A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. augusztus 15., szerda
Tereprally Hírek

Zólyomi Andrea | 2018.08.13, 13:22:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.13, 14:26:00

Cimkék:

Szombaton késő délután célba ért a HunGarian Baja mezőnye, benne az IOBC sorozat magyar motorosaival. Természetesen a Laller Racing Dakar Team is ott volt abban a közegben, ahol már a futam teljesítésének puszta ténye is győzelemként fogható fel. Ez utóbbi cseppet sem túlzás, hiszen az első nap szuperspeciálja után a maratoni szakasz szinte járhatatlan volt.
 
 
 
Ezért a szervezők rövidítettek a távon, és a tervezett patakátkelést is kivették a versenyből. Ennek ellenére a srácok nyakig megfürödtek a sárban, és a pálya is nagyon csúszott - ez leginkább a kétkerekűeknél volt tetten érhető. Ám ez nem zavarta meg a Pajer Csabát, aki visszatérő versenyén a legjobb magyarként a tizedik helyen végzett. Csaba komoly lelki teherrel érkezett a HunGarian Baja-ra, hiszen egy olyan sérülésből épült fel, ami után az orvosok az utcai motorozástól is örök életére tiltani akarták:
 
„Ezzel a nehéz csomaggal álltam neki a szombati Maratonnak. Számomra ez nem csupán egy verseny volt, hanem vízválasztó is, ahol eldől, tudom-e folytatni szeretett sportágam. A szombati szakasz elejét elóvatoskodtam, de később - látva, hogy nincsenek fájdalmaim - belerázódtam és ráéreztem a ritmusra. Különösen motiváló volt, hogy a szlovák versenyzőkkel is tudtam harcolni, nagyon örülök a visszatérésnek. Jó érzés, hogy levetkőztem a lelki terhet, és fizikailag is meghozta a gyümölcsét a befektetett munka!” - zárta mondandóját a kitartó pilóta.
 
 
A Laller Racing Dakar Team versenyzői egymás után értek célba (10, 11, 12. hely), Pajer Csabát Kárpáti Péter követte, aki így látta az eseményeket:
 
„A szombati első szakasz szuperül ment, csak egy kicsit elfáradtam. A második mérten sikerült egy kanyart kiegyenesíteni, elment a fékhatás, így a bokorból jöttem vissza, itt ugyan veszítettem öt percet, de semmi komolyabb probléma nem történt. Nem csupán a víz és a csúszós sár, a tapadás hiánya is nehezítette a napot, na meg a késő délutáni ellenfényben sem volt egyszerű mutatvány jó tempót menni. Összességében jó, de megerőltető hétvégén vagyunk túl, jómagam pedig értékes tapasztalatokkal gazdagodtam. Remek edzés volt, helyenként kifejezetten élvezetes részekkel, sok ilyen kellene még a Dakaros felkészüléshez.” - foglalta csokorba gondolatait a világkupaújonc sportoló.
 
 
Horváth Lajos zárta a Laller Team ollóját, a rutinos Dakaros ezúttal abszolút eredménykényszer nélkül motorozott. És elmondása szerint nagyon élvezte a csapatás minden egyes pillanatát!
 
„Semmilyen elvárást nem támasztottam magammal szemben, egyszerűen csak szerettem volna egy jót motorozni, élvezni a csapathangulatot - a munkánk gyümölcsét. Büszkévé tesz, hogy hárman tudtunk felállni a rajthoz, ráadásul mindhármunk teljesítette is a távot. Különösen nehéz körülmények vártak szombaton, reggel nagyon sáros és csúszós volt a pálya, míg délutánra mintha kicserélték volna. Személy szerint amiért én jöttem, azt elértem, hiszen nagyon jól éreztem magam! Pajer Csabi és Kárpáti Peti szereplése pedig boldoggá tesz, hiszen Csaba egy nagyon komoly sérülés után remek motorozással tért vissza, míg Péter az első világkupafutamát teljesítette sikeresen.” - összegzett a versenyző csapatvezető. 
 
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk Fotó: Pataky Péter / Háfra Zsolt

Zólyomi Andrea | 2018.08.08, 10:01:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.08, 10:01:00

Cimkék:

Nagy erőkkel készül a HunGarian Baja tereprali világkupafutamra a Laller Racing Dakar Team. Nem csupán egy komoly megmérettetés vár Horváth Lajosékra, de mint csapat is szép kihívás elé néznek: ezúttal ugyanis már három motorossal vág neki a gárda a versenynek. Az LRDT másik két pilótáját, Kárpáti Pétert és Pajer Csabát faggattuk.
 
