A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. június 27., kedd
Hírek
/ 51 oldal

A 2017-es szezonnyitón mindent vitt a Mini GP Pro kategóriában a magyar utánpótlás motorsport egyik legtehetségesebb versenyzője

Zólyomi Andrea | 2017.06.22, 09:32:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.22, 09:32:00

Cimkék:

Ragyogóan folytatta idei szezonját Oláh Barnabás, akit a magyar gyorsasági motorsport egyik legnagyobb ígéretének tartanak. A 11 éves versenyző – akinek Gyutai Adrián a mentora – a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságának szezonnyitóján – cseh, szlovák és magyar fiatalok versenyeznek – tarolt a Mini GP Pro kategóriában: megszerezte a pole pozíciót, mindkét futamgyőzelem is az övé lett, akárcsak a hétvége leggyorsabb körideje.
 
 
Nem véletlenül tartják a szakemberek Oláh Barnabást az egyik legnagyobb ígéretnek a gyorsasági motorosok között. A 11 éves versenyző tavaly már a MiniGp Pro kategóriában indult egy Honda NSR 150-es motorral, és nyolc futamgyőzelmének köszönhetően megnyerte a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságot, illetve a Közép-Európa Kupasorozatot, míg a Cseh Nemzeti Bajnokságban az összetett 3. helyen zárt. A szakmai munkáját az év második felétől segítő Gyutai Adrián vezetésével Barnus az elmúlt hétvégén szinte tökéletes versenyt teljesített a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság szezonnyitóján. A szlovákiai Felsőhosszúfaluban rendezett versenyen nemcsak az edzéseken bizonyult a Mini GP Pro kategóriában a leggyorsabbnak – övé lett a pole pozíció is –, de mindkét futamot nagy fölénnyel nyerte meg. A teljes tarolás csak azért nem jött össze, mert a Mini GP Pro és a Mini GP 140-es kategóriát együtt indították, és az első futamon a rosszul megválasztott áttét miatt végül összetettben a második helyen intették le, míg a másodikban a jól beállított motorral nemcsak fölényesen győzött, de megfutotta a hétvége legjobb köridejét is.
 
 
„A szlovák pálya egy újonnan épített, nagyon technikás ring, jó sok szűk kanyarral, éppen ezért jó lett volna, ha már pénteken motorozhattam volna rajta. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk, az eső esett, a szél fújt, így a pályát csak rollerrel tudtuk bejárni. Szombaton a néha viharos szél ellenére már tudtunk edzeni, és az időmérőn megszereztem az összevont kategória pole pozícióját. Vasárnap két futam várt ránk verőfényes napsütésben. Első rajtot nagyon elrontottam, így kissé beragadtam, ám végig hatalmas tempót tartva a kategóriám első helyén hoztam be a motort. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy végig áttét problémákkal küzdöttem, ám így is körülbelül egy másodperccel maradtam le az abszolút győzelemről. A második futamra változtattunk az áttételen, és ennek meglett az eredménye. Ezúttal remekül kaptam el a rajtot, végig remek volt a tempóm, így több mint tíz másodperces előnnyel sikerült mind abszolútban, mind pedig a saját kategóriámban rajt-cél győzelmet aratnom, ugyanakkor megfutottam a hétvége leggyorsabb körét is. Elégedett vagyok az elért eredményemmel, és köszönöm a felkészítést mentoromnak, Gyutai Adriánnak” – elevenítette fel a hétvége történéseit Oláh Barnabás.
 
 
A 11 éves motoros mentora elmondta, ennél jobb teljesítményt nem is remélhetett tanítványától a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság szlovákiai idénynyitóján.
 
„Barnus ismét remekül teljesített, és amennyiben az első futam előtt sikerül megtalálni a legoptimálisabb beállítást, akkor ez a teljesítmény még jobb lehetett volna. Remekül kezdte a szezont, hiszen előzőleg nála évekkel idősebbek között állhatott dobogóra a cseh bajnokságban, míg most előbb az időmérőn, majd a két futamon is simán nyerte kategóriája küzdelmeit, ráadásul övé lett a hétvége leggyorsabb köre. Dolgozunk tovább, hogy fokozatosan előrébb lépjünk és fejlődjünk” – jelentette ki Gyutai Adrián.
 
