A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2018. július 16., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 60 oldal

A H-Moto Team 16 éves tehetsége újabb sikerrel szeretné megőrizni összetettbeli első helyét az IDM Suzuki Cup 2018-as sorozatában

Zólyomi Andrea | 2018.07.06, 11:06:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.06, 11:06:00

Cimkék:

A H-Moto Team csapata újra útra kel, hogy ismételten bizonyítson a nemzetközi mezőnyben. Ezúttal Zolderben gurul pályára a csapat 16 éves tehetsége, Kovács Bálint, hogy folytassa eddigi kiváló szereplését az IDM Suzuki Cup sorozatában. A fiatal motoros – aki a katari nemzeti bajnokságban kétszer is dobogóra állhatott, valamint fölényesen vezet a 2018-as magyar bajnokságban – ismét győzelmi esélyekkel kezdheti meg a hétvégét, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor növelheti előnyét a német sorozatban.
 
 
Kovács Bálint számára is eljött a folytatás, hiszen a hétvégén újra motorra ülhet az IDM Suzuki Cup sorozatában, melyben a fiatal motoros teljes szezont teljesít. A szezonnyitón, az oscherslebeni ringen Bálint remekül szerepelt, hiszen a szabadedzéseken, mindkét időmérőn ő futotta meg a legjobb köridőt, míg a két futamból egyet megnyert, a másikon második lett – ennyi idősen még egyetlen magyar motoros sem aratott ilyen sikert komoly nemzetközi sorozatban –, így vezeti az összetettet is. Ezúttal Zolderben rendezik meg a folytatást, és a 16 éves motoros a lehető legjobb előjelekkel várhatja az újabb megmérettetést. Ráadásul a felkészülés folyamán tesztelt is a hétvégi verseny helyszínén, ahol többek között a beállítások terén is nagyot lépett előre a csapat.
 
 
„Nagyon vártam már a folytatást, hiszen az előző versenyhétvégéhez képest rengeteg idő telt el. Idén eddig nagyon jó formában versenyzek, amit mind a hazai, mind pedig a nemzetközi megmérettetéseken is meg tudtam őrizni. Bízom a hasonló folytatásban, győzni szeretnék ezúttal is, hiszen tesztelni tudtam a zolderi pályán, így az alapbeállításokkal és a pályaismerettel abszolút nem lesz gondom. A gyakorláson futott köridőm jobb volt, mint a Suzuki Cup tavalyi élmenőinek ideje. A pálya nagyon technikás, ugyanakkor rengeteg előzési pont van rajta, így nagyon kemény versenyre számítok, de szeretném úgy zárni a hétvégét, hogy növelem az előnyömet összetettben” – mondta Kovács Bálint.
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.04, 12:19:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.04, 12:19:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén a Pannónia-Ringen folytatódott az Alpok Adria nemzetközi versenysorozat, ahol immáron Laczkó Máté és csapata a MAMI ÉSE is képviseltette magát.
 
Hosszú, és nehézkes időszakon van túl a csapat, hiszen a Suzuki Motorcycles Hungarytól kapott Suzuki Gsx R 1000R paripát nem sikerült időben versenyképessé tenni, így Máté a Brnoi Superbike versenyen sem tudott Szabad Kártyásként elindulni.
 
 
A hiányzó alkatrészek június végén érkeztek meg a Suzukiba. Ekkor vált teljessé a technika felkészítése is, így először élesben az ostffyasszonyfai ringen sikerült bevetni a versenygépet.
Pénteken a szabadedzéseken sikerült egy szinte tökéletes beállítást találni, amiben nagy szerepe volt Fejes-Nagy Lászlónak a Bade Motorsport szakemberének, aki Magyarország egyik legjobb futóművese.
 
A szombati időmérőn, Máté 1:57.008-as ideje a hetedik helyre volt elég, ami egy rendkívül jó teljesítménynek számít, hiszen a mezőnyben több Endurance VB menőt és volt Superbike versenyzőt is láttunk.
 
 
A szombati versenyt a MAMI ÉSE pilótája sikeresen teljesítette, és pontosan abban a pozícióban intették le, ahonnan indult. A hetedik helyezés pedig 9 pontot ér az Alpok Adria Kupában. Jó volt hallani, hogy Mátét a hivatalos televíziós közvetítésben is megemlítették, mint az eddig indult legfiatalabb Stock 1000-es versenyzőt az Alpok Adria Kupasorozatban.
 
