A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2018. május 24., csütörtök
Gyorsasági Hírek
/ 56 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.05.23, 13:43:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.23, 13:43:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén megkezdődtek a bajnoki küzdelmek a MAMS-SMF-JIMC nemzetközi bajnokság szlovákiai első fordulójában, Dlha-ban ahol a Forty Racing és a MIR Hungary öt ifjú tehetsége is rajthoz állt. A szezonnyitón Vincze Hanna IMR 110 ccm-ben és Mini GP 110-ben, Varga Tibi az IMR Motard 155 ccm-ben, Kecskés Tomi az IMR 90 ccm-ben, Kecskés Bence az IMR 140 ccm-ben, míg Viktor Csemez a Mini GP 110-ben szerepelt.
 
 
Ezúttal a fiatalok által jól ismert szlovákiai Dlha aszfaltcsíkján ültek motorra az ifjú tehetségek, és a szereplésükkel minden várakozást felülmúltak. Csapatunk ifjú amazonja, Vincze Hanna ráadásul két kategóriában is megmérette magát, és amíg a Pitbike junior kategóriában az IMR 110 ccm-ben mindkét futamot megnyerte, addig a Mini GP 110-ben éppen csapattársa, Viktor Csemez mögött – akit ötödikként intettek le – a 6. helyen végzett. Varga Tibi a beállítási gondjaitól függetlenül végül megnyerte az IMR Motard 155 ccm-es kategória versenyét, míg a Kecskés-testvérek közül Bence első lett az IMR 140 ccm-ben, addig Tomi az IMR 90 ccm első futamán bukott, a másodikon azonban a 2. helyen végzett. A versenyen Györfi Alen csapatfőnök is jelen volt, aki nagyon elégedett volt kis mentoráltjainak eredményes szereplésével.
 
 
Vincze Hanna: „Nagyon  vártam már az első futamot, hiszen erre készültem nagyon keményen egész télen. Az IMR 110-es kategóriában már az edzéseken és az időmérőn is a leggyorsabb voltam, így ennek megfelelően sikerült rajt-cél győzelmet aratnom. Ugyanakkor a Mini GP 110-ben egész hétvégén technikai gondokkal küzdöttem, ráadásul estem is egy nagyot, ennek ellenére a nyolcadik helyre kvalifikáltam magam a versenyre, ahol aztán szinte végigcsatáztam a futamot. Sikerült előrébb jönnöm, és hatodikként zárnom. Nagyon élveztem az egész hétvégét!”
 
Varga Tibi: „Edzésképpen indultam el ezen a versenyen, hiszen most hogy nem volt spanyol futam ezen a hétvégén. Sajnos végig szenvedtük a motor futóművének beállítási problémái miatt az egész hétvégét, és bizony nem sokon múlt, hogy néhány esetben nem estem el. Az időmérő éppen a fentieknek köszönhetően nem sikerült, ám a versenyekre sikerült egy jó beállítást találnunk, és két jó rajtot követően végül mindkét futamot sikerült megnyernem. Örülök az eredményeknek, jó felkészülés volt ez a következő spanyol megmérettetésre.”
 
 
Kecskés Tomi: „Kifejezetten örültem annak, hogy a pitbike junior kategóriában indulhattam, ugyanis lassan áttérek a váltós motorokra, és ezt remekül szolgálta ez a megmérettetés. Az egész hétvégét nagyon élveztem, csak azt sajnáltam, hogy az első futamon a pole pozícióból indulva vezettem, amikor elment a motorom hátulja, és emiatt elestem. A második futam rajtjánál túl nagy gázt húztam, és ameddig én egykerekeztem, addig a többiek bizony ott hagytak. Összeszedtem rögtön vagy fél kör hátrányt, ám sikerült magam visszaküzdeni a második helyre. Úgy érzem, ha lett volna még egy kör a versenyből, akkor képes lettem volna megnyerni a futamot. Mindennek ellenére nagyon jól éreztem magam.”
 
Kecskés Bence: „Mivel nekem sem volt olasz bajnoki futamom, így indulni tudtam ezen a versenyen. A hétvégét végigmotoroztam jó hangulatban, és egyetlen eseményt leszámítva, amikor az egyik vetélytársammal összeakadva elhagytuk a pályát, hiba nélkül teljesítettem. Az összetett első hellyel elégedett vagyok, hiszen egyrészt megint motorozhattam, másrészt olyan tapasztalatokat is gyűjthettem, melyeket majd az olasz bajnoki futamokon tudok majd hasznosítani.”
 
