A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. szeptember 24., hétfő
Enduro Hírek
/ 16 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.09.10, 13:01:00 | Utolsó módosítás: 2018.09.10, 13:01:00

Cimkék:

Elkészültek az ENDURO szakágunk ruhakollekciójának első darabjai. Úgy gondoltuk, hogy aki szeretné az öltözködésével is kifejezni hovatartozását, abban ne maradjon űr, ne keletkezzen komolyabb lelki sérülés.


Első körben egyedileg tervezett, nagyon jó minőségű pólók kerültek a kínálatba. Amennyiben lesz igény, bővülni fog a kínálat mellényekkel, pulóverekkel.


Fontos: a termékek megvásárlásával támogatod az enduro szakágat!


Viszonteladóknak van lehetőség 'nagykeráras' vásárlásra.


A termékeket az alábbi linken tudjátok megtekinteni:
https://www.sandstone-outdoor.hu/mams_ruhazat_106/ferfi_polok_108


Persze, nem csak endurosok vásárolhatnak!

 

Zólyomi Andrea | 2018.06.20, 14:20:00 | Utolsó módosítás: 2018.06.20, 14:31:00

Cimkék:

A veszprémvarsányi endurocross OB forduló képei felkerültek a honlapra.

 

https://mams.huhttps://mams.hu/hu/enduro/fotok

 

 

Zólyomi Andrea | 2018.05.28, 15:14:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.28, 15:14:00

Cimkék:

26 nemzet, 260 induló, közte 169 motoros. Pokoli nehéz terep, hatalmas szintkülönbségekkel tarkított pályák, közel 3000 kilométer és egy magyar legénység: a Horváth Lajos „Laller” - Kárpáti Péter duó elég erős utat választott magának a felkészülésre, ugyanis aligha találtak volna a kontinensen belül keményebb kihívást!
 
Lallernek számára nem voltak ismeretlenek a balkáni terepviszonyok, ám a hard endurós közeg még a sokat látott versenyzőt is meglepte:
 
„Mostanában gyakran látom azt, hogy a klasszikus tereprali vonal mellett „szomszédolunk”, azaz tekingetünk az endúró világa felé is. Görögországban is ez történt, gyakoriak voltak az olyan szakaszok, ahol csak a navigáció, az itiner emlékeztetett a saját szakágunkra. Maga a verseny egy remekül megszervezett, profin lebonyolított dolog volt, nagyon jól szolgálta a céljainkat. Azt kell mondjam, keresve sem találhattunk volna jobb környezetet a fejlődésre.
 
 
Itt mindennel találkoztunk, ami egy hosszútávú versenyen előfordulhat. Technikás erdei csiki-csukik, sziklás kihívás, ülésig érő patakmeder, hegymenet a hóhatáron, tengerparti mély homok, rendkívül aprólékos navigáció, és még sokáig sorolhatnám. Meg persze ott van a napi rutin, a ritmus, a monotonitás, amit fel kell venni és meg kell szokni. Úgy érzem, helytálltunk ebben, és nagyon hasznos hetet hagytunk magunk mögött - őszintén örülök Kárpáti Peti teljesítményének is, jó úton indult el a céljai felé. Büszke vagyok, hogy elhozhattuk a magyar zászlót Olümpiába, külön szeretném megköszönni a szurkolóinknak a bíztatást, a támogatóinknak a segítséget, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre!” - mondta Horváth Lajos.
 
Kárpáti Péter pályafutása legkeményebb erőpróbája volt a Hellas Rally, de a Laller Racing Dakar Team motorosát cseppet sem ijesztette meg a görög pokol:
 
 
„Nem volt egyszerű, a verseny vége felé a jól sikerült felkészülés ellenére is éreztem a porcikáimat. A kihívás erejét jól mutatja, hogy az utolsó napok már sajnos áldozatokat is szedtek, többen buktak és kórházban kötöttek ki. Összességében nagyon hasznos volt ez a hét, mert rengeteg új dolgot tanultam, sikerült csiszolni a technikámon, valamint a rendkívül fontos napi rutinban is tudtam fejlődni. Köszönöm szépen Lallernek a sok segítséget, a motivációt, hogy mindenben számíthattam rá. Sok helyen végig együtt mentünk, én navigáltam, ő pedig a tapasztalatával és tanácsaival igyekezett a jó irányba terelni. Azt hiszem, erre mondják azt Pestiesen, hogy igazi csapatmunka volt! Sok ilyen alkalomra van még szükségem, de azt gondolom, nem vallottam-vallottunk szégyent.” - zárta mondandóját Kárpáti Péter.
 
