A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. augusztus 05., csütörtök
Enduro Hírek
/ 31 oldal

Pályafutása harmadik GP-hétvégéjén az Enduro Team Hungary versenyzőjének szólt a Himnusz a dobogó legfelső fokán

Zólyomi Andrea | 2021.07.26, 12:34:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.26, 12:34:00

Cimkék:

Open 4S világkupa-futamgyőztesként térhet haza Zsigovits Norbert az EnduroGP-világbajnokság svédországi fordulójáról, ezzel az Enduro Team Hungary pilótája az első hazai versenyző lett, aki az endurósportban világkupa-futamon a dobogó legfelső fokára állhatott fel. Az összesítésben a 2. helyen várja az utolsó két fordulót.  
 
 
A magyar motorsport történetében kiemelkedő sikert ért el Zsigovits Norbert, az Enduro Team Hungary versenyzője az EnduroGP-világbajnokság svédországi fordulóján. A magyar sportoló az első versenynap során az Open 4S világkupa 1. helyezését szerezte meg egy KTM EXC nyergében.
 
 
Ez Zsigovits Norbert pályafutásának mindössze harmadik versenyhétvégéje volt ebben a mezőnyben, az olaszországi bemutatkozása alkalmával két 3. helyet szerzett, a múlt hétvégén, Észtországban két 2. helyet ért el, Svédországban pedig már az ő tiszteletére játszották el a magyar Himnuszt. A lebonyolítása ezúttal is rendhagyó volt, Olaszországhoz hasonlóan az Open 4S világkupa versenyzői nem vettek részt a szuperteszten, ráadásul a két versenynap péntekre és szombatra esett. A sorrendet ezúttal is három teszt eredménye határozta meg, minden pályán két-két kört kellett teljesíteni az adott versenynapon.
 
Az extrémteszt egy sípályán zajlott, az agyagos talaja miatt a magyar versenyző úgy érezte, kedvező lesz a számára és nem tartotta kifejezetten nehéznek, a crossteszt ezzel szemben kemény megpróbáltatás volt, hiszen egy kőbányában kellett motorozni egy technikás nyomvonalú, 12 perces távon. Az enduróteszt pályája ezúttal is homokosabb, erdős, fenyőkkel övezett helyszín volt, amit 9 perc alatt lehetett teljesíteni.
 
 
A pénteki győzelem után Zsigovits Norbert szombaton is harcban volt a dobogós helyekért, az utolsó crossteszt előtt még volt esélye arra, hogy újabb elsőséget szerezzen, de egy sziklás szakaszon leesett a motorjáról és kisebb zúzódásokat, valamint égési sérüléseket szenvedett. Folytatta a versenyt, de a jelentős időveszteség miatt ezúttal az 5. helyen ért célba. 
 
 
„Régóta vágytam erre, bakancslistás dolog volt, hogy egyszer értem szóljon a Himnusz. A verseny nagyon jól sikerült, összeszedetten, hiba nélkül tudtam menni. Volt egy kis technikai hiba, leesett a lánc, szerencsére gyorsan meg tudtam oldani. A többi teszt fantasztikusan jól sikerült, ezt leszámítva az összeset meg tudtam nyerni, úgyhogy nagyon örülök, köszönöm mindenkinek, aki mögénk állt és bizalmat szavazott nekünk! Kellett néhány futam, hogy beleszokjak a közegbe, és kicsit átérezzem, hogy miként kell összerakni egy-egy napot. Most ért be ez a munka, sokkal jobban össze tudtam fűzni a teszteket. Az összetett mezőny elejétől még messze vagyunk, de egyre jobban jövünk fel, lehet, hogy egyszer még oda is el lehet érni” – nyilatkozta Zsigovits a győzelem után.
 
Az Enduro Team Hungary 2021-ben a Motorsport Talent Management (MOTAM) támogatásával versenyez az EnduroGP-világbajnokság programjában. A MOTAM a szponzoráció, a sportszakmai menedzselés, a fizikai és mentális felkészítés, a kommunikáció és a jogi háttér terén segíti a támogatott versenyzőket. Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója gratulált Zsigovits Norbertnek és a kiemelkedő sikerhez.
 
