A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. október 23., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 46 oldal

Zólyomi Andrea | 2017.10.04, 09:37:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.04, 09:37:00

Cimkék:

A nemzetközi utánpótlás bajnokság elérkezett a 2017-es esztendő utolsó hétvégéjéhez. Az utolsó két futamnak a magyarországi Kakucs Ring adott otthont. Az év eleji megállapodás szerint, a hat hétvégéből kettőt a magyarok, kettőt a szlovákok és kettőt a csehek rendeztek meg. A csapat fiataljai szeretik a kakucsi aszfaltcsíkot, hiszen sok km-t tettek már meg rajta. Az előző verseny időjárása Szlovákiában megleckéztetett minden versenyzőt, csapatot és szülőt, ám most október elejéhez képest nagyon kedvező, napsütéses őszi időben húzhatták a gázt a fiatalok. A Chrobák Team hét versenyzővel állt rajthoz a záró futamon is. A Paksi AMSE igazolt fiataljai öt kategóriában képviselték a Chrobák Jani vezette csapatot.
 
Legkisebb kategóriában a PW50-es mezőnyben Kolarovszki Mór #81 bontogatta szárnyait. Hét éves kora és egy éves motoros múltja ellenére szép stílusban zárkózott fel a nagyobbak mellé. Az utolsó hétvégén is sikerült egy harmadik helyet megszerezni az időmérőn. Az első futamon Mór a taktikai utasítást maradéktalanul betartotta, hiszen az összesített pontversenyben, a vele harcban lévő ellenfele előtt végzett több helyezéssel is. Mindezt úgy, hogy a versenyen őt csúnyán veszélyeztető ellenfelét inkább elengedte, hogy a balesetet elkerülje. Második futamra még nagyobb pontelőnnyel, még nyugodtabban ment fel és okosan teljesítette a kitűzött 10 körös versenytávot. Ezzel a hétvégi értékelésben a dobogó harmadik fokára állhatott fel, amivel megszerezte az év végi értékelés ezüstérmes helyezését.
 
 
A hétvége lebonyolításában a következő kategória a MiniGP Stock és a MiniGP Open kategória volt. A két kategória egy futamban ment, de természetesen külön értékeléssel. A Stock kategóriában kizárólag gyári, széria Honda NSF100-as motorokkal lehet rajthoz állni, az Open kategóriában ezeket kicsit meg lehet piszkálni, illetve ide más típusú motor is nevezhet. Ebben a futamban a csapat három srácért izgulhatott, hiszen Vincze Martin #10 és Czepó Donát #88 a Stock mezőnyben indultak, míg Farkas Kevin #28 pedig az Open motorok között versenyzett idén már nem először.
 
Martin már az időmérőn bemutatkozott egy 44.303-as idővel, ami elég is volt mind a kategóriája, mind pedig az összetett mezőny pole pozíciójára. Martin év elején még éppen csak átlépte a kategória 7 éves alsó korhatárát, sőt, volt olyan, aki azt is megkérdőjelezte, hogy egyáltalán el fog e tudni indulni a versenyeken a rajttól. Ezt a tévhitet az első szlovákiai versenyen gyorsan eloszlatta, majd folyamatosan menetelt az utolsó futamig. Erre a hétvégére a bajnokságot vezetve érkezett, és ezt helyre is rakta a fejekben, hiszen dupla rajt-cél győzelemmel megkoronázta az évét és megszerezte a 2017-es Bajnoki címet.
 
 
Donát később, csak a harmadik fordulóban kapcsolódott be a versenyzésbe. Idén kezdte el tanulgatni új motorját és ez az év abszolút csak a kilométergyűjtésre szolgált számára. A stratégia jól működött, hiszen az év utolsó futamán sikerült megfutnia eddigi legjobb köridejét. Az összetett rajtrács 11. helyéről rajtolva, az első futamon a hatodik, míg a második futamon, az ötödik helyen sikerült célba érnie. A hétvége folyamán is lépésről lépésre haladt a céljai eléréséhez és a kitartó munkának meglett a gyümölcse.
 
 
Kevinnek az időmérőn sikerült kategóriája pole pozícióját megszereznie, ami az összetett rajtrács hatodik pozícióját jelentette. Az első futamon sajnos a nála erősebb motorral induló szlovák srác a rajtnál jobban el tudott gyorsítani. Kevin üldözőbe vette, de előzni nem tudott, így a futam végén is a második helyen ért a célba. A második futam rajtja nem úgy sikerült Kevinnek, ahogy tervezte. Sajnos a rajt után csak a kategóriája harmadik helyén tudott elkanyarodni az első kanyarban. Mivel két kategória ment egyben, mások is közéjük keveredtek. Néhány kör alatt üldözőbe vette kategóriája második helyezettjét, ám a 12 körös verseny kevésnek bizonyult az előzéshez, így maradt a harmadik pozícióban. Mivel keresztbe verésnél a második futam eredménye a mérvadó, így Kevin a dobogó harmadik fokára állhatott fel a díjkiosztón. Kevin ebben az évben műszaki hibával is küzdött, egyéb okokból futamot is kellett kihagynia, sőt két kategóriában is indult, így Stock kategóriában hetedik, míg Open-ben ötödik helyen végzett az év végi összesítésben.
 
