A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. január 27., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 100 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.01.22, 09:36:00 | Utolsó módosítás: 2020.01.22, 09:36:00

Cimkék:

A téli díjátadók sorába idén az ADAC Junior bajnokság díjátadója is szerepelt a Chrobák Motorsport Egyesület életében, hiszen két fiatal versenyző is megmérettette magát a 2019-es versenyszezonban.
 
 
Kolarovszki Mór #81 és Vincze Martin #12 mindketten kemény éven szezonont tudhatnak maguk mögött, hiszen mindkét magyar újoncként vágott neki a német, cseh, osztrák és svéd versenyzőkből álló népes sorozatnak. Idei évben kilenc helyszínen versenyeztek a fiatalok, amiből nyolc Németországban és egy Csehországban lett megrendezve az eddigi hagyományokat követve. Az összes pálya új volt a két magyar tehetségnek, de férfiasan vették az akadályokat.
A sorozatban két géposztály van, a mini Pocket Bike-ok és a Honda NSF100-as motorok mezőnye. Mindkét géposztály még kétfelé van szedve a kor, a bajnokságban eltöltött évek és a köridők alapján.
 
 
Az újoncok minden esetben az „Einsteigerklasse” névre keresztelt, belépő kategóriában kezdenek. Ez így is volt mindkét hazai fiatalunknál.
 
Kolarovszki Mór #81 első évét teljesítette NSF100-as motorjával, így neki extra kihívás volt a nagy létszámú sorozat. Ennek ellenére már az első hétvégén kvalifikálta magát és sikeresen célba is ért azonnal pontszerző helyen. Onnantól kezdve folyamatosan rázódott bele, szokott össze a motorjával és lépésről lépésre jött előre a futamokon. Az év második felétől stabilan az élbollyal tudott motorozni és folyamatosan az 5-8-ik helyek valamelyikén ért célba. Sajnos két hétvégén nem tudott rajthoz állni, de így is az év végi értékelés kilencedik helyét szerezte meg. Kezdő éve ellenére nagyon szép teljesítmény ebben a nívós mezőnyben. Következő évében cél a legjobb három között szerepelni folyamatosan és év végén a dobogó legfelső fokára felállni.
 
 
Vincze Martin #12 is a szabályoknak megfelelően első hétvégéjét a belépő kategóriában futotta. Mind a két futamot óriási fölénnyel nyerte meg a nyitó hétvégén, sőt, a gyorsabb, haladó kategória „Nachwuchsklasse” köridejeit motorozta. Már a szervezők is felajánlották, hogy év végén kipróbálhatja magát a „menők” között majd, gondolkodjunk rajta. A gondolkodásunk végeredménye az lett, hogy Martin a következő futamtól kezdve átnevezett a Nachwuchsklasse mezőnyébe. Az itt menő srácok többsége legalább két évvel idősebb volt Martinnál és legalább 2-3 szezont lehúzott ebben a sorozatban, ezeken a pályákon. Ráadásként Martin első két futamját hiába nyerte meg a másik csoportban, a pontokat nem hozhatta természetesen magával, így két futam lemaradásból kezdte a haladó csoportot. Plusz egy nehezítés, hogy míg a kezdő csoportban két futamot ellehet dobni és nem számít bele az év végi értékelésbe, erre itt nincs lehetőség. Halmozottan hátrányos helyzettel nézett szembe Martin így, de bíztunk a tudásában. Az eddigi rengeteg motorozásnak és tanulásnak meg is lett az eredménye, hiszen szinte hibátlan motorozást mutatott be egész évben. A 19 főből álló mezőnyben neki sikerült a legtöbb pontot szereznie úgy, hogy az utolsó futamra már behozhatatlan előnnyel érkezett. Így Martin lett az ADAC Minibike Kupa Nachwuchsklasse győztese 2019-ben!
 
 
Fiatal kora ellenére, mivel idén győztes lett, így jövőre már nem is indulhat itt még egyszer. Motor váltás következik számára és a tervek szerint egy Moto5-ös motorral, illetve a legújabb szerzeményével, egy KTM RC4R 250-es motorral fog versenyezni az idei évben.
 
 
fotó: Chrobák MSE

Zólyomi Andrea | 2020.01.21, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2020.01.21, 09:16:00

Cimkék:

Györfi Alen számára jól indul a 2020-as esztendő, ugyanis az általa alapított Forty Racing ifjú tehetsége, Varga Tibi hatalmas lehetőséget kapott, ugyanis az idei szezonban a Dorna által szervezett utánpótlás-sorozatban, a Northern Talent Cup-ban szerepelhet.
 
