A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. október 29., csütörtök
Enduro Hírek
/ 25 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.10.28, 11:12:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.28, 17:47:00

Cimkék:

Ködfátyol, rengeteg néző, látvány és jó hangulat jellemezte a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross Bajnokság és Kupa sorozat utolsó megmérettetést, ahol a hagyományokhoz híven megrendezték a XXXVII. KIRÁLYVÁLASZTÓT, immár az újjá varázsolt, ámbár tradicionálisnak nevezhető piliscsévi helyszínen, ahol számokkal már nehezen is kifejezhető, de számos legendás versenyző fordult meg és gyúrták a talajt motorjaikkal.
 
 
Az ősz beköszöntével, az időjárás új arculattal fogadta a nagy közönséget. Az ilyenkor már megszokott reggeli ködös viszonyok jól megtréfálták a versenyzőket és szervezőket egyaránt.
A kora reggeli óráktól zajlott a nevezés, a gépátvétel, időközben pedig a megszokott időben kezdetét vette az 50 ccm3 és 65 ccm3-es kategória futama. A kis motorokat és pilótáikat a piliscsévi pálya adottságai nagy erőfeszítésnek tette ki.
Az ő futamuk után oszlani látszott a köd, már-már felszálló ágban volt, mikor a 85 ccm3-ben jelenlevő 24 versenyző megkezdte a versenyzést. Az újonnan kialakított pálya magával ragadta a nézők figyelmét, már a nap elején rengeteg néző jelent meg szerte a pálya körül.
 
 
Igen ám, minden az idő terv szerint alakult, már a rajtzónában sorakoztak fel a harmadosztály pilótái, izgalommal tele, várták, hogy elrajtolhassanak. Egy valamivel senki sem számolt, hogy a pálya elhelyezkedéséből fakadóan az elillanónak látszódó köd, egyre jobban leszállt és megragadt a pálya körül, ami a szervezők szemszögéből némi aggodalmat váltott ki.
Ezért elsősorban fél órás eltolást kértek a szervezők, ez idő elteltével a helyzet nem, hogy javult volna, szinte romlott. Így a harmadosztályban indulók duplán kaptak lehetőséget a pálya megismerésére, két felvezető kör teljesítése után jött a döntés, hogy a futamot elindítják, 50 percre redukálva a futamidőt.
A köd mit sem hátráltatta a fiúkat, a megújult cross pályával tarkított nyomvonalon élvezettel száguldó Lakatos Máté #629 mindenkit maga mögé utasítva, abszolút elsőséggel zárta a futamot, a leggyorsabb kör időt futó Nikolics Boldizsár #193 és Falu Norbert #193 előtt.
 
 
Ez az év végi KIRÁLYVÁLASZTÓ, mint minden évben más és más. Nem csak bajnokokat avattak, hanem új megkoronázott királya is lett a versenynek a nap végére. A másság idén abban is bizonyult, hogy az idei Endurocross Országos Bajnokságban, az új szabályok szerint 2x1 órás futamok vártak a versenyzőkre, viszont ez nem szakíthatta meg a hagyományt!
 
 
Visszatértünk a régi kerékvágásba és az egyhuzamban lefutott 2 órás küzdelemben dőlt el, hogy kikaphatja meg a leggyorsabbnak járó VÁNDOR KORONÁT! Voltak ám meglepetések és óriási kimenetelű küzdelmek minden kategóriában a rajttól a leintésig.
A röpködő motorosok, szíveket melengető, és gyomrokat „felforgató” látványt okoztak a nézőknek. Az extrém utca idén is sokak számára plusz másodperceket hozott a konyhára vagy éppenséggel hátrányt jelentett egyesek számára, ami átrendezte a versenybeli pozíciókat. A nézők nagy elánnal és sajátos kommentálással kísérték figyelemmel a motoros lovagokat.
Sokunk számára nem ismeretlen, a saját hazájában, nemzetközi versenyeken és a Dakaron is kiemelkedő teljesítményt nyújtó Stefan Svitko #42, nem régiben elszenvedett sérüléséből felállva, idén is tiszteletét tette, hogy revansot vegyen. Tavaly ugyanis technikai probléma miatt kiállni kényszerült, ezzel átadva az esélyeket a többiek számára.
Volt MIÉRT kilátogatni a nézőknek, hiszen olyan látvány és csata részeseivé válhattak, ami garantálta az adrenalin dózist számukra is…
 
