A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2018. május 25., péntek
Hírek
/ 90 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 11:56:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 11:56:00

Cimkék:

A tegnapi maratoni szakasszal véget ért a Riverside Baja, amelyen Kárpáti Péter győzött, Horváth Lajos pedig a második helyet szerezte meg. A verseny remek felkészülésnek bizonyult a közelgő Hellas Rallyra, ahol a mindkét Laller Racinges pilóta rajthoz áll majd.
 
A pénteki eső áztatta, trükkös pályájánál szombatra jobbat remélt a mezőny, de égi áldás nélkül is eléggé megdolgoztatta a fiúkat a kijelölt útvonal. Laller így látta a befejező napot:
 
„A pénteki esőnek másnapra már nyoma sem volt, ennek ellenére nem mondanám, hogy könnyű terep várt minket. Párás, nyálkás, harmatos volt a pálya, nagyon csúszott, komolyan koncentrálni kellett. Hat szakaszt teljesítettünk, ami kb. 240 kilométer volt. Végig a csapattársammal, Kárpáti Péterrel vívtam, fej-fej mellett haladtunk, de az utolsó etapot elóvatoskodtam, illetve Peti gyorsabbnak bizonyult. Így végül másodikként végeztem, de összességében nagyon jól szolgálta a felkészülésünket ez az esemény. Péternek ezúton is gratulálok, a szervezőknek pedig köszönet a hibátlan lebonyolításért és a finom vacsoráért!” - mesélte érzéseit Laller.
 
 
Kárpáti Péter nem kímélte sem magát, sem a technikát, nagy kedvvel és magas fordulatszámon versenyzett, az elszántsága pedig győzelmet ért:
 
„Nehéz körülmények vártak bennünket a Riverside Baja első napján, az autók által elmélyített nyomvályúk és a bennünk megálló víz nem könnyítette meg a dolgunkat. Másnapra sem lett egyszerűbb a helyzet, sikerült egyet-kettőt perecelnem is, de a fékemet eltömítő sár miatt szintén időt vesztettem. Közben abroncsot is kellett cserélnem, így kaptam négy perc büntetést, ennek ellenére nagy csatában végül sikerült átvennem a vezetést, és megnyerni a versenyt. A rendezők elmondása szerint az utolsó szakaszon tudtam megelőzni Lallert. Nagyon örülök a sikernek és a csapat erős szereplésének, ugyanakkor sok időnk nem maradt ünnepelni, hiszen pénteken már indulunk is Görögországba, a Hellas Rallyra.” - zárta nyilatkozatát a friss futamgyőztes.
 
 
A Hellas Rally vasárnap rajtol el, a Laller Racing Dakar Team versenyzőire egy hét leforgása alatt majd 3000 kilométer erőpróba vár.
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 10:39:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 10:39:00

Cimkék:

 

Kecskés Bence a már előzetesen, áprilisban megismert Franciacortai Daniel Bonara pályán versenyzett a május 12-13-i hétvégén. A szombati edzőnapon négy, felmenetelenként 15 perce volt a fiataloknak a pályára legideálisabb beállításokat megtalálni a motorjaikon. Az időjárás kedvezően alakult, a szokásos állandó helyi szél mellett szép nyárias meleg és napsütés jellemezte a szombatot.
 
 
Bence erősen, az áprilisi legjobb idejével nyitott. A csapat megkérte, hogy vegye lazábbra a tempót, mert neki se jó ha határait átlépve sérülésveszélynek teszi ki magát. így is cselekedett, a tanácsokat megfogadva visszavett a sebességből, a köridőket tartva szépen eltelt a nap.
 
 
A vasárnap hajnal esővel ébresztett, ami végül elállt. Végül a nap is kisütött, azonban a pálya helyenként nedves sávokkal és a belső íveken pocsolyákkal várta tíz óra után kicsivel az első kvalifikációra száraz gumival érkező minigp kategóriában versenyzőket. Bence szépen nyitott, körről körre gyorsult, azonban a hátsó szektorban, körülbelül az edzés harmadik körében egy nyirkos ívre hajtva a kanyarban megcsúszott a motor hátsó kereke, majd a száraz részre érve highside-al ledobta. Repült, de szerencsésen ért földet, nem érte sérülés. Ezzel a pár körrel is sikerült a huszadik helyet megcsípnie a huszonhat versenyzőből. A motort az RXP – race for passion team szerelői, Luca Pasini irányításával összerakták a második időmérőre. Bence a pihenőidőben sokat gondolkodott hol hibázott, de szülei igyekeztek kiemelni a búslakodásból, hiszen a nap nagy része még rá várt. A második időmérőn vizes pályára alkalmas gumival kellett részt venni a versenyzőknek, mert az idő újra esősre fordult és emiatt a mezőnyt csúszással, később engedték fel a páyára. Bence újra fokozva a tempót, de még igen óvatosan haladva a tizenhatodik helyre elegendő időt teljesítve ért be az időmérő edzés végén.
 