 
Mindig nagy megtiszteltetés és elismerés egy fiatal magyar gyorsasági motorversenyzőnek, ha a tehetségére felfigyelve meghívják a világ legjobb utánpótlás-sorozatai közül valamelyikbe, hogy teljesítsen egy idényt. A korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen által alapított Forty Racing 12 éves tehetsége, Varga Tibi most megkapta ezt az esélyt, és 2020-ban ott lesz a Northern Talent Cup (NTC) mezőnyében, melyben a legjobbnak tartott észak-, és közép-európai fiatal versenyzőknek adnak lehetőséget. A DORNA szervezésében 12 és 17 éves kor közöttiek állhatnak rajthoz a hét versenyhétvégéből álló bajnokságban, és valamennyi induló KTM RC4-R pre-moto3 versenymotorokkal száguld majd az aszfaltcsíkon. Tizenegy országból összesen 24 ifjú tehetséget választottak ki, és a tavaly Spanyolországban versenyző 12 éves Varga Tibi bekerült ebbe a rendkívül színvonalas sorozatba. A fiatalok számára külön inspiráló lehet, hogy több alkalommal a világ legjobbjai előtt mutathatják be a tudásukat, ugyanis egyszer a Superbike-világbajnokság, kétszer a Moto GP, míg háromszor az IDM betétfutamaként rendezik meg az aktuális versenyüket. A Forty Racing teljes stábja – Györfi Alen , Györffy Álmos és Bán Róbert – valamennyi versenyre elkíséri Tibit, ezzel is elősegítve a az eredményes szereplését.
 
 
Györfi Alen csapatfőnök: Nagyon örülök annak, hogy a csapatom tagja egy ilyen lehetőséget kapott, hiszen ha itt jó szerepel, az akár döntően befolyásolhatja a jövőbeni szereplését is. Igyekszünk minden támogatást megadni Tibi számára, hogy csak és kizárólag a motorozással kelljen foglalkoznia. Persze ahhoz, hogy felfigyeljenek rá, neki is száz százalékot kell majd minden hétvégén nyújtania. Ő lesz az egyik legifjabb versenyző, és csak akkor van esélye a jó szereplésre, pontok szerzésére, ha a fizikális és mentális felkészülése a lehető legjobban sikerül. Ehhez minden segítséget megkap a csapattól.”
 
A 2020-as Northern Talent Cup (NTC) versenynaptára
2020. április 04-05.                         Oshersleben                     hivatalos teszt
2020. április 17-19.                         Assen (Superbike-vb)    1. futam
2020. május 20-22.                         Red Bull Ring (IDM)        2. futam
2020. június 04-06.                         Oshersleben                     3. futam
2020. június 19-21.                         Sachsenring (Moto GP) 4. futam
2020. augusztus 07-09.                 Brno (Moto GP)                5. futam
2020. szeptember 11-13.             Lausitzring (IDM)             6. futam
2020. szeptember 25-27.             Hockenheim (IDM)         7. futam
 
fotó: Forty Racing Média

Zólyomi Andrea | 2020.01.14, 12:03:00 | Utolsó módosítás: 2020.01.14, 12:03:00

Cimkék:

Elmúlt hétvégén ismét üdvözölhette egymást több ízben is a gyorsasági motoros kis család. Egy hétvégére esett két díjátadó, ám testvériesen megosztva a hétvégi napokat, mindenki mindenhol jelen lehetett. Szombati napon lett megtartva a TISSOT Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnokság díjátadója, majd vasárnap pedig a MAMS Oldtimer Szakág Bajnokság díjátadója, amit motoros körben mindenki csak „MAMI Kupának” ismer.
 
