A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. június 16., szerda
Enduro Hírek
/ 30 oldal

Enduro Magyar – Szlovák bajnokság, 2021.06.05-06. Nagytarcsa I-II. forduló

Zólyomi Andrea | 2021.06.14, 12:07:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.14, 12:07:00

Cimkék:

Várva várt hétvége következett soron a terepmotorosok körében, amikor június elején, megrendezésre került az idei év első enduro 3P Transport Kft. névre keresztelt bajnoki fordulója, közös szlovák együttműködéssel lebonyolítva.
 
 
Vágó Norbert # 400, aki régi veterán motoros és jelenleg a gyerekek, utánpótlás karöltője, a szó szoros értelmében óriási fába vágva fejszéjét, vállalta a rendezői szerepet, hogy Nagytarcsán a tavaly már megrendezett Endurocross futam mellett, idén egy két napos Nemzetközi Enduro Bajnokságot tartson meg a Nagytarcsát körülövező területeken.
 
Összeszedett csapatával és a fejében összeálló tervekkel a szépen haladó munka már a versenyrendezés hétvégéje előtt hajszálhíján befejeződni látszott. Igen ám, de amilyen az endurós élete a motorozás során, olyan volt a versenymegrendezéséig vezető út is.
 
 
A kitartásuk azonban meghozta a gyümölcsöt és a tervezett, már meglévő kijelölt nyom átmódosításával sikerre vitték a rendezvényt, így egy rendkívül stresszes időszak után, de lezajlott az enduro bajnokság nyitó fordulója.
 
Ilyen is ritkán fordul elő egy verseny során, de létszám stoppot kellett felállítani, amit 280 főben limitáltak, hiszen nyílt magyar és szlovák bajnokság helyszíneként, hamar betelt a nevezések száma.
 
 
Nagyjából a ~300 fő, 50 – 50 % - os arányban oszlott el, rendkívül erős hazai és szlovák mezőnnyel színesítve. A tavaly már tavaly nagy érdeklődést kiváltó mini enduro kategória idei sorozattá való átalakítása jó pár ifjat a helyszínre vonzott, mellettük pedig Dakaron résztvevők, cross és enduro bajnokok is jelen voltak a hétvégi derbin!
 
Csak, hogy pár nagy nevet említhessek azok közül, akik kiemelkedő teljesítményükkel varázslatossá teszik e csodás sportágat nemzetközi vonalakban is: SK - Stefan Svitko # 1142, SK - Hostynkszy Thomas # 1110, PL – Juszczak Emil # 1152, SK - Strapec Ján # 1054, SK - Strbek Jaroslav # 1122, RO – Gyenes Emanuel # 8, U23 AT - Zierer Kilian # 75 és lehetne még sorolni.
 
 
Magyarok közül szintén tiszteletre méltó teljesítménnyel helytállva az élvonalban a kiemelendő példák: Zsigovits Norbert # 39 a bajnokság első fordulójának abszolút győztes Ridere, a maga szolid stílusában végig motorozta a két napot, akit a most debütáló Liszka Roland # 78 szorongatott meg olykor századra azonos idővel zárva a mért szakaszon, sőt adok – kapokban Norbival, első időket is motorozva mindenkit maga mögé utasított.
 
Őket üldözte, Tádics Dániel # 81, aki igyekezett a kesztyűt felvenni és haladt a nyomukba szintén élete első enduro versenyét teljesítve.
 
 
Nehéz lenne minden versenyzőre kitérni, ezért természetesen dicséret jár az összes kategória résztvevője számára, aki tiszteletét tette a versenyen, új szintre emelve az enduro szakágat és küzdve, de nem törve végig csapatták a versenyt.
Élményben, látványban nem volt hiány! A rendező kiváló depó helyszínt biztosított a versenyzők számára Nagytarcsa szívében a sportpálya melletti részen, innen indult a mezőny is útjára szombat reggel.
 
Gyönyörű hétvége várt mindenkire, az eddig magát nem nagyon mutató nyár, szombatra apait – anyait beleadva, rekord hőmérséklettel nehezítette a pilóták versenyezését a 45km – es körön.
 
Javarészt szárazság jellemezte a pálya vonalát, viszont az erdei szakaszokra betérve, könnyen megfürödhettek azok, akik nem figyeltek oda.
 
