A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. október 23., hétfő
Hírek
/ 67 oldal

Kiemelkedően sikeres évet tudhat magáénak a Motoaction Monpet Team.

Zólyomi Andrea | 2017.10.20, 09:41:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.20, 15:15:00

Cimkék:

Évről évre szép fejlődést produkáló egyesület tíz dobogós helyezést ért el a 2017. évi összetett bajnokság és kupasorozat kiírásaiban ami egyedülálló siker.

 

 

A csapat versenyzői remek összetett eredményeket értek el idén. Az egyesület nagyon elkötelezett a motocross sport iránt, és szerény lehetőségei mellett kiemelten foglakozik másodosztályú versenyzők támogatásával az élsport versenyzői mellett. Szőke Márk Mxopen és Ragats Roland Mx2 élsport vezette alakulat sikereiről Matern Balázs egyesületi vezető számolt be nekünk.
 
 
 
Szőke Márk #795 Mxopen célja a dobogó legfelső foka volt, Magyar Bajnokságban és a Kupasorozatban egyaránt. Sajnálatos módon egy nem várt kéztörés nehezítette Márk dolgát a bajnoki címért folyó harcban. A Foktői bajnoki fordulón gipszelt kézzel vette fel a küzdelmet ellenfeleivel. Az év végi elszámolásnál sajnos ez a hátrány megmutatkozott és meg kellett elégedni a második helyezéssel a Magyar Bajnokságban. A Magyar Motocross Kupasorozat Kupagyőztese címet ellenben sikerült elhódítania, így ez némi vigasz számára. Márk mindent megtett a legjobb eredményért.
 
 
Ragats Roland #126 Mx2 élsport versenyzőnk szintén a Kupasorozat győztese lett és a harmadik helyen zárta Magyar Bajnokság küzdelmeit. Roland teljesítménye egész évben nagyon kiegyensúlyozott volt, nem hátráltatta sérülés. Lehetőségeihez mérten mindig a maximumra törekedett, és karrierje során először ért fel az éves értékelésben a dobogóra. Roland többszörös Kupagyőztes csapatunk kötelékében viszont a bajnoki érem hiányzott a gyűjteményéből. Büszkék vagyunk, hogy ezt a remek eredményt velünk sikerült elérnie.
 
 
Rácz Zoltán #677 Mx1 másodosztály aktuális Motocross Magyar Bajnoka és Kupagyőztese. Zoli az idei esztendőtől versenyzik a csapat kötelékében és rátermettségé az elért eredmények szépen tükrözik. Sokat fejlődött az elmúlt időszakban és azon versenyzők egyike, akivel Mx1 élsportban utánpótlással számolhat a sport. Karrierjéből a junior évek teljesen kimaradtak, de mégis sikerült ezt a hiányosságot áthidalni. A megszerzett két cím kitűzött célunk volt, így az eredménynek mindannyian nagyon örülünk.
 
 
Horváth Renátó #13 Mx2 másodosztály aktuális Motocross Kupagyőztese és a Magyar Bajnokság második helyezettje. Második éve tagja a csapatnak. A tavalyi esztendőben még az amatőr kategóriában jeleskedő motoros egy kategóriát feljebb lépve is hatalmas fejtörést okozott az ellenfeleknek, és csak pár ponttal maradt alul a bajnoki címért fojtatott harcban. Rácz Zoltánnal ellentétben Renátó versenyzett junior 85-ben viszont 8 éves kihagyást követően kezdte újra versenyzést már nagy motorral. Látványos stílusával és a homokos pályákon nyújtott kiemelkedő teljesítményével sokak figyelmét felhívta magára.
 

 

Gaál Norbert #189 Mx1 másodosztály Magyar Bajnokság második helyezettje. Norbi tapasztalt motoros aki méltó kihívója volt fiatal csapattársának. Remek csatákat láthattunk tőlük. Norbi alapító tagja a csapatnak és régóta aktív tagja a magyar mezőnynek. Reméljük még hosszú ideig a csapattal marad és örömmel fogja űzni a  motoross sportot.
 
