A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2017. december 15., péntek
Gyorsasági Hírek
/ 48 oldal

Hatalmas lehetőség kapujához ért Katarban a 220 Volt H-Moto Team fiatal versenyzője

Zólyomi Andrea | 2017.12.13, 14:03:00 | Utolsó módosítás: 2017.12.13, 14:03:00

Cimkék:

Pályafutása eddigi legnagyobb fordulópontjához érkezett el Kovács Bálint. A 220 Volt H-Moto Team fiatal motorosa egy teljes szezont versenyezhet végig a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600-as kategóriájában, azaz most decembertől egészen a tavasz kezdetéig ideális körülmények között készülhet fel a 2018-as szezonjára. Bálint már tesztelt a dohai pályán, és a hétvégi duplafutamos versenyen már igazolhatja is a tehetségét.
 
Amikor 2015 márciusában a 220 Volt H-Moto Team női versenyzője, Kiss Viktória második katari szezonjában megszerezte a bajnoki címet a Superstock 600-as kategóriában, vélhetően nem sokan gondolták, hogy rövidesen ismét lesz magyar indulója a katari nemzetközi bajnokságnak, vagy, ahogy másként nevezik, a Losail Ázsia Bajnokságnak. A csapat azonban ismét lehetőséget kapott a szervezőktől, és a vezetőség döntése értelmében ezúttal Kovács Bálint kap lehetőséget Katarban. A fiatal motoros szintén a Superstock 600-as kategóriában áll majd rajthoz valamennyi versenyhétvégén, mégpedig egy Kawasaki nyergében.
 
 
„Amikor megtudtuk, újra indíthatunk egy motorversenyzőt a katari bajnokságban, komoly erőfeszítéseket tettünk azért, hogy Bálint az egész téli idényben ott tudjon felkészülni a következő szezonjára. Rengeteg munka van amögött, hogy már a hivatalos teszten is pályára gurulhatott, és az ott tapasztaltak alapján bizakodva várhatjuk az első versenyhétvégét. Nem rakunk terhet motorosunk vállára, csak azt kértük tőle, hogy saját idején folyamatosan javítson, ha lehet, akkor minden felmenetel alkalmával. Nagyon sok segítséget kapunk a katari magyaroktól, akiknek ezúton is szeretnék köszönetet mondani” – jelentette ki a csapat tulajdonosa, Kelemen Krisztián.
 
Kovács Bálint nem vesztegette sokat az idejét, és már egy hete Katarban tartózkodik, ahol részt vett a bajnokság hivatalos, kétnapos tesztjén. Amíg az első nap a körülményekkel, a motorral és a pályával való ismerkedéssel telt el – rögtön bizonyította a tehetségét, hiszen a Losail International Circuit-on először körözve azonnal a negyedik időt érte el –, addig a második nap már a beállításokra is koncentrálhatott, aminek hatására újabb másfél másodperccel tudta megjavítania addigi legjobbját.
 
 
„Hihetetlen, hogy milyen lehetőséget kaptam a csapatomtól, hiszen egész télen egy kemény nemzetközi mezőnyben motorozva készülhetek fel a 2018-as feladatokra. Meg kell ragadnom ezt az esélyt, amit a csapatom és a szponzoraim biztosítanak a számomra. Egy biztos, mindent megteszek azért, hogy minél jobban szerepeljek majd. A teszt nagyon hasznos volt a számomra, mert megismertem a pályát és a motort is. Amíg az első nap inkább más versenyzőkkel együtt motoroztam, addig másnap már csak magamra figyeltem. A két nap alatt sokat gyorsultam, már nem vagyok messze a mezőny elejétől. Nagyon várom a versenyhétvégét, és szeretnék minél előrébb végezni mindkét futamon” – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
Bálint eddigi teljesítményével a csapat sportigazgatója, a versenyzőt Katarba is elkísérő Rizmayer Gábor is elégedett volt.
 
