A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. augusztus 15., szerda
Hírek
/ 103 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.08.15, 13:45:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.15, 13:45:00

Cimkék:

A sikeres olaszországi Európa Bajnokság után egyből utazott a csapat egyik része Csehországba, Most városába, ahol a soron következő cseh bajnoki fordulót rendezték meg. Két versenyzővel, Czepó Donáttal és Vincze Martinnal vágtunk neki a hétvégének.
 

Pénteki napon egy kis eső nehezítette, illetve utána mosta el a programot így kicsit kevesebb idő maradt a pálya begyakorlására. Donát most járt először ezen a pályán, így neki nehezebb volt ráhangolódni a kevés edzés miatt a szombat délutáni időmérőkre, de ettől függetlenül menetről menetre javította köridejét.
 
A két időmérő végére Donát az összevont rajtrács 8. helyéről várhatta a rajtot Open motorjával, míg Martin a második sor elejéről, a 4. helyről Stock motorjával.

Donát mindkét versenyen előrébb lépett a több kategóriából álló mezőnyben, majd végül az első futamon saját kategóriájának a második, míg a második versenyen a harmadik helyét szerezte meg nagy csatában.
 

Martin mindkét futamon kategóriájában rajt cél győzelmet aratott. Az első versenyen a hazai versenytársa megszorongatta a verseny első felében, ám a második futamon elég hamar megnyugtató előnyt szedett össze és rajt cél győzelmet aratott.
 
 
 
Chrobák János: Fárasztó volt az elmúlt 2-3 hét, de úgy gondolom Most-ba is megérte elutazni. Donát egy és nem egyszerű pályát ismerhetett meg, ahol a versenyeken már nagyon szép köridőt tudott motorozni, ami a dobogó harmadik fokát is jelentette neki. Martin már ismerte a pályát, de ez nem volt neki elég, közel másfél másodperccel megdöntötte tavalyi legjobb idejét, illetve közel egy másodperccel a kategória eddigi legjobb köridejét. Most van egy szusszanásnyi szünet, de az edzése folytatódnak, hiszen 2 hét múlva utazunk ismét Csehországba, Trinec városába, ahol a három ország bajnokságának következő fordulója lesz. Oda már ismét az egész csapat utazik, mind a hét versenyzővel.

Szívfacsaró hétvégét zárt a kiváló magyar motokrosszos a cseh bajnokság utolsó előtti versenyén. 200 méterrel a cél előtt bukta el a biztosnak látszó győzelmét.

Zólyomi Andrea | 2018.08.13, 14:58:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.13, 14:58:00

Cimkék:

A sport örök igazsága: a küzdelem a kockás zászlóig tart. Szvoboda Bence mindent jól csinált, hogy learassa csuklótöréséből való visszatérése utáni negyedik győzelmét, de két kanyarral a leintés előtt hibázott. 200 méter hiányzott a biztosnak látszó diadalhoz, amikor egy trükkös nyom kirántotta a magyar bajnok alól a motort, ez pedig elég volt ellenfelének a győzelemhez. A magyar fiú vigasztalhatatlan volt a futam után.
 
 
“Nem hiszem el, ami történt. Utoljára ilyen hibát a legelső versenyemen vétettem, 9 évesen. Az első futamban nagy előnnyel nyertem. A másodikban végig magam mögött tudtam tartani a cseh bajnoki cím várományosát, Martin Micheket. Ott volt a győzelem a kezemben, már megnyertem a csatát, Michek felhagyott a támadásommal, de ezt a futam hevében nem érzékeltem. Talán túlságosan akartam ezt a győzelmet, vissza kellett volna venni egy picit. Nagyon megviselnek a történek, de próbálok belőle tanulni.” - összegezte szomorúan a stribrói versenyt a magyarok legjobbja, aki ezzel a hibával együtt is csak pontegyenlőséggel szorult a második helyre (ilyen esetben a második futamban elért jobb helyezés dönt két pontazonossággal álló versenyző között).
 
