A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. szeptember 19., kedd
Hírek

Zólyomi Andrea | 2017.09.11, 15:20:00 | Utolsó módosítás: 2017.09.11, 15:20:00

Cimkék:

Gyutai Adrián az elmúlt hétvégén, az Alpok-Adria Bajnokság zárófutamán, Rijekáben folytatta felkészülését az új kategóriában, a Superbike-ban egy BSB-ben szereplő csapat, a MAR Kawasaki segítségével. A felmerült technikai problémák ellenére újfent pontszerzőként, a 12. helyen zárt a versenyen, és az október 9-i, Pannoniaringen rendezendő magyar bajnoki futamon dől el, hogy a 26 éves paksi motoros még az idén, vagy jövőre mutatkozik be a Brit Superbike Bajnokságban. 
 
Újabb lépést tett álmai megvalósítása felé Gyutai Adrián (220 Volt H-Moto Team), aki a brit Superbike-bajnokságban érdekelt MAR Kawasaki csapat és technikai partnere, a K-Tech által felkészített motorral (Kawasaki ZX 10R) állt rajthoz Rijekában, ahol az Alpok-Adria Bajnokság idei záró futamát rendezték meg. A 26 éves paksi motoros hétvégi teljesítményére alaposan rányomta a bélyegét, hogy a versenymotor kipufogójával komoly problémák merültek fel, így mire Magyarországról sikerült egy másikat hozatni, eldőlt, hogy valamennyi szabadedzést ki kellett hagynia.
 
Ennek ellenére Adrián az időmérőn a 15. helyre kvalifikálta magát, míg a futamon végül a 12. helyen intették le, azaz, immár a harmadik versenyén is a pontszerzők között zárt, ráadásul két hete meg tudta nyerni az osztrák bajnokság pannoniaringi futamát. A MAR Kawasaki és a K-Tech elégedett Adrián teljesítményével, ám úgy döntöttek, hogy az október 9-én sorra kerülő Magyar Bajnokság pannoniaringi futamán döntenek végérvényesen arról, hogy indulhat-e az utolsó BSB-futamon Brands Hatch-ben.
 
 
" Napról napra jobban teljesít a Kawasaki nyergében Adrián, de úgy vélem, ahhoz, hogy biztosan indulhasson a BSB utolsó futamán, kell még neki a versenykilométer. Elégedett vagyok az eddigi teljesítményével, de azt szeretném, ha tökéletesen felkészülve debütálna a brit bajnokságban, ráadásul úgy, hogy kvalifikálja magát a futamra. Utóbbi már csak azért sem egyszerű, mert a több mint 70 nevezett pilótából mindössze 42 állhat majd fel a rajtrácsra, és annak a mezőnynek szinte valamennyi tagja rendelkezik pályaismerettel. A Pannoniaring után azonnal döntünk, hogy még az idén, vagy csak a téli felkészülést követően jövőre mutatkozzon be a BSB-ben" - jelentette ki Malcolm Ashley, a MAR Kawasaki csapatfőnöke.
 
Gyutai Adrián egyetért a brit csapatfőnökkel abban, hogy bőven van még mit tanulnia a királykategóriában, amit csak még több motorozással tud megvalósítani. Úgy véli, ha sikerül még az október 9-i verseny előtt legalább egyszer tesztelni, akkor képes lesz olyan teljesítményre, amivel elérheti az idei BSB-premiert a Brands Hatch-i pályán.
 
 
"Sajnos nagyon érződött a teljesítményemen a kihagyott szabadedzések hiánya, ugyanis így az alapbeállításokkal rögtön élesben kellett teljesítenem. Se az áttétel, se a futómű sem pedig a kipörgésgátló nem működött igazán, messze volt az ideálistól. A versenyre sikerült közelebb kerülni a megoldáshoz, így legalább azt elérhettem, hogy pontszerzőként zártam ismét, illetve sikerült konstans köröket teljesítenem. Sok munkára van még szükségem ahhoz, hogy képes legyek kihozni azt az eredményt, ami bennem és a Kawasakiban van, kell még idő, amíg a brit bajnokságra tökéletesen felszerelt motorral teljes lesz az összhang. Készülök tovább, lépésről lépésre haladunk a kitűzött cél felé. A magyar bajnokságig van még egy hónap, ez idő alatt szeretnék még motorra ülni, hiszen fejlődnünk kell, ha eredményesek akarunk lenni. Alapvetően nem reménytelen a helyzetem, de tény, nagyon hiányoznak a versenykilométerek az ezres kategóriában. Köszönöm a támogatóimnak - Paks városa, MVM Atomerőmű, Mohai Ágnes Ásványvíz, Losonczi Kft, NCT Kft, Dunlop, Euromotor, Motostar és Opel Gyulai -, hogy mellettem állnak" - fogalmazott Gyutai Adrián.

 

Fotó: Pole Positions Communications Kft.
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.