A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2018. április 19., csütörtök
Gyorsasági Hírek
/ 52 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.04.18, 10:26:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.18, 10:26:00

Cimkék:

Nincs rá jobb szó, a H-Moto Team versenyzői hétfőn, a Hungaroringen parádés teljesítménnyel kezdték meg idei szezonjukat a magyar bajnokságban. Az ezresek között a Katarban kétszer is dobogóra álló Kovács Bálint elképesztő köridővel (1:52.413) előbb megszerezte a pole pozíciót, majd remekül motorozva megnyerte a futamot. Az SSP 300-as mezőnyben most debütáló Kakuszi Ádám sem vallott szégyent, hiszen harmadikként intették le.
 
Elérkezett a 2018-as idény kezdete a hazai gyorsasági motorsportban, és a legjobbak a Hungaroringen kezdték meg az idei bajnoki szereplésüket. A H-Moto Team három versenyzője is rajthoz állt a hétfői szezonnyitón, igaz, a csapat korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen az előzetes nyilatkozatának megfelelően csak tesztnek tekintette a mogyoródi „kirándulást”, és a meglehetősen zord időjárási viszonyok miatt a futamon már nem indult. Ugyanakkor az új kategóriában, az SSP 300-ban most debütáló Kakuszi Ádám tökéletes motorozással a dobogóra is felállhatott, azaz tényleg jó erőpróba volt mindez a rövidesen Assenben kezdődő német ADAC Junior Cup versenyeihez.
 
„Úgy érzem, sikerült kihoznom magamból a maximumot, és felkészülnöm az asseni, duplafutamos szezonnyitóra. Ráadásul, amíg a szabadedzéseket és az első időmérőt még száraz körülmények között teljesítettem, addig a második kvalifikációs edzésre megérkezett az eső a Hungaroringre, míg a futamot is vizes körülmények között teljesítettük. A harmadik helyemmel elégedett vagyok, főleg annak tükrében, hogy száraz pályára való gumikkal indultam a versenyen. A mostani körülmények a lehető legjobb felkészülést biztosították a számomra, ugyanis a motorozás fellegvárában nem ritka, hogy esős versenyeket rendeznek, és bizony az előrejelzések alapján most vasárnap sem számíthatunk másra” – jelentette ki Kakuszi Ádám.
 
 
Kovács Bálint a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600-as kategóriájában végigversenyezhette a téli szezont, és a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben kétszer is dobogóra állhatott az ötfordulós sorozatban. Bálint teljesítményén mindez meg is látszott, igaz, ezúttal már az ezresek között állt rajthoz egy Suzuki nyergében. Már az edzéseken messze ő volt a leggyorsabb, ráadásul az első, még száraz körülmények között futott időmérőn az egész nap leggyorsabb körét (1:52.413) teljesítette, így megszerezte az első rajtkockát. A startja és az első kanyarok viszont nem jöttek össze a 16 éves motorosnak, hárman is megelőzték, ám amint ráérzett a Suzukira vizes körülmények között, méterről-méterre javult a teljesítménye, és a végén majd öt másodperces előnnyel lett első.
 
 
Úgy érzem, egy minden szempontból pozitív napot zártunk a Hungaroringen. Száraz körülmények között már a második körömben képes voltam a legjobb időmet elérni, ami a felnőtt ezres mezőnyben az első pole pozíciómat is jelentette. Ahogy változtak a körülmények, úgy próbáltuk ki a különböző beállításokat, és vizes pályán is stabilan tudtam menni az elrontott rajtot követően. Kellett ez a verseny, mert Rizmayer Gábor segítségével sikerült visszatalálnom az ezres ívekhez” – mondta Kovács Bálint, akinek idei fő versenysorozata a német IDM-hez tartozó Suzuki Cup sorozat lesz, melynek első versenyét két hét múlva, Oschersleben-ben rendezik majd meg. 
 
 
A csapat sportigazgatója nagyon elégedett volt a két fiatal teljesítményével, és külön örült annak, hogy versenyzői esős körülmények között is ilyen jól szerepeltek a Hungaroringen.
 