 
Semmi sem volt olyan egyszerű, mint, ahogy az elsőnek látszott a gyors vágtázós szakaszok után, az erdő sűrűje közé befurakodva már, igazán a romániai hard enduro versenyre hajazó részekkel találkozhattak a versenyzők, mély saras, helyenként már mocsárrá varázsolt kráterekkel. Fel és lejárók, gyökeres oldalazók tarkították és tették szebbé a kijelölt részeket.
 
Utóbbiak többek számára a felhevült kedélyek közepette okoztak meglepetést. Az óvatlanok és rutintalanabbak akár a motor üléséig elsüllyedve, sárban dagonyázva élvezték ki a terepadottságait, olykor idegen kéz segítségbe vételével.
 
A sportolói szolidaritás több ízben is jelen volt a különböző kategóriákban, ezzel is bizonyítva, hogy az összefogás ereje viszi előrébb szeretet sportunkat! Nyilván nehéz lenne mindenkit kiemelni, de a beszámolót olvasva, biztos többen is magukra fognak ismerni, mindez példaértékű az ő számukról, ahogy a versenyközben megnyilvánultak és bajtársaikkal bántak.
Így, vagy úgy szép számmal gyűjtöttek össze időbüntetést is többen a verseny folyamán, technikai problémából fakadóan, kikéstek az idejükből vagy éppen a pályával gyűlt meg a gondjuk.
 
 
A meleg mellett, a közel 50 km – es teljes kör, két mért szakasszal, amelyet 3 – szor illetve egyes kategóriáknak 2 – szer kellett teljesíteni, okozott némi fejtörést és meglepetést.
 
Már az első nap folyamán nagy csata és a másodpercekért való hajhászás alakult ki. Ez csak tetőzött a második napon, főleg úgy, hogy az éjszaka folyamán az ég is leszakadt, és Pest megye felett átvonuló eső rendkívül megáztatta a terepet sokak örömére.
Minden kérés így teljesüljön, ahogy az eső is megérkezett! Kellett! A porhanyós talaj és a motorosok is kívánták és vágytak rá. Így a vasárnap egy órával előbbi rajtnál, mindenki üde friss megjelenéssel kezdhette a napot.
 
Az esőnek köszönhetően a depotól nem messze található cross mért szakasz talaja szenzációssá vált, és sokkal nagyobb tapadást garantált az áthaladók részére. Az összekötő szakasz viszont rejtett már magában váratlan fordulatokat, sőt egy bizonyos szakaszt le is kellett zárni az etapon, mert a szombati nap során, annyira kimélyítették, hogy az áthaladás azon részén nehézkessé vált.
 
A hosszú távok megtétele után, a pálya vége fele az enduro mért szakaszon kellett bizonyítaniuk a versenyzőknek és reprodukálni az eddigi teljesítményüket. Ez nem minden esetben volt könnyű feladat a szűkős kijelölt mérten, az akácfák között elszáguldva. A magabiztos motorkezelés se minden esetben volt elegendő ahhoz, hogy az ember ne kövessen el hibát, „csodás” másodpercek bezsebelésével.
 
 
Ez be is bizonyosodott, az erdőt végig járva, amerre haladtak a motorosok, látni lehetett, hogy a szűk pálya adottságai, mekkora koncentrációnak tették ki a pilótákat! A kormány és lábtartó magasságában lenyúzott fák kérgei is azt bizonyítják, hogy könnyen közelebbi ismerkedést lehetett folytatni a természet lágy ölével.
 
 
Ami nem öl meg, az megerősít címszóval akár érvelni is lehetne, ezzel fejlesztve mindenkinek motoros képességét, felkészülve a hátralevő futamokra, a bajnokság következő állomásán, augusztusban újra találkozik a mezőny hasonló felállásban, a Parádés Parádon! Azon a helyszínek egyikén, ahol az Enduro GP sztárjai is 2017 – ben megmérkőzhettek már!
 
 
Egy ilyen nemzetközi szintű versenyen, hogy – hogyan alakultak az eredmények, az alábbi linken megtudjátok nézni.
 
Szlovák bajnokság eredményei:
 
Fotók: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám # 29
 

Zólyomi Andrea | 2021.06.07, 11:09:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.07, 11:09:00

Cimkék:

Új közeg, ismeretlen szabályok, ismeretlen kihívás és pálya, Dakar Rally győztes és magyar bajnok ellenfelek - ezek egyenként is komoly falat emelhetnek egy motoros elé. Liszka Roland azonban továbbra is ihletett formában versenyez, és könnyedén veszi az elé gördített akadályokat!
 
