A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. szeptember 19., vasárnap
Enduro Hírek
/ 32 oldal

Felborzolt kedélyek uralkodtak a hosszúhétvégén..

Zólyomi Andrea | 2021.08.30, 11:56:00 | Utolsó módosítás: 2021.08.30, 11:56:00

Cimkék:

Az augusztus 20-i hosszú hétvégével egybe kötve az endurósok java része kiruccant Parádra, hogy a hosszabb – rövidebb nyári szünet után nyeregbe pattanjanak.
 
 
Magyar illetve a szlovák bajnokságnak ismét közös berkeken belül rendezett futamon vehettek részt a hazai és Szlovákiából érkező versenyzők egy újra gondolt és tervezett cirka 40 km – es kihívásokkal teli körön, amelyet egy rövidebb, de annál velősebb cross mért szakasz és a fordított nyomvonalú, ritmusos, motoros technikákat igénybe vevő enduro teszt tett színesebbé.
 
A hosszú hétvégének köszönhetően telt házas fogadtatás volt idehaza mindenhol, ez Parádon sem volt másképp. Ezenkívül Parádés időjárási körülmények fogadták a versenyezni vágyókat.
 
 
Kellemes temperatúra, boldogságtól kicsappanó versenyzők, lelkes rajongók, kíváncsiskodó turisták és felettébb kiváló terep tette még hangulatosabbá a hétvégét megannyi versenyző számára.
 
A számítások mind a szervezőség és mind a versenyző közönség részéről beigazolódtak, ennek köszönhetően remek versenyhétvégén van túl a két ország terepmotoros mezőnyének sava borsa, akik kibírták a próbára tevő szélsőséges viszonyokat.
Üde hangulat, lelkesség, motiváció jellemezte már a pénteki napot, hiszen a depót időről időre szépen kezdték ellepni a megérkező pilóták és kísérőik. Így kapkodásmentesen mindenki kedvére betudta járni és feltérképezhette az újragondolt mért szakaszokat, ahol a legnagyobb harcot vívták a stopperrel és az ellenfelekkel.
 
 
A szombati napon korai rajtot vett az élmezőny, így 8:30 – kor megkezdődött a versenyfutás. Az előrébb hozott rajtra az ifi versenyzők miatt volt szükség, mert mindkét napot az ő köreikkel zárták és rakták fel az I – re a pontot!
 
A szombati napot illetően, reggel igencsak nedves és nyirkos körülmények fogatták a korai rajtolókat. Többek között az is megnehezítette a dolgukat, hogy a megfelelő nyomok kialakítása, csak a második körtől körvonalazódott, miután a mezőny már végig szaladt az első körön.
 
Ennek betudva, akik nem hibáztak folyamatosan javítani tudtak az idejükön és izgalmas küzdelmek alakultak ki. Az etapon is már többen nehézségekkel találták szembe magukat, ugyanis, aki nem volt résen vagy nem kapott másik versenyző társától instrukciót, könnyen bezsebelhetett egy checkpoint kihagyásért járó laza 10 perces büntetést.
 
 
Sajnálatos módon elég sokan beleszaladtak abba, hogy pont nem szaladtak bele a megfelelő útirányba. Ugyanis volt egy ominózus kanyarulat, ahol az utat egy patak átfolyás keresztezte és azonnal annak folyásirányába le kellett volna térni a főútról.
 
Ez sokak figyelmét elkerülte, nehéz is lett volna kivédeni, mert tovább haladva a főcsapáson 2-300 m – re közvetlenül jobbra felkanyarodva vitte tovább útjukat a pilótáknak. Ezért a pilótáknak eszük ágába se fordult meg, hogy hibát követtek el és kihagytak volna egy áthaladó ellenőrző pontot. Ezen a részen alapból közepes utazó tempóban lehetett haladni, így pláne könnyen ellehetett suhanni az iránymutató jelzések mellett.
 
 
Ezt az áthaladó ellenőrző pontot többen az élmezőnyből is kihagyták, nekik alapból nehéz dolguk volt, hiszen a nyomok még kevésbé voltak kialakítva, ami egyértelművé tette volna a főútról való letérést.
 
Így zsebelt be 10 perc büntetést a régi „veterán” motorosnak számító Nádor Tamás # 2 (Enduro Team Suzuki Pécs SE), a második nap leggyorsabb pilótája Liszka Roland # 78 (Laller Racing SE), fiatal vetélytársa Tádics Dániel # 91 (MAMI Team Fehér) és rajtuk kívül még sok másik hazai és szlovák versenyző egyaránt.
 