 
A Chrobák Motorsport Egyesület mindkét napon érdekelt volt, hiszen az egyesület leginkább utánpótlás korú versenyzői mindkét bajnokságban szépen szerepeltek a 2019-es évben.
Szombati napon, a Sárváron megrendezett ünnepségen egyesületünkből Nagy Attila volt érdekelt a Supersport 300-as géposztályban. Az Országos Bajnoki értékelésében Attila a 2019-es szezonban a harmadik helyet szerezte meg.
 
 
Vasárnapi napon a MAMI Kupa névre hallgató sorozat díjátadóján két géposztályban is előkelő helyezéseket értek el az egyesület versenyzői.
YT 125 4T kategóriában a Magyar Kupában Kolarovszki Adél az év végi értékelésben a harmadik helyet szerezte meg, míg Hernádi Barnabás és Ksenicz Attila a hetedik, Attila pedig a tizenkettedik helyet érte el.
 
 
Ugyanennek a géposztálynak az Országos Bajnoki sorozatában Hernádi Barnabás egy helyezéssel csúszott le a dobogóról, így a negyedik helyet szerezte meg, míg Adél hetedik lett a bajnoki sorozatban, Attila pedig a tizenhetedik.
A sorozat állandó résztvevője volt Czepó Donát is. Donát ugyan értékelésen kívül ment, mert nem a kiírásnak megfelelő motoron ült, de a futamokat legtöbbször az élen fejezte be.
 
A MAMI Kupa égisze alatt fut a robogó bajnokság és kupa is, ahol Aszalós Zoltán képviseli csapatunkat, nem is kicsi sikerrel. Zoli a 2019-es évben mindent vitt, hiszen a bajnokság és mellette a kupa sorozat versenyein is elégszer tudott nyerni ahhoz, hogy övé legyen mindkét bajnoki cím a Robogó Sport kategóriában.
 
 
Gratulálok minden díjazottnak, különösképp az egyesületünk versenyzőinek. Szép szezon áll mögöttünk, kellemes emlékekkel, szép sikerekkel. Mindenki megdolgozott az elért eredményéért. Az idei szezonban is folytatjuk a bajnoki pontokért a versenyzést, sok kategóriában érdekelt lehet az egyesület ismételten. De ne szaladjunk ennyire előre, még a Január is tartogat kellemes kötelezettségeket, amikről igyekszünk beszámolni.
 
 
szöveg, fotó: Chrobák MSE
 

Zólyomi Andrea | 2019.12.16, 14:42:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.16, 14:42:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2020. február 9. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: Gastland M0 Étterem és Rendezvényközpont (M0 szigetszentmiklósi kihajtó)
 
A részvétel a 2020-ban sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező!
 
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
Időterv:
8:30-9:00             regisztráció
9:00-12:00           sportszakmai képzés, előadások, esettanulmányok
12:00-13:00        ebéd
13:00-15:00        workshop (biztosítás, magyar Moto GP, felügyelői/versenyigazgatói/vezetőbírói teszt kérdései)
 
Várható témák:
  • szabálymódosítások
  • OMSZ kötelezettség
  • indulási jogosultság ellenőrzése
  • összeférhetetlenség
  • tisztségviselők delegálása, kijelölése
  • óvás, fellebbezés menete
  • jelentések leadása, tartalma
 
 
Részvételi visszajelzéseteket az office@mams.hu címen várjuk.

Zólyomi Andrea | 2019.12.16, 14:31:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.16, 14:31:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú tehetsége bebizonyította, hogy nem véletlenül szerezte meg az IDM Suzuki Cup bajnoki címét. Kovács Bálint bemutatkozhatott az Endurance világbajnokság 8 órás malajziai futamán, és már most biztos, hogy a 18 éves motoros az Exteria KSPCS Racing Team by Empora színeiben ott lesz a következő, Le Mans-ban rendezendő vb-futamon.
 
 
Kiderült az elmúlt hétvégén, hogy felnőtt a komolyabb feladatok megoldásához az idén az IDM bajnoki szezonjának Suzuki Cup sorozatát megnyerő Kovács Bálint. A H-Moto Team ifjú tehetsége a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora csapat tagjaként bemutatkozhatott az Endurance-világbajnokság sepangi futamán. A malajziai versenyhétvégén történtek aztán tényleg emlékezetessé tették Bálint debütálását a világbajnokságon. Az edzéseken előbb kiderült, hogy a csapat horvát versenyzője, Renato Novosel korábbi vállsérülése kiújult – hazautazott, és műteni is kell a motorost –, így már az időmérők előtt kiderült, a 18 éves magyar versenyző a cseh Dominik Judával párban teljesíti majd a futamot.
 