 
Az időjárás nagyon megnehezítette a dolgunkat, de Ádám és Bálint fejlődését szem előtt tartva jól jönnek az ilyen kihívásokkal teli nehéz versenynapok is. Miután olyan sorozatokban állnak rajthoz, ahol találkozhatnak ilyen időjárási körülményekkel, ez a nap még alaposabb felkészülést biztosított nekik a nemzetközi versenyeikre. Ádámnak hétvégén indul a szezonja Assenben, és a mai versennyel a háta mögött magabiztosabban várhatja a versenyt, rendezzék azt meg bármilyen körülmények között is. Bálintra vár még egy 2 napos szezon előtti teszt, de neki is jól jött, hogy mehetett egy picit ezres motorral esőben. Legnagyobb örömünkre azonban ez sem hozta zavarba, míg a száraz pályán mutatott teljesítménye pedig magáért beszél” – tette hozzá Rizmayer Gábor.
 
fotó: Molnár Ádám

Zólyomi Andrea | 2018.04.16, 09:21:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.16, 09:21:00

Cimkék:

A hatszázas mezőnyben induló Györfi Alen mellett az ezresek között a Katarban kétszer is dobogóra álló Kovács Bálint, illetve az SSP 300 kategóriában most debütáló Kakuszi Ádám képviseli a csapatot a mogyoródi pályán
 
A H-Moto Team versenyzői hétfőn, a Hungaroringen kezdik meg idei szezonjukat a magyar bajnokságban. A hatszázasok között a csapat korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen, míg az ezresek között a Katarban kétszer is dobogóra álló Kovács Bálint a győzelem esélyével áll rajthoz, míg az SSP 300-as mezőnyben most debütáló Kakuszi Ádám a lehető legjobbat szeretné kihozni magából.
 
Elérkezett a 2018-as idény kezdete a hazai gyorsasági motorsportban, és a legjobbak a Hungaroringen kezdik meg az idei bajnoki szereplésüket. A H-Moto Team három versenyzője is rajthoz áll a hétfői szezonnyitón, és ha minden a várakozásoknak megfelelően alakul, akkor akár több győztest is avathat a futamokat követően a gárda. Az új kategóriában, az SSP 300-ban áll rajthoz Kakuszi Ádám, akinek ez a viadal kitűnő erőfelmérő lesz a német ADAC Junior Cup versenyeihez. A fiatal tehetség részt vett a sorozat hivatalos tesztjén is az olaszországi Misanóban, ahol a három nap alatt nemcsak a 2018-as versenymotorjával, hanem a Bridgestone új abroncsaival is megismerkedett, és jelentősen fejlődött az edzések végére.
 
„Életemben eddig mindössze egyszer, még 2017-ben motoroztam a Hungaroringen, így nem mondhatnám azt, hogy tökéletesen ismerem a mogyoródi aszfaltcsíkot. Megpróbálom minél hamarabb megtalálni az ideális beállításokat, illetve fokozatosan javuló köridőket szeretnék elérni” – jelentette ki Kakuszi Ádám, aki a német ADAC bajnokságban a jövő vasárnap kezdi meg Assenben egy duplafutamos versenyhétvégével az idei szezonját.
 
 
Kovács Bálint a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600-as kategóriában végigversenyezhette a téli szezont, és a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben kétszer is dobogóra állhatott az ötfordulós sorozatban. Bálint végül összetettben a hatodik pozícióban zárta a Losail Ázsia Bajnokságot, és remekül felkészült a hazai és nemzetközi megmérettetésekre. Most azonban már egy ezres Suzuki nyergében kell bizonyítani, hogy a kategória egyik legjobbja a hazai mezőnyben.
 
„A katari bajnokág alatt tökéletesen fel tudtam készülni az itthoni szezonomra. Noha ott 600-as géppel versenyeztem, ami teljesen más stílust igényel, mint az ezres, azért a megtett versenykilométerek nem múltak el nyomtalanul. Bízom abban, hogy könnyen át tudok majd ülni az ezres Suzukira, annak ellenére, hogy ezen a motoron tavaly ősszel, a Pannoniaringen mentem utoljára” – fogalmazott Kovács Bálint, akinek idei fő versenysorozata a német IDM-hez tartozó Suzuki Cup sorozat lesz.
 
 
A két ifjú tehetségen kívül a hatszázasok mezőnyében ott lesz majd a 2007-es esztendő Európa-bajnoka, Györfi Alen is, aki az Alpok-Adria-sorozatra készülve szeretne minél jobb formába lendülni.
 
„Idén már teszteltem itt a Hungaroringen, és most is legfőképpen ezen lesz a hangsúly. Ebben a szezonban visszatérek az Alpok-Adria bajnokságba, aminek szeretném megnyerni a Supersport kategóriáját, és ehhez kitűnő felkészülést nyújt a bajnokság idénynyitója” – tette hozzá Györfi Alen.
 
 
fotó: Kőházy Tamás, Ahmed Feisal

A H-Moto Team 16 éves versenyzője a hatodik helyen zárt összetettben a Losail Ázsia Bajnokságban

Zólyomi Andrea | 2018.04.11, 09:42:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.11, 09:42:00

Cimkék:

Fantasztikus eredménnyel zárta Kovács Bálint a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600-as kategória utolsó, ötödik versenyhétvégéjét. A H-Moto Team 16 éves tehetsége az első futamon hatalmasat küzdve az ötödik helyen zárt, ám utána a másodikon idei legjobb teljesítményét nyújtva ismét dobogóra állhatott, így végül összetettben a hatodik pozícióban zárta a Losail Ázsia Bajnokságot.