 
Meglepetés és fordulópont. Jött, jó rajtot vett és maradandót alkotott. A HTS-KTM Team tagja, mégpedig, Pergel Bence #12, aki a motocrossban rebesgeti szárnyait, elsőként a rajtot elvíve élete első 2 órás futamán, ráadásul az első osztályban, elképesztő helyezéssel az abszolút negyedik helyen zárt, beleszólva az élen haladó három pilóta néhai helyezéseibe is.
Az előtte lévő három pozícióért a már említett Stefan Svitko #42, Szőke Márk #95 és Liszka Roland #78 küzdött fej-fej mellett, egymás között váltva a helyezéseket, amiben az időközbeni tankolás és depóba kiállás is közrejátszott.
 
 
A hármas csatából a győzelmet Szőke Márk #95 húzta be, Svitko #42 előtt 1,869 másodperccel, akivel az utolsó méterekig folyt a küzdelem. Liszka Roli #78, mint a másodosztály E1-es kategória bajnoka, úgy gondolta, hogy próbára teszi tehetségét az első osztályban, csalódást nem okozva, kitartó és lendületes motorozásával, a dobogón együtt ünnepelhetett a két kiemelkedő versenyzővel.
Mint minden évben, akadtak olyanok is, akik párban mérték össze a tudást az egyéni versenyzőkkel szemben. Így jeleskedett a szintén sérülésből felépülő, visszatérő Tádics Dániel #991 és hosszabb időszakot kihagyó Csorba Norbert #991 páros, akik másodikként végeztek párban, a Técsy-Nagy #901 duót követően. Utánuk soron következőként a Dinnyés-Klausz #127 páros várhatta a harmadikként a díjátadót.
 
 
Tavaly még másodosztályban, de idén már a veterán kategóriát képviselő Fülöp László #279 férkőzött az élmezőny közé kategóriája elsőként, az abszolút 10. helyre, Dési János #244 és Szabolcska Zoltán #235 kategória társait megelőzve.
Silling Balázs #401, mint a másodosztály éllovasa helytálló versenyzéssel az abszolút 13. helyen zárt, megszerezve az E2-es kategória első helyét, Faragó Dávid #414 és Wágner Péter #490 versenytársak előtt.
 
Az E3-as kategóriában az a pilóta volt a leggyorsabb, aki ritkán ül versenyen motorra, de akkor a lehető legjobbat hozza ki magából, ez most sem történt máshogy, így Kovács Dávid #512 volt az, aki Csepi Tamás # 530 és Miklós Attila #551 dobogón végző trió közül került ki a nap nyerteseként.
 
Nagy öröm volt a célba érkező és jó helyezést elérő versenyzők számára, a nap zárásaként sorra kerülő nem szokványos díjátadó, ahol a díjazottak valóban kiválasztottnak érezhették magukat, akik a futamok teljesítése után ünnepélyes keretek között kerültek megünneplésre.
 
Fotók: Vadas Mária

Írta: Brenner Ádám #29 

A 37. Királyválasztó Piliscséven került megrendezésre, ahol bár már pontszámai alapján az előző versenyen is mindenki tudta, hogy ő nyer, Szőke Márk mégis elindult az utolsó versenyen

Zólyomi Andrea | 2020.10.28, 09:28:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.28, 09:28:00

Cimkék:

 

 

Rejtélyes köd szállt Piliscséve esőáztatta pályájára a hétvégén, s amíg a futam rajtja egy órát csúszott, addig kellően átrágta a kellemetlen hideg a versenyzők minden porcikáját. Mindenki készen áll, felzúgnak a motorok, a zászló felemelkedik, a kerekek a földbe marnak, s homokot szórva maguk után megindul az utolsó küzdelem. "A két órás verseny rajtját nem sikerült elkapnom, de az élre törtem. Az elején bivalyerősnek éreztem magam, tettem a dolgom, de nem lazítottam egy pillanatra sem, viszont a hatalmas pára miatt el kellett dobnom a szemüvegem (bár nem én voltam az egyetlen aki így tett). A kemény küzdelem az utolsó pontokért mindenkit próbára tesz, így az utolsó fél óra már nagyon durva volt.

