A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. június 27., kedd
Gyorsasági Hírek
/ 36 oldal

Az Olasz Kupa III. fordulóján Számadó Máté ismét megjavította legjobb eredményét, sőt már a dobogós helyért harcoló bolyban motorozott, amikor fellökték.

Zólyomi Andrea | 2017.06.19, 09:29:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.19, 09:29:00

Cimkék:

Június 11-én az ottobianoi pálya adott otthont a versenynek, ahol nem csak go-kart, de motocross pálya is található. Máté az év eleji teszten már járt itt, így a csapat rögtön a köridőkre, a beállításokra tudott koncentrálni. A szabadedzések során Máté bukott egyet, azonban ez nem vetette vissza a további fejlődéstől, az időmérő edzésen megszerezte a hetedik rajtkockát. Lemaradása a negyedik helyezettől mindössze négy tized, a harmadik helyezettől egy másodperc volt a 22 fős mezőnyben.
 
 
Az első futamon a rajtot követően már a hatodik helyen motorozott, szorosan Bosello Mattia mögött. A teljes versenytávot végigharcolták a fiúk. Máté az utolsó körben még visszaelőzte ellenfelét, így az ötödik helyen végzett, tovább javítva saját legjobb eredményét.
 
A második futamon, az ötödik helyen motorozott, utolérve a harmadik-negyedik helyért csatázókat, mikor piros zászlóval leintették a futamot. Az új rajtot követően Máté sajnos egy kört sem tett meg, mivel a harmadik kanyarban hátulról fellökték.
 
 
„Nagyon sajnálom, hogy nem fejezte be Máté a második futamot, már a piros zászló előtt úgy láttam, esélyes arra, hogy dobogóra álljon. A mezőny egyetlen magyar versenyzőjeként büszke vagyok a teljesítményére. Az első futamon izgalmas csatát vívott, ha nem tudott belülről előzni, a következő körben kívülről próbálkozott. Nagyon fontosak ezek a tapasztalatok, hogy a későbbiekben nemzetközi szinten jó pilóta váljon belőle.” összegezte Szabó János Bregyó a versenyhétvégét.
 
A Förch Junior Team következő megmérettetése a Nyílt Magyar Bajnokság első fordulója, mely a cseh és szlovák mezőnnyel összevonva a nagyszombati pályán kerül megrendezésre.

A 220 Volt H-Moto Team ifjú tehetségei két helyszínen öregbítenék a magyar motorsport hírnevét

Zólyomi Andrea | 2017.06.16, 09:01:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.16, 09:01:00

Cimkék:

A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzői számára is elkezdődik az idei bajnoki szezon: Kecskés Tomi, Kovács Zoltán, Szilágyi Krisztián és Milán, Szilárd Zalán és Varga Tibi a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságban, míg Kecskés Bence az Olasz Utánpótlás Bajnokság 3. fordulójában gurul aszfaltra a hétvégén. A tavaly, a PW50 Speciálban bajnoki címet szerző Vincze Hanna viszont sérülés miatt kihagyja a szlovákiai Felsőhosszúfaluban rendezendő idénynyitót.
 
A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzőinek is megkezdődik a bajnoki szezon a hétvégén. A fiatalok a szlovákiai Felsőhosszúfaluban állnak rajthoz a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság első, dupla futamos versenyén. A csapat ifjú tehetségei két kategóriában állnak rajthoz: Kecskés Tomi, Szilágyi Krisztián, Szilágyi Milán, Szilárd Zalán és Varga Tibi a PW50-ben, míg Kovács Zoli a MiniGP Stock-ban próbál minél jobb eredményt elérni.
 
Kovács Zoli rengeteget készült az elmúlt hónapokban, hiszen hetente legalább háromszor motorozott, míg kétszer tornateremben edzett, sőt Zoli már első versenyén is túl van új kategóriájában, hiszen a Cseh Utánpótlás Bajnokság pisek-i fordulójában az ötödik helyet szerezte meg.
 
 
„Fizikálisan és mentálisan is felkészültem a szezonra. Bízom abban, hogy sikerül a maximumot kihoznom magamból a hétvégén. Igazán elégedett akkor lennék, ha az első tízben végeznék” – árulta el Kovács Zoli.
 