Oláh Barnabás Kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2017.06.21, 09:31:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.21, 09:31:00

Cimkék:

Számadó Máté a szlovákiai Dlhában versenyzett, ahol a cseh-szlovák-magyar bajnokság első fordulóját rendezték. Máté idén az Olasz Kupa versenyein is részt vesz, ahol rengeteget fejlődött és gyorsult. Mindkét bajnokságban a Mini GP 140-es kategóriában indul, Szlovákiában ez a géposztály a magasabb, Mini GP PRO versenymotorokkal együtt versenyzett.
 
A csapat csütörtökön és pénteken a szeles-esős időjárás miatt nem tudott érdemben motorozni és tesztelni, holott Máté nem járt még ezen a pályán. Szombaton az időmérőn megszerezte a második rajtkockát, ami a kategória elsőségét jelentette, a Warm Upon még tovább tudott gyorsulni, ahogy egyre jobban ráérzett a pályára és a beállítások is a helyükre kerültek.
 
 
Az első futamon kiválóan rajtolva rögtön az élre állt. Az egyenesekben egyértelműen látszott a PRO motorok ereje, azonban a kanyarokban egyre nagyobb előnyt szerezve magabiztosan tartotta pozícióját a verseny végéig.
 
Mivel a csapat célja a Mini GP 140-es kategória elsőségének megszerzése, az edzői kérés az volt Máté felé, hogy a második futamon, egy szoros harcban – a másik kategória versenyzőjével - ezt ne kockáztassa. A rajtot követően másodikként érkezett motororjával, vezetve kategóriáját. Ezt a pozícióját a leintésig könnyedén megtartotta. A Förch Junior Team így a kategória maximális pontszámát bezsebelve várja a július 2-i hétvégét, amikor a hazai Kakucsringen méretnek meg a fiatalok.
 
 
Szabó János „Bregyó” értékelése: „Az olaszországi versenyeken tanultakat Máté kiválóan alkalmazta a hétvégén. Hamar elsajátította a pályát, gyors köridőt motorozott és a megmérettetéstől a gyorsabb motorokkal sem riadt vissza. Szívem szerint a második futamon is az összetett győzelmet kértem volna Tőle, azonban szeretnénk, hogy az idei évben megszerezze a Mini GP 140 bajnoki címét, amihez most higgadt motorozásra volt szükség.”
 
A Nemzetközi Ifjúsági Motoros Bajnokság kakucsringi fordulóján Máté ismét szeretne az élen végezni. A versenyhétvégét a nézői belépés ingyenes, gyere el Te is.
 
 
 
Förch Junior Team
 
 

Zólyomi Andrea | 2017.06.21, 09:27:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.21, 09:27:00

Cimkék:

A 2017-es év első utánpótlás versenye Trnavaban került megrendezésre. Chrobák János csapata az idei első versenyen hat gyerekkel állt rajthoz. Voltak köztük olyanok is, akiknek első versenyük volt, voltak, akik kategóriaváltáson vannak túl, és nagyobb motorral indultak. Az eredmények önmagukért beszélnek, nagyon jól szerepeltek a gyerekek.

Kolarovszki Mór 7 évesen a csapat legfiatalabb tagjaként PW50 géposztályban élte át élete első versenyét. Mór még csak augusztusban kezdett el motorozni, de első métereit már Chrobák Jani kezei alatt tette meg, ami a helyezésből ki is derül, hiszen dobogóra állhatott a fiatal versenyző. A szombati időmérőn harmadik helyre kvalifikálta magát, így vasárnap mind a két versenyen ebből a pozícióból rajtolt. Előzésekkel, csatával tűzdelt futamokon, mind kétszer bezsebelte a harmadik helyet. Az eredményért járó kupát, hatalmas büszkeséggel vette át a díjátadón.