 
„Zsigovits Norbit a budapesti SuperEnduro GP-versenyen ismertük meg, amikor több ezer helyszíni szurkoló ünnepelte őt az Európa-bajnoki futamgyőzelme után. Idén már a világkupában is bizonyítja, hogy érdemes támogatni a magyar tehetségeket az autó-motorsportok terén, nagyon örülünk, hogy a MOTAM-nál mi is közreműködhettünk ebben a sikerben, ami kiemelkedő eredmény a magyar motorsport történetében. Köszönjük Hadobás Ádám és az Enduro Team Hungary munkáját, bízunk benne, hogy Szőke Márkkal kiegészülve az utolsó két forduló során újabb szép eredményekről számolhatunk majd be a szurkolóknak!”
 
A hatfordulós EnduroGP-világbajnokság utolsó két fordulóját októberben rendezik Németországban (2021. október 8-10.) és Franciaországban (2021. október 15-17.). A versenyzők két-két további versenynapon gyűjthetnek pontokat a világkupa értékelésében is.
 
forrás: MOTAM

Az Open 4S kategóriában szereplő sportoló előrelépett az olaszországi bemutatkozása után, a hétvégén, Svédországban újra rajthoz áll

Zólyomi Andrea | 2021.07.19, 14:09:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.19, 14:09:00

Cimkék:

Pályafutása második világbajnoki szereplése alkalmával újra dobogóra állhatott Zsigovits Norbert, az Enduro Team Hungary motorversenyzője. Az Enduro GP-világbajnokság észtországi fordulóján az Open 4S kategóriában két 2. helyet szerzett egy KTM EXC-vel, és feljött az összetett 3. helyére.
 
 
Az olaszországi, dobogós eredményeket hozó bemutatkozás után újabb sikereket ért el Zsigovits Norbert, ezúttal az Enduro GP-világbajnokság észtországi fordulóján. Az Enduro Team Hungary versenyzője egy KTM EXC-vel az Open 4S kategóriában mindkét versenynap során a 2. helyet érte el.
 
A magyar csapatot ezúttal egyedül Zsigovits Norbert képviselte, mert Szőke Márk egy korábbi sérülése miatt nem tudta vállalni a részvételt a szezon harmadik és negyedik fordulóján, amelyek Észtországban és a hétvégén Svédországban zajlanak.
 
 
A Saaremaa szigetén megrendezett harmadik forduló az olaszországi versenyhez képest teljesen más kihívás elé állította a csákánydoroszlói versenyzőt és a csapatot is: a küzdelem a megszokottak szerint ezúttal már pénteken megkezdődött a szuperteszttel, ahol a versenyzők kettesével, egymás és az óra ellen is hajtottak, hiszen az eredményük beleszámított a szombati értékelésbe.
 
 
A lebonyolítás mellett a körülmények is eltértek az Olaszországban tapasztaltaktól, mivel az extrémteszt a megszokottnál hosszabb volt, 7-8 percig tartott egy kör, a borítása köves volt, de jó ritmusban lehetett rajta motorozni, ellentétben az enduróteszttel, amely homokos felületen, kanyargós nyomvonalon zajlott. A crossteszt klasszikus motocross-pályán zajlott, de így is hibákra kényszerítette a versenyzőket.
 
Zsigovits Norbert feladatát a verseny előtti hosszú utazás, valamint a megterhelő pályabejárás is nehezítette, de ezzel dacolva szombaton a kategóriája 2. helyét érte el, vasárnap átmenetileg vezetett is, végül ismét a dobogó középső fokára állhatott fel. Mindkét nap során időt vesztett esések miatt, ezért Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatvezetője szerint további tapasztalatszerzéssel még jobb eredményeket érhet el. Az összetettben három forduló után a kategória 3. helyén szerepel 64 ponttal.
 