Nem lesz egyszerű a kis tehetségek helyzete, ugyanis Kecskés Tomi, Szilágyi Milán, Szilágyi Krisztián és Varga Tibi első teljes szezonját futja idén, sőt, Tomi élete első versenyére készül. Utóbbi ennek ellenére rögtön szeretne dobogóra állni, és bízik abban, hogy a rengeteg elvégzett munka meghozza a gyümölcsét. A Szilágyi-ikrek célkitűzései is határozottak, hiszen amikor lehetett, mindvégig lelkesen húzták a gázt, és maximálisan készültek a szezonra: Krisztián a dobogóért szeretne harcolni már az első pillanatoktól kezdve, míg Milán az élbolyhoz szeretne közel kerülni.
 
 
 
Csapattársaihoz hasonlóan Varga Tibi is nagyon várj már a szezonrajtot, és ugyan neki is ez lesz az első teljes évadja, de csak akkor lenne elégedett, ha a versenyek után ő állhatna fel a dobogó legtetejére. A felkészülését már januárban megkezdte Spanyolországban, míg idehaza is rengeteg kilométert tett meg. Sőt, Tibi az új szlovákiai pályán rendezett április végi meghívásos versenyen is ott volt, és a PW50 kategóriában kétszer is a legjobbnak bizonyult nem kis fölénnyel.
 
 
 
Második szezonjára készül Szilárd Zalán, aki ugyan kéztöréssel kezdte az évet, de ettől függetlenül jól sikerült a felkészülése: sokat tudott motorozni az elmúlt hónapokban, aminek hatására egyre gyorsabb lett, és egyre jobb stílusban száguldott a Yamaha PW50-es motorjával.
 
 
 
 A szlovákiai idénynyitón viszont sérülése miatt nem tud rajthoz állni a tavalyi esztendőben bajnoki címet szerző Vincze Hanna.
 
„Az idén eggyel nagyobb géposztályba léptem, és szerettem volna ott folytatni, ahol tavaly abba hagytam. Rengeteget edzettem, és amikor már csak a finomhangoláson volt a hangsúly, sajnos elestem Kakucson, és eltörtem a csuklóm. Nagyon csalódott vagyok, mert nem lehetek ott Szlovákiában a rajtrácson, de a pálya széléről fogom biztatni a csapattársaimat és remélem, hogy minél előbb újra motorra ülhetek” – közölte Vincze Hanna.
 
 
A csapat egyik új reménysége, Kecskés Bence az olaszországi Modenában folytatja szereplését a CIV Olasz Utánpótlás Bajnokság Pre Mini GP kategóriájában. Nem lesz egyszerű dolga annak ellenére, hogy az első fordulóban a 13 pontot érő 4. helyen ért célba, ugyanis a másodikat kéztörés miatt ki kellett hagynia, és négy héten keresztül volt begipszelve a keze.
 
 
„Végre ismét versenyezhetek, úgy érzem, maximálisan sikerült felkészülnöm. A kezem már szinte tökéletes, így bízom abban, hogy sikerül eredményesen zárni a hétvégét” – fogalmazott Kecskés Bence.
 
A 220 Volt H-Moto Team sportigazgatója szerint végre megmutathatják a fiatalok, hogy mit sikerül hasznosítaniuk a téli edzőtáborokban tanultakból.
 
„Ez a hétvége lesz az igazi szezonkezdet a csapat számára. Lezárult a felkészülési szakasz, ami a decemberi edzőtáborral kezdődött. Sokat készültünk, és persze van olyan gyerek, akinek már voltak versenyei is, de csapatszinten most kell látnunk a téli munka eredményét. Sajnos nem lesz teljes a létszám, hiszen Hanna megsérült a felkészülés során, és Bence is csak pár napja szabadult meg a gipsztől, így tőle a tisztes helytállás is komoly eredmény lesz. A többi versenyző viszont bizonyíthat, és dobogós eredményekkel, kupákkal gazdagodhat, hiszen tényleg felkészültek a legkeményebb küzdelmekre is” jelentette ki Rizmayer Gábor.
 
