A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. január 19., szombat
Gyorsasági Hírek
/ 77 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.01.15, 10:28:00 | Utolsó módosítás: 2019.01.15, 10:28:00

Cimkék:

 

A Magyar Antidopping Csoport közzétette honlapján a 2019-es gyógyszer és hatóanyag szerinti doppingszer tiltólistát. A keresőben egyaránt megtalálhatóak a Magyarországon forgalomban lévő, a WADA-csoport és a hatóanyag szerinti készítmények.
 

Megerősítette összetettbeli negyedik helyét a H-Moto Team 17 éves motorosa a Losail Ázsia Bajnokságban

Zólyomi Andrea | 2018.12.19, 09:41:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.19, 09:41:00

Cimkék:

A második fordulóban is bizonyította Kovács Bálint, hogy nem véletlenül kapott ismét lehetőséget a Katari Nemzetközi Bajnokságban. A H-Moto Team fiatal motorosa a Superstock 600-asok mezőnyében már a második versenyhétvégéjén van túl, ahol ezúttal is az élmezőny tagjaként látta meg a kockás zászlót. A dohai pályán rendezett futamokon előbb az ötödik, majd a negyedik helyen végzett, így sikerült megerősítenie az összetett pontversenyben a negyedik pozícióját.
 
 
Úgy tűnik, a H-Moto Team állandó szereplőjévé válik a Losail Ázsia Bajnokságnak. A Katarban rendezendő bajnoki sorozaton Kis Viktóriát követően – aki 2015-ben bajnoki címet szerzett a hatszázas férfimezőnyben – immár másodszor vesz részt Kovács Bálint. A Superstock 600-ban induló 17 éves motoros – aki tavaly újoncként kétszer is pódiumra állhatott – a szezonnyitó hétvégén azonnal dobogóra állhatott – a harmadik helyen zárt Bálint –, míg a második futamon a szintén előkelő negyedik pozícióban végzett. Szinte egy hét sem telt el, és máris újabb fordulót rendeztek Dohában.
 
 
A fiatal magyar versenyző ezúttal is jól szerepelt az időmérőn – az ötödik helyet szerezte meg, így a második sorból rajtolhatott el –, míg a futamokon újfent az élmezőnyben végzett. A H-Moto Team 17 éves tehetsége az első futamon végül ötödikként zárt, míg a másodikon hatalmas küzdelmet vívott a harmadik helyért, de a dobogó ezúttal nem jött össze, és a negyedik pozícióban intették le. Bálint ezzel a kezdéssel – egyszer 3., kétszer 4. és egyszer 5. lett – az összetett negyedik helyéről várja a januári folytatást.
 
 
„Azért most már látszódott a szabadedzéseken is, hogy nem a nulláról kellett a munkát elkezdeni. Körről körre javultam, és az időmérő előtt már majdnem olyan köridőkre voltam képes, mint az előző hétvége futamain. A kvalifikációs tréningen aztán tovább gyorsultam, ami azt eredményezte, hogy megfutottam az eddigi legjobb időmet, amivel a második sorba értem oda. Sajnos az első versenyen szinte semmi sem jött össze, a rajt után lemaradtam az élen motorozóktól, abszolút nem találtam a ritmust, ám így is sikerült végül ötödikként célba érnem. A második versenyen aztán feljavultam, szinte a teljes futam alatt csatáztam az ellenfeleimmel, sőt, akár a dobogóra is odaérhettem volna egy kis szerencsével. Ezúttal azonban ez nem jött össze, de nem vagyok elégedetlen a teljesítményemmel. Már nagyon várom a januári folytatást”- mondta Kovács Bálint.
 
A 2018/19-es Katari Nemzetközi Bajnokság hivatalos menetrendje
 
1.forduló – 3. és 4. hely
2.forduló – 4. és 5. hely
3.forduló – 2019. január 25-26.
4.forduló – 2019. február 8-9.
5.forduló – 2019. március 29-30.
 
 
fotó: H-Moto Team, Erdélyi Gábor

Zólyomi Andrea | 2018.12.18, 12:02:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.18, 12:02:00

Cimkék:

Akiknek a versenyzés nem jelent különösebben sokat, azok nyilvánvalóan úgy gondolják, mindez annyiról szól, hogy néhány, kompetitív hajlamait nem megfelelő hőmérsékleten tároló gézengúz pár körön keresztül bohóckodik, hárman dobogóra állnak és hazavisznek egy-egy pogácsaszaggatót.
 
És vannak, akik érzik a parázslást és mintha látnák a nyulat futni elöl, de mindez túl veszélyes, túl drága, túl hangos, meg amúgy is van rá ingyenesen letölthető applikáció, ami majdnem ugyanazt az izgalmat adja és a láncsprével sem kell tökölni.
 