A második versenynapon, Laczkó Máté már nem volt ennyire szerencsés, ugyanis a GSXR elektronikája nem állt a helyzet magaslatán. Ez a délelőtti Warm Up időeredményein is meglátszott. Nem sikerült 2 perc alá menni, majd a délutáni második verseny, ötödik körében kiállásra kényszerült elektronikai hiba miatt.
 
A versenyhétvégét így összegezte Mohai János csapatvezető:
„Hosszú nehézségek után, végre sikerült egy szinte hibátlan technikát Máténak adni, ő pedig kihozta belőle a maximumot. Sok új beállítást kipróbáltunk a hétvégén, ezzel is tökéletesítve a Suzukit. Nagy büszkeséggel tölt el Máté érettsége, ahogyan a versenyeken a motort kezelte. Számomra egyértelmű helye van ebben a Stock 1000 kategóriában. A következő hetekben megállás nélkül tesztelünk, hogy a következő horvátországi fordulóban még eredményesebb legyen csapatunk.”
 
 
A MAMI ÉSE Csapatára sok munka vár a következő hetekben, de a technikai problémák ellenére gőzerővel készül a kupasorozat következő állomására, amit a festői Adria partján, Grobnikban rendeznek meg július végén.
 
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.03, 11:59:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.03, 11:59:00

Cimkék:

 

Kecskés Bence június 28-án az Umbria régióban, pontosabban Perugia megyében található Magionéban edzett.
 
A lehetőséget meg kellett ragadni, hiszen a következő versenye július végén itt lesz. A pályát ismerte már tavalyról, illetve a legelső egész napos olaszországi edzése itt volt.
 
 
A csütörtök reggel nehezen indult, kevés edzeni vágyó érkezett arra a hétköznapra, illetve a mentők nem foglalták el időben a helyüket, így reggel helyett délelőtt kezdődött az edzés.
 
Cserében viszont összevonták az Ohvale és Minigp kategóriát és etaponként fél órás edzésidőt kaptak. Hatszor harminc perc állt a versenyzők rendelkezésére az ívek tökéletesítésére.
 
 
Bence a saját edzőmotorjával ment, ami nem olyan kiélezett, mint a versenymotorja, mégis látszott, hogy körről körre gyorsul. Az edzések alatt folyamatosan megbeszélték a pályán alkalmazandó trükköket, sok hasznos tanácsot kapott Luca Pasinitől, aki végig figyelte a csapatában versenyzőket és segített az apró hibák javításában.
 
A pálya dél környékére katlanra kezdett hasonlítani, a hegyek között tűző nap felforrósította az edzést, a fél óra pályahasználat egyben szinte kivette a gyerekekből az erőt, sokan kihagyták a harmadik edzést és gyűjtötték az erőt a nap további részére. Bence azonban maximum technikai tanácsért és egyeztetésért hagyta ott a pályát. Látszott, hogy a sok motorozás melletti más típusú edzés meghozta gyümölcsét és az állóképessége megfelel az extrémebb körülmények között való elvárások teljesítésének.
 
 
„Jól éreztem magam ezen az egy napon, igyekeztem minél pontosabban és jobban újra megtalálni a pálya íveit. Jó volt újra itt motorozni, kellemes emlék tavalyról mennyire izgatottan vártam ez első edzésem ezen a helyszínen. Voltak kihívások és küzdelmek, a meleg nap végére nagyon kifáradtam, de elégedett voltam a teljesítményemmel. Remélem a csapat is elégedett velem, az idei versenyt már nagyon várom.” –mondta el Kecskés Bence.

Zólyomi Andrea | 2018.07.03, 10:42:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.03, 10:42:00

Cimkék:

Az utolsó imolai verseny utána a Sport&Events Management azon kezdett dolgozni, hogy új pilótát és szerelő csapatot találjon saját csapatának a Supersport világbajnokság fennmaradó európai futamaira.
Mivel szezon közben nem egyszerű szakmai embereket és pilótát találni, ezért Doningtonban és Brnoban sajnos nem tudott rajhoz állni az SSP Hungary Racing. A csapat számára fontos, hogy magyar versenyzővel menjen, így  végül Bódis Ricsi személyében sikerült megtalálni az új pilótát.
 
