A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes információk
Elfogadom
2018. április 25., szerda
Enduro Hírek
/ 13 oldal

Zólyomi Andrea | 2018.04.24, 10:01:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.24, 10:01:00

Cimkék:

Túl vannak az idei év első versenyén a Laller Racing Dakar Team versenyzői, a hétvégén Bugacon az Adrenalin kupa regisztrált futamával kezdetét vette az szezon. A csapatból Horváth Lajos és Kárpáti Péter veselkedett neki a hétvégének, nem is eredménytelenül!
 
Szombaton 204 kilométer, míg vasárnap kétszer 68 várt a mezőnyre. Laller ezúttal letámasztotta a Dakaros technikát, és edzőmotorjával indult:
 
„Ezzel a motorral sokkal technikásabb az élet, kisebb a súlya, de lóerők tekintetében is szerényebb, sok mindent lendületből kell vele megoldani. Szombaton a kezdéskor szuper volt a talaj alattunk, de Bugacra visszamenet már jóval mélyebb és kellemetlenebb út várt bennünket. A vasárnap erre még rátett egy lapáttal, a kamionok egy rakás gyökeret termeltek a felszínre. Ilyen körülmények között nem tudtam az igazi tempómat menni, ez pedig kicsit a kedvem is szegte. Később aztán sikerült magamra találni, (elvégre ez a tereprali, amiért szeretjük ezt a sportágat) és elhozni az összetett harmadik helyet. Nagyon jólesett a hétvégi motorozás, minden rendben van, remek rendezvény volt az Adrenalin Kupa, köszönet a szervezőknek a hibátlan, zökkenőmentes lebonyolításért és a vendéglátásért.”- zárt Horváth Lajos.
 
 
Kárpáti Péter is másik motorral állt rajthoz, ő a vadiúj KTM Six Days-t dobta be a mély vízbe - persze csak képletesen:
 
„Ez a gép teljesen más, mint az Africa Twin volt, iszonyat erő van benne. Keményen lehet hasítani vele, ugyanakkor a technikámon még itt-ott csiszolni kell. Jól felkészítettük a motort, ezért minden pályán töltött perc igazi élvezet volt. Egyedül csak azt sajnálom, hogy egy szombati hiba miatt elbuktam néhány percet, és ezzel tulajdonképp meg is pecsételtem a sorsom. Ám panaszra semmi ok, a téli felkészülésem beérni látszik, fizikálisan jobb a helyzet, mint eddig bármikor. Lajossal jól össze tudunk dolgozni, sokat segített nekem, és a tempóm is fejlődőképes. A vasárnapi szakaszok során egy második és harmadik helyet sikerült motoroznom, úgy gondolom, következő alkalommal lőtávolban lehet a dobogó!” - foglalta össze tapasztalatait a negyedik helyezett Kárpáti Péter.
 
 
A fiúk egy rövid pihenő után Görögországban folytatják, hiszen következik a Hellas Rally, majd rögtön utána a pokoli tereppel megtűzdelt Albán verseny.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
Fotók: Pataky Péter
 

Zólyomi Andrea | 2018.04.23, 09:46:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.23, 09:46:00

Cimkék:

Április 21-22-én két helyen is harcba szálltak a Korda Racing pilótái.
 
Az első enduro bajnoki futamnak Lisov városa adott otthont Szlovákiában. Népes mezőny gyűlt össze tobb,mint 200 indulóval! Az időjárásra nem lehetett panasz,hiszen szikrázó napsütésben húzhatták a gázt a fiúk. De azért az endurózás sava borsa el volt rejtve a pályában. Nagy lefelék-fölfelék,patakok egyaránt nehezítették a versenyzők dolgát.
 
A 4 tagú Korda különítmény tisztességgel helytállt. Németh Ferenc élete első versenyén,szenzációs motorozással a szombati napot megnyerve az összesített második helyen zárta a futamot. Havrán Attila tavalyi bajnok hozta a formáját és nem adott esélyt a többieknek,így Ő állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Pribula Adrián stabil motorozással a tizedik helyre hozta be a motorját míg Mária Gyuri szombaton a 4. helyen motorozva egy szerencsétlen esést követően kénytelen volt feladni a viadalt.
 
 
A fiúk élményekben gazdagon,mosollyal az arcukon tértek haza,és várják a következő futamot mely Cereden kerül megrendezésre Május 19-21-én.
 
A crossos pilóták sem ültek otthon tétlenül,és Pannonhalmán forgatták a földet versenygépeikkel.
 
