A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. szeptember 30., szerda
Gyorsasági Hírek
/ 109 oldal

Varga Tibi, a Forty Racing 13 éves utánpótlás versenyzője legszívesebben elfelejtené a Northern Talent Cup hockenheimi futamát.

Zólyomi Andrea | 2020.09.30, 09:48:00 | Utolsó módosítás: 2020.09.30, 10:03:00

Cimkék:

Míg a szabadedzéseken (3. hely) és a kvalifikáción (6. hely) remek tempót ment, addig a versenyeken sorban jöttek a balszerencsék. Az első verseny felvezető körében Tibike elesett, így a kvalifikáción kiérdemelt 6. pozíció helyett a 26. helyről kellett rajtolnia. Ugyan nagyszerű motorozással csupán 8 kör alatt átszelve a mezőnyt felküzdötte magát  a 12. helyig, de így a korábbi top 5-ös reményei szertefoszlottak. Másnap az eredetileg száraznak kinéző verseny felvezető körén elkezdett esni az eső, így a versenyigazgatóság esős verseny mellett tette le a voksát. A gyors kerékcsere után elrajtolt a mezőny, és Tibi 6-nak fordult. Ekkor szinte biztos volt, hogy az élmezőnnyel tart, viszont az első kör végére tudta, hogy valami nem jó. A motor eleje féktávokon nagyon bizonytalan volt és a hátulja pattogott. Sajnos így csak “lábujjhegyen motorozva” be kellett érnie a 17. hellyel.

    

 

Tibi:Nagy reményeim voltak az elmúlt hétvégén! Az első verseny felvezető körén hibáztam és így az utolsó, 26. rajtkockából indulva a 12. helyre tudtam feljönni. A második versenyen mindenre készen álltam, csak arra nem, ami történt! Az az igazság, hogy semmilyen tapasztalatom nem volt eddig ilyen körülmények között versenyezni. Azt hiszem a felszáradó pályán, száraz pályára való futómű beállítással és az alacsony nyomás a vizes gumikban nem volt a legjobb választás. Sokat tanultunk ebből az esetből, úgyhogy előre nézünk!

 

Soma ügyes volt, így ismét gratulálok Neki. Örülök, hogy szólt a magyar himnusz, de jobb lett volna, ha nekem szól  : ) .
 
 
fotó: NTC

 

A H-Moto Team 19 éves versenyzője, Kovács Bálint az időmérőn remekelt az IDM királykategóriájában, ám a futamokon még megmutatkozott a rutintalansága

Zólyomi Andrea | 2020.09.30, 09:46:00 | Utolsó módosítás: 2020.09.30, 09:46:00

Cimkék:

A H-Moto Team élversenyzője számára az idei csonka szezon egy újabb nagy megmérettetéssel folytatódott. Kovács Bálint ugyanis az IDM Superbike korábbi bajnokcsapatának – Bayer – Bikerbox – Powered by Yamaichi – tagjaként állt rajthoz a királykategóriában a német bajnokság hockenheimi versenyhétvégéjén. A 19 éves motoros az időmérőn meseszerűen teljesítve az első sorba kvalifikálta magát, ám a versenyeken kijött a rutintalansága. A hétvégén háromszor is bukott, ám így sem vallott szégyent a Yamaha R1-es nyergében.

 
 