 
A Laller Racing Dakar Team versenyzője pénteki pályabejárása során adott nekünk interjút, ahol a saját bevallása szerint is még csak az egyes szabályok memorizálásánál tartott. Ennek a bizonytalanságnak az Országos Enduro Bajnokság első és második versenynapján már nyomát sem láttuk, hiszen Roland végig magabiztosan, a top 1-2-ben versenyzett, kategóriagyőzelmet aratott, összetettben pedig a második lett:
„Élveztem az új kihívást, voltak izgalmas és kevésbé érdekes szakaszok a kijelölt pályán. Egész hétvégén sikerült kontrolláltan teljesítenem, és a szombati kategória első és az abszolút második helyezésem végül vasárnap is lemásoltam, ami szerintem a szakággal még csak ismerkedőként teljesen rendben van. Még a győzelemre is volt az esélyem, hiszen utólag tudtam meg, hogy vezettem a versenyt, ám mivel többször is majdnem eldobtam a motort, így visszavettem a tempóból. Pechemre, mert így sajnos elfogyott az előnyöm. Összességében tetszett a dolog, szerintem biztosan találkoztok még velem az enduro szakágban is!” - értékelt szerényen a mindössze 16 éves versenyző, aki üstökösként hasít a magyar off-road sport egén.
 
 
Liszka Roland eredménye mellett Horváth Lajos „Laller” csapatvezető sem tudott elmenni, aki szerint a pilóta teljesítményére csak egy szó létezik: A hihetetlen.
 
„Régóta tudom Rolandról, hogy ő egy csiszolatlan gyémánt, akiben óriási potenciál rejlik. Nagyon komoly tervekkel és ambíciókkal érkezett hozzánk, és nem a levegőbe beszélt! Fiatal kora ellenére elképesztő edzésmunkát végez, topon van fizikailag, erős mentálisan, technikás a pályán, és mellé még elszánt is, hiszen folyamatosan fejlődni akar! Már most is rettentően eredményes, de öröm a csapatunknak, és egyben rossz hír az ellenfeleinknek, hogy ez még csak a kezdet. Úgy gondolom, hogy a következő időszak meghatározó alakja lesz ő a magyar off-road motorsportban. Őszintén hiszem, hogy még sok szép eredmény és győzelem vár rá a Laller Racing Dakar Team színeiben!” - áradozott csapata legifjabb versenyzőjéről „Laller”.
 
Liszka Roland a következő hétvégén sem fékez, a pilóta a Magyar Motocross Bajnokság soros fordulóján fog rajthoz állni - erről is beszámolunk majd.
 

Zólyomi Andrea | 2021.06.03, 18:08:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.03, 18:08:00

Cimkék:

Nem gondoltuk, hogy ilyen posztot kell írjunk mostanában... Azonban a nagy számú online nevezések miatt a helyszíni nevezések számát korlátozunk kell. Az online felületeken összesen (szlovák és magyar) 272fő nevezett a versenyre! A pálya hossza és egyéb adminisztrációs okokból a versenyzők létszáma 280 fő-ben limitálva lett!
 
Megkérjük azon online nevezett versenyzőket, akik már tudják, hogy valamilyen oknál fogna nem jönnek a versenyre, töröljék előnevezésüket. Ezt a nevezési visszaigazoló e-mailben található információk alapján tehetitek meg.
A helyszíni nevezésre PÉNTEKEN 16-17:00 óra között van lehetőség!
 
Köszönjük a megértéseteket!
 
Dear Riders!
Due to the large numbers of online entries, the total number of competitiors had to be limited! On-site entry (without online entry) will open only on FRIDAY from 16pm to 17pm. There will be approximately 8-12 "free places" until we reach the 280 riders limit.
 
Thank you for your understanding!

Zólyomi Andrea | 2021.06.03, 13:17:00 | Utolsó módosítás: 2021.06.03, 13:17:00

Cimkék:

Észbe se kapunk, de már túl is vagyunk az MxGuards.com Endurocross Bajnokság negyedik futamán. Versenyt - versenyt követve repülünk az idővel előre, miközben a versenyzők különböző helyszíneken mérettetik meg magukat szétszórtan kis hazánkban.
A negyedik fordulót követően, utunk az ország dél keleti irányába tartott, ahol az elmúlt évek során több sikeres versenyt is lebonyolítottak, így Kiskunfélegyházán találkozott újból a mezőny.
 