A Mini GP Stock (NSF100) kategóriában a team két versenyzővel készült Farkas Kevin és Vincze Martin személyében.
Kevin rutinosabb pilótaként állt a rajtrácsra, hiszen tavaly már belekóstolt ebbe a géposztályba. Az időmérő után, a 11. rajtkockából várta, hogy elaludjon a négy piros lámpa. Az hétvége folyamán a küzdelmének és kitartásának köszönhetően edzésről edzésre gyorsult, köridői folyamatosan javultak, majd a versenyeken gyönyörű előzéseket követően a 10. majd 7. helyen hozta be motorját, amivel a hétvége értékelésében a 9. helyet szerezte meg.
 

Vincze Martin tavaly még PW50-es motorjával versenyzett, idén viszont nagyobb gépre ült. A rengeteg edzésnek meglett a gyümölcse, ugyanis mindkét versenyen 2. helyen végzett a tőle jóval rutinosabb versenyzők között. Gyönyörű, magabiztos motorozással harcolta ki magának a pozíciót és a kétszer 20 pont bezsebelésével a második helyért járó kupát vehette át.

A Mini GP Automata osztályban Ohvale típusú motorral Várkonyi Tamás és Bagdány Máté képviselték a motoros iskolát.
Várkonyi Tomi is idén felfelé lépett egy kategóriát. A PW után kicsit lassabban szokott hozzá a nagyobb motorhoz, és az új pálya sem nőtt még a szívéhez, hiszen nem volt sok lehetőségünk edzeni rajta. De Tomi hősiesen helyt állt, az utolsó futamra rengeteget javult a körideje. Kategóriájában egyszer a 7. majd a 6. helyen ért célba, így az összesített értékelésben a hatodik helyen sikerült végeznie. Egy kis önbizalomgyűjtés és gyakorlás után egyre feljebb tudunk majd lépkedni.

Bagdány Máté a másik versenyzőnk ebben a kategóriában. Máténak az első versenyszezonja kezdődött a hétvégi versenyekkel. Régóta motorozik ugyan, de most döntött úgy a csapat, hogy Máté megérett arra, hogy megmérettesse magát Ohvale motorjával. Nem is akármilyen eredménnyel zárta a hétvégét, 5. illetve 4. helyet szerezte meg. Nagyon sokat gyorsult a napokban, sikerült összebarátkozniuk a nagyobb géppel, hiszen Máté is még csak 7 éves. Remek teljesítmény ez szezonkezdésnek.
 


Nagy Attila, a legidősebb pilóta a maga 11 évével. Mini GP140-es kategóriára váltva kezdte meg a szezont. Attila sokaknak meglepetést okozva remekelt a hétvégén. Az időmérőn elért ideje alapján a 4. rajtkockából indult, ami kategóriájában a harmadik helyet jelentette. Egy jól elkapott rajtot követően tartotta pozícióját, amikor sajnos a nagy sietségben elcsúszott motorjának eleje. Felállt, továbbment, és amikor a dobogós helyért küzdött ismételten, sajnos a leintés előtt újból a poros ívre sodródott és kicsúszott a motor alóla. Ismét felállt és behozta motorját a hatodik helyen. A történtekből sokat tanulva, a második verseny már szerencsésebben alakult számára. Stabil motorozással a harmadik pozícióban ért célba, így összesítettben a negyedik helyen zárta a hétvégét.

"Rettenetesen büszke vagyok a versenyzőimre, egytől egyig mindenkire. Az összes gyerek megcsinálta, amit kértem tőle, nagyon elégedett vagyok. Tökéletes szezonkezdés volt, s innentől csak előre. Következik a hazai verseny a Kakucsringen, ahol sokat edzenek a gyerekek, így bízom ismét a jó eredményekben.