Abszolút nem vallott szégyent Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője az elmúlt hétvégén Hockenheimben, ahol az extraklasszisokkal bővelkedő IDM Superbike kategóriájában állt rajthoz. A 19 éves motoros idén remekel a különböző nemzetközi sorozatokban: cseh csapatával, a New2Projecttel vezeti az Alpok Adria Bajnokság Superbike kategóriájának összetettjét, míg a cseh bajnokságban, az Open 1000-ben pedig a második helyen várja a folytatást. Most viszont az IDM 2016-os bajnokcsapata, a Bayer – Bikerbox – Powered by Yamaichi motorosaként kellett bizonyítania a rendkívül erős német bajnokság királykategóriájában. Bálint megállta a helyét, a szabadedzéseken folyamatosan gyorsult, megszokta a motort és a csapatot, és a pénteki nap végére már a 12. köridő volt az övé. Az időmérőn nyújtott teljesítményére aztán sokan felkapták a fejüket, ugyanis a magyar versenyző olyanokat utasított maga mögé, mint a korábbi MotoGP-pilóta, az idei összes futamot megnyerő Jonas Folger, vagy a sorozat előző két idényben bajnoki címet szerző ukrán Ilija Michalchik. Bálint fantasztikus kört összerakva a harmadik lett, így vasárnap mindkét futamon az első sorból várhatta a piros lámpák kialvását. Sajnos azonban a 19 éves motoros a versenyeken nem tudta megismételni a kvalifikáción nyújtott teljesítményét, és az első viadalon a 16., míg a másodikon a 17. helyen végzett. Persze szégyenkeznie nem kell, a szombati időmérős eredménye megmutatta, mire lehet képes, ha tanul a mostani tapasztalataiból.
 
 
„Egy biztos, tanulni jöttem Hockenheimbe, és biztos vagyok abban, hogy hasznosítani fogom az elmúlt napok tapasztalatait. Tény és való, nem minden úgy alakult, ahogy azt elterveztük. Az időmérős teljesítményem a hétvége legnagyobb pozitívuma, álmomban sem gondoltam, hogy az első IDM Superbike versenyhétvégémen sikerül a harmadik rajtkockát megszereznem. Sajnos azonban ehhez a villanáshoz három bukás is hozzátartozott, ami nagyon megnehezítette számomra a vasárnapi versenyeket. Egyszerűen elment az önbizalmam, nem hittem abban, hogy a futamokon is képes lehetek olyan teljesítményre, mint az időmérőn. Az első futamot szabadedzésként fogtuk fel, megnéztük, hogy a motorral minden rendben van-e, majd a második futamon ennek ismeretében szerettünk volna egy jobb eredményt erlérni. A rossz rajtom ellenére elmentem az elejével, ám a harmadik kanyarban jött a gond, és csak nagy szerencsével nem buktam egy hatalmasat. Kifejeltem a plexit, ami eltört, és így kellett teljesítenem a versenytávot. A korábbi esések következtében ráadásul elkezdtek fájni már a végtagjaim is, de ennek ellenére végigmentem, bizonyítva, hogy akár ilyen állapotban is képes vagyok egy ilyen mezőnyben célba érni” – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
 
 
fotó: H-Moto Team

    

A H-Moto Team élversenyzője az IDM királykategóriájának egyik élcsapatában bizonyíthat a német bajnokság hétvégi, Hockenheimben rendezendő futamán

Zólyomi Andrea | 2020.09.24, 09:37:00 | Utolsó módosítás: 2020.09.24, 09:37:00

Cimkék:

Kovács Bálint számára az idei csonka szezon újabb nagy megmérettetéssel folytatódik. A H-Moto Team versenyzője az IDM Superbike korábbi bajnokcsapatának – Bayer – Bikerbox – Powered by Yamaichi – tagjaként állhat rajthoz a királykategóriában a német bajnokság hockenheimi versenyhétvégéjén. A 19 éves motoros ezúttal egy Yamaha R1-es nyergében bizonyíthatja, hogy ebben a kemény mezőnyben is képes jó teljesítményre.
 
