőn, így a tizedik rajtkockából vághatott neki a futamnak. A rajtja jól sikerült, egyre jobban gyorsult, ráérzett a pálya karakterisztikájára, és amikor már a negyedik körre fordult a mezőny, Ádám már a negyedik helyig zárkózott fel. A körideje alapján esélye volt arra, hogy dobogóra állhasson, ám túlvállalta magát, aminek bukás lett a következménye.
 
 
„Nagyon bizakodva vártam az idei szezonnyitót, és az első napot követően már olyan időket motoroztam, amivel ha nem is sokkal, de megjavítottam a tavaly év végén futott időmet. Az időmérőn aztán semmi sem jött össze, előbb egy piros zászlós esés miatt mindössze két kört tudtam menni, majd a második kvalifikáción technikai gond hátráltatott. Maga a futam nagyon jól indult, ám sajnos elkövettem egy hibát, így hiába jöttem fel a negyedik helyig, bukás lett a vége. Nagyon sajnálom, mert úgy érzem, ha végigmentem volna, értékes pontokkal távozhattam volna a Pannónia-ringről” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
A fiatal versenyző mentora, Mohai János szerint nem okozott csalódást a tanítványa, hisz az esés mindig benne van a motorversenyzésben.
 
 
„Nem volt egyszerű Ádám első versenyhétvégéje, hiszen az új, hatszázas kategóriában debütált, amit az eső alaposan megnehezített. A teljes versenyhétvégét nézve nem teljesített rosszul, nagyon bíztatóak voltak a köridők, de elég volt egy kis hiba, és nem tudta befejezni a versenyt. Van még ideje, szorgalmas gyerek, és lesz lehetősége megszokni versenyzés közben a Kawasakit. Két hét múlva a Főnix-kupán remélem már teljesíti a versenytávot és eredményesen zárja a futamot” – fogalmazott Mohai János.
 
fotó: Erdélyi Károly

A Hungarian Racing Engineering Team (HRE Team) vasárnap lezárta a felkészülési időszakot és a hét közepén utazik a németországi Oscherslebenbe az első versenyükre.

Zólyomi Andrea | 2021.05.20, 09:52:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.20, 09:52:00

Cimkék:

 


„Hivatalosan már április végén lett volna egy versenyünk, szintén Németországban, de a járványhelyzet miatt azt törölték, így csak most, május közepén fogjuk tudni összemérni magunkat a mezőnnyel” – mesélte Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke. „Nem kérdés, hogy kihívás négy olyan, utánpótláskorú versenyzővel nekivágni egy bajnokságnak, akik közül háromnak ez lesz az első teljes nemzetközi szezonja, de azt gondolom, hogy ők is és a csapat is kellően felkészült. A fiúk egyedülálló fizikai és szellemi felkészítést kaptak, a csapatunk pedig a motorok téli felkészítése után a teszteken begyakorolta, hogy hogyan kell igazi csapatként működni. Egyaránt jártunk ismerős és ismeretlen pályán, Magyarországon és külföldön is. Büszke vagyok arra a teljesítményre, amit ezek a tesztek mutatnak és büszke leszek a csapatra, ha ugyanezt a szintet tudja nyújtani versenyhelyzetben is.”
 
A HRE Team négy versenyzővel, Kardos Gergővel, Oláh Barnabással, Surányi Balázzsal és Számadó Mátéval indul az IDM-ben, akik a mezőny legfiatalabb versenyzői lesznek, hiszen mindössze 15 éves versenyzőkről van szó. A csapat a máriapócsi RabócsiRingen kezdte meg az idei aszfaltos felkészülést, de mint már korábban elmesélték télen folyamatos cross edzésekkel készültek a versenyszezonra. A RabócsiRing mellett jártak már az Euroringen, a Szlovákiaringen, a Red Bull Ringen (ahol később versenyük is lesz) és most a PannóniaRingen zárták a felkészülést.
 
„Elérkeztünk a verseny hétre, és az utóbbi teszt napokon bebizonyosodott, hogy a versenyzőink felkészülése jól sikerült, kiválóan bírják a szellemi és fizikális terhelést is, így minden fókuszt a vezetésre tudnak irányítani.” - foglalta össze Máriás Bence, a fiúk erőnléti edzője és egészségfejlesztője. – „A hétvégi teljesítményüket nem helyezésben fogjuk mérni, hanem az elvégzett munkájuk alapján. Ezért én azt várom tőlük, hogy mindent beleadjanak és hozzák ki magukból a lehető legtöbbet. Ez sokszor a legnehezebb feladat.”
 
A csapat adatelemzője Fekete Bálint, aki a Győri Széchenyi István Egyetem versenymérnök hallgatójaként került kapcsolatba a csapattal és azóta már a Supersport világbajnokságon is dolgozott Sebestyén Péter mellett. „A versenyzőkön látszik, hogy fizikálisan és mentálisan egy új szintre léptek idén. Így sokkal egyszerűbb dolgom van nekem is, mert több mindenre oda tudnak figyelni és rendezettebben végzik a feladatukat. Nagy előny, hogy négy egykorú versenyző ülhet egy csapaton belül ugyanazon a technikán, így egy-egy pályára való beállítás gyorsabban történik és a pályát is gyorsabban tanulják így meg. A leghasznosabb segítség jelenleg minden bizonnyal a versenyzők adatainak összehasonlítása, hogy meglássuk, melyik stílus a leggyorsabb az adott szakaszon.” – mondta el Fekete.
 
Oscherslebenben szeles, esős versenyhétvége várható, melynek során három szabadedzés és két időmérő edzést követően két versenyen is rajthoz állnak a HRE Team fiatal versenyzői, SSP300 kategóriában, Kawasaki Ninja 400-asok nyergében.
A csapatnak és a versenyzőknek is sok sikert kívánunk!
 
forrás: HRE Média
 
 

/ 117 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.