A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. június 21., péntek
Enduro Hírek
/ 48 oldal

Zólyomi Andrea | 2024.06.06, 12:51:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.06, 12:51:00

Cimkék:

Az eddiginél is nagyobb szerepet vállal a magyar endurosportban a TRP Hungary, amely az idei hazai endurobajnokságnak a névadó szponzora, míg az endurokrossz-bajnokságnak a főtámogatója lett. Az együttműködés célja, hogy a két sorozat minél több versenyzőt adjon a Superenduro-világbajnokságnak.

 

 

Jó ideje beindult már a 2024-es kültéri enduroidény, ahogyan nemzetközi szinten, úgy hazánkban is. A hazai endurokrossz-bajnokságból már két fordulót is megrendeztek, és hamarosan kezdődik a magyar endurobajnokság is. Előbbinek a főtámogatója, utóbbinak pedig a névadó szponzora lett a szakágban már jól ismert TRP Hungary.
 
A vállalat az elmúlt években került be a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) kötelékébe, miután az utóbbi két Superenduro-világbajnokságon nemcsak a promóteri, hanem a rendezői szerepet is betöltötte. Olyannyira, hogy mind a 2023-as, mind az idei eseményt egyértelműen sikerült a korábbiaknál magasabb szintre emelni, utóbbinak pedig már az MVM Dome adott otthont.
 
 
„2022-ben kaptunk egy elismerést a MAMS-tól a magyar endurosportban végzett munkánkért, ami elég inspirálóan hatott ránk – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója. – 2023-ra összehoztunk egy telt házas Superenduro-világbajnokságot a Papp László Sportarénában, 2024-ben pedig megcsináltuk Magyarország eddigi legnagyobb beltéri motorsportrendezvényét 13 ezer néző előtt. Ennek a szakágnak, az offroad-motorozásnak ma ez a legnagyobb eseménye Magyarországon.”
 
 
Ezzel párhuzamosan jelentős változások voltak a MAMS-nál, és megalakult az új enduroszakág. A TRP Hungary pedig azt a célt tűzte ki, hogy még jobban segítse a magyar endurosportot, két Superenduro GP of Hungary között is. Ennek érdekében jöttek létre a névadó szponzori, illetve főtámogatói megállapodások, amelyek mindkét fél számára egyértelmű előnyökkel kecsegtetnek.
 
Az anyagi forrásoknak köszönhetően az érintettek reményei szerint az enduroszakág az eddiginél is meredekebb fejlődési pályára áll, aminek révén a jövőben számos versenyzőt ad a sportág magyarországi csúcseseményére, a Superenduro-vb-re. Ez utóbbit a TRP Hungary hosszú távon is szeretné tovább építeni.
 
 
„Annyira komolyak a szándékok, hogy évekre előre tervezünk a Superenduro-világbajnoksággal, ahol most egyébként egy új nemzetközi promóter lépett be a projektbe – fogalmazott Őry Tamás. – A következő évben már a lengyel promóterrel fogunk együtt dolgozni. Már elkezdődött a közös munka, és nagyon bizakodóak vagyunk, hogy szakmailag tudunk még emelni a rendezvény színvonalán.”
 
 
Ami a hazai bajnokságok programját illeti, az öt fordulóból álló TRP Hungary – Magyarország Nyílt Nemzeti Enduro Bajnokság és Kupasorozat ezen a hétvégén kezdődik Nagytarcsán, és novemberben zárul Zalaegerszegen. A szintén öt helyszínre ellátogató Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat mezőnye Szankon és Pannonhalmán már megküzdött egymással, legközelebb június végén, Szandaváralján állnak rajthoz, míg utoljára októberben, Piliscsévén teszik meg ugyanezt.
 