 
Az első verseny délután három után kezdődött, a pálya teljesen felszáradt. A verseny az idei szabályzatnak megfelelően hat körös volt, Bence remekül kapta el a rajtot, majd fokozatosan előzve az előtte haladókat, a célvonalat a tizedik helyen lépte át. Nagyon szépen felépítette magát és sikerült ideális versenyállapotba kerülnie, így érte el ezt a pozíciót.
 
 
A második verseny rajtja este hat körül volt tervben, de az időjárás újra közbeszólt. Bence a huszadik helyre került.  A versenyzők már a rajtrácson álltak, a rajtprocedúra utolsó mozzanatai zajlottak, mikor a pálya felett lógó sötét felhőből égszakadásnyi eső érkezett. A rajtot csúsztatták, a csapatok kaptak 15 percet arra , hogy a motorokat felkészítsék az esőre. Közben a gyerekek is újra esőkészek lettek, előkerültek az esőmenő felöltők. Az eső csendesedett, de szorgalmasan esett tovább és a szél vadul feltámadt mikor a második verseny végre elindult. A fiatal motoros újra remekül kapta el a rajtot, több helyet javítva ért a harmadik kanyarhoz, majd az elkövetkező körökben újra sikerült előretörnie és a kockás zászló újra a tizedik helyen intette le. Megállta a helyét, másodikként érkezett be az immár öt főből álló csapatában!
 

„Nagyon jól indult a szombati nap, gyors akartam lenni, de visszavettem a tempóból a csapat és a szüleim kérésére. Sajnos a vasárnapi első időmérő edzésen hibáztam, rosszul mentem be az ívre, vizes részre kerültem és elestem. Nagyon sajnáltam a motorom, de nekem szerencsére nem esett bajom. Van két kavicsom emlékbe amik az esésnél beszorultak a csizmába. így sikerült a huszadik helyet elérnem. Utána nagyon átgondoltam azt, hogy az esőben mit csinálok majd. Még nem mertem annyira menni. A második időmérőn a tizenhatodik helyre óvatoskodtam magam. A két verseny nagyon különböző volt, az első szárazon a második esőben zajlott. Amíg tudtam mentem előre. Mindkétszer a tizedik helyen intettek le. A csapatban remekül érzem magam, mindennek megvan az ideje és mindent megbeszélünk Luca Pasinivel és a technikussal is.” - Mesélte Kecskés Bence.

Hatalmas csaták, meglepetések a negyedik alkalommal rendezett Riverside Baján, Magyargencsen – A motorosoknál Kárpáti Péter, a side by side kategóriában a lengyel Wisniewski-család győzött

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 10:33:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 10:33:00

Cimkék:

Elképesztő izgalmakkal ért véget Magyargencsen a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság futama, a Riverside Baja. A verseny hőse egyrészt a Dakart többször teljesítő cseh Miroslav Zapletal volt, aki valamennyi szakaszt megnyerte, illetve az a Klima Gábor, aki fotós létére sikerrel teljesítette motorosként a teljes viadalt. Utóbbi kategóriában egyébként magyar siker született Kárpáti Péter révén, míg a side by side-ban a lengyel apa és fia, Kamil és Tadeusz Wisniewski diadalmaskodott.
 
Ahogy azt vártuk, az beteljesedett, és a Riverside Baja a tereprallye nagy ünnepe lett. Ezúttal Magyargencs ad otthont a viadalnak, amely amellett, hogy a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság második, ugyanakkor a Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) következő futama, ugyanakkor a motoros, quados és side by side-os versenyzők számára kiírt I.O.B.C. (International Open Baja Cup) sorozat.
 