 
„A szombati 2. helynek összességében örültem, vasárnapra az volt a célom, hogy egy kicsit stabilabb legyek, és közelebb kerüljek az 1. helyezetthez. Vasárnap újra a 2. helyen végeztem a kategóriámban, amivel elégedett lehetek. Kicsit közelebb tudtam férkőzni a listavezető észt versenyzőhöz, Biene Priithez, most azon leszek, hogy Svédországban akár meg tudjam csípni, ezen fogunk dolgozni” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.
 
forrás: Motam

Az olaszországi Edoloban megrendezet második Enduro GP helyszínen az Enduro Team Hungary mindkét magyar versenyzője remekül szerepelt. Szőke Márk súlyos sérülése ellenére a 4. helyre gurult be

Zólyomi Andrea | 2021.07.05, 10:14:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.05, 10:14:00

Cimkék:

Hogyan élted meg ezt a versenyt?
-Hatalmas élmény volt! Rettenetesen izgultam mind a szabályok miatt, mind hogy fejben tartsam, mikor mit csináljak, hova menjek, ez így elsőre nagyon sok volt. Esküszöm jobban izgultam, mint bármelyik versenyem előtt. A pálya teljesen szokatlan volt, irtózatosan nehéz, és a lábamra is nagyon kellett vigyáznom. Második nap már túlzottan kapkodtam, próbáltam minél gyorsabban menni, de szinte mindenhol elestem, tényleg nagyon sokat hibáztam.
Tisztában voltam vele, hogy a verseny sérülésem miatt brutál lesz, de lövésem sem volt arról, hogy mennyire visszavett, ami nagy csalódás volt, mert ennél sokkal jobb vagyok. A kiesett edzéseknek is köszönhettem ezt az eredményt. Viszont a körülmények ellenére szerintem így is erőmön felül teljesítettem.
Ami nagyon tetszett, az az olasz közönség volt. Mindenkinek drukkoltak, hatalmas zsivajt csaptak, szinte doppingolták a versenyzőket a szeretetükkel. A versenyzők is nagyon jók voltak, élmény volt velük küzdeni, bárcsak mindig ilyen profi motorosok között lehetnék.
 
 
Milyen volt maga a helyszín?
-Mivel Edolo a tengerszint felett 720 méter magasan fekszik, már a faluban is gyönyörű volt a kilátás. A hegység legmagasabb pontjai ahol hó is esett 2800-3000 méter, bár nem mentünk fel a tetejére, de végig elég nagy szintkülönbségek voltak a versenyen. A pálya nagyon profi és színvonalas volt, de roppant nehéz is. Mentünk aszfalton is random bele a forgalomba, ahol rettenetesen kellett figyelni, mert mint tudjuk az Olaszok őrülten vezetnek. A pálya többi része, végig padkás, éles és csúszós köves volt. Folyamatosan résen kellett lenni, sőt, volt olyan rész is, ahol egy keskeny úton haladtunk, és mellettünk több méteres szakadék tátongott. Még lenézni sem mertem. A verseny másnapjára a pályára rá sem lehetett ismerni, hiszen körülbelül 200 motoros küldte meg.
 


Milyen állapotban volt a lábad?
-Mikor csütörtökön megérkeztünk jó, mivel direkt rápihentem, de a huszonakárhány’ kilométeres pálya bejárás után, azt hittem már lábra sem tudok állni. Ennek ellenére az első futam vége fele kezdett csak fájni, de a verseny után bedagadt, jegelni, ápolni kellett. Nagyon nagy segítség volt, hogy a MOTAM, a főszponzorunk, biztosított egy embert arra, hogy profin átgyúrjon, és tornáztatta a lábam. A második futamban már nagyon hamar elfáradt, pokoli fájdalmakat éltem át.
 
 
Mennyi idő kell még a teljes felépüléshez?
-A teljes csontosodás fél év. A verseny után az orvos megvizsgált, szerencsére nem csúsztak szét a csontok, de még nagyon sokáig fogok duzzadással küzdeni. Igazából, még csak most kezdhetném terhelni, nem hogy egy ilyen komoly versenyen szerepelni. Sokat küszködök lelkileg, hogy mért pont most sérültem meg, hiszen ezt a versenyt vártam már nagyon régóta. Remélem a következő versenyig sokat gyógyulok és jobban tudok teljesíteni az Észtországi pályán.
 
 
forrás: Szőke Márk

A TRIPLA CSAVAR, avagy, hogy hangzik a babodi story….