 
Nagy lehetőséget kapott Kovács Bálint csapatától azzal, hogy a téli felkészülési időszakban végig versenykörülmények között készülhetett fel a 2018-as feladataira. A H-Moto Team fiatalja ugyanis egy egész szezont teljesíthetett a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600 kategóriájában. A 16 éves motoros egy Kawasaki nyergében az elmúlt versenyhétvégén már az utolsó, ötödik fordulót teljesítette a Losail Ázsia Bajnokságban. Természetesen Bálint most is mindent megpróbált megtenni a jó szereplésért, és pályafutása első éjszakai futamain katari szereplésének legjobb eredményét produkálta. Amíg az első versenyen ötödik rajtkockából indulva végül a pozícióját megtartva az ötödik helyen végzett, addig a második versenyen parádés teljesítményt nyújtva a harmadik helyen ért célba. A fiatal tehetség olyan mezőnyben állhatott fel a dobogóra, ahol olyanok találhatóak, mint a korábbi WSBK versenyző, Saeed Al Sulaiti, valamint a Moto2-ben is bemutatkozó Mashel Al Naimi. Bálint a hétvégi szereplésével összetettben a hatodik helyen végzett a Losail Ázsia Bajnokságban, és tökéletesen felkészülve várja a hazai és németországi versenyszezont.
 
 
„Mivel ezúttal csak egy hét telt el az előző versenyem óta, nagyon bíztam abban, hogy sikerül egy igazán jó eredménnyel zárnom a katari szezonomat. A szabadedzéseken használt gumikon is képes voltam a múltkori legjobb időmet ismételten megfutni, így tovább nőtt az önbizalmam, és az időmérőn aztán végre sikerült az áttörés, és a lassan védjegyemmé vált hatodik pozícióból sikerült feljebb lépnem, így ötödikként várhattam a rajtot. Végig jó tempóra voltam képes, és noha ötödik lettem, de a dobogótól mindössze három másodperc választott el. A második futamon egy nagyon jó rajt után itteni szezonom legjobbját nyújtva végig az élmezőnyben harcoltam, végig ott volt az esélye annak, hogy akár a legjobbakat is elkaphatom, ám végül a harmadik helyet tudtam megszerezni, így immár másodszor tudtam itt Dohában dobogóra állni. Ennél jobb zárást el sem tudtam volna képzelni, és a most elért eredményeim nagy érzelmi löketet adnak az év további feladataihoz” – fogalmazott Kovács Bálint, aki legközelebb jövő hétfőn, a magyar bajnokság első futamán áll rajthoz, igaz, itt már egy ezres motor nyergében.
 
A csapat sportigazgatója teljes mértékben elégedett volt tanítványa teljesítményével, és bízik abban, hogy a most mutatott forma egész szezonban kitart majd Bálint számára.
 
 
„A múlt heti technikai gondok miatt picit csalódottan, de bizakodva vágtunk neki az utolsó versenyhétvégének. Éreztem, hogy ezúttal Bálint képes lehet a kiugró teljesítményre, hiszen kihagyás nélkül, ugyanakkor pihenten várta a hétvégét, ráadásul már tökéletesen sikerült alkalmazkodnia a helyi körülményekhez. Egészen elképesztő teljesítményt nyújtott, hiszen egyrészt megjavította eddigi legjobbját, másrészt végig versenyben volt a legjobbakkal, és ismét dobogóra állhatott élete első éjszakai versenyét követően. Az itteni teljesítménye igencsak bizakodásra adhat okot az egész, most kezdődő versenyszezonra kivetítve, hiszen rengeteget tanult és fejlődött a bajnokság során, amit biztos, hogy kamatoztatni tud majd az európai versenyeken is” – mondta Rizmayer Gábor.
 
 
A bajnokság végeredménye: 1. Saeed Al Sulaiti 211 pont, 2. Mashel Al Naimi 180 pont, 3. Nasser Al Malki 165 pont, 4. Abdulla Al Qubaisi 153 pont, 5. Fahad Al Sowaidi 113 pont, 6. Kovács Bálint 98 pont.
 