 
A menetrendben az utolsó futam a MiniGP 140, MiniGP Automata és a MiniGP Pro kategória összevont mezőnyé volt. Ebben a futamban is két kategóriában voltunk érdekeltek, 140-ben Nagy Attiláért #66 izgulhatott a csapat, míg az Automata mezőnyben Várkonyi Tamás #69 és Bagdány Máté #91 szállt versenybe.
 
Attila erre a hétvégére az élen állóhoz képest 30 pont hátránnyal, a harmadik helyezetthez képest viszont 17 pont előnnyel érkezett az összesített pontállás alapján. A csapat utasítása az volt, hogy ezt a pont előnyt meg kell tartani, hiszen az első helyet már nem lehet behozni. Attila szereti a kakucsi pályát és jól is érezte magát a motoron, hiszen már az időmérőn bő két másodperccel gyorsabb köridővel kvalifikálta magát a mögötte álló lengyel Mateuszhoz képest. Attila maradéktalanul teljesítette a tőle vártakat, hiszen mindkét futamon nagyon nyugodt motorozással megszerezte a második helyet. Ezzel a hétvégi díjátadón is a dobogó második fokára állhatott fel, illetve az év végi díjátadón is a bajnokság második helyéért járó díjat veheti majd át.
 
 
Tomi év eleje óta folyamatosan nőtt össze Ohvale típusú motorjával. Év elején még kisebb bátorsággal indult neki a versenyeknek, aminek utolsó hétvégére nyoma sem látszódott. Már az időmérőn kategóriája harmadik helyét szerezte meg két tizeddel lemaradva a másodiktól, amit a versenyeken csak fokozni tudott. Mindkét versenyben kategóriája második helyén végzett, ám a második futamon szebbnél szebb előzésekkel és saját legjobb köridejével koronázta meg a hétvégéjét. Ezzel a hétvége második helyéért járó díjat is nagy örömmel és büszkeséggel vette át. Sajnos az év végi értékelésben három ponttal lecsúszott a dobogóról, de a bajnokság szorosságát mutatja, hogy a második helyezett is csak hat pont előnnyel zárta az évet.
 
 
Máté fiatal kora ellenére nagyon szépen teljesített egész évben. A versenytársaival ellentétben első versenyszezonján van túl, új pályákat tanulva. Az időmérőn kategóriája ötödik helyét szerezte meg, azonban a verseny szerencsétlenebbül alakult. Az első futamon jó rajtot követően folyamatosan üldözte a negyedik helyen motorozó szlovák srácot. Előzni azonban nem tudott, pedig a legjobb körideje is jobb volt, de így az ötödik helyen intették le a futam végén. Második futamon a rajt kicsit gyengébben sikerült és beszorult, egy a másik kategóriában értékelendő gyorsabb motorral versenyző mögé. Kanyarokban Máté megelőzte, de az egyenesbe mindig visszavette a pozíciót. Mire Máténak sikerült elhagynia, addigra a kategóriája meglógott és már nem tudta ledolgozni a hátrányát, így a hatodik helyen végzett a második futamon. Máté ebben az évben élt át jót és rosszat is egyaránt, volt, amikor a technika tréfálta meg, volt, amikor a fiatal kora hajtotta bele a bukásba, de nagyon sokat tanult, amit a jövő évben kamatoztatni is tud.
 
 
Chrobák János: „Leírhatatlanul büszke vagyok a csapatomra gyerekestül, szülőstül, rokonostul, barátostul, mindenestül. Nagyon sokat tanultunk úgy gondolom mindannyian ebben az évben is. Sokan kerültek akár gyerekek, akár felnőttek olyan szituációkba, amik eddig ismeretlenek voltak számukra. A motorsport egy nagyon összetett sport. Nem elég a pályán gyorsnak lenni, gondolkodni, számolni, összpontosítani, mindig összeszedettnek kell lenni. Ez persze nem csak egy emberre, a versenyzőre vonatkozik, hanem a körülötte állókra is. Jelen esetben szerelőre, szülőre, csapatra. Nagy köszönettel tartozom a szülők felé is a kitartó munkáért és a belém fektetett bizalomért. A gyerekeknek egy szórakozás az egész, amit meg is kell tartanunk és ebbe kell belecsempészni azt a komolyságot, fegyelmet, ami kell ehhez a sporthoz. Bízom benne, hogy ez az utunknak az eleje, mert léteznek itthon tehetséges motoros gyerekek, csak nem szabad őket elrontani. Megadatott számomra, hogy világbajnokságon motorozzak, többszörösen magyar és rangos nemzetközi bajnokság bajnoka legyek, így ezeket az átélt örömöket szeretném, ha az utánpótlás is átélhetné a segítségemmel. Ezért folytatjuk az edzéseket és készülünk a következő évre ameddig az időjárás engedi. Még egyszer köszönöm a kitartó munkát mindenkinek, nem utolsó sorban páromnak, aki a leendő gyermekem anyukája is egyben.”
 