A side by side kategóriában végig hatalmas küzdelmet vívtak a résztvevők, az utolsó szakaszig nyílt volt a küzdelem. Végül a lengyel Kamil Wisniewski és Tadeusz Wisniewski 7 perc 19 másodperc előnnyel diadalmaskodott a sokáig vezető Kéry Szilveszter, Simon Péter duó előtt, míg a harmadik helyet a cseh Ladislav Zavrtálek, Ivo Sevcik szerezte meg, akik 12 perc 30 másodpercet kaptak a győztestől. Hogy teljes legyen a családias hangulat, arról a negyedikként záró cseh Müller-család gondoskodott - a két Martin apa és fia -, míg ötödik egy pazar záró szakaszbeli győzelemmel végző Kovács György, Takács Antal páros lett.
 
 
A motorosok küzdelmében az utolsó szakaszon pazarul teljesítő - és a versenyben szinte végig vezető - Kárpáti Péter lett az első, megelőzve csapattársát, a nyolcadik szakasz után élre álló, ám végül 58 másodperccel alulmaradó Horváth Laller Lajost, míg harmadikként Majer Viktor ért célba, ő 2 perc 20 másodperccel maradt le a győztes idejétől. Mindenesetre a Hellas Rallye-ra készülő Kárpáti és Laller formája több mint bíztató… A negyedik helyen a kétnapos verseny egyik hőse végzett, az a Klima Gábor, aki - eredetileg ragyogó fotóriporter - élete első tereprallye viadalát teljesítette egy KTM nyergében, és mindössze 15 perc 10 másodpercre maradt el a győztestől.
 
 
Az autósok között egy perc vita nem lehetett a győztes személyét illetően, hiszen Miroslav Zapletal és Marek Sykora valamennyi szakaszon fölényesen győzött, és a végén nem kevesebb, mint 1 óra 48 perc 14 másodperccel bizonyult jobbnak, mint a cseh Zdenek Porizek, Pavel Vaculik páros, akik az utolsó szakaszon a tetejére állították az autójukat, így számukra már az is eredmény volt, hogy végül célba értek. A TH kategóriában a lengyel Mariusz Wiatr, Lukasz Laskiewiecz duó lett az első, míg a másodikként záró Adam Bilinski, Artur Janda lengyel kettős 13 perc 56 másodperccel maradt el a győztesektől.
 
 

Fotó: Pataky Péter

Űridők, meglepetések és nagy csaták a negyedik alkalommal rendezett Riverside Baja első napján, Magyargencsen

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 10:30:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 10:30:00

Cimkék:

Már az első nap igazolta, hogy igenis érdemes kilátogatni Magyargencsre, ahol pénteken elrajtolt a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság következő futama, a Riverside Baja. A verseny igencsak színvonalas csatát hozott, a Dakart többször teljesítő cseh Miroslav Zapletal például olyan időt autózott mindhárom szakaszon, amire csak egy szó illik: űridő. A motorosoknál kiesett a triplázásra készülő Hodola Richárd, így Kárpáti Péter áll az élen, míg a side by side kategóriában a Kéry Szilveszter, Simon Péter duó várja az első helyen a szombati folytatást.
 
 
Nagyon úgy tűnik, hogy a vasárnapig rendezendő Riverside Baja a tereprallye nagy ünnepe lesz. Ezúttal Magyargencs ad otthont a viadalnak, amely amellett, hogy a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság második, ugyanakkor a Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) következő futama, ugyanakkor a motoros, quados és side by side-os versenyzők számára kiírt I.O.B.C. (International Open Baja Cup) sorozat, valamint a Husqvarna-Maurer Magyar Enduro Bajnokság 3-4. futama, a Bioextra Kupa következő versenye is egyben.
 
 
Mindenesetre az első három szakaszon annyi minden történt, mint sokszor más versenyen összesen. Az autósoknál az idei Olasz Bajnokság szezonnyitóján a 4. helyen végzett Lónyai Pál – Csató Attila navigálása mellett – például már az első szakaszon fának ütközött, aztán folytatni tudta a száguldást, igaz, egy lámpával, de ott van a negyedik pozícióban. A cseh Miroslav Zapletal mindháromszor olyan időt autózott, hogy volt olyan riválisa, aki azt mondta, ha szombaton félgázzal megy végig, akkor is megnyeri a versenyt. A Dakart többször teljesítő Zapletal a nap végén csak annyit mondott: „Eddig jó!” Mindenesetre a harmadik sikeréért autózó Fazekas Károly – aki a második helyen áll régi új navigátorával, Horn Alberttel – nem adja fel, és kijelentette, a 4 perc 48 másodperces hátrány ellenére a hátralévő hat szakaszon még bármi előfordulhat. Mindenesetre őt mindössze 37 másodperc választja el a cseh Zdenek Porizektől.
 