 
Horváth Endre #22 Mx1 másodosztály. Endre az idei évben csatlakozott hozzánk és tért vissza a motocross versenypályákra. A valaha élsport versenyző 10 éves kihagyás után is felveszi a kesztyűt a fiatalokkal. Lassan az öregfiúk mezőnyében is starthoz állhat, de az idei kupasorozat versenyein a fiatalok között vállalta a megmérettetést. Ötödik helyen sikerült célba érnie a Motocross Kupa éves értékelésben. 
 
 
A versenyévad egyik legrangosabb rendezvényén a Tápióbicskei Csapatversenyen kettő csapattal álltunk starthoz. Az „A” csapat az előkelő második , a „B” csapat pedig a hetedik helyen jegyezte magát. Ezzel számunkra lezárult a 2017-es versenyévad, kis pihenést követően belevetjük magunkat a 2018 évi felkészülésbe.
Magyar Motocross Bajnokság Élsport Mx2
1. Varga Imre (HTS Team) - 222 pont
2. Kiss Márk (HTS Team) - 180 pont
3. Ragats Roland (Motoaction Monpet Team) - 179 pont
 
Magyar Motocross Bajnokság Élsport Mxopen
1. Hugyecz Erik (HTS Team) - 223 pont
2. Szőke Márk (Motoaction Monpet Team) - 204 pont
3. Déczi Balázs (Husqvarna Maurergép Racing Team) - 169 pont
 
Magyar Motocross Bajnokság Másodosztály Mx2
1.Ocsovay Péter (Steel Fire Team) -222
2.HorváthRenátó (Motoaction Monpet Team) -209
3.Wimmer Sándor (Markó-Motor Sportegyüslet) -173
 
Magyar Motocross Bajnokság Másodosztály Mx1
1.Rácz Zoltán (Motoaction Monpet Team) -221 pont
2.Gaál Norbert (Motoaction Monpet Team) -209 pont
3.Csernyik Péter (Moto Hp se) -202 pont
 
Magyarország Csapatversenye 2017. Tápióbicske
1. HTS Team I. (Varga Imre, Hugyecz Erik, Szvoboda Bence) - 15 pont
2. Motoaction Monpet Team I. (Roland Edelbacher, Szőke Márk, Vaclav Kovar) - 21 pont
3. HTS Team II. (Jakob Kristóf, Kerese Gábor, Kiss Márk) - 51 pont
4. Varmodo MK Svédország (Elias Thor, Daniel Helström, Martin Kaller) - 55 pont
5. DSF Extrém SE (Denis Polas, Pergel Márk, Déczi Balázs) - 55 pont
6.Gyál Integrál SE (Soóky Zsolt, Kovács Ádám Zsolt, Izsold Zoltán) - 65 pont
7. Motoaction Monpet Team II. ( Ragats Roland, Gaál Norbert, Rácz Zoltán ) -79 pont
 
 
Magyar Motocross Mxmánia Kupasorozat 2017.
 
Mxopen Kupagyőztes Szőke Márk  Motoaction Monpet Team
Mx2 élsport Kupagyőztes Ragats Roland Motoaction Monpet Team
Mx1 másodosztály Kupagyőztes Rácz Zoltán Motoaction Monpet Team
Mx2 másodosztály Kupagyőztes Horváth Renátó Motoaction Monpet Team
 
 
szöveg: Motoaction Monpet Team
fotó: Somogyi Péter

A végső cél továbbra is a GP – az oda vezető utat kell megtalálni!

Zólyomi Andrea | 2017.10.18, 14:19:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.18, 14:19:00

Cimkék:

Ahogy eltervezték, a felkészülés jegyében telt Laczkó Máté (15), az MW performance gyorsasági motorversenyzőjének 2017-es szezonja. A napokban, a Pannónia Ringen lezárt versenyidény azonban legalább annyi kérdést nyitott meg, mint amennyit sikerült megválaszolni. Értékelünk, előre tekintünk.

 

 
Az álomszerűen lezárt 2016-os szezon egészen új dimenziókat nyitott meg a 15 éves fiatalember előtt. Túl azon, hogy a hazai berkekben eddig is jól ismert (és elismert) Laczkó Máté tovább mélyítette versenyzői presztízsét, a német junior bajnokság megnyerésével külföldön is feliratkozott az ígéretes fiatal versenyzők népes és tekintélyes listájára. Olyannyira, hogy a 2016-os októberi esseni ADAC évadzárón igen komoly versenyzői szerződést írtak alá Mohai Jánosék a német Kiefer Racinggel, a Northern Europe Cup (NEC) Moto3-as versenysorozatára. Csak a tények kedvéért tegyük hozzá: a szerződést a Kiefer istálló ajánlotta, a szezon költségeinek egy jelentős részét pedig Máté kereste meg az ADAC KTM 380RC versenysorozatának megnyerésével. Ha úgy tetszik, ez volt az ADAC ösztöndíja a tehetséges magyar fiúnak.
 
