A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2019. április 22., hétfő
Enduro Hírek
/ 18 oldal

Zólyomi Andrea | 2019.04.15, 08:37:00 | Utolsó módosítás: 2019.04.15, 08:37:00

Cimkék:

A tavasz valódi közeledtével április első hétvégéjén rendezték meg a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross Magyar Bajnokság 2. futamát, Ácson. A versenyt megelőző napokban szeszélyessé fordult időjárási viszonyok kérdőjelessé tették a versenypálya körülményeit. Sokan a beton kemény száraz poros pályára apelláltak, voltak, akik az esőért imádkoztak a verseny előtt. Nekik be is jött, hiszen a megmérettetés előtti napon az égiek aggályossá téve a versenyzők számításait első osztályú terepviszonyokat varázsoltak a versenyzők számára.
 
 
Ismételten elégedettek lehetünk, hiszen ennek ellenére is szép számú mezőny gyűlt össze. Nagyon jó érzés volt látni, hogy az utánpótlás itt sem maradt soron kívül, hiszen az Ifi 50/65 kategóriában közel 20 lelkes srác állt a rajtrácsra, míg az Ifi 85-ös kategóriában is 16-an küzdöttek meg egymással.
 
A korai kezdetre való tekintettel az Ifi 50/65 kategóriában versengő kisrácoknak igazi kihívás volt a pálya, kimondottan sárdagonya fogadta őket a pályán, amikor még nem voltak kialakulva ideális nyomok, illetve a cross részen található ugratók, az endurósok körében mondva, siratónak számító kihívást jelentettek. A lelkes apukák és segítők szintén küzdöttek, hogy a kismotorokat a csúcsra juttassák a fiatal motorosokat elősegítve. Az 50 ccm-s kategóriában ifj. Vágó Norbert nyert a 2 futam után, míg a 65 ccm-es mezőnyben, mindkét futamot megnyerő 109-es rajtszámú Németh Bálint vihette haza az elsőnek járó díjat.
 
 
 Az ifisták mezőnyének létszámát, tetézte a harmad osztályú futamban résztvevők száma, ahol 100 an sorakoztak fel, nem mindennapi abszolút végeredménnyel zárva a futamot, ahol 2 generáció követte egymást az abszolútban. Az egy órás futamot nyerő Liszka Roli után a hibátlan rajtot produkáló Técsy László követte, majd a fiatalok után a rutinos, szívós szuper veterán kategóriában induló, Buchvald János ért fel a dobogó harmadik fokára őt követte a szintén szuper veterán Pálinkás Zdenko, aki már régóta hozzánk jár Szlovákiából versenyezni. Példaértékű versenyzéssel diadalmaskodott az idősebb generáció, a fiatal pilóták előtt, hiszen az abszolút 10-be idősebbik Wimmer Sándor ért fel. Ez is mutatja, hogy az évek alatt megszerzett rutin, néha többet ér, mint a fiatalság lendülete és ambíciója.
 
 
 
A két órás futamban a résztvevők száma kicsit alul maradt a megszokotthoz képest, de az 56 rajthoz álló versenyzői létszám sem elenyésző, főleg a komoly versengést szem előtt tartva, amit az élmezőny produkált.
 
 
Az ácsi futam során új sorrend alakult ki az élmezőny vonalában, hiszen Németh Kori hiányában, Szőke Márk diadalmaskodott, látványos és pontos motorozásával a tavalyi bajnok Firtosvári Gábor előtt. Az abszolút sorrendben a dobogó legalsó fokára pedig Déczi Balu állhatott, akinek rendkívül kalandosra sikerült a cél előtti hidas pálya résznél a féktávja. Az ő szavaival élve, a következőképen történtek:
 
