A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. november 18., vasárnap
Gyorsasági Hírek
/ 74 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.11.15, 09:49:00 | Utolsó módosítás: 2018.11.15, 09:49:00

Cimkék:

Nem úgy sikerült a 2018-as szezon Györfi Alen számára, ahogy azt az év elején eltervezte. A korábbi Európa-bajnok idén az Alpok-Adria Sorozatban, ahol a Superstock 600-as kategóriában versenyzett, és az utolsó verseny utolsó körében bukta el a bajnoki címet. Ugyanakkor az utánpótlás nevelésének fontossága miatt létrehozta saját csapatát, és a fiatalok remekeltek mind a spanyol, mind pedig a hazai bajnokságokban. Alen abban reménykedik, hogy jövőre képes lesz megnyerni az Alpok-Adriát.
 
 
– Alen, ebben az évben már nemcsak versenyzőként, hanem csapatfőnökként, a fiatalok mentoraként is helyt kellett állnod. Miért kellett saját csapatot alapítanod?
– Az előző évben a gyerekekkel még csapattársak voltunk, ám úgy érezték, váltaniuk kell. Mivel már az előző években is odafigyeltem rájuk, segítettem a munkájukat, így adta magát a helyzet, hogy a hazai utánpótlás tehetségeit segítve megalapítottam saját egyesületemet, a Forty Racing-et, és belevágtunk a közös kalandba. Voltak feltételeim, amik teljesültek, és így, a szezon végén azt mondhatom, egyáltalán nem bántam meg a döntésemet.
 
 
– Egy évvel ezelőtt még az IDM Supersport kategóriájában versenyeztél, míg idén újra az Alpok-Adria Sorozatban álltál rajthoz. Nem érezted ezt visszalépésnek?
– Egyáltalán nem, hiszen az Alpok-Adria lassan ismét visszanyeri a tekintélyét a gyorsasági motorsportban, legyen elég csak arra utalnom, hogy a létszám nagyobb volt a rajtrácson már idén is, de például jövőre már két Európa Kupa is megrendezésre kerül a Supersport 300-as és a Superstock 1000-es kategóriában. Ráadásul a motorom mindenképpen a Stock kategóriára lett felkészítve, míg a gyerekek miatt a sok utazást sem tudtam volna bevállalni.
 
 
– A szezon viszont egyáltalán nem úgy indult, ahogy azt eltervezted…
– Az idei évem meglehetősen felemásra sikeredett ez kétségtelen tény, és egészen a rijekai futamig szinte esélyem sem volt arra, hogy a bajnoki címért harcoljak. Talán a kevesebb teszt, vagy a csapatalapítás miatt kieső idő hiányzott, nem tudom, de tele voltunk technikai problémákkal, komoly futómű gondjaink voltak. Persze, ez nem azt jelentette, hogy valahol a mezőny végén kullogtam, de a legnagyobb riválisom mögött mindig második vagy harmadik voltam, így mire eljött a nyár második fele, már több mint negyven pont lett a hátrányom.
 
 
– De a teher alatt rendesen elkezdett nőni a pálma… Az utolsó versenyeken már úgy teljesítettél, ahogy azt vártad magadtól?
– Azt hiszem, hogy igen, hiszen az utolsó hat futamból ötször nyertem, ledolgoztam a hátrányomat, és már-már elhittem, hogy bajnok lehetek. Ám jött az a fránya hatodik verseny, amikor már az volt a tét, hogy az lesz az összetett első, aki a futamot nyeri. Az utolsó kör utolsó kanyarja előtt, amikor éppen meg akartam előzni az ellenfelem, elénk keveredett egy lekörözendő motoros, aki a riválisom elengedte, míg engem akaratán kívül feltartott, így végül lemaradtam a bajnoki címről.
  