 
Máté, és az MW Performance pedig köszönte szépen, élt a felkínált lehetőséggel, hiszen mi lenne jobb felkészülés a jövőre, mint egy egész idény a világbajnokokat nevelő, a GP-n Moto3-ban és Moto2-ben is versenyeztető, nagynevű versenycsapatban? Az már a csapattársak és a sorozat versenyzőinek megismerése után kiderült, hogy ez a felkészülés egyáltalán nem hétvégi bulimotorozások jól szervezett sorozata lesz. Mondhatjuk, hogy a megelőző három év európai versenypályákon megismert ellenfeleinek krémje gyűlt össze, ennél sűrűbb mezőny talán csak a spanyol és olasz bajnokságok bekapcsolásával jöhetett volna létre. A célt is ennek megfelelően jelölték ki a tanulóévre: valahol az első tízben, ha lehet, közelebb az 5. helyhez, de a leglényegesebb szempont az volt, hogy minden versenyen a legjobbat nyújtva hozza ki magából a legtöbbet. Ennek megfelelően Máté a mindössze tizenegy futamból álló sorozat standard kategóriájának huszonegy fős mezőnyében a 12. helyen kezdett, s versenyről versenyre egyre magabiztosabb motorozással haladt a kitűzött cél, a 10. hely felé, s a hetedik futamban, éppen Brnoban a 9. helyen intették le.
 
Nem feltétlenül az addig megszerzett pontjai miatt, sokkal inkább a rendkívül kiélezett versenyek, az egyre gyakrabban győzelemmel lezárt pároscsaták jóvoltából megerősödött önbizalommal, és nagy reményekkel érkeztek a sorozatot lezáró asseni kettős futamra, ahol ott folytatódott minden, ahol Brnoban abbamaradt. Sőt, Máté az első időmérő edzésen a 8. helyet csípte meg, s hasonlóan jól indult a második kvalifikáció is, ám ennek bemelegítő szakaszában, az egyik kanyarban megtörtént a baj. Máté eddigi pályafutása egyik legnagyobb, de mindenképpen legfájdalmasabb bukását volt kénytelen elszenvedni. Szerencsére, amellett, hogy össze-vissza zúzta magát, komolyabb baj, csonttörés vagy -repedés nem lett, de a Honda nullára amortizálódott, s néhány órára Máté is kórházba került megfigyelésre. 
 
 
Mindenki el tudott volna képzelni persze egy pozitívabb csattanót, ám Máté, és a csapat idényről alkotott összképét mégsem ez a szerencsétlen záróakkord határozza meg elsősorban:
 
– Vegyes érzelmeim vannak a 2017-es szezonról. Van bennem öröm is, kicsi csalódottság is – mondta el Máté kérdésünkre az évet értékelve.   – Örömöt a miatt érzek, mert idén is sokat tanultam, a csalódottság inkább a viszonylagos eredménytelenség miatt van bennem. Szerettem volna benne lenni az első tízben, hogy bizonyítsam a fejlődés folytonosságát. Azt, hogy idén is jobb lettem, bár így, hogy négy versenyt technikai problémák és a bukás miatt kihagytam, ez elég nehéz lett volna. Talán, ha előbb kapom meg az új motort, jobban együtt tudok menni a mezőny elejével, s ez a 14. hely is lehetett volna jobb.
 
– Nem érzed úgy emiatt, hogy megtorpanás volt ez az év?
– Megtorpanásnak nem nevezném, hiszen idén is rengeteget fejlődtem, és az is nagyon fontos, hogy ebben a mezőnyben. Innen látszik igazán, hogy mennyien vannak jobbak és még jobbak, s hogy mennyi munka van még, mennyit kell edzeni azért, hogy ott tudjak maradni velük. Azzal együtt, hogy idén kevesebbet motoroztunk, mint tavaly, az itt megszerzett versenykilométerek jól jöttek a nagyobb, 600-as és ezres kategóriákban.   
 