A motorosoknál a nagy esélyes, és az első szakaszt megnyerő Hodola Richárd alatt megállt a Yamaha, így kiesett, ezzel biztossá vált, hogy idén nem fogja megszerezni a harmadik sikerét a Riverside Baján. Mindenesetre a váratlan lehetőséget Kárpáti Péter használta ki eddig a legjobban, aki annak ellenére a legjobb motoros, hogy kapott egy 4 perces időbüntetést, őt az élete első versenyét teljesítő Klima Gábor követi, míg a harmadik helyen egyelőre Horváth Laller Lajos áll, míg a quadosok között a cseh Jan Tománek vezet.
 
 
A side by side kategória tagjai alaposan meglepték a mezőnyt és a nézőket is a teljesítményükkel. A Kéry Szilveszter, Simon Péter kettős mindhárom szakaszon a második abszolút időt teljesítette, így megnyugtató előnnyel vezetnek a 2017-es szezon bajnoka, a Kovács György, Takács Antal páros előtt. Ugyanakkor a szakaszokon remeklő, kétszer is abszolút harmadik időt száguldó Kakuszi Zsolt sajnos technikai okokból kénytelen volt feladni a viadalt, ám kijelentette, remekül érezte magát, és ez a verseny is megerősítette benne, hogy a mezőny egyetlen nem turbós versenygépével folytassa az idei szezont.
 
 
Fotó: Pataky Péter

Tanulságos volt a magyar OB második versenyhétvégéje

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 09:49:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 10:28:00

Cimkék:

Fordulatos, eseménydús hétvégén van túl Laczkó Máté (16) az MW Performance Motorosa. A palyamotorozás.hu és a MAMI csapata által szervezett Országos Bajnokság második fordulójában keményen harcolt az elsőségért,de most legyőzőre talált.
 
Az MW Performance Racing Team csapata napról-napra tökéletesíti a Suzuki GSX R 1000 R Technikát, amely a Suzuki Motorcycles Magyarország jóvoltából került az MW Műhelyébe.
 
 
A vasárnapi első időmérő edzésen Máté remekelt a legjobb idővel, a második éles időmérő már nem sikerült igazán jól. Fontos megjegyezni, hogy már itt is előjöttek apró technikai hiányosságok, ami miatt nem sikerült megszerezni az abszolút elsőséget. A Suzukin még mindig a gyári (vagyis utcai) futómű van elől, a csapat Németországból várja a versenyvillákat.
 
 
A délutáni erőpróba két ifjú titán hatalmas harcát hozta, amiből most nem a MAMI ÉSE bajnoka jött ki jobban, annak ellenére, hogy Máté megfutotta a legjobb időt, a kockás zászló a második helyen intette le. Az MW Performance üstököse a kiélezett küzdelemben mindössze 84 ezreddel maradt el riválisától.
 
Máté a hétvégéről nyilatkozott is:
„Már az időmérő is elég szoros volt, éreztem, hogy nem lesz egyszerű a verseny sem. A Q2-ben a gumim elfogyott és nem tudtam javítani az időmön, de a második rajthelyet sikerült elcsípnem. A versenyen erőteljesen a rajtra koncentráltam, tudom, hogy az még nem annyira az erősségem. Az első helyért küzdöttem végig, a féktávon kicsit óvatosabb voltam a gyári futómű miatt, ugyanakkor a kigyorsításokon próbáltam behozni a lemaradásomat. Voltak azért kisebb-nagyobb csúszkálások és izgalmasabb helyzetek is. A befutó rendkívül szoros volt az a 84 ezred gyakorlatilag egy fél kerékhossz. Összességében egy nagyon jó versenyt futottunk, amiből most is nagyon sokat tanultam."
 
 
A verseny nem ért véget, hiszen az MW Performance és a MAMI SZKI  időt, energiát, anyagiakat nem kímélve gőzerővel dolgozik tovább azért, hogy a legélesebb és legtökéletesebb versenygépet biztosítsa Máténak az évad további Versenyein.
 
MW Performance

Szöveg: Benitó Tóth

Fotó: Kőházy Tamás

/ 90 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.