A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2018. május 24., csütörtök
Gyorsasági Hírek
/ 56 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.05.08, 09:30:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.08, 09:30:00

Cimkék:

Ernszt Norbert május hatodikán vett részt edzés képpen az SSP 300 magyar bajnokságban az rs125 Apriliával az Euroringen, Örkényben. A reggeli érkezést követően minden nagyon flottúl ment.
 
 
Az első szabadedzés a tesztelés jegyében telt. Próbálgatta a motort és egy kettő új beállítást, de a motorerő sajnos még így se jött meg. Ez annyira nem hátráltatta a versenyzőt és kihozta magából és a motorból a maximumot. Legjobb ideje: 1.27.415 . Az SSP 300-asok közt a 7. helyre qvalifikálta magát. Versenyben kapott egy nagyon jó űldözőt Surányi Balázs személyében, akivel a verseny végéig elcsatázgatott. A 6. helyen intette le a kockás zászló. Különértékelésben lett pontozva így nem üres kézzel tért haza.
 
"Ezt a versenyt is komolyan vettem, mint mindent." Azonban inkább edzésszerűen vágott neki, de pozitív élményekkel gazdagodva tért haza. A motoron sok fejlesztés lesz még a közeljövőben, mert nemsokára a MAMI Kupa május utolsó hétvégéjén az Euroringre érkezik. Addig is sok edzés és felkészülés vár rá.
 
 
Fotók: Erdélyi Károly

Zólyomi Andrea | 2018.05.08, 09:18:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.08, 09:18:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén Györfi Alen számára is elkezdődött a 2018-as szezon, mégpedig egyik kedvenc pályáján, a Slovakiaringen. A H-Moto Team korábbi Európa-bajnok motorosa ugyanis most mutatkozott be az idei Alpok-Adria sorozat Superstock 600-as kategóriájában, ám ennyire fordulatos versenyhétvégéje talán még sosem volt. Alen – aki a hazai utánpótlás tehetségeit segítve megalapította saját egyesületét, a Forty Racing-et – helyzete szinte óráról órára változott, így utólag már majdnem csodaszámba ment az, hogy vasárnap végül felállhatott a dobogóra. Kezdődött azzal, hogy a Yamaha R6-oshoz rendelt alkatrészek nagy része nem érkezett meg, így már eleve technikai hátrányban volt a vetélytársaival szemben. Ennek ellenére sikerült az optimális beállításokat megtalálniuk, és az időmérőn végül a második rajtkockát szerezte meg a kiskunhalasi motoros.
 
 
Ám nem örülhetett ennek túl sokáig, ugyanis egy rossz helyre feltett jeladó miatt elvették a legjobb idejét, és a hetedik helyig küldték vissza a rajtrácson. Alen ebből a helyzetből is kihozta a maximumot, és a futamon a másodikként ért célba, de mielőtt hátradőlhetett volna, a versenybírók egy általuk szabálytalannal tartott alkatrész miatt – egy alátét a féknyereg alatt – ismét megbüntették, így a plusz 20 másodperc miatt visszasorolták a hetedik helyre. Vasárnapra viszont minden rendben volt, egészen a verseny utolsó kanyarjáig, amikor is Alen kisodródott a külső ívre, és az egyik ellenfele belülről elment mellette, és a kigyorsítást követően már csak megközelíteni tudta, de visszaelőzni már nem, így ha néhány centivel is, de győzelem helyett végül a második helyen végzett.
 