– A három kategória közül melyikkel találtad meg leginkább az összhangot?
– A Moto3-as elég kicsinek bizonyult, sok időbe telt kisakkozni, hogy elférjek rajta, elég hamar kiderült, hogy a súlyom és a magasságom miatt nem ez lesz a jövő. Éppen ezért örömteli, hogy a hatszázas motor viszont remekül összeállt, s az idény végére ugyanígy az ezres is. Hogy melyik lesz az igazi irány, arról most én még nem sokat tudok. Egy biztos: valamelyik a kettő közül.
 
 
– Mit teszel el ebből az idényből az emlékkönyvedbe a legszebb, legélvezetesebb élményeid közé?
– Igazából minden Moto3-as futamot, amelyiken tudtam meccselni. Sachsenringet és Brnot említeném elsőként is, az utóbbi azért is érdekes, mert ott már a mezőny elejével sikerült együtt mennem. Egészen a bukásig az asseni is remekül alakult, kár, hogy a versenyig már nem jutottunk el. De, azt hiszem, az egész évet, úgy ahogy van, beragasztom, hiszen végig azt csináltam, amit a legjobban szeretek, ráadásul zömmel egy profi, világbajnoki csapat utánpótlás istállójában, ami hihetetlenül motivált. Köszönöm mindenkinek, aki ezt lehetővé tette!
 
– Most kezdődnek a szürke iskolai hétköznapok. Hogy állsz a sulival?
– Nincs vele semmi gondom, de nem azért mert most még csak ismétlések vannak az újonnan érkezett technikusképzősök miatt. Így mi külön feladatot kaptunk, egy személyautó karbantartását, tél előtti átvizsgálását kellett elvégeznünk. Ezek miatt az önálló, komplex munkák miatt is szeretem csinálni.
 
 
– Motorozás? Lesz még valami idén?
­– Amíg jó idő van, bizonyára megyünk még pályára, aztán amikor már oda nem, elővesszük a krosszmotort, és kezdődik a téli fizikai felkészülés. Végül is mindegy, hogy mire, az majd idővel kiderül, hogy hol indulok. Én leginkább a vébén szeretnék menni, stock 1000-ben. Nagyon nagy lépcső lenne, nagy ugrás, de a nagyok között lehet a legtöbbet tanulni. Ha ez valami miatt mégsem sikerülne, attól én még ugyanúgy fogok készülni fizikailag is, mentálisan is a 2018-as idényre.
 
Pillanatnyilag ez, vagyis az irány meghatározása, a legjobb, legtöbbet nyújtó versenysorozat megtalálása okozza a legtöbb fejtörést az MW Performance tulajdonosának, csapatfőnökének, Máté első számú szponzorának, edzőjének, menedzserének és pszichológusának, egyszóval mindenesének, Mohai Jánosnak is:
 
– A legnagyobb gondot az jelenti a jövőbeni kategória kiválasztásában, hogy Máté még nem elég idős.  Nem jellemző ebben a korban ilyen léptékű fejlődés, amivel korosztályát jóval megelőzve ugyan már megérett volna nagyobb versenyekre, akár Moto2-re, vagy a Superbike-ra, de ott a korhatár, ami mindenhol 17 év, ő pedig jövőre még csak 16 éves lesz. Viszont idén az is eldőlt, hogy csak a 600 és 1000 köbcentis kategóriák jöhetnek szóba, de kevéssé értékes, a tovább fejlődésre nem alkalmas sorozatba nem akarunk belevágni, különösen egy ilyen, eredményességét tekintve talán kevésbé látványos, de szakmailag rendkívül hasznos és előre mutató idény után. Amellett, hogy Máté a Kiefer Racing versenyzőjeként fő sorozatában, az ADAC NEC Moto3 versenyein is derekasan helytállt, és minden futamban, ahol elindult pontokat is szerzett (átlagosan 5-öt – a szerk.), a tesztmotorozásokon, hazai és nemzetközi versenyeken is masszívan és nagyon gyorsan terelte a 600-as és 1000-es motorokat. Választani tehát tudunk, csak a döntést kell alaposan megfontolnunk.
 