Mindez kivédhető lett volna, de a száguldásnak hála rosszfajta büntetést kaptak cserébe a pilóták, amely olyan hátrányt jelentet számukra, hogy az elért kiváló eredmény a mért szakaszon is kevésnek bizonyult az előkelő pozíciók elérése érdekében.
Ennek betudva az élmezőnyből többen is versengtek az első helyekért és tudásukat próbára téve a két nap győzteseként az alábbi sorrend alakult ki.
 
Gyenes Emanuel # 8 (Autonet Motorcycle Team) erőteljes fájdalmai közepette is a maximumot kihozva magából és Liszka Roli # 78 10 perces büntetésének köszönhetően megnyerte a parádi küzdelmet, őt követte a porondon Holló Bence # 53 (Mad Boyz Motorsport KE) a nyomvonal kiötlője és Szatyina Gábor #48 (Gerecse Motor SE), aki rövidebb kihagyás után, újból visszatért a versenypályára, hogy kicsit megmozgassa magát.
 
Az első osztály abszolút 3 helyezettje után, a Jäger fivérek futottak a célba, negyedikként Jäger István # 5 (Race4U Promotion Kft.), testvére nyomában, Jäger Norbert # 28 következett a sorban, majd hatodikként a minden évben napi licenccel rajthoz álló Nagy István # 939 zárt hatodiknak.
 
Volt egy srác, aki a 85 ccm3 – es motorjával, minden akadályt, feljárót leküzdve, átsuhanva a nyomvájt terepen, a nagyok között helytálló módón végig teljesítette a két napot, nem mellesleg szenzációs időt futva, amellyel az első osztály középmezőnyében végezhetett volna Hateier Botond # 20 (Ácsi Motoracing Team SE). A junior U23 – ban egyedüliként indulva, őt illette az első helyért járó kupa is!
 
 
A másodosztály jelenlevő versenyzői nagyot alkotva, feszítettet tempó keretén belül a Moto 1 és Moto 2 – es kategóriát egybevéve a 2 nap összetettjét tekintve következőképp alakult a sorrend:
Leggyorsabbként a Béta Motor Se színeit képviselve Molnár Bence # 459 vitte a prímet, utána sereghajtóként érkezett az abszolút 6 helyezett: Csielka Márk # 303 (SeBaQ Racing MTSE), Palsics Patrik # 400 (BÉTA Motor SE), Molnár Lázár # 542 (Lion Racing SE), Ifj. Majoros Tamás # 475 (1WD MSE) és végül Molnár Péter # 310 (SeBaQ Racing MTSE).
 
Az első – másodosztály versenyzői a veterán kategória versenyzőivel egyaránt 3 kör teljesítésére voltak ítélve, annak érdekében, hogy kellőképpen tudják élvezni a Mátra adta terep lehetőségeket, amihez a vacsoránál rendelt íncsiklandó mátrai borzas adta az energiát.
 
A népes mezőny és a megtett körök ellenére a pálya állapota nem romlott vészesen a második napra sem, kifejezetten jól bírta, csak úgy, mint a versenyzők a strapát.
 
 
Mindkét napon győzelemmel záró Bohuslav Radek # 206 (YAMAHA MEFOSPORT TEAM), a veteránoknál közel fél perces előnnyel hajrázott a második nap céljában, a fej – fej mellett végző Nagy Péter # 201 és Molnár Krisztián # 203 Arrabona MSE dobogós helyezettjei előtt.
 
Egy korosztállyal előrébb járók, mégpedig a Szuperveterán kategóriában indulók soraiból, versenypályán már rég látott, bár tavaly társait apró örömmel a nézők táborából megtréfáló Apró Péter # 227 (Laller Racing SE) tudta a legjobb teljesítményt produkálni, amellyel a dobogó legfelső fokára tornázta fel magát, nem sokkal lemaradva mögötte a Sherco Racing Se képviseletében Miksi Péter # 207, majd Majoros Tamás # 228 az 1WD egyesületet képviselve foglalták el a dobogó megmaradt fokait.
 