 
Igaz a létszám hiányos volt, mint az már az előző futam során is tapasztalható volt, ettől függetlenül sok izgalmat hozott magával a verseny és a nézők számára is rengeteg látnivaló akadt.
 
Már – már megszokott módon a KMSE szervezőség kiváló vendégvárással fogadta a kilátogatókat és új színre emelte az eddig tapasztaltakat, ráadásul egy újragondolt nyomvonallal várták a versenyzőket.
 
Közel egy év eltelte után, ismét motorokkal lavíroztak a félegyházi Városi Parkerdő területén egybe fűzve a motocross pályával, ezzel megszínesítve május utolsó szombatját.
 
 
Többeknek ismerős lehet illetve mély nyomokat hagyott a pályát keresztül szelő vasúti sín, amely nem szokványos módon beépítésre került a pálya vonalvezetésébe.
 
Ritkán hallani olyat, hogy motorral a vasúti sínen közlekedni, de hát … az enduro sportban, ami előfordulhat, az elő is fordul. Maximálisan előkészített terep és esőáztatott talaj várt a pilótákra, de a nap előrehaladtával és a körök megtételével igen csak átalakult a pálya, helyenként teljesen átformálva a nap kezdetén látottakat.
 
A helyszín természeti adottságaiból fakadó egyszerű kinézete ellenére óriási kitartást és erőfeszítést igényelt a legjobb eredmény elérése céljából.
 
 
Születtek is meglepő eredmények, amelynek köszönhetően a bajnokság pontállása javarészt minden kategóriában teljesen megváltozott és átrendeződött.
 
Eddig sem lehetett ok rá, hogy unalmasan zajlanak a futamok, de ezek után fogadni mernék rá, hogy még lehengerlőbb, kiélezett küzdelmekkel fog zajlani a hátra lévő pár futam.
 
Többen is bebizonyították, hogy képesek a helytállásra. Nagy visszhangja volt az ifi futamoknak is. Eddig nem tapasztalt, bravúros csata zajlott a feltörekvők között, látszik, hogy azonos szinten motoroznak, de tényleg csak úgy lehet nyerni, ha apait – anyait beleadnak.
 
 
Természetesen ehhez annak is hozzá kell járulnia, hogy ember és gép megfelelő összhangban legyen egymással. Pici porszem közbe ugrik a gépezetbe és a „nyerő” pozíciónak már is annyi. Redukálódott is a mezőny létszáma, többek esetében be is következett, amelynek egy félresikerült hibázás vagy a verseny feladása volt a következménye. 
 
Remekül összerakott és kialakított terepen a legkisebbek szárnyaltak. Szájak tátva maradva, majd úgy hajráztak a fiúk. A két futam után a következőképpen alakultak a sorrendek.
 
Ifi 50 ccm3:
1.      Paitz Olivér # 160       Kóka Községi Sk
2.      Csics Zoltán # 135       Béta Motor Se
3.      Kovács Ferenc # 155 Béta Motor Se
 
Ifi 65 ccm3:
1.      Paizs Doma # 171                   Slovakia
2.      ifj. Vágó Norbert # 150          Béta Motor Se
3.      Vass Ádám # 133                    REMX Motocross Se
 
Ifi 85 ccm3:
1.      Molnár Gábor # 102   Mami Team fehér
2.      Paitz Miklós # 180      Kóka Községi Sk
3.      Ifj. Szabó János # 137 Kiskunfélegyházi MSE
 
 
Az egy órás hobbi futamban, ismét szuperül zártak a szuperveteránok. A sorrend változatlan az élen haladók között, parádésan motoroztak. Abszolút és kategória győztesként is Miksi Péter #207 (FUCHS Silkolene – SH) végzett. Mögötte centikre beérve egymás után, az alábbi módon foglalták el pozíciójukat.
 
Tichi János #202 (Tomek Enduro Team SE), Buchvald János #224 (Markó Motor SE), Szabó Ferenc # 213 (Mad Boyz Motorsport KE).
 
Kisebb malőr után, ráadásul kölcsön motorral, de Kiss Benedek #667 (Lion Racing SE) volt az 5. sereghajtó az abszolútban. Az utolsó körben nagyot hajrázott és ellenfelével szemben megfordítva a sorrendet, vívta ki magának a III. o E1 kategória elsőségét, Nyilas Vendel # 687 (Kiskunfélegyházi MSE) és ifj. Kutics Attila # 653 (Lion Racing SE) előtt.
E2 és E3 kategóriában a következő felállás született a verseny végére.
 
