A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. október 10., csütörtök
Enduro Hírek
/ 49 oldal

Zólyomi Andrea | 2024.09.09, 08:45:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.09, 08:45:00

Cimkék:

Talán nincs is olyan off road motoros, vagy a szakág iránt vonzódó fanatikus Magyarországon, aki ne tudná, mi történt Liszka Rolanddal. A Laller Racing Dakar Team motorosa négy hónappal súlyos balesete után visszatért, ráadásul rögtön egy győzelemmel - de a csapat többi versenyzője is remekül teljesített a nemzeti bajnokság legutóbbi fordulóján.

 

 
Persze a Szlovákiában rendezett versenyen érthető okokból minden szem Rolandra szegeződött, ő pedig bőven szolgáltatott látnivalót az érdeklődőknek:
„Négy hónap kényszerpihenő után egy magyar bajnoki futamon tértem vissza, külön pikantériát adott a dolognak, hogy a versenyt Szlovákiában rendezték. Az első éles bevetés előtt csupán 5-10 alkalommal motoroztam, így őszintén bevallom, sokkal gyengébb eredményre számítottam. Persze a mutatott formám koránt sem volt tökéletes, viszont a helyzethez mérten úgy gondolom, hogy nem kell szégyenkeznem. Még messze vagyok a korábbi önmagamtól, de nagy pozitívum, hogy mindenféle rossz érzés és félelem nélkül tudtam húzni a gázt. Csupán akkor vettem vissza, amikor fáradni kezdtem, ez meg is mutatja, hogy leginkább kondícióban éreztem meg a hosszú kihagyást. Nagyon örülök annak, hogy a magyar értékelést mindkét nap sikerült megnyernem, szombaton pedig a teljes mezőnyben is én voltam a leggyorsabb versenyző. Vasárnapra már jóval nagyobb lett a por és megkaptuk magunk elé a szlovák első osztály végét, így sokat motoroztam vakon. De, ami a lényeg, hogy élveztem a versenyzést, nagyon jó volt ismét a nyeregbe pattanni, átélni egy rajtot, küzdeni kicsit az elemekkel. A győzelem pedig hab azon a bizonyos tortán, és talán egy iránymutatás is, hogy jó úton járok. Örülök, hogy zökkenőmentesen vettem az akadályt, összességében minél több versenyen szeretnék részt venni, hogy az esztendő végén induló SuperEnduro GP rajtjáig összeszedjem magam. Merthogy tudjátok… A céljaim nem változtak, ugyanazok lebegnek a szemem előtt, mint korábban bármikor.” - összegzett Liszka Roland.
 
 
A csapat többi versenyzője sem akart Roland mögött lemaradni, Görgényi Mihály a harmadosztály E1 értékelését megnyerve szintén győzelmet ünnepelhetett, Tisza Olivér a harmadosztály E2-es kategóriájában harmadik helyezést ért el, Féja Szabolcs pedig ugyancsak a harmadosztályban, az E3-as kiírásában zárt ötödikként.
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
Fotó: Miller Photostudio

Zólyomi Andrea | 2024.07.11, 10:54:00 | Utolsó módosítás: 2024.07.11, 10:54:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség szeretné felmérni az igényeket egy esetleg motorsport edzői képzés elindításához.
 
Kérjük, hogy jelezzék az office@mams.hu emailcímen, ha részt kívánnak venni az alábbi képzésen:
 
-              motorsport edző
 
Ezenkívül kérem csatlakozzanak az alábbi Facebook csoporthoz: https://www.facebook.com/share/VFB2bZrh6xqUFiCB/ , MAMS Motoros Edzőképzés 2024, ahol a fejleményekről tudunk tájékoztatást adni.
 
Az igény jelzése nem jelent kötelezettséget a képzésen való részvételre, ez csak szövetség számára jelent információt azért, hogy lássuk van-e elég jelentkező a tanfolyam indításához.
 
Megköszönjük azt is, ha ezt a levelet továbbítják olyan személyeknek, akik gondolkodnak ilyen tanfolyam elvégzésében.

Eredményes doktori védésen van túl a Team Corona Racing Hungary Sportegyesület elnöke Kerner László, a KRNR Motorsport Akadémia sportedzője, a Zirci Reguly Antal Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola testnevelő tanára

Zólyomi Andrea | 2024.06.26, 13:25:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.26, 13:25:00

Cimkék:

A fokozatszerző kutatási területe a „Technikai-, és csapatsportok pszichofiziológiai vizsgálata” volt.
A sikeres PhD. védésre öt év kutatómunka után, május 7-én, kedden került sor a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) pécsi székházában.
A "Pszichofiziológiai elemek vizsgálata technikai sportban szereplő, utánpótláskorú sportolók körében” címmel írt rendkívül hiánypótló és érdekfeszítő doktori disszertáció közel 100 oldalban részletezi többek között a kutatás előzményeit, módszereit, hipotéziseit, majd annak eredményeit, valamint  a témában fellelhető hazai és nemzetközi szakirodalmakat.
 