A megtáltosodott harmadosztályú fenegyerekeknek a szuperveteránokkal együtt 2 – 2 kört kellett teljesíteniük. Ennyiből kihozva a maximumot, büntetéseket és késéseket nem bezsákolva az egy kalap alá vett E1 + E2 kategória versenyzői közül, Kiss Benedek # 667 a Lion Racing Se színeiben induló, 250 ccm3 – es krosszmotorját nem kímélve első helyen zárt, utána a helyi „bokorugró” Kolozsvári Péter # 732 (Mad Boyz Motorsport KE) dominált másodikként, Nyíri Zoltán # 718 (Karancs MSE) pedig a harmadik helyért járó kupát vihette haza.
 
A magukra hagyott nagy köbcentisek között E3 – ban, Akács Norbert # 861 (Korda Racing Se) hozta formáját és élen zárt, ezzel tavalyi eredményét megismételte, sőt a harmadosztály mezőnyében legjobb időt ő futotta. Lackzó Péter # 870 (Kiskunfélegyházi MSE) igyekezett utána és szorosan zárt másodikként, majd első áldozóként, élete első enduro versenyén induló Szőllősi Dominik # 800 (Lion Racing Se) hozta be motorját parádésan a harmadik helyre.
 
Ami tavaly elkezdődött, az idén sikeresen folytatódott! Nagytarcsán is megvillogtatták már a tudásukat kismotorjaikkal a „legnagyobb” Fiúk és persze Lányok, akarom mondani egyetlen hölgy, aki legény volt a talpán és a Lady kategóriát képviselte.
Felnőtt kísérettel igaz, de egymaguk teljesítették a távot és komoly meccset vívva egymással hajráztak a fiatalok.
 
 
Az egyetlen Hölgy, Kis Henrietta # 119 (BÉTA Motor SE) képes volt rá és megmutatta miként tereli a másik nem a kétkerekűjét.
Így élte meg a versenyt, rövid beszámoló az Ő szemszögéből:
„Nagyon élveztem a versenyt!
Végig gyönyörű helyen motorozunk, ez volt idáig a legcsodálatosabb enduro verseny.
Tetszett, hogy volt benne nagyobb kihívás! Mint például, az erdőben a hosszú fal, ahol megtanulhattuk azt, hogy milyen egy igazán endurós pálya!
Úgy gondolom, kellenek bele az ilyen nehézségek, ezáltal megtanuljuk jobban kezelni a motorunkat és így erősödünk a legjobban. 
Husqvarna Tc 85el indultam, a motorom végig nagyon jól teljesített.
-          A megkeresésemre megörülve, az alábbi reakciót sikerült kiváltani belőle!
Még sosem írtam ilyesmit és meséltem így az élményeimről.
De nagyon élveztem a versenyt J
Megtanít, hogy kitartó legyek és erős. Köszönöm a páromnak hogy hajt engem magában a versenyzésben és ebben az egész sportot körülövező atmoszférában.
Külön köszönöm Kusz Józsefnek a sok segítséget a verseny alatt.
Még annyi, hogy az első napomat nem tudtam teljesíteni sajnos, mert feltévedtem a felnőtt pályára, ott sok időt veszítettem, de aztán vissza találtam a mi pályánkra. 
Aztán jött az erdőben a nagy feljáró fal, ott is sok időt veszítettem mire feljutottam… Kuncog harsányan, de megcsinálta!
A második nap már sokkal jobban ment így, hogy ismertük már a pályát, tudtam teljesíteni a napot, időben beértem és még tankolni is volt időnk.
Nagyon élveztem, ezt a két napot.
 
Így tovább a folytatásban. Mellette a fiatalok is felvértezve állták a sarat, patakot és extrém akadályokat.
Ifi 65 – ben ezúttal Vass Ádám # 133 (REMX Motocross SE) állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, majd ifj. Bohuslav Radecek # 144 (YAMAHA MEFOSPORT TEAM), Ifj. Vágó Norbert # 180 (Béta Motor Se) és Szép Sebestyén # 149 (Bestmoto Hungária Kft.) sorakozott a pódiumon.
 
Ifi 85 – ben a nagy adok - kapokban, a második nap végére mindösszesen fél percen belül végző három helyezett sorrendje a következőképpen alakult: Paitz Miklós # 180 (Kóka Községi SK), Sánta Gábor # 140 (BÉTA Motor SE) és Kiszely Mátyás # 105 (BÉTA Motor SE).
 