III. o. E2:
1.      Rédecsi Simon # 725 Tomek Enduro Team SE
2.      Rémai József # 798     Arrabone MSE
3.      Török Mihály # 740    Gerecse Motor SE
 
III. o. E3:
1.      Gölesz Gábor # 882    Tomek Enduro Team SE
2.      Kiss Roland # 835       Tomek Enduro Team SE
3.      Szűcs Dávid # 842       Tomek Enduro Team SE
 
Végezetül a 2 órás profi futammal igaz foghíjas mezőnnyel, viszont annál ütősebb párbajokkal zárták a napot. Az élmezőny összetétele nagyon színes és változatos, mondhatni nemzetközies.
 
 
Mint az előző, királyszentistváni futamon, most is hiányoztak páran, hogy pontokat gyűjtsenek az év végi bajnoki cím bezsebelése érdekében.
 
Liszka Roli # 78 (Laller Racing SE) a végsőkig kitartva, az osztrák versenyzőtársaival rekkenő csatában, a verseny végén újra élvezhette az abszolút és kategóriája elsőséget. Ici – pici differenciával is, de a leggyorsabb köridővel büszkélkedhető 2. helyezett Krispel Ernest # 68 (Austria) végzett Roli mögött és a 3. helyezett Hirschmugl Mario # 18 (Austria) előtt befutva.
 
A következő hármas csatában negyedikként Hertlik Donoven # 94 (Korda Racing kft.), ötödikként Tádics Dániel # 91 (Mami Team Fehér) és hatodikként Donoven csapattársa, Silling Balázs # 40 (Korda Racing Kft.) zárt a sorban.
 
Győr környékéről érkező régi barátok, edzőtársak diadalmaskodtak a veterán kategóriába. Gázt nem elspórolva, egymást nem kimélve, de baráti küzdelemben helyt állva állhattak fel egymás mellé a dobogóra.
Elsőként Nagy Péter # 201 (Arrabona MSE), öt körülvéve pedig 2. Csepi Tamás #295 (Tomek Enduro Team SE) és 3. Molnár Krisztián # 203 (Arrabona MSE).
 
 
A nagy népszerűségnek örvendő PÁROS kategória, új színt vitt a sportba és rengeteg izgalmat okoz a pálya szélén állóknak. Mostanra a legnépesebb kategóriának is számít, általában 20-30 fő áll a rajthoz párban, hogy csapatban a leggyorsabbak legyenek.
 
Igazi összetett feladat, amelyet nem minden esetben könnyű megoldani, hiszen több tényezővel is számolniuk kell a versenyzőpárosoknak.
 
Eddig is remekeltek a fiúk, ez most sem történt máshogy, kiegyensúlyozott teljesítményt biztosítva a Buchvald – Kiss #224 páros volt a leggyorsabb, fél perccel megelőzve a Lakatos – Szabó # 214 párost, harmadikként pedig a Gölesz – Kiss # 882 páros foglalhatta el a dobogó alsó fokát.
 
Talán az idő szűke miatt is előfordulhat, talán a más elfoglaltságoknak betudható, hogy a másodosztályban sokan nem képviseltetették magukat, viszont, akik eljöttek küzdhettek egy jót egymással és értékes pontokkal térhettek haza.
 
A KMSE színeiben induló Faragó Dávid # 414 ügyességét összekovácsolva a helyismerettel, leggyorsabb másodosztályú Moto 2 – ben induló versenyzőként sikerre vitte magát és motorját, ezzel a dobogó legfelső fokára állhatott fel. Mögötte 1 percen belüli lemaradással Molnár Bence # 459 (Béta Motor SE) és Utasi Martin # 558 (Mad Boyz Motorsport KE) tudott célba érni, hogy a kiosztott egyedi díjakból nekik is jusson egy emlékezetül.
 
A Moto 1 – ben indulók közül Csielka Márkot # 303 (Béta Motor SE) intették le elsőnek a kategóriájában, rákövetkezett Nádor Balázs # 325 (Namoto Team SE) és Turi Ákos # 330 (Arrabona MSE), akiket egymástól csupán 4 másodperc választott el a szerepcserétől.
 