 
Viktor Csemez: „Vártam már nagyon a hazai versenyem, de sajnos az első edzésen elestem, ami miatt egész hétvégén gondunk volt a motorral. Ennek ellenére végig nagyokat harcoltam, és végül mindkét futamon sikerült az ötödik helyen befutnom. Amennyiben a motoromat összerakjuk rendesen, biztos még előrébb tudok majd végezni ebben az erős mezőnyben.”
 
Győrfi Alen csapatvezető: „Ezen a  versenyen mar én is végig a gyerekek mellett lehettem, és nagy örömmel láttam, hogy szinte a teljes csapat elindult a szlovákiai szezonnyitón. Nagyot küzdöttek a fiatalok, jó volt látni, ahogy körről körre fejlődnek, többen is emlékeztetnek arra az időkre, amikor én is ekkora gyerekként bontogattam a szárnyaimat. Fantasztikus, hogy már az első versenyhétvégén ilyen eredményeket értek el a Forty Racing és a MIR Hungary színeiben ezek a tehetségek. Abban bízok, hogy nemcsak eredményes, hanem tanulságos is volt mindenki számára ez a hétvége, és azt remélem, soha nem érünk el rosszabb eredményt a továbbiakban.”
 
 
 
Forty Racing Média

Zólyomi Andrea | 2018.05.16, 09:04:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.16, 09:04:00

Cimkék:

Az elmúlt hétvégén folytatódtak a bajnoki küzdelmek a gyorsasági motoros Spanyol Nemzeti utánpótlás bajnokságban (RFME), ahol 2018-ban a Forty Racing és a MIR Hungary három ifjú tehetsége is rajthoz állt. A tavaly a junior Európa-bajnokságon összetettben második Kovács Zoli és Varga Tibi a Moto5 kategóriában, míg Viktor Csemez a Mini GP-ben teljesíti idén a teljes szezont Spanyolországban.
 
Ezúttal az andalúziai Circuito Campillos aszfaltcsíkján ültek motorra a fiatalok. Kovács Zoli új blokkal gurulhatott pályára, és összesen öt edzésen ismerkedhetett a technikás ringgel. Az időmérő előtt áttételt cseréltek a versenygépén, aminek meg is lett az eredménye, hiszen a 8. rajthelyet sikerült megcsípnie, majd nagy csatákban mindkét futamon sikerült megtartania ezt az előkelő pozíciót. Varga Tibi számára is az ismerkedéssel telt valamennyi edzés, ám neki nem sikerült az időmérő, és a 22. helyről vághatott neki mindkét futamnak, melyeken végül előrelépve a 20 helyen intették le. A szlovák Viktor Csemez sem vallott szégyent, nagyokat csatázva végül a 25. helyen zárta a futamokat. Folytatás két hét múlva Barcelonában.
 
Kovács Zoli: „Hamar sikerült megszoknom az új blokkal felszerelt 250 köbcentis motoromat, ráadásul a pályaismerettel sem volt gondom, így az edzések végére már egész közel kerültem az élbolyhoz. Folyamatosan gyorsultam az időmérőkön is, és ebben a nagy létszámú, erős mezőnyben kifejezetten elégedett voltam a nyolcadik rajthellyel, főleg annak ismeretében, hogy ezelőtt sosem menten még ezen a pályán. Az első futam meglehetősen sima volt, hiszen egy jó rajtot követően stabil motorozással sikerült a nyolcadik pozíciót megtartanom. A második futam már nem volt ilyen egyszerű, hiszen ezúttal gyengén rajtoltam, visszaestem pár helyet, ám sikerült a visszazárkózás, és nagy csatákat vívva végül ismét nyolcadikként zártam. Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy megint a legjobb tízben végeztem.”
 
 
Varga Tibi: „Ahogy ebben az évben mindig, most is egy számomra új pályán versenyeztem, így az első edzéseken az ívek megtanulása volt a fő feladatom. Igencsak technikás volt a pálya vonalvezetése, így időbe telt, mire sikerült megtanulnom. Sajnos az időmérőkön rosszul jött ki a lépés, és csak a 22. helyről vághattam neki mindkét futamnak. A rajtjaim jól sikerültek, mindkét versenyen nagyokat csatáztam azzal a bollyal, amelyikkel haladtam, és mindkétszer sikerült előrébb lépnem a huszadik helyre. Mivel ez a tanulóévem itt a spanyol bajnokságban, nem lehetek elégedetlen a teljesítményemmel, izgalmas hétvégét hagytam magam mögött. Számomra egy a lényeg, hogy a további pályafutásomra kellő tapasztalatot gyűjtsek.”
 