 

 

Legnagyobb ellenfelem Sfefan Svitko és köztem 50 mp előny volt, de elcsúsztam a tankoláson és felzárkózott mögém. Kerekeink szinte egymáshoz értek. A cross részeken simán lehagytam, de az erdős részek neki kedveztek, rohadt gyors volt (nem hiába háromszoros Európa Enduro Bajnok), végig hallottam ahogy nyikorog, zúg a motorja, ahogy én elveszem a gázt, és ő akkor ér be a féktávra. Brutális nyomást tett rám.

 

 

Így visszagondolva (és kipihenve) persze be kell valljam, nagyon élveztem a versenyt.

 

 

Trófeáim közül aranykoszorúmat Sándor Dominiknak ajándékoztam, aki nagyon a szívemhez nőtt. A lassan 11 éves kissrác éppen elkezdte volna az edzéseket nálam, mielőtt megállapították, hogy asperger szindrómás, ADHD-és, és tourette szindrómában szenved. Ezek a szörnyű betegségek lassan szinte mindent elfognak venni tőle, s szerettem volna neki adni valamit, amitől azt érezheti, hogy Ő egy különleges ember számomra. Mert Ő az igazi hős!"

 

 

 

Fényképek: Nante photo, Hugyecz Andor photo, Kertész Kornél photo Vadas Mária photo

Cikk: Boross Éva

 

Zólyomi Andrea | 2020.10.16, 09:18:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.16, 11:30:00

Cimkék:

Bár még egy futam van hátra az idei kurta szezonból, pontjai alapján Maci az abszolút győztes a 2020-as endurocross bajnokságban A hétvégi Pécsi endurocross verseny mindkét futamát Szőke Márk nyerte meg, amivel már megingathatatlan lett a bajnoki címe, azért keményen megszenvedte a két órás futamot.
 
 
Ha valaki azt mondja a győzelmet ingyen adják az hazudik. Ezt Szőke Márk mindenkinél jobban tudja. A Pécsi verseny két órás futamában Márk küllői kiszakadtak a kerékből, de még így is lenyomta a távot. "Bár sikerült nyernem, a verseny nem volt zökkenőmentes számomra. Túlvállaltam 1-2 ugratót amit nem szabadott volna, és pár küllőm kiszakadt. Amikor meghallottam, hogy valami fémhangot ad ki, rögtön kapcsoltam s megálltam a pálya szélén, hogy kihúzkodjam a kerékagyból a küllőket. Ettől függetlenül nagyon tetszett a verseny, jó gyors, tekergős pályát hoztak össze a szervezők, az erdős szakaszon a sok benyúló fatörzs csúnyán büntetett ha nem figyeltél. Mivel a talaj túl kemény volt és a kerék nem bírta, pár ugrót ki is hagytam a végén, de így is Pro2 kategóriában az abszolút első helyet sikerült megnyernem."
 
 
Mióta Márk bajnokként otthagyta a crosst, s átugrott az enduroba, ott is egyből a fején landolt a korona. Idén azért tette le a jogosítványt, hogy a (6 órás!) enduro versenyen is kipróbálhassa magát, ahol két futamot tudott menni. Az elsőt azonnal megnyerte, a másodikban kézsérülés miatt második helyen végzett. A Covidnak köszönhetően minden szakágban az idei volt a legrövidebb versenysorozat, sokan nem is tudtak indulni, vagy szurkolni a versenyeken, s sajnos nem tudni mit hoz a jövő év, mennyi támogató tudja segíteni a magyar versenyzőket.
 