Zólyomi Andrea | 2021.06.24, 10:06:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.24, 10:15:00

Cimkék:

Ki is ne vágyna június közepén 35 fokos hőségben megmártózni a Balatonban, avagy még sem?

Ez nem az a sport! Az endurósok nem elmenekülnek a kihívás elől, hanem üldözik azt, hogy szeretett sportjuknak élhessenek, pont azért, hogy utána fülig érő szájjal haza térhessenek!
 
 
Az eddig is hihetetlen népszerűségnek örvendő babodi off - road centrum, 2021 –ben nem csak a 35. off – road fesztivált bonyolította le, de ÚJ életteret biztosított az enduro szakág részére.
 
Így került hát megrendezésre az MxGuards.com Endurocross soron következő 5. futama, amelyet első kézből a SE-BA-Q RACING Motor és Terepsport egyesület tagjai rendeztek meg a babodi KATLANBAN és környékén kialakított nyomvonalon.
 
 
A rendezőségnek nem volt egyszerű dolga a terepjárósok után megfelelő helyszínt biztosítani a motorosok számára, de akadályt nem ismerve véghez vitték.
 
Micsoda üde foltja ez az Enduro sportnak, valahogy így kell kitörni és újra stabil gyökereket kikovácsolni. Kiváló helyszín, égető forróság, jól összehangolt programtervezet a nyár felkonferálására és csúcs beharangozás.
 
 
Már napokkal a verseny előtt több rádió csatornán is hallani lehetett és reklámozták, hogy nem csak a Gizi néni indul ám a közértbe bevásárolni, hanem, hogy kerekedni látszik egy nagy dobás, közvetlen az off – road fesztivál után Somogybabodon. MÉGPEDIG ENDUROCROSS verseny…
 
 
Így, hát elérkezett a nagy nap, végül felbőgtek kicsik és nagyok alatt is a kétkerekűek az elhíresedett katlanban, ahol pár nappal a verseny előtt még a terepjárósok a sárban fürdőztek!
 
Mint korcsolyában, akár a Tripla csavar, olyan volt ez az esemény a rendezők, versenyzők számára egyaránt. Elrajtolva, a szikrázó napsütés leple alatt csak egy egyetlen egy dolog jelentet megnyugvást, ha a gázt addig húzták ameddig fizikailag bírták és a gázbowden engedte. Ez volt a siker titka a mély homokban haladásnak, ami a futam idők lerövidítése mellett még közelebb vitte a motorosokat a felülüdüléshez, hogy az erdő sűrűje által árnyékolt részeken mély levegőt véve újult erőt vegyenek magukon és neki induljanak úttalan utakon a köreiknek.
 
 
A csökkentett futamidőknek nagy valószínűséggel senki sem állt ellen, hiszen leintés után csak a megkönnyebbülés és a fellélegzés volt észrevehető a célba érkezők orcáján, már amennyire az kivehető volt a legújabb trendnek is megfelelő babodi púderalapú smink alól!
 
Itt az igazi tripla csavar, hiszen a sikersorozat folytatódott Liszka Roland # 78 pályafutása során, szokásához híven a rossz rajt után, gyors felzárkózással és a többieket maga mögé utasítva, három egymástól teljesen eltérő talaj típuson, három különböző helyszínen, immár zsinórban harmadjára tudhatta magáénak a győzelmet, abszolút és kategóriája értékelésében úgy szintén! Ráadásul olyan köridőt (13:15.324) futott, hogy azt senki sem tudta überelni, de még a közelébe se kerültek.
 
A jelenlegi leggyorsabbnak számító ellenfele a # 18 – as rajtszámmal versenyző Mario Hirschmugl korai motorindításért kapott 10 másodperces büntetés sem segítette előrébb, hogy Rolit nyakon csípje, de a teljesítménye elegendő volt ahhoz, hogy az elmúlt évek Pro 1 –es kategória bajnokát, Hertlik Donovent # 94 megelőzve beférkőzzön a fiatalok közé.
 