– Most őszintén, elégedett vagy?
– Azt hiszem, hogy igen, de vannak olyan pillanatok, hogy egyszer félig telinek, máskor meg félig üresnek érzem a poharat. A gyerekek nagyon szépen teljesítettek egész szezonban, és végül nekem is sikerült nagy hátrányból legalább azt a lehetőséget elérnem, hogy az utolsó kanyarig a bajnoki címért küzdhettem. Csak azt az utolsó kanyart tudnám feledni...
 
 
– Noha a szezon most ért véget, tervezed már a 2019-es évet?
– A felkészülést már megkezdtük a jövő évre, mert a mostani szezonból okulva, szeretnénk minimalizálni azokat a hibaforrásokat, ami miatt idén egy fél esztendőnk ráment arra, hogy megtaláljuk a helyes beállításokat. Teljes mértékben már 2019 van a fókuszban, és abban bízom, hogy jövőre végre meg tudom nyerni az Alpok-Adria Sorozat Superstock 600-as kategória bajnoki címét. Februárban szeretnék kimenni egy komoly tesztre Spanyolországba, valamint a fizikai felkészülésemet is előbb kezdem, mint tettem azt a most befejeződött idényem előtt. A lehető legjobb formában szeretnék a rajtrácsra visszatérni.
 
Forty Racing Media

Zólyomi Andrea | 2018.11.14, 09:25:00 | Utolsó módosítás: 2018.11.14, 09:25:00

Cimkék:

 Az elmúlt hétvégén Spanyolországban megrendezett Európa kupán bizonyíthatta tudását a magyar utánpótlás három versenyzője. A nemzetközi versenyt, a spanyol honban és már szinte egész Europában is, a gyorsasági utánpótlás versenyeztetésben és képzésben élen járó IMR-Racing rendezte. Nem kis dolog, hogy a szervezési és bonyolítási teendőkben magyar közreműködés is történt, mivel a teendőkben az IMR-Racing Hungary is jelentős szerepet vállalt. A nívós eseményen a legtehetségesebb spanyol, svájci, olasz, portugál, norvég fiatalok között kellett helytállni a magyaroknak. A három magyar Titán, név szerint: Kovács Zoltán (40rty-Racing MIR-Racing Hungary) Surányi Balázs (Tomracing) Varga Tibor (40rty-Racing MIR-Racing Hungary) nem csak, hogy helyt állt, de kimagasló teljesítménnyel öregbítették hazánk hírnevét, és bizonyították, hogy kell számolni nemzetközi szinten, a fiatal magyar tehetségekkel ebben a sportban. A vasárnapi versenynap megterhelő volt mindenki számára, hiszen három futamon kellett a srácoknak húzni a gázt a nagy melegben. Az eredmény magáért beszél, mert fiataljaink végig ott harcoltak az élmezőnyben.
 
 
Kovács Zoltán (10) : A helyszínt már ismertem, mert a Circuito Fortuna Motorsport aszfaltcsíkján már korábban is teszteltem. A technikás pályán, már csütörtöktől az összes szabadedzést élveztem, még is hiányzott valami az egyenesekben, ami csak szombat este derült ki a műszaki ellenőrzésen. Miután fékpadon megmérték a motorom teljesítményét, négy lóerővel volt kevesebb a többiekénél. Vasárnap reggelre csapatom próbálta a problémát megoldani, de sajnos a reggeli időmérőn derült ki, hogy a motorom továbbra is gyenge. Nagyon szomorú voltam, mert emiatt, csak a 7. rajthelyet sikerült megszereznem. Ezután a csapat gyors döntése által új blokkot kaptam, aminek fél óra állt rendelkezésre a cseréjére. Már az első verseny felvezető körén éreztem, hogy a motor jó és a kitűzött cél a pódium lehet számomra. Nagyon jól rajtoltam, és már a második körben a 4. helyen motoroztam, majd a futam végén a 3. helyen intett le a kockás zászló. Ezt sikerült megismételnem még kétszer, a jó rajtjaim után nagyokat csatáztam az élbollyal és mindhárom futamon a harmadik helyen végeztem. Nagyon elégedett vagyok az eredményemmel, mert életemben először állhattam fel dobogóra egy ilyen erős nemzetközi mezőnyben. Köszönök mindent a helyszínen segítőimnek, és a biztatást otthonról, ami nagyon sokat jelent nekem.
 