„Ácsi hídon áthaladásos bukásomat belülről elmesélem nektek. Futamom rajtja jól sikerült és az élmezőnnyel haladtam az első pár körben. Harmadik kör magasságába következett be ez az ominózus esésem.
Az egész úgy kezdődött, hogy volt egy mély homokos feljáró a szakasz előtt. Ezt tök simán tudtam használni. Majd ez után volt egy kis szintkülönbség amit crossos múltamra tekintve egy leugrónak használtam. Előző körökben tök jól ment, a hiba nem is itt volt. Ide az endurocrossra majdnem mindenki használ úgy nevezett kővédőt, amit a fék és kuplungkar elé tesznek fel. Abból a célból, hogy a fák, gallyak ne verjék szét a pilóta kezét. Nekem ezzel régebben is voltak olyan gondjaim, hogy mikor fékezni kellett olyankor nem a fékkarra nyúltam rá, hanem e helyett a kővédő műanyagot húztam. Ez sajnos most is így történt. Leugrást követően gyorsítottam még egyet és persze nem a fékkart használtam lassításra, hanem azt a kővédő műanyagot próbáltam húzni. Sajna a motor nem nagyon lassult, csak annyira amennyire a hátsó fékkel tudtam lassítani. Majd következett ez az ominózus híd. Felhajtottam rá, kicsivel nagyobb lendülettel, mint ahogyan azon át tudtam menni. Sajnos nem sikerült ezt kimozogni és viszonylag nagy lendülettel elkaptam a korlát sarkát. Ez kimozdított az egyensúlyomból és be estem a híd mögött lévő füves fás területre. Szerencsére nem estem neki fának. Esés után volt egy kis oxigén hiányos állapot, nehezen kaptam levegőt. Gyorsan kimozogtam és tudtam folytatni a versenyt és megnyerni az első osztályú E3 kategóriát.”  Déczi Balázs #9
 
E szerencsés baleset után történt az, hogy átszabták a pályát pillanatok alatt és egy elvezető szakasszal kiegészítve lassították a forgalmat illetve izgalmassá téve a pálya cél előtti részét, sokan elgondolkodtak azon, hogy mi is történt valójában és merre az arra, az első szemrevételezés során. A végeredményt tekintve, a bajnokság teljes mértékben kiszámíthatatlan, mi sem bizonyítja jobban, hogy a technika ördöge is bármikor közbe szólhat.
 
Az első osztály sorából hibátlan rajtot produkáló, a rajt utáni egyenesben elsők között forduló Ábrahám Márk is, sajnálatos módon, kuplung probléma miatt Gas Gas motorjával elvesztette élmezőnybeli pozícióját és a többieket csak a mezőny végéről, pontgyűjtés szempontjából fejezte be a versenyt.
 
Azt hozzá kell tenni, a pálya hátsó szakaszán, a nézők sem maradtak látvány nélkül, mert a szervezők idén se hagyták ki a pályának egyik legnehezebb részét, amely egy hosszú, nyomvájt és porhanyós sirató fal volt. A versenyzők szerencséjére az elakadt pilótáknak hivatalos segítők segítettek a feljutásban, de voltak, akik az égiekre bízva nagy gázzal fellendítve juttatták motorjaikat a hegytetejére, a hallottak alapján Szatyina Gábor is hasonlóan tett, az egyik köre végén, motorja, nélküle érkezett a tetőre, lábon maradva várta gazdáját, aki gondolván kalandvágyból megpróbálkozott a hegymászással.
 
 
Ezeket leszámítva a verseny lebonyolítása gond nélkül ment és balesetmentes hétvégét zárva túl vagyunk a bajnokság második fordulóján.
 
A nap végén mind a nézők, s mind a célba érkező versenyzők jelentős része boldogan hagyhatták el a helyszínt, ugyanis minden adott volt a tavaszias szombati nap a motorsporttal egybekötött program élvezetéhez. Találkozunk május 25-én Pécsen, egy tradicionális helyszínen, ahol közel 4 éve nem járt a bajnokság mezőnye.  
 
