A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. augusztus 23., szerda
Hírek
/ 59 oldal

Első magyar motorosként nyerte meg a cseh nemzetközi felnőtt motokrossz bajnokságot.

Zólyomi Andrea | 2017.08.22, 15:13:00 | Utolsó módosítás: 2017.08.22, 15:13:00

Cimkék:

7 év kemény munkája, és megannyi áldozat meghozta a gyümölcsét: Szvoboda Bence (25) első magyar motorosként megnyerte a Buksa/Ados Motokrossz Bajnokságot Csehországban. Egy versennyel a sorozat vége előtt behozhatatlan előnyre tett szert francia riválisával szemben.
 
Kívánni sem kívánhatott volna eredményesebb idényt a magyarok egyik legjobb krosszversenyzője. Szvoboda Bence hét fordulóból ötöt megnyert, a másik kettőn egy ezüst és egy bronzérmet szerzett a 2017-es cseh felnőtt sorozaton. 55 pontos előnye matematikailag ledolgozhatatlan a szezonzáró vranovi összecsapás előtt.
 
 
A stribrói viadalra úgy utazott el a magyar fiú, hogy maximum öt pontot veszíthet bajnoki riválisával szemben. Ez a versenynapon megrendezett két futamon minimum egy első és egy harmadik helyezéssel lett volna megvalósítható. Szvoboda nem bízott semmit a véletlenre, rögtön az elején támadott. Az első futamban két apró hiba, egy lekörözöttben való elakadás, valamint egy motorlefulladás fosztotta meg a győzelemtől. A francia ellenfele nyerte ezt a felvonást.
 
 
A második futamban csak a győzelem volt elfogadható Szvoboda számára, aki még könyörtelenebbül támadott. Az első körben maga mögé utasította Sulivan Jaulint, és innentől az ellenfelek csak a hátát nézhették. Kegyetlen tempóval, folyamatosan szakította le magáról a mezőnyt, a végén pedig megnyugtató előnnyel nyerte a futamot, és pályafutása első cseh bajnoki címét.
 
"7 éve küzdök ezért a címért, de eddig mindig közbejött valami a siker kapujában. Egy kellemetlen sérülés, vagy egy bosszantó technika hiba. Idén pályafutásom legkiegyenlítettebb formáját mutattam, ami nagyban köszönhető a megreformált téli felkészülésemnek. Különösen büszke vagyok erre a titulusra, hiszen Európa egyik legnívósabb profi bajnoksága a cseh, és az osztrák, valamint a magyar bajnoki címeimet szépen kiegészíti. Köszönöm mindenkinek, aki a részese volt valamilyen formában ennek a sikernek.” - mondta a leintés után a magyar versenyző.
 
 
Az idei év még korán sem ért véget Szvoboda számára. A cseh szezonzáró mellett a német ADAC MX Masters, valamint a szlovák bajnokság futamain lesz még látható szeptemberben, a magyar közönség pedig az október 15-én, a tápióbicskei csapatversenyen szurkolhat neki.
 
Összetett végeredmény MX2, Stribro:
1. Szvoboda Bence (Magyarország, KTM) – 47 pont
2. Sulivan Jaulin (Franciaország, KTM) – 47 pont
3. Jonas Nedved (Csehország, KTM) – 40 pont
4. Patrik Liska (Csehország, Yamaha) – 33 pont
5. Dusan Drdaj (Szlovákia, Yamaha) – 32 pont
 
Az MX2-es cseh bajnokság állása 7 forduló után:
1. Szvoboda Bence (Magyarország, KTM) – 327 pont (már bajnok)
2. Sulivan Jaulin (Franciaország, KTM) – 272 pont
3. Dusan Drdaj (Csehország, Yamaha) – 210 pont
4. Richard Sikyna (Szlovákia, KTM) – 208 pont
5. Patrik Liska (Csehország, Yamaha) – 208 pont
 
fotó: HTS Team

Vysoke Myto-ban a csapat valamennyi versenyzője fantasztikus teljesítményt nyújtott az utánpótlás bajnokság csehországi állomásán