Péter, neked ez lesz az első HunGarian Baja-d. Milyen érzésekkel, milyen felkészüléssel után vágsz neki a futamnak?
Tavaly is tervben volt már a HunGarian Baja, idén pedig ténylegesen ott leszek a rajtnál. Nagyon várom, hiszen a legutóbbi megmérettetésünk a Hellas Rally volt, és már hiányzik a versenyhangulat, a küzdelem a pályán. A motoromat felkészítettük, egy új fejidom és friss rugóstagok várják a bevetést. Én magam június közepén átestem egy orrsövényműtéten, amiből teljesen felépültem, az azóta eltelt időszakban pedig igyekeztem visszanyerni a kondíciómat. Futás és edzőterem volt terítéken, na meg motorozás a jelenleg tomboló hőségben - jelentem, bírom a strapát!
 
 
Csaba, mesélj egy kicsit arról, hogy miért nem versenyeztél eddig ebben az esztendőben?
A gerincemmel voltak problémák, egy csigolyasérüléssel küszködtem, így sajnos hosszú időt ki kellett hagynom. Az orvosok nem sok jóval kecsegtettek, azonban én nem adtam fel: konzekvens munkával megerősítettem a gerincoszlop körüli izmokat, valamint a hasfalamat is. Most jelen pillanatban tünetmentes vagyok, nagyon várom már a világkupát, hiszen a HunGarian Baja tulajdonképpen egy főpróba is lesz nekem.
 
 
Peti, milyen eredménnyel lennél elégedett?
Nem indultam még világkupafutamon, de azt látom, hogy borzasztóan erős lesz a mezőny, és a ránk váró kihívás is embert próbálónak ígérkezik. Dakaros szereplők, nagymenők, remek versenyzők vesznek majd körül bennünket, akiknek nagyon nagy dolog lenne felvenni a tempóját. Természetesen a reális cél az, hogy versenyezzek, végigcsináljam a HunGarian Baja-t, ezzel is felkészüljek a világ legnagyobb hosszútávú kihívásra, a Dakar Rally-ra. A verseny rövidségéből adódóan az átlagosnál talán többet lehet vállalni, így én is megpróbálom majd minél jobban megnyomni, meglátjuk ez mire lesz elég.
 
Csaba, hogy érzed, mennyire leszel képes felvenni a ritmust a sérülésed után? Hogyan edzettél, készültél erre a versenyre?
Speciális fizikoterápián vettem részt, a kezelések végeztével pedig mindezt súlyzós edzésekkel kiegészítve otthon tovább folytattam. Rendszeresen a fájdalomhatárig dolgoztattam magam, ehhez pedig előbb-utóbb muszáj volt hozzászokni a testemnek. Ezután jöhetett a hosszútávú kerékpározás, majd végül a motorozás, amelyre szintén - lekopogom - nagyon jól reagáltam. Meglátjuk ez mire lesz elég, de azt nyugodtan megígérhetem, hogy apait-anyait beleadok, extra elszántsággal állok oda a megoldandó feladathoz!
 
Péter, milyen lesz nagy csapattal, két másik kollégával együtt versenyezni?
Lallerrel már megszoktuk egymást, de biztos most is látok majd olyan rutinmegmozdulásokat tőle, amit érdemes lesz beépíteni a versenyzésembe. Pajer Csabival ellenfélként jól ismerjük egymást, örülök neki, hogy kitartott, felépült és csatlakozik hozzánk! Büszke vagyok rá, és a csapatra is, hiszen Magyarországon nem sok olyan gárda van, amely három motorost tud prezentálni - a Laller Racing Dakar Team ilyen.
 
 
Csabi, nálad, hogy fest ez a része a képletnek? Milyen célokkal vágsz neki a világkupafutamnak?
Hatalmas motiváció dolgozik bennem. Nagyon nehéz időszakon vagyok túl, a sérülésem után a kezelőorvosaim lemondtak rólam, de én nem tudtam beletörődni abba, hogy itt a vége. Felépültem, jól érzem magam, és húzni fogom a gázt, ahogy csak tőlem telik. A dobogó valamelyik fokára szeretnék odaérni! A korábbi HunGarian Baja versenyeken mindig közbeszólt a sors, hol defektet kaptam, hol a technika makacsolta meg magát. Remélem, most minden összeáll majd egy jó eredményhez!
 