Írta: Brenner Ádám #29
Fotó: Vadas Mária

Zólyomi Andrea | 2019.03.22, 09:15:00 | Utolsó módosítás: 2019.03.22, 12:22:00

Cimkék:

A hosszú megszokott téli szünet után ismételten megkezdődött a 2019-es szezon az Országos Endurocross Bajnokságban. Dunaföldvár egy új és nem mindennapi helyszín a bajnokság életében, mivel még bajnoki futam nem került itt megrendezésre, de több meghívásos versenyt is rendeztek már itt. Ennek tükrében sokak számára ismeretlen és új kihívásokkal teli versenypályát tudtak a rendezők nyújtani, látványos extrém akadályokkal megspékelve - a nézők örömére - az amúgy sem egyszerű pályát.
 
 
Szerencsésnek mondhatjuk március 16-át, a verseny időpontját, hiszen az időjárásnak köszönhetően a pálya kiváló állapotúra sikeredett, és az égiek is kegyesek voltak hozzánk, leszámítva a szeles körülményeket. A földvári cross pálya és a hozzá tartozó erdei rész zömében homokos talajú, ami a verseny előtti esőzésnek hála, első osztályúra sikeredett. Így a versenyzők egy bajnoki futamnak megfelelő színvonalú, igazi, embert és technikát nem kímélő pályán versenyhezhettek.
 
 
A motorsportban a szezon kezdet sosem egyszerű, sokan kategóriát, vagy motort váltottak, de sok versenyző az elmúlt év eredményének köszönhetően egy osztályt feljebb lépve kezdte az idei évet.
 
 
Ahhoz, hogy valaki sikeres versenyt tudhasson magának, a két versenyszezon között sem szabad a véletlenre bízni a felkészülést. Ez ugyebár változó, hogy kinek hogyan sikerül összehozni és mennyi időt tud szánni a fizikai edzésekre és természetesen az időjárástól függő motorozási lehetőségekre. Bár egy enduros életében nincs rossz időjárási körülmény!
 
 
A szezonnyitó futamnak mindig van egy jellegzetes feelingje a versenyzők és nézők életében egyaránt, mindenki hasonlóan várja, mint a gyerekek a Karácsonyt. A versenyzők többsége teljes erőbedobással és felkészüléssel várja, hogy meginduljon a téli csend és nyugalom utáni izgalommal teli versenyzés. A látottak és megtapasztaltak alapján a rendezőt dicséret illeti a profi módon előkészített pályáért. Ezt és a versenyen indult 190 versenyzőt tekintve sikeresnek mondhatjuk a földvári futamot. Minden adott volt, ami biztosította a jó hangulatot a megfelelő színvonallal fűszerezve. A helyszínen jelen volt a TV-s csapat is, akik több szemszögből is remek felvételeket, illetve a verseny végén interjúkat készítettek a versenyzőkkel. Meg is volt minden okuk a fiúknak a hosszas videózásra illetve a fotósoknak a rengeteg kép készítésére, hiszen ebben az esztendőben, bátran kijelenthetjük egy nagyon ütős és erős mezőny gyűlt össze, minden osztályban és kategóriában.  
 
 
Többek között voltak visszatérő versenyzők, elsőként említeném Magyarország legnagyobb motoros ikonját, ifj. Németh Kornélt. Páran a motocross világából tértek át, hogy ebben a szakágban is diadalmaskodjanak: Szőke Márk, Déczi Balu és a tavalyi bajnok, Firtosvári Gábor. Akik nem sokkal elmaradva Kornéltól, óriási csatát vívtak az abszolút helyezésekért. Természetesen sok-sok nevet meg lehetne említeni a résztvevők közül, de úgy gondolom, hogy minden versenyző gratulációt érdemel, akik teljesítették az első versenyt, a nem éppen embert kímélő terepviszonyok között. Szép volt srácok illetve Urak, ugyanis még nagyobb tisztelet jár az idősebb korosztálynak, akik veterán és szuperveterán kategóriákban húzták a gázt. Igazán jó példát mutattak a fiatalabb motorosoknak!
 