 
A nyilvános védésen az elnökség és az opponensek mellett jelen volt a témavezető Dr. Ihász Ferenc professzor úr, a szűk család, valamint Szőke Márk motorversenyző. A védést megelőző műhelyvitát a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) elnöke Hermann Henrik, valamint a Zirci Reguly Antal Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola intézményvezetője, Burján István is megtisztelte.
 
Kerner László tudományos felkészültségét az egyetem bizottsága előtt szigorú vizsgák keretében bebizonyította, értekezését az orvos- és egészségtudományok területén egészségtudományokban nyilvánosan megvédte, ezért 2024. év június havának 4. napján doktorrá avatták és nyilvánították, felruházva őt mindama előjogokkal, melyek az egyetemi doktorokat a jogszabályok és szokások alapján megillet.
 
A tudományos fokozatért járó díszoklevél átadására 2024. június 20. napján a Pécsi Tudományegyetem dísztermében került sor Tanévzáró Ünnepi Szenátusi Ülés diplomaátadó ceremóniáján.
 
Ez immáron Kerner László harmadik diplomája a 2016-os Testnevelő – edző szakos (NYME), valamint a 2019-es Testnevelő – egészségfejlesztő (ELTE), kétszakos tanárdiplomák után, akinek mindhárom szakdolgozata a motorsportok köré szövődik.
Több mint 20 első- és másodszerzős (hazai és nemzetközi) tudományos publikációval rendelkezik, jellemzően a motorsportban végezi tudományos kutatásait.
 
A folyóiratcikkei között megtalálható az:
·       antropometriai, fiziológiás, pulzusszám mintázat elemzések találhatók serdülőkorú motocross versenyzők körében;
·       elit evezősökön végzett sorozatterhelés elemzés; - fizikai aktivitás vizsgálat magyar középiskolások körében a covid-19 második és harmadik hulláma során elrendelt távoktatási időszakban;
·       kiválasztási kritériumok vizsgálata utánpótláskorú evezős leányok és fiúk körében.
 
Az idézhető konferencia absztraktok között pedig megtalálhatók a:
·       motocrossozók élettani tulajdonságainak vizsgálata versenyterhelés folyamán; - középiskolások fizikai aktivitás változásának régiók szerinti vizsgálata a távoktatás idején;
·       egészségtudatos viselkedés és testedzés tudatosság vizsgálat a távolléti testnevelés oktatás során a Nyugat magyarországi általános- és középiskolás tanulók körében,
·       az ügyességi terepmotorkerékpározás néhány terhelésélettani érdekessége versenyterhelés hatására;
·       az online testnevelés hatásvizsgálata 8. osztályos tanulók körében a COVID-19 világjárvány időszaka alatt;
·       a Superenduro GP budapesti fordulójának néhány terhelésélettani vonatkozása;
·       valamint a fiziológiás jellemzők hatása az eredményességre labdarúgásban.
 
Kerner László, aktív sportkarrierje során Magyar Köztársaság Kupagyőztes címet szerzett a motocross élsport legerősebb (Mx1) kategóriában, emellett az országos I. osztályú bajnoki sorozatok ezüst-, és bronzérmese volt, csapatbajnoki broznzérmes helyezéssel rendelkezik, valamint nemzeti válogatott kerettag is volt. Edzőként számos bajnoki- és kupagyőztes címet szerez tanítványaival a hazai és nemzetközi sporteseményeken.
 
A Magyar Motorsport Szövetség Motocross szakágvezetői tisztségét töltötte be 2017-től, a szakágat négy versenyszezonban irányítja igen sikeresen 2020 őszéig, mandátuma lejártáig. Jelenleg a MAMS Edzői Kollégiumának vezetője.
 
Gratulálunk a sporttudományok doktora cím megszerzéséhez ifj. Kerner László tanár úrnak, a KRNR Motorsport Akadémia sportszakemberének, aki ezáltal a legmagasabban képzett sportedző vált a hazai motorsport területén.
 