Akik viszont nálunk versenyeznek, azok érzik, ahogy nyaldossa az alfelüket a láng. Becsípődtek, megvesztek, eltévelyedtek és évekkel ezelőtt vittek már haza semmire nem alkalmas használt slick gumit, mert hogyan dobna ki az ember ilyet. Persze ettől még nekik is veszélyes, drága és hangos, de ők átbillentek, olyan mélyre szívták a benzingőzt, hogy soha többé nem tudták kilélegezni. És szemrebbenés nélkül sikkasszák a nyugdíjas évekre eldugott ’Társastánc tanfolyamok a világ körül, óceánjáróval’ feliratú, kétszázasokkal teli befőttesüveg tartalmát.
 
 
Mert a MAMI Kupában és a Gyorsasági Országos Bajnokságban versenyezni elég jó. Meg nem drága, nem veszélyes, de mondjuk hangos. Meg gyors. Annak ellenére, hogy itt ritkán hangzik el a hatszázas-ezres szókapcsolat. Itt a legnagyobb versenygépek is csak 350-esek, a Supermoto is csak azért nagyobb egy picivel, hogy legyen kivétel. Tekintsünk el azoktól, akik innentől legyintenének, mert már úgysincsenek velünk, hanem a letölthető appot keresgélik. És kössünk vissza az elejére, hogy mit jelent a versenyzés. Jó, hát a győzni akarást, igen. De az ehhez vezető úton a saját határaink feszesgetését és a folyamatos pengeélen egyensúlyozást. Ehhez pedig nem a végtelen erő kell, hanem a jó célszerszám, minden korosztály számára elérhető eszközök, színvonalas szervezés, meg jó hangulat.
 
Lévay Károly és Frecska János gondoltak egyet és feltalálták a széleskörűen elérhető gyorsasági versenysorozatot, ami magába foglalja az utánpótlás nevelést és a felhasználóbarát versenyzést is. Több kategóriában is összemérhetik jókedvüket a versenyzők.
Ezek közül az egyik legnépszerűbb, a 125 2T, ahol a versenypályákról az utcára is kiszökdöső tecnikák (Aprilia RS125, Cagiva Mito125, Honda NSR125, Yamaha TZR125, stb) állnak újra rajtrácsra. Ezek már alapból is éles motorok, akár gyári állapotban is igen súlyos buli velük kergetőzni, de minimális tuningot is engedélyeznek a gépátvételi szabályok. Az agilitásra, kezességre és kiszámíthatóságra sincs panasz, erről nem egy kívülről megelőzött hatszázas kolléga is tudna mesélni, akik örökre megjegyezték azt a néhány alulértékelt karaktert, hogy 125, meg 2T.
 
Ebben a kategóriában a mezőny teljesen színes. Fiatalok, megdöbbentően fiatalok, idősebbek, szép korúak, amatőrök, haladók, meg olyanok, akik kettes létrával is gyorsabbak bárkinél, ezért titokban mindenki örül, mikor nem érnek rá a futam napján.
 
A versenymotorok fenntartási költsége roppant kedvező. Minőségi anyagokból készült termékekről lévén szó, ennek a szabadidős elfoglaltságnak az ár/érték arányával nagyon kevés benzinégetési tevékenység párhuzamosítható. Az alkatrészek tartósak, elérhetőek, a gumik épeszű méretűek és nem kell különösebben óvatoskodni, hogy a blokk kibírjon egy szezont ereje teljében, a köztes időszakban pedig nagyon rentábilis módon csúcsformába hozható újra. Ha valaki nem tud, vagy nem szeretne a szereléssel és a felkészítéssel személyesen foglalkozni, a versenyzők közt mindig akadnak szezonra felkészített, komplett megoldások, kedvező feltételekkel.
 
Az idény hat fordulóból áll. Alkalmanként a szombati nap a kupasorozatoké, időmérőkkel és délután egy futammal. Az esti órákban a hangulat családiassá válik, az aprólékos telemetriai elemzés helyett itt mindenki inkább kikapcsolódik, szisszent egy dobozt és lassú, tagolt módon igyekszik meggyőzni maga körül bárkit, hogy ő otthon Valentino Rossi kettővel ezelőtt kidobott kenyérpirítóját újította fel és süt vele gyorsabban mint bárki. Vasárnap az országos bajnokság napirendje szerint ismét időmérő edzések vannak a napot pedig két futam zárja.
 
A szervezés és a lebonyolítás pontos és igényes. Helyszíneinken, a Rabócsi Ringen és a többféle nyomvonalat is kínáló Kakucs Ringen és Euroringen is helyszíni hangosítás mellett zajlanak a futamok, melyeket több közösségi csatornán is lehet élő közvetítés formájában követni. Ha kedvet kaptál megnézheted rövid összefoglaló videónkat az év eseményeiről és a facebook oldalunkon is megtalálsz minket. J
 
Jövőre tervezett kategóriák:
               
-CBR125 4T Kupa és OB
                - YT 125 4T Kupa és OB
                - YT 125 2T Sport Kupa és OB
                - MZ széria Kupa és OB
                - Classic 1-2-3-4 Kupa és OB
                - Supermoto Amatőr Kupa
                - Robogó Sport és Racing OB és Trofeo Motorline Kupa
 
fotó: Kőházy Tamás
 

Zólyomi Andrea | 2018.12.14, 12:31:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.14, 12:31:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2019. február 17. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: Gastland M0 Étterem és Rendezvényközpont (M0 szigetszentmiklósi kihajtó)
 
A részvétel a 2019-ben sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező.
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
A konkrét témákról január folyamán még küldünk emailt, illetve a www.mams.hu honlapra és a MAMS Facebook oldalára is kitesszük azokat.
 