„Nagy lehetőség Bálintnak, hogy részt vehet a katari bajnokságban. Noha jövőre ezres motorral versenyez majd, míg ebben a sorozatban hatszázassal, ám így egész télen versenykörülmények között tudunk Bálinttal készülni a 2018-as szezonra. Az első két nap jól sikerült, megismerte a motort, a pályát és az itteni különleges körülményeket, amit a sivatag, a szél, és a pálya nyomvonala jelent. Az első hétvégén még lehet technikai hátrányunk az Öhlins futómű hiánya miatt, de egyelőre úgysem az eredményre koncentrálunk, hanem arra, hogy teljesen fel tudjon készülni a következő szezon kihívásaira. Ennek ellenére a teszten elért eredménnyel már kivívta a korábbi WSBK versenyző, Saeed Al Sulaiti, valamint a Moto2-ben is bemutatkozó Mashel Al Naimi elismerését is” – mondta Rizmayer Gábor

Zólyomi Andrea | 2017.12.11, 11:23:00 | Utolsó módosítás: 2017.12.11, 13:36:00

Cimkék:

A MAMS iroda 2017. december 20. és 2018. január 2. között zárva tart.

 

Kérem, hogy bármilyen ügyintézés során a fenti időpontokat vegyétek figyelembe!

 

Zólyomi Andrea | 2017.12.11, 11:07:00 | Utolsó módosítás: 2017.12.11, 11:07:00

Cimkék:

Október végén befejeződött a Romanian Superbike Championship is, a záró rijekai futammal. A Carcover Racing Team versenyzői szépen zárták a szezont, hiszen három első hellyel és egy negyedikkel gazdagodott a csapat az év végi értékelésben. A megérdemelt díjakat elmúlt hétvégén a Kolozsváron megrendezett díjátadón vehették át a versenyzők.
 
A ROSBK Rookie 600-as kategóriájában Cristian Ghitea (Carcover Racing Team) vehette át a bajnoki címért járó plakettet Ali Efe Yegin második helyezett és Septimiu Popa harmadik helyezett előtt.
 
A ROSBK Supersport 600-as kategóriában Silvio Muzzalupo (Carcover Racing Team), Aron Romocea és Pap Béla előtt ugyancsak a Carcover Racing Team versenyzője, Chrobák János kapta a Bajnoki Címért járó elegáns emlék díjat.
 
 
A ROSBK Superbike géposztályban pedig Barda Gal és Alex Szekely előtt Vígh György (Carcover Racing Team) vehette át az elismerő díjat.
 
A szerencse a díjátadón is a csapat mellé szegődött, hiszen a csapat és egyben a rendezvény támogatója is a Thermal Technology, három gumimelegítőt kívülről melegen tartó köpenyt ajánlott fel kisorsolásra a rendezőnek. A kategóriák első öt helyezettjei között, véletlenszerű sorsolással lettek kisorsolva, aminek eredménye, hogy Vígh György, Cristian Ghitea és Silvio Muzzalupo lettek a sorsolás nyertesei.
 
A csapat már javában megkezdte a következő év hátterének építését, hogy legalább ilyen színvonalasan tudják végig csinálni a következő szezont, mint az ideit.
 
Míg a Carcover Racing Team Chrobák Janival Kolozsváron ünnepelte a csapat sikereit, Szlovákiában megrendezésre került a Bajnokok Díjátadója. A szlovák, cseh és magyar együttműködés záró ünnepsége ez már több éve, amikor több kategóriában és szakágban a bajnokok teljesítményét ismerik el. Erre a rendezvényre idei évben a Chrobák Team-ből, a 8 éves Vincze Martin kapott meghívást, hiszen kategóriájának, a MiniGP Stock géposztálynak a Bajnoka lett 2017-ben.
 
 

Zólyomi Andrea | 2017.12.11, 09:41:00 | Utolsó módosítás: 2017.12.11, 09:41:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség idén is három kategóriában osztotta ki az Év Sportolója díjakat.