 
Ahogy mondani szokták, száz szónak is egy a vége, rendkívül jó versenyhétvégén van túl az enduro bajnokság csipetcsapata, sikeresen átmozgatta magát mindenki, így, hát nincs más hátra, mint előre és szeptemberben folytatódik az Endurocross és Enduro bajnokság.
 
Először is 09.18 – án egy eddig nem járt helyszínen, Csikóstőttősön találkozhatnak újra az endurcross futamokon induló pilóták, majd egy hétre rá 09.25-26 – án szeretettel várják a terepmotor szerelmeseit Tamásiban, ahol ismét újdonsággal és nagy dobással készül a rendezőség. Egyelőre ez titok, gyertek és tegyétek próbára magatokat!
 
További eredményeket és a csapatbeli pontállást itt találjátok:
 
Fotók: Vadas Mária
Írta: Brenner Ádám # 29
 
 
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2021.08.09, 09:29:00 | Utolsó módosítás: 2021.08.09, 09:29:00

Cimkék:

Pályafutása harmadik GP-hétvégéjén az Enduro Team Hungary versenyzőjének szólt a Himnusz a dobogó legfelső fokán

Zólyomi Andrea | 2021.07.26, 12:34:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.26, 12:34:00

Cimkék:

Open 4S világkupa-futamgyőztesként térhet haza Zsigovits Norbert az EnduroGP-világbajnokság svédországi fordulójáról, ezzel az Enduro Team Hungary pilótája az első hazai versenyző lett, aki az endurósportban világkupa-futamon a dobogó legfelső fokára állhatott fel. Az összesítésben a 2. helyen várja az utolsó két fordulót.  
 
 
A magyar motorsport történetében kiemelkedő sikert ért el Zsigovits Norbert, az Enduro Team Hungary versenyzője az EnduroGP-világbajnokság svédországi fordulóján. A magyar sportoló az első versenynap során az Open 4S világkupa 1. helyezését szerezte meg egy KTM EXC nyergében.
 
 
Ez Zsigovits Norbert pályafutásának mindössze harmadik versenyhétvégéje volt ebben a mezőnyben, az olaszországi bemutatkozása alkalmával két 3. helyet szerzett, a múlt hétvégén, Észtországban két 2. helyet ért el, Svédországban pedig már az ő tiszteletére játszották el a magyar Himnuszt. A lebonyolítása ezúttal is rendhagyó volt, Olaszországhoz hasonlóan az Open 4S világkupa versenyzői nem vettek részt a szuperteszten, ráadásul a két versenynap péntekre és szombatra esett. A sorrendet ezúttal is három teszt eredménye határozta meg, minden pályán két-két kört kellett teljesíteni az adott versenynapon.
 
Az extrémteszt egy sípályán zajlott, az agyagos talaja miatt a magyar versenyző úgy érezte, kedvező lesz a számára és nem tartotta kifejezetten nehéznek, a crossteszt ezzel szemben kemény megpróbáltatás volt, hiszen egy kőbányában kellett motorozni egy technikás nyomvonalú, 12 perces távon. Az enduróteszt pályája ezúttal is homokosabb, erdős, fenyőkkel övezett helyszín volt, amit 9 perc alatt lehetett teljesíteni.
 
 
A pénteki győzelem után Zsigovits Norbert szombaton is harcban volt a dobogós helyekért, az utolsó crossteszt előtt még volt esélye arra, hogy újabb elsőséget szerezzen, de egy sziklás szakaszon leesett a motorjáról és kisebb zúzódásokat, valamint égési sérüléseket szenvedett. Folytatta a versenyt, de a jelentős időveszteség miatt ezúttal az 5. helyen ért célba. 
 
 
„Régóta vágytam erre, bakancslistás dolog volt, hogy egyszer értem szóljon a Himnusz. A verseny nagyon jól sikerült, összeszedetten, hiba nélkül tudtam menni. Volt egy kis technikai hiba, leesett a lánc, szerencsére gyorsan meg tudtam oldani. A többi teszt fantasztikusan jól sikerült, ezt leszámítva az összeset meg tudtam nyerni, úgyhogy nagyon örülök, köszönöm mindenkinek, aki mögénk állt és bizalmat szavazott nekünk! Kellett néhány futam, hogy beleszokjak a közegbe, és kicsit átérezzem, hogy miként kell összerakni egy-egy napot. Most ért be ez a munka, sokkal jobban össze tudtam fűzni a teszteket. Az összetett mezőny elejétől még messze vagyunk, de egyre jobban jövünk fel, lehet, hogy egyszer még oda is el lehet érni” – nyilatkozta Zsigovits a győzelem után.
 