Zólyomi Andrea | 2017.08.22, 13:03:00 | Utolsó módosítás: 2017.08.22, 13:03:00

Cimkék:

Igazi példamutató teljesítményt nyújtottak az elmúlt hétvégén a 220 Volt H-Moto Team ifjú motorosai. A MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságában ezúttal a csehországi Vysoke Myto-ban álltak rajthoz a fiatalok. A PW50-ben Kecskés Tomi folytatta remek sorozatát – eddig valamennyi versenyt megnyerte –, ugyanakkor a pénteki szabadedzéseken mindkét kezét eltörő Kovács Zoli, illetve a szintén hatalmasat bukó, és szinte a kórházi vizsgálóból a rajtrácsra álló Varga Tibi is dobogóra állt kategóriájában. A többiek – a két nagy visszatérő, Vincze Hanna és Kecskés Bence, illetve a Szilágyi-testvérek és Szilárd Zalán – is remekül helyt álltak, és értékes pontokat szereztek.
 
A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzői számára a csehországi Vysoke Myto-ban folytatódott az elmúlt hétvégén az idei bajnoki szezon. A PW50-sek mezőnyében ott volt az a Kecskés Tomi, aki eddig valamennyi futamot megnyerte. Nos, az élete első szezonját teljesítő fiatal motoros ezúttal sem hibázott: megszerezte az első rajtkockát, és mindkét futamon rajt-cél győzelmet aratott.
 
 
„Annak ellenére, hogy még sosem versenyeztem ezen a pályán, hamar megtanultam az íveket. Mindkétszer jól rajtoltam, és annak ellenére sikerült ismét dupláznom, hogy a riválisom végig ott volt a sarkamban. Nagyon boldog és elégedett vagyok” – jelentette ki Tomi.
 
Kitettek magukért a Szilágyi-testvérek is, hiszen Krisztián 5. és 4., míg Milán 4. és 6. helyen végzett, ráadásul mindketten majd négy másodperccel motoroztak jobb köridőt, mint a szabadedzéseken. Mindkét fivér azonnal kijelentette, a cseh pálya biztos, hogy a kedvenceik közé tartozik innentől fogva. Szilárd Zalán is remekül helyt állt, mindkétszer a 7. helyen zárt, ám ő is képes volt jelentősen javítani az idején, és a második futamon csak egy technikai hiba – elment az erő a motorjából – fosztotta meg a sokkal előkelőbb helytől.
 
 
„Nagyon sajnálom, hogy a második futamban nem sikerült a negyedik rajthelyről végül a dobogóra állnom” – állította a kis Zalán.
 
 
Végre idén is rajthoz állhatott hosszú sérülését követően a tavaly a PW50 Speciál kategóriában bajnoki címet szerző Vincze Hanna, aki a Motard open kategóriában állt rajthoz. A 15 fős mezőnyben – melyben hárman például a spanyol Moto4-es bajnokságban szerepelnek, míg mások az ADAC Junior Cup mezőnyében versenyeznek – a leggyengébb teljesítményű motorjával is a hetedik helyen végzett.
 
 
„Nagyon örülök annak, hogy újra visszatérhettem és versenyezhettem. Annak ellenére nagyon élveztem az egész hétvégét, hogy a Motard Open kategóriában gyakorlatilag az esélytelenek nyugalmával indulhattam, mivel az én motorom 90ccm-es volt, míg a tizenöt fős mezőny nagy részének minimum dupla erős motorokkal állt rajthoz.
A kilencedik rajtkockából indultam neki a 16 körös távnak, és nagyon jól éreztem magam a motoron végig, sikerült körről körre javítanom a saját időmön, így végül a hetedik helyen értem célba a végén. Ez a kedvenc pályáim egyike, hiszen tavaly itt lettem kategóriámban bajnok, ezért hatalmas élmény volt itt versenyezni újra”
– mondta Hanna.
 