szöveg és fotó: 220 Volt H-Moto Team

Az egyik legtehetségesebb magyar utánpótlás versenyző mentora, Gyutai Adrián nagyon elégedett az ifjú motoros csehországi szereplésével

Zólyomi Andrea | 2017.06.08, 13:44:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.08, 13:44:00

Cimkék:

Ragyogóan kezdte meg idei szezonját Oláh Barnabás, akit a magyar gyorsasági motorsport egyik legnagyobb ígéretének tartanak. A 11 éves versenyző – akinek Gyutai Adrián a mentora – a cseh bajnokság Pisekben rendezett idénynyitóján mindkét futamban dobogós helyen végzett a 14-15 éves ellenfelek ellenében előbb a második, majd a harmadik helyen végzett.
 
Nem véletlenül tartják a szakemberek Oláh Barnabást az egyik legnagyobb ígéretnek a gyorsasági motorosok között. A 11 éves versenyző tavaly már a MiniGp Pro kategóriában indult egy Honda NSR 150-es motorral, és nyolc futamgyőzelmének köszönhetően megnyerte a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságot, illetve a Közép-Európa Kupasorozatot, míg a Cseh Nemzeti Bajnokságban az összetett 3. helyen zárt. A szakmai munkáját az év második felétől segítő Gyutai Adrián vezetésével komoly felkészülésen vett részt, amit több betegség – vírusos mandulagyulladás – és egy sérülés – kisebb agyrázkódás – is nehezített, így messze nem tudott annyit motorozni a szezon előtt, mint amit előzetesen elterveztek. Ennek ellenére az elmúlt hétvégén remekül kezdte meg a cseh bajnokság Mini GP Pro kategóriájában a szereplését, hiszen a 14-15 éves ellenfelekkel szemben abszolút nem vallott szégyent. Barnus a piseki pályán – ahol ezt megelőzően még sosem motorozott – már a szabadedzések alatt is folyamatosan gyorsult, míg az időmérőn a harmadik pozíciót szerezte meg. A vasárnapi két versenyen aztán hatalmasat küzdött, miután mindkét rajtját elrontotta, és mindkétszer sikerült dobogós helyen végeznie: az első versenyen a második, míg a következő futamon harmadikként intették le, mindkét esetben kizárólag helyi, cseh versenyzők tudtak előtte végezni.
 
 
„Az első versenyhétvégén a csehországi Pisekben álltam rajthoz. Mivel a felkészülésem messze nem úgy sikerült, ahogy azt mentorommal, Gyutai Adriánnal elterveztük, így igencsak kiéhezve vártam a 2017-es szezon első futamait. Noha teljesen ismeretlen volt a cseh pálya, már a pénteki napon sikerült végigsétálva kielemezni a különböző kanyarjait, kigyorsítási pontjait. A szombati három szabadedzésen sikerült beállítanunk az áttételeket, délután az időmérőn pedig a kategória harmadik helyét szereztem meg. Vasárnap aztán leesett az eső, így alaposan meg kellett gondolni, milyen gumival vágjak neki a futamnak. Sajnos a gyorsan felszáradó pályán nagyon elrontottam a rajtot, ám egy kör után sikerült felvennem a kellő tempót, így nagyot csatázva végül második lettem. Délután aztán lemásoltam az első verseny rajtját, de ekkor is sikerült végül harmadikként célba érnem. Ezzel a két eredményemmel összetettben a harmadik helyen állok, és a lemaradásom minimális az élen állóhoz képest. Köszönöm Gyutai Adriánnak a versenyre való felkészítést, a jó tanácsokat és a Themik Plusz Kft-nek a támogatását” – elevenítette fel a hétvége történéseit Oláh Barnabás.
 
 
A 11 éves motoros mentora elmondta, a cseh bajnoki fordulót egy edzőversenynek szánták, hogy minél felkészültebben álljanak rajthoz a jövő hétvégén kezdődő MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság szlovákiai idénynyitóján.
 