 
Chrobák Team

Zólyomi Andrea | 2017.10.03, 15:01:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.03, 15:01:00

Cimkék:

Sebestyén Peti #56 és csapata az SSP Hungary by Pedercini Racing pénteken hatékony edzésnapon volt túl. Egész hétvégére átfogó stratégiát állított fel a csapat, amit végig követtek. A szombati időmérőt nagy elszántsággal várta a csapat, a versenyző előző napi teljesítményét látva, a folyamatos gyorsulás és a jó köridők tekintetében. A péntek estére jósolt vihar végül jelentős csapadékkal megérkezett a francia pályára, ami megadta a másnapi tréningek fordulatosságát. Számos versenyző is elesett, a magyar pilóta magabiztosan motorozott és előkelő helyen zárta a harmadik szabadedzést. A délutáni időmérőt sikeresen zárva az idei legjobb rajthelyéről indulhatott volna, de a motorblokk csere büntetés, - amivel a csapat már a versenyhétvége megkezdése előtt tisztában volt, így felkészültek ennek a következményeire stratégiai szempontból.
 
 
“A hétvégéből ez volt Peti számára a legnehezebb, hiába szerezte meg a legjobb rajtpozícióját, mégis utolsóként a boxutcából kellett rajtolnia a mezőny után. A motorsportban mindig előfordulhat nem várt technikai probléma, ez így történt velünk is. Kénytelenek voltunk felhasználni az ötödik motorblokkot is ezen a hétvégén, így ezért járt a box utcából történő indulásos büntetés. Ami viszont a csapat számára mindenképpen elismerést jelent, hogy profin méltó felkészültséggel hárítottunk minden technikai nehézséget, ami azt mutatja, hogy mindenki jól végzi a feladatát. Bár a büntetést elkerülni nem tudtuk, a munkát és a versenyzést zökkenőmentesen folytattuk. A csapatom a második családom és örülök, hogy ilyen nagyszerű emberekkel dolgozok együtt, akiknek minden alkalommal köszönetet mondok a munkájukért.” - tette hozzá a hétvége beszámolójához Várnai Andrea a csapat főnöke.
 
 
Vasárnap, száraz pályán Sebestyén beszámolója szerint, jó tempóban kezdte a futamot, a boxutcai indulás ellenére - “Mind a bemelegítő edzést, mind pedig a supersport kategória versenyét száraz aszfalton teljesítettük. A warm upon finomítottunk még néhány beállításon, illetve közösen a szerelőimmel eldöntöttünk, hogy milyen gumival vágok neki a 19 körös futamnak. A rajtceremónián ugyan felálltam a rajtrácsra, de végül a boxutcából voltam kénytelen rajtolni a mezőny után. Tudtam, hogy kemény verseny vár rám a legvégéről indulva, de ugyanakkor éreztem azt is, hogy a motorom beállításai működnek, és minél előbb fel akartam zárkózni, hogy maradjon sanszom a végén. Időnként nagyon nem volt egyszerű megelőzni olyan versenyzőket, akik nálam ugyan lassabbak voltak - főleg a pálya technikásabb szektoraiban -, mert annyival másabb stílusban motoroznak hozzám képest, hogy folyamatosan azt éreztem, hogy kizökkentenek a saját ritmusomból.” - egy nem várt technikai probléma majdnem meghátrálásra kényszerítette, és többszörösen küzdenie kellett az utolsó métereken. - "Az utolsó körben már arra készültem, hogy megelőzöm még az előttem a 17.helyen haladó vetélytársamat, amikor az utolsó előtti kanyarhoz érve eltört a léptetővilla a váltóban és nem tudtam rendesen visszaváltani, így nemhogy előzés nem lett belőle, hanem még 3-an visszajöttek elém, és így csak a 21.helyen sikerült áthaladnom a célvonalon.”
 
 
Sok tapasztalat és sok munka van ebben az évben, a csapatfőnök Várnai Andrea tudja ezt nagyon jól. Az, hogy a mérnökök és a szerelők összeszoktak a versenyzővel egy nagyon jó évet vetít maga elé. “A mostani hétvége után ki kell, hogy emeljem, Tompa Tamásnak és Nicola Da Canalnak az odaadó munkáját, szakértelmüket és precizitásukat. Szerencsés a csapatunk, hogy egymásra találtunk, van két ilyen szakemberünk, akikkel a jövőt tervezhetjük. Közeledve a szezon végéhez, egyre biztosabban tudom, hogy nagyon jó "tanuló" évet tudhatunk magunkénak, ami megadja az alapot, amire magabiztosan tudni építkezni. Csapatként is, de ugyanakkor egyénileg is mindenki folyamatosan fejlődik és tanul, amit nagyon fontosnak tartok. Az október 20-22-i hétvége az idei versenynaptár szerinti utolsó megmérettetés, amire legalább akkora motivációval készülünk - ha nem nagyobbal -, mint a legelső aragoni versenyünkre még áprilisban."
 