 
Mivel nincs lépéskényszer, erre is lesz idő 2018 tavaszáig, amikor is a már 16 éves Laczkó Máté újabb nagy versenyeken készülhet célja, a Moto GP elérése felé.
 
Laczkó Máté köszöni a támogatást edzőjének, mentorának, Mohai János főszponzornak és az MW Performance csapatának, az ADAC-nak és a Kiefer Racingnek, a Pannónia ringnek és Paddock hotelnek, az Euroringnek, a Kecskeméti gokart pályának, a Kakucsringnek, valamint a  MAMI Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakgimnáziumnak!
 
 
 
Munkácsi Imre
Képek: MW Performance

Zólyomi Andrea | 2017.10.18, 09:21:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.18, 09:21:00

Cimkék:

Kecskeméti Márk Supermoto magyar bajnok – aki nem csak hazánkban, hanem országhatáron túl is állt már a dobogó tetején, hiszen az osztrák és szlovák mezőnyben is az aktuális szezon legjobbja lett  – idén nem tudott az OB-n versenyezni egy sérülés miatt, de a 2018-as szezonra már elkezdte a felkészülést.
 
 „Jövőre már nem a Tomracing színeiben indulok, mert nem egyeztek az elképzeléseink a csapattal és nem kaptam meg azokat a támogatásokat, amiket vártam és ígértek”– nyilatkozta a bajnok.
 
 
Idén szeptember nyitóhétvégéjén, az Euroringen ült elsőnek motorra, ahol egy 2007-es géppel is a jelenlegi mezőnyből kimagaslóan motorozott a második helyen Ádám Misit üldözve. Ám a harmadik körben feladni kényszerült a versenyt, mivel ideiglenes motorjában a szelephimba eltörött. A következő megmérettetésre október 15-én Visontán, az évadzáró Super Monkey Day-en került sor, ahol szintén a sajátjánál gyengébb motorral rótta a köröket. A délelőtti edzésen is már a 2. helyen végzett Ónodi Beni mögött, majd a délutáni első futamon az utolsó előtti helyről indulva 2 kör után megszerezte a vezetést, amit a leintés pillanatáig tartott. Márk így reményekkel teli várja a következő esztendőt:
 
 „Ahol egyszer sas voltál, oda ne menj vissza verébnek!- szokták mondani, én pedig nagyon is komolyan veszem, hogy ezért  a dobogó legfelső foka ismét a cél. Újra gondolkodom a külföldi versenyzésben is, ez hamarosan kiderül, illetve pár héten belül elkészül a saját motorom is.  Ezúton szeretném megköszönni a szponzoraimnak, hogy hisznek bennem, a támogatásukat megpróbálom azzal meghálálni, hogy nekem intik le elsőnek azt a bizonyos kockás zászlót.”
 
 
Az évadzáró után a srácok megpihennek, majd év elején indul az olasz edzőtábor, hogy 2018-ban elsőként Máriapócson ismét megmutassák mitől is olyan izgalmas a supermoto szakág! Érdemes lesz ellátogatni a RabócsiRingre! 

Zólyomi Andrea | 2017.10.17, 10:02:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.17, 10:02:00

Cimkék:

Három egyéni magyar bajnoki cím után a nagy presztízsű csapatbajnoki titulus is a peresztegi istállóhoz vándorolt. Ötödik csapatelsőségükkel legendás egyesületeket értek utol.
 
A motokrossz versenyszezon minden évben a nagy presztízsű csapatversennyel zárul, ahol háromfős alakulatok mérkőznek meg a patinás vándortrófeáért. A versenyzők egyéni helyezései összeadódnak, így alakul ki három futam után a végső sorrend. Minden évben nagy érdeklődés övezi ezt az eseményt, ahol nem csak hazai versenyzők és csapatok, hanem külföldi vendégszereplők is elindulhatnak.
 
Idén a hazai motokrossz egyik fellegvára, Tápióbicske adott otthont ennek az összecsapásnak. A helyszínen kétezer néző szurkolta végig a HTS Team diadalmenetét. A Varga Imre (17), Hugyecz Erik (25), Szvoboda Bence (25) összeállítású csapat kiemelkedett a mezőnyből, kiegyensúlyozott teljesítményüknek köszönhetően megérdemelten zárták az első helyen az idei derbit. Szvoboda két futamot nyert a háromból, Hugyecz egy első és egy harmadik helyezést szerzett, a törött csuklóval és bordával motorozó Varga egy harmadik és egy hatodik pozícióval járult hozzá a győzelemhez.
 
