A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. április 20., szombat
Hírek

Zólyomi Andrea | 2017.09.11, 14:14:00 | Utolsó módosítás: 2017.09.11, 14:14:00

Cimkék:

Szeptember első hétvégéjén rendezték meg a Romanian Superbike Bajnokság ötödik fordulóját a Bukarest mellett található, nemrég épült Motorpark Romania pályán. A 2017-es szezonban Chrobák János a Paksi AMSE versenyzője a nagyváradi Carcover Racing Team színeiben áll rajthoz a ROSBK elnevezésű bajnokságban. A határon túli alakulat négy versenyzővel, három kategóriában méretteti meg magát a több országban zajló sorozatban. Chrobák János és az olasz származású Silvio Muzzalupo az SSP600-ban, Cristian Ghitea a „Rookie600”-ban, míg Vígh György az SBK kategóriában küzd a pontokért.
 
Chrobák Jani a hétvégére 9 pont lemaradással érkezett a második helyen, hiszen egy, a Szlovákia ringi futamon nem tudott részt venni. Távolmaradásának nyomós oka volt, hiszen saját gyerekmotoros csapatával szerepelt nagyon eredményesen egy másik pályán ugyanazon a hétvégén. Viszont így a saját pontversenyében szorosabb helyzet alakult ki. A Bukarest mellett található pálya Jani számára teljesen ismeretlen volt, de szokásához híven, gyorsan rátalált a jó tempóra. Az edzéseken, időmérőkön körről körre gyorsult, míg végül a második helyről vághatott neki a 12 körös versenynek.
 

A rajtot sikerült jól elkapnia, de több erősebb motor is volt a mezőnyben, akik a célegyenes végéig Jani elé is tudtak kerülni, így az ötödik helyen fordult az első kanyarban. A pontversenyben előtte álló Pap Béla is előtte volt, ám őt a harmadik kanyar féktávján már sikerült is megelőznie. Gyorsan igyekezett felzárkózni a két hazai mögé a harmadik helyre, ami 3 kanyarral később sikerült is. Az időmérőn első helyet megszerző Pascota az első kör végén az egyenesben kikerülte Petrovicit és szépen lassan távolodott is. Jani is igyekezett Petrovicin átmenni, de ez nem volt olyan egyszerű. A hazai srác célegyenes végi féktávja nagyon bátor volt, így Jani hiába előzte meg a kör végi kombinációkban, a célegyenes végén többször visszavette a második helyet. Végül Jani két kanyarral hamarabbra időzítette az előzést, hogy még tudjon magának elegendő előnyt összeszedni a célegyenes végére és onnantól saját tempóban motorozhatott. Sajnos a másik hazai, Pascota már nagy előnyre tett szert, így Jani a biztonságos második helyen ért célba.
 


Chrobák Jani ”Folyamatosan tanultam az edzéseken a pályát és sikerült is lépésről lépésre gyorsulnom. A vonalvezetése tetszett a romániai motorparknak, azonban az aszfalt minősége nem volt 100%-os. A versenyen nagy csatára számítottam, azonban nem pont a második helyért szerettem volna csatázni. Sajnos beragadtam az egyik hazai versenyző mögé több körre, így az élen menő meglógott és már nem tudtam utána menni. Azonban a pontversenyben előttem álló az első körben elesett, igaz vissza tudott állni, de ennek fényében mindenképpen pontokat kellett gyűjtenem. A második helyet abszolút elérhetőnek láttam, hiszen végig feltartott, de tovább nem is láttam értelmét forszírozni. Így most 6 ponttal vezetem a bajnokságot és egy futam van még hátra az általam kedvelt rijekai pályán.”
 
Az SSP600-as futamban Silvio Muzzalupo is érdekelt volt a csapatból. Az időmérők alapján a 11. helyről várhatta a vasárnapi startot. A futam alatt egy jó rajttal, majd több előzéssel a hetedik helyig sikerült neki felverekednie magát. Csatában volt már a hatodik helyért, de sajnos a 12 kör alatt azt az előzést már nem sikerült neki megcsinálni.
 
 
A Rookie 600-as kategóriában Cristian Ghitea vágott neki a 10 körös versenytávnak. Cristian az időmérők alapján a 4. helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A rajtja nem sikerült a legfényesebben, azonban az első kanyar féktávján már az élmezőnyben kezdte meg a fordulást. Amikor is jött a krakk, hiszen egy a hátsó sorból rajtoló török versenyző kamikaze módon, szinte fék nélkül lebombázta, aki előtte ment. Cristian is a két szerencsétlenül járt motoros egyike volt, így egy hatalmas bukás lett a vége.
Szerencsére komolyabb sérülések nélkül megúszták az ártatlan versenyzők, nem úgy, mint a balesetet okozó török motoros. A motor azonban üzemképtelenné vált, így Cristian a piros zászlóval megszakított futam új rajtjához már sajnos nem tudott felállni. A futamot később újból megszakították piros zászlóval, majd végül értékelhetetlennek nyilvánították. Cristian így nem vesztett pontot a többiekhez képest és ezzel az utolsó rijekai futamra gyakorlatilag már behozhatatlan pontelőnnyel érkezik.
 
 
A csapat SBK kategóriájában induló versenyzőjének, Vígh Gyurinak is ismeretlen volt ez a pálya. Gyuri is lépésről lépésre folyamatosan tanulta és gyorsult is a pályán. Gyuri az időmérések alapján a versenyt a hatodik helyről kezdhette meg. Gyuri jó rajtoló, hiszen régebben sokat versenyzett gyorsulási versenyeken, így ezt most is bebizonyította és a negyedik helyen fordult. Folyamatosan támadta a dobogós helyen motorozót, mikor is a verseny felénél megelőzte és a harmadik helyre jött fel. Innentől itt nyugalomban fejezte be a versenyt. Az eredményhirdetésnél a kategóriája második helyéért járó díjat vehette át, hiszen a második helyen motorozó, a ROSBK értékelésén kívül indult ezen a futamon.
 
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.