Fotocredit: Sport&Events Management

Zólyomi Andrea | 2017.10.03, 13:04:00 | Utolsó módosítás: 2017.10.03, 13:04:00

Cimkék:

Györfi Alen a hetedik lett első IDM idényében, Kovács Bálint a TOP 5-ben végzett a Suzuki GSX-R Cup hockenheimi versenyein, míg a fiatalok remekül teljesítettek Assenben és Kakucson
 
Igencsak eredményes hétvégével zárták a 2017-es szezont a 220 Volt H-Moto Team motorosai. A versenyzők ezúttal három helyszínen – Hockenheimben, Assenben és Kakucson – gurultak pályára, egyedül a majdnem egy esztendő után visszatérni szándékozó Kis Viktória kivételével valamennyien kitűnően helyt álltak a versenypályán. A Suzuki GSX-R Cup keretein belül Kovács Bálint a mezőny legfiatalabb tagjaként mindkét futamot a legjobb öt között zárta, míg az IDM Supersport kategóriájában Györfi Alen első szezonjában a középmezőny élén végzett összetettben. Az ADAC Junior Cup asseni versenyhétvégéjén Somosi Alexander és Kakuszi Ádám is pontszerzőként zárt, míg a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságában több futamgyőzelem mellett számos dobogós helyet szereztek a csapat tehetségei.
 
A 220 Volt H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen ezúttal a Hockenheimringen gurult pályára az IDM Supersport kategóriájában, hogy a szezon utolsó megmérettetésén emlékezetes szerepléssel zárja első teljes idényét a német bajnokságban.Alen az időmérőn folyamatosan gyorsulva végül a 8. pozíciót szerezte meg, és noha mindkét versenyen egészen kitűnően rajtolt – a 4. és az 5. helyig jött fel –, ám mindkét esetben végül nyolcadikként intették le. Ezzel összetettben végül a hetedik pozícióban zárt a szezonban megszerzett 95 pontjával.  
 
 
"Nagyon izgalmas hétvégénk volt, hiszen ismét egy számomra ismeretlen pályán versenyezhettem. Sajnos a technika ördöge ismét csatlakozott kicsiny csapatunkhoz, ugyanis az első időmérőn éppen akkor lett váltóhibás a Yamaha, amikor az új abroncsokat tettük volna fel. Mivel a második kvalifikációs tréning esős körülmények között zajlott, így maradt a nyolcadik rajtkocka. A futamokon sem volt szerencsém, igaz, legalább technikai gondom nem volt. A szombati versenyen a jó rajtot követően már a negyedik helyen száguldottam, amikor a megeredő eső miatt leintették a viadalt, majd az újraindítást követően visszaestem, végül nyolcadikként zártam. Vasárnap aztán a történelem megismételte önmagát: jó rajt, majd egy kicsúszás miatt visszaesés, végül egy újabb nyolcadik hely. Ezzel véget ért az első teljes szezonom az IDM-ben, amit kifejezetten élveztem, hiszen rengeteget tanulhattam ebben a rendkívül erős bajnokságban. Az, hogy összetettben a középmezőny elején végeztem, ráadásul dobogóra is felállhattam, elégedettséggel tölthetne el. De versenyzőként mindig is a jobbra törekszem, és az idei tanulóévet követően bízom abban, hogy jövőre előrébb léphetek. A Dunlop szakemberei is meg voltak elégedve a teljesítménnyel, és már most eldőlt, közösen folytatjuk a megkezdett munkát” – jelentette ki Györfi Alen.
 
 
Csapattársa, Kovács Bálint is folytathatta a szereplését az IDM Suzuki Cup sorozatában. A fiatal motoros már ismerte a pályát, hiszen tavaly versenyzett itt az ADAC Junior Cup sorozatban, ennek ellenére mindenkit meglepett időmérős remeklésével, ahol a mezőny messze legfiatalabb tagjaként a negyedik helyre kvalifikálta magát. Bálint aztán a futamokon is remekelt, és a szombati 4., valamint a vasárnapi 5. helyével egyértelműen bizonyította, a sorozat legjobbjaival is képes lesz felvenni a versenyt 2018-ban.
 
 
„Úgy gondolom, ez a hétvége méltó befejezése volt az idei évnek. Edzésről edzésre tudtam gyorsulni, újabb tapasztalatokat gyűjtöttem az ezres motorral, ami nagyon jól jöhet jövőre. Noha volt egy kis a lemaradásom az elsőkhöz képest, ennek ellenére fél másodpercen belüli konstans köröket mentem tizenhat körön keresztül, aminek nagyon örülök. Jövő hétfőn a Pannoniaringen lesz a magyar bajnokság és kupa utolsó fordulója, ahol tesztelési szándékból elindulok, hiszen több beállítást is ki szeretnénk még próbálni a Suzukin” –mondta Kovács Bálint.
 
Sajnos, a Suzuki GSX-R Cup futamain egyedüli magyarként vehetett részt Bálint, ugyanis az egy év szünet után végre visszatérésre készülő Kis Viktória végül nem állhatott rajthoz. Az ok elég prózai és legalább annyira dühítő: a német csapat – akinek a szerepléshez szükséges pénzt már hetekkel korábban átutalták – nem biztosítottak Wicca számra se motort, se alkatrészeket, se abroncsokat.
 