Végezetül mindkettőtöket kérdeznénk: hogyan élnétek meg, ha „élet-halál” versenyszituációba keverednétek a pályán egymással, vagy épp Lallerrel? Van csapatsorrend?
K.P.: a tereprali alapvetően egyéni sportág, de természetesen, ha valakinek segítségre van szüksége, akkor jó sportemberként és bajtársként mindent elkövetünk a másikért. Úgy gondolom, hogy ez csapaton belül hatványozottan igaz. Nincs semmilyen sorrend, de bajtársias felfogással fogjuk húzni a gázt!
P. CS.: Nincs csapatutasítás. Mindenki megy a saját tempójában, és segítjük egymást, ahol csak tudjuk. A hármas felállás mindenkinek új lesz, de én érzem, hogy olajozottan fog működni ez a történet. Amiben előre megállapodtunk, az az, hogy az etapok végeztével a beérkezés sorrendjében fogjuk lefolytatni a szervízelést.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk 
Képek: Actiongraphers
 
 
 
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.23, 13:03:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.23, 13:03:00

Cimkék:

Az idei esztendő versenyek tekintetében szerényebb a megszokottnál, de Horváth Lajosban nincs hiányérzet. A Laller Racing Dakar Team kapitánya rengeteget dolgozik, és a tereprali szakág megújulásában is részt vesz, hamarosan pedig újból rátapad a gázkarra. Néhány hét, és itt van a HunGarian Baja, erről is mesélt nekünk a váci Dakaros.
 
Mivel telnek a napjaid mostanság?
A vállalkozásom beindításán dolgozom, rengeteg energiát és munkaórát felemészt a Laller Car diagnosztikai központ. Természetesen, amikor tudok, motorra pattanok, és a heti edzéstervet is igyekszem betartani. Mostanság muszáj leszek majd emelni az intenzitást, mert következik a HunGarian Baja. Nagyon várom már!
 
 
Nyakunkon a HunGarian Baja, ami mindig egy különleges és fontos esemény a hazai terepraliban. Mit vársz az ideitől?
Legfőképp építkezést. Mind egyéni versenyzőként, mind csapatként szeretném, ha jól funkcionálnánk, és eredményesek lennénk. Erre gyúrni kell, készülni a műhelyben, az edzőteremben, a terepen, egyszóval összetett a dolog. De úgy gondolom, Kárpáti Petivel nagyon összekovácsolódtunk a Hellas Rally-n, és bár volt egy hosszabb szünetünk, remélem ott folytatjuk majd, ahol Görögországban abbahagytuk. Tegnap kaptam a jó hírt, hogy Pajer Csaba is csatlakozik hozzánk, aki ugyan még nem 100%-os de, már nem bírja a tétlenséget. Régóta gerincsérüléssel szenved, és az orvosok nem javasolták neki a versenyszerű motorozást, de ő mindent megtett, hogy alternatív edzésekkel erősítse meg a gerinctartó izmait. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a nehéz időszak után újból motorra ül.
 
 
Hogyan készülsz a világkupafutamra?
Mint említettem, igyekszem kondiban maradni és a motortól sem elszokni. A Baja-n is a kisebb KTM-el indulok, így értelemszerűen az is prioritás, hogy minél többet motorozzak vele. Vissza kell rázódni a versenyritmusba, de annyit mentünk előzőleg, hogy nem panaszkodhatok a kilométerhiányra. Tartani kell a ritmust, és augusztus 9-re a legjobb passzban érkezhetünk meg.
Veszprémben sok munkánk lesz, mert a versenyzésünk mellett magamra vállaltam, hogy mindenben segíteni fogom a szakágunk új kategóriáját alkotó XXL enduró mezőnyt. A cél, hogy a srácok is átélhessék azt a gyönyört, amikor 220 km-nél többet kell motorozni versenytempóban!
 