 
Egy biztos, nemcsak a formája van rendben 2020-ban Kovács Bálintnak, de a csapata, a H-Moto Team is mindent elkövet annak érdekében, hogy Bálint a legjobbak ellen motorozhasson ebben a meglehetősen visszás idényben. A 19 éves motoros cseh csapatával, a New2 Projecttel vezeti az Alpok Adria Bajnokság Superbike összetettjét, míg a cseh bajnokság Open 1000-es kategóriájában a második helyen várja a folytatást. Ezúttal azonban komoly mélyvízbe dobják Bálintot, ugyanis a hétvégén, a hockenheimi ringen az extraklasszisokkal bővelkedő IDM Superbike kategóriájában áll rajthoz. Olyanok ellen kell bizonyítania többek között, mint a korábbi MotoGP-pilóta, az idei összes futamot megnyerő Jonas Folger, vagy a sorozat előző két idényben bajnoki címet szerző ukrán Ilija Michalchik. Az IDM 2016-os bajnokcsapata, Bayer – Bikerbox – Powered by Yamaichi azért kereste meg Bálintot, mert a jelenleg negyedik helyen álló motorosuk, a belga Bastian Mackels eltörte a kezét. A 19 éves versenyző tavaly éppen Hockenheimben szerezte meg az IDM Suzuki Cup bajnoki címét, ám ezúttal egy jóval erősebb mezőnyben teheti le a névjegyét egyik kedvenc pályáján.
 
 
„Az előző évekhez képest, idén egy pokolian gyors mezőny áll rajthoz az IDM Superbike kategóriájában a korábbi MotoGP versenyző Jonas Folgerrel az élen. Ez egy fantasztikus lehetőség a számomra, és már alig várom, hogy megmutathassam magam egy ilyen erős mezőnyben. Az IDM királykategóriájában ráadásul egy korábbi bajnokcsapatban fogok debütálni egy Yamaha R1-el. A pályát nagyon kedvelem, hiszen tavaly itt ünnepelhettem a bajnoki címemet. Természetesen számomra egy új közegben való versenyzés biztosan nem lesz egyszerű, de úgy gondolom, hogy egy sikeres hétvégét zárhatunk majd” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
A H-Moto Team tulajdonosa, Kelemen Krisztián szerint versenyzője egy nagyon komoly szintfelmérő elé néz, ahol kiderül, mennyire tudja felvenni a legjobbak ritmusát.
 
 
„Bálintnak ez az elmúlt évek legkomolyabb erőfelmérője lesz, most kiderül, hogy ebben az évben hova tudott gyorsulni a Yamaha R1-es nyergében. Nyugodtan teheti a dolgát, hiszen nyomás és elvárás nem nehezedik rá. Jó önértékelése van, és hiszem, hogy amit tud, azt ki fogja motorozni magából Hockenheimben is. Új csapat, új 2020-as motor nehezítheti a dolgát, viszont a pálya ismerős lesz neki, és szereti is. Izgulunk, hogy a vírus továbbra is elkerülje őt. Biztos vagyok benne, hogy egy izgalmas és eredményes hétvége vár Bálintra. Már szervezzük az októberi Alpok Adria szezonzáró verseny utáni szereplését is, és körvonalazódik egy ugyancsak izgalmas projekt a novemberi hónapra egy komoly bajnokságban. De egyelőre most az előttünk álló hétvégén teljesítsen a tudásához és a tehetségéhez méltón” – közölte Kelemen Krisztián.
 
 
fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2020.09.21, 09:22:00 | Utolsó módosítás: 2020.09.21, 09:22:00

Cimkék:

A Forty Racing ifjú tehetsége, Varga Tibike remekül szerepel a Dorna által szervezett utánpótlás-sorozatban, a Northern Talent Cup-ban. Az első versenyhétvégén egy bukás után előbb a 11., majd a következő hétvégén már a 6., és a 4. helyen végzett a 23 fős mezőnyben.

 

 

 

Varga Tibike a Forty Racing 13 éves versenyzője, túl van az első megmérettetésen a Dorna által rendezett Northern Talent Cup-ban. Sachsenringen rendezték az első két futamot a válogatott fiataloknak. Tibike két szabadedzés után és egy “rossz” kvalifikációt követően a 11. helyről rajtolt. Nem aggódott, mivel a versenytempója sokkal erősebb volt. Az első versenyen egészen a 4. helyig menetelt, amikor a célegyenes végén elcsúszott! Sajnos Tibike és a motor is sérült! Medical center, kórház lett belőle, így kétséges volt a második versenyen való elindulás! Végül egy komoly vizsgálat után mégis elengedték. A kis (szikla) bedagadt bokával hősiesen végig csinálta a 17 kört és a 11. helyen intették le.
 