Az őket követő hármas fogatban remekelt Henzer Péter # 89, megelőzve osztrák vetélytársát Krispel Ernst # 68 és a sérüléséből felépülő a pályára ismét top formában visszatérő, Bohuslav Radeket # 206.
 
Nem talált legyőzőre! Radek után, akik a homokos körülmények között is otthonosan mozognak, Nagy Péter # 201 és Dési János # 244 volt, de most ők sem tudták lő távon belül célba vinni a motorjukat a másfél órásra rövidített futamon.
 
Túl a bajnokság ötödik futamán, több versenyző jelenléte miatt is folyamatos pozíció váltás történik a helyezettek között, amely a hosszas nyári szünet után az ősszel folytatódó bajnokság futamain még bárhogy is alakulhat.
 
Szintén az élen haladók körébe tartozó Pro 1 jelenleg is élén álló Tádics Dánielnek # 91 most nem a legjobban jött ki a lépés, így kategóriája harmadik helyét szerezte meg, Lami Tamást # 36 megelőzve.
 
Az idei év egyik legnépesebb kategóriájában, a Pro 2 – ben, 4. és 5. helyen Mizsér Gergő # 43, Silling Balázzsal # 40 közel azonos legjobb köridőt (14:29…) futva, a dobogó helyeit elfoglaló, Mario # 18 – Donoven # 94– Ernst # 68 trió után egymást követve zártak, a 6. helyen célba érkező Jánosi René # 31 előtt.
 
 
A kevésbé sikeres kiskunfélegyházi verseny teljesítmény utáni csüggedtséget elfeledve a Lion Racing versenyzői sikerre vitték versenyparipájukat. Fellélegezve, „kipihenten”, magát felszívva Kovács Dávid # 512 ismét leggyorsabb másodosztályú versenyzőként állhatott a Moto 2 dobogó csúcsára, aki után a másodiknak járó pontokat csapattársa Oroszlán Ádám # 514 zsebelte be, harmadik helyen végző Molnár Bence # 459 elől.
 
Moto 1 – ben az éllovas a Gerecse Motor Se versenyzője Hangya László # 326 lett, riválisait maga mögé utasítva Csielka Márkot # 303 és Nádor Balázst # 325.
 
Apai mintát követve, ifjabbik Bohuslav Radecek # 144 is a 65 ccm – es motorjával nagy meccsben volt ifj. Vágó Norberttel # 150. Az első futamuk során Radecek volt a gyorsabb, míg a második futamot Norbi nyerte, ezzel a 65 – ös kategória élén végzett, utánuk stabil motorozással Turányi Norbert # 138 jött be harmadiknak.
 
Az 50 köbcentisek között egyoldalú fölényes győzelem alakult ki és a győztes után stabil célba érkezéssel zárták a fiúk: Első helyen Kovács Ferenc # 155 végzett, másodikként Paitz Olivér # 160 és végül a dobogó legalsó fokára Dorkó Benedek # 196 ért fel.
Ugyanúgy, mint az 50 – esek körében, 85 – ben is forgatókönyv szerinti sorrend állt be, Paitz Miklós # 180, Hajdú Ádám # 177 és Sánta Gábor # 140 ötvözésében.
 
A rendezőség a hőségre való tekintettel az 1 órás hobby futam résztvevőinek 40 percesre redukálta a futamidőt, amelyet maximálisan kihasználva, szokásukhoz híven a szuperveteránok debütáltak a legjobban.
 
Abszolút elsőként Liendl Manfred # 260 nyergelt, ezzel kategóriája elsőségét is behúzva, közvetlenül utána Tichi János # 202 és Miksi Péter # 207 célba érkezőkkel szemben.
 
A pálya adottságait tekintve harmadosztályban taroltak a nagy köbcentis motorokkal indulók. Így az E3 – ban fél percen belüli zárással, Debera Zsolt # 863 került elsőként leintésre, Gölesz Gábor # 882 csapattársa és az idei évben szárnyait bontogató Tersánszky Attila # 868 előtt.
 