 
“Elmondhatatlanul nagy boldogságban úszom mióta megtudtam hogy újra a WSBK-ban versenyezhetek a Supersport600-as kategóriában.
Tavaly év végén versenyeztem utoljára, úgyhogy ez eléggé nagy kiesés, viszont bízom benne, hogy gyorsan fel tudom majd venni a Világbajnokság ritmusát.
Vasárnap volt lehetőségem kipróbálni a csapat 600-as edzőmotorját és szerencsére sikerült gyorsan megtalálni az összhangot. Amit észrevettem, hogy a kondival lehetnek problémák hiszen nagyon régen motoroztam verseny körülmények között! Azt megígérhetem hogy a maximumot fogom kihozni magamból azonban a tudatos fejlődésnek vagyok a híve. Nagy köszönettel tartozom a Sport& Events Managementnek illetve a támogatóimnak akik nélkül nem lehetnék ott Misanóban a rajtrácson. Emellett szeretném megköszönni családomnak, barátoknak a rengeteg lelki támogatást akik az elmúlt egy évben bíztattak hogy visszakerüljek a rajtrácsra.
Misano jövök!”- mondta Ricsi a misanói verseny előtt
 
 
Stefano Favaro a Sport&Events Management vezetője és az SSP Hungary tulajdonosa így értékelt:
 
“A kihagyott versenyek után most végül sikerült egy teljesen új magyar csapatot felállítani. A kiváló technikai háttér továbbra is biztosítva van Ricsi számára, nagyon kíváncsian várom a misanói futamot, hogy milyen eredményt sikerül így elérni. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy egy nagyon kemény és jó mezőny van a Supersport VB-n. A hosszabb távú célunk hogy Bódis Ricsi az összes fennmaradó európai futamon részt vegyen és szeretnénk pontot szerezni. Nagyon bízom a misanói jó kezdéseben.”
  
A hétvégén a Spíler1 Tv műsorán követhetjük majd nyomon a magyar résztvevőket! Szurkoljunk együtt Bódis Ricsinek és Sebestyén Petinek!
 

Zólyomi Andrea | 2018.07.03, 10:38:00 | Utolsó módosítás: 2018.07.03, 10:38:00

Cimkék:

Szintén rajthoz állt a Forty Racing egyik legeredményesebb ifjú motorosa, a tavaly a junior Európa-bajnokságon összetettben második Kovács Zoli a Spanyol Nemzeti Utánpótlás Bajnokság (RFME) következő fordulójában, és Navarrában is a pontszerzők között végzett.
 
 
Nagyon úgy tűnik, hogy a Forty Racing ifjú tehetsége, Kovács Zoli idén igazolja, nem volt véletlen, hogy tavaly összetettben második lett a junior Európa-bajnokságon. A fiatal motoros idén a Spanyol Nemzeti Utánpótlás Bajnokságban versenyez – az eddigi három versenyhétvégén mindannyiszor a legjobb tízben végzett –, és a mostani Navarrában rendezett futamon pályafutása második nagypályás versenyét teljesítette, és nagyot küzdve a remek 12. pozícióban zárt, azaz, valamennyi futamon pontokat szerzett a majd 40 fős mezőnyben. Noha a Kispataki Viktor által edzett fiatal motoros el volt keseredve, azért pontosan látszik, jövőre akár a legjobbakkal is képes lesz felvenni a versenyt.
 
 
Kovács Zoli motorversenyző: „Ezúttal a navarrai nagypályás versenyen vettem részt, ami ismeretlen volt a számomra, és összesen két szabadedzés állt rendelkezésemre, hogy megismerjem és megtanuljam.  Folyamatosan gyorsultam önmagamhoz képest, de ez is kevés volt ezen a technikás aszfaltcsíkon, hogy a legjobbakkal felvegyem a versenyt, így ez a teljesítmény a tízedik helyre volt elég. Vasárnap a futamon a rajtom sajnos nem sikerült jól, ketten megelőztek. A verseny végéig egy ötfős bolyban csatáztam, ahol folyamatosan ment az előzgetés. Sajnos a verseny utolsó körében megérkeztek a Premoto4-es erősebb géposztály tagjai, és leköröztek minket, így nem tudtam visszavenni a tízedik helyemet és így tizenkettedikként intett le a kockás zászló. Csalódott vagyok, de két hét múlva folytatódik a bajnokság, ahol mindent megteszek azért, hogy ott legyek a TOP 10-ben.”
 
Forty Racing Média
/ 60 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.