 
Emellett, örömteli volt látni a sok fiatal versenyzőt is az ifi kategóriákban, szám szerint 33-an voltak. Van utánpótlása a magyar enduro motorsportnak!
A versenyre kilátogatók kedvükre csemegézhettek a házi készítésű ételek kínálatából, miközben a háttérben izgalmas csaták folytak a versenypályán. A nézők informálása sem maradt el, a gyakorlott speakernek hála, mindig tudni lehetet, hogy ki hibázott az extrém akadálynál vagy ellenkezőleg, ki az aki remekül teljesítette.
 
 
Összességében azt mondhatjuk, hogy a nap végén mindenki elégedetten távozhatott és utazhatott haza. Az idei évben rengeteg jó pilóta van, minden kategóriának több bajnok esélyese is, ezért idén gatyákat felkötni, egy nagyon izgalmas szezon előtt állunk!
 Jó volt újra az idei szezont együtt kezdeni, mondhatni olyan, mint egy családi esemény, csak nagyobb volumenben. Ez adja meg ennek a sportágnak a valódi szépségét. Köszönet jár azoknak, akik 2019-ben bizalmat szavaztak az enduro szakág versenyei mellett, és támogatják a sportágat. Találkozunk a következő megmérettetésen, a már sokaknak ismerős ácsi pályán, április 6-án.
 
 
Írta: Brenner Ádám #29  2019.03.19
Fotókat készítette: Vadas Mária

Zólyomi Andrea | 2019.02.12, 14:45:00 | Utolsó módosítás: 2019.02.12, 14:45:00

Cimkék:

Tisztelt MAMS tagszervezeti képviselők, szakág- és kollégiumvezetők, sportszakemberek!
 
Szeretnénk emlékeztetni önöket a 2019. február 17-én, 9 órától tartandó, korábban már meghirdetett sportszakmai szemináriumra.
Az eddigi gyakorlat szerint több részletben fogunk központi kérdésekről, sportszakmai témákról, sportszakemberi licencváltásról beszélni.
 
A 2019-es évi sportfelügyelői/versenyigazgatói/vezetőbírói licencváltás feltételeinek megismerése után lesz lehetőség az online vizsgát letenni.
A vizsgára való jelentkezést a helyszínen lehet majd megtenni.
 
Szeretettel várunk minden érdeklődőt, legyen az tisztségviselő, versenyző, vagy szervező.

Zólyomi Andrea | 2019.01.16, 10:21:00 | Utolsó módosítás: 2019.01.16, 10:21:00

Cimkék:

Tisztelt Tagszervezet Vezetők!
 
Szeretettel meghívjuk Önöket és sportszervezetük tagjait az Enduro szakág 2018-ra kiírt Bajnoki és Kupasorozatainak díjátadó ünnepségére, melynek meghívóját a mellékletben találják. 
 
Néhány információ a jelentkezésről:
A díjkiosztóra a nevezés egy online felületen történik. A jelentkezéshez a regisztrálónak ki kell választania a listából a saját egyesületét. Így a kiválasztott egyesület kap egy, a rendszer által automatikusan generált e-mailt a szövetségben leadott címére, amiben a jelentkező neve, telefonszáma és e-mail címe is benne van (a díjátadóra vonatkozó további információkon kívül). A jelentkezéseket az egyesületek összegyűjtve, egyben is leadhatják.
 
Az egyéni első helyezettek számára a vacsora díjmentes, továbbá van lehetőség vacsora nélkül is regisztrálni. Kérjük, hogy a vacsorák díjának befizetését az egyesületek lehetőleg egy összegben a megadott határidőig rendezzék.
 
 
Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt!
László Márk szakágvezető és az enduro szakági tanács
 

Zólyomi Andrea | 2019.01.15, 10:28:00 | Utolsó módosítás: 2019.01.15, 10:28:00

Cimkék:

 

A Magyar Antidopping Csoport közzétette honlapján a 2019-es gyógyszer és hatóanyag szerinti doppingszer tiltólistát. A keresőben egyaránt megtalálhatóak a Magyarországon forgalomban lévő, a WADA-csoport és a hatóanyag szerinti készítmények.
 
/ 18 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.