A Mini GP Stock kategóriában az olasz bajnokságban edződő Kecskés Bence legutóbbismét eltörte a kezét, így most újabb gipszben töltött hetek után tért vissza. Bence az ötödik helyről rajtolva már a harmadik helyen száguldott az első futamban, amikor a pályán maradt olajfolton megcsúszott, elhagyta az aszfaltcsíkot, és a motorja sérülése miatt a verseny feladására kényszerült, míg a második futamon aztán az ötödik helyen zárt. Mint a versenyek után Bence elmondta, a hosszú kihagyást követően nincs még csúcsformában.
 
 
A nemrég véget ért Junior Európa-bajnokságon összetettben második Kovács Zoli – aki az utolsó öt Eb-futamból hármat megnyert, kettőn pedig harmadik lett – a szabadedzésen hatalmasat bukott, és mint hétfő délelőtt már Magyarországon kiderült, mindkét kezét eltörte. Zoli ennek ellenére végigcsinálta a szombati időmérőket, majd a vasárnapi futamokat, amin előbb a második, majd harmadik lett, de a rajtbüntetése miatt – fájdalmában nem tudta tartani a motort, ami bemozdult – a negyedik helyen végzett. Itthon megröntgenezték, most mindkét keze gipszben van, ugyanis a bal kéz hüvelykujj alatti része a csuklóig, míg a jobb kézen a kisujja tört el.
 
 
„Mindenképpen rajthoz akartam állni, hiszen a motorozás közben nem éreztem fájdalmat. Az esést követően a helyi mentősök és az orvos megvizsgált, és azt mondták, csak kisebb zúzódás nincs eltörve, ha bírom, és szeretném, akkor tovább folytathatom a hétvégét. Az első futamon második lettem, de esélyem se volt az első helyre, mert már pár kör után nagyon fájt minden egyes féktáv. A második versenyen már a rajtrácson éreztem, hogy a kezem talán mégse csak megzúzódott, mert a kuplungot nem bírtam rendesen tartani, és sajnos a motor megmozdult ezért büntetést kaptam, ami aztán a dobogómba került.  Most kaptam egy négyhetes gipszet, amit három hét múlva fognak kontrollálni, és ha lehetőség lesz rá, a következő versenyen már szeretnék elindulni” – nyilatkozta Zoli.
 
A Mini GP Open-ben Varga Tibi a vasárnapi első futamon az egyik kanyarban hatalmasat esett a hátára, míg a motor a mellkasára esett. Tibit a mentő a helyi kórházba vitte, miközben a nehéz légzése miatt infúziót kapott. Kiderült, hogy csak zúzódásai vannak, így még időben tért vissza a pályára, hiszen az összerakott motorjával rajthoz állhatott. És ha már elindult, akkor nem adta alább a harmadik helynél.
 
 
„Meg kellett próbálnom, hiszen ha a világbajnokságon szeretnék indulni, akkor keménynek kell lennem. A rajt jól sikerült, de éreztem, ez nem olyan egyszerű, fájt mindenem. Sajnos a mögöttem érkező versenyző az utolsó körben meg tudott előzni, de így is a harmadik helyen végeztem. Nagyon élveztem a versenyt és jó ritmusban motoroztam. Most egy kis pihenés következik” – közölte Tibi.
 
 
Fotó: 220 Volt H-Moto Team   

Zólyomi Andrea | 2017.08.22, 10:12:00 | Utolsó módosítás: 2017.08.22, 10:12:00

Cimkék:

A nemzetközi utánpótlás bajnokság soron következő fordulójának Csehország adott otthont. A Vysoke Myto-ban megrendezett hétvégére a Chrobák Team nem hiába utazott ki. A cseheknél a jól megszokott babérkoszorúk nagyját a Paksi AMSE-be igazolt Chrobák Team pilótái hozták el.
 

Minden versenyhétvége minden kategóriának két futamból áll ebben a bajnokságban. A csapat mérlege három arany, három ezüst, három bronz, valamint negyedik, ötödik, hatodik, nyolcadik és tizedik helyezések.
 