 
 
Györfi Alen Csapatfőnök: “Biztunk abban, hogy Tibike, a  teszten mutatott kíváló teljesítménye alapján a versenyeken is jól fog teljesíteni. Az első futamon történt sajnálatos esés miatt ez váratott magára a második fordulóig, ahol egyre inkább felvette a ritmust és képes volt a mezőny legjobbjaival kűzdeni, és csak egy hajszálon múlott a dobogó.
Megyünk tovább az úton, keményen dolgozunk és ennek hamarosan meglesz az eredménye!”
 
Varga Tibike: “Nagyon vártam már ezt a pillanatot és ugyan jobb szereplésben bíztam, így sem lehetünk elégedetlenek! Az a pici hiba az első versenyen sokba került, de ebből is tanulunk, hiszen a fejlődés a leglényegesebb! De tanultam a hibából, és a javamra tudom forditani a későbbiekben.
Görbe Somának itt is szeretnék gratulálni a második versenyén elért győzelméhez! Nagyot küzdött és megérdemelte!”
 
 
Lausitzring volt a Northern Talent Cup második megállója. Mindössze 1 nap pihenője volt a csapatnak a sachsenringi verseny után! Az első nap kiválóan sikerült mivel Tibike a nap végén a második volt az edzéseken, ami remek teljesítmény. A következő nap már a 8. helyen állt amivel szintén elégedettek voltunk, mert nagyon szoros volt az egész mezőny. Szombaton 2 időmérő volt, itt a kis (szikla) a szerényebb 10 helyet szerezte meg. Az első versenyen egy nem túl jó rajt után a 9. helyen fordult a célegyenes végén és ezután remek tempóban zárkózott fel a hatodik helyig. Tibike a második versenyen, megmutatta miért is válogatták be ebbe a versenysorozatba, mivel óriási csaták után a 10. rajtpozícióból a 4. helyen látta meg a kockás zászlót, mindössze 0.7 másodpercre az első helyezettől!
 
Varga Tibike:Nagyon élveztem ezt a hétvégét! Az kvalifikációs futam nem sikerül túl jól, mert mindig rossz ütemben mentem ki és az erős szembeszél miatt fontos lett volna a szélárnyék. A kvalifikácós taktikámon még dolgoznom kell. A verseny nagyon jól sikerült és csak egy hajszál választott el a pódiumtól, de így is nagyon boldog vagyok! Köszönöm a csapatnak és a támogatóimnak a segítséget!”
 
 
fotó: NTC

A H-Moto Team élversenyzője az Alpok Adria Bajnokság horvátországi futamain is bizonyított a Superbike kategóriában, és karnyújtásnyira került a bajnoki címtől

Zólyomi Andrea | 2020.09.09, 09:15:00 | Utolsó módosítás: 2020.09.09, 09:15:00

Cimkék:

A H-Moto Team versenyzője számára az idei csonka szezon egyik legfontosabb versenyével folytatódott a 2020-as Alpok Adria Bajnokság. Kovács Bálintot, a NEW2Project pilótájaként ezúttal Rijekában intették le kétszer is dobogós helyen. A 19 éves versenyző ezzel átvette a vezetést összetettben, és a királykategóriás első évében azonnal a bajnoki cím legfőbb esélyesévé vált.
 