 
Nem volt mit tenni, a jó pozíciókért mindent bele kellett adni és megküzdeni a természet által kínált akadályokkal. E2 – ben Koszéj László 716 abszolvált elsőnek, Rédecsi Simon # 725 és Kósa Roland 777 osztozkodhatott a dobogón, ezzel megbolygatva a bajnokság állását.
 
E1 – ben a motorjával már összeforrtan sikert aratott Kiss Benedek # 667, míg Závoczki Csaba # 622 helytálló másodikként zárt és ifj. Kutics Attila # 653 lett végül a triumvirátus harmadik tagja, akik sokat érő ponttal távozhattak.
 
 
Minden elismerést megérdemelnek a szervezők, segítők, versenyzők egyaránt, hogy a kánikula ellenére is helytálltak és így vagy úgy, de sikerre vitték a szombati napot!
 
Most közeledik egy hosszasabb szünet az Endurocross bajnokságban, de az erdő szerelmesei ne csüggedjenek, hiszen augusztusban a következő állomás az Enduro bajnokságban, ismét Parád biztosít lehetőséget a terepmotorosoknak!
Parádéra vágysz? Ki ne hagyd, nevezz be időben, hogy le ne csússz róla, mivel a nevezői határ itt sem lesz véges, csak úgy, mint Nagytarcsán.
 
Nevezésedet itt tudod leadni: https://www.chronomoto.hu/mams/
 
Fotók: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám # 29

A 2021-ben alakult Enduro Team Hungary nem titkolt célja, hogy a FIM Enduro GP mezőnyének állandó résztvevője legyen, s ha még jó eredményeket is hoz a csapat a konyhára, az igazán nagy boldogság lenne a magyaroknak!

Zólyomi Andrea | 2021.06.23, 11:01:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.23, 11:01:00

Cimkék:

Az első szezon tanulóév a csapat számára, hiszen magyar enduro-versenyző korábban ilyen környezetben még nem szerepelt a világbajnokság mezőnyében és korábbi szakági kinevezései, a hatnapos enduro-tornán való közreműködése, valamint a budapesti SuperEnduro GP rendezvény megszervezése után Hadobás Ádám számára is ez az első lehetőség, hogy világbajnoki szezont teljesítő csapatot irányíthat. A csapatvezető arra számít, hogy a tehetséges versenyzőpáros alkalomszerűen már az első évben sikeres lehet.

 

 
Közösségi média
Web: www.enduroteamhungary.hu(előkészületben)
 

A Magyar csapat két tagja:
Zsigovits Norbert és 

Szőke Márk (1995) ötéves kora óta rendkívüli akaraterővel készül a versenyekre, ez a motocrossban már eredményre vezetett, hiszen több egyéni- és csapatbajnoki címet szerzett Magyarországon junior és felnőtt kategóriában is, mindemellett nemzetközi versenyeken is rendre az élmezőnyben szerepelt és válogatott kerettag is volt.
A motocrossban kemény, test-test elleni csatákban edződött, a tapasztalatait kamatoztatva kezdett foglalkozni az endurosporttal, az átmenetet a SuperEnduro-versenyeken, köztük a budapesti SuperEnduro GP-n való részvétele is elősegítette. A felkészülésében a magyar Dakar-legenda, Kátai Péter és ifj. Kerner László tréner is közreműködik.
Márk régóta szeretne világbajnoki mezőny állandó résztvevője lenni, ezt a lehetőséget az Enduro GP-világbajnokságon az Enduro Team Hungary csapata biztosítja a számára. Egy év eleji sérülése után a minél gyorsabb rehabilitáció és a tapasztalatszerzés az idei célja a világbajnokság mezőnyében, s bár még csak most csontosodott és most lehetne terhelni a Béri versenyen eltört sípcsontját, ő mégis bevállalta ezt az igencsak kemény versenyt.
 