 
Nincs megállás, új vizekre evezünk, június első hétvégéjén az ország másik felébe repülhetünk, pontosan Nagytarcsára. Több év eltelte után, az ENDURO bajnokság számára, újra helyszínt biztosít a Pest megyei Nagytarcsa, a Béta Motor SE vezetőjével, Vágó Norbert # 400 vezénylésével.
 
Ezennel kezdetét veszi a magyar bajnokság az Enduroban is, amely a szlovák bajnokság része is lesz. Így rendkívül ütős, nemzetközi mezőny fogja tiszteletét tenni, amiért érdemes lesz nevezni illetve kilátogatni egy kis terepszemlére!
 
 
Fotó: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám # 29
 

Elszabadult oroszlánok a Balaton felvidéken…

Zólyomi Andrea | 2021.05.27, 11:34:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.27, 11:34:00

Cimkék:

Összehozták! Régi barátságok, összefogás, frissen alakult csapat és kihívásokkal teli kemény verseny jellemezte a Balaton felvidéken megrendezett MXGuards.com Endurocross Bajnokság harmadik futamát.
 
 
Az előző verseny után tudni lehetett, hogy nem sok idő marad, csupán egy hét a két verseny között fellélegezni, hiszen a motorosok nyakán, soron következett a várva várt királyszentistváni megmérettetés.
 
Szó szoros értelemben érintetlen, motoroktól mentes, mindenki számára új helyszínen sikerült lebonyolítani egy ízig – vérig kőkemény endurocross derbit Királyszentistvánon, amely inkább az enduro felőli oldalt képviselte. A falucska neve történelmi múltra vezethető vissza, ahol 997 - ben I. István a Séd völgyében győzte le Koppányt.
 
 
Mélyebben belegondolva, a hétvégén történtek szintén történelmi pillanatokat fognak a jövőben visszaidézni. Ez igen gyerekek, megcsináltátok, többektől hallani lehetett, mint pozitív visszajelzés a versennyel kapcsolatban. Az idei évben alakult Lion Racing Sportegyesület tagjai közösen, Oroszlán Ádám #514 vezetésével, aki valójában a Hard Enduro versenyek megszállottja, megvalósítottak egy rég dédelgetett álmot.
 
A semmiből alkotni valamit? Ráadásul olyat, ami maradandó élményt hozott javarészt mindenkinek? Nem lehetetlen! Körbenézel, mindenhol csak rengeteg bokrot látsz, de vajon mit rejt magában? A kíváncsiság úrrá kerekedett a pilóták körében, na vajon ebből mi lesz? Igen ám, de… ne szaladjunk előre.
 
 
Kb. 12 hektáron, önfeledten haladva, spontán cikázva a TÜSKÉS bokrok között, teljes mellszélességben, kimaxolva az adottságokat, rengeteg időt, energiát nem spórolva kreáltak a támogató – segítő kezek egy olyan ütős nyomott, ahol mondhatom, hogy minden méterért meg kellett küzdenie a versenyzőknek!
 
Kő kövön nem maradt, mintha egy olasz enduro gp mért szakaszára csöppentünk volna. Sokaknak emlékezetes nyomott hagyott az itt található terep jellegzetes talajösszetétele, kevésbé hozzászokva a sziklákon és köves viszonyok közötti versenyezéshez.
Az elmúlt időszakban a megszokottaktól eltérve új vizekre eveztünk az enduro szakágon belül ezzel a versennyel, a sikeres lebonyolításnak és a megjelentek tökéletes magatartás viselésének köszönhetően, a jövőben is várják vissza majd a motorosokat.
 
Köszönet jár a területért Lakatos Róbertnek, aki szintén jelen volt a rajt pillanatában és Fodor Mártonnak (FoPuMix), nélkülük nem lett volna esély, hogy ezen a szép környéken endurocross versenyt rendezhessenek. Ennek margójára, még az sem kizárt, hogy idén ősszel még összefutunk egy 5 órás verseny keretében!?
 
 
A rendezőség nagyon reménykedett és bízott az időjárás előrejelzésben, hogy a verseny előtti héten a sok esőzés majd kellőképpen feláztatja a pályát és nem a por és szárazság lesz jelen. Hiába a hét közben leeső csapadék, és az egész napos csütörtöki esőzés, az itt lévő szikkadt talaj bőven elbírt volna még többet is, de szerencsére így is jó feltételeket biztosított az egész nap folyamán.
 