„Barnus remekül teljesített egy olyan mezőnyben, ahol nála több évvel idősebb versenyzők álltak rajthoz, és az elrontott rajtok ellenére a dobogóra is felállhatott mindkétszer. Remek kezdés, így nagyon bizakodva és felkészülten állhatunk rajthoz jövő héten Dluha-ban. A tavaszi szezonban ugyan aránylag sokat motoroztunk együtt, és napról napra látható volt a fejlődése, de mindkettőnk betegségei miatt sokat kihagytunk mindketten. Ennek ellenére Barnus Piskén két dobogóval bizonyította a tehetségét, így idén is harcba szállunk a legjobb helyezésekért, és ami a legfontosabb, hogy fokozatosan előrébb lépjünk és fejlődjünk, hiszen nagyon komoly terveket szövögetünk a jövőt illetően” – jelentette ki Gyutai Adrián.
 
 
Oláh Barnabás Kommunikáció

Laczkó Máté Doningtonban is gyűjtögetett

Zólyomi Andrea | 2017.06.01, 10:14:00 | Utolsó módosítás: 2017.06.01, 10:14:00

Cimkék:

Tíz pontot szorgoskodott össze az ADAC NEC Moto3-as pontvadászatának a Superbike világbajnokság betétfutamaként rendezett versenyhétvégéjén Laczkó Máté a Keefer-MW Performance versenyzője.
 
A két futamban elért tízedik és tizenharmadik helyével sikerült megtartania  12. helyét a pontvadászatban, de talán ennél is fontosabb, hogy az öt versenyen megszerzett 23 pontjával tapad a Top 10-re, és látótávolságon belül (hat, illetve 27 pontra) van az első öt is. Vagyis egy rendkívül hosszú utazással járó, nagyon munkás, de eredményes hétvégét tudhat maga mögött a 15 éves fiatalember, aki így bizakodva tekinthet a még hátralévő hat futamra. Ez volt a cél, és ennek szellemében ült motorra a brit versenyen is:
 
- Felkészültem rá, hogy most még nem tudok nagyot előre lépni, de ki akartam hozni mindent a motorból, és magamból is, hogy az élmezőny közelében maradjak. Úgy érzem sikerült is, és közben tudatosan kerestem azokat a versenyhelyzeteket, amelyek győztes megoldásával faraghatok a köridőkből. Amennyire lehetett, próbáltam még szűkíteni a féktávokon, hogy a gyorsabb kanyarok után tudjak tapadni, szélárnyékban maradni, gyakoroltam a Rossi-féle kivezetést, és úgy általában az agresszívabb motorozást, a test-test elleni küzdelmet. Közben figyeltem, még jobban felmértem a versenytársakat és a motor viselkedését. A motorozással a versenyzéssel elégedett vagyok, a tíz ponttal kevésbé, de a szünet után megpróbálunk nagyobb lépésekkel haladni – összegezte a doningtoni hétvége tapasztalatait a Keefer-MW Performance pilótája.
 
 
A szünet után, mondta Máté, a jövő héten kezdődő iskolai szünet előtt, mert azt ne feledjük, hogy az ADAC Northern Europe Cup Moto3-as mezőnyében vitézkedő fiatalember a napokban zárja le a Magyar Motorkerékpáros Szakközépiskolában az első évfolyamot. Így akkortól, egész nyáron át, csak arra kell koncentrálnia, amit a legjobban szeret: a motorozásra.
 
 
Éppen ezért Doningtonból magukkal hozták a Keefertől kapott NSF250-es Hondát, amit most Mohai János csapatfőnök műhelyében készítenek fel a nagyobb feladatokra, bár túl sok változtatásra nincs lehetőségük a szigorú szabályok miatt. Viszont azokat az apró ám annál lényegesebb módosításokat, amiket megtehetnek, csak akkor tudják végrehajtani, ha az eddiginél lényegesen többet motorozik vele Máté. Most ez következik, már a hét végén, a Pannónia Ringen tesztelnek, azután pedig mindenhol, ahol valamiféle versenylehetőség adódik, hogy a következő NEC erőpróbán, július első hétvégéjén a sachsenringi
Moto GP hétvége betétfutamában  meglepje a NEC mezőnyét.
 
 
szöveg és fotó: Munkácsi Imre, MW Performance

Zólyomi Andrea | 2017.05.31, 08:58:00 | Utolsó módosítás: 2017.05.31, 08:58:00

Cimkék:

Remekül indult Csányi Gergő 2017-es szezonja! A fiatal motoros dobogóra állhatott a Triumph-Challenge második hockenheimi futamán, pedig a hétvége kezdete előtt még az is kérdéses volt, ott lehet-e a rajtrácson... 
 