 
Győrfi Alen motorversenyző: „Sokat megéltem már eddigi pályafutásom alatt, de azt, ami most történt velem, az még nekem is sok(k) volt. Aki versenyzett már életében, az pontosan tudja, mit jelent az, hogy hiába rendeled meg az alkatrészt, az nem jön, és e nélkül kell helyt állnod. Majd a szombati napon hiába tettem meg mindent a gyengébb motorommal, hiába hoztam ki magamból és a Yamahából a maximumot, bizonyos, nem éppen versenyzőbarát szabályok miatt az egyik büntetést kaptam a másik után. Őszintén bevallom, nagyon el voltam keseredve, de úgy voltam vele, vasárnap már csak azért is megmutatom mindenkinek, hogy mit tudok. Ekkor a kiérdemelt második rajtkockából indulhattam, és egészen az utolsó kanyarig a futamgyőzelem sem volt elképzelhetetlen a számomra. Azonban ekkor kisodródtam a külső ívre, és a közvetlenül mögöttem érkező motoros belülről elment, és ezen a pályán az utolsó kigyorsításnál annak van előnye, aki belülről jön. Noha élveztem a csatákat, és végre jó volt felállni a dobogóra, úgy érzem, nem az ellenfelem nyerte meg, hanem én vesztettem el az első helyet. Ráadásul amennyiben nem büntetnek meg előző nap, akkor most úgy várhatnám összetettben az első pozícióból a folytatást. A történtek csak megerősítenek, és azt remélem, legközelebb már senki sem fog legyőzni!”
 
Forty Racing Média

Zólyomi Andrea | 2018.05.04, 12:14:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.04, 12:14:00

Cimkék:

Szombaton megérkeztem Máriapócsra egy nappal a verseny előtt, hogy begyakoroljam a pályát,hozzászokjak és bejárassam az új motort. Gyorsan ráéreztem az új pályavonalra és az Aprilia RS 125 is szépen muzsikált. Másnap a  szabadedzés előtt egy karburálás várt csak rám.
 


A motor beállítások megtörténtek. Az első időmérőn a harmadik helyet sikerűlt elcsípnem aminek nagyon örűltem, de a motorral nem voltam megelégedve, gyengének éreztem. Az első versenyen a rajtot elrontottam, utolsóként fordultam a célegyenes végén. Majd a következő féktávon már a negyedikként fordultam. Hosszas csatában, tíz körön keresztűl egymást előzgettük a negyedik helyért Sándor Balázzsal.  Majd verseny végére egy kissé merész és kockázatos féktávval harmadikként furdultam a célra rá..

Másnap reggelre virradva tanakodtunk Lévai Karcsival, hogy szemmel láthatóan gyengébb a motorom a többieknél. A powerszelepre gyanakodtunk. Jó irányba is indultunk el, mert a powerszelep el volt törve. A hibát orvosoltuk és a motor így is sokat javult, de még mindíg nemvolt tökéletes. Az időmérőn a negyedik helyet sikerült megcsípnem, amivel meg voltam elégedve, mert a motorban ennyi volt. Első versenyen egy jó rajttal megtartottam a pozícióm. Majd egy kis csatával, de nagyobb fölénnyel újra 3 madik lettem. A második versenyen aznap sikerült megismételnem a remek rajtot, majd 14 körön keresztűl Duris Maximiliennel csatáztunk parádésan. Féktávról féktávra egyenesről egyenesre a harmadik helyért. Az utolsó körben akadt egy kis hiba a benzinem elfogyott..
 

Úgyhogy a gázt egyből visszavettem és már csak az volt a lényeg, hogy negyedikként beguruljak a célba. Ami sikerült is.

Mivel Max az előző futamon jóval mögöttem végzett egy kis koccanás miatt, így összesítettben megtartottam a harmadik helyem. A hétvégével teljesen elégedett voltam elsőre, egy új kategóriában, egy új motorral.
 


Köszönöm a támogatóimnak, a Vámsoftnak, a Fulltop Cargónak, a Moto.hu-nak és a Checkpoint Bár-nak, hogy itt lehettem.
 
fotók: Erdélyi Károly
 
 

A H-Moto Team női versenyzője a 9. helyen végzett az elmúlt hétvégén az olaszországi Franciacorta-ban rendezett Supersport 300-as Kupán

Zólyomi Andrea | 2018.05.03, 10:17:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.03, 10:17:00

Cimkék:

Nem most volt, amikor utoljára versenyen izgulhattunk a H-Moto Team női motorosáért, Kis Viktóriáért. Wicca a 2016-os szezonban gurult utoljára pályára éles körülmények között, és egészen az elmúlt hétvégéig váratott magára a visszatérése. A csinos versenyző most újra lehetőséget kapott az olaszországi Franciacorta-ban rendezett Supersport 300-as kupasorozatban, és a Team Go Eleven csapat motorjával a 9. helyet tudta megszerezni. Noha most abszolút nem a helyezés volt a lényeg, hanem a versenykörülmények megszokása és a motor megismerése, visszatérésnek nem rossz a mostani pontszerzés.
 