 
Viktor Csemez: „Nagyon élveztem ezt az újabb spanyol pályát, amin eddig még sosem motorozhattam, éppen ezért izgatottan vártam, mi fog történni velem. Fokozatosan ismerkedtem meg az ideális ívekkel és a vonalvezetéssel, ennek köszönhetően folyamatosan gyorsultam az edzéseken. Az időmérő jól sikerült számomra, és a futamokon élveztem a többiekkel vívott csatákat. Az elért 25. helyemmel elégedett vagyok, úgy érzem, kihoztam magamból a maximumot.”
 
 
 
Győrfi Alen csapatvezető: „Nincsenek könnyű helyzetben a versenyzőim, hiszen versenyhétvégéről versenyhétvégére új pályákkal kell megismerkedniük. Éppen ezért én minden apró eredményt megbecsülök és értékelem az akarásukat. Mindhárman megtették azt, amit vártunk tőlük, hiszen a pályájuk elején vannak, és most a tapasztalatok gyűjtése a legfontosabb. Ez az év mindhármójuknak tanulóév, és majd jövőre láthatjuk meg a mostani munka eredményét. Gratulálok valamennyi versenyzőmnek, és hatalmas eredménynek tartom, hogy Zoli ebben a mezőnyben újoncként már a legjobb tíz tagja.”
 
Forty Racing Media

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 10:39:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 10:39:00

Cimkék:

 

Kecskés Bence a már előzetesen, áprilisban megismert Franciacortai Daniel Bonara pályán versenyzett a május 12-13-i hétvégén. A szombati edzőnapon négy, felmenetelenként 15 perce volt a fiataloknak a pályára legideálisabb beállításokat megtalálni a motorjaikon. Az időjárás kedvezően alakult, a szokásos állandó helyi szél mellett szép nyárias meleg és napsütés jellemezte a szombatot.
 
 
Bence erősen, az áprilisi legjobb idejével nyitott. A csapat megkérte, hogy vegye lazábbra a tempót, mert neki se jó ha határait átlépve sérülésveszélynek teszi ki magát. így is cselekedett, a tanácsokat megfogadva visszavett a sebességből, a köridőket tartva szépen eltelt a nap.
 
 
A vasárnap hajnal esővel ébresztett, ami végül elállt. Végül a nap is kisütött, azonban a pálya helyenként nedves sávokkal és a belső íveken pocsolyákkal várta tíz óra után kicsivel az első kvalifikációra száraz gumival érkező minigp kategóriában versenyzőket. Bence szépen nyitott, körről körre gyorsult, azonban a hátsó szektorban, körülbelül az edzés harmadik körében egy nyirkos ívre hajtva a kanyarban megcsúszott a motor hátsó kereke, majd a száraz részre érve highside-al ledobta. Repült, de szerencsésen ért földet, nem érte sérülés. Ezzel a pár körrel is sikerült a huszadik helyet megcsípnie a huszonhat versenyzőből. A motort az RXP – race for passion team szerelői, Luca Pasini irányításával összerakták a második időmérőre. Bence a pihenőidőben sokat gondolkodott hol hibázott, de szülei igyekeztek kiemelni a búslakodásból, hiszen a nap nagy része még rá várt. A második időmérőn vizes pályára alkalmas gumival kellett részt venni a versenyzőknek, mert az idő újra esősre fordult és emiatt a mezőnyt csúszással, később engedték fel a páyára. Bence újra fokozva a tempót, de még igen óvatosan haladva a tizenhatodik helyre elegendő időt teljesítve ért be az időmérő edzés végén.
 
 
Az első verseny délután három után kezdődött, a pálya teljesen felszáradt. A verseny az idei szabályzatnak megfelelően hat körös volt, Bence remekül kapta el a rajtot, majd fokozatosan előzve az előtte haladókat, a célvonalat a tizedik helyen lépte át. Nagyon szépen felépítette magát és sikerült ideális versenyállapotba kerülnie, így érte el ezt a pozíciót.
 