A versenyzői létszám, súrolta a 200 főt, köztük rengeteg helyi tette tiszteletét, s mivel az osztrákok körében is sikerült még az utolsó előtti pillanatokban meghirdetni a futamot, így onnan is érkeztek páran versenyezni, bízva benne, hogy majd tovább viszik a magyar endurocross bajnokság hírnevét.
 
Csodás nappal elindultak a futamok, aggályok itt – ott, mindenki kémlelte és szemrevételezte a pályát, de a versenyzők tekintete meredten az extrém akadály sorra fókuszált, amely a verseny folytán némi fejtörést okozott még a legjobbak számára is.
 
Látványban nem volt hiány! Az erre tévedt külső szemlélők és hozzátartozók árgus szemekkel figyelték miként küzdöttek a motorosok, kicsik és nagyok egyaránt az elemekkel. A hely frekventáltságából fakadóan nagy vonalakban nyomon lehetett követni a versenyzőket, nem szokványos körülmények közepette.
 
A nyomvonal összetettsége megkívánta a kitartást, a teljes koncentrációt, improvizációt, ami az endurózás alappillére is, miközben robogsz az erdő sűrűjében, hogy a maximumot tudják kihozni magukból a pilóták. Lacafacázásra nem volt lehetőség, ezért meglepő eredmények is születtek.
 
 
A lecke mindenkinek fel volt adva, az ifik remekül abszolválták az akadályokat, csak úgy suhantak motorjaikkal a srácok a zegzugos extrém terepen. Az ifi 50 ccm3 – ben Paitz Olivér #160 tudta magáénak a győzelmet, Kovács Ferenccel #155 és Csics Zoltánnal #135 szemben. A 65 – ösök között a két futam során többen is az élre törtek, amelyből végül (I.) Paizs Doma #171 győztesként jött ki, a (II.) Vass Ádámmal #133, (III.) ifj. Vágó Norberttel #150 és (IV.) ifj. Bohuslav Radecekkel #144 vívott csatából.
 
Fokozott izgalmakat tartogatott a 85 ccm3 – es kategória versenye, számukra hosszabb és nehezebb sziklatengerrel tarkított nyomvonal várt, ezzel többeket megtréfálva. Abszolút az élen pirító, Molnár Gábor #102 és Sánta Gábor #140 kiélezett küzdelme során, a 102 – es rajtszámú Molnár Gábor állhatott fel a dobogó tetejére, vetélytársával szemben. Magabiztosan, mindkét futamban harmadikként célba érő Hajdú Ádám #177 volt a szerencsés, aki a dobogósoknak járó különleges díjból egyet haza vihetett.
 
A rendezőség különleges ötlettel állt elő és a lehetőségeket kihasználva a Forma 1 – en is jelen levő magaslatokba illő pódiummal készült, ahonnan a gyerekek büszkén, fülig érő szájjal szálltak le.
 
 
A gyerekek után a Szuperveterán kategória indulói sokadszorra már, diadalmaskodtak az egy órás futam keretein belül, a különbség csupán annyi volt, hogy az abszolút elsőként Liendl Manfred #260, osztrák versenyző került leintésre. A legendák közti küzdelemben az egy óra alatt közel egy perces előnyt tudott kikovácsolni Manfred, Miksi Péterrel #207 szemben, aki úgy szintén cirka egy perccel végzett Tichy János Uraság #202 előtt.
 
Újonnan alakult csapatként, a Tomek Enduro Team Sportegyesület színeiben versenyzők, nincs más szó rá, remekeltek! Kezdve Tichy Jánossal #202, aki bezsebelte a Szv. kategória 3 helyéért járó díjat, nem sokkal az abszolútban lemaradva a csapat tagjai eltulajdonították az E3 – as kategória dobogós helyeit a következő sorrendben: Debera Zsolt #863, Gölesz Gábor #882 és Szűcs Dávid #842 zárta a sort.
 
 
Nagyra nőtt srác, kisköbcentis motorral Hajdó Zsolt #630 az E1 – ben szerzett első helyével gyarapította csapata számára a pontokat. Többször megszorongatva, de falatnyi különbséggel lemaradva szerezte meg a második helyett Kiss Benedek #667, megnyugtató előnnyel Németh Ádám #675 előtt.
 
E2 – ben Török Mihály #740 szokásos formáját hozva nyerte a kategóriáját, Lascsik Zsolt #714 és Rémai József #798 ellenfeleivel szemben.
 