 
A szakágaktól beérkezett jelölések alapján az elnökség az alábbi versenyzőknek ítélte meg a megtisztelő címeket:
 
MAMS Év Férfi Sportolója 2017 – Szőke Márk, Motoaction Monpet Team
 
MAMS Év Női Sportolója 2017 – Gál Lili, MAMI Yamaha Fehér
 
MAMS Év utánpótlás Sportolója 2017 – Zanócz Noel, Husqvarna Maurer-Gép Racing Team
 
Mindhárom versenyző először nyerte el az Év Sportolója címet.
A Magyar Motorsport Szövetség szívből gratulál a versenyzőknek!
 
fotó: Facebook

Az idei Moto 3-as világbajnok, Joan Mir nyomába léphet Vincze Hanna, Kovács Zoli és Varga Tibi

Zólyomi Andrea | 2017.11.28, 09:43:00 | Utolsó módosítás: 2017.11.28, 09:43:00

Cimkék:

A magyar motorsport utánpótlásának eddigi történetében egyedülálló lehetőséget kap a 220 Volt H-Moto Team három ifjú versenyzője, Vincze Hanna, Kovács Zoli és Varga Tibi. A fiatalok az idei Moto 3-as világbajnok, Joan Mir nyomdokaiba léphetnek jövőre a spanyol utánpótlás bajnokságban. A két ifjú a Moto 5-ös, míg Hanna a Mini GP 110-es kategóriában állhat majd rajthoz. Mindhárman megismerkedhettek már a 2018-as motorjaikkal, és a murciai teszten már az első napokon olyan időket futottak velük, amivel helyt álltak volna a spanyol mezőnyben is. A bajnoki szezon előtt egy komoly felkészülés, valamint spanyol edzőtáborok várnak a fiatal tehetségekre.
 
Úgy tűnik, újabb lécet képes megugrani a magyar gyorsasági motorsport utánpótlás korosztályaiban a 220 Volt H-Moto Team. A csapat már az idei szezon előtt is többször edzőtáborozott Spanyolországban, és az akkor létrejött kapcsolatokat sikerült elmélyíteni, így jövőre három versenyzőjük, a 2016-os magyar bajnoki címet szerző Vincze Hanna, az idén a junior Európa-bajnokságon összetettben a második helyen végző Kovács Zoli és a Motard IMR 90 Junior kategóriábanbajnoki címet szerző Varga Tibi jövőre már a spanyol utánpótlás bajnokságban húzza majd a gázt. Ráadásul nem akárhol, ugyanis a Spanyolországban évtizedes múlttal rendelkező MIR Racinghez tartozó, idén alakult MIR Racing Hungary segítségével fognak rajthoz állni.
 
 
A három ifjú magyar motorosnak tehát garantálva lesz a fejlődése, hiszen a CEV és RFME Nemzeti Utánpótlás bajnokságokban versenyeznek a legtehetségesebb gyerekek. A legkisebbek a minimoto kategóriával kezdve, egész a Moto3-ig juthatnak el ezekkel a gépekkel, valamint nem árt tudni, hogy a Cuna de Campeones – azaz a „bajnokok bölcsője” – bajnokságból nagyon sok versenyző jutott már el a Moto GP-be is, többek között itt versenyzett a Moto 3-as kategória idei világbajnoka, Joan Mir is. A MIR Racing Hungary pedig az itteni indulást és az itt használt versenygépeket tette elérhetővé az ifjú magyar tehetségek számára: Vincze Hanna a Mini GP 110-es, míg Kovács Zoli és Varga Tibi a Moto 5-ös kategóriában versenyezhet jövőre.
 
„A spanyolokkal való közös munkát, már az első évben sikeresnek könyvelhetjük. Nagy érdeklődés övezte itthon is az IMR és MIR típusú versenygépeket a kezdetektől, ami nem volt kétséges, hiszen a spanyol bajnokságokban már több mint egy évtizede bizonyítanak az élen. A MIR Racinggel való együttműködésünk nem kizárólag az üzletről szól, hiszen már év elején biztosítottak bennünket, hogy több éves tapasztalatukkal fogják segíteni szakmailag is azt a törekvésünket, hogy a Magyar Gyorsasági Motorsport Utánpótlását magasabb szintre emeljük. Az ígéreteket tettek követték azzal a nagyszerű lehetőséggel, hogy tesztlehetőséget kaptunk a spanyol partnertől három tehetséges fiatal számára, egy olyan pályán, ahol a spanyol bajnokság is zajlik. Nem volt hiábavaló az előkészületünk és szervező munkánk, mert egy nagyon sikeres teszten vagyunk túl a murciai Circuito Fortuna Motorsport pályáján” – jelentette ki Vincze Imre, a MIR Racing Hungary vezetője.
 