 
Két évvel ezelőtt, még 2016-ban ült versenykörülmények között motorra Kis Viktória.A H-Moto Team versenyzője azonban sosem adta fel a reményt, és amikor már-már a befejezésen gondolkodott a csinos motoros, a sors közbeszólt. A Team Go Eleven csapatfőnöke, Gianni Ramello meghívta Wiccát az olasz pályákon rendezendő Supersport 300-as Kupára. Az olasz gárda a magyar motoros rendelkezésére bocsátott egy Kawasakit, így Wicca úgy döntött, eljött a visszatérés ideje. Az Autodromo di Franciacortán a magyar lány szépen, lassan szokott vissza a versenymotorozáshoz, és az időmérőre már az alapvető ismertségi fokon is túljutott motorjával a versenyző. Folyamatosan sikerült gyorsulnia, így végül a 13. rajtpozíciót – a 250SP kategória is velük rajtolt el – sikerült megszereznie. A versenyen aztán az előtte lévő teljes sort lerajtolta Wicca, majd a 10 körös versenyen végig hatalmasakat csatázott a pályát jól ismerő olasz ellenfeleivel, és végül kategóriájában a 9. helyen intették le. Egy biztos, visszatérésnek nem rossz ez a pontszerző hely, ráadásul minden esély megvan arra, hogy az olasz csapatnál folytathassa a sorozatot a magyar versenyző.
 
 
„Mindent összevetve kijelenthetem, hogy kimotoroztam magamból, amit tudtam, és ennyi kihagyás után, ez erre volt elég. Úgy gondolom, ez egy erős kezdés volt, és még nagyon is van itt keresnivalóm, szóval bízom a folytatásban. Az olaszok is kifejezetten meg voltak velem elégedve, tetszett nekik, amit produkáltam, azt mondták, kezdésnek nagyon is jó volt ez. Hát, még amikor mondtam nekik, hogy egyébként mikor versenyeztem utoljára... És ha elárulom, hogy milyen leírhatatlanul jó érzés volt, mikor a térdkoptatóm először súrolta az aszfaltot ilyen sok idő után, vagy amikor már körről-körre karcoltam a lábtartót és a csizmám orrát a betonon, vagy az érzésre is folyamatosan javuló féktávok, kigyorsítások után mit éreztem... Ez tényleg szerelem, ami remélhetőleg nem egy kalandból állt” –mondta Kis Viktória.
 
 
H-Moto Team

A H-Moto Team 16 éves tehetsége pole pozícióval, futamgyőzelemmel és egy második hellyel kezdett az IDM Suzuki Cup 2018-as sorozatában

Zólyomi Andrea | 2018.05.02, 10:26:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.02, 10:26:00

Cimkék:

A H-Moto Team az elmúlt hétvégén sem panaszkodhatott arra, hogy versenyzői nem állják meg a helyüket a különféle nemzetközi sorozatokban. Ezúttal a németországi Oschersleben-ben, az IDM Suzuki Cup sorozatában kezdte meg szereplését a csapat 16 éves tehetsége, Kovács Bálint. A fiatal motoros – aki a katari nemzeti bajnokságban kétszer is dobogóra állhatott, valamint győzelemmel mutatkozott be a 2018-as magyar bajnokságban is – valósággal berúgta az ajtót a rendkívül erős márkasorozatban, és a felnőtt mezőnyben nemcsak a pole pozíciót szerezte meg, hanem megnyerte az első futamot, majd vasárnap centikkel lemaradva a győztestől végül második lett. Ilyen fiatalon magyar versenyző még sosem ért el ilyen kimagasló eredményt az ezresek között.
 