A 220 Volt H-Moto Team ifjú tehetségei, az ADAC Junior Cup-ban induló Somosi Alexander és Kakuszi Ádám ezúttal a Brit Superbike Bajnokság sztárjai mellett gurulhattak pályára Assenben. Alexander szinte tökéletes versenyt teljesített, hiszen szombaton idei legjobb helyezését érte el – ötödik lett –, míg vasárnap nyolcadikként zárt, és összetettben úgy végzett 51 pontjával a 11. helyen, hogy a többiekkel ellentétben két versenyhétvégét kénytelen volt kihagyni.
 
 
Nagyon sajnálom, hogy véget ért az idei évad, mert az asseni futamok nagyon jól sikerültek, és annak ellenére értem el a legjobb helyezésemet, hogy előtte majd két hónapig nem volt lehetőségem motorozni. Nagyon különbözött a két futam, hiszen szombaton szakadó esőben, míg vasárnap száraz körülmények között versenyezhettünk. Komoly sorozatban állhattam rajthoz, és úgy gondolom, mindenben fejlődni tudtam önmagamhoz képest, és abban bízom, hogy jövőre folytatni tudom ezt, képes leszek tovább gyorsulni” – fogalmazott Somosi Alexander.
 
Kakuszi Ádám is bizakodva várta a szezonzárót, alaposan felkészült a hétvégére, és ennek meg is lett az eredménye. Mindkét futamon pontszerzőként zárt – szombaton a 12., míg vasárnap a 13. pozícióban intették le –, ami azt jelentette, hogy élete első nagypályás szezonját összetettben a 14. helyen zárta megszerzett 31 pontjával.
 
„A hétvégén valamennyi felmenetelkor sikerült javítanom az időmön. Szombaton az esőben nem kockáztattam, de így is többször kerültem veszélyes helyzetbe. Vasárnap ismét tudtam gyorsulni, így végül mindkétszer pontszerzőként zártam. Az egész szezon nagyon tetszett, várom már a jövő évet” – állította Kakuszi Ádám
 
A legkisebbek ezúttal Kakucson gurultak pályára, és ezzel ők is befejezték idei szereplésüket. A PW50-sek mezőnyében Kecskés Tomi megőrizte idei veretlenségét – megint megnyerte mindkét futamot, míg a Szilágyi-testvérek közül Milán mindkétszer negyedik, Krisztián mindkét futamon ötödik, míg Szilárd Zalán mindkétszer hatodik lett. A Mini GP Open kategóriában Varga Tibi mindkét versenyt követően dobogóra állhatott, hiszen előbb a harmadik, majd a második helyen végzett, míg a Motard IMR 90 Junior kategóriában mindkét futamot megnyerte, így összetettben első lett. Utóbbikategóriában állt rajthoz Kecskés Tomi és a tavaly a PW50 Speciálban bajnoki címet szerző Vincze Hanna is: előbbi mindkétszer második, utóbbi pedig mindkétszer harmadik lett. A szezonzáróra felépült Kovács Zoli is, akit a Mini GP Stock kategóriában kétszer is másodikként intett le a kockás zászló.
 
 
 
 

Fotó: 220 Volt H-Moto Team

Három helyszínen zárják az idei bajnoki szezont a 220 Volt H-Moto Team versenyzői

Zólyomi Andrea | 2017.09.29, 08:50:00 | Utolsó módosítás: 2017.09.29, 08:50:00

Cimkék:

Újabb sikerekre, dobogós helyek megszerzésére készülnek a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team motorosai. A versenyzők ezúttal három helyszínen – Hockenheimben, Assenben és Kakucson – gurulnak pályára, hogy minél szebb eredményekkel zárják a 2017-es bajnoki szezont. Jó hír, hogy majdnem egy esztendő után visszatér Kis Viktória a versenypályára a Suzuki GSX-R Cup keretein belül, ahol Kovács Bálinttal együtt áll majd rajthoz a hockenheimi ringen. Ugyanitt szerepel az IDM Supersport kategóriájában Györfi Alen, aki szeretné megtartani a helyét a legjobb hat között. Az ADAC Junior Cup asseni versenyhétvégéjén Somosi Alexander és Kakuszi Ádám emlékezetesen zárná az évet, míg a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságában a legifjabbak Kakucson készülnek örömmotorozásra.

 
A 220 Volt H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen ezúttal Hockenheimben gurul pályára az IDM Supersport kategóriájában, hogy folytassa, illetve a szezon utolsó megmérettetésén emlékezetes szerepléssel zárja első teljes idényét a német bajnokságban. Alen, aki összetettben a hatodik pozícióban várja az évad utolsó versenyét eddig megszerzett 79 pontjának köszönhetően, igencsak bizakodó, hiszen megoldódni látszik a futómű problémája.
 