 

Zólyomi Andrea | 2024.06.06, 12:51:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.06, 12:51:00

Cimkék:

Az eddiginél is nagyobb szerepet vállal a magyar endurosportban a TRP Hungary, amely az idei hazai endurobajnokságnak a névadó szponzora, míg az endurokrossz-bajnokságnak a főtámogatója lett. Az együttműködés célja, hogy a két sorozat minél több versenyzőt adjon a Superenduro-világbajnokságnak.

 

 

Jó ideje beindult már a 2024-es kültéri enduroidény, ahogyan nemzetközi szinten, úgy hazánkban is. A hazai endurokrossz-bajnokságból már két fordulót is megrendeztek, és hamarosan kezdődik a magyar endurobajnokság is. Előbbinek a főtámogatója, utóbbinak pedig a névadó szponzora lett a szakágban már jól ismert TRP Hungary.
 
A vállalat az elmúlt években került be a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) kötelékébe, miután az utóbbi két Superenduro-világbajnokságon nemcsak a promóteri, hanem a rendezői szerepet is betöltötte. Olyannyira, hogy mind a 2023-as, mind az idei eseményt egyértelműen sikerült a korábbiaknál magasabb szintre emelni, utóbbinak pedig már az MVM Dome adott otthont.
 
 
„2022-ben kaptunk egy elismerést a MAMS-tól a magyar endurosportban végzett munkánkért, ami elég inspirálóan hatott ránk – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója. – 2023-ra összehoztunk egy telt házas Superenduro-világbajnokságot a Papp László Sportarénában, 2024-ben pedig megcsináltuk Magyarország eddigi legnagyobb beltéri motorsportrendezvényét 13 ezer néző előtt. Ennek a szakágnak, az offroad-motorozásnak ma ez a legnagyobb eseménye Magyarországon.”
 
 
Ezzel párhuzamosan jelentős változások voltak a MAMS-nál, és megalakult az új enduroszakág. A TRP Hungary pedig azt a célt tűzte ki, hogy még jobban segítse a magyar endurosportot, két Superenduro GP of Hungary között is. Ennek érdekében jöttek létre a névadó szponzori, illetve főtámogatói megállapodások, amelyek mindkét fél számára egyértelmű előnyökkel kecsegtetnek.
 
Az anyagi forrásoknak köszönhetően az érintettek reményei szerint az enduroszakág az eddiginél is meredekebb fejlődési pályára áll, aminek révén a jövőben számos versenyzőt ad a sportág magyarországi csúcseseményére, a Superenduro-vb-re. Ez utóbbit a TRP Hungary hosszú távon is szeretné tovább építeni.
 
 
„Annyira komolyak a szándékok, hogy évekre előre tervezünk a Superenduro-világbajnoksággal, ahol most egyébként egy új nemzetközi promóter lépett be a projektbe – fogalmazott Őry Tamás. – A következő évben már a lengyel promóterrel fogunk együtt dolgozni. Már elkezdődött a közös munka, és nagyon bizakodóak vagyunk, hogy szakmailag tudunk még emelni a rendezvény színvonalán.”
 
 
Ami a hazai bajnokságok programját illeti, az öt fordulóból álló TRP Hungary – Magyarország Nyílt Nemzeti Enduro Bajnokság és Kupasorozat ezen a hétvégén kezdődik Nagytarcsán, és novemberben zárul Zalaegerszegen. A szintén öt helyszínre ellátogató Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat mezőnye Szankon és Pannonhalmán már megküzdött egymással, legközelebb június végén, Szandaváralján állnak rajthoz, míg utoljára októberben, Piliscsévén teszik meg ugyanezt.
 
 

A TRP Hungary – Magyarország Nyílt Nemzeti Enduro Bajnokság és Kupasorozat 2024-es versenynaptára
 

·      Június 8–9.: Nagytarcsa
·      Július 6–7.: Szandaváralja
·      Augusztus 3–4.: Tokod
·      Augusztus 31. – szeptember 1.: Tormáskert (Szlovákia)
·      November 9–10.: Zalaegerszeg
 
 

A Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat 2024-es kiírásának hátralévő versenyei
 

·      Június 22.: Szandaváralja
·      Szeptember 14.: Veszprémvarsány
·      Október 26.: Piliscsév
 
fotó: MGR Images

Zólyomi Andrea | 2024.06.03, 08:38:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.03, 08:38:00

Cimkék:

Néhány héttel ezelőtt valósággal sokkolta az off road motorsportok világának szerelmeseit Liszka Roland Instagramon tett bejelentése. A nemrégiben SuperEnduro FIM világbajnoki bronzérmet nyert sportoló súlyos sérülést szenvedett, melynek hatására életmentő műtétet kellett rajta végrehajtani.
 