 

A TRP Hungary – Magyarország Nyílt Nemzeti Enduro Bajnokság és Kupasorozat 2024-es versenynaptára
 

·      Június 8–9.: Nagytarcsa
·      Július 6–7.: Szandaváralja
·      Augusztus 3–4.: Tokod
·      Augusztus 31. – szeptember 1.: Tormáskert (Szlovákia)
·      November 9–10.: Zalaegerszeg
 
 

A Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat 2024-es kiírásának hátralévő versenyei
 

·      Június 22.: Szandaváralja
·      Szeptember 14.: Veszprémvarsány
·      Október 26.: Piliscsév
 
fotó: MGR Images

Zólyomi Andrea | 2024.06.03, 08:38:00 | Utolsó módosítás: 2024.06.03, 08:38:00

Cimkék:

Néhány héttel ezelőtt valósággal sokkolta az off road motorsportok világának szerelmeseit Liszka Roland Instagramon tett bejelentése. A nemrégiben SuperEnduro FIM világbajnoki bronzérmet nyert sportoló súlyos sérülést szenvedett, melynek hatására életmentő műtétet kellett rajta végrehajtani.
 
 
Azóta lényegében semmi hír nem érkezett a Laller Racing Dakar Team FIM világbajnoki bronzérmes pilótájának állapotáról, balesetének körülményeiről sem lehet tudni, ezért Tóth Krisztián Márk sportújságíró vett egy nagy levegőt, és megkereste Rolandot, hogy beszámoljon az elmúlt évtizedek legkomolyabb motoros sikerét elérő fiatal állapotáról:
 
„Kint voltunk Romániában, egy hard enduro versenyen, és a baj a legelső napon, a prológon történt meg velem. Nagyon jó volt a tempóm, örültem is, mert úgy éreztem, hogy ezzel a sebességgel a legharcedzettebb profikkal szemben is felvehetem a kesztyűt. Egy patakban mentem, körülbelül 30 km/h-val, amikor megtörtént a baj. Semmi olyasmiről nem volt szó, hogy túlvállaltam volna magam, vagy hibáztam volna, semmi ilyesmi nem történt, egyszerűen csak nem volt szerencsém… Tele volt mindenhol kővel minden, pechemre elcsúszott a motorom eleje, és sajnos nagyon rosszul estem. Egyből éreztem, hogy komoly a gond. Nem éreztem a kezem, nem láttam tisztán, összefolyt minden körülöttem, alig hallottam. Egy ideig összekuporodva feküdtem a motor mellett, majd erőt vettem magamon, megpróbáltam felállítani. Ötödjére sikerült, így elindultam, de hamarosan meg kellett állnom, mert egyre jobban szédültem, és azt hittem, hogy elájulok. Közben többen is eljöttek mellettem, de nem akartam, hogy megálljanak, mert nem szerettem volna, ha miattam rontják el a versenyüket…
 
 
Nagy szerencsémre arra jött egy magyar srác, Sárvári Zsolt, akivel kapcsolatban nem túlzás kijelenteni, hogy megmentette az életem. Ő nem engedte magát elküldeni, mindenképpen velem akart maradni segíteni. Ezt innen is szeretném neki újból megköszönni, mert akkor már nagyon rosszul voltam. Egy darabig még feküdtem, majd muszáj volt elindulni, mert senki nem tudott volna oda bejönni értem. Csaknem két óra zötykölődés után kerültem orvos elé. Miután a kirendelt orvos megvizsgált, azt mondta, hogy szerinte semmi különösebb probléma nem lehet, de azért a biztonság kedvéért hívnak egy mentőt, hogy bevigyenek egy alapos kivizsgálásra a dévai kórházba. Ez volt a szerencsém a szerencsétlenségben, mert a CT után rögtön kiderült, hogy nagy a baj, gyakorlatilag kettészakadt a vesém. Úgy zuhantam rá egy kőre, hogy a becsapódás erejével egy az egyben szétvertem. Haladéktalanul meg is műtöttek, amiről először azt mondták, hogy remekül sikerült, de a rossz laboreredményeim miatt két nap múlva egy újabb beavatkozást javasoltak. A CT-n azt látták, hogy bevérzett a lépem, és már arról beszéltek, hogy a sérült vesém után ezt a szervet is el kell majd távolítani… Végül kiderült, hogy nem erről van szó, hanem egy zsír és izomréteg vérzett be, amit a második operációban kitakarítottak.
 
