A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. április 18., csütörtök
Gyorsasági Hírek
/ 151 oldal

A tehetséges magyar motoros a 2023-as szezon végén a magas színvonalú Spanyol kupasorozat összetett harmadik helyén végzett. Idén, pedig feljebb kapcsol...

Zólyomi Andrea | 2024.04.17, 11:19:00 | Utolsó módosítás: 2024.04.17, 11:19:00

Cimkék:

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő  Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik össze tudásukat. A szabályrendszer is a fent említett két világversenyhez hasonló. Ezen belül a Stock 600-as kategóriába Európa szerte a legjobb versenyzők érkeznek és a világbajnokság közvetlen előszobájaként számon tartott széria. A versenyeknek pedig olyan pályák adnak otthont, mint Misano, Barcelona és Jerez.
 
 
FIM JuniorGP 2024-es versenynaptára (A dátum a versenynapot jelöli)
 
Április 21 - Motor Valley and Emilia-Romagna (Misano) Italy
Május 5. - Circuito do Estoril Portugal
Május 19. - Circuit Barcelona-Catalunya Spain
Június 23. - Autódromo Internacional Algarve Portugal
Szeptember 15. - Circuito de Jerez – Ángel Nieto Spain
Október 13. - MotorLand Aragón Spain
November 24. - Circuit Ricardo Tormo Spain
 
Kecskés Bence már megmérettette magát egy futamon tavaly, azzal, hogy első magyarként indult a JuniorGP aragoni fordulójának STK 600 kategóriájában.
 
 
Idén, pedig egyedüli és első magyarként ott lesz a rajtrácson a teljes szezonban és a legjobb eredményekért száll harcba. A hétvégi futamokat élőben megtekintheted a sorozat Youtube csatornáján.
 
„Egyszerűen szavakkal nem tudom összefoglalni, hogy mennyire vártam már ezt a hetet. Nagyon sokat edzettem a téli időszakban, hogy mind mentálisan, mind pedig fizikálisan készen álljak a versenyekre, ugyanis itt már 17 kör van a versenyen, amely más szint és más kihívás a korábbi bajnoksághoz képest, ahol valamennyivel kevesebb kört kellett teljesíteni. A misanói pályát már ismerem, korábban kisebb motorral már mentem rajta, de a 600 köbcentis Yamahával még nem. Misano az egyik kedvenc pályám, 4 éven keresztül a PreMoto 3-mal versenyeztem itt és ezeket a tapasztalatokat fogom használni vasárnap a verseny során. Felkészültem, a motoromban és csapatomban pedig nagyon hiszek. Alig várom már az első köröket. A 80-as rajtszámot pedig azért választottam  mert a 72 és a 82 között van, ami a szüleim születési évszáma” – mesélte Kecskés Bence.
 
Írta: Háfra Zsolt

Grobnikban folytatta a nagypályás felkészülést az idei évre a H-Moto UNI Győr Team két, az IDM-ben induló versenyzője

Zólyomi Andrea | 2024.04.02, 08:12:00 | Utolsó módosítás: 2024.04.02, 08:12:00

Cimkék:

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team két versenyzője, a 22 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint, valamint az idei esztendőben azonnal mélyvízbe kerülő Görbe Soma kétnapos grobniki teszttel elkezdte a felkészülésének utolsó szakaszát. Kovács Bálint ezúttal inkább arra koncentrált, hogy az első ezres tesztjén szereplő Görbe Somát segítse.

 

 
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak az H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoztak, mint a Northen Talent Cup sorozat 2020-as szezonjában bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin. Mindhárman a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottjai, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálniuk.
 
 
Ezúttal a trióból ketten, Bálint és Soma utazott ki Grobnikba, ahol előbbi egy utcai, de nagyon gyors BMW-vel, míg utóbbi idei versenygépével, egy BMW S1000RR-rel rótta két napon át a köröket. Kovács Bálint elmondta, ezen a teszten a minél több kör megtételén kívül az volt a legfontosabb feladata, hogy segítse csapattársát az ezres BMW-n való motorozási technikák elsajátításában.
 
„Annak ellenére, hogy egy utcai BMW-vel motoroztam, sikerült kifejezetten jó tempóban köröznöm. Nagyon hasznos volt ez a két nap, hiszen újra nagypályán mehettem, és ezek a kilométerek is segítenek majd az év során. Számomra nagyon fontos volt, hogy Somát segítsem, hiszen neki ez volt az első tesztje ezres motorral, amit teljesen más vezetni, mint egy hatszázast. Nemcsak szóbeli tanácsokkal láttam el, de együtt is motoroztunk, és a második nap végére már remekül összecsiszolódtunk. Nagyon igyekezett a gyakorlatba átültetni, amiket tőlem hallott és látott, biztos vagyok abban, hogy hasznos volt számára ez az edzés” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Görbe Soma feladata nem volt egyszerű, de a 18 éves motoros egyre jobban megszokta új motorját, és mire megkezdődik az IDM Superstock 1000-es kategóriájának bajnoki szezonja, már összhangban lesz az ezres BMW motorral.
 