Részvételi visszajelzéseteket az office@mams.hu címen várjuk.
 

Zólyomi Andrea | 2018.12.10, 11:43:00 | Utolsó módosítás: 2018.12.10, 11:43:00

Cimkék:

Hazánkban a gyorsasági motorsport eléggé szezonális sport, mivel 15 Celsius fok azért szükséges a biztonságos és komfortos motorozáshoz. Ez viszont október végével, vagy jó esetben november közepével sajnos elköszön hazánktól, így más kiegészítő sport után kell nézni a motorosainknak. Viszont, ha valaki sikeresen teljesítette a szezont, akkor számolnia kell azzal, hogy a bajnokság díjátadóján még illik reszt venni.
 
Így történt ez a Chrobák Motorsport Egyesület fiataljaival is, hiszen ebben az esztendőben a nemzetközi utánpótlás bajnokságban három különböző kategóriában is bajnokot ünnepelhetett a csapat Kolarovszki Mór, Vincze Martin és Nagy Attila személyében.
 
 
A szlovák szövetség hagyományosan minden évben megrendezi a saját nemzeti Bajnokok estjének nevezett gáláját. Ezen a rendezvényen az összes motorsport területén versenyző szlovák bajnokságot megnyerő versenyzőt díjazzák egy ünnepélyes díjátadó keretében. A nemzetközi utánpótlás bajnokság egyben magába foglalja a szlovák bajnokságot is, így a mi a fiataljaink közül is meghívást kapott a három bajnokunk.
 
Kolarovszki Mór #81 a Yamaha PW50-es bajnokságban diadalmaskodott a 2018-as szezonban, amivel megalapozta a jövő évi kategória váltását, ami a MiniGP Stock kategóriába való fellépést fogja jelenteni. Ebben a kategóriában öt sebességes 100 ccm-es négyütemű Honda motorokkal versenyeznek a versenyzők, amivel Mór már az idei év végén kezdte is a barátkozást. Mór az gálán büszkén vette át a neki járó bajnoki trófeát.
 
 
Vincze Martin #10 a 2018-as szezonban a már említett MiniGP Stock kategóriában mindent vitt, így ezt a díjat is nagy örömmel emelte a magasba. Martin megnyerte a nemzetközi utánpótlás bajnokságot, ami egyben a szlovák bajnokság is, így ezért kapta a meghívót erre az eseményre. Emellett Martin ezt a bajnokságot kiegészítette a cseh bajnokság futamaival is, amit szintén megnyert, így két héttel ezelőtt neki már jelenése volt Prágában a cseh bajnokok díjátadóján. Mindezt év közben megfűszerezte az Európa Bajnokságon való indulással Olaszországban. Sok nagyon jó versenyző között ott is sikerült győznie, így Martin az idei év Európa bajnoka ebben a kategóriában. Jövőre a nagyon erős német ADAC bajnokságban fog versenyezni ugyanezzel a motorral.
 
Nagy Attila #66 idei évben a legerősebb kategóriában indult, ami az utánpótlás bajnokságban elérhető volt. 190 ccm-es motorjával a MiniGP Open mezőnyében villogtatta tudását, amit az eredmények igazoltak is. Nem véletlen a gálára szóló meghívása, hiszen Attila a kategória bajnoka 2018-ban. Nagy boldogsággal vette át a neki járó díjat és lélekben ezzel elköszönt a kispályás versenyzéstől. Jövőre ismét kategória váltás következik Attila életében, immár egy RC 390-es KTM-el kell megbirkóznia és ezzel a nagypályák meghódítása is célba van véve.
 
 
Chrobák János: Kellemes teher ez számomra, hogy a szezonon kívül több díjátadóra is hivatalos vagyok a versenyzőim révén. Ez egyben azt jelenti számomra, hogy nem volt felesleges a nyáron eltöltött idő a pályákon, vagy pályák szélén, tehát jól dolgoztunk. Megerősít abban, hogy folytassuk, amit elkezdtünk és mindemellett nagy öröm számomra, hogy boldogok a gyerekek egy olyan dologtól, amihez azért van némi közöm. Jövő év elején lesz még egy díjátadó, ahol már nem csak a bajnokokat jutalmazzák, hanem az egész bajnokság első három helyezettjeit, itt még nagyobb létszámmal leszünk jelen.
/ 77 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.