 
A cseh motokrosszbajnokság 6 fordulós, fordulónként 2-2 futammal. Szvoboda a német bajnokságban törte el csuklóját április végén, amiért egy cseh versenyt kihagyni kényszerült a rehabilitáció ideje alatt. Csak dobogós helyezései vannak idén, pedig újonc az MX1-esek között: két győzelem mellett egy ezüst és egy bronzérmet szerzett. Bár matematikai esélyei vannak még a végső sikerre (50 pont gyűjthető az utolsó fordulóban), reálisan a bajnoki sorozat második helye elérhető, ami - egy kihagyott versennyel - fantasztikus eredmény volna.
 
 
 
 
Az utolsó viadal Opatovban kerül megrendezésre szeptember 2-án.
 
Cseh MX1-es bajnokság 5. forduló, Petrovice:
1. Martin Michek (Csehország, KTM) - 47 pont (2. és 1.)
2. Szvoboda Bence (Magyarország, KTM) - 47 pont (1-2)
3. Lukas Neurauter (Ausztria, KTM) - 34 pont (7-3)
4. Vaclav Kovar (Csehország, KTM) - 34 pont (3-7)
5. Rudolf Weschta (Csehország, Suzuki) - 33 pont (6-4)
 
A 6 fordulós bajnokság állása 5 verseny után:
1. Martin Michek - 232 pont
2. Vaclav Kovar - 192 pont
3. Szvoboda Bence - 187 pont
4. Tomasz Wysocki - 167 pont
5. Marek Sukup - 157 pont

Számadó Máté az OB előtti motoros nyílt napon futott jó időeredmény után bizakodva, az összetett pontverseny harmadik helyéről várta a szombati megmérettetést.

Zólyomi Andrea | 2018.08.13, 14:28:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.13, 14:28:00

Cimkék:

A több kategória és a sok résztvevő miatt a pályán egész nap nagy volt a forgalom, az első időmérő alatt összesen négy kört tudott menni, nem volt tiszta köre és meg is szakították az etapot piros zászlóval. A második mért edzésen, már valamivel többet, hat kört tudott teljesíteni, de a pauza és tiszta kör hiánya miatt a hét eleji kimagasló idejét nem tudta megközelíteni. Azonba ennek ellenére is megszerezte a pole pozíciót, magabiztos, egy másodperces előnnyel.
 
 
Jól alakult a hungaroringi forduló, egészen a verseny kezdetéig: a rajtot remekül elkapta Máté, azonban az olajfedél alja megrepedt, a kifolyt kenőanyag pedig ráfojt a gumira, ami kicsúszáshoz vezetett. Semmi előzetes jel nem utalt a bekövetkezett hibára, ez tipikus anyagfáradás volt, ami bárhol, bármikor bekövetkezhet.
 
Az eset után természetesen rögtön megvizsgálták a fiatal motorost, Számadó Máté jól van, csupán az ujja rándult meg, de úgy néz ki, emiatt elúszott a bajnokság, ugyanis a több, mint egy fordulónyi hátrányt nem lehet az utolsó hétvégén behozni.
 
 
Ez komoly dilemma elé állítja a csapatot, mert az Országos Bajnokság és az Alpok Adria következő fordulói ütik egymást: „Nem tudjuk még, hogy melyik helyszínen áll majd rajthoz Máté, az elsődleges szempont az lesz, hogy hol tud legtöbbet fejlődni. Ezt az edzőjével még megvitatjuk.” - nyilatkozta Számadó József, Máté édesapja.
 
Szabó János, Máté edzője így értékelte a fordulót:
 
„Nagyon fontos, hogy nem a gyerek hibázott. Kitűnő időket futott már a hét eleji edzésen is, és valószínűleg tudott volna még tovább gyorsulni. A versenyen a rajt nagyon jól sikerült, azonban egy technikai hiba miatt az egyes kanyarban - szerencsére egy viszonylag lassú helyen - elesett, ráadásul a motorjának is nekicsapódtak. Ez is a sport része, a lényeg, hogy Máté jól van - megyünk tovább előre.” - zárta gondolatait a szakember.
 