„Összességében kijelenthető, hogy nagyon jó és eredményes két napot hagytunk magunk mögött. Most ültem az idei versenygépemen először, nagyon tetszett. Kifejezetten élveztem a közös munkát Bálinttal, akivel közösen motorozva elkezdtük a stílusomat hozzáigazítani a BMW-hez. Mire kezdődik a versenyszezon, addig a tervek szerint több közös tesztet is végigcsinálunk, hogy a lehető legfelkészültebben állhassak majd oda a rajtvonalra” – árulta el Görbe Soma.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team tulajdonosa és csapatfőnöke mindhárom versenyzőjétől eredményes szezont vár, és ehhez maximálisan sikerült biztosítania a mindenre kiterjedő felkészülést.
 
„Végre elkezdődött ez az év is. Mindhárom versenyzőnk pályán volt a versenymotorjával már. Kevin és Bálint túl van egy kőkemény téli edzőtáboron és most Soma is ráhangolódhatott Bálint segítségével az ezres gépére. Kevés az idő az első versenyekig, de véleményem szerint sikerült maximalizálni és jól felkészülni a pilótáinknak az évkezdetre. Sokat dolgozunk a csapattal, hogy minden kis részlet a helyén legyen, ebben a HUMDA támogatása kiemelkedő, mert nélkülük nem tudnánk ezen a szinten az elvárásoknak megfelelni. Már nagyon várom az első rajtokat…” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
 
 
A csapat sportigazgatója kiemelte, nagyon fontos volt, hogy végre Soma is megkezdhesse a tesztelést az idei versenymotorjával, és annak kifejezetten örül, hogy a bemutatkozás zökkenőmentesen sikerült.
 
„Örülök, hogy elindult a szezon Soma számára is, és újra motorra ült. Fontos, hogy jól érezte magát és pozitív élményei vannak az új motorral és kategóriával kapcsolatban. Sajnos egy nappal kevesebbet tudott csak menni az időjárás miatt, de így is nagyon hasznos és tanulságos volt számára ez a két nap. Bálint ezúttal csak extra pályaidőt kapott, mivel utcai motorral körözött, de így is sokat profitált belőle, és jó volt, hogy egyszerre lehettek a pályán. Reméljük, hogy jó időnk lesz, és itthon tudjuk folytatni a közös felkészülést, mielőtt újra külföldre megyünk” – értékelt Rizmayer Gábor.
 
 

szöveg és fotó: H-Moto UNI Győr Team


2024. március 10.

Zólyomi Andrea | 2024.02.23, 10:37:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.23, 10:37:00

Cimkék:

A Technikai Kollégium 2024. évi szabályzata alapján „technikai felügyelői tevékenységet csak eredményes MAMS technikai felügyelői vizsgát tett személy végezhet.”
 
Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a 2024. évi első technikai felügyelői szeminárium és vizsga időpontja és helyszíne véglegessé vált:
 
Időpont: 2024. március 10. 9h
Helyszín: MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, 1149 Budapest, Angol u. 36.
 
A képzés és a vizsga is elméleti és gyakorlati részből áll össze.
Érkezni 8:20-tól lehet. A képzés ebédszünettel együtt várhatóan 16 óráig tart. Jegyzetfüzetet és íróeszközt mindenki hozzon magával.
 
Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy a technikai felügyelők számára a képzés és a sikeres vizsga teljesítése kötelező!
 
Bármilyen kérdés esetén kérem a Technikai Kollégium vezetőjét, Farkas Gábort, Lojzit keressék a +36203455147-es telefonszámon vagy a gabor.farkas1975@gmail.com emailcímen, illetve részvételüket is nála jelezzék.

Zólyomi Andrea | 2024.02.20, 11:11:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.20, 11:11:00

Cimkék:

Tisztelt MAMS tag képviselők!
Kedves Motorosok!
Kedves Olvasó!
 
Januárban már meghirdettem, hogy havi rendszerességgel fogok elnöki fogadóórát tartani, hiszen sokan kerestek/keresnek személyesen különböző témákban. Ezeknek a fogadóóráknak akkor van igazán jelentősége és súlya, ha MAMS tagszervezetektől, sportszakemberektől, versenyzőktől érkeznek be olyan kérések, amelyre választ szeretnének bármely szakágból, bármely témában, bármely sportszakmai felületről, azaz mindenhonnan, ami magyar motorsport témakörébe tartozik.
 