 
Kovács Bálint számára is eljött az igazi szezonkezdet, hiszen a hétvégén kezdetét vette az IDM Suzuki Cup sorozata, melyben a fiatal motoros teljes szezont teljesít. Az már a versenyt megelőző teszteken, illetve a szabad-, és időmérő edzéseken is látszódott, hogy egy másodpercet sem kell a pályaismerettel foglalkoznia, ugyanis tavaly ugyanitt már részt vett a sorozat versenyén, valamint az ADAC Junior Cup sorozatban is száguldott már az oscherslebeni ringen. Ennek megfelelően Bálint remekül szerepelt, hiszen a szabadedzéseken, és ami a lényeg, mindkét időmérőn ő futotta meg a legjobb köridőt, így komoly nemzetközi sorozatban most először indulhatott a pole pozícióból. És ha már elsőként rajtolhatott, akkor természetesen nem akarta kiadni a kezéből az első helyet, és a szombati futamon taktikus és hibátlan motorozással végül győzelmet aratott. Ez a siker azért is fontos a magyar motorsport számára, mert ennyi idősen még egyetlen magyar motoros sem aratott ilyen sikert komoly nemzetközi sorozatban az ezresek között.
 
Bálint a vasárnapi futamon is remekelt, ám ezúttal a 13. körben az élen haladva egy kis hibát vétett, így ellenfele elment mellette, és végül, ha centikkel is, de a magyar fiú a második helyen végzett a német Maximilian Weihe mögött, a két versenyző között 3 tized különbség volt a leintés pillanatában. Ez a remeklés egyben azt is jelenti, hogy a H-Moto Team 16 éves tehetsége az összetettben is az élen – holtversenyben Weihevel - várhatja a július 6-8. között Zolderben rendezendő folytatást.
 
 
„Túl vagyok az idei első Suzuki Cup-os versenyhétvégémen, amely minden álmomat megvalósította. Már a teszten éreztem, hogy nemcsak én vagyok jó formában a katari bajnoki szereplésemnek köszönhetően, hanem a motor alapbeállításait is sikerült megtalálnunk. Annak ellenére, hogy a finomhangolásokkal sokat bajlódtunk, minden edzésen sikerült gyorsulnom, és a nemzetközi felnőtt mezőnyben sikerült megszereznem az első pole pozíciómat. Az első futamon egy kicsit elrontottam a rajtot, visszaestem a harmadik helyre, de ezt követően fokozatosan jöttem vissza, a tempóm egyre jobb lett, és négy körrel a vége előtt újra az első helyen száguldottam, egészen a célig. Hihetetlen érzés volt a dobogón a Himnuszt hallgatni… Vasárnap aztán a rajtom jól sikerült, és a tizenharmadik körig vezettem is a versenyt, ám ekkor hibáztam egyet, és a mögöttem haladó német motoros nemcsak megközelített, hanem le is előzött. Ez mintha szárnyakat adott neki, hihetetlen tempót diktált, így nem tudtam visszaelőzni, és ha nem is sokkal, de három tizeddel végül a második helyre szorultam. Egyelőre még fel kell dolgoznom az itt elért eredményeket, ám sok időm nincs erre, hiszen a hétvégén jön a magyar bajnokság második fordulója” –mondta Kovács Bálint.
 
A csapat sportigazgatója rendkívül elégedett volt Bálint teljesítményével, és abban bízik, ez a teljesítmény még csak a kezdet volt az európai szezonban.
 
„Jó, sőt, elismerem, kiváló hétvégénk volt. Az edzéselsőség után egy nehéz és dolgos futamon győzelemmel kezdte a német Suzuki Cup-os szezont Bálint. Azt hiszem, amióta vele dolgozom, most ment a legjobban, minden dicséretet megérdemelt. A vasárnapi verseny sokkal gyorsabb volt, és bizony itt is nyerhetett volna, ugyanis remekül rajtolva a futam nagy részében vezetett, sajnos nem tudott akkora előnyt kimotorozni, hogy az általa elkövetett kis hiba ellenére is nyerni tudjon. Van ilyen, most ő maradt alul egy utolsó körös, nagy csatában. Nagyon elégedett vagyok Bálinttal, hiszen rengeteg pontot szerzett, és az elmúlt hónapok tapasztalataival bőven látom a fejlődés lehetőségét is. Most egy másfajta megmérettetés vár ránk egy teljesen más beállításokat megkövetelő pályán, így nincs egy perc megállás sem” – jelentette ki Rizmayer Gábor.
 
/ 56 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.