 
A második verseny rajtja este hat körül volt tervben, de az időjárás újra közbeszólt. Bence a huszadik helyre került.  A versenyzők már a rajtrácson álltak, a rajtprocedúra utolsó mozzanatai zajlottak, mikor a pálya felett lógó sötét felhőből égszakadásnyi eső érkezett. A rajtot csúsztatták, a csapatok kaptak 15 percet arra , hogy a motorokat felkészítsék az esőre. Közben a gyerekek is újra esőkészek lettek, előkerültek az esőmenő felöltők. Az eső csendesedett, de szorgalmasan esett tovább és a szél vadul feltámadt mikor a második verseny végre elindult. A fiatal motoros újra remekül kapta el a rajtot, több helyet javítva ért a harmadik kanyarhoz, majd az elkövetkező körökben újra sikerült előretörnie és a kockás zászló újra a tizedik helyen intette le. Megállta a helyét, másodikként érkezett be az immár öt főből álló csapatában!
 

„Nagyon jól indult a szombati nap, gyors akartam lenni, de visszavettem a tempóból a csapat és a szüleim kérésére. Sajnos a vasárnapi első időmérő edzésen hibáztam, rosszul mentem be az ívre, vizes részre kerültem és elestem. Nagyon sajnáltam a motorom, de nekem szerencsére nem esett bajom. Van két kavicsom emlékbe amik az esésnél beszorultak a csizmába. így sikerült a huszadik helyet elérnem. Utána nagyon átgondoltam azt, hogy az esőben mit csinálok majd. Még nem mertem annyira menni. A második időmérőn a tizenhatodik helyre óvatoskodtam magam. A két verseny nagyon különböző volt, az első szárazon a második esőben zajlott. Amíg tudtam mentem előre. Mindkétszer a tizedik helyen intettek le. A csapatban remekül érzem magam, mindennek megvan az ideje és mindent megbeszélünk Luca Pasinivel és a technikussal is.” - Mesélte Kecskés Bence.

Tanulságos volt a magyar OB második versenyhétvégéje

Zólyomi Andrea | 2018.05.14, 09:49:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.14, 10:28:00

Cimkék:

Fordulatos, eseménydús hétvégén van túl Laczkó Máté (16) az MW Performance Motorosa. A palyamotorozás.hu és a MAMI csapata által szervezett Országos Bajnokság második fordulójában keményen harcolt az elsőségért,de most legyőzőre talált.
 
Az MW Performance Racing Team csapata napról-napra tökéletesíti a Suzuki GSX R 1000 R Technikát, amely a Suzuki Motorcycles Magyarország jóvoltából került az MW Műhelyébe.
 
 
A vasárnapi első időmérő edzésen Máté remekelt a legjobb idővel, a második éles időmérő már nem sikerült igazán jól. Fontos megjegyezni, hogy már itt is előjöttek apró technikai hiányosságok, ami miatt nem sikerült megszerezni az abszolút elsőséget. A Suzukin még mindig a gyári (vagyis utcai) futómű van elől, a csapat Németországból várja a versenyvillákat.
 
 
A délutáni erőpróba két ifjú titán hatalmas harcát hozta, amiből most nem a MAMI ÉSE bajnoka jött ki jobban, annak ellenére, hogy Máté megfutotta a legjobb időt, a kockás zászló a második helyen intette le. Az MW Performance üstököse a kiélezett küzdelemben mindössze 84 ezreddel maradt el riválisától.
 
Máté a hétvégéről nyilatkozott is:
„Már az időmérő is elég szoros volt, éreztem, hogy nem lesz egyszerű a verseny sem. A Q2-ben a gumim elfogyott és nem tudtam javítani az időmön, de a második rajthelyet sikerült elcsípnem. A versenyen erőteljesen a rajtra koncentráltam, tudom, hogy az még nem annyira az erősségem. Az első helyért küzdöttem végig, a féktávon kicsit óvatosabb voltam a gyári futómű miatt, ugyanakkor a kigyorsításokon próbáltam behozni a lemaradásomat. Voltak azért kisebb-nagyobb csúszkálások és izgalmasabb helyzetek is. A befutó rendkívül szoros volt az a 84 ezred gyakorlatilag egy fél kerékhossz. Összességében egy nagyon jó versenyt futottunk, amiből most is nagyon sokat tanultam."
 
 
A verseny nem ért véget, hiszen az MW Performance és a MAMI SZKI  időt, energiát, anyagiakat nem kímélve gőzerővel dolgozik tovább azért, hogy a legélesebb és legtökéletesebb versenygépet biztosítsa Máténak az évad további Versenyein.
 