Mellékesen megjegyzem, hogy ezen a hétvégén volt nekem is versenyem, ahol a Carcover Racing Team versenyzői szintén szép eredményeket értek el. Én sajnos nem tudtam ott lenni az időpontegyezés miatt, de gratulálok a csapattársaimnak, engem meg mindenért kárpótoltak a gyerekek.”
 
 
Chrobák Team

A Sport&Events Management versenyzői komoly elszántságról és kitartásról tettek tanúbizonyságot az elmúlt hétvégén.

Zólyomi Andrea | 2017.06.20, 11:23:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.20, 11:23:00

Cimkék:

Sebestyén Péter és csapata, az SSP Hungary by Pedercini Racing bizakodóan várták a második edzésnapot Misanoban. Az eddigi versenyek alkalmával felmerülő problémákra sikerült a versenyzőnek szerelőivel megoldást találni. A szombati első edzésen a futómű új beállításai folyamatosan a legideálisabb tartományban mozgott és végig jól dolgozott a motor eleje a kanyarokban.
 
“Végre nem kellett a kanyarokban küzdeni a motorral, megtaláltuk a megfelelő beállítást a misano-i pályájra. Az időmérőre magabiztosan mentem ki, sajnos a sors közbeszólt, és ezen a hétvégén tényleg minden a bizonyításról szólt nekem. Ha nem is vagyok elégedett az eredménnyel teljesen, de a mostani hétvégéből látszik, hogy az előttünk álló négy versenyen hozhatjuk az éves célt. “ - nyilatkozta Sebestyén Peti vasárnap délután a futamot követően.
 
 
A versenyző szombaton az időmérő edzésen egy balszerencsés kicsúszást követően, - a motor eleje a pályán lévő szennyeződés miatt a gyorskörön megcsúszott, a versenyző nem sérült meg, így a vasárnapi futamra az újra felkészített motorral fel tudott állni a rajtrácsra. Viszont mért idő hiányában a legutolsó 34. helyről vághatott neki a misano-i futamnak.
 
Vasárnap óriási versenyben bizonyította Sebestyén Peti, hogy a mögötte álló csapat és ő tökéletes összhangban vannak. A rajtot követően körönként hozta fel magát az él felé, és nem sokon múlott a pontszerzés a Supersport világbajnokság európai futamán, Peti a 17. helyen zárta a versenyhétvégét.
 
 
Várnai Andrea az SSP Hungary by Pedercini Racing team managere szerint a hétvége - “Egy igazi elszánt harcos hétvége volt. Nagyon örültem, hogy versenyzőnk bebizonyította, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai őt is csak erősebbé tették, és az elkövetkezendő évek felé kitűzött céljaink tudnak reálisak lenni. A legjobbkor jött az a fajta eredményesség, amit a csapat a hétvége folyamán együtt teljesített. Ez egy hatalmas löketet ad mindenkinek a nyári szünet előtt. Peti mögött egy igazán jó szerelőgárda van, akikkel megértik egymást. Ez egy technikai sport, tudjuk, hogy sok mindennek össze kell állni, hogy a legjobb eredmény megszülessen. Hosszú lesz a szünet az augusztusi lausitzringi versenyig, de nem állunk meg. A pihenőidőszakra teszteket, felkészülési versenyeket és sok edzést tervezünk. Mi egy kis csapat vagyunk, a nagy gyáriakhoz képest, de a jól szervezett és összehangolt munka, az elszántság és a sportba tett szeretett, ami a csapatunk minden egyes tagjában benne van, sokkal erősebbé tesz bennünket.”
 
A versenysorozat csapatai előtt egy hosszabb pihenőidőszak áll a következő versenyig, de természetesen a magyar csapat nem pihenéssel tölti az előttük álló két hónapot. Hazaérkezik Peti Kawasakija, edzések és tesztek állnak a versenyző előtt, mind fizikálisan, mind pszichésen. Az augusztusi Magyar Bajnokság Hungaroringi futamán, pedig csapat tervei szerint a magyar rajongók is láthatják Sebestyén Petit indulni.
 