 
Fotók: Háfra Zsolt

Zólyomi Andrea | 2018.08.13, 13:22:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.13, 14:26:00

Cimkék:

Szombaton késő délután célba ért a HunGarian Baja mezőnye, benne az IOBC sorozat magyar motorosaival. Természetesen a Laller Racing Dakar Team is ott volt abban a közegben, ahol már a futam teljesítésének puszta ténye is győzelemként fogható fel. Ez utóbbi cseppet sem túlzás, hiszen az első nap szuperspeciálja után a maratoni szakasz szinte járhatatlan volt.
 
 
 
Ezért a szervezők rövidítettek a távon, és a tervezett patakátkelést is kivették a versenyből. Ennek ellenére a srácok nyakig megfürödtek a sárban, és a pálya is nagyon csúszott - ez leginkább a kétkerekűeknél volt tetten érhető. Ám ez nem zavarta meg a Pajer Csabát, aki visszatérő versenyén a legjobb magyarként a tizedik helyen végzett. Csaba komoly lelki teherrel érkezett a HunGarian Baja-ra, hiszen egy olyan sérülésből épült fel, ami után az orvosok az utcai motorozástól is örök életére tiltani akarták:
 
„Ezzel a nehéz csomaggal álltam neki a szombati Maratonnak. Számomra ez nem csupán egy verseny volt, hanem vízválasztó is, ahol eldől, tudom-e folytatni szeretett sportágam. A szombati szakasz elejét elóvatoskodtam, de később - látva, hogy nincsenek fájdalmaim - belerázódtam és ráéreztem a ritmusra. Különösen motiváló volt, hogy a szlovák versenyzőkkel is tudtam harcolni, nagyon örülök a visszatérésnek. Jó érzés, hogy levetkőztem a lelki terhet, és fizikailag is meghozta a gyümölcsét a befektetett munka!” - zárta mondandóját a kitartó pilóta.
 
 
A Laller Racing Dakar Team versenyzői egymás után értek célba (10, 11, 12. hely), Pajer Csabát Kárpáti Péter követte, aki így látta az eseményeket:
 
„A szombati első szakasz szuperül ment, csak egy kicsit elfáradtam. A második mérten sikerült egy kanyart kiegyenesíteni, elment a fékhatás, így a bokorból jöttem vissza, itt ugyan veszítettem öt percet, de semmi komolyabb probléma nem történt. Nem csupán a víz és a csúszós sár, a tapadás hiánya is nehezítette a napot, na meg a késő délutáni ellenfényben sem volt egyszerű mutatvány jó tempót menni. Összességében jó, de megerőltető hétvégén vagyunk túl, jómagam pedig értékes tapasztalatokkal gazdagodtam. Remek edzés volt, helyenként kifejezetten élvezetes részekkel, sok ilyen kellene még a Dakaros felkészüléshez.” - foglalta csokorba gondolatait a világkupaújonc sportoló.
 
 
Horváth Lajos zárta a Laller Team ollóját, a rutinos Dakaros ezúttal abszolút eredménykényszer nélkül motorozott. És elmondása szerint nagyon élvezte a csapatás minden egyes pillanatát!
 
„Semmilyen elvárást nem támasztottam magammal szemben, egyszerűen csak szerettem volna egy jót motorozni, élvezni a csapathangulatot - a munkánk gyümölcsét. Büszkévé tesz, hogy hárman tudtunk felállni a rajthoz, ráadásul mindhármunk teljesítette is a távot. Különösen nehéz körülmények vártak szombaton, reggel nagyon sáros és csúszós volt a pálya, míg délutánra mintha kicserélték volna. Személy szerint amiért én jöttem, azt elértem, hiszen nagyon jól éreztem magam! Pajer Csabi és Kárpáti Peti szereplése pedig boldoggá tesz, hiszen Csaba egy nagyon komoly sérülés után remek motorozással tért vissza, míg Péter az első világkupafutamát teljesítette sikeresen.” - összegzett a versenyző csapatvezető. 
 