Beszéljünk az eredményekről. Milyen helyezéssel lennél elégedett?
Egy világkupafutamon minden versenyző nagyon igyekszik, és szeretne komoly teljesítményt letenni az asztalra. Én sem gondolkodom máshogy, így a kategóriám dobogójára felérni igazán örömteli lenne. Rajtam nem fog múlni, és ha a technika is bírja, akkor reális esélyt látok egy jó helyezésre. Tavaly nem volt szerencsém, így reménykedem benne, hogy most megfordul a széljárás.
 
 
Először álltok csapatként rajthoz a HunGarian Baján. Milyen érzés lesz?
Mindenképp különleges! Sok tekintetben nehezebb, hiszen nagyobb a felelősség, azonban számos előnnyel is jár az, ha az ember nem magányos farkasként küzdi végig a távot. Motiváljuk és húzzuk egymást, segítünk a navigáció terén a másiknak - ezt már leteszteltük és bátran mondhatom, működik. Ráadásul idén tényleg CSAPATKÉNT fogunk megjelenni, kezdve a versenyzőktől a szervízháttéren keresztül egészen a médiáig. Remélem sokan leszünk, hiszen Garamvölgyi Zoltán főszervező komoly energiákat fektetett a rendezvénybe, és szövetségi szinten is azért dolgozunk, hogy felduzzadjon a mezőny.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.03, 10:25:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.03, 10:25:00

Cimkék:

Talán nincs is olyan hazai terepralis, aki ne ismerné Horváth Lajost. Laller az elmúlt években került igazán reflektorfénybe, amikor is elszántságával bebizonyította, hogy ha valaki kitűz egy célt, kellő kitartással képes lehet utat törni és megvalósítani azt. A kétszeres Dakar szereplő versenyző/csapatfőnök most ismertségét felhasználva szeretett sportágán próbál segíteni.
Mielőtt belevágnánk a lényegbe, ejtsünk pár szót a csapatodról. Hogy áll az idei versenyév?
 
Idén egy új dologba fogtunk, ez a már általad is említett Laller Racing Dakar Team. Ezt az esztendőt csendes építkezéssel töltjük, nem veszünk részt világversenyen, azaz kihagyjuk a Dakart. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne versenyeznénk, minden elérhető és fejlődésünket szolgáló eseményen jelen vagyunk - ilyen volt legutóbb a Hellas Rally, most pedig már a HunGarian Baja-ra készülünk. Emellett minden erőmmel azon dolgozom, hogy a hazai tereprali sportágat megreformáljuk.
 
Reformot mondasz. Mi nem működik jól a magyar tereprali háza táján?
Először is arról beszélnék, ami működik: remek versenyzőink vannak, a srácok elszántak és a legmagasabb szintű technikákkal rendelkeznek. Már csak egy olyan mezőnyt kellene összehozni, ahol a jelenleginél nagyobb létszámban, és több helyszínen mérethetjük meg magunkat. Erre a motorosoknál megoldást jelenthet Garamvölgyi Zoltán úr kezdeményezése, ami a nagy endurós mezőnyt igyekszik becsábítani a terepraliba. A másik sarkalatos pont az utánpótlás kérdése, ami már sokkal keményebb dió.
 
A tereprally elsődlegesen autós rendezvény, így az MNASZ égisze alatt futott, viszont a kétkerekűek a MAMS-hoz tartoztak, így mi motorosok kicsit úgy éreztük, hogy csupán megtűrt személyek vagyunk. Pedig valljuk be őszintén, a tereprali motorok nélkül olyan lenne, mint a Formula-1 autók nélkül.
 
 
Az én Dakaros törekvéseimben Garamvölgyi Zoltán meglátta a lehetőséget, és elkezdte megszervezni, hogy az enduro mellett legyen a MAMS-ban egy külön tereprali szakág is, amivel megpróbáljuk megmenteni a szeretett sportágunk. A másik nagy projekt, hogy új XXL enduro kategóriát hozunk létre, ahol a nagy endurósok is megmérettethetik magukat majd versenykörülmények között. És emellett még rengeteg más ötletünk is van, amin ezerrel dolgozunk.
 
Hogy a Laller Racing jó úton jár, annak az is ékes bizonyitéka, hogy a sajtósunk, Tóth Krisztián Márk lett a tereprali szakág sajtófőnöke. Az elmúlt kőkemény három év - amit Krisztiánnal végigcsináltunk - minden fronton remek alapot adhat a jövőbeli tervekhez.
 