A Sport&Events Management legfiatalabb versenyzője Görbe Soma hétvégéje is a kitartásról szólt.
 
A CIV Ohale GP - 0 olasz versenysorozat modena-i futamán a fiatal versenyző Q2-ben egy hatalmasat esett, a helyszínen a mentők rögtön az orvosi központba szállították, de szerencsére kisebb zúzódásokkal megúszta az esést Soma. Ennek a hétvégének számára a mérlege három bukás, aminek az okát szerelői még keresik, mert mindháromszor a motor hátulján ment el a tapadás.
Soma fiatal és eddigi mérlege alapján, az előző versenyen is dobogón állt, meg kellett tapasztalnia a bukást és az abból való felállást.
 
“Sajnos ez most így alakult, a vállam fáj. De szerencsére nem történt nagyobb bajom. Azt tudom, hogy legközelebb jobban sikerül a verseny, ez engem csak megerősít.” - mondta Soma, aki már a MotoGP kiskapujában versenyzik.
 
Ezen a hétvégén Stefano Favaro a Sport&Events Management alapítója is kint volt Olaszországban Misano és Modena között ingázott az általuk képviselt két versenyző futamain.
 
 
“Jó érzés volt kint lenni, a motorversenyzés egy összetett technikai sportág. Sok apró részletnek teljesülnie kell, hogy eredmények szülessenek. Mind a két versenyzőnk ezen a hétvégén önmagával és a technikával is küzdött. Bukások voltak, de szerencsére egyikőjük sem sérült meg. Mikor Talmácsi Gáborral elkezdtem dolgozni 8 évre volt szükségünk, hogy világbajnok legyen. Most itt van két fiatal tehetség, mindketten elértek már szép sikereket, a cél az, hogy az eddigi eredményeket összefogjuk egy jó háttérrel és a dobogó nem elérhetetlen! A magyar fiúk sokszor sok helyen bizonyítottak már, én örömmel dolgozom velük.” - tette hozzá Stefano Favaro.
 
Faster Promotion
fotó: Sports&Events Management

A 220 Volt H-Moto Team ifjú tehetségei ragyogóan kezdték a 2017-es szezont

Zólyomi Andrea | 2017.06.20, 09:51:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.20, 09:51:00

Cimkék:

A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzői számára végérvényesen elkezdődött az idei bajnoki szezon: Kecskés Tomi, Kovács Zoltán, Szilágyi Krisztián és Milán, Szilárd Zalán, valamint Varga Tibi a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságban, míg Kecskés Bence az Olasz Utánpótlás Bajnokság 3. fordulójában gurult aszfaltra a hétvégén. A fiatalok ragyogóan szerepeltek, hiszen az élete első futamait teljesítő Kecskés Tomi (PW50) mindent vitt: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte mindkét futamot és övé volt a leggyorsabb köridő is. A többieknek sem kell szégyenkezniük, így mindenki optimistán várhatja a két hét múlva, Kakucson rendezendő folytatást.
 
A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzőinek is megkezdődött a bajnoki szezon az elmúlt hétvégén. A fiatalok a szlovákiai Felsőhosszúfaluban álltak rajthoz a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság első, dupla futamos versenyén. A PW50-es kategóriában arattak a csapat fiatal motorosai. Élete első versenyhétvégéjén részt vevő Kecskés Tomi ugyanis triplázott: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte mindkét futamát, ráadásul a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződött. Tette mindezt úgy, hogy mindkét rajtnál kiugrott, ám a 10 másodperces büntetések ellenére is fölényesen övé maradt az első hely.
 
 
„Titokban bíztam abban, hogy jól fogok szerepelni, és nagyon örülök annak, hogy ilyen jól sikerült a bemutatkozásom. Nagyon magabiztosan motoroztam, hasznosítottam azt, amit az edzéseken gyakoroltam. Sajnos mindkét rajtot elrontottam, de sikerült akkora előnyt szereznem, hogy még a büntetések ellenére is nyerni tudtam. Büszke vagyok arra, hogy most én állhattam ott a dobogó legmagasabb fokán, ahol tavaly a bátyám, Bence tette” – árulta el Kecskés Tomi.
 