 
Surányi Balázs (12): Számomra ismeretlen volt a pálya, de nagyon tetszett a motorozás rajta az első pillanattól kezdve. Csütörtökön egy  a helyszínen bérelt MIR MOTO-5 gépet kaptam, amivel először össze kellett ismerkednem. A motor új volt és az alapbeállítások is rendben voltak, ettől függetlenül sok apró finomítást kellett eszközölnünk, hogy stílusomnak megfeleljen. Sajnos az első napot egy bukással fejeztem be, de ennek ellenére a motorozást egész nap élveztem. Vasárnapra nagyon komfortosan éreztem magam a motoron és a pályán, ami látszott is már az időmérő eredményen. A 3. helyre tudtam kvalifikálni és innen rajtolva az első futamon nagy csatában a 2. helyen végeztem. A második futamon beragadtam a rajtnál és mire át tudtam hámozni magam az előttem lévőkön, sajnos csak az 5. hely lett a vége. Volt még egy futam hátra, amikor eldöntöttem mindent belefogok adni, de sajnos pár körrel a vége előtt elfogyott a gumim és kicsúsztam a 3. helyről. Bár úgy érzem lehetett volna sokkal jobb is, de összességében nagyon boldog vagyok az elért eredménnyel. Egy álom vált valóra számomra most Spanyolországban, régi vágyam volt, hogy itt motorozzak. Fő célom az volt, hogy felmérjem tudásom, hogy egy ilyen nemzetközi mezőnyben hol állok.  Az eredményemből ítélve úgy látom, hogy a jövő évben akár itt is folytathatom a motoros pályafutásom. Köszönöm mindenkinek, akik segítettek idáig eljutni, és köszönöm a szurkolást!
 
 
Varga Tibor (11): Nagy motivációval érkeztem erre a versenyre, ami a csütörtöki kezdésemen meg is látszott. Korábban én is teszteltem már ezen a pályán, így nem volt ismeretlen számomra, ezért próbáltam azonnal felvenni a ritmust. Első nap már az elején sikerült jó köridőket mennem, de nem sokáig tartott a boldogságom. Alig tíz kört tudtam menni, miután motorom meg-meg állt a pályán. Először kisebb elektromos hibát találtunk a gyertyapipánál, ami végül kiderült, hogy nagyobb gondot is okozott. Sajnos a motoromon pénteken is egész nap keresték a hibát, így számomra ez a nap is tétlenül kellett, hogy teljen. Szombatra végre meg lett a probléma oka, de a beállítások még mindig hiányoztak. Kora délutánra állt össze minden, ekkor kezdhettem el az edzést. Innentől kezdve folyamatosan gyorsultam, bár nagyon hiányzott az előző két napi lehetőség. Vasárnap az időmérőn a 6. helyre kvalifikáltam, innen kezdhettem az első futamot, ahol sokat csatázva kategóriámban az 5. helyen végeztem a 18 fős mezőnyben. A második futamon elrontottam a rajtot és lefulladt a motorom. Mire újra indították a mezőny már elment, de mindent beleadva sikerült utolérnem őket. A nagy hajrában viszont elfogyott a gumim és elcsúsztam, kiállni kényszerültem. A történtek ellenére a harmadik futamra is motivált maradtam és kopott gumikkal is sikerült az 5. helyen célba érnem. Összességében úgy érzem sokkal több lett volna ebben a versenyben, de sokat fejlődtem így is. Köszönöm a segítséget mindenkinek, akik a helyszínen segítettek és köszönöm a támogatást otthonról szintén!
 