Szintén népes mezőnyben tisztességes közdelemben volt részük. Tóth Attila,és Linninger Patrick a senior kategóriában álltak rajthoz. A super seniorban Attila a 7. poziciót a seniorban Patrick a 4. helyezést érte el.
 
 
Igazán remek páyát,és jó szervezést kaptak a versenyzők,így már csak a nap melegével kellett megküzdeni. A következő megmérettes számukra a május 13-án megrendezésre kerülő bajnoki futam lesz Kiskunlacházán.
 
 Korda Racing go forever!

Zsigovits a GCC első fordulóján

Zólyomi Andrea | 2018.04.16, 15:41:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.16, 15:41:00

Cimkék:

Múlt hétvégén került megrendezésre a Német Cross-Country bajnokság első fordulója. Remek időjárás és jól előkészített pálya fogadta a több, mint 800 versenyzőt. A magyarokat Zsigovits Norbert képviselte. Kétszer is rajthoz állt; először szombaton a Junior-, majd vasárnap a királykategóriában versengett.
 
Junior:
Zsigó a rajtot a mezőny végéről kezdte meg, azonban pár kör után az élre tudott állni. Viszont mögötte jött az olasz versenyző, Andrea Verona, aki a 30. percnél megelőzte Norbit, majd 20 másodperces előnyre tett szert. Szerencsére Zsigó a verseny második felében észbe kapott és átvette a vezetést, de Verona az utolsó körben megfutotta a saját leggyorsabb körét, ezzel pillanatok alatt utolérte Norbit és előzni tudott, így Zsigó a második helyen ért célba közvetlenül a regnáló 125-ös világbajnok Andrea Verona mögött.
 
„Kicsit csalódott vagyok, hiszen közel álltam a győzelemhez, azonban ez így is hatalmas élmény volt számomra.” – számolt be nekünk Zsigó.
 
 
 
Végeredmény:

 

 

1.     Andrea Verona (IT), 02:01:29,828, 19 Lap(s)
2. Norbert Zsigovits (HU), 02:01:33,467, 19 Lap(s)
3. Mark Scheu (DE), 02:04:11,118, 19 Lap(s)
4. Tim Pleyer (DE),02:04:20,141, 19 Lap(s)
5. Mike Kunzelmann (DE), 02:06:30,927, 19 Lap(s)
 
 Pro:
Vasárnap a „Pro” futam várt Norbira. Itt már sokkal jobban sikerült a rajt, hiszen a 4. helyen kezdte meg a versenyt. Egy kis időre sikerült felhoznia magát a harmadik helyre. Zsigó az előző napon rendesen kihajtotta magát, ami látszódott a pályán való teljesítményén is. Az utolsó 40 percben egyre jobban lassult, először visszacsúszott a negyedik helyre, majd a végére utolérte Norbit a német Kevin Zdon, aki meg is előzte, így Zsigó az ötödik pozícióban ért a célba.
 
 
 
Végeredmény:
1.Chris Gundermann (DE)02:02:08,960, 21 Lap(s)
2. Andrea Verona (IT), 02:04:23,619, 21 Lap(s)
3. Tim Apolle (DE), 02:04:32,196, 21 Lap(s)
4. Kevin Zdon (DE), 02:07:24,792, 21 Lap(s)
5. Norbert Zsigovits (HU), 02:07:30,377, 21 Lap(s)
 
,,Most egy kis szünet következik a GCC-n, így lehetőségem nyílik néhány magyar versenyen is részt venni, ezzel elősegítve a felkészülésemet a további fordulókra, hogy minél jobban tudjak teljesíteni”- nyilatkozta Norbi.

Zólyomi Andrea | 2018.04.12, 14:32:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.12, 14:32:00

Cimkék:

Kárpáti Pétert már kisgyermekként megfertőzte a motorozás szenvedélye, de sokáig megmaradt a partvonalon. Ugyan csak kamaszként szerezte az első hús-vér tapasztalatait a motorozásról, ám azután rendesen a lecsóba csapott. A Laller Racing Dakar Team agilis tereprali versenyzőjével a szezonkezdet előtt interjúztunk!
 