Annak ellenére, hogy a pálya tizedelte a mezőnyt, rengeteg defektet és felni felütést okozva, szinte balesetmentesen lezajlott a nap. Egyedül Majoros Tamás #228 volt, aki az extrém akadályon lenyűgöző attrakciójával kápráztatta el a néző sereget, aminek eredményeként nem tudott már a többi szuperveterán meccsébe beleszólni és sérült ujjal feladni kényszerült a versenyt.
 
 
Elérkezett a nap fénypontja és a fekete leves. Elindult a két órás futam, ahol, ami megtörténhetett az meg is történt. Aki nem motorozott ilyen körülmények között, kellemetlen meglepetések közepette érezhette magát.
 
Defektek hada, szétzúzott és kockásra ütött kerekek, kimerültség, rosszul létek, ádáz küzdelmek… Soroljam még? Ettől szép és izgalmas az enduro, egyszerűen kiszámíthatatlan, ember és gép harmóniája, igazodva az adottságokhoz, ki könnyebben – ki nehezebben tudta felvenni a ritmust.
 
Ez most sem történt másként, célba érkezés során, a kockás zászló leintése után a mezőny java része fellélegzett. Megcsináltuk, beértünk. Megnyugvás. Jó, na de hogy is volt? J
 
Az első osztály élmezőnyéből többen is hiányoztak a múlt hétvégén elszenvedett béri kalandok miatt. Szőke Márk #795, Holló Bence #53, Firtosvári Gábor #7, Szatyina Gábor #48 a nevezés leadásuk ellenére nem tudtak most jelen lenni, de cserébe érkeztek osztrák él menők.
 
Várva várt pillanat következett be. A lecke most sem bizonyult egyszerűnek, amelyet a szemtelenül fiatal és tehetséges Liszka Roland #78 oldott meg a legjobban. Roli az abszolút és Pro 1 első helyét is megszerezte. Zsigovits Norbert #3 lőtávolságon belül maradva végzett abszolútban utána, ezzel a Pro 2 – ben kivívva magának a dobogó felső fokát.
 
 
Idegen vizeken álltak helyt a hazai pilótákkal szemben, harmadikként befutó Krispel Ernest #68 (AUT), magyar bajnoki futamon már többször is résztvevő Mario Hirschmugl #18 (AUT) és Orthacker Lukas #14 (AUT) előtt. Hatodikként pedig Tádics Dániel #91 zárta a sort az abszolút értékelésben.
 
Iszonyatosan izgalmas versenyen vagyunk túl, aki nem láthatta élőben, de az eredményeket megnézi, láthatja, hogy az első 18 versenyző, aki egy kört adva a mezőny többi tagjának 10 kört teljesített, mégis milyen szoros, másodpercek illetve percen belüli differenciákkal értek célba.
 
 
Csepi Tamás #295 versengése idén szárnyaló tendenciát mutat, sok – sok év befektetett energiája meghozni látszik a gyümölcsét? Létrehozta a Tomek Enduro Se – t, ezáltal óriási létszámmal színesíti az enduro szakágat, nem mellesleg, versenyzői zsebelik be a pontokat és ő maga is jobbnál jobb helyezéseket ér el.
 
Most sem történt másképp, megnyerte a Veteránt, megelőzve a két régi motorost, Dési Jánost #244 és Nagy Pétert #201, akin most a rosszullét felül uralkodott.
 
Másodosztályban a Lion Racing Se versenyzői arattak sikert a Moto 1 – et megnyerő Ódor Levente #469 helytállásával, míg a Moto 2 – ben immár harmadszor is a csúcsra jutó Kovács Dávid #512 bizonyított, utána már egy körrel lemaradva, Utasi Martin #558 és Molnár Bence #459 tudott a dobogóra felférni.
 
Moto 1 – ben második Hangya László #326 lett, harmadikként pedig a rajtban leggyorsabban elforduló Nádor Balázs #325 végzett.
Páros versenyben a helyiek revansot véve a béri futam után a most harmadik helyen célba érkező Liendl – Wuritsch # 260 osztrák párossal szemben, a Buchvald – Kiss #224 állhatott kézen fogva fel pódium legfelső fokára, az apa – fia Szabó #213 páros elé beférkőzve.
 
Nagy – nagy megkönnyebbüléssel kimondható, A Foglalkozás elérte a célját! Rövid fellélegzési idő és hamarosan találkozunk a következő futamon, 05.29 – én Kiskunfélegyházán.
 
Fotók: Vadas Mária
Szerző: Brenner Ádám #29
/ 30 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.