 
Vincze Imre, IMR-Racing Hungary:
Nagyon büszke vagyok a három fiúra, fantasztikus ahogy szerepeltek ebben a nagyon erős nemzetközi mezőnyben. Külön öröm számomra, hogy Magyarország utánpótlása kiemelt figyelmet kapott a három srác által, európai szinten. Spanyol partnerünk a következő évben az IMR European Cup sorozatot több európai helyszínen szeretné rendezni és Magyarország is a lehetséges helyszínek listájára került. Reményeim szerint találunk otthon partnereket, hogy ez a nagyszerű lehetőség valóra is váljon. Az utánpótlás programokon tovább kell dolgoznunk, mert azt gondolom, hogy az összefogásnak és a nemzetközi sorozatokhoz való csatlakozásnak van jövője.                                                                                           
 
 Szöveg és képek: – IMR-Racing Hungary média-

Zólyomi Andrea | 2018.10.25, 09:47:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.25, 09:47:00

Cimkék:

Katarban, Losail esti fényei fognak helyszíneként szolgálni az idei utolsó futamnak. A Superbike világbajnoki cím már eldőlt, a Supesport futam azonban óriási izgalmakat tartogathat a nézők számára. Magyar vonatkozásban továbbra is Sebestyén Peti az egyetlen motorversenyző, aki ilyen magas színvonalon képviseli hazánkat.
Petinek ez lesz az 5. versenye a CIA Landlord Insurance Honda színeiben. Az elmúlt 2 futamon már stabilan pontszerző helyen végzett. Katarban kitűzött célja, hogy korábbi hibáiból tanulva és eddigi tapasztalatait összegyúrva, sikerüljön az idei legjobb eredményét elérnie.
 
 
„Nagyon izgatott vagyok az utolsó futam miatt. Az elmúlt 4 versenyhétvégén, amit a csapattal töltöttem sokat tanultam, fejlődtem és most szeretnék mindent összetenni, annak érdekében, hogy az eddigi legjobb eredményemet érjem el. Egyszer voltam már ezen a pályán 2 évvel ezelőtt, amikor a Superbike-ban versenyeztem. Szeretem a vonalvezetést és tudom, hogy fekszik a Hondának. Főleg arra fogok koncentrálni, hogy már az első napon felvegyem a ritmust, kicsit gyorsabban, mint Argentínában, mert ez lehet a kulcs. A motorbeállítással jó úton haladunk, nyilván lesz min dolgozni, de teljes mértékben bízom a csapatom szakértelmében.”- összegzett magyar pilóta.
 
A Honda csapatfőnöke Simon Buckmaster így fogalmazott:
Péter pontokkal a zsebében vághat neki az idei utolsó kihívásának. Tudom, hogy szeretne minél közelebb kerülni a Top10-hez és megvan rá a reális  lehetősége, hiszen ő maga, a csapat és a motor is képesek rá. Szóval lássuk mit tartogat számunkra ez a 3 nap!”
 
 
A Supersport Világbajnokság rendhagyó módon már csütörtökön elkezdődik a szabadedzésekkel, a Superpole pénteken, a futam pedig szombaton kerül megrendezésre.
 
A Spíler1 TV pénteken élőben közvetíti a kvalifikációkat, 16:50-től izgulhatunk majd, a hazai pilótáért, a szombati verseny pedig vasárnap este 19:25-kor lesz látható.
 
Sebestyén Peti az elmúlt két verseny „kulisszatitkairól” a blogján számol be részletesebben:
 
Forrás:
Faster Promotion

Zólyomi Andrea | 2018.10.25, 09:41:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.25, 09:41:00

Cimkék:

Jól sikerült a román superbike-bajnokságban való debütálás Csányi Gergő számára, aki hamar fölvette a számára még ismeretlen bajnokság ritmusát, és a folyamatos javulás után egy győzelemmel zárta a hétvégét! A versenyzés szempontjából eddig az előzőeknél valamivel csöndesebb 2018-as év végén új kihívás elé nézett az Alpok-Adrián és a Triumph-challenge-ben korábban már bizonyító Csányi Gergő.