 
"Ismét egy olyan pályára érkezünk, ahol eddig még nem versenyeztem. Már nagyon kíváncsi vagyok az aszfaltcsíkra, és szeretném igazán emlékezetessé tenni az első IDM szezonom utolsó hétvégéjét. Ezen múlik ugyanis, hogy összetettben hol végzek. Őszintén remélem, hogy a beállítási problémáink már a múlté. Ha végre megint minden összeállna, akkor az egyrészt az időeredményemen, másrészt a helyezésemben is látszódni fog. Megpróbálom élvezni az utolsó versenyt, és a legjobb érzésekkel befejezni az évet” – jelentette ki Györfi Alen.
 
Csapattársa, Kovács Bálint is folytathatja szereplését az IDM Suzuki Cup sorozatában. A fiatal motoros Alennel ellentétben már ismeri a pályát, hiszen tavaly versenyzett itt az ADAC Junior Cup sorozatban, éppen ezért csak a beállításokra és a kigyorsításokra kell odafigyelni az edzéseken.
 
 
„Nagyon várom már az utolsó fordulót, bizonyítani szeretném, hogy itt a helyem. Bár a múltkori futam óta csak egyszer sikerült motoroznom a Suzukival, ami soknak nem mondható, de azért bízom abban, hogy sikerül jól zárnom ezt a hétvégét. A pályát ismerem, hiszen tavaly az ADAC Junior Cup futamán hatodikként zártam itt. Bízom egy ehhez hasonló vagy akár jobb eredményben” –mondta Kovács Bálint.
 
Ami viszont igazán örömteli hír a csapattal kapcsolatban, hogy egy év szünet után végre visszatér a versenypályára Kis Viktória, mégpedig Bálinttal együtt a Suzuki GSX-R Cup futamain áll rajthoz.
 
 
„Nagyon örülök, hogy hosszú kihagyás után ismét pályára gurulhatok, ráadásul a kedvenc géposztályomban, ugyanis a szívem csücske mindig is az "ezres" kategória volt. Picivel több, mint egy éve motoroztam utoljára nagypályán - és összességében is -, illetve 2015 nyarán ültem literes gép nyergében… Szóval már alig várom, hogy kezdődjön a hétvége! Ismételten új pálya, új motor, ám szeretem a kihívásokat, és ez egy nagyszerű lehetőség, hogy felelevenítsem a korábbi évek tapasztalatait. Mivel ez a Suzuki GSX-R Cup utolsó fordulója, így egyelőre nem lesz folytatás, de ki tudja, mit hoz a jövő, mindenesetre nagyon bizakodó vagyok. Természetesen szeretnék Hockenheimben minél jobb eredményt elérni, és a lehető legtöbbet kihozni a hétvégéből. Kár tagadnom, de nem is akarom, hogy nagyon hajt a bizonyítási vágy” – árulta el Kis Viktória
 
A 220 Volt H-Moto Team ifjú tehetségei, az ADAC Junior Cup-ban induló Somosi Alexander és Kakuszi Ádám ezúttal a Brit Superbike Bajnokság sztárjai mellett gurulhatnak pályára Assenben. Az összetettben a 11. helyen álló Alexander különböző okok miatt kihagyta az előző két versenyt, így most kellő motivációval várja a duplafutamos hétvégét.
 
 
„Itt már egyszer versenyeztünk év elején, akkor a nyolcadik helyen zártam, és ez a pálya nagyon tetszett nekem. Két kihagyott futam után sajnos már nincs esélyem a bajnoki címre, de még mindig van lehetőségem arra, hogy a top 5-ben végezzek. Ez azért is lenne fontos, mert akkor részt vehetnék az év végi záró világkupán, amit Jerezben rendeznek majd meg. Noha az ötödiktől jelenleg 25 pont a hátrányom, de ez technikai sport, bármi megtörténhet, ráadásul kis szerencsével mindez ledolgozható két futam alatt. Megteszek minden tőlem telhetőt, remélem ez elég lesz egy igazán jó eredményhez” – fogalmazott Somosi Alexander.
 
Kakuszi Ádám, aki 24 pontjával a 15. helyen várja összetettben a szezonzárót, alaposan felkészült a hétvégére, hiszen több alkalommal is motorozott a különböző magyar pályákon. Ádám élete első nagypályás idényét mindenképpen pontszerzőként zárná, és egy kiugróan jó teljesítménnyel előrébb léphetne a pontversenyben is.
 
„Már versenyeztem ezen a pályán, így kifejezetten örülök annak, hogy ezúttal nem kell a vonalvezetéssel annyit foglalkoznom. Mindent bele fogok adni, hogy jobb helyezést, illetve időt tudjak elérni, mint április végén. Ha ez sikerül, akkor remélem mindez a helyezésben is meg fog mutatkozni, hiszen szeretnék előrébb végezni a múltkori 12. pozíciónál. Alaposan felkészültem, hiszen az asseni hétvége előtt tesztelhettem a Hungaroringen, a Pannoniaringen és az Euroringen is” – állította Kakuszi Ádám
 