Következő verseny október 24-én Piliscséven lesz, ahol a királykiválasztó mellett egy nagyon nehéz évet hagynak maguk mögött a természetjáró kemény motorosok.

 

 

Szöveg: Boross Éva 

Fotók: Miller Photostudio 

Zólyomi Andrea | 2020.10.15, 10:23:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 10:41:00

Cimkék:

Pécsen került sor a CL4 Offroad Motorosiskola Endurocross bajnokság ötödik endurocross futamának lebonyolítására, ezzel is közeledve a szezon végéhez.
 
 
Nádor Lajos #215 bácsi és fia Nádor Tamás #2, egyben az Enduro Team Suzuki Pécs sportegyesület képviselői nagyszerű versenyt biztosítottak az elmúlt hétvégén kilátogatók számára.
 
Tavalyhoz képest óriási változások történtek az Ördögárok néven ismert helyszínen, ahol amúgy a terep motorok szerelmesei is kikapcsolódhatnak, az itt motorozásra kijelölt helyszínen.
 
 
Mindenki meglepetésére szolgált, a frissen átalakított és szuperül előkészített motocross pálya rész is, nem beszélve a pálya mindkét oldalán elhelyezkedő árkos részeken, a fák lombjai alatt végigfutó tempós szakaszok. Az idei év tapasztalatai alapján, kimondható, ez volt az a verseny, ahol szenzációs talaj fogadta a versenyzőket és kiválóak voltak a körülmények a versenyzésre.
 
A verseny előtti esős napok közösen a pálya előkészületi munkákkal meghozta a várva várt eredményt, így áttörés történt a porban versengés megszokottságában. Szédületes és lendületes volt maga a verseny, izgalmasan telt a nap mindenki számára.
 
 
Nagyon szoros csaták jellemezték a futamokat, gyakorlatilag másodperceken múló „harcot” vívtak a versenyzők. A pálya kedvezett a nagy tempó szerelmeseinek, a motocross pályarész pedig kiszolgálta a cross motorral versengő pilótákat.
 
A szokásos reggeli órákban a korai ébredés után rögtön motorra pattantak és a rajtnál már fel is bőgtek a legkisebb ifjoncok motorjai. Az Ifi 50 ccm-es kategóriában ifj.Vágó Norbert #150 sikeresen zárt mindkét futamban, ezzel is erősítve a bajnokságban vezető pozícióját, Bohuslav Radek Jun.-al #144 szemben, harmadik helyen pedig ifj.Turányi Norbert #138 zárt.
 
A 65 ccm-es kategóriában kiélezett verseny alakult ki Horváth Zsombor #199 és Szántó Alex #148 között az első helyért, fej-fej mellett haladva, Alex jött ki győztesként a futamok során, harmadik helyen pedig Földi Bence #188 végzett.
 
Ádáz csatát élhettek át a harmadosztályú kupasorozat versenyzői, főként a szuperveteránok az idén debütáló 85cm-es motorról átülő Lécz Motorsport Egyesület versenyzőivel.
 
 
Viszont az első helyet a futam közepén megszerző Hock Tamás #898 nem adta ki a kezéből, így őt követve minimális differenciával érkeztek sorban a 47 év feletti titánok, Forrai Zsolt #296, Majoros Tamás #228, Buchvald János #224, Szabó János #214, utánuk 1,5 másodperces különbséggel ért el a kockás zászlóig Lakatos Máté #629 és Zábrádi Tamás #656, akikkel Molnár Lázár #848 kitartóan igyekezett tartani a tempót.
 
Az idő előrehaladtával egyre jobbra fordult az időjárás, már-már tavasziasra, aminek köszönhetően a pálya száradt, de a sok csapadékot magában tartva, maradt a kiváló talaj az ifi 85 és az 1-2. osztály illetve Veterán kategóriában versenyzők számára.
 