Zólyomi Andrea | 2018.04.09, 14:05:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.09, 14:05:00

Cimkék:

Április 08-án, vasárnap kora délután kezdetét vette a 2018-as évben versenyző pilóták csapatbemutató sajtótájékoztatója Riccione-ban, egy kedves helyi vendéglátóegységben. A remekül szervezett esemény nyílt volt. A sétálóutcán felállított sátor alatti emléktárgyak –Valentino Rossi, Marco Simoncelli és Mattia Pasini első minimotorjai, valamint a hőskorból kiemelt fekete-fehér képek- megállásra és a prezentáció nyomon követésére invitálták a ragyogó napsütésben andalgókat.


A műsorvezető számos hírességet szólaltatott meg, helyi jellegű vonatkozásban és motorsport kötődésű témában. FIM tagok és a Pasini család motorsport szakmában érdekelt képviselői is szóhoz jutottak.
 
 
A csapat alapítóinak, céljainak, és terveinek bemutatása után a pilóták következtek. A mini moto A és B kategóriákat képviselő kisfiúkat –a legidősebb 8 éves volt- követően az idei évben a CIV miniGp kategóriájában induló RMU típusú motorokat megülő idősebb versenyzők kerültek sorra.
Elsőként Bencét szólították közülük, rövid ismertető után párbeszéddel próbálták idei terveiről faggatni. Egyetlen magyarként az új bőrruhájában, saját roll-up-ja előtt a versenyre felöltöztetett motorján foglalhatott helyet. Az egységesen használt csapatszínek és az ez által kialakult stílus rendkívül dinamikus összhatást eredményezett.
 
 
A megjelenni nem tudó versenyzőket is méltatták pár mondatban. A német és svájci állampolgárságú versenyzőkkel a csapat nemzetközileg is sokoldalúvá vált.
 
A fotózások után következő állófogadás a délután hátralévő részében és kora estébe nyúlóan tartott, remek, családias hangulatban az olasz gasztronómia hagyományait követve.
Az első verseny április 22.-én kerül megrendezésre a cervesina-i pályán.
 
 
Kecskés Bence Média

Zólyomi Andrea | 2018.04.06, 10:44:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.06, 10:47:00

Cimkék:

Úgy tűnik mostanság új szelek fújnak a Magyar gyorsasági motorsportban az utánpótlás területén. Egyre több olyan hír lát napvilágot, amiben az utánpótlásképzés állóvizének megmozdulásáról számolhatunk be. Ceglédi technikai bázisukon állt a nyilvánosság elé Győrfi Alen az új csapatával, ahol beszéltek az idei évi és távlati terveikről is. Az új csapat a Forty-Racing nevet kapta, ami Györfi Alen 2007-es Európa Bajnoki címének megszerzésekor motorján lévő, és az óta is állandósult rajtszámát szimbolizálja. A csapat alakulásával kapcsolatban el kell mondani, hogy kissé rendhagyó módon, szülői kezdeményezésből verbuválódott az új gárda.
 
 
Györfi Alen: Február elején kaptam a megkeresést, miszerint lenne hat elszánt kis fiatal motoros tehetség, akik pár éve már eredményesen versenyeznek, és egy mentorra lenne szükségük. Elsőre érdekesnek találtam a felkérést, de rögtön éreztem, hogy ez az én küldetésem része. Mivel már korábban is terveztem, hogy a tizenöt éves motoros pályafutásom alatt megszerzett tudásomat egyszer majd az utánpótlás számára fogom átadni, úgy döntöttem eljött az idő és szembenézek a kihívással. Rövid időn belül összeállítottuk ez évi terveinket, amit megkönnyített az, hogy már előkészített projekteket kaptam a szülőktől.             
                                                                                                                                                                                 
 Az idén nemzetközi utánpótlás bajnokságokban fognak a gyerekek versenyezni, ahová felkészülten kell, hogy érkezzenek, ezért már februárban elkezdtük a tréningeket egy spanyolországi teszttel. Heti rendszerességgel fogok edzéseket tartani, ahol próbálom átadni a legjobb tudásomat a fiatalság részére. Ebben a sportban alapfeltételnek tartom, hogy a versenyzők megfelelő technikai felszereléssel és felkészülten állhassanak rajthoz, és elengedhetetlen az ehhez szükséges anyagi forrás megteremtése. Tapasztalatból mondhatom, hogy a motorsport nem olcsó dolog, emiatt a továbbiakban a szülőkkel karöltve munkánk szerves része, a csapat pénzügyi forrásainak a megerősítése.     
 