 
 
 
 

Hét versenyzőnk a dupla versenyek összesített értékelésében öt babérkoszorúval gazdagodott a hétvége folyamán.
Legkisebb kategóriánkban a PW50-ben Kolarovszki Mór #81 képviselte a csapat színeit. Mór hét éves kora ellenére jól felvette a ritmust a számára új pályán. Már a pénteki napon látszódott, hogy van esélye a dobogós helyezésre, amit a szombati időmérő harmadik helyével bizonyított is. Vasárnap még tovább tudta fokozni a köridejét a versenyen és mindkét futamát sikerült a harmadik helyen befejezni, így büszkén viselte a nyakába akasztott babérkoszorút az eredményhirdetésen.
 
 
Következő géposztály a MiniGP Automata volt amelyben fiaink érdekeltek voltak. Bagdány Máté #91 és Várkonyi Tamás #69 automata Ohvale 110 ccm-es motorjaikkal versenyeztek.

Máté életében először járt a pályán, amitől annyira nem szeppent meg, nagyon gyorsan alkalmazkodott. Az időmérőkön a nála idősebb versenyzők között a negyedik helyet sikerült megcsípnie, így az első sorból várhatta a rajtot. Első futamon az első körben elestek előtte az egyik kanyarban, Máté pedig hogy ne menjen neki az előtte elesőnek, hirtelen fékezett, ami egy kicsit erősre sikerült és ő is elesett. Azonnal felállt és már ment is a mezőny után és végül az ötödik helyen ért célba. Második versenyen a rajt nem úgy sikerült, ahogy tervezte, így visszaesett az első kanyarban a hatodik helyre. Nem akart leszakadni az élbolytól, ezért hamar túl akart lenni az előzésen és sajnos az egyik kanyarban kicsúszott a motor hátulja. Máté szerencsésen megúszta az esést, de a motor nem volt alkalmas a további versenyzésre.
 

Tomi részben ismerte a pályát, hiszen egy éve PW kategóriában versenyzett már rajta, csak akkor kicsit más nyomvonalon. Ohvale motorjával gyorsan rátalált erre az ívre is és már az időmérőkön megszerezte a harmadik rajtpozíciót. Első versenyen az egyik kanyarban hátulról nekiment Tomi kerekének az a srác, aki miatt Máté el is esett, így Tomi is megcsúszott kicsit. Tomi erről nem is tudott, csak azt hitte valami van ott a pályán, azért csúszik. Innentől kicsit óvatosabb motorozással a harmadik helyen végzett. Következő futamon már tudta, hogy miért is csúszott meg, így bátran húzta a gázt, aminek egy második helyezés lett az eredménye, így összetettben is a második helyért járó ezüst koszorút akasztották a nyakába.
 
 
Harmadik kategória, amiben érdekelt a csapat a MiniGP Stock géposztály. Széria Honda NSF 100-as motorokkal versenyez mindenki ebben a futamban. A hétvége legnépesebb kategóriája volt, ahol 7-15 éves versenyzők állhatnak rajthoz. Ezen a hétvégén az ADAC német bajnokságból, az olasz bajnokságból és az európa bajnokság mezőnyéből is többen jelen voltak. Ebben a kategóriában csapatunkat három versenyző is képviselte, Czepó Donát #88, Farkas Kevin #28 és Vincze Martin #10 személyében.

Donát életében először járt a pályán és ráadásul élete első versenyét futotta NSF100-as motorjával is. A debütálás jól sikerült, hiszen folyamatosan gyorsult a hétvége folyamán. Stabilan motorozott és az összesített értékelésben is a kilencedik helyet szerezte meg az első futamon elért nyolcadik, majd a második futamon elért tizedik helyével.
 

Kevin a maga 10 évével nagyot küzdött egész hétvégén. Folyamatos gondjai voltak a motoron egy tömítéssel, de így is a hatodik helyről várhatta a vasárnapi futamokat. Első futamon a harmadik helyért csatázott végig, míg végül a hazai Kindermannak jött ki jobban egy lekörözés és Kevin a negyedik helyen ért célba. Második versenyen a motorja kicsit gyengélkedett a futam vége felé és végül a hatodik helyen fejezte be a versenyt.
 