A 85-ben versenyző pilóták óriásit mentek, Hateier Botond #120 magát felszívva, győztesként jött ki mindkét futamban, ezzel feltörekedett a tabellán, aki Kádár Dominikkal #116 szintén bajnok esélyes, jelenleg azonos pontszámmal.
 
Viszont nem adja Németh Bálint #109 és Ocsovay Richárd #113 se könnyen a pozíciókat, folyamatos küzdés megy a legjobb helyekért. Ezért a Királyválasztó lesz a sorsdöntő verseny, ahol teljes mértékű szerepcsere is lehet a helyezéseken belül.
 
 
A szombati nap folyamán a profik között nem talált legyőzőre az Ácsi Motoracing Team Se versenyzője Szőke Márk #95, az első futamban óriási fölénnyel a komplett mezőnyt maga mögé utasítva plusz egy kört adott a Korda Racing csapatban versenyző 2. helyezett Hertlik Donovennek #94 és a mögötte érkező az elmúlt években sok-sok sikerrel büszkélkedő Liszka Roland #378 is, aki hamar feltörekedett az élbolyba, így harmadikként végzett az abszolút értékelésben.
 
A fiúk már annyira felgyorsultak, hogy a második futamban is egy kört adva a mezőny előtt végeztek. A pálya adottságából fakadóan a verseny a rajttól a célig kiélezett volt a pilóták között, folyamatos versengés biztosította a nézőknek a látványt, kizárólag arra kellett ügyelni, hogy nagyobb hibát ne kövessen el senki.
 
Maga a verseny kemény küzdelmet hozott a „Veteránok” számára, holott a lendület náluk a 20-as években jár, ami a rutinnal és a kellő mértékű edzéssel párosítva tuti nyerő, ezért Nagy Péter #201, Molnár Krisztián #203, Dési János #244 az első osztállyal vetélkedve szoros meccset vívtak, hogy minél több pontot szerezve, feljebb tudjanak zárkózni a pontállásban.
 
Nem volt könnyű dolga a „fiúknak” hiszen az első osztályban indulókkal fel kellett venni a kesztyűt és ment az adok-kapok, ugyan így volt ez fordítva is. Lami Tamás #36, Bezdány Béla #55, Nádor Tamás #3 és Brenner Ádám #29 szintén a lehető legjobb helyezésekért versenyeztek a top 10-en belül, szó szoros értelemben másodperceken múló különbségekkel teljesítették a napot.
 
A nap sikeres zárásaként már csak az összepakolás és a haza útra való felkészülés várt a résztvevőkre, de előtte díjátadásra került a sor, ahol sokan meglepődve vették át a versenyzésért és kitartásért járó kupákat.
 
 
Abszolút pozitívumként említeném meg, hogy a versenyzői létszám idei évi csökkenése ellenére, az utánpótlás nem marad el, több a résztvevő, ezenfelül a versenyek családias jó hangulatban telnek és egyre több a mosolygó arc és kíváncsiskodó néző is, akik érdeklődve közelebb kerülnek a versenyzőkhöz.
 
 
Október 24-én lezáródik a Magyar Endurocross Bajnokság, amikor Piliscséven kerül megrendezésre a legendás, immár 37. alkalommal rendezendő utolsó megmérettetés, a Királyválasztó, ahol több bajnoki cím sorsa fog eldőlni és a leggyorsabb pilóták, Lantos Józsi #237 „bácsinak” köszönhetően, harcba fognak szállni egymással az 1984 óta vándorló koronáért. Ott találkozunk, NE hagyjátok ki! J
 
Fotó: Vadas Mária, Lajos Panna
Írta: Brenner Ádám #29
 

    

Kalandok, bukások, porrengeteg, hőség és emlékezetes élmények..

Zólyomi Andrea | 2020.09.16, 12:28:00 | Utolsó módosítás: 2020.09.16, 12:28:00

Cimkék:

 A hétvégi versenyt nehéz lenne egy szóval jellemezni, ez nem is fog menni. Idén már sokadszor, hogy nyárias időben versenyeznek a pilóták, ámbár, ez a verseny valamiért kilóg a sorból.