MW Performance

Szöveg: Benitó Tóth

Fotó: Kőházy Tamás

Zólyomi Andrea | 2018.05.09, 08:22:00 | Utolsó módosítás: 2018.05.09, 08:22:00

Cimkék:

A H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen egy második hellyel kezdte meg az Alpok-Adria Sorozatban való szereplését, míg a Magyar Bajnokságban az SSP 300 kategóriában induló Kakuszi Ádám újra dobogóra állhatott az Euro-Ringen
 
A H-Moto Team versenyzői az elmúlt hétvégén ismét sikert sikerre arattak a különböző versenyeken. Kovács Bálint ezúttal a Magyar Bajnokság második futamán idei második győzelmét aratta – mindkétszer a pole pozíció is az övé volt, így Németország után itthon sem talált legyőzőre, míg az SSP 300-as mezőnyben Kakuszi Ádám ismét dobogóra állhatott. A csapat korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen is elkezdte a szereplését az Alpok-Adria sorozatban, és a Superstock 600-as kategóriában egy második hellyel zárta a hétvégét.
 
Újabb hétvége, újabb sikerek a H-Moto Team életében. Ezúttal ismét két helyen álltak rajthoz a csapat motorosai, és mindhárom versenyző felállhatott a dobogóra. A Magyar Bajnokság második versenyhétvégéjén Kakuszi Ádám az SSP 300-ban állt rajthoz az Euro-Ringen, és jó teljesítményt nyújtva a harmadik rajthelyről indulva megtartotta a harmadik pozícióját.
 
 
„Az volt a célom, hogy már a szabadedzéseken minél jobban ráhangolódjak a motorommal együtt a pályára, ahol éppen egy évvel ezelőtt köröztem utoljára. A tervemet sikerült valóra váltanom, és előbb az időmérőn, majd utána a versenyen is harmadik lettem. Nemcsak az eredménynek, hanem a mutatott formámnak, a konstans köreimnek is nagyon örülök, és ez a verseny is kiváló felkészülést jelent az ADAC versenyeire”– jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
Kovács Bálint a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600-as kategóriában végigversenyezhette a téli szezont, és a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben kétszer is dobogóra állhatott az ötfordulós sorozatban, majd előbb a magyar bajnokságban nyerte meg az ezres kategória futamát, utána az IDM betétsorozatában, a Suzuki Cupban lett futamgyőztes. A 16 éves motoros az Euro-Ringen is folytatta remeklését, és ahogy eddigi ezres versenyein, ezúttal is megnyerte az időmérőt Suzukija nyergében, majd az első rajtkockából indulva újra legyőzte legnagyobb hazai riválisát, akivel szemben idén már 2-0-ra vezet.
 
„Nagyon boldog vagyok, hogy tovább őrzöm a remek formámat. Az egész hétvégét használt gumin teljesítettem, éppen ezért értékes nagyon a pole pozícióm és az újabb futamgyőzelmem, amit nagy csatában sikerült megszereznem” – mondta Kovács Bálint.
 
 
Mindeközben a Slovakiaringen a 2007-es esztendő Európa-bajnoka, Györfi Alen számára is elkezdődött a 2018-as szezon, ám a H-Moto Team versenyzőjének finoman szólva is felemásra sikeredett a bemutatkozása az Alpok-Adria sorozat Superstock 600-as kategóriájában. Előbb nem érkeztek meg a megrendelt alkatrészek a Yamahájához, majd jött a fekete szombat: előbb az időmérőn büntették meg – a második helyről visszasorolták a hetedikre –, majd a versenyt követően, amin másodikként intették le, végül egy alkatrész miatt kapott 20 másodperces időbüntetést, így a dobogó helyett megint csak jött a hetedik hely. Vasárnap aztán már a második helyről indulva úgy nézett ki, a futamot is megnyerheti, ám az utolsó kanyarban megelőzték, így végül második lett.
 
 
„Azt hiszem, ezen a hétvégén minden megtörtént velem, ami csak megtörténhetett. A büntetésekről nem akarok beszélni, azt még emésztgetnem kell. Vasárnap viszont megint hatalmasat meccseltem, és az utolsó kanyarig úgy nézett ki, hogy megnyerhetem a futamot, ám a külső ívre sodródtam, így az egyik ellenfelem belülről megelőzött, és a kigyorsításnál sem tudtam már visszavenni tőle az első helyemet. Mindössze fél keréknyivel kaptam ki, de azt remélem, a következő futamon az én javamra fog eldőlni a csata ” – fogalmazott Györfi Alen.
 
 
Fotó: Erdélyi Károly, H-Moto Team
/ 56 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.