A legkisebbek ezúttal Kakucson gurulnak pályára, hogy ők is befejezzék idei szereplésüket. A pályaismerettel ezúttal nem lesz gond, ugyanis valamennyi versenyző versenyzett már ezen a pályán. Nagy kérdés, hogy a PW50-sek mezőnyében Kecskés Tomi képes lesz-e megőrizni idei veretlenségét, míg a Szilágyi-testvérek közül Krisztián és Milán, valamint Szilárd Zalán hol végez a szezon utolsó hétvégéjén. A Mini GP Open kategóriában Varga Tibi áll rajthoz, akinek nem nyomja teher a vállát, ám így is futamgyőzelemmel szeretne búcsúzni a szezontól Kakucson. Tibinek ráadásul külön motivációt jelent, hogy a Motard IMR 90 Junior kategória bajnoki címét már megszerezte a legutóbbi versenyhétvégén. Utóbbikategóriában áll rajthoz a tavaly a PW50 Speciálban bajnoki címet szerző Vincze Hanna is. A szezonzáróra felépült Kovács Zoli is, akinek mindkét kezéről lekerült a gipsz, így a korosztályos Európa-bajnokság ezüstérmese visszatér a Mini GP Stock kategóriába.
 
 
 
fotó: 220 Volt H-Moto Team, Kőházy Tamás
 

Zólyomi Andrea | 2017.09.20, 09:53:00 | Utolsó módosítás: 2017.09.20, 09:53:00

Cimkék:

Lezajlott a nemzetközi kispályás utánpótlás bajnokság ötödik hétvégéje az elmúlt hétvégén, Nagyszombaton. A pénteki nappal jónak ígérkezett a hétvége, ám szombatra esőt írt szinte minden időjárással foglalkozó portál és a csapadék meg is érkezett. Szombat napközben még elállt az eső, kezdett felszáradni a pálya, majd késő délutánra ismét esni kezdett. Innentől vasárnap délutánig, vagy esett, vagy nem, de a pálya már nem tudott felszáradni, folyamatosan vizes pályán mentek a gyerekek. A második futamot minden kategóriában törölték is az időjárás miatt.

PW50
A PW50-es kategóriával indult a program, ahol csapatunkat Kolarovszki Mór #81 képviselte. Mórnak első szezonja ez az év, de nagyon szép stílussal, folyamatosan fejlődik. Vizes pályán még soha nem motorozott, így nagy kihívás volt neki ez a hétvége. A pénteki száraz szabadedzéseken szépen gyorsult, majd következett a hideg zuhany, szombaton az eső. Mór nem illetődött meg, szépen folyamatosan gyorsult. A szombati első időmérő félig száradó pályán ment, ahova még vizes gumin gurult ki, majd a másodikra felszáradt az aszfaltcsík. Sikerült neki megszerezni a második rajtkockát és megfutotta eddigi legjobb köridejét ezen a pályán. Vasárnapi warm-up már teljesen vizes menet volt és a verseny is. A futamon jól rajtolva folyamatosan támadta az élen menőt, ám sajnos a nagy igyekezetben a második körben kicsúszott a motor alóla. Visszaesett a 12. helyre, de visszaállt és újból harcba szállt. Pont a 2-3-4 helyért harcolók közé sikerült neki visszaállni és ismét felvette velük a versenyt, meg is előzte őket, feljött a nyolcadik helyre. Sajnos a nagy igyekezetben, a felesleges harcban ismét elcsúszott. Mór nem adta fel, ismét felállt és innentől kicsit visszafogottabb tempóban célba hozta a motorját a nyolcadik helyen, amivel nagyon értékes pontokat mentett meg, hiszen így a harmadik helyen állva érkezik majd az utolsó hétvégére.
 
 
MiniGP Stock 100 – MiniGP 140
A követező kategória, ahol érdekelt volt a csapat, az a MiniGP Stock és a MiniGP 140, amiket egy mezőnyben indítottak ezen a hétvégén. Vincze Martin #10, Farkas Kevin #28, Czepó Donát #88 képviselte a csapatot a Stock kategóriában és Nagy Attila #66 a 140-esek között. A szombat délelőtti edzések vizes pályán mentek, majd az időmérőkre kezdett felszáradni a pálya. Az utolsó szabadedzésen még mindenki vizes gumival ment, a félig száraz pályán, ám az első időmérőre szinte teljesen felszáradt a pálya, így száraz gumit lehetett használni. A 100-asok között Martin megszerezte az első helyet, Kevin pedig az ötödiket. Az azonban sokmindent elárul, hogy az első öt versenyző között, nincs egy teljes másodperc a köridőkben. Donát pedig a hetedik idővel kvalifikálta magát az első mért edzésen. A második kvalifikáció kezdésénél elkezdett ismét csöpögni az eső, majd mire első körükön körbe értek a gyerekek leszakadt az ég, innentől jelentősége nem volt az edzésnek, mert úgysem tudott volna senki javítani a vizes pályán a száraz idejéhez képest.
 