 

 

 

Nagytarcsán jártunk az elmúlt hétvégén, ahol a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross országos bajnokság 4. fordulóját rendezték meg. Gyakorlatilag megtalálható volt minden, ami szem szájnak ingere lehet.
Nem mindennapi versenyen van túl a mezőny, ami egy offroad versenyen jelen lehet az itt természetesen megtalálható volt. A pálya nyomvonala rendkívül jó kialakítású volt, amelyet élveztek a versenyzők, újabb élményeket gyűjtve.
 
Legfőképpen a homokos réteg jellemezte a pálya talaját, ahol az igazán tempós résztől a lassú gyökerekkel, rönkökkel teli tűzdelt pálya nehezítette meg a versenyzők feladatát.
 
 
A pálya a helyszínnek és a talajviszonyoknak köszönhetően akár egy Dakar speciál szakaszra felkészítő verseny is lehetett volna edzés tekintetében, ugyanis minden adott volt ahhoz a fajta motorozáshoz.
Erről talán a Dakart megjáró, itt is induló Nagy Péter #201 és Dési János #244 mesélhetne, illetve tarthatna kiselőadást, miként lehetne a legjobban elbánni a homokos pálya adta nehézségekkel.
 
Azonban, ahogy beért a mezőny az erdei szűk itt-ott kacskaringós szekcióra, ott már kibontakozhattak az endurózás hívei a megváltozott talaj körülmények és akadályok miatt.
Nem utolsó sorban a depóhoz közeli extrém utca, ami komoly látványosságot hozott magával, ahol a legkisebbektől a legidősebb rutinos pilótákig feladat volt elkerülő nélkül teljesíteni az adott szakaszt és kiszolgálni a nézőket és természetesen a fotós kollégákat 1-1 jó kép erejéig. A nézők becsatlakozva lelkes rajongással és buzdítással igyekeztek a versenyzőket ösztönözni a teljesítés érdekében.
 
 
A szervezőknek köszönhetően, akik a versenyt a szezon elejére tervezték megrendezni, az idei évben kialakult helyzetre való tekintettel kénytelenek voltak átrakni szeptemberre.
 
Tavalyhoz képest változtatott nyomvonallal, új feljárókkal igyekeztek kialakítani a nyomot abban bizakodva, hogy új kihívásokat találnak maguknak a versenyzők. Ez nem is történt másként, sőt a verseny végére fokozta az izgalmakat, hogy egy kisebb folyó elkezdett „lezúdulni” a hegyről és keresztezte a nyomvonalat, ahol a mély dagonya áldozatait szedte a motorosok közül.
Itt volt az ideje a felfrissülésnek, ha már víz közelébe nehezen jut el a versenyző. Molnár Tamás #403 a rendező stáb egyik tagja, nagy elánnal mesélt a történtekről és az előkészületekről, aki a pályát járva folyamatosan figyelemmel kísérte a versenyzőket illetve segítette őket, a megfelelő irányba a terelni az ominózus résznél vagy, ha szükség volt, akkor igyekezték kiszabadítani az ülésig elsüllyedő motoros társakat. Hiszen volt ilyen is, ki gondolta volna?
 
 
„Elmondása szerint érdekes volt látni és nézni, hogy ezen a részen ki, hogyan haladt át. Voltak, akik crossos agresszivitással és volt, aki endurós higgadtsággal kiszemelve a megfelelő nyomot oldotta meg a feladatot az ott jelenlevők nagy örömére.”
Nem győzőm hangsúlyozni, amit csak ismételni tudok, hogy van utánpótlása a sportnak, sőt ezen a versenyen tetőzött a fiatalok létszáma az ifi, akik iszonyatosan fejlődve, lassacskán jobban abszolválva oldják meg az extrém akadályokat idősebb társaiknál.
 
Úgy tolták végig az ifi 50/65 ccm-es kategória pilótái az extrém akadályokat, mintha csak egy göröngyös útszakasz lett volna. Fej-fej melletti csatában Horváth Zsombor #199 és Szántó Alex #148 remekelt felváltva Földi Bence #180 előtt 65 ccm-es motorjaikkal. Igen ám, de őket szorongatták a kis 50 köbcentis versenygépekkel az ifjabbik Bohuslav Radek #144 és ifj. Vágó Norbert #150 is.
 