 
Hogyan tervezitek orvosolni az utánpótlás problémáját?
Tendencia, hogy egyre több fiatalt mozgat a motorozás gondolata. Ők általában vagy utcai vagánykodásban, vagy az off road-ban gondolkodnak. Valljuk meg, utóbbiban talán kisebb a veszélyfaktor. Igen ám, de hová menjen a csapatni vágyó rider, hogy tevékenységével ne zavarja az állatokat, ne szennyezze a környezetét, és ne húzza ki a gyufát a rendészetnél? Erre nyújt elérhető alternatívát a MAMS (Magyar Motorsport Szövetség) frissen megalakult tereprali szakága, ahol azon dolgozunk, hogy ezeket a srácokat és lányokat, a fiatalokat megszólítsuk és „behúzzuk” a sportágunkba!
 
Hogyan tud ebben személyesen segíteni Laller?
Legfőképpen motoros vonalon, a kapcsolataimmal és a tapasztalataimmal. Míg a Garamvölgyi Zoltán által vezetett stáb az új versenyhelyszínek felkutatásában és szervezésben tud hozzátenni a projekthez, addig én a nemzetközi rendezvényeken és a Dakaron átélt impulzusokkal, a meglátásaimmal próbálom szolgálni a jó ügyet. Egyik alappillér a folyamatos média/marketing jelenlét, ebben is igyekszünk odatenni magunkat és építeni a szakágat. Emellett pedig természetesen továbbra is mindenkinek állok rendelkezésére, aki szeretne belevágni a terepraliba, és ehhez ötletekre, gyakorlati tanácsokra van szüksége. Keressetek bátran!
 
 
Saját vállalkozás és saját csapat, versenyzés, most pedig még a szakág ügyes-bajos dolgai is. Hogy bírod ezt erővel?
Köszönöm szépen, nincs okom a panaszra. Ahogy mondtad, az idei évben önálló vállalkozásba is kezdtem, a hamarosan induló Laller Car autójavító műhely és diagnosztikai állomás rengeteg időmet elviszi. Ugyanakkor azt gondolom, hogy jó beosztással, kellő motivációval és a megfelelő emberek támogatásával nincs lehetetlen - ez igaz a saját vállalkozásra, a csapatomra, de a tereprali szakágra is. Egy olyan közösségbe kerültem, ahol mindenki hajlandó tenni a közös célokért, és a tapasztalataim szerint a befektetett munka mindig meghozza a gyümölcsét. Esetünkben - és reményeim szerint - ez egy népes és úttörő új terepralis közösség lehet!
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.06.18, 11:36:00 | Utolsó módosítás: 2018.06.18, 11:36:00

Cimkék:

Noha a Laller Racing Dakar Team versenynaptárában most van a nyáriszünet, ez cseppet sem jelenti azt, hogy a versenyzők unatkoznának. Horváth Lajos és Kárpáti Péter a Hellas Rally utózöngéivel foglalkozott az elmúlt időkben, kis túlzással a televíziós és rádiós műsorokban egymásnak adták a kilincset.
 
A sort a DIGI Sport műsorán futó Go Bike Magazin nyitotta, ahol Laller és Kárpáti Péter a Hellas Rally kihívásairól, a csapat munkájáról, valamint az elkövetkezendő évek céljairól beszélt. Az adás ismétlése jelenleg is fut a DIGI Sport csatornáin, aki esetleg lemaradt róla, az most alább bepótolhatja.
 
 
 
A médiamegjelenéseken kívül is bőven akad tennivaló. Laller a szokásos edzésmunka mellett igyekszik maximalizálni a motor nyergében töltött időt, de más fronton is komoly fába vágta a fejszéjét: a nemrégiben megalakult MAMS tereprali szakágának bizottsági tagjaként a sportág megmentésén, új alapokra helyezésén is dolgozik. Kárpáti Peti régi adósságot törlesztett a szünidőben: a Hellas Rallyn remekül teljesítő versenyző orrsövény műtéten esett át, és már alig várja, hogy újból edzésbe állhasson. Eközben a csapatbővítő ambíciók is töretlenek, ennek eredményeképp megépült Heiszer Károly quadja, így elképzelhető, hogy a Hungarian Baja világkupafutamon Horváth Lajos vezetésével már három pilótával támad majd a gárda.
 
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.