 
“Nem mi voltunk papíron a legerősebbek, de mi voltunk a legegységesebbek. Azt tudtuk, hogy Szvoboda Bencének nincs itthon ellenfele, Hugyecz Erik is többször bizonyította már, hogy nem szabad őt leírni, Varga Imre teljesítménye viszont kérdéses volt a versenyt megelőzően fájdalmas sérülései miatt. Svéd, osztrák és cseh kiválóságok is szerepeltek a mezőnyben, ők feladták nekünk a leckét, de mégsem tudták versenyzőink útját állni. Egy nehéz, de eredményes szezon méltó lezárása volt ez számunkra. Hugyecz Erik nyerte idén az MX Open kategóriát, Varga Imre az Élsport MX2-esek között bizonyult a legjobbnak, Kiss Márk pedig a Junior MX2 egyéni bajnoki címét gyűjtötte be idén. Ez a csapatbajnoki titulus már csak hab volt a tortán, főleg úgy, hogy a második számú csapatunk is dobogóra állhatott.” - összegezte a bajnokcsapat napját Horváth Lajos, tulajdonos.
 
 
A HTS Team ötödik alkalommal hódította el a csapatbajnoki serleget, ezzel beérte a győzelmi örökranglistán a hazai motokrosszozás két legendás, már megszűnt egyesületét, a Surján SE-t és a Kawasaki Magyarország SE-t. A tápióbicskei dobogón a Motoaction Monpet Team, és a HTS Team második számú alakulata ünnepelhetett.
 
MAMS Motokrossz csapatverseny, végeredmény:
1. HTS Team I. (Varga Imre, Hugyecz Erik, Szvoboda Bence) - 15 pont
2. Motoaction Monpet Team (Roland Edelbacher, Szőke Márk, Vaclav Kovar) - 21 pont
3. HTS Team II. (Jakob Kristóf, Kerese Gábor, Kiss Márk) - 51 pont
4. Varmodo MK Svédország (Elias Thor, Daniel Helström, Martin Kaller) - 55 pont
5. DSF Extrém SE (Denis Polas, Pergel Márk, Déczi Balázs) - 55 pont
 
MAMS Motokrossz élsport csapatbajnokai:
1981 - Kiskunlaczáhaz KSK
1982 - Kiskunlacháza KSK
1983 - Honvéd Budapest
1984 - Honvéd Budapest
1985 - Surján SE
1986 - Kiskunlacháza KMSE
1987 - Surján SE
1988 - Surján SE
1989 - Honvéd Budapest
1990 - Surján SE
1991 - Surján SE
1992 - Honvéd Budapest
1993 - Honvéd Budapest
1994 - Honvéd Budapest
1995 - Honvéd Budapest
 
2001 - Center Motorsport Club
2002 - Center Motorsport Club
2003 - Reál Motorcentrum Győr
2004 - Center Motorsport Club
2005 - Nyári Pál SE
2006 - Kawasaki Magyarország SE
2007 - Kawasaki Magyarország SE
2008 - Kawasaki Magyarország SE
2009 - Kawasaki Magyarország SE
2010 - Kawasaki Magyarország SE
2011 - OKR KTM Team
2012 - HTS Team
2013 - HTS Team
2014 - HTS Team
2015 - HTS Team
2016 - Maurer Husqvarna Racing Team
2017 - HTS Team

Zólyomi Andrea | 2017.10.17, 09:35:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.17, 09:35:00

Cimkék:

Gyutai Adrián az elmúlt hétvégén végre debütálhatott a világ egyik legerősebb nemzeti sorozatában, a Brit Superbike Bajnokságban. A Mohai Water MAR Kawasaki pilótájaként előbb kvalifikálta magát a futamra a Superstock 1000-es kategóriában, majd a futam 11. köréig remekül tartotta magát a 38 fős mezőnyben, ám ekkor elszakadt a motorja lánca, így kiállni kényszerült. A felmerült technikai problémák ellenére mind a brit csapat, mind pedig a K-Tech elégedett volt Adrián teljesítményével, így nem kizárt, hogy a 26 éves paksi motoros 2018-ban ebben a sorozatban áll majd rajthoz. 
 