Martin idén töltötte be a 8. életévét, így ennek a kategóriának egyik legfiatalabb indulója. Már az időmérőkön jól látszódott, hogy izgalmas futamok lesznek, hiszen kicsit több, mint kettő tizeddel maradt le a pole pozícióról és így harmadik helyről várhatta a startokat. Az első öt versenyző egy másodpercen belüli időkkel kvalifikált. Az első versenyben jól rajtolt, másodiknak fordult. Már a második körben átvette a vezetést és onnantól csak növelte előnyét a mezőnnyel szemben, majd megnyerte a futamot. A második futamban még összeszedettebb volt, egy még szorosabb rajt után ismét a második körben állt az élre és a többiekkel nem törődve megfutotta kategóriájának hétvégi legjobb köridejét és megnyugtató előnnyel nyerte meg a futamot a hazai versenyző előtt. Ezzel összetettben is az arany koszorút kapta meg a dobogó tetején állva.
 
 
Következett a MiniGP Open, MiniGP140 és MiniGP Pro kategória, ami egy futamban összevonva lett indítva. Open kategóriában Farkas Kevin #28 állt rajthoz az open motoroknál gyengébb stock motorjával. Az összetett rajtrácson az időmérők alapján a 12. helyről várta a rajtokat. Első futamon megküzdött egy erősebb kétütemű motorral, majd végül a negyedik helyen ért célba. Második futamon felszívta magát és szép motorozással a második helyre küzdötte fel magát az erősebb motorok között. Így a két futam összesített értékelésében a pódium második fokára állhatott és büszkén viselte az ezüstszínű koszorút.

Csapatunk legerősebb motorjával versenyző Nagy Attila #66 a MiniGP140-es géposztályban egy összeszedett hétvégén van túl. Pénteki nap délelőtt pályaismerkedéssel telt számára, hiszen Attila is először járt Vysoke Mytoban. Szombati időmérőkön kategóriája második helyét szerezte meg, ami az összevont rajtrácson az ötödik helyet jelentette. Első futamon jó rajtja után higgadt motorozással hiba nélkül az első helyen fejezte be a versenyt. Második futamra az első győzelem után még nagyobb biztonsággal ment fel és az utasításokat maradéktalanul betartva, nyugodtan behozta a motorját a második helyen. Ezzel az összetett értékelésben megszerezte az első helyet, és Ő is a csillogó aranyszínű koszorút vehette át a pódium tetején.
 
 
Chrobák János: „Nagyon sikeres hétvégén vagyunk túl. Ez köszönhető a rengeteg edzésnek, a gyerekek fegyelmezett magatartásának és a szülők kitartó háttérmunkájának. Nagyon örülök a futamgyőzelmeknek, a sok dobogós helyezésnek és a gyerekek mosollyal teli tekintetének. Nagy öröm látni, hogy a gyerekek folyamatosan fejlődnek, tanulnak. Akinek most nem úgy sikerült, ahogy szerette volna, abból is tanulunk és erősödünk. Folytatjuk a munkát, hiszen egy újabb megerősítést kaptunk a hétvégén, hogy érdemes a megkezdett úton tovább haladni. Következő futamunk három hét múlva lesz, ahol bízom benne hasonló kitartó versenyzést mutatnak be a gyerekek és ennek az eredménye is meglesz.”

Két NEC-futam között magyar versenymotort próbált ki a fiatal pilóta

Zólyomi Andrea | 2017.08.16, 13:45:00 | Utolsó módosítás: 2017.08.16, 13:45:00

Cimkék:

Bár tombol a nyár, és az ADAC Northern Europe Cup Moto3-as versenyei is csak havi alapjáraton csordogálnak, a sorozat magyar pilótájának, Laczkó Máténak nem vakációzással telnek napjai.
 
Elvégre szezon van, s ki kell használni minden lehetőséget a motorozásra, hiszen decemberben erre hazai pályán meglehetősen kevés az esély. A Moto3-as versenysorozatban legutóbb Brnoban, a Moto GP betétfutamaként startolt el a huszonegy (plusz hét) versenyzőt és két kategóriát számláló mezőny. A korábban sok technikai problémával küzdő MW csapat ezúttal egy teljesen új motorral küldhette harcba versenyzőjét, s ettől mindjárt a hangulat is jobb, bizakodóbb lett. Persze ebben szerepe volt annak is, hogy Máté egy viszonylag erős felkészülés végén, az augusztus 5-i versenyt megelőző hétvégén már tesztelhette az egyébként is jól ismert és kedvelt brünni Automotodromot.
 