 
Elképesztő volt nézni őket, ezt pedig tetézte az ifi 85ccm-ben induló 18 versenyző kétszer félórás megmérkőzése. Megérte hajtani, a szervezők gálánsan díjazták az itt indulókat, szebbnél-szebb kupákkal és a helyezéseknek megfelelő különböző díjakkal.
 
Az előző kiskunfélegyházi versenyen szerencsétlenül járt Hateier Botond #120 revansot vett magával szemben és mindkét futamban diadalmaskodott ellenfeleivel szemben! Volt, hogy Molnár Gábor #102 és volt, hogy Kádár Dominik # 116 loholt másodikként utána, de nem hagyva magát mindkét futamban közel fél perces előnnyel végzett előttük.
 
 
A harmadosztályban igen érdekes abszolút végeredmény alakult ki a futam végére, folyamatosan ment az adok-kapok és az első négy versenyző fej-fej mellett 20 másodpercen belül végeztek.
 
Idén harmadosztályban debütáló Lakatos Máté #129 ügyes, látványos motorozással behúzta az első helyet Majoros Tamás #228 előtt, aki a futam láttán, ismét kezd magára találni és lábal ki a tavalyi évben elszenvedett rengeteg balesetéből, ami valljuk be őszintén, az eddigi pillanatig megpecsételte a versenyzését és fizikumi állapotát.
 
Triplán volt nehéz dolga, hiszen nem csak a pályával, hanem a nyakán loholó fiatal tehetségekkel is meg kellett küzdenie, ugyan nem volt egyszerű, de nem adta át a megszerzett második helyet. Pár másodperccel utána haladt át a kockás zászlón Zábrádi Tamás #656 és Nikolics Boldizsár #683, akiket követve 5. helyen Buchvald János #224, hatodiként pedig Galba József #710 ért célba.
 
Az eltervezett napi menetrend megcsúszott, így a király kategória futama késő délutáni órákra csúszott át a nap legmelegebb időszakára, de érdemes volt kivárni és figyelemmel kísérni, miként csatáznak a leggyorsabb pilóták.
 
Nem volt kérdés, hogy ki a legesélyesebb a verseny megnyerésére, hacsak nem szól a technika közbe alapon, ami most majdnem a szó szoros értelmében megfékezte Szőke Márk #95 versenyét. Annak ellenére, hogy a fékpedálja félbe vissza illetve ráhajlott a lábtartójára, nem zavartatva magát, gondmentesen végig vezetve a versenyt diadalmaskodott.
 
 
A jó rajt ezen a pályán pozíciókat és helyezéseket döntött el a különböző kategóriákban, így ennek megfelelően szoros csaták, majd időnként veszélyes helyzetek is kialakultak a két futam során. Előfordult, hogy a természettel karöltve fának ütközött a pilóta, volt, aki a versenyző társára ugrott rá a nagy porban, de akadt olyan is, hogy szimplán az extrém akadály tréfálta meg és nem adta ki.
Az első futamban nagy volt a tempó és a hajtás az élen haladók között, akiket kevésbé hátráltatott a por, nem úgy, mint a második futamban, amikor ráadásul a fák lombjai alatt beszűrődő napfény is nagyon megnehezítette a látási viszonyokat.
 
Nem mellesleg, az erdőben a saras részhez érve, a pálya szalagozása, alternatív nyomai okoztak némi fejtörést a versenyzőknek, még a rutinos endurocross pilóta Hertlik Donoven #94 is meglepődött, hogy merre az arra, aminek egy látványos talajminta vétel lett a vége a sáros nyálkás részen, ezzel egy kis időre átadta az abszolút második helyét a rajtot elhozó Brenner Ádámnak #29. Utánuk felzárkózva, a homokos talajon megedződött Lami Tamás #36 kitartó motorozással sikeresen feljött harmadiknak, amit a második futamban egy jól sikerült rajt következtében már csak tartani kellett és a megszokott tempóját produkálva lenyomni a futamot.
 
