A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 29., péntek
Hírek

Zólyomi Andrea | 2016.04.28, 09:46:00 | Utolsó módosítás: 2016.04.28, 09:46:00

Cimkék:

Nem egyszerűen kezdődött az UP bajnokság éve! Történt, hogy az eddigi a Magyar versenyeket vállukon vivő emberek a megnövekedett költségek és más személyi ellentétek miatt kiszálltak a motorsportból. Év elején egyetlen egyesület sem vállalt be rendezői feladatokat. Nagy volt a baj!


A pácból a szakágat egy új egyesület mentette meg, Gyuricza Péter Manager Igazgató által vezetett Förch Junior Team vállalta magára a közel sem könnyű feladatot.


Az első versenyrendezés azért nem ment teljesen súrlódásmentesen annak ellenére, hogy minden jó szándékát bevetette a Team a gyerekek versenyzése érdekében. Nagy köszönettel tartozunk a szakmai stábnak, Pál László versenyigazgatónak, Fülöp Ferenc verseny felügyelőnek, Farkas Gábor /Lojzi/ műszaki felügyelőnek, az összes sportbírónak, akik kitűnően helytálltak a nehéz időjárási körülmények között, valamint Ladislav Snegonnak  a Szlovák Szövetségtől ,aki rengeteget segített!

 


A szombati szabad edzéseken még kitartott a jó időjárás, csak az utolsó edzésekre érkezett meg az előre jósolt eső. Vasárnapra aztán igazából változékony lett az időjárás, hol eset, hol száradt, de leginkább szemerkélt az eső, kezdődött a gumi póker!


A 11 kategóriát a zsűri 7 versenyben vonta össze figyelembe véve a leg optimálisabb megoldást.  Összesen 77 nevező volt a rendezvényen, ami az elmúlt versenyek viszonylatában igen jónak számít. Ebből 29-en a Cseh Köztársaságból érkeztek, 26-an Szlovákiából, hazánkat 22 versenyző képviselte.


A robogó kategóriában a racing géposztályban voltak érdekelve a magyar versenyzők ahol Surányi Zoltán (Tomracing) kettős győzelmet szerezve söpörte le a mezőnyt annak ellenére, hogy a szabad edzésen porrá törte a motorját. Második Hudák Tamás (Mami se) lett. Szőllősi Benedek negyedik, Fábri Zoltán hatodik helyezése dicsérte még a hazai versenyzők tudását.
A PW kategóriában Kovács Zolika (Tomracing) magabiztos kettős győzelemmel magasan vitte a prímet, második a szintén kitűnő motorozást bemutató Vincze Martin (Chrobák Team) lett. A  negyedik helyet Fejes Koppány (Mami se)érte el . A legkisebbek között Szilárd Zalán,Kecskés Bence, Sándor Vencel és Várkonyi Tamás is a pályán bizonyította van magyar utánpótlás.


A PW special kategóriában az egyetlen magyar hölgy Vincze Hanna (H-Moto) utasította maga mögé a fiukat mind két futamát megnyerve!


A Mini GP kategóriában a tavalyi PW bajnok Farkas Kevin (Chrobák Team) immár váltós motorral szép motorozással az összetett negyedik helyezést szerezte meg, őt az esőben kicsit óvatosan motorozó Surányi Balázs (Tomracing) követte az ötödik pozícióban.
Mini GP PRO kategóriában indult a leggyorsabb három magyar gyermekversenyző. Mind hárman még a 11 évüket sem töltötték be a több mint 20 lóerős gépek között, amiben 18 éves versenyzők is indulhatnak.  A győzelmet végül az előző év felfedezette Számadó Máté (Förch Junior Team) szerezte meg annak ellenére, hogy a szabad edzésen óriásit bukott. Az első futamon a teljesen száraz pályán szó szerint bekorcsolyázott a teljesen szétégett vizes gumival a harmadik helyre. A második futamot a vizes pályán nagy előnnyel és magabiztosan nyerte meg, begyűjtve az összetett első helyezést. Az összetett harmadik a tavalyi Mini GP 140 bajnok Oláh Barnabás (Tomracing) lett. Az első futamban a negyedik, míg a másodikban száraz gumival a vízen harmadik lett. Görbe Somának (Sandlander) meg kellett elégednie a hatodik helyezéssel, miután az első futamban a száraz gumival a kiváló második helyezést húzta be, a második vizes versenyen a megfontolt tempó ellenére eldobta a vasat.


Ez évben bevezetett új kategóriában a 300 superstock , négy magyar is képviselte hazánkat. Legjobban Kovács Bálint (H-Moto) teljesített, annak ellenére, hogy csak edzésnek vette a versenyt az ADAC KTM kupára készülve. Bálintnak nem volt könnyű dolga, mert Ő a nemzetkőzi kupában engedett széria gumival versenyzett, ami szárazon is, de vízen behozhatatlan hátrány. Az első versenyen az utolsó körben az utolsó lehetőséget kihasználva előzte meg Cseh vetélytársát, megnyerve a futamot. A második vizes versenyen egy kicsúszás ellenére bepöfögött a harmadik helyre ezzel megszerezve az összetett második helyet. Kakuszi Ádám (H-Moto) élete első nagy motoros versenyén okosan motorozva megszerezte az összetett harmadik helyezést. Babonics Márk (Tomracing) többet várt magától, főleg a száraz edzésen futott kitűnő idők alapján. Az első futamban bejött harmadiknak, aztán gumi és más műszaki problémák miatt a második versenyen nem állt rajthoz, így ötödik lett a végelszámolásban. Győr Bálint (Chrobák Team) is most próbálkozott először a 300-as Yamahával, a száraz edzéseken szépen motorozott, de nem lévén vizes gumija a vasárnapi megmérettetést nem vállalta.  


Örvendetes tény, hogy a Magyar Utánpótlás sportba nagy felnőtt csapatok is bekapcsolódtak (H-Moto, Tomracing, Chrobák Team). A negatív előjelek ellenére a tavalyihoz képest fejlődni látszik a Gyorsasági motorsport alapjait biztosító Utánpótlás sport. Ha nem támogatjuk az UP sportot a Gyorsasági szakág, legalább is az élsportban lehúzhatja a redőnyt! Mint szakági UP sport megbízott ezért köszönetet mondok a nemrég alakult csapatnak a Förch Junior Team-nek és Gyuricza Péternek, hogy megmutatta meg lehet csinálni. Még ha vannak is olyan vélemények, hogy ezért a pár gyerekért nem érdemes vállalni a rendezéssel járó anyagi kockázatot, a díjkiosztón látva a ragyogó gyermek arcokat és a büszke szülőket, azt hiszem megérte.  Ha a többi nagy csapat jövőre beszállna egy-egy verseny rendezésébe és összefogunk, nevelhetünk újabb Talmácsikat, mert a tehetségekben nincs hiány!


Szabó János Bregyó

 

Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.