Két és fél hétig vendégeskedtem Déván, de most már jobban vagyok, otthon lábadozom. Persze hazudnék, ha azt mondanám, nincsenek fájdalmaim. A hasizmom hét helyen is fel lett vágva, ezen kívül érzem, hogy a belső szerveim furán szólva „keresik a helyüket”. A mindennapi élet hellyel-közzel már zökkenőmentesen megy, viszont a tétlenséget nagyon nehezen viselem. Rettentően várom, hogy újból elkezdhessek edzeni, mert természetesen nincs olyan opció, hogy feladom a motorozást! Az orvosok ezt természetesen nagyon máshogy látják, van, aki nem támogat ebben, de akad olyan is, aki rám bízza a döntést. Nem tudom még, milyen lesz visszaülni, lehet, hogy először kicsit félni fogok, plusz az is bennem van, hogy innentől bármi történik, csak egy vesém maradt…
 
 
Viszont mindennél égetőbb vágy bennem a visszatérésé, nem akarom és nem is tudnám befejezni a karrierem. Amint terhelhető állapotba kerülök, nekilátok a rehabilitációnak, majd azért dolgozni, hogy újra formába lendüljek. Lehet, hogy őrült ötlet, de ott akarok lenni a 2025-ös SuperEnduro sorozat rajtjánál, és nem nézőként.” - zárta gondolatait erős motiváltsággal a hangjában Roli.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 

Zólyomi Andrea | 2024.03.04, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2024.03.04, 09:27:00

Cimkék:

A Laller Racing Dakar Team fiatal motorosa tegnap este motorsport történelmet írt: Liszka Roland a 2024-es SuperEnduro GP junior világbajnokságának utolsó fordulóján Newcastle-ben szenzációs teljesítményt nyújtva bebiztosította világbajnoki harmadik helyezését.
 

 

 
FIM világbajnokságon legutoljára egy bizonyos Talmácsi Gábor tudott helyezést elérni, az off-road világban viszont Rolandon kívül még senki. Így az Angol Nagydíjon elért siker hamisítatlan sporttörténelmi tett, a magyar teremendúrózás valaha volt legnagyobb sikere. Ám ahhoz, hogy a váci versenyző nyakába akasszák a bronzérmet, az Egyesült Királyságban is hiba nélkül kellett teljesíteni, ami maradéktalanul sikerült is. Liszka Roland a szombat este három versenye közül kettőn dobogós helyezést motorozott (egy második, és egy harmadik hely - előbbi teljesítmény szintén példa nélküli a sportág honi krónikájában), és csak egy büntetés miatt csúszott le az Angol Nagydíj abszolút dobogójáról. Mindez azonban mit sem számít, hiszen 274 ponttal ő lett az első magyar, aki az endúrózás egyik, ha nem a legnívósabb világbajnoki sorozatában érmet szerzett.
 
„Nagyon szépen köszönöm mindenkinek azt a hatalmas szurkolást és szeretetet, ami a teljes szezon során felém áradt. És természetesen szeretnék köszönetet mondani a támogatóimnak, a családomnak, és nem utolsósorban a csapatomnak, a Laller Racing Dakar Teamnek és Horváth Lajos "Lallernek", akik nélkül mindez nem jöhetett volna létre. A sporttörténelmi eredménynek nagyon örülök, ugyanakkor őszintén remélem, hogy a következő szezonban/szezonokban sikerül még majd rátennem erre egy lapáttal!” - nyilatkozta az esemény után röviden, de annál boldogabban és motiváltabban Liszka Roland, a FIM SuperEnduro GP junior világbajnokságának friss bronzérmese.
 