Az Enduro Team Hungary 2021-ben a Motorsport Talent Management (MOTAM) támogatásával versenyez az EnduroGP-világbajnokság programjában. A MOTAM a szponzoráció, a sportszakmai menedzselés, a fizikai és mentális felkészítés, a kommunikáció és a jogi háttér terén segíti a támogatott versenyzőket. Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója gratulált Zsigovits Norbertnek és a kiemelkedő sikerhez.
 
 
„Zsigovits Norbit a budapesti SuperEnduro GP-versenyen ismertük meg, amikor több ezer helyszíni szurkoló ünnepelte őt az Európa-bajnoki futamgyőzelme után. Idén már a világkupában is bizonyítja, hogy érdemes támogatni a magyar tehetségeket az autó-motorsportok terén, nagyon örülünk, hogy a MOTAM-nál mi is közreműködhettünk ebben a sikerben, ami kiemelkedő eredmény a magyar motorsport történetében. Köszönjük Hadobás Ádám és az Enduro Team Hungary munkáját, bízunk benne, hogy Szőke Márkkal kiegészülve az utolsó két forduló során újabb szép eredményekről számolhatunk majd be a szurkolóknak!”
 
A hatfordulós EnduroGP-világbajnokság utolsó két fordulóját októberben rendezik Németországban (2021. október 8-10.) és Franciaországban (2021. október 15-17.). A versenyzők két-két további versenynapon gyűjthetnek pontokat a világkupa értékelésében is.
 
forrás: MOTAM

Az Open 4S kategóriában szereplő sportoló előrelépett az olaszországi bemutatkozása után, a hétvégén, Svédországban újra rajthoz áll

Zólyomi Andrea | 2021.07.19, 14:09:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.19, 14:09:00

Cimkék:

Pályafutása második világbajnoki szereplése alkalmával újra dobogóra állhatott Zsigovits Norbert, az Enduro Team Hungary motorversenyzője. Az Enduro GP-világbajnokság észtországi fordulóján az Open 4S kategóriában két 2. helyet szerzett egy KTM EXC-vel, és feljött az összetett 3. helyére.
 
 
Az olaszországi, dobogós eredményeket hozó bemutatkozás után újabb sikereket ért el Zsigovits Norbert, ezúttal az Enduro GP-világbajnokság észtországi fordulóján. Az Enduro Team Hungary versenyzője egy KTM EXC-vel az Open 4S kategóriában mindkét versenynap során a 2. helyet érte el.
 
A magyar csapatot ezúttal egyedül Zsigovits Norbert képviselte, mert Szőke Márk egy korábbi sérülése miatt nem tudta vállalni a részvételt a szezon harmadik és negyedik fordulóján, amelyek Észtországban és a hétvégén Svédországban zajlanak.
 
 
A Saaremaa szigetén megrendezett harmadik forduló az olaszországi versenyhez képest teljesen más kihívás elé állította a csákánydoroszlói versenyzőt és a csapatot is: a küzdelem a megszokottak szerint ezúttal már pénteken megkezdődött a szuperteszttel, ahol a versenyzők kettesével, egymás és az óra ellen is hajtottak, hiszen az eredményük beleszámított a szombati értékelésbe.
 
 
A lebonyolítás mellett a körülmények is eltértek az Olaszországban tapasztaltaktól, mivel az extrémteszt a megszokottnál hosszabb volt, 7-8 percig tartott egy kör, a borítása köves volt, de jó ritmusban lehetett rajta motorozni, ellentétben az enduróteszttel, amely homokos felületen, kanyargós nyomvonalon zajlott. A crossteszt klasszikus motocross-pályán zajlott, de így is hibákra kényszerítette a versenyzőket.
 
Zsigovits Norbert feladatát a verseny előtti hosszú utazás, valamint a megterhelő pályabejárás is nehezítette, de ezzel dacolva szombaton a kategóriája 2. helyét érte el, vasárnap átmenetileg vezetett is, végül ismét a dobogó középső fokára állhatott fel. Mindkét nap során időt vesztett esések miatt, ezért Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatvezetője szerint további tapasztalatszerzéssel még jobb eredményeket érhet el. Az összetettben három forduló után a kategória 3. helyén szerepel 64 ponttal.
 