 
Egy biztos, nemcsak a formája van rendben 2020-ban Kovács Bálintnak, hanem mentálisan is nagyon erős ebben a meglehetősen visszás idényben. A H-Moto Team élversenyzője a legnagyobbakra jellemző higgadtsággal tette túl magát azon, hogy önhibáján kívül nem vehetett részt a Le Mans-i 24 órás endurance vb-futamon. A 19 éves motoros cseh csapata, a New2Project ezt követően egy extra kétnapos teszttel kárpótolta Bálintot, aki egészen kiváló eredményekkel hálálta ezt meg az elmúlt hétvégi Alpok Adria Bajnokság rijekai futamain.
 
 
Bálint a horvát pályán is a királykategóriában, azaz a Superbike-ban állt rajthoz, és már első évében bizonyítja, hogy bizony itt is van bőven keresnivalója. A 19 éves versenyző előbb megnyerte a szabadedzéseket a Yamaha R1-es motor nyergében – egyedül ő volt képes egész hétvégén 1:26-os köridőre –, majd az időmérőn egy taktikai hiba miatt végül az 5. rajtkockát tudta megszerezni. Bálint korábban sosem próbálkozott kvalifikációs gumival, ráadásul ezúttal csak egy edzés döntött a rajthelyekről, így hátrébb szorult a rajtrácson. A fiatal motoros azonban mindkét versenyen harcban volt a győzelemért, vezetett is a futamokon, ám az elsőn 24 ezreddel kikapott osztrák vetélytársától, így a második helyen végzett, míg a másodikon végül nagy csatában harmadik lett, mindössze 1,3 másodperccel lemaradva a győztestől.
 
 
Az újabb két dobogós hely pedig azt jelentette, hogy Bálint átvette összetettben a vezetést. A H-Moto Team motorosának 77 pontja van, míg az őt követő két osztráknak, Gerold Gesslbauernek 72, míg Hannes Schafzahlnak 69 egység áll a neve mögött. Ez tehát azt jelenti, hogy a 19 éves magyar versenyző első évében azonnal komoly nemzetközi bajnoki címet szerezhet a királykategóriában, ha két hét múlva sikerül megőriznie az előnyét. Ráadásul a rendkívül erős, hét ország versenyzőit felvonultató Cseh Bajnokság 1000-es kategóriájában négy futamból háromszor dobogón végzett – két 2. és egy 3. hely –, így ott a 42 fős mezőnyben a második pozícióban áll összetettben.
 
 
„Nem véletlenül nyilatkoztam, hogy nagyon várom a hétvégét, és dobogós helyekkel vigasztalódnék Le Mans miatt. A kétnapos teszten remek alapbeállítást találtunk a Yamahának, így abszolút nem volt véletlen, hogy a szabadedzéseken, ahol estem is egyet, ilyen jól szerepeltem. Utólag már mindenki sajnálta, hogy kipróbáltuk a kvalifikációs abroncsot, amivel maximum két, de inkább egy gyors kört lehet menni. Sose mentem még ilyen gumival, rosszkor, forgalomba engedtek vissza a pályára, ráadásul csak egy időmérőt rendeztek, azaz nem volt lehetőségem javítani. Ez azért is jelentett gondot, mert a Yamahával a pálya sok pontján egyáltalán nem, vagy csak hatalmas kockázatvállalással tudtam volna előzni. Ettől függetlenül mindkét futamot vezettem, ám amíg az elsőben hatalmas csatát követően minimális különbséggel a második helyre szorultam, addig a második viadalon a hibámon ment el a győzelem. Lementem a pályáról, és az ötödik pozícióban tértem vissza. Nagy hajrát nyitottam, de ez csak arra volt elég, hogy feljöjjek a harmadik helyre. Összetettben most én állok az élen, de egyelőre bele sem merek gondolni abba, hogy esetleg első Superbike kategóriás évemben megnyerjek egy ilyen szintű bajnokságot. Természetesen mindent meg fogok tenni ennek érdekében” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Folytatás – azaz az Alpok Adria Bajnokság befejező versenyhétvégéje – két hét múlva, Olaszországban.
 
 
 
Fotó: H-Moto Team
/ 109 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.