Gergő tavaly mutatkozott be a rangos német bajnokságban, ahol a cél a folyamatos tapasztalatszerzés volt, év végén azonban így is sikerült megszereznie az ötödik helyezést. Pályafutását idén is ebben a szériában folytatja, célja pedig a tavalyi lendület megtartása, sőt fokozása lesz. Felkészülése saját elmondása szerint minden eddiginél sikeresebb volt, a debütálás pedig igazolta szavait, hiszen két erős eredménnyel nyitott Németországban.
 
Pedig a hétvége előtt – rövid ideig – az is kérdésessé vált, ott lehet-e a pályán. „Nem tudom elmondani, mennyire nehezen indult ez a versenyhétvége” - kezdte beszámolóját. „Csütörtökön kaptam egy hívást a csapatfőnökömtől, Magda Attilától, hogy nem tud velünk tartani, mert lebetegedett. Ez eléggé elszomorított, közös megbeszélés után azonban úgy döntöttünk, részt veszünk a futamokon. Attilával megbeszéltük, hogy végig kapcsolatban leszünk, és otthonról is igyekszik segíteni, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el” - folytatta. 
 
„Éjjel meg is érkeztünk, és neki is láttunk a szerelésnek, hogy pályára tudjak hajtani a szabadedzéseken. Édesapám, és Asztalos László is nagyon sokat segített, amiért hálával tartozom nekik. Az edzéseken végig jó úton haladtunk, amit Attilának is köszönhettem, hiszen minden menet után felhívtam, hogy elmondja, milyenek az érzéseim a motorral és a pályával, ő pedig azt, mit hová állítsunk. A nap végül sikeres volt, hiszen sikerült egy olyan időt futnom, amivel ott voltam a legjobb 5 között” - értékelte az első napot. 
 
„Az első szombati időmérőn használt gumival mentem ki, és így a hatodik helyet szereztem meg, ami egyáltalán nem volt rossz, mert tudtam, hogy az új gumit sokat jelent majd. A második időmérőn aztán sikerült futnom egy nagyon jó kört, amivel megszereztem a második rajtkockát. Az időmérő után meg akartak óvni, de szerencsére nem történt semmi gond. Nem sokkal később jött az első futam, ahol nagyon jól startoltam, és így tartani tudtam az első ritmusát. Ő sajnos végig gyorsabb volt, és hamar megszökött előlem, de a 2. helyet sokáig tartani tudtam. Sajnos a 8. kör végére elkezdett fogyni a gumi, mert azzal mentem ki, amit az időmérőn használtam. Ezért két helyet is visszaestem, de harcolhattam még a dobogós helyezésért. Végül nem sikerült megszereznem, és negyedikként intettek le. Kicsit csalódott voltam...” - ismeri el. 
 
 
„Viszont tudtam, hogy másnap sikerülhet! Bár a rajtom nem volt annyira jó, és az első hamar meglógott, a dobogóért végig harcoltam. Két körrel a leintés előtt sikerült átvenni a 3. helyet és a másodikhoz is nagyon közel voltam. Öt kanyarral a vége előtt a féktávon sikerült is átvennem, de egy lekörözés miatt rosszul jött ki a lépés, így végül csak harmadikként intettek le. Boldog vagyok, hogy dobogóval kezdtem az évet, amiért köszönettel tartozom Magad Attilának az egész hétvégén nyújtott segítségért. Neki itt is gyors gyógyulást kívánok! Édesapámnak és Asztalos Lászlónak is hálával tartozom! Nagyon jó volt velük dolgozni, és az is, hogy ilyen jól együtt tudtunk működni” - zárta gondolatát a fiatal motoros.
 
Írta: Végh Miklós
/ 36 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.