 
„A szombati 2. helynek összességében örültem, vasárnapra az volt a célom, hogy egy kicsit stabilabb legyek, és közelebb kerüljek az 1. helyezetthez. Vasárnap újra a 2. helyen végeztem a kategóriámban, amivel elégedett lehetek. Kicsit közelebb tudtam férkőzni a listavezető észt versenyzőhöz, Biene Priithez, most azon leszek, hogy Svédországban akár meg tudjam csípni, ezen fogunk dolgozni” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.
 
forrás: Motam

Az olaszországi Edoloban megrendezet második Enduro GP helyszínen az Enduro Team Hungary mindkét magyar versenyzője remekül szerepelt. Szőke Márk súlyos sérülése ellenére a 4. helyre gurult be

Zólyomi Andrea | 2021.07.05, 10:14:00 | Utolsó módosítás: 2021.07.05, 10:14:00

Cimkék:

Hogyan élted meg ezt a versenyt?
-Hatalmas élmény volt! Rettenetesen izgultam mind a szabályok miatt, mind hogy fejben tartsam, mikor mit csináljak, hova menjek, ez így elsőre nagyon sok volt. Esküszöm jobban izgultam, mint bármelyik versenyem előtt. A pálya teljesen szokatlan volt, irtózatosan nehéz, és a lábamra is nagyon kellett vigyáznom. Második nap már túlzottan kapkodtam, próbáltam minél gyorsabban menni, de szinte mindenhol elestem, tényleg nagyon sokat hibáztam.
Tisztában voltam vele, hogy a verseny sérülésem miatt brutál lesz, de lövésem sem volt arról, hogy mennyire visszavett, ami nagy csalódás volt, mert ennél sokkal jobb vagyok. A kiesett edzéseknek is köszönhettem ezt az eredményt. Viszont a körülmények ellenére szerintem így is erőmön felül teljesítettem.
Ami nagyon tetszett, az az olasz közönség volt. Mindenkinek drukkoltak, hatalmas zsivajt csaptak, szinte doppingolták a versenyzőket a szeretetükkel. A versenyzők is nagyon jók voltak, élmény volt velük küzdeni, bárcsak mindig ilyen profi motorosok között lehetnék.
 
 
Milyen volt maga a helyszín?
-Mivel Edolo a tengerszint felett 720 méter magasan fekszik, már a faluban is gyönyörű volt a kilátás. A hegység legmagasabb pontjai ahol hó is esett 2800-3000 méter, bár nem mentünk fel a tetejére, de végig elég nagy szintkülönbségek voltak a versenyen. A pálya nagyon profi és színvonalas volt, de roppant nehéz is. Mentünk aszfalton is random bele a forgalomba, ahol rettenetesen kellett figyelni, mert mint tudjuk az Olaszok őrülten vezetnek. A pálya többi része, végig padkás, éles és csúszós köves volt. Folyamatosan résen kellett lenni, sőt, volt olyan rész is, ahol egy keskeny úton haladtunk, és mellettünk több méteres szakadék tátongott. Még lenézni sem mertem. A verseny másnapjára a pályára rá sem lehetett ismerni, hiszen körülbelül 200 motoros küldte meg.
 


Milyen állapotban volt a lábad?
-Mikor csütörtökön megérkeztünk jó, mivel direkt rápihentem, de a huszonakárhány’ kilométeres pálya bejárás után, azt hittem már lábra sem tudok állni. Ennek ellenére az első futam vége fele kezdett csak fájni, de a verseny után bedagadt, jegelni, ápolni kellett. Nagyon nagy segítség volt, hogy a MOTAM, a főszponzorunk, biztosított egy embert arra, hogy profin átgyúrjon, és tornáztatta a lábam. A második futamban már nagyon hamar elfáradt, pokoli fájdalmakat éltem át.
 
 
Mennyi idő kell még a teljes felépüléshez?
-A teljes csontosodás fél év. A verseny után az orvos megvizsgált, szerencsére nem csúsztak szét a csontok, de még nagyon sokáig fogok duzzadással küzdeni. Igazából, még csak most kezdhetném terhelni, nem hogy egy ilyen komoly versenyen szerepelni. Sokat küszködök lelkileg, hogy mért pont most sérültem meg, hiszen ezt a versenyt vártam már nagyon régóta. Remélem a következő versenyig sokat gyógyulok és jobban tudok teljesíteni az Észtországi pályán.
 
 
forrás: Szőke Márk

/ 32 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.