Következett a vasárnapi warm-up, majd a verseny. A versenyen mivel vegyesen voltak a kategóriák, így a rajtrácson az első két helyen 140-es motor állt, köztük második helyről Attila várta az indulást, a 3-7. helyről pedig 100-asok indultak, ahol Martin volt az első, Kevin pedig az ötödik. Donát kicsit hátrébb volt a rajtrácson, mert itt négy kategória volt összefésülve és így a 18. helyről várta az indulás jelét. A rajt után mindenki szépen fegyelmezetten eljött, tartva a pozícióját. Azonban Attila a második kanyarban megcsúszott, átdobta a motor és elesett. Megütötte a mellkasát és nem tudott felállni, így piros zászlóval leintették a futamot. Közben az eső is még jobban rákezdett, így a szervezők úgy döntöttek, hogy szünetet iktatnak be és megvárjuk, hogy az időjárás mit hoz nekünk. Majdnem két és fél óra várakozás után csendesedett az eső és a zsűri versenyzésre alkalmasnak ítélte a pályát ismét. Ugyanennek a kategóriának az új rajtjával folytatódott a program, amire szerencsére Attila is fel tudott állni, hiszen közben jobban lett. Továbbra is mindenhol vizes volt a pálya, de végigment a verseny rendben. Attila nyugodt motorozással sikeresen végigment a versenyen és a kategóriája második helyén ért célba, ezzel biztosabbá tette jelenlegi második helyét a tabellán.
 

A Stock mezőnyben Martin már a verseny elején az élre állt és folyamatosan növelte az előnyét. Olyannyira, hogy a nyolcadik körben megfutotta kategóriája legjobb köridejét, ami a végén több, mint 31 másodperces előnyt jelentett a másodikkal szemben. Ezzel Martin 32 pontra növelte előnyét a pontversenyben, így várja az utolsó kakucsi fordulót.
 

Kevin az ötödik helyről rajtolva a verseny folyamán két helyet is tudott javítani, feljött a harmadik helyre. Sokáig beragadt egy 140-es versenyző mögé, aki kicsit feltartotta, de végül egy előzéssel megoldotta a szituációt és onnantól saját tempót motorozva nyugodtan a harmadik helyen be is hozta a motorját, így a díjátadón is nagy boldogsággal vette át a harmadik helyért járó díjat.
Donát a futamon jól rajtolt, majd sajnos az első körben az egyik jobbos kanyarban a visszaváltásnál elment a motor hátulja és elcsúszott. Szerencsére nem lett semmi baja se Donátnak, se a motornak, így felpattant és tovább is ment. Ennek ellenére valami rendelleneset érzett a motoron és kiállt a boxba. Mikor meggyőződtek róla, hogy minden rendben, visszament és befejezte a futamot és a hetedik helyen ért célba.

MiniGP Automatic
Az automata kategóriában, ahol 110 ccm-es Ohvale motorokkal versenyeznek, csapatunkat Bagdány Máté #91 és Várkonyi Tamás #69 képviselte. Mindketten fej-fej mellett haladtak az edzéseken is, meg a versenyen is. Náluk is az első időmérő már majdnem teljesen száraz pályán ment, míg a másodikra minden teljesen vizes lett, így az első időmérő lett a mérvadó, mert mindenki ott ment jobb időt. Ezen Tomi a harmadik, míg Máté a negyedik helyet szerezte meg.
 
 
Következett a verseny, ami viszont már teljesen vizes pályán zajlott. Tomi kicsit beragadt a rajtnál, de már az első féktávon mindkét magyar gyerek jól fékezett és az első kanyarban megtartva a 3-4 helyet, csak helyet cserélve fordultak. Máté szép tempót motorozva feljött a második helyre és tapadt az élen menőre. Az élen menő hazai versenyző viszont kicsivel gyorsabb volt, így Máté okosan megtartva a második helyét sikeresen befejezte a versenyt és a végén nagyon nagy boldogsággal állt fel a dobogó második fokára. Tominak is sikerült előrébb lépnie egyet és ezzel feljött a harmadik helyre. A negyedik helyezettől folyamatosan távolodott, így neki is már a dobogó lebegett a szeme előtt a vele járó kupával és 16 bajnoki ponttal. Okosan be is fejezte a versenyt és nagy örömmel vette át a díjat a teljesítményéért.
 
 
 
 
 
„Chrobák János: Először is gratulálok minden versenyzőmnek az elért eredményekért, öt dobogós helyezést értünk el. Másodszor gratulálok az összes versenyzőnek, mert embert próbáló időjárás közepette teljesítették a hétvégét. Egy esős menet nem csak annyit jelent, hogy kicsivel lassabban megyünk. Fokozott koncentráció, önfegyelem kell a pályán. A legkisebb hiba is végzetes lehet. Nincs hibázási lehetőség, hogy csúszkál alattam a motor, hanem egyszer csak nincs alattam. Mindenki nagyon kitartóan és ügyesen motorozott. A hibákból tanulnak a gyerekek, hiszen ez is kell a jó versenyzővé váláshoz. Nagyon örülök, hogy az utolsó hazai hétvége előtt növelni, bebiztosítani, vagy megtartani tudta mindenki a helyezését a pontversenyben. Két hét múlva Kakucson lesz a záróhétvége, ahova várunk mindenkit szeretettel.”
 
/ 46 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.