Péter, hogyan kezdődött ez a szenvedély?
Édesanyám elmondása szerint már kisgyermekként is mindig a motorokat bámultam. Az első testközeli élményemre mégis viszonylag későn került sor. Talán 12 éves lehettem, amikor egy haverom kölcsönadta a Rometjét. A nyeregbe pattantam, húztam neki egy kövér gázt, a gép egykerékre állt, én pedig csak futottam utána - végül mindketten a bokorban kötöttünk ki. (nevet)
 
 
Milyen utat jártál be, míg végül a tereprali mellett kikötöttél?
A fentebb említett eset után hosszú - két évtizedes - szünet következett, majd 2008-ban jogosítványt szereztem nagymotorra, és rögtön felültem egy Honda XL1000V Varaderora. Ezt a gépet 8 évig hajtottam, megkerültem a Fekete-tengert, 35 napig voltam vele Ázsiában, és a Nordkappon is átélhettem, hogy nyaranta éjszaka is nappal van. Közben sokszor felmerészkedtem terepre, ami végül annyira megtetszett, hogy a móka kedvéért vettem egy Suzuki DRZ400E-t is. Elkezdtem endurozni a világjárás mellett.
2016-ban aztán egy Honda Africa Twin-re cseréltem a két motorom, mert olyan motort szerettem volna, ami az extrém túrák mellett a terepen is verhetetlen. 2017-ben átalakítottam, felturbóztam a Twint, és belekezdtem versenyszerűen a terepraliba.
 
Eredményesség és célok tekintetében mit tudsz nekünk mesélni?
Tavaly futottam az első teljes szezonom, és a magyar bajnokságban rögtön egy összetett 3. helyet sikerült elérnem. A hazai versenyzés mellett indultam az albán rally-n is, amit sajna nem tudtam befejezni. Az idei évben hála az égnek egy komoly csapat támogatásával folytathatom, amit elkezdtem. Célom, hogy kellő tapasztalatot és nemzetközi rutint gyűjtve egyszer majd én is nekiindulhassak életem legnagyobb kihívásának…
 
 
Miért éppen a Laller Racing Dakar Team mellett tetted le a voksod?
Legfőképpen a professzionális hozzáállás az, ami megfogott Horváth Lajos csapatában. Laller egy jó értelemben vett fanatikus, akit minden pillanatban a sportág iránt érzett alázat, és a kitűzött célok hajtanak. Ezek a srácok egy szuper teamet alkotnak, konzekvensen haladnak előre az úton, és ügyelnek a részletekre is. Lajos hite erőt ad nekem, példaként tekintek rá, mert kőkemény munkával elérte és megvalósította élete legnagyobb vágyát. Az sem elhanyagolható tényező, hogy itt barátok között fejlődhetek és versenyezhetek!
 
Zárásként. Az előbb említettél egy magasztos célt. Beavatnád az olvasókat, mi lenne az?
Vallom, hogy az ember azért él, hogy beteljesítse az álmait, nekem is van egy: a Dakar Rally!
 
Írta: Tóth Krisztián Márk 

Zólyomi Andrea | 2018.04.06, 10:36:00 | Utolsó módosítás: 2018.04.06, 10:36:00

Cimkék:

Közeledik a szezon, minden nyeregben töltött perc számít. Ám nem csupán a versenyekre történő fizikai alapozás okán ül drótszamárra Horváth Lajos, sokkal inkább a jótékonyság vezérli a Dakarost.
 
Ez persze cseppet sem meglepetés a Laller Racing Dakar Team versenyzőjének, hiszen a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány színeiben hosszú esztendők óta újra és újra részt vesz a Balaton kerülő túrán:
 
 
„Számomra nagy jelentőséggel bír, hogy ilyen módon is segíthetem a beteg gyerekeket, azt, hogy felépülésükig a szüleikkel lehessenek. Már tavaly is komoly összeget sikerült összetekerni erre a célra az alapítványnak, idén pedig tovább emelnénk a téten. Minél több ember jön el mozogni, és követ bennünket, annál nagyobb lesz az az érték, amit a rászoruló kicsik megkaphatnak. Egy nap, négy táv, jó buli az egész, mindenki megtalálhatja a magának való kihívást, és legfőképpen olyan embereknek segíthetünk, akiknek igazán szükségük van rá.” - vezette fel a május 19-én tartandó eseményt Horváth Lajos.
 
 
Laller a maga módján szeretné jótékonykodásra ösztönözni a saját táborát is, innen bevonzani további résztvevőket. Így tett egy ezzel kapcsolatos remek felajánlást!
 
„A kerékpártúrára jelképes összeggel benevező és elinduló minden kedves szurkolóm megajándékozom egy Laller Racing Dakar Team csapatpólóval. A pontos részletekért, az átvétellel kapcsolatban figyeljétek a Facebook oldalam, az eseményről pedig itt találtok még több információt. Gyertek el, találkozzunk és tekerjünk együtt, segítsünk a beteg gyerekeken!” - zárta mondandóját a pilóta, aki addig is a „váci mészkőember” hegyifutamon folytatja felkészülését a bugaci tereprali nyitányra.
 
 
Írta: Tóth Krisztián Márk 
/ 13 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.