 
A Szilágyi-ikrek is remekeltek, hiszen Krisztián – aki a dobogóért akart harcolni – a második rajtkockából indulva mindkét futamban második lett, ám az elsőben korai rajt miatt őt is megbüntették, amivel végül a negyedik helyre csúszott vissza. Testvére, Milán az élbolyhoz végig közel motorozva végül egy 6. és egy 5. hellyel zárt.
 
 
„Az már a szabadedzéseken látszódott, hogy a csapattársamat, Tomit nem tudom megelőzni. Az első rajtnál őt figyeltem, és ennek megfelelően követtem is, így amikor kiderült, hogy megbüntettek, és emiatt lecsúsztam a dobogóról, nagyon elkedvetlenedtem. A második futamban aztán minden jól sikerült, és a második hellyel az összetettben is másodikként várhatom a folytatást” – mesélte el Szilágyi Krisztián, aki az IMR Junior Kupában is szerzett egy 4. és egy 5. helyet. Milán is elégedett volt, hiszen elérte a kitűzött célját, és kijelentette, a két hét múlva megrendezendő kakucsi versenyen szeretne mind motorozásban, mind pedig helyezésben előrébb lépni.
 
Szilárd Zalán most ment először ezen a pályán, és hiába mentek ki édesapjával egy nappal korábban, a pénteki eső átírta az elképzeléseiket, és nem tudtak motorozni. Ennek következtében az időmérőn végül a 9. rajtpozíciót tudta megszerezni, ahonnan aztán mindkétszer sikerült előrébb lépnie: az első futamon a 8., majd a másodikon a 7. helyet szerezte meg.
 
 
„Örültem volna, ha pénteken mehetek, de az eső és az állandóan fújó hatalmas szél ezt nem tette lehetővé. A motorommal nem volt semmi gondom, de bevallom, azért szerettem volna előrébb végezni. De nem vagyok elégedetlen, Kakucsra pedig külön készülök” – mondta Szilárd Zalán.
 
A PW50-es kategória állása két futamot követően: 1. Kecskés Tomi 50 pont, 2. Szilágyi Krisztián 33 pont, 6. Szilágyi Milán 21 pont, 7. Szilárd Zalán 17 pont.
 
Noha Varga Tibi eredetileg a PW50-re készült az egész előszezonban, végül Kovács Zolival együtt a MiniGP Stock-ban állt rajthoz. Tibit meg is zavarta ez a váltás – noha motorozott az NSR 100-as versenygépével is – így a szombati napja el is ment amiatt, hogy nagyon izgult az új kategória miatt. Az időmérőn a 14. rajthelyet tudta megszerezni, ám a szüleivel rengeteget beszélgetve vasárnapra lenyugodott, és mindkétszer a 12. helyen ért célba, és ezzel jelezte, képes lesz a legjobb tízbe odaérni ebben a géposztályban is.
 
 
„Nagyon megzavart, hogy nem abban a kategóriában indulhattam, amire készültem. De végül a szüleim megnyugtattak, a futamok jól sikerültek, több előzésem is volt, de az is látszott, még rutintalan vagyok ezen a motoron. Mindenesetre sokat fejlődtem a hétvégén, és az IMR Junior Kupában dobogóra is sikerült felállnom, hiszen a negyedik helyem után a második versenyen harmadikként végeztem úgy, hogy a rajtnál mindkétszer lefulladt a motorom” – elevenítette fel a történteket Varga Tibi.
 
Kovács Zoli rengeteget készült az elmúlt hónapokban, és bízott abban, hogy felveheti a legjobbakkal a versenyt. Nos, az időmérő nagyon jól sikerült, hiszen az ötödik helyre kvalifikálta magát, ám a versenyek – például az elrontott rajt miatt – nem úgy sikerültek, ahogy arra Zoli számított: az első futamon 8., míg a másodikon 6. lett. Ugyanakkor az IMR Junior Kupában bizonyította a tehetségét, hiszen mindkét futamot megnyerte.
 