A következő online fogadóóra 2024. február 26-án 19 órától lesz. A kezdésig írásban (emailen, messengeren, sms-ben, stb.) beérkezett kérdésekkel fogjuk kezdeni, de természetesen a fogadóóra közben is lehet majd kérdést feltenni.
 
Meeting ID: 223 859 7701
 
Időpont: 2024. február 26. 19h
 
Bízom benne, hogy minél többet tudnak majd résztvenni az órán és megkapják a válaszokat a kérdéseikre.
 
 
Üdvözlettel
 
Hermann Henrik
elnök

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team az idei esztendőben Kovács Bálint mellé leigazolta a magyar gyorsasági motorsport talán két legtehetségesebb fiatal versenyzőjét, Farkas Kevint és Görbe Somát

Zólyomi Andrea | 2024.02.19, 11:02:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.19, 11:08:00

Cimkék:

Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak az H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoznak, mint a Northen Talent Cup sorozatban 2020-ban bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin, akik Kovács Bálinttal, a Széchenyi István Egyetem hallgatójával együtt tovább öregbíthetik a magyar motorsport hírnevét. Ráadásul mindhárman a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottjai, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálniuk. A Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti. 
 
 
A csapat vezére immár évek óta az a Kovács Bálint, aki a 22 évével nemcsak rangidőse, de mentora is lesz a háromfős gárdának. Bálint – akárcsak a tavalyi szezonban – idén is két nagyon kemény nemzetközi megmérettetésben indul. Az IDM-ben az Alpha Racing motorosaként 2024-ben is gyári BMW-vel áll majd rajthoz a Superbike kategóriában – már túl van az első spanyolországi teszten –, míg az Endurance-világbajnokságon visszatér korábbi sikerei színhelyére, és a Wojczik Racing pilótájaként vesz majd részt az EWC európai futamain.
 
 
„Egy biztos, idén sem fogok unatkozni, hiszen olyan sorozatokban állhatok rajthoz, ami garanciát jelent a fejlődéshez. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a német bajnokságban továbbra is gyári BMW-pilótaként teljesítek majd teljes szezont, ráadásul mind a csapat, mind a motor ugyanaz lesz, mint a tavalyi évben. Most egy teljes idény tapasztalatával és adataival állhatunk majd rajthoz, így a nagyon megerősödött Superbike-mezőnyben a tavalyi 6-10. helyeket idén már a dobogós és maximum az ötödik pozíciók válthatják fel. Az EWC-ben sokáig zajlottak a tárgyalások, végül eldőlt, hogy visszatérek a 2022-es sikereim színhelyére, a Wójcik Racingbe, ahol idén egy legújabb Honda nyergében bizonyíthatok. Négyen vagyunk a Superbike csapatban, és mindig az adott versenyen dől el, vajon melyik három motoros indul a vb-futamon. Bízom önmagamban, hiszen mind a megtett kilométerekben, mind a 24 órás versenyek tapasztalatában felveszem a társaimmal a versenyt” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Görbe Soma feladata sem lesz egyszerű, ugyanis a 18 éves motoros azonnal bekerül a mélyvízbe, hiszen a tavalyi, első 600-as szezonját követően 2024-ben az IDM Superstock 1000-es kategóriájában áll rajthoz egy BMW-vel.
 
„Ez lesz az első ezres szezonom, ráadásul azonnal a világ egyik legerősebb bajnokságában kell bizonyítanom. De egyszerűen nincs időm ezen gondolkodni, hiszen javában zajlik már a felkészülésem. Jelenleg a fizikai felkészülésen van a hangsúly, illetve az erősítéseken, ugyanis az ezres BMW igencsak próbára fog tenni. Éppen ezért a legfontosabb idei célom az új kategória megszokása. Persze aki ismer, az pontosan tudja, mindent megteszek majd azért, hogy esélyem legyen már az idén felállnom a pódiumra, de hogy ezt meg tudjam valósítani, sok függ majd az ellenfeleimtől, illetve a saját teljesítményemtől” – árulta el Görbe Soma.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team harmadik versenyzője, a 16 éves Farkas Kevin sem akárhol húzza majd a gázt, igaz, egyelőre a juniorok között. Kevin a Red Bull Rookies Cup mellett a JuniorGP Moto3-as kategóriájában is versenyezni fog, ráadásul egy olyan csapatnál kap lehetőséget – az olasz AC Racing Team színeiben –, amelynek tavalyi versenyzője idén már a gyorsaságimotoros-vb-n szerepel. A JuniorGP mezőnye hét helyszínre látogat el idén. A szezon április 21-én Misanóban indul, majd négy spanyolországi és két portugáliai helyszínen fognak megküzdeni egymással a pilóták, míg az utolsó fordulót november 24-én Valenciában rendezik.
 