                                                                                                                                                                      
Most elsődlegesen úgy gondolom, hogy nagyon jó alapokról indulunk, mind a versenyzők, mind a technikai háttér tekintetében:                                                                              
Fiatal koruk ellenére mind a hat versenyzőnk kiemelkedő eredményeket produkált már a korábbi években és a sport iránti szeretetük által továbbra is motiváltak a fejlődésre. A meglévő kapcsolati tőkénk is erős bizakodásra ad okot számomra a céljaink elérésében. Már a kezdetektől egy olyan nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkezünk, ami nagy segítséget biztosít számunkra a fejlődés tekintetében. A MIR-Racing Hungary lesz csapatunk technikai partnere, ez által közvetlen kapcsolatban vagyunk a Spanyol utánpótlás nevelés egyik főszervezőjével, a spanyolországi MIR-Racinggel, akiktől már eddig is egyedi lehetőségeket kaptunk a téli tesztelésre. Emellett Olaszországban a Pasini Racing utánpótlás csapatával leszünk közelségben, mivel náluk is képviseltetve leszünk egy versenyzőnk által az idei évben. A nemzetközi partnereinktől kapott szakmai támogatást felhasználva, a pályafutásom alatt átélt tapasztalataimmal fogom segíteni a csapatom a fejlődésben. Nem titkolom, a végső cél, hogy szeretnék részese lenni annak a már általam átélt fantasztikus élménynek, hogy a nagy világversenyeken, majd ezek a Magyar fiatalok is felállhassanak a pódium tetejére a jövőben. 
                               
A Forty-Racing csapata hat utánpótlás versenyzővel, már 2018-ban nemzetközi szinten képviselteti magát a versenyzésben:
Vincze Hanna (11): A csapat egyetlen hölgy versenyzője, de lehet mondani, hogy Magyarországon is egyedül képviseli a női nemet a gyorsasági motorsport korosztályos mezőnyében. Tavaly egy kéztörésből felépülve, újra dobogós helyezéseket szerezve az IMR Motard-90 Kupa év végi 3. helyezettje. Hanna az idei évben a MAMS-SMF-JMC nemzetközi up bajnokság MiniGP110 kategóriájában fogja húzni a gázt, emellett Spanyolországban a Murciai regionális kupában is rajthoz fog állni.    
                                                                                                                                                                                                          
Kecskés Bence (11): Már tavaly is megvillantotta tudását az olasz bajnokságban, ahol másodikként állhatott dobogóra egy vallelungai versenyén. Az idén is Olaszországban fog versenyezni a CIV MiniGP bajnokságban, ahol a Pasini Racing UP csapatának teljes támogatását fogja élvezni. Nem kis kihívással áll szemben Bence a nagyon erős olasz mezőnyben, de már megmutatta a szezonelőtti teszteken nyújtott teljesítményével is, hogy számolni kell vele a bajnokságban.                                                                                                                                                                            
 
Kecskés Tamás (8): Tomi a Tavalyi évi PW50 bajnok, testvéréhez hasonlóan szintén az olasz versenyeken fogja tudását próbára tenni ebben az évben. Számára egy új kategória, az OvaleGP-0 géposztály jelenti a kihívást a versenyzésben.                                                                                                                                                                          
 
Kovács Zoltán (9): Zoli tavaly a FIM Junior EB NSF100 kategória összetett 2. helyezettje, valamint a MAMS-SMF-JMC bajnokságban szintén 2. helyezést ért el. Idén Spanyolországban az RFME nemzeti UP bajnokságában egy MOTO5-ös gép nyergében bizonyíthatja rátermettségét.                                                                                                                                                  
 
Varga Tibor (11): Tibi a 2017-es Cseh bajnokság MiniGP Open kategória második helyezettje, valamint az IMR-90 Motard Kupa végső győztese. Idén Zoli csapattársával egy mezőnyben, szintén egy MOTO5-ös gép 20 lóerejét fogja megzabolázni a spanyol Cuna de Canpeones bajnokságban.    
                                                                                                                                                                                                                                    Viktor Csemez (9): A csapat Szlovák versenyzője, tavaly a MAMS-SMF-JMC bajnokság Ohvale-GP-0 végső bajnoka, a harmadik fiú a csapatból, aki a spanyolokkal fog megmérkőzni az előttünk álló szezonban. Viktor MiniGP110 kategóriában fog rajthoz állni egy nagyon népes spanyol mezőnyben.   
                                                                                                                                                                                                                                                    
Az újonnan alakult csapat már első évében beírhatja magát a Magyar motorsport történelmébe, ugyanis Magyarországról ilyen fiatal korosztályban eddig még nem versenyzett versenyző a Spanyol és Olasz nemzeti bajnokságban.
 
Szöveg, képek: MIR-Racing Hungary média
 
/ 52 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.