 
„Sajnos a versenyre nem sikerült beállítani a motoromat, ám a fő baj leginkább az volt, hogy a rajtnál egykerékre emelkedtem, így sok pozíciót veszítettem. A pitbike versenyek bebizonyították, hogy több van bennem, és éppen ennek köszönhetően azért elégedetten tértem haza. Már Kakucsra koncentrálok” – jelentette ki Kovács Zoli.
 
A MiniGP Stock kategória állása két futamot követően: 6. Kovács Zoli 18 pont, 12. Varga Tibi 8 pont.
 
A csapat egyik új reménysége, Kecskés Bence az olaszországi Modenában folytatta szereplését a CIV Olasz Utánpótlás Bajnokság Pre Mini GP kategóriájában. Bencét a kiérkezéskor nagy meglepetés várta, ugyanis a megszokott motorja helyett egy újat kapott a csapatától, ám ez nem volt ráállítva az ifjú versenyzőre. Mire Bence összecsiszolódott a versenygépével, el is ment a szombat, és az időmérőn végül a hatodik helyet szerezte meg. A futamon aztán a harmadik helyért csatázva kicsúszott, ám sikerült visszaállnia, és az összetett szempontjából rendkívül fontos pontokat mentett a hetedik helyével.
 
 
„Az új motor és az általam nem ismert pálya alaposan feladta a leckét szombaton. A legfőbb gondom az volt, hogy a régi motoromhoz képest szélesebb volt ennek a gépnek a tengelytávja, így mire sikerült beállítani a motort, már vége is volt az időmérőnek. A futamon szépen jöttem előre, ám kicsit stresszelt, hogy piros zászlóval megszakították a versenyt. A második rajt után sikerült egészen a negyedik helyig feljönnöm, ám a harmadikat támadva kicsúsztam az egyik kanyarban, mert elment a motorom eleje. Sikerült visszaállnom, de már csak a hetedik helyet tudtam megszerezni” – foglalta össze a hétvége eseményeit Kecskés Bence, aki az itt szerzett 9 pontjával a 8. helyen áll összetettben 22 ponttal, azonban egy versenyt kéztörés miatt kihagyott.
 
A 220 Volt H-Moto Team csapatfőnöke szerint megmutathatták a fiatalok, hogy van bennük tehetség, ám azt is látja, van még hova fejlődniük.
 
 
„Hosszúra nyúlt felkészülés után érkeztünk meg az első utánpótlás bajnoki futamra. Mindent megtettünk azért, hogy a versenyzők felkészülten állhassanak rajthoz kategóriájukban. Sajnos azonban az utánpótlásért felelősök közül hibázott valaki, amiért Varga Tibi nem abban a kategóriában állhatott rajthoz, amire készült. Ezt leszámítva egy nagyon hasznos hétvégét töltöttünk a szlovákiai pályán. Meglepetés eredményeket is produkáltak versenyzőink, hisz Kovács Zoli IMR kupás, vagy Kecskés Tomi PW50-es dupla győzelme előzetesen nem lehetett elvárás. Azonban az is látszik, hogy a lelkesedés már ebben a korban sem mindig elég a dobogóhoz. Ennek tükrében szerződtettük le Kispataki Viktort, aki az ADAC-ban induló versenyzőink mellett az utánpótlás bajnokságban induló pilótáink felkészítésében is segédkezik. A közös munkának már látható eredményei lesznek ezen a nyáron, ehhez mi mindenben segítünk a versenyzőinknek. Jó volt látni, hogy sok tehetséges magyar versenyző bontogatja szárnyait, és ért el sikereket. Egy biztos, van még hova fejlődnünk, de az alapok a rendelkezésünkre állnak”– jelentette ki Kelemen Krisztián.
 

Fotó: Háfra Zsolt, H-Moto Team

/ 51 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.