Újabb álma vált valóra Gyutai Adriánnak (220 Volt H-Moto Team), aki a brit Superbike-bajnokságban érdekelt Mohai Water MAR Kawasaki csapat és technikai partnere, a K-Tech által felkészített motorral (Kawasaki ZX 10R) rajthoz állhatott Brands Hatch-ben, ahol a BSB idei záró futamát rendezték meg. A 26 éves paksi motoros ez előtt még sosem motorozott a legendás aszfaltcsíkon, ennek ellenére a Superstock 1000-es kategóriában valamennyi edzésen - két szabadedzés és egy időmérő - jobban teljesített a limitidőnél, így kvalifikálta magát a vasárnapi futam 38 fős mezőnyébe.
 
 
A teljesítménye minden edzésen javult, és amíg az első szabadedzésen majdnem 9 másodpercre volt az elsőtől, addig az időmérő végére ez a különbség már csak négy és fél másodperc volt. A futamot a 36. rajtkockából kezdte, ám a remek rajtot követően a 28. helyre jött fel, és egy ötös bollyal hatalmas csatát vívott a még jobb helyezésért. Ám a tizedik körben felerősödtek a fékproblémái, majd a 11. kör közepén elszakadt a Kawasaki lánca, így kénytelen volt feladni a versenyt.
 
Adrián nagyon csalódott volt a futamon történtek miatt, mert úgy érezte, akár tíz hellyel is előrébb végezhetett volna a rajthelyénél.
"Nagyon csalódott vagyok az eredmény miatt, de sajnos a technikai hiba benne van ebben a sportban. Már a rajtrácsra felmenet is ereztem, hogy valami probléma van a fékkel, és ez egyre erősödött körről körre. Nem tudtam azt a tempót motorozni, amit szerettem volna, folyamatosan veszítettem a kigyorsításokon. A tizenegyedik körben viszont jött a vég, elszakadt a lánc, és ki kellett állnom. Sajnálom ami történt, mert egy ötös bolyban haladtam, akikkel így is tudtam tartani a lépést. Ha mindez nincs, akkor nagy esélyem lehetett volna akár a 26-28. hely megszerzésére, de ezen most már kár rágódni, mindez már a múlt. A BSB Európa egyik legkeményebb bajnoksága, úgy érzem, az, hogy kvalifikáltunk és rajthoz álltunk, már nem rossz, főleg annak tükrében, miszerint ez csak a negyedik ezres versenyem volt, ráadásul július vége óta szerepelek csak ebben a kategóriában" - jelentette ki Gyutai Adrián.
 
 
A Mohai Water MAR Kawasaki csapatfőnöke maximálisan elégedett volt versenyzője teljesítményével, és nem zárkózik el a közös folytatás elől, amit a csapat technikai partnere, a K-Tech is támogat.
 
"Edzésről edzésre jobban teljesített a Kawasaki nyergében Adrián, és úgy vélem, azonnal bizonyítani tudta mindenféle pályaismeret, és alig pár hónapos ezres motorral való versenyzéssel a háta mögött, hogy a BSB-ben is képes a helyét megállni. Ahhoz, hogy előrébb léphessen, hogy a kategória pontszerzői közé küzdje fel magát, kell még neki a versenykilométer. Elégedett vagyok a teljesítményével, úgy is, hogy a futamot nem tudta egy buta technikai hiba miatt teljesíteni. Amennyiben a BSB szervezőinek és a csapatnak az ajánlatát elfogadja, akkor közösen kezdjük el a téli felkészülést, hogy jövőre teljes szezont teljesítsen a BSB-ben" - jelentette ki Malcolm Ashley, a MAR Kawasaki csapatfőnöke.
 
Köszönet mindezért a támogatóknak - Paks városa, MVM Atomerőmű, Mohai Ágnes Ásványvíz, Losonczi Kft, Hanolfer Kft, NCT Kft, Dunlop, Euromotor, Motostar és Opel Gyulai -, hogy Adrián mellett állnak, illetve a Mohai Water MAR Kawasaki csapatnak, valamint a K-Technek azért, mert bizalmat szavaztak egy magyar tehetségnek.
 
Fotó: Pole Positions Communications Kft.
/ 67 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.