 
 
Főbb eredményei felnőttként
• A Magyar Motorsport Szövetség „Év férfi sportolója” 2017-ben
• Kilencszeres motocross- és kétszeres endurocross magyar bajnok
• Négyszeres motocross, és egyszeres enduro válogatott
• Közép-Európa-bajnok 2010-ben
 
Közösségi média
 
 
Az Enduro Team Hungary motorkerékpárjai:
A két pilóta két különböző kategóriában, kétféle márka motorkerékpárjával indul. Zsigovits Norbert egy 350 köbcentis, négyütemű KTM EXC nyergében versenyez az „OPEN4” kategóriában. A motor vadonatúj, közel áll a szériaváltozathoz, de apróbb módosításokat végeztek rajta, speciális futóművet kapott, amit a versenyző stílusára hangoltak.
Szőke Márk egy többszörös világbajnok francia gyártó 300 köbcentiméteres, kétütemű motorját választotta, egy Sherco SE 300 Racinget használ majd a versenyeken az „OPEN2” kategóriában. Ez is szériaközeli motor, a kipufogórendszer és a teleszkóp egyedi kialakítású.
 
Az Enduro Team Hungary 2021-es versenyprogramja
2021. június 25-27. (Edolo, Olaszország), július 16-18. (Saaremaa, Észtország), július 22-24. (Skövde, Svédország), október 8-10. (Zschopau, Németország), október 15-17. (Longeac, Franciaország)
 
 
Enduro-versenyzés
Raliverseny két keréken: a versenyzők etapokat és speciál szakaszokat teljesítenek, az etapok a speciálok közötti összekötő szakaszok, ezek versenytől függően 50-60 kilométer hosszúak, de egyenként maximum 2,5 óra időtartamúak lehetnek, így a napi versenytáv maximum 7,5 óra. A világbajnokságon az összekötő szakaszokat is etapidő alatt kell teljesíteni, a lehető leggyorsabban. Az adott napi rajt általában 9 órakor történik, az első egy körpályán rendezett speciál szakasz, ez lehet cross, enduro vagy extreme.
 
A speciál szakaszok közötti különbségek a pálya jellegéből adódnak.
-Enduro tesztnek nevezik a jellemzően erdőben, fák közt, különböző természetes akadályokon, hegyvidéken zajló szakaszokat, ezeken maximum 50 km/h a megengedett átlagsebesség és körülbelül 10 perc alatt teljesíthetők.
-A motocross-szakaszok nyíltabbak, réten, crosspálya környezetében motoroznak a versenyzők körülbelül 5-10 percet.
-Az extreme tesztek nehéz, látványos szakaszok épített és természetes akadályokkal, például folyó- vagy patakmederrel, sziklás feljáróval, vagy köves lejtővel. Hosszuk 2-3 perc, az átlagsebesség nem haladja meg a 30 km/h-t.
A világbajnokságban péntekenként van egy szuperteszt, amit épített, parallel pályán rendeznek meg, itt párosával indulnak a versenyzők, az eredményeik az összetett értékelésben nem számítanak, de a sorrend függvényében időjóváírást kapnak a következő napi összidőből.
Az összetett értékelés az autós raliversenyekhez hasonlóan az adott napi összesített időeredmények alapján alakul ki, ezt az időjóváírás, a korai- vagy késői érkezések, illetve különböző szabálytalanságok miatt kiosztott büntetések is befolyásolják. A nap végén az a versenyző a győztes, aki a legrövidebb összidővel teljesíti a szakaszokat.
A világbajnokságon a szombati és a vasárnapi versenynapokat is külön értékelik, a győztes 20 pontot kap.
A versenyzők több kategóriába sorolva küzdenek meg egymással: a GP-ben a gyári támogatású résztvevők indulnak, az „open” a privát versenyzőket vonultatja fel, emellett veterán és női kategóriát is szerveznek, valamint a junior (23 éves kor alatt) és az ifjúsági (19 éves kor alatt) korosztály tagjai is versenyezhetnek. A kategóriákat további osztályokra bontják a motorok hengerűrtartalma és az ütemek száma alapján.
Forrás: EnduroTeamHungary
 
 

 

Tehát 2021. Június 24 – 27 : GP Italy (Edolo)
Hajrá Magyarok!

 
szerző: Boross Évi
/ 31 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.