 

 

A fiatal – de már kellőt tapasztalattal is bíró – motor a román superbike-bajnokságba kapott meghívást, mégpedig annak szezonzárójára, amit a rijekai pályán rendeztek. A pályát korábbról ugyan ismerte, 600-as motorral (Gergő ebben a kategóriában indult) még sosem ment rajta, így a hétvége az ismerkedéssel kezdődött, amire szerencsére sok lehetőség adódott. A ritmust szerencsére sikerült hamar fölvenni! „Pénteken nagyon sok szabadedzés állt a rendelkezésünkre, aminek nagyon örültem, hiszen újra meg kellett ismernem a pályát, 600-ass ugyanis még nem mentem rajta” – kezdte beszámolóját.

 

„Legutóbb 2013-ban versenyeztem itt egy 125-ös Hondával. Már a szabadedzéseken éreztem, hogy a hétvége jó lehet, mert sikerült azonnal jó időt futnom, és végig ott voltam a mezőny elejében.” Az ismerkedés után jöttek a futamok, melyeken szintén nem vallott szégyent a fiatal motoros, sőt vasárnap sikerült győzelmet aratnia, jól sikerült tehát a bemutatkozás és az új kihívásoknak is sikerült megfelelni.

 

„Délután volt az első verseny, ahol a rajtot követően egy kicsit visszacsúsztam, de szerencsére gyorsan felvettem a ritmust. Az utolsó körig harcban voltam dobogóért, de végül csak negyedik lettem, igaz, ezzel az eredménnyel sem voltam csalódott. Tudtam, hogy ami késik, nem múlik!” „A szombati időmérőn aztán sikerült még egy kicsit javítanom, ami különösen boldoggá tett. Ezt követően a csapatommal részt vettem egy endurance-futamon, ami 2 órás volt. A nyolcadik helyről indultunk, ám egy óra után egy baleset miatt leintették a versenyt. Mi akkor a 6. helyen voltunk, szóval itt is fejeztük be a futamot. Örültem, mert a csapatomból én értem el a legjobb időt.”

 

„Vasárnap esős és szeles volt az idő. A bemelegítés félig száraz, félig vizes pályán zajlott, de szerencsére így is ráéreztem a pályára, és megfutottam az abszolút második legjobb időt (az 1000 köbcentisekkel való összevetésben is második voltam). A futamon nagyon erős volt a szél, amire külön oda kellett figyelni. Nehéz verseny volt, mert sosem mentem még ekkora szélben. Két körrel a verseny vége előtt sikerült átvennem az első helyet, amit meg is tartottam! Örültem a győzelemnek! Óriási köszönettel tartozom mindenkinek, aki mellettem állt és segített a hétvége során. Nélkülük nem sikerült volna” – zárta gondolatát.

Mérföldkő a magyar motorsport utánpótlás jövőjében: zöld út a Moto3 Világbajnoksághoz!

Zólyomi Andrea | 2018.10.18, 11:26:00 | Utolsó módosítás: 2018.10.18, 11:26:00

Cimkék:

Nemrégiben nagyszabású stratégiai megállapodást kötött a Sport&Events Academy és a Bester Capital Dubai utánpótlás csapat. A Bester Capital Dubai az egyetlen UAE által támogatott Moto3-as alakulat. Nagy hangsúlyt fektetnek az utánpótlásra, így a Spanyol Bajnokság European Talent Cup (ETC) és Moto3 junior világbajnokság kategóriájában is indítanak csapatot, annak céljából, hogy kineveljék a jövő Moto3 pilótáit.
 
 
Ezeknek az utánpótlás csapatoknak az a különlegessége, hogy a MotoGP Moto3 felépítéssel azonos technikai háttér és szerelők érkeznek a spanyol bajnoki fordulókra is.
Stefano Favaro évek óta rendkívül jó kapcsolatot ápol Jose Manuel Ruiz Gomez-el, aki a Bester Capital Dubai technikai vezetője. Korábban Sebestyén Peti is vele kezdte pályafutását a spanyol bajnokságban, debütáló évében Josette kezei alatt kiváló eredményeket ért el olyan versenyzőkkel szemben, mint például Vinales, Zarco vagy éppen Lorenzo Savadori.
 