 
Az új technika meg is hozta az eredményét, Máténak végre nem azzal kellett foglalkoznia, hogy hol és mikor fogy el a motorja, hanem koncentrálhatott az ellenfelekre, végre igazi meccseket vívhatott:
 
- Nagyon élveztem, nem csak a versenyt, azt a kevés edzést és kvalifikációt is, ami a zsúfolt hétvégén jutott. Volt eső is, napsütés is, és reménykedtem benne, hogy előbbiből a szombat esti versenyre is marad, ha már délután az időmérőn esett. Akkor mentem egy nyolcadik időt, s bíztam benne, hogy hasonló körülmények között még léphetek előrébb is. De, ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a szél estére elfújta a felhőket. Ettől függetlenül jót meccseltünk, tudatosan kerestem a párharcokat, még akkor is, ha éreztem, nem biztos, hogy én fogok jól kijönni belőlük. Új motor ide vagy oda, aki megnézi a részletes eredményeket az láthatja, hogy nem én voltam a leggyorsabb…
 
 
Ezzel együtt, a végén megcsípett 9. hely 7 pontot jelent Máténak, amivel megerősítette 12. pozícióját a pontversenyben. Két versenynapon, négy futam van még hátra a sorozatból, vagyis, ha versenyről versenyre a most hozott kéthelynyi pozíciót lépeget az MW Performance versenyzője, akár még nagyon jó helyre is beérhet az első tíz között, ennek az igazából elvárások nélkül, a felkészülés jegyében elkezdett idénynek a végén. Szeptember elején (8-10-én), illetve végén (29-01) a mindig kiszámíthatatlan időjárású Silverstone-ban és a mindig hűvös, ám Máté által nagyon jól ismert és kedvelt Assenben gyűjtögetheti a pontokat.
 
Addig pedig, hogy edzésben maradjon, ahol és amilyen kategóriában lehet, motorra ül. Legutóbb egy egyetemi hallgatók által nemzetközi versenyre készített versenymotort tesztelt az Euroringen. Tímári Attila a kecskeméti Pallasz Athéné egyetem járműmérnöki alapszakán már végzett, de kutatómunkája révén továbbra is az egyetem kötelékében dolgozó egykori hallgatója két társával 2014-ben KEFO MotoStudent néven konstruktőrcsapatot alapított, s beneveztek a kétévente kiírt MotoStudent versenyre. Ez a járműgyártásban magukat megmutatni akaró egyetemisták, főiskolások európai megméretése, amelynek során adott alapalkatrészekhez meg kell tervezniük és el kell készíteniük egy működőképes, versenyzésre alkalmas motorkerékpárt. Bár jó példa volt előttük, hiszen a BME csapata versenymotorjával már odaért a MotoStudentre, de ismeretlenül és referencia nélkül nem volt éppen egyszerű az indulás, még saját intézményükben sem hittek bennük, amit a 2016. szeptemberi motorleleplező ünnepségen még az egyetem dékánja is elismert. De Tímári Attiláék nem ismertek lehetetlent, előteremtették a műhelyt, a technológiát, az anyagokat, terveztek, számoltak és újra csak kalapoztak, és 2016 októberében, népes küldöttséggel, részt vettek a spanyolországi versenyen.
 