 
Azóta lényegében semmi hír nem érkezett a Laller Racing Dakar Team FIM világbajnoki bronzérmes pilótájának állapotáról, balesetének körülményeiről sem lehet tudni, ezért Tóth Krisztián Márk sportújságíró vett egy nagy levegőt, és megkereste Rolandot, hogy beszámoljon az elmúlt évtizedek legkomolyabb motoros sikerét elérő fiatal állapotáról:
 
„Kint voltunk Romániában, egy hard enduro versenyen, és a baj a legelső napon, a prológon történt meg velem. Nagyon jó volt a tempóm, örültem is, mert úgy éreztem, hogy ezzel a sebességgel a legharcedzettebb profikkal szemben is felvehetem a kesztyűt. Egy patakban mentem, körülbelül 30 km/h-val, amikor megtörtént a baj. Semmi olyasmiről nem volt szó, hogy túlvállaltam volna magam, vagy hibáztam volna, semmi ilyesmi nem történt, egyszerűen csak nem volt szerencsém… Tele volt mindenhol kővel minden, pechemre elcsúszott a motorom eleje, és sajnos nagyon rosszul estem. Egyből éreztem, hogy komoly a gond. Nem éreztem a kezem, nem láttam tisztán, összefolyt minden körülöttem, alig hallottam. Egy ideig összekuporodva feküdtem a motor mellett, majd erőt vettem magamon, megpróbáltam felállítani. Ötödjére sikerült, így elindultam, de hamarosan meg kellett állnom, mert egyre jobban szédültem, és azt hittem, hogy elájulok. Közben többen is eljöttek mellettem, de nem akartam, hogy megálljanak, mert nem szerettem volna, ha miattam rontják el a versenyüket…
 
 
Nagy szerencsémre arra jött egy magyar srác, Sárvári Zsolt, akivel kapcsolatban nem túlzás kijelenteni, hogy megmentette az életem. Ő nem engedte magát elküldeni, mindenképpen velem akart maradni segíteni. Ezt innen is szeretném neki újból megköszönni, mert akkor már nagyon rosszul voltam. Egy darabig még feküdtem, majd muszáj volt elindulni, mert senki nem tudott volna oda bejönni értem. Csaknem két óra zötykölődés után kerültem orvos elé. Miután a kirendelt orvos megvizsgált, azt mondta, hogy szerinte semmi különösebb probléma nem lehet, de azért a biztonság kedvéért hívnak egy mentőt, hogy bevigyenek egy alapos kivizsgálásra a dévai kórházba. Ez volt a szerencsém a szerencsétlenségben, mert a CT után rögtön kiderült, hogy nagy a baj, gyakorlatilag kettészakadt a vesém. Úgy zuhantam rá egy kőre, hogy a becsapódás erejével egy az egyben szétvertem. Haladéktalanul meg is műtöttek, amiről először azt mondták, hogy remekül sikerült, de a rossz laboreredményeim miatt két nap múlva egy újabb beavatkozást javasoltak. A CT-n azt látták, hogy bevérzett a lépem, és már arról beszéltek, hogy a sérült vesém után ezt a szervet is el kell majd távolítani… Végül kiderült, hogy nem erről van szó, hanem egy zsír és izomréteg vérzett be, amit a második operációban kitakarítottak.
 
Két és fél hétig vendégeskedtem Déván, de most már jobban vagyok, otthon lábadozom. Persze hazudnék, ha azt mondanám, nincsenek fájdalmaim. A hasizmom hét helyen is fel lett vágva, ezen kívül érzem, hogy a belső szerveim furán szólva „keresik a helyüket”. A mindennapi élet hellyel-közzel már zökkenőmentesen megy, viszont a tétlenséget nagyon nehezen viselem. Rettentően várom, hogy újból elkezdhessek edzeni, mert természetesen nincs olyan opció, hogy feladom a motorozást! Az orvosok ezt természetesen nagyon máshogy látják, van, aki nem támogat ebben, de akad olyan is, aki rám bízza a döntést. Nem tudom még, milyen lesz visszaülni, lehet, hogy először kicsit félni fogok, plusz az is bennem van, hogy innentől bármi történik, csak egy vesém maradt…
 
 
Viszont mindennél égetőbb vágy bennem a visszatérésé, nem akarom és nem is tudnám befejezni a karrierem. Amint terhelhető állapotba kerülök, nekilátok a rehabilitációnak, majd azért dolgozni, hogy újra formába lendüljek. Lehet, hogy őrült ötlet, de ott akarok lenni a 2025-ös SuperEnduro sorozat rajtjánál, és nem nézőként.” - zárta gondolatait erős motiváltsággal a hangjában Roli.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 
/ 49 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.