 A megállapodás szerint, a 13 éves Görbe Soma jövő évtől a Bester Capital Dubai ETC csapatában fog versenyezni, Fermin Aldeguer mellett.
2019-ben Rossi Moor képviselni fogja a Bester Capital Dubai színeit a CIV junior olasz bajnokság Ohvale 190 cc kategóriában és nem titkolt célja a bajnoki cím megszerzése.
2020-ban pedig ő is csatlakozni fog a Bester Capital Dubai ETC csapathoz.
 
 
Az együttműködés különlegessége, hogy Soma jövőbeli technikai háttere megegyezik azokkal a szakemberekkel, akik jelenleg Jaume Masiá-t segítik, illetve a 2019-es szezonban Andrea Migno mellett lesznek.
 
„Nagyon örülök, hogy itt Albeceteben egy ilyen hosszú távú megállapodást kötöttünk a Sport&Events Academy-vel. Biztos vagyok benne, hogy sikeres projekt lesz, 2019-ben megkezdjük az együttműködést Görbe Somával az ETC versenyzőjeként, a Bester Capital Dubai színeiben. Somán látszik, hogy nagyon tehetséges versenyző, mindenképpen fejlődnie kell, rengeteg munkánk lesz és fontos, hogy egy olyan professzionális struktúrába tudja integrálni magát, ami a szükséges technikai háttért megfelelően biztosítja számára.
2020-ban mindenképpen szeretnénk Rossi Moor-t is behozni a junior csapatba, aki egy kisebb kategóriából fog érkezni. Stefanoval már előre megállapodtunk, mert régóta ismerjük egymást és mindketten a hosszú távú együttműködésben hiszünk. Korábban már dolgoztunk együtt sikeresen többek között Sebestyén Petivel is.
Ez az a stratégia, amit alkalmazni fogunk azzal a céllal, hogy a két versenyző elérjen a MotoGP Moto3 kategóriájába.” -nyilatkozta Jose Manuel Ruiz Gomez, a csapat technikai vezetője.
 
 
Stefano Favaro, a Sport&Events Academy alapítója, hatalmas előrelépésnek könyveli el a megállapodást:
 
„Nagyon örülök, hogy a néhány hónapos tárgyalás után sikerült hosszú távra megegyeznünk egy olyan csapattal, akik nem csak a Spanyol bajnokság egyik meghatározó szereplői, de a Moto3 világbajnokságban is sikeresen versenyeznek. Görbe Soma számára hatalmas lehetőség, hogy már jövő évben ilyen professzionális környezetben vehet részt a spanyol versenysorozatban. Rossi Moor pedig szintén a Bester Capital-t fogja képviselni jövőre az Olasz Bajnokságban, 2020-tól pedig érkezik ő is az ETC mezőnyébe. Változik a motorsport világa és manapság már az a „trend”, hogy a MotoGP csapatok egészen fiatal korban leszerződnek pilótákkal és a saját színeikben versenyeztetik őket a különböző junior csapatuknál, a nagy csapattal azonos technikai háttérrel. Évek óta nem volt lehetősége magyar pilótának a motorsport legmagasabb szintjén versenyképes csapattal menni, és többek között azért alapítottam a Sport&Events Academy-t mert szeretnék olyan versenyképes pilótákat kinevelni, akik a megfelelő hátteret kapják tőlünk már egészen fiatal koruktól. Üzleti szempontból is nagy előrelépés, és nagy megtiszteltetés, hogy a mi tehetségeinket kiválasztották, hogy egy Moto3-as junior csapatban versenyezhessenek. Ez egyben azt jelenti, ha jól teljesítenek zöld utat kaphatnak a MotoGP Moto3 kategóriájába.”
 
 
 
 
 
/ 74 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.