Nagyon kevés versenyzőt tudnék említeni, akinek ne akadt volna technikai hibája vagy ne hibázott volna, ez nem is csoda, hiszen ilyen körülmények között akár külső okokból fakadóan is könnyen meg lehetett a baj.
Ezért átadva a szót, zárásként, meséljenek a versenyzők helyettem.
 
Az első személy, aki elmeséli, hogy élte meg ezt a versenyt, az eddig is remekül szereplő Bezdány Béla #55.
 „Versenyeztem már itt előző évben, mégis izgalommal töltött el milyen lesz a pálya. Sajnos nagyon poros verseny elé néztünk az időjárás miatt, könnyebbé tehették volna számunkra a szervezők a rajt utáni párszáz métert (vagy inkább biztonságosabbá). Az első futamban nem sikerült jól a rajtom, a kategóriám 3. helyén motoroztam végig. Próbáltam ezt megtartani, borzasztóan elfáradtam a végére így eléggé utolért a negyedik helyezett, de végül 3. lettem. A második futam jobban sikerült. A rajt és az az utáni pillanatok is. Sokkal kisebb porba kelett mennem, sokkal nagyobb tempót tudtam diktálni és végig a kategóriám második helyén motorozva kisebb nyomással a vállamon tudtam befejezni azt. Ami a nap végi összesítésbe is a második helyet eredményezte! #55
 
 
 
A következő sorokat pedig Silling Balázs #401 diktálta, akiről tudniillik, hogy az endurocross versenyeken gyorsan, közel az elejéhez szokott motorozni, viszont, ahogy olvasható lesz, vannak helyzetek, mikor a versenyzőn kívül álló okok miatt nem sikerül a saját tempóban haladva a legjobb eredményt elérni.
„Az első futamom rajtja nem sikerült jól, csak néhány másodperc után indult be a motorom, így utolsónak jöttem el a rajt egyenesből. A cross pályán meg tudtam előzni egy-két versenytársamat, de a nagy por miatt a cross pálya utolsó kanyarjában elcsúsztam, így kezdhettem elölről a felzárkózást. Az erdőben beragadtam Ficsór Ádám #477 és Szabó Márkó #446 mögé egészen az első kör végéig, majd az extrém utcában tudtam három helyet előre lépni. A por és a rossz látási viszonyok miatt ebben a futamban inkább egy biztonsági motorozásra mentem, nem tudtam a saját tempómat motorozni. A második futam rajtja jobban sikerült kb. a 4. helyen fordultam, és a második kör végére már a 2. helyre tudtam feljönni. Innentől kezdve nem volt előttem senki, aki „feleslegesen” porolt volna, és a saját tempómban tudtam motorozni. A harmadik körben tudtam egy tiszta kört menni, így utolértem az akkor még első Molnár Bencét #459, de pár száz méter után az erdőben egy másik nyom választásával meg tudtam előzni. Az előnyömet növelni tudtam a futam végéig, így végül 1 perc 49 másodperces előnnyel intették le a futamot. A második futamban már jobban éreztem magamat, mert újra versenyben voltam a dobogó felső fokáért és egy élvezhető, biztonságos motorozással tudtam nyerni. Végül összesítettben a második helyen fejeztem be a versenyt.” #401
 
Ezen a napon túl, sokan eredményes, mások pedig élményekkel teli napon lehettek túl vagy akár mindkettőn. A nagytarcsai helyszín remek lehetőséget biztosított a verseny megrendezésére, ahol a szervező, a látottak alapján igyekezett mindent megfelelő színvonalon lebonyolítani. A poros időszakot leváltva, októberben találkozunk a következő Endurocross futamon, Pécsen, amikor ideje lesz már egy kis sárdagasztásnak!
 
Fotók: Vadas Mária
Írta: Brenner Ádám #29
 
 
/ 25 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.