 
A magyar különítményben Kárpáti Péter végül a 104, Horváth Lajos pedig a 107. helyen ért célba.
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.05.25, 08:53:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.25, 08:53:00

Cimkék:

Dübörög Görögországban a Hellas Rally, és a sodrással együtt a Laller Racing Dakar Team is igyekszik együtt evickélni. Egyszerre gyönyörű és borzasztó nehéz terep, valamint nagy küzdelmek jellemezték Horváth Lajos „Laller” és Kárpáti Péter második és harmadik napját. De erről meséljenek inkább maguk az érintettek.
 
Horváth Lajos nehéz időket tudhat maga mögött, hiszen a körülmények mellett a saját testével is meggyűlt a baja:
„Kedden borzasztó nehéz napot teljesítettünk. Amellett, hogy reggeltől sötétedésig húztam a gázt, kiújult az aranyér problémám, ami bizony nem segítette a versenyzésem. Nem új keletű ez a probléma, készültem rá, így hellyel-közzel sikerült is orvosolnom, remélem nem fog nagyon akadályozni a továbbiakban. A nap folyamán motoroztunk a tengerparti mély homokban, aztán hegymenetben, durva magasságkülönbségeket teljesítve. Érintettük a legendás Tajgetoszt is, de ezen kívül nem történt semmi kirívó újdonság. Továbbra is úgy érzem, hogy egy hard enduro versenyen vagyunk, csupán a navigáció és az itiner az, ami a terepralira emlékeztet. A szerda is csupán annyiban tért el, hogy még magasabbra, egészen a hóhatárig mentünk, csak a pár sziklaomlás jelentett változatosságot az előző szakaszokhoz képest. Ezt viszont igazán élveztem, mert alapból kőkemény meló végigcsinálni, hát még úgy, hogy a navigáció is trükkös!” - mondta el a váci gladiátor, akire ma is hasonlóan kemény nap várt.
 
 
Kárpáti Péter eddig szerencsésen és problémamentesen vette az akadályokat, csak egy kisebb technikai hiba borzolta a kedélyállapotát:
 
„A keddi napunk a tengerparton indult, és nagyon éltem, rengeteg pozíciót sikerült itt nyerni. Nagy pozitívum volt a navigáció is, mert általában figyelmetlenek a versenytársak, és ez is bizonyos értelemben a mi malmunkra hajtotta a vizet. Természetesen voltak kőkemény szakaszok is, például sziklás patakmederbe tereltek bennünket, ami már nem tetszett annyira. Az utolsó szakaszt törölték a szervezők, de etapként mégis teljesíteni kellett azt, így bőven sötétedés után értem célba. Másnap a gyors megkezdésénél nem akart indulni a motorom, és a nap folyamán többször is jelentkezett ez a probléma. Mint később kiderült, egy kirázódott csavar miatt nem érintkezett egy kábel, de Lallerrel együtt végül rendbe hoztuk. A továbbiakban egy bolyban mentünk Lajossal, és ez jó húzásnak bizonyult, mert ketten jobban haladtunk. Engem is hátráltatott néhány dolog, a tengerparton jelentős víz ment a csizmámba, amitől behólyagosodott, majd feltört a lábam. Még számos megoldandó feladat, és kalandos pillanat is akadt, de összességében élveztem az elmúlt napokat!” - mondta el Péter, aki kevés nemzetközi tereprali rutinja ellenére is szépen muzsikál.
 
 
Ma egy rövidebb, de annál durvább meneten vannak a fiúk, akik jelenleg az alsó középmezőnyben foglalnak helyet.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
/ 16 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.