 
„Fantasztikus évnek nézek elébe, hiszen két nagyon komoly nemzetközi utánpótlás bajnokságban veszek részt. A Red Bull Rookies Cup-ot senkinek sem kell bemutatnom, ahol tavaly már teljesítettem egy teljes szezont, és Assenben a hetedik helyen végeztem. Idén amellett, hogy tovább folytatnám a tapasztalatgyűjtést, már szeretnék több versenyen is a dobogóért küzdeni. A Junior GP-n – ami a juniorok világbajnokságának felel meg – tavaly debütálhattam, ám idén egy igazi nagyágyúhoz kerültem, ugyanis az AC Racing az egyik legjobb csapat a mezőnyben. Ráadásul bekerültem a csapat akadémiájára is, így a szezonrajtig végig Spanyolországban készülök. Egyértelmű célom, hogy minden szinten fejlődni tudjak, illetve a még meglévő hibáimat képes legyek kiküszöbölni” – fogalmazott Farkas Kevin.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team tulajdonosa és csapatfőnöke mindhárom versenyzőjétől eredményes szezont vár, hozzátéve, hogy természetesen személyre szabottan kell mindezt érteni, hiszen például Somának egy nagyon erős bajnokságban kell bizonyítania élete első ezres idényében, míg Kevinnek két, nem akármilyen sorozatban kell helyt állnia.
 
„Az előzetesen meghatározott terveinknek megfelelően sikerült a Bálinttal kapcsolatos tárgyalásokat lezárni. Voltak opcióink, de ezek közül sikerült a számunkra legjobbat választani, így az IDM-ben továbbra is a gyári BMW csapatban húzza a gázt. Az EWC-ben visszatérünk a Wójcik Racinghez, ahol Hondával fog versenyezni. Ezzel kapcsolatban, most egyáltalán nem lesz zavaró tényező, hogy negyedik pilótának szerződtünk le, mert a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel így is el tud majd rajtolni Bálint, hisz aki teljesíti az edzéseket, az szombatig akár csapatot is válthat. Csapatunk kibővül, hisz hozzánk igazol Farkas Kevin ettől az évtől. Nagy reménysége a hazai gyorsasági motorsportnak, és hiszem, hogy a megszerzett tapasztalatunkkal segíteni tudjuk a karrierjét és mihamarabb elérheti álmát a MotoGP paddockban. Szintén nálunk folytatja Görbe Soma, akit a szakavatott szurkolóknak nem kell bemutatni. A közösen meghatározott célok elérésében fogjuk segíteni a karrierjét. Kezdve a média megjelenéseitől a bajnokságban való szerepléséig. Mivel Bálinttal egy helyszínen lesznek az idei versenyei, így kézenfekvő, hogy sokat tanulhat a BMW beállításából és a pályák feldolgozásából is Bálinttól. Nem titkolt célunk, hogy Bálint példáját követve hasonló karriert fusson be Soma is, ennek ez az év lesz az első lépcsőfoka, kezdve azzal, hogy beadta jelentkezését a Széchenyi Egyetemre” – közölte Kelemen Krisztián.
 
 
A Wójcik Racing Team menedzsere, Sławomir Kubzdyl örül, hogy egy olyan gyors és tapasztalt pilótát tudhat újra a csapatában, mint Kovács Bálint.
 
A szezon nagyon izgalmasnak ígérkezik a számunkra, hiszen egy új kaland veszi idén kezdetét. Nem tudjuk mire számíthatunk a Hondától, de nagyon várjuk, hogy felfedezzük a 24 órás futamokon. Bálint EWC-s pályafutása kezdete óta tudjuk, hogy számára mindig lesz hely a csapatunknál, ezért örülünk, hogy most visszatér hozzánk. Artur Wielebski, Jurand Kuśmierczyk és Kamil Krzemień mellet Bálint alkotják az idei felállásunkat. Bálintot ismerve nem kell aggódnom egy pillanatig sem, hiszen egy rendkívül gyors és tapasztalt pilótával lettünk gazdagabbak” – számolt be Sławomir Kubzdyl.  
 
A BCC Alpha Van Zon BMW menedzsere, Werner Daemen lelkes a közös folytatást illetően.
 
“Nagyon boldogok vagyunk, hogy az idei évben is folytatjuk Bálinttal a közös munkát. Az első esztendőben voltak nehezebb versenyeink, de ennek ellenére is sikerült jó eredményeket elérnünk. Azt gondolom, hogy ez a szezon más lesz, mint az előző, hisz Bálint már ismeri a csapatot, a motort és a pályákat is. Nincs más, mint irány a TOP5” – mondta Werner Daemen.
 
 
Fotó: H-Moto UNI Győr Team
 
/ 151 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.