 

 

A 220 Volt H-Moto Team ifjú versenyzői szorgalmasan rótták a köröket a számukra ismeretlen pályán. Mindhárman nagyszerűen teljesítettek, a teszt végére megfutották azt az időeredményt, amellyel akár a nagyon erős spanyol bajnokságba is tudtak volna kvalifikálni. Természetesen nem voltak híján megfelelő szakmai tanácsoknak sem a fiatalok, hiszen a korábbi vb-motoros, Kispataki Viktor segítette őket a teszt teljes ideje alatt.
 
„Mindhárom fiatal megismerkedett új motorjával, mellyel versenyezni fog a 2018-as évben. Zolika és Tibike végig nagy csatát vívtak a legjobb köridőért, örülök, hogy így motiválják egymást. Természetesen még rengeteg munka áll előttünk, hiszen Hannával együtt mindannyian kategóriát váltanak, és össze kell, hogy szokjanak az új motorokkal. Sokat dolgoztunk az ülés pozíción és az ideális ívek megtalálásán. A tervek szerint a szezon kezdete előtt még edzőtáborozunk itt Spanyolországban” – árulta el Kispataki Viktor.
 
A három fiatal feledhetetlen élményekkel gazdagon tért haza. Vincze Hanna utólag elmondta, nagyon izgatott volt az utazás előtt, mert még soha életében nem motorozott ekkora pályán, valamint ilyen versenygéppel.
 
 
„Egy új pálya számomra mindig nagy kihívás, ezért első nap a motorral és a pályával való ismerkedéssel telt. Másnap már otthonosabban éreztem magam, és a lendület is megjött a nap végére. A harmadik napon sajnos bevérzett a szemem, emiatt csak rövid 4-5 körös etapokat tudtam teljesíteni, de így is egyre jobbak lettek az időeredmények. A teszt végére megfutottam legjobbamat, amivel a spanyol mezőny végét is elcsíptem kategóriámban. Elégedett vagyok az eredménnyel, ez egy fantasztikus hét volt felejthetetlen élményekkel számomra” – közölte Hanna.
 
 
Varga Tibi sem találkozott ilyen kihívással eddigi pályafutása során, így nagyon igénybe vette őt a murciai pálya a maga 18 technikás kanyarjával.
 
 
„A legnagyobb kihívás persze a Moto 5-ös gép volt számomra. Ez a motor több mint dupla erős az eddigi versenygépemnél, sőt méreteiben is jóval nagyobb nála, egy nagyon erős, de jól motorozható profi versenymotor, amilyenre mindig is vágytam. A második nap, miután már a beállításokkal is jó irányban voltunk, minden etapban sokat gyorsultam. Az utolsó napon az új szett gumi nullára használódott, de kopott gumikon is tudtam gyorsulni, és az időmmel a spanyol mezőnybe is kvalifikálhattam volna” – mondta Tibi.
 
Kovács Zoli is nagyon hamar barátságot kötött az új, Moto 5-ös motorjával, és nagyon keményen végigdolgozta a három napot Spanyolországban.
 
 
„Még soha nem ültem ilyen nagy és gyors versenygépen. Az első nap a motor megismeréséről és a beállításáról szólt. A második és a harmadik nap már olyan köridőkre voltam képes, amire a spanyol mezőny vége volt képes, amikor ezen a pályán versenyeztek. Abszolút sikerült megbarátkozni a motorral, már alig várom, hogy újra körözhessek jövő évi versenygépemmel” – fogalmazott Zoli.
 
 
Fotók: Kovács Zeinab
 
/ 48 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.