 
A csapat legjobb idejét Bálint motorozta az időmérő edzésen, ám az időjárás a versenyen aztán közbeszólt. A heves esőzések miatt alaposan felborult a program, és Bálint debütálása jelentősen lerövidült a FIM endurance-világbajnokság Superstock kategóriájában. Hosszú órákra elhalasztották a rajtot, és amikor az eső alábbhagyott, az aszfalton álló víz miatt csak a safety car mögött rajtolhatott el, majd körözgetett a mezőny. Persze azért verseny is volt, és Bálinték a 47. helyről rajtolva már a 27. pozícióig – a Superstock kategória 8. helyéig – jöttek fel, amikor Bálint alatt elkezdett rakoncátlankodni a Suzuki, amelynek egy-két körrel a vége előtt elszakadt a lánca, így a csapat nem tudta befejezni a viadalt. A cseh csapat vezetője bejelentette, nagyon elégedett volt mindkét versenyzőjével, és eldöntötte, hogy a sepangi teljesítménye alapján további lehetőséget ad Bálintnak.
 
 
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült eljutnunk erre a fantasztikus versenyre. Noha nem tudtunk végül egy technikai hiba miatt célba érni, de már most kijelenthetem, hogy Kovács Bálint ott lesz a következő vb-futamon, az áprilisi Le Mans-i 24 óráson. Tökéletesen elégedett vagyok a gyorsaságával és megbízhatóságával, és állítom, egy igazi csiszolatlan gyémántra leltem benne” – állította Michael Fojtik.
Egy biztos, a vb-mezőny legfiatalabb tagjaként emlékezetes debütáláson esett túl a H-Moto Team versenyzője, aki pár hónapja töltötte be a 18. életévét. Természetesen már az áprilisi folytatás körül forognak a gondolatai.
 
 
„Egy felejthetetlen élmény volt számomra a világbajnoki bemutatkozásom a maláj viadalon. Már csak azért is emlékezetes marad mindörökké, mert ez volt az első igazi endurance versenyem, amelyen komoly világsztárokkal körözhettem. Horvát csapattársam sajnos megsérült az edzésen, így végül ketten álltunk rajthoz a csapat színeiben. A pálya és a közeg egyszerűen csodálatos volt, és úgy gondolom, hogy kihoztam magamból a maximumot minden esetben, amikor csak pályára gurulhattam. Várom már a folytatást, ugyanis lesz folytatás! A világ legismertebb hosszútávú viadalán, a legendás Le Mansban a 24 órás futamon is részt fogok venni, azaz immár egyre biztosabb, hogy akár a teljes hátralévő vb-szezont teljesíteni fogom. Köszönöm a csapatomnak a lehetőséget, és a Fit4Racenek a felkészítést” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
A H-Moto Team csapattulajdonosa szerint Kovács Bálint bebizonyította, hogy egy ilyen mezőnyben is képes megállni a helyét, és büszkeséggel tölti el, hogy a fiatal tehetség a legendás Le Mans-i viadalon is ott lehet az indulók között.
 
 
„Hihetetlen új impulzusok értek engem és Bálintot is a hétvégén. Nem hittem, hogy sok új dolgot fogok még tapasztalni a motorsportban, de nagyot tévedtem. Ez a légkör, ami az EWC-t körbeveszi, magával ragad és a része akarsz maradni. A régi "öregek" meséltek, hogy milyen érzés volt versenyezni itt az ő idejükben. Kijelenthetem, hogy ezt mi most átéltük. Amiért kiutaztunk azt elértük, még ha rövidebb is lett a futam, Bálint 18 évesen magabiztos teljesítmény nyújtott a motoron és a pályán kívül is bizonyította, hogy elérkezett a szintlépés ideje. Kockázat nélkül kijelenthetem, itt a helye! Azért dolgozunk, hogy a Le Mans-i versenyen kívül az utolsó két futamon, Oscherslbenben és Suzukában is rajthoz állhasson” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
 
fotó: Toni Börner
/ 100 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.