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk Fotó: Pataky Péter / Háfra Zsolt

A H-Moto Team 15 éves tehetsége, Kakuszi Ádám a 14. helyen zárt, és újabb fontos pontokat szerzett az ADAC Junior Cup elmúlt hétvégi spielbergi futamán

Zólyomi Andrea | 2018.08.13, 13:03:00 | Utolsó módosítás: 2018.08.13, 14:25:00

Cimkék:

A H-Moto Team csapata ez elmúlt hétvégén is ott volt a versenypályákon, és ha már a Hungaroringen és a Red Bull Ringen pályára gurultak a motorosai, szép sikereket értek el. Kovács Bálint a mogyoródi aszfaltcsíkon szenzációs időt teljesítve – 1:50.7 a versenyen – megnyerte az ezresek futamát, és ezzel a sikerrel egy fordulóval a vége előtt megszerezte pályafutása első felnőtt magyar bajnoki címét. Az ADAC Junior Cup mezőnye ismét – sorozatban harmadszor – a MotoGP sztárjai előtt, a világbajnokság betétfutamaként állt rajthoz, és a H-Moto Team 15 éves motorosa, Kakuszi Ádám ezúttal is helyt állt, hiszen az újabb két pontot jelentő 14. helyen végzett.
 
 
A csapat életében most jött el az egyik – ha nem a legfontosabb – hétvége, hiszen a Hungaroringen egyrészt folytatódott a Magyar Bajnokság, másrészt a verseny helyszínén tartotta a magyar gárda az immáron hagyománnyá vált H-Moto Napot. Utóbbin vendégül látták leghűségesebb szurkolóikat, valamint véradással segítették a bajba jutottakat. Ám ezúttal a nap végére az egész rendezvény ünneplésbe csúcsosodott ki, ugyanis Kovács Bálint nemcsak a pole pozíciót szerezte meg, hanem az elmúlt évek legjobb magyar köridejét is megfutotta a versenyen – 1:50.7-es ideje egészen fantasztikus teljesítmény –, ráadásul megnyerte a viadalt. Ez pedig azt jelentette, hogy a 16 éves tehetség egy fordulóval a vége előtt megszerezte pályafutása első felnőtt bajnoki címét.
 
 
„Egész nap folyamatosan tudtam gyorsulni, a motor beállításaival is jó irányba haladtunk. Az időmérőn is éreztem, nagyon jó eredményt érhetek el, hiszen már ekkor 1:52-es köridővel szereztem meg a pole pozíciót. A futam kifejezetten jól sikerült, hiszen egy kivétellel valamennyi körömben képes voltam 1:51-es időre, sőt, a verseny végén megfutottam életem eddigi legjobbját is. Ezzel a győzelemmel már behozhatatlan előnyre tettem szert, így már elmondhatom magamról, hogy az ezresek között magyar bajnok vagyok. Nagyon köszönöm a csapatomnak a sok segítséget, hiszen nélkülük ez nem sikerülhetett volna” – jelentette ki Kovács Bálint, aki két hét múlva Lausitzringen ismételten az IDM Suzuki Cup sorozatban áll rajthoz, ahol szintén esélye van a bajnoki cím megszerzésére.
 
 
 
 
A H-Moto Team másik ifjú tehetsége, Kakuszi Ádám az elmúlt hétvégén folytatta szereplését az ADAC Junior Cup sorozatban. A világ egyik legerősebb utánpótlás-bajnokságának mezőnye újfent a MotoGP mezőnyével együtt, ezúttal Spielbergben állt rajthoz, ahol Ádám ezúttal is értékes pontokat szerzett.
 
 
„Ezúttal az első nap sikerült jobban. Mindkét edzésen esett az eső, de így is sikerült egy nyolcadik és egy tizenegyedik időt motoroznom. Szombaton sajnos száraz körülmények között nem sikerült megtartanom ezt az előkelő helyemet, ám a tizenötödik pozíció miatt sem elégedetlenkedtem, főleg annak tükrében, hogy a tavalyi időmet sikerült két másodperccel megjavítanom. A futamon aztán még ezen is sikerült fél másodpercet javítanom, mégpedig úgy, hogy az egész verseny alatt egy négyes bolyban csatáztam. Sajnos az utolsó előtti kanyarban egy helyet veszítettem, ám így sem vagyok elégedetlen, hiszen ismét pontszerzőként zártam. A szeptember végi, Assenben rendezendő utolsó fordulóig megpróbálok minél többet edzeni” – mondta Kakuszi Ádám.
 

Fotó: H-Moto Team, Nico Schneider
/ 103 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.