Videó:
 
A korszakos siker mellett természetesen a csapatvezető Horváth Lajos „Laller” sem ment el szó nélkül, aki hihetetlenül büszke ifjú pilótájára:
„Azt gondolom, hogy a legtöbb motorversenyző titokban arról álmodik, amit most Roland véghez vitt. Mindannyiunk agyán átsuhant már a gondolat, hogy vajon milyen érzés lehet egy nívós világbajnokságon szerepelni, ott dobogókat szerezni, majd végül a szezon végén a világ egyik legjobbjaként végezni. Ma Liszka Roli mindezt valóra váltotta, számomra pedig egy óriási büszkeség, hogy mindezt a Laller Racing Dakar Team színeiben érte el. Most megünnepeljük ezt a Magyarország és a csapatunk szempontjából is történelmi eredményt, de utána már csakis előre tekintünk. Nagy vízióm, hogy a Laller Racing Dakar Team adja hazánk következő motoros világbajnokát, és őt úgy hívják majd, hogy Liszka Roland.”
 
 
Aki szeretne gratulálni a történelmi sikert besöprő sportolónak, az mindezt ITT, az alábbi Facebook oldalon teheti meg.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2024.02.26, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.26, 10:23:00

Cimkék:

A Laller Racing Dakar Team bajnoka a mögöttünk hagyott hétvégén Bulgáriában versenyzett, és a SuperEnduro GP junior világbajnokságának szófiai fordulója után is őrzi összetettbeli harmadik pozícióját.
 
 
A Bolgár Nagydíjon kívül már csak egyetlen verseny van hátra a bajnokságból, így Roland célja a minél előkelőbb szereplés mellett természetesen a sporttörténelmet jelentő harmadik helyezés megtartása is volt. A hagyományoknak megfelelően az Aréna Szófiában is három verseny várt a fiatal pilótára, aki az első futamon egy pazar harmadik hellyel nyitott, a fordított rajtrácsos második versenyt az ötödik helyen fejezte be, míg a záró meneten újra harmadik lett. A #78-as rajtszámú sportoló teljesítményével éppen csak lemaradt a Bolgár Nagydíj összetett harmadik helyéről, de ami sokkal fontosabb, hogy a jövő héten Newcastle-ben rendezendő bajnoki finálé előtt továbbra is harmadik a világbajnoki összetettben. Nem mellékesen pedig a HOLESHOT névre hallgató különdíjat is elhozta a tehetséges váci motoros, akinek a világbajnoki küzdelmét az alábbi Facebook oldalon lehet nyomon követni.
 
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

2024. március 10.

Zólyomi Andrea | 2024.02.23, 10:37:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.23, 10:37:00

Cimkék:

A Technikai Kollégium 2024. évi szabályzata alapján „technikai felügyelői tevékenységet csak eredményes MAMS technikai felügyelői vizsgát tett személy végezhet.”
 
Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a 2024. évi első technikai felügyelői szeminárium és vizsga időpontja és helyszíne véglegessé vált:
 
Időpont: 2024. március 10. 9h
Helyszín: MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, 1149 Budapest, Angol u. 36.
 
A képzés és a vizsga is elméleti és gyakorlati részből áll össze.
Érkezni 8:20-tól lehet. A képzés ebédszünettel együtt várhatóan 16 óráig tart. Jegyzetfüzetet és íróeszközt mindenki hozzon magával.
 
Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy a technikai felügyelők számára a képzés és a sikeres vizsga teljesítése kötelező!
 
Bármilyen kérdés esetén kérem a Technikai Kollégium vezetőjét, Farkas Gábort, Lojzit keressék a +36203455147-es telefonszámon vagy a gabor.farkas1975@gmail.com emailcímen, illetve részvételüket is nála jelezzék.
/ 48 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.