 
Ezt nem egy szimpla motorversenyként kell elképzelni, bár az is része volt a megméretésnek. A verseny statikus részében megvizsgálták és értékelték a gépek dizájnját, a kialakított váz minőségét, ami a KEFO-sok esetében alumíniumhab/szénszövet kompozitból készült és mindössze hét kilogrammot nyomott (a 2018-as versenyen 5 kg a cél!). Mindezeken túl be kellett mutatniuk egy a megálmodott motor sorozatgyártására alkalmas, évi 600 darabot produkáló üzem műszaki-gazdasági terveit. Az alapos vizsga után egy tesztvezetés következett a rendezők által delegált pilótával, és ha nem volt stabil a teszt alá vetett járgány, előfordult, hogy darabokban került csak vissza készítőihez. Attiláék gépe sértetlenül megúszta a nyúzást, már csak a 150 oldalas versenyszabályzat szerint lezavart gépátvételen kellett átesnie a járgánynak a pályapróbához, ahol a gyorsulás mellett szlalom, fékteszt és végsebesség mérés is volt, amiben például a 175,6 kilométer/órás tempó a 2. helyre volt elegendő a KEFO-s csapatnak.
 
 
Igazi versenykörülmények között mégsem sikerült tesztelniük a tavalyi járgányt, mert az elektronika beállításakor elszámolták magukat. Főleg nem tudták még egy profi, de, hogy ne tűnjünk nagyképűnek, a versenymotorok karakterisztikáját már komoly versenyeken és motorokon, közvetlen közelről is megtapasztalt pilóta által nyúzópróbának alávetni a 250-es Honda motorral szerelt, egyébként a Moto3-as kategóriára hajazó leírás alapján elkészített versenygépüket. Így esett a választásuk Laczkó Mátéra, aki most éppen ilyen motorral versenyez, és persze Mohai Jánosra, akitől már a tervezés, kivitelezés alatt is kaptak hasznos tanácsokat. Mindenek előtt azért, mert ő már készített igazi Moto3-as versenygépet, igaz, ő titánium vázból, és egy kicsivel erősebb motorral. Azzal a géppel Máté számos pályán ért el szép sikereket. Egyebek mellett 2015 óta még mindig az övé a Szlovákiaring leggyorsabb köre ebben a kategóriában. Mivel a versenynaptár augusztus 13-ikára semmilyen más programot nem jelzett, létrejött a kecskeméti KEFO MotoStudent és a rácalmási MW Performance prototípus tesztje az örkényi Euroringen.
 
Túl azon, hogy egy motorozással töltött délután mindig hasznos, ezúttal ez sokszorosan is igaz. Máté tétre menően kipróbálhatta magát tesztpilóta szerepben, hiszen mindazt, amit elmondott Attiláéknak, ők beépítik a jövő évre benevezett, már tervezési fázisban lévő versenygépeikbe. A tavalyi helytálláson felbuzdulva ugyanis 2018-ban a benzines mellett az elektromos kategóriába is beneveztek! Talán még hatékonyabb lesz a konstruktőr csapat, ha a szorosabbra fűzött együttműködést tovább viszik. S ki tudja, ez tán még a magyar gyorsasági motorsportnak is hasznára válik… (A tesztnapról a szeptemberi Motorrevü KEFO MotoStudent rovatában olvashatnak bővebben.)
 
szöveg és fotó:

Munkácsi Imre

MW Performance

Zólyomi Andrea | 2017.08.16, 09:23:00 | Utolsó módosítás: 2017.08.16, 09:23:00

Cimkék:

Újra Európában a Superbike-világbajnokság SuperSport kategóriájának mezőnye. Az ünnepi hétvégén Sebestyén Petinek szurkolhatunk a SuperSport futamon. 
 
 
Az ünnepi hétvégén pedig szurkoljunk a magyar versenyzőnek, és a magyar csapatnak!  
 
 
A Sebestyén Peti, a Superbike Világbajnokság Supersport kategóriájának európai futamain induló versenyző a szezonja felénél tart, 5 versennyel a háta mögött új kategóriájában. A másfél hónapos nyári “pihenője" alatt folyamatosan és tudatosan készült a szezon második felére. Az ünnepi augusztus 20-ai hétvégén Németországban, Lausitzring -en versenyez az Európa-bajnoki pontokért.
 
 
Sebestény Peti nemzetközi Supersport futamait a SpílerTVMotorsportHDProjekt keretében a SpílerTv-n keresztül lehet élőben követni. 
 